navigace:
[
komentáře ]
[
hodnocení ]
[
text ]
[
fotky ]
obrázky [26]:
Text:
Nikdy by mě nenapadlo, že osobně uvidím tyhle auta osobně, ale neuvěřitelné se stalo skutečným :-) Po návštěve firmy Obermann Racing v Německu jsme měli tu čest, seznámit se s původními vozy konstruovanými pro vytrvalostní závody na okruhu, zejména pak na velice populární 24h Nürburgring.
Nejprve nám ukázali jediný vyrobený kus Škody Rapid 130 H, který se zachoval v pojízdném stavu a od roku 1992 čekal v garáži až se na něj přijedeme podívat. V průběhu jeho závodní kariéry došlo k mnoha úpravám zlepšujích jeho výkon a jízdní vlastnosti, jen v rychlosti ty nejzásadnější... Karburátory Weber byly nahrazeny závodním vstřikováním Weber, došlo ke změně tvaru zadního křídla pro zvýšení přítlaku a bohužel ke změně továrních barev na černou :-) Po těchto upravách Rapid dosahoval rychlosti přes 250km/h :-)
Po dlouhém povídání o spolupráci se Škodovkou, přišla reč na osud jejich dalších závodních aut. Pan Obermann se usmál a se slovy "Já jsem nikdy nic nevyhodil" nám otevřel dveře na půdu a půjčil baterku. Chvilku nám trvalo než jsme se v těch hromadách věcí zorientovali ale pak jsme už jen nevěřícně zírali. V jednom rohu stály pod hromadou kapot, sedaček a dalších předmětů dvě Škody 130LR a proti nim byl zarovnaný okruhový Favorit.
Jako první stála 130LR v továrních barvách ale bez motoru, náprav a s civilním interierem. Později nám bylo vysvětleno že jí používali na najíždění trati, které bylo zakázano se závodním autem, takže odstranili rám a namontovali civilní sedačky :-)
Druhá 130LR je ještě zajímavější, jedná se o okruhový speciál skupiny H se zapuštěnou přední nápravou a rozšířenými laminátovými blatniky. V autě je origiální rám od firmy HEIGO, který byl ale vyrobený na zakázku pro tento konkrétní atomobil. Rám je prodloužený do motorového prostoru a do předního kufru. I na tomto voze doslo k přestříkání továrních barev do atraktivnějšího západoněmeckého designu, ale stejně jako u Rapida jsou pod odlupujícím se lakem vidět původní barvy. Bohužel na tomto voze došlo k havárii a je nepojízdný a také zcela odstrojený. Nejedná se však o žádnou tragedii a zkušenný klepmpíř si s tím zcela jistě poradí.
Poslední zaskladněný kousek Favorit je bohužel také poškozen. V průběhu závodu došlo k požáru motoru, jeho zadření a naslednému roztržení šestistupnové převodovky. Požár se podařilo uhasit, takže to naštesí odnesl pouze jeden podběh.
Po prohlédnutí těchto aut jsme byli ujištěni o tom, že opravdu nevyhodili nikdy nic a ukázali nám plný sklad motorů, náprav, převodovek, chladičů a prostě všeho co z těch aut bylo vymontováno :-)
Slovo dalo slovo a po cca 14 dnech došlo k vyklizení půdy a skladu, auta byla naložena na kamion a odeslána k nám na dílnu www.renovace-veteranu.cz, kde proběhne důkladná renovace do původního stavu :-) Bohužel to bude ještě chvíli trvat, ale až ta chvíle přijde tak jim založíme (pokud nám to admin nezakáže) karty a doplníme více obrázků. Do té doby alespoň malá fotoreportáž z nakládaní.
P.S. já tenhle kamion potkat někde na dálnici tak mě asi trefí.. budu si myslet že jsem se zbláznil a z největší pravděpodobností do něčeho nabourám :-)
info:
Správce článku: jourin
Založeno: 30.11.12 14:07
Poslední změna: 18.12.12 15:37
Škoda Rapid 130 H a 130LR/H - komentáře:
To je neuveriteľné!!!

Takéto poklady...

Som už zvedaví keď to dáte do pôvodného stavu, to bude pak paráda!!!

Nádhera! "Nikdy jsem nic nevyhodil" - škodovkář se pozná :)
vic fotek vic fotek

Pěknej úlovek

tak tohle je prostě super

musel jsem si tohle project několikrát prostě paráda a jen tak dál

prostě Bomba s velkým B tohohle roku

No páni

To je paráda! Budu rád za každou fotku. To je neskutečný
Už na ty fotky čumím tak po desátý... to snad ani není možný!

Tak konecne sa po tolkych rokoch nasli original H-cka. Tesim sa na kazdu novu fotku. To bude nadhera ked to bude hotove, myslim hlavne v originalnych farbach

Jak ty to děláš, klobouk dolů

Budem pozorne sledovať! Moc sa teším...

pekna zbierka ked sa to vsetko obravi hmm.............

-> Giom3: ne ne nedal, tohle se resi uz od zacatku rijna :-)) naopak nas ten tip tady moc nepotesil :-))
parádní archeologie

Zmizel mě komentář nevím tedy proč, pěl jsem jen chválu. Jourinovi a jeho partě přeji mnoho sil při renovaci.
Jinak nechápu, jak se někdo dokáže handrkovat v tomto tématu, místo toho, aby byl rád, že se tu prezentují takové kousky.

masakr kraasnee krasne kousky

-> pistaa: -> Tuner#2: -> nechcete si to jít vyříkat do hádek? A je mi jedno kdo začal... Tady o nějaké EGO nikdo nestojí
-> Tuner#2: ja cakam nech mi daju BAN nech ani ked ma nahodou napadne ta urazit tak nech to nespravim.. ANO som nad vecou.. :)
Není nad to si občas u něčeho podobného zazírat. Fajn, že tu a tam je příležitost.
Příspěvek smazal moderátor - Hurdis
Nadhera! Uz teraz sa velmi tesim, ze je volakto ochotny sa toho ujat a som strasne zvedavy na vysledok! Tesim sa uz teraz!

Pri fotke 20 mam slzicku na kraji

nádhera

Příspěvek smazal moderátor - Nwkt
Příspěvek smazal moderátor - Nwkt
Příspěvek smazal moderátor - Nwkt
Příspěvek smazal moderátor - Nwkt
Příspěvek smazal moderátor - Nwkt
Neskutečná nádhera. Klidně více foto.
Wow tak tomu říkám do dlouhé době PECKA! Auta jsou tady jen na renovaci a nebo jste je či někdo z čech koupili? Jinak RHčko teda bylo opravdu jen jedno? To by taky mělo mít zapuštěnou nápravu ne?
EDIT: Měl jsem tu zákazníka a post byl dlouho rozepsán, takže otázka na koupi už byla zodpovězena. Díky.
upraveno 1x, naposled 30.11.2012 16:49:20
-> OndraKrupi: Vlastníkem bude nový vlastník :-)
Tak to je hustý. Renovace vozů a pak s nima bude co? Respektivě kdo bude vlastníkem?
To je bomba.
