skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Alternátor 55A vs. baterie 72Ah
19:44:39
17.05.2005
17.05.2005

King
2 PeterP: No tak.......tankuju asi 8l na 2 mesice, tak snad takova sracka mi v nadrzi nesploucha :)
21:29:46
16.05.2005
16.05.2005

PeterP136
-> King2: Naturalek alebo vodnaty smrdulalek? :)
10:57:01
13.05.2005
13.05.2005

King
Mno moje 45litrova nadrz (cca 38l se tankuje) a akcni radius 500km - vic nez 400kilaku na jeden zatah obvykle skodivkou nejezdim :) A kdyz dojde, tak pod lpgcek jeste sploucha Naturalek.....
20:38:38
12.05.2005
12.05.2005

PeterP136
-> King2: Bohuzial :(. Ale ak si o rok a den kupim espero, tak tam sa neuspokojim s nicim mensim nez 80, a to je len spodny limit :). A ti co tvrdia, ze je to zbytocne vela, tak ti si vozia prdelky akurat tak po meste a nevedia co to je trpnut ci dojdem az do konca 330km trasy (ak idem kusok rychlejsie) a potom musiet ist tankovat, cez vikend pojazdit 30km a musiet ist traposit na cerpacku kvoli max 5litrom ktore by mi mohli pri dalsej 330km streke chybat.
11:32:41
12.05.2005
12.05.2005

King
2 PeterP: No jo, kdyz ty tam mas misto nadrze lahvicku na doplnovani zapalovacu :)
00:46:35
12.05.2005
12.05.2005

PeterP136
-> Gryzly: Hmm. Dufam ze hovoris len o plynivkovych skodovkach :).
A to si este nevidel to, ked som ju mal v kasliku vedla bomby a prikrytu bakelitovym krytom :). Teraz je ale nadrz priblizne uprostred, a po okrajoch je oblozena lekarnickou a baterkou.
A to si este nevidel to, ked som ju mal v kasliku vedla bomby a prikrytu bakelitovym krytom :). Teraz je ale nadrz priblizne uprostred, a po okrajoch je oblozena lekarnickou a baterkou.
12:32:31
11.05.2005
11.05.2005

Gryzly
-> PeterP136: Ty máš baterku za zadníma sedačkama? To jsem ještě neviděl.
20:40:17
10.05.2005
10.05.2005

PeterP136
-> King2: Ale nie masochisti s 35litrovou nadrzou :)
11:09:01
10.05.2005
10.05.2005

King
2 PeterP: No......proc ne. Ja jsem vychazel z toho, ze kazdej spravnej plynivkar ma baterku v motorovym prostoru

23:16:36
09.05.2005
09.05.2005

PeterP136
-> King2: A preco nie?!? :)
Bola tam diera (mozno na vypary?) takze nebolo treba nic vrtat. A navyse spodok kasliku je pristupnejsi naradiu nez bok. No a nakoniec, nenapadlo ma kam inam :). Najma ked mam baterku nad kaslikom.
Bola tam diera (mozno na vypary?) takze nebolo treba nic vrtat. A navyse spodok kasliku je pristupnejsi naradiu nez bok. No a nakoniec, nenapadlo ma kam inam :). Najma ked mam baterku nad kaslikom.
10:18:36
09.05.2005
09.05.2005

King
2 PeterP: A proc proboha na dno kasliku?

00:47:30
08.05.2005
08.05.2005

PeterP136
-> King2: Ja mam baterku ukostrenu na dno kasliku. 14tkou z nerezu :) a z nej rovno pod maticu co drzi starter :). A pasik na priecke motora som vysmaril. Priecku mam nalakovanu a nechcel som ju uz skrabat.
10:49:54
06.05.2005
06.05.2005

Giacomo
a ještě je ta baterka uchycená celkem vysoko, když povoluju šrouby, odírám tu izolaci co je nahoře
dneska už bych si baterku hodil sám, bo mi přijde,že ten co to dělal nemoh bejt snad ani automechanik
asi to v létě překopu...
dneska už bych si baterku hodil sám, bo mi přijde,že ten co to dělal nemoh bejt snad ani automechanik
asi to v létě překopu...10:47:33
06.05.2005
06.05.2005

Giacomo
-> King2: ukostření mi udělali pakošsky, je to ukostřeny na tu vnitřní "bočnici(?,nevim jak sa to vola:)" - zkratka takovou tu kapsu, a ještě k tomu je ten kabl 2x delší než je třeba....takže asi taky nic moc

17:28:59
05.05.2005
05.05.2005

King
2 Giaco: Vyplati a na tech pul metru to neni ani takova investice. A vyplati se udelat ukostreni baterky rovnou na blok motoru. To spojeni na kaslik je nic moc.
10:02:34
05.05.2005
05.05.2005

Giacomo
Kdyz mam baterku vzadu u motoru, chtel bych dat kapacitne vetsi, vyplati se i kabl vetsiho prurezu??
01:32:03
05.05.2005
05.05.2005

PeterP136
-> King2: Len keby som vedel kam svoju skodofku zaradit. Ci k tej ohoblovanej alebo... :). kp som meral len za tepla a neviem ci 16 je normalna hodnota :), takze asi chyba pri merani :).
Inac na temu superbaterka. kedze rozmyslam na esperkom (ako primarne priblizovadlo), trochu sledujem daewoo konferu a tam sa bavili o origo baterkach do esper. Vraj dam montovali vapnikove (asi delphi) baterky a okrem u jedincov co sustavne nechavaju zapnute svetla alebo radio :), ta baterka bez problemov po 10rokoch funguje. Takze na superbaterkach mozno nieco bude
Inac na temu superbaterka. kedze rozmyslam na esperkom (ako primarne priblizovadlo), trochu sledujem daewoo konferu a tam sa bavili o origo baterkach do esper. Vraj dam montovali vapnikove (asi delphi) baterky a okrem u jedincov co sustavne nechavaju zapnute svetla alebo radio :), ta baterka bez problemov po 10rokoch funguje. Takze na superbaterkach mozno nieco bude

22:49:41
04.05.2005
04.05.2005

King
2 PeterP: Tvoje skodovenka neni typicka
Ne kazdej tam ma slusnou 136ku s k.p. skoro 10, alebrz spise ohoblovanej 5ti kanal s k.p. 8,5. Muzu te ujisti, ze s 5let starou 44Ah baterkou a 1kW jsem sice kdysi na stoprdu moh tocit treba do aleluja i pri -15, ale proste smolik :) V kombinaci superbaterka a 0,66kW starter, bych se trapil stejne a navic s mensima otackama. Investice starter vs. superbaterka je financne porovnatelna, ale navdavkem mas elegantnejsi zvuk pri startovani
Ne kazdej tam ma slusnou 136ku s k.p. skoro 10, alebrz spise ohoblovanej 5ti kanal s k.p. 8,5. Muzu te ujisti, ze s 5let starou 44Ah baterkou a 1kW jsem sice kdysi na stoprdu moh tocit treba do aleluja i pri -15, ale proste smolik :) V kombinaci superbaterka a 0,66kW starter, bych se trapil stejne a navic s mensima otackama. Investice starter vs. superbaterka je financne porovnatelna, ale navdavkem mas elegantnejsi zvuk pri startovani
23:12:44
03.05.2005
03.05.2005

PeterP136
-> King2: Moja skodovecka sa trosku vymyka tvojim vyjadreniam o otackach. Dolezite je len to, aby ked to clovek zle prisyti, tak mohol motor odvetrat a baterka zatial neskapala. Pri 4rocnej klasike 43Ah sa moje sance na start po prvych par otackach rapidne znizovali. S poriadnou baterkou mi je to jedno :).
17:12:38
03.05.2005
03.05.2005

King
2 Rabbit: No tak to je jasny :) Prave jsem ti ustril litr zbytecne utracenej za novou baterku :) Hele, mozna v horizontu tejdnu se budu zbavovat svyho favomotoru kompletne zadaptovanyho do S120, tak mozna bude sance na definitivni reseni startovani

16:46:25
03.05.2005
03.05.2005

Rabbit
King2:
Tak to je přesně muj případ. Motor má natočíno 200 000 km, 0,5l oleje/1000km.
Tak to je přesně muj případ. Motor má natočíno 200 000 km, 0,5l oleje/1000km.
10:15:52
03.05.2005
03.05.2005

King
2 Rabbit: Mno, jestli mas origo vyhrejvany zadni okno, tak se da hadat, ze mas 55A altik...ale to jenom takovy voditecko, nic jistyho :) Tezko rict v jakym stavu mas motor po strance kompresnich tlaku, ale muzu te uklidnit, ze se 105kovym motorem s cca 100tkm a obyc. 0,66kW starterem, jsem pod -5C na lpg nestartoval zrovna se 100pct jistotou. Navic to bylo okoreneny zaklepavanim ventilu, takze ve zvlast vyzivnych mrazech se diky nulovym ventilovym vulim konal 2-3 valec :) Ovsem pro lpgistu je spis, nez kapacita baterky, dulezity dosazeni co nejvetsich otacek motoru pri startu, takze jsem radsi sel do starteru s reduktorem (ev. feldi upravenej starter). Pokud je ale motor ve stavu kdy zere treba 0,5l oilu na 1000, tak uz nepomaha ani 1kW starter, ani nabita baterka, ani ETZ favo a musel jsem se uchylovat ke stratum typu "pust to z kopce" :)
23:20:36
02.05.2005
02.05.2005

Rabbit
King2:
Jinak teda jezdim každej den 20 + 20 km ráno a odpoledne do školy. Tak jestli se to už počítá jako delší štreka. Jinak s tim startovánim nevim. Teď to celkem de, ale v zimě vubec!!!!!! Buď benzín, nebo pustit z kopce.
Jinak teda jezdim každej den 20 + 20 km ráno a odpoledne do školy. Tak jestli se to už počítá jako delší štreka. Jinak s tim startovánim nevim. Teď to celkem de, ale v zimě vubec!!!!!! Buď benzín, nebo pustit z kopce.
23:16:38
02.05.2005
02.05.2005

Rabbit
King2:
Sem sneska doplňoval vodu (samo destilku) v baterce. Tak sem koukal na ten alťas. Nějakej nápis tam je, ale žádný ampéry tam nejsou. A jestli jo tak nejsou vidět páč ten nápis je na boku a pokračuje dolu. Zejtra se tam ještě skusim namotat jestli se tam vejdu. Jenže to spíš nevim, ale jinak určitě ne.
Sem sneska doplňoval vodu (samo destilku) v baterce. Tak sem koukal na ten alťas. Nějakej nápis tam je, ale žádný ampéry tam nejsou. A jestli jo tak nejsou vidět páč ten nápis je na boku a pokračuje dolu. Zejtra se tam ještě skusim namotat jestli se tam vejdu. Jenže to spíš nevim, ale jinak určitě ne.
11:16:33
02.05.2005
02.05.2005

King
2 Rabbit: Bud mas 42A nebo 55A altik, jednoznacne to zjistis podle napisu na altiku. Ze svoji zkusenosti jenom dodavam, ze vetsi baterka neni reseni, spis se vyplati najit pricinu proc nestartuje
(sterter, zapalovani, nastelovani LPG...) Jestli jezdis delsi trasy, coz je u plynivkare dost pravdepodobny, neni "velikost" altiku tak dulezita - rok a pul jsem jezdil s "provizornim" 35A altikem a no problem.
(sterter, zapalovani, nastelovani LPG...) Jestli jezdis delsi trasy, coz je u plynivkare dost pravdepodobny, neni "velikost" altiku tak dulezita - rok a pul jsem jezdil s "provizornim" 35A altikem a no problem.22:11:04
01.05.2005
01.05.2005

Rabbit
Kolik že dává škodováckej alternátor??? (škoda 120) To je těch 55A nebo je to dokonce míň?? Chci tam taky dát nějakou větší baterku kvuli startování. Blbě mi to chtá a věčinou to dost trápim.
12:23:43
30.04.2005
30.04.2005

_BUKYN_
Tak já si k té mé stávající 44Ah pořídil 120Ah,kabel 60mm2 a za chvilku to tam budu šoupat...jen jsem zvědav kudy to budu od kufru protahovat..stačilo mi když jsem tahal jen signální kablík do zasíku...mno nervům zdar

06:46:10
25.04.2005
25.04.2005

TUNER
-> King2: To jooo,ale jak často to bude Juris točit do maxima,asi pořád neee...

06:08:47
23.04.2005
23.04.2005

juris
-> King2: no na tom taky něco je.
já to stejně vyzkouším nejdřív tak jak to je ted,jen s tím silnýmaltíkem a pokud to bude dobrý,tak ty řemenice řešit nebudu,ale to zjistím až to nechám někde delší dobu hrát.Takže ted ve Vyškově na srazu si raději stoupnu z kopce
já to stejně vyzkouším nejdřív tak jak to je ted,jen s tím silnýmaltíkem a pokud to bude dobrý,tak ty řemenice řešit nebudu,ale to zjistím až to nechám někde delší dobu hrát.Takže ted ve Vyškově na srazu si raději stoupnu z kopce

22:03:24
22.04.2005
22.04.2005

King
2 juris: No jedno....Kdyz se zase toci vodni pumpa rychlejc, tak to taky není žádná výhra, protože třeba u motůrku, kterej pracuje při vyšších točkách už pumpa "seká" vodu a nepumpuje
Stejně tak zmenšení řemenice není tak geniální řešení, protože při vyšších otáčkách motoru se dostáváme za mez, kterou nechtěj akceptoval ložiska defaultního altíku...něco za něco 
Stejně tak zmenšení řemenice není tak geniální řešení, protože při vyšších otáčkách motoru se dostáváme za mez, kterou nechtěj akceptoval ložiska defaultního altíku...něco za něco 
15:00:50
22.04.2005
22.04.2005

Labros
ale to není špatnej nápad... takovej nasazovací kotouč z cirkulárky... pro policajty ze silniční kontroly by to byl nenápadnej signál, pracky pryč z mého motůrku! 

14:58:36
22.04.2005
22.04.2005

juris
-> King2: no ono je to v podstatě jedno bud dáš tam větší a nebo tam měnší.
a nebo upravíš obě a na vrtuli od altíku můžeš řezat dřevo

a nebo upravíš obě a na vrtuli od altíku můžeš řezat dřevo

14:42:16
22.04.2005
22.04.2005

Labros
Akoirát že jestli je to tak tak zvýší i otáčky pumpy ale vlastně proč ne.
14:40:30
22.04.2005
22.04.2005

Labros
To nic já zase někomu radil jak vypočítá otáčky altíku a samozřejmě jsem přehodil čitatel a jmenovatel.
14:36:48
22.04.2005
22.04.2005

King
Ach zoo :c)
14:32:33
22.04.2005
22.04.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Jo sorry - tak to jo - já to četl v rychlosti a myslel jsem řemenici.
13:58:28
22.04.2005
22.04.2005

Labros
-> Tuner#2: -> King2: Říkal na motor čímž mohl myslet řemenici klikovky a tu tam klidně může dát akorát že možná bude muset vyměnit gufero (nevim jakej má motor.)
13:47:30
22.04.2005
22.04.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> juris: Snad se tam musí dát menší řemenice ne?? nebo si jí nechat utočit.
10:55:10
22.04.2005
22.04.2005

King
2 juris: Koukam, ze tvuj znamej je expert pres mechaniku, ze?

19:52:50
21.04.2005
21.04.2005

juris
-> manijak: já jsem to jen vypodložil takovým válečkem a podložkama a je to v klidu......
19:16:40
21.04.2005
21.04.2005

manijak
-> juris: musí se nějak upravovat ten držák?
18:35:28
21.04.2005
21.04.2005

juris
-> manijak: jj Felda
a jěště mi jeden známej poradil at dám na motor řemenici ze stovky,že je větší a bude to mít na volnoběh více otáček.........ten altík samozřejmě
a jěště mi jeden známej poradil at dám na motor řemenici ze stovky,že je větší a bude to mít na volnoběh více otáček.........ten altík samozřejmě

16:24:28
21.04.2005
21.04.2005

manijak
-> juris: 70A to je z feldy že?
23:28:58
20.04.2005
20.04.2005

juris
altík je tam a vypadá to ,že je to v klidu

20:26:30
20.04.2005
20.04.2005

manijak
-> King2:


15:20:06
20.04.2005
20.04.2005

King
2 manijak: Ze to pri jizde s pustenou muzikou nedobiji baterku? Mnoo, nechtel bych s tebou sedet na sedadle spolujezdce

14:11:13
20.04.2005
20.04.2005

Tuner#2 - zrušená registrace
-> manijak: Auto v pangejtu na střeše a baterka na silnici uprostřed - ani jsem nechtěl vědět, jak a kudy se dostala ven a ty lidi mohli mluvit o velkém štěstí...
14:10:26
20.04.2005
20.04.2005

juris
tak jsem si právě dovezl 70A altík,tak to jedu zkusit co to bude dělat

13:29:29
20.04.2005
20.04.2005

manijak
-> Tuner#2: jenže u mě je taky problém že přední pružiny jsou celkem v háji... dát tam tu baterku tak to moc dlouho nevydrží a budu to muset kompletně celé měnit....
13:25:28
20.04.2005
20.04.2005

manijak
-> Tuner#2: já tam mám padesátku kabel... mno a copak udělala ta betrka na srazu... má 24 kilo ta moje...to se ani v prudší zatáčce nepohne...
