
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nastaveni zesilovace
prohledat
33 příspěvků (zobrazeno 1 až 33) od 24.07.2010 do 28.07.2010, založil/a Rider skoda
-> Rider skoda: Tak to se omlouvám za mystifikaci, ale psal jsem bez záruky.

uz jsem to vyzkousel a je to opravdu jak jsem rikal LP a propousti nizky pasmo pro basak
-> U-Geen: Jak jsem psal ruku do ohně za to nedám, já to nastavoval naposled na starým Clarionu a to ještě stylem pokud omyl. Prostě přepnul a slyšel co to dělá, nikdy jsem si to do hlavy nefixoval.
-> Tuner#2: noo... HIGH PASS = horni propust takze to co to propusti ne? cili od...
-> Tuner#2: to je zase pravda,zalezi jak to clovek bere.Tak to vyzkousim a uvidim.
-> Rider skoda: Mám zafixováno, že se to bere podle toho co filtr odfiltruje tudíš HP filtr odfiltruje high (vysoké) kmitočty a zůstanou jen basy. Ale ruku do ohně za to nedám, já to vše nastavuju v aktivu na rádiu graficky a po frekvencích na zasíku už jsem to nějaký pátek nedělal. Vyzkoušej uvidíš co to dělá, ublížit tomu nemůžeš při rozumné hlasitosti.
-> Tuner#2: Diky moc,jen taovej dotaz.LP - jsem si myslel je nizke pasmo(low) tudiz pro woofer a ty jsi napsal,ze mam dat High(vysoke)???
-> Rider skoda: Tak Mode dát na mono, Crossover přepnout na HP, točítko LP bude k ničemu, točítkem HP nastavíš ořez woofer až kam má hrát, optimálně kolem 63 - 80Hz, Level je snad jasný a Bass EQ je jen prznič basů, vychat vypnutý.
-> Tuner#2: ano jednocivka a pripojeni zesiku pres signaly bude k radiu 2 cinche na 2cinche,ptz ten samostatnej vystup na zesik tam nemam.
-> Rider skoda: Woofer je jednocívka?
jde mi o to jak postupovat pri lazeni.Vim,ze pro kazde radio to bude jine(nastavene hodnoty),takze fakt nechci slyset polohu kolecek

-> Rider skoda 28.07.10 15:54:40: Tady toho moc nenaladíš, to jsou přípojné teminály a navíc naladění záleží od výstupní úrovně autorádia, takže opě dotaz na který nelze odpovědět.
Tak jsem uz poridil vykonejsi zesilovac Carpower HPB-1502 750W 2kanal.Chci se prosim zeptat jak ho spravne naladit,protoze ma daleko vice ladicich prvku nez puvodni Kenwood.Ten byl jedodussi.Subwoofer stale 250W RMS.
-> Rider skoda: Stepan ti rekl vsechno :) A nebylo by marne si přečíst kdekoli třeba na netu něco o auto-hifi, úplný základy, např. s tím napájecím kabelem a kabelem pro reproduktor, pro jaký výkony volit dostatečný průřez. Hodně info by ti dali už jen manuály k zesu a rádiu :). Jestli máš na rádiu zvlášť výstup pro subwoofer,můžeš to porovnat,co ti bude hrát lépe, jestli propojení jedním kabelem cinch-cichn (rádio/zes.) nebo normálním výstupem 2xcinch.Dobré je pokud má rádio zvlášt výstup na sub.,že je různě nastavitelný,jak propustěma (80Hz,120Hz,....),posunut
ím fáze, tak například hlasitostí,takže by si nemusel při poslechu jiné hudby chodit tam kde máš zes. a přidávat si nebo ubírat na zesilovači.
-> Rider skoda: Pak by to byl jeden cinch z rádia (z výstupu Subwoofer) na jeden cinch zesilovače (levej) a zesilovač by byl nastavenej na mono a LPF... (případně i mono a filtry frekvencí vypnutý - podle toho, co by posílalo rádio a na co by byl konstruovanej subwoofer)
-> Stepan FUN: Dekuji moc,takze to zitra precvaknu a porovnam rozdil,protoze to mam tedy spatne.Jj klasika cervenej a bilej cinch.Oranzovej jsem videl taktez.To by se propojil zesik s radiem 1 cinch na 2 cinche nebo 1 cinch z radia na jeden cinch na zesik?
-> Rider skoda: A s tím napájením - to že se ty kabely nehřejou ještě neznamená, že jsou dostatečný... ;-) Na těch kabelech hooodně záleží. Zkus změřit průměr toho drátu (bez izolace)...
-> Rider skoda: Při můstku nawoofer to máš mít nastavený na stereo, nebo na L+R. Při mono Ti to bere jenom signál z levýho CINCHe a ten druhej jako by tam nebyl...
Pokud by mělo rádio výstup na woofer, tak bude jeden samostatnej, popsanej a bude mít pravděpodobně oranžovou barvu... Pokud tam máš jenom 2 (bílej a červenej), tak jsou to normální (vetšinou zadní) výstupy a pak musíš mít k zesilovači připojený oba, musí bejt přepnutej na LPF a L+R (nebo stereo - je to jedno)...
Pokud by mělo rádio výstup na woofer, tak bude jeden samostatnej, popsanej a bude mít pravděpodobně oranžovou barvu... Pokud tam máš jenom 2 (bílej a červenej), tak jsou to normální (vetšinou zadní) výstupy a pak musíš mít k zesilovači připojený oba, musí bejt přepnutej na LPF a L+R (nebo stereo - je to jedno)...
-> Stepan FUN: ja to mam napojeny na radio primo na ty cinche ten zesik.Ty vystupy cinch na radiu jsou prece na zesik ,ale jak poznat zda pro woofer zrovna?LPF tedy mam nastaveno,ale pak mam zapnuto mono coz asi dobre nebude?rotze jsi rikal,ze pri LPF je jedno zda mam nastaveno Stereo nebo L+R ale o Mono jsi nic nerikal...jak zjistiit jaky prurezy tech vodicu mam?Protoze na kabelech psano nic neni ....ptz mam stejnej co od zesiku k basaku tak stejny na ziveni zesiku ale vubec se nehrejou pir tom ziveni,takze prumer asi dostatecnej....
-> Rider skoda: Potom je taky otázka, jak daleko od zesilovače máš reprák, jakým kabelem to jde k repráku (měl by bejt min. 4mm2), níže zmíněnej přívod a dýlka napájení, dokonce hraje roli i typ ozvučnice reproduktoru...
www.kenwoodusa.com/UserFi
les/.../KAC6201.pdf
Takže podle tohohle bys měl mít ten zesilovač zapnutej na L+R... Pokud teda nemáš rádio přímo s výstupem na woofer, kterej bys pak zapojil místo levýho kanálu.
A to LPF je správně. Hraje to pouze do 80Hz...
Nicméně těch 1x 150W je stejně říše snů... Je to počítaný při napájení 14,4V a to je v provozu nereálný. Bude tam max. 12,5 pokud tam budeš mít přívod cca 10mm2 mědí přímo z baterky a nebude to daleko. Jinak tam bude ve špičkách daleko míň. O něco by pomohl kapacitor, kterej ty špičky vyrovná...
Edit: Tak podle návodu je při použití LPF jedno, jestli nastavíš volbu vstupu na stereo, nebo na L+R, protože při spodním filtru se budou chovat stejně. ;-) Jenom to MONO bys použil pouze pokud by rádio mělo přímo výstup pro subwoofer... a tudíž bys zase nepotřeboval LPF, protože by Ti tam už rádio posílalo jenom nízký tóny...
Takže podle tohohle bys měl mít ten zesilovač zapnutej na L+R... Pokud teda nemáš rádio přímo s výstupem na woofer, kterej bys pak zapojil místo levýho kanálu.
A to LPF je správně. Hraje to pouze do 80Hz...
Nicméně těch 1x 150W je stejně říše snů... Je to počítaný při napájení 14,4V a to je v provozu nereálný. Bude tam max. 12,5 pokud tam budeš mít přívod cca 10mm2 mědí přímo z baterky a nebude to daleko. Jinak tam bude ve špičkách daleko míň. O něco by pomohl kapacitor, kterej ty špičky vyrovná...
Edit: Tak podle návodu je při použití LPF jedno, jestli nastavíš volbu vstupu na stereo, nebo na L+R, protože při spodním filtru se budou chovat stejně. ;-) Jenom to MONO bys použil pouze pokud by rádio mělo přímo výstup pro subwoofer... a tudíž bys zase nepotřeboval LPF, protože by Ti tam už rádio posílalo jenom nízký tóny...
-> Stepan FUN: je to KAC-6201 a sinusovej vykon 2x60W RMS a 1x150W RMS pri 4 Ohmech.Jinak LHF bude asi nizke pasmo jestli se nepletu, coz je pro basak...
-> Rider skoda: Zkus napsat typ toho zesilovače... Pak se možná nechá dohledat třída a sinusovej výkon toho zesilovače při konkrétním zatížení. Na stránkách Kenwoodu jsem nic co by alespoň podobně vypadalo nenašel, takže to asi bude něco o trošku staršího...
-> Stepan FUN: ok.diky moc.samozrejme to mam pres cinch takze to neresim.A nastaveny to mam mi pro woofer na mono jak jsme se tu bavili asi?A filtr na LHF propustnost?Diky
-> Rider skoda: Pokud je na tom zesilovači speaker input, tak to jsou tzv. vysoký vstupy - neboli možnost připojit ten zesilovač i k rádiu, který nemá výstupy z předzesilovače (cinch)... Pokud bys totiž zapojil reproduktorový vývody z rádia přímo na nízkoúrovňový (CINCH) vstupy toho zesilovače, tak (pravděpodobně) velmi rychle odepíšeš jak rádio, tak zesilovač. Zesilovač není stavěnej na takovou úroveň vstupního signálu a moderní MOSFET koncový stupně v rádiích zase nemaj rádi, když jim spojíš kostry reproduktorů dohromady...
Prostě si vybereš, jestli do toho zesilovače přivedeš už zesílenej (a zároveň bohužel i částečně zkreslenej o šum atd...) signál z koncáku rádia, nebo použiješ CINCH výstupy, který jsou vyvedený z předzesilovače před koncovým stupňem (hned za korekcema a regulací hlasitosti) autorádia... Pokud ta možnost je, tak vol raději CINCH.
Prostě si vybereš, jestli do toho zesilovače přivedeš už zesílenej (a zároveň bohužel i částečně zkreslenej o šum atd...) signál z koncáku rádia, nebo použiješ CINCH výstupy, který jsou vyvedený z předzesilovače před koncovým stupňem (hned za korekcema a regulací hlasitosti) autorádia... Pokud ta možnost je, tak vol raději CINCH.
-> Urbi: Jasny no bezne klasika reproduktor maji 4 Ohmy.A kde se nastavuje na zesilovaci to na kolik Ohmu ma fungovat?Jinak na prilozene foto nevis co jsou zac za ty 4 pripoje ( jinak jsou to nejake vstupy input speaker)?vlevo vedle toho napisu Kenwood.Protoze vystupy na repro,+12,GND,remote je vse z druhe strany zesiku,takze nechapu k cemu muze byt toto?
NE, vstupní citlivost zesilovače,tzn. kolik mu stačí voltů na vstupu na max. vybuzení. Např. 2V. Nastavený to máš mít na to, co potřebuješ,takže jestli máš na zesilovač jen jeden subwoofer,tak asi mono. A nebo to dej na to,kde to nejmíň zkresluje. Dle mě je problém bud na vstupní signálu do zesilovače (přebuzení nebo špatný signál) nebo ten zesilovač prostě nestíhá,což je můj názor,takových už sem viděl mnoho :) Někteří výrboci nedělají zesilovače tak, že když ho dáš na plný výkon, tak bude v pohodě stíhat, další věc je taky zatížení reproduktorem, tzn. jestli tam máš 2 ohmy impedanci, je uplně jasný proč to nestíhá.Normální 4, dává se 2 i 1 ohm na subwoofer,ale musí to dovolovat konstrukce zesilovače.Pokud by si ho zatěžoval jen 8 ohmy impedance,stíhal by lépe,ale reproduktor by asi tolik nehrál a 8 ohmů se do auta nedává,kvůli citlivosti reproduktoru (aby hrál hlasitěji při omezených možnostech hi-fi auto)
-> Urbi: mas na mysli citlivost subwooferu (90dB)?Filter mam zapnuty na spodni pasmo.a pak ja je vlevo vedle toho gainu nahore nastaveni Operation,tak tam je tez na vyber ze 3 moznsoti nastaveni jako u filtru,zde je: Stereo,L+R,Mono tak toto mam mit nastavene na co?
Jakou má vstupní citlivost...není přebuzený na vstupu ? A ne každý zesilovač začíná zkreslovat až při zesilování na max. Pokud je konstrukce nic moc.... Reproduktor při půlce hlastiosti na zesu má zhruba jakou výchylku ? Kolik chodí vzhledme k své maximální výchylce membrány ?
Snad tezko tenhle zesik nemuze mit 250 W RMS a vice :-D
Mam zesilovac Kenwood 2 kanal 350W max.Mam ho zmustkovany takze ma mit 150W RMS.Na nej mam pripojeny subwoofer Helix dark Blue 250W RMS (500W max) A kolecko input sensitivity (coz bude asi gain) mam ho nastavene ani ne napul coz mi rpijde blbost ne?Kdyz woofer je silnejsi nez zesik,tak by do nej mela jit pustit v poho plna davka ze zesiku?Kdyz jsem to dotahoval na pulku tak uz to zacinalo chrcet