-> vhml:
Přijde mi to víc, než bych osobně chtěl, ale asi bych to neřešil. A baterku bych tam dal co největší.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výběr autobaterie
-> vhml: mě to na malou po chvilce přestalo jezdit, takže tam přišla 72 a cajk. jednou za pár tejdnů natáhnu prodlužovačku k autu, zapojim do zapalovače dobíječku a nechám do rána
Resim ted Fabii - odber v klidu 40mA. To je normální nebo mam hledat nějakou starost?
A pokud vymenit baterku tak dát největší co se vejde ( 75ah) nebo naopak nejmenší (45ah) aby byla pořád dobita do plnejch voltu? Jezdi se jen krátké trasy do 10km
A pokud vymenit baterku tak dát největší co se vejde ( 75ah) nebo naopak nejmenší (45ah) aby byla pořád dobita do plnejch voltu? Jezdi se jen krátké trasy do 10km
Já jsem svojí umírající Vartu vyřešil výměnou za Exide Economy 72Ah z roku 2014 kterou jsme u nás vykoupili na váhu....nechal jsem jí nabít a už na ní tejden jezdim a pořád startuje jak nová i teď v těch mrazech ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Tomaso435 23.01.19 14:45:57: Když si pro ni přijedeš, bude tvoje. Já ji udržovat nebudu.
Teď jsem jí tam dal Boschku, protože Marellka tady nešla nikde sehnat a objednávat baterku zásilkovkou jsem měl strach. Bůhví, co by se s ní cestou dělo.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: daruj mi ji, mě ještě 4 roky pojezdí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Na Karlove to vyresi za 15Kc/kg :)
-> Tom Troll 23.01.19 14:28:37: Já vyndal z Karolíny auta originální Magnetti Marelli a dával tam novou, stará je také 9 let+.
Normálně by na ni mohla dál jezdit, ale vzhledem k tomu, že tátovi i u mého auta lehla originální baterka po 9 - 10 letech bez jakýchkoliv příznaků v podstatě okamžitě, nechtěl jsem riskovat, že zůstane s dítětem ve vejci někde viset v mrazech před odjezdem od doktorky, obchodu apod. Teď ale co s ní, když funguje?![132](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/132.gif)
Normálně by na ni mohla dál jezdit, ale vzhledem k tomu, že tátovi i u mého auta lehla originální baterka po 9 - 10 letech bez jakýchkoliv příznaků v podstatě okamžitě, nechtěl jsem riskovat, že zůstane s dítětem ve vejci někde viset v mrazech před odjezdem od doktorky, obchodu apod. Teď ale co s ní, když funguje?
![132](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/132.gif)
Včera jsem vytahoval z Forda TDCi z 2009 půvpodní Ford baterku.
Ne na vyhození, ale na nabytí, protože to nenastartovalo potom co to stálo půl hodiny na varovkách a předtim cukalo celej den krátký trasy po městě. Neni tvrdá jako za mlada ale ampéry bere.
Docela kvalita.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ne na vyhození, ale na nabytí, protože to nenastartovalo potom co to stálo půl hodiny na varovkách a předtim cukalo celej den krátký trasy po městě. Neni tvrdá jako za mlada ale ampéry bere.
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
rok a pul starej nissan xtrail. baterie včera ráno v prdeli. je to možný ? :-D
Mne umrela Exide Excell po 3,5 rokoch. Neviem, či som ju zabil ja (štartovanie z nabíjačky) ale už neudrží napätie cez noc. Po dobití mimo auta vie raz naštartovať a potom koniec. Náhradou je Bosch.
-> Tom Troll: Už bohužel ne. Maj to vychytaný. Tu rekuperaci. To jde ochcat jen velmi složitě.
-> saskyn2 12.01.19 11:28:34: Vyřešeno: bit.ly/2WkAgkq
-> saskyn2 12.01.19 11:28:34: Vyřešeno: bit.ly/2WkAgkq
-> palinator: no právě že už jí docházel dech
-> Tomaso435:
A předtím nešlapala?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A předtím nešlapala?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vylil sem to, vypláchnul sem to, nalil novou, plně dobil. Po 2 dnech 12,64V a ... Šlape jak hodinky. Myslím že to pomohlo. Udělám i u dalších baterií.
-> StepaNoFUN 14.01.19 20:54:07:
Možná by se to vyplatilo, kdyby po nalití novýho elektrolytu moh považovat baterku za novou. Jenže takhle bude mít furt stejnou sračkovou baterku s rozmrdaným olovem a s novým elektrolytem - buď se sníženým rizikem zkratu desek a nebo se zkratem desek.
Podle toho, jak se mu to povede. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Možná by se to vyplatilo, kdyby po nalití novýho elektrolytu moh považovat baterku za novou. Jenže takhle bude mít furt stejnou sračkovou baterku s rozmrdaným olovem a s novým elektrolytem - buď se sníženým rizikem zkratu desek a nebo se zkratem desek.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Pavel P..: ve felde mam starline, asi jo :-D
-> Tomaso435 14.01.19 15:29:01: to mluvil o tobě?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomaso435: Na to se rád případně přijedu podívat, jak ji zkrz desky (okolo desk) dostaneš na dno...
-> StepaNoFUN: 1700 je celkem zbytečně moc peněz.. když by to vyšlo :-):-):-):-). Nebo to vysaju stříkačkou s hadickou
-> Tomaso435: Ty desky maj pár mm mezeru. Takže když tam bude větší kousek olova a dostane se mezi ně...
Ale když se Ti s tím chce srát... :-D
Př ceně kolem 2k bych to asi fakt neřešil. Cca 300 za ni dostaneš v kovošrotě, takže jsi na 1700,- A cena kyseliny a tvojí hodinovky...
Ale je fakt, že mi doma nadávaj., že prakticky všechno přepočítávám na peníze...
Ale když se Ti s tím chce srát... :-D
Př ceně kolem 2k bych to asi fakt neřešil. Cca 300 za ni dostaneš v kovošrotě, takže jsi na 1700,- A cena kyseliny a tvojí hodinovky...
Ale je fakt, že mi doma nadávaj., že prakticky všechno přepočítávám na peníze...
-> StepaNoFUN: myšlenka byla ze to hudu nalejvat hadicí aby se to všechno vyplavilo.... A az tam. Ic nebude tak ji naleju destilkou a vyhrkam... A až pak naleju. Uvidíme. Je mi ji lito 74ah
-> Tomaso435: To vylejvání je trochu problém.... Kdysi se to léčlo peroxidem (jakože neutralizace) a pak nalitím kyseliny zpátky. Problém je ale to vylití. Tím, že tu baterku otočíš, Ti ten bordel napadanej na dno skončí mezi deskama, který to může (a zpravidla se tak stane) vyzkratovat.
Př dnešních platech a cenách baterií - pokusit se zachránit desulfatací a pak odvýzt do kovošrotu, kde má cenu 15,- Kč/1kg...
S novou kyselinou do baterek bych se asi nesral. Jediný na co jsem ji používal jsou bazény...
Př dnešních platech a cenách baterií - pokusit se zachránit desulfatací a pak odvýzt do kovošrotu, kde má cenu 15,- Kč/1kg...
S novou kyselinou do baterek bych se asi nesral. Jediný na co jsem ji používal jsou bazény...
jinak sem si koupil elektrolit. zkusim jednu mrchu vylejt vypláchnout , nalejt a uvidíme. případně na ní zapojim ještě ten desulfator
-> StepaNoFUN: já si koupil v roce 2013 starter (odruda varty) záruka naštěstí o rok dýl. odešla v tom třetím roce. od tej doby mám něco nevim co nikdy sem to předtím a už ani potom neslyšel a baterka drží.
-> StepaNoFUN: Hele oni mají spoustu fabrik různě po světě, věřím že v některých jedou kvalitní - pro automobilky a pro západ. Nám sem rvou odpad, stejně jako se žrádlem a vším ostatním.
-> Tomaso435: Varta už pár let není to co původní Varta...
-> palinator: Tak ja som myslel skôr viacero skúseností, nie len jednu :) Rozpísať sa o tom. Ale dík.
-> minno:
Aha![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 12.01.19 19:22:02:
1., 2. a 3. -> palinator 06.01.19 11:59:25: + servisní zkušenosti -> Milan 136: a -> suri:
3. -> bouchy 05.01.19 17:07:25:
4. -> palinator 12.01.19 22:26:25:![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Aha
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno 12.01.19 19:22:02:
1., 2. a 3. -> palinator 06.01.19 11:59:25: + servisní zkušenosti -> Milan 136: a -> suri:
3. -> bouchy 05.01.19 17:07:25:
4. -> palinator 12.01.19 22:26:25:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 12.01.19 19:36:16: to až řeknu kolegoj tak se posere..... varta, jedině varta, stárlajn je pro socky co jim je za těžko si připlatit za kvalitu
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 12.01.19 22:26:25: sledujem túto diskusiu, ale neviem o tom, že by už predtým niekto písal o tom, na čo som sa pýtal.
-> saskyn2: to je mi jasný že to skládaj v jedný fabrice.... například do VZV jsme loni kupovali baterku Yuasa 90Ah.. předtim tam byla nějaká obyč 104Ah co jsme vykoupili na váhu jako mrtvou ale normálně startovala... a ta byla asi o 5cm delší ale asi o 5kg lehčí oproti té 90Ah yuase.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
ja som nikdy tieto problémy nemal ani nepostrehol , hodím to sem tam všetko na nabíjačku a všetko jazdí
-> minno 12.01.19 19:22:02:
Proč si nepřečteš pár stran dozadu kde je leccos řečeno?
A přebít baterku nemůžeš, když dobíjíš na hranici plynování, tj. 14,4 V u běžných aku. Proud do baterky prostě klesne k nule. Jakmile v nějaký situaci dobíjíš napětím vyšším, už musíš hlídat stav nabití, řešeno to bude empiricky.
Proč si nepřečteš pár stran dozadu kde je leccos řečeno?
A přebít baterku nemůžeš, když dobíjíš na hranici plynování, tj. 14,4 V u běžných aku. Proud do baterky prostě klesne k nule. Jakmile v nějaký situaci dobíjíš napětím vyšším, už musíš hlídat stav nabití, řešeno to bude empiricky.
ja ted vzal Exide, presvedcila me vetsim startovacim proudem... tak uvidime, kdy klekne (pocitam mesic po zaruce? :)
-> saskyn2 12.01.19 19:42:29: nemusim vazit, denne to mam v ruce...
Staci se u ty economy a u klasiky podivat na startovaci proud.
Staci se u ty economy a u klasiky podivat na startovaci proud.
-> Milan 136: Tak stejně tak ta originál co mi drží 11 let je myslím exide. Prostě jiná technologie do prvovýroby a jiná pro plebs. Zkus někdy tu originál zvážit, uvidíš ten rozdíl.
-> saskyn2 12.01.19 19:36:16: pritom Exide jsou economy baterie a ty drzi v pohode
-> Pavel P..: Jenže varta/bosch/starline a ještě nějaký další značky je všechno stejná baterie vyráběná Johnson Controls akorát jiné samolepky, tj. jinou si moc nepomůžeš. Já mám docela špatnou zkušenost i s Exide. Všecho je to tragedie. Ve škodovce/embéčku mám origo z 2008 fábie, tj ted 11 let starou a pořád funguje bez problémů.
Mám otázky:
- 1. Ktoré napríklad autá z dnešnej produkcie už majú ten "inteligentný" systém dobíjania? Sú to aj dnešné Škody?
- 2. Máte niekto už aj praktickú skúsenosť s užívaním takého auta? Nejaké zaujímavé poznatky, o ktoré by stálo podeliť sa?
- 3. Celkom by ma zaujímalo, ako to cítiť na spotrebičoch v čase, keď také auto za jazdy nedobíja. Alebo prechody z nedobíjania na dobíjanie. Zmena jasu svetiel, zmena rýchlosti behu stieračov a pod.? :) A čo v takej zime ihneď po studenom štarte? To by snáď aspoň vtedy mohlo dobíjať, či?
- 4. Asi blbá otázka, ale ako je to vlastne u "normálnych" áut, kde je dobíjanie pripojené "na tvrdo" s ochranou voči prebitiu batérie? Je mi jasné, že keď ja baterka už nabitá, tak si už necucá toľko prúdu, ale nejaký malý prúd do nej stále tečie, nie?
- 1. Ktoré napríklad autá z dnešnej produkcie už majú ten "inteligentný" systém dobíjania? Sú to aj dnešné Škody?
- 2. Máte niekto už aj praktickú skúsenosť s užívaním takého auta? Nejaké zaujímavé poznatky, o ktoré by stálo podeliť sa?
- 3. Celkom by ma zaujímalo, ako to cítiť na spotrebičoch v čase, keď také auto za jazdy nedobíja. Alebo prechody z nedobíjania na dobíjanie. Zmena jasu svetiel, zmena rýchlosti behu stieračov a pod.? :) A čo v takej zime ihneď po studenom štarte? To by snáď aspoň vtedy mohlo dobíjať, či?
- 4. Asi blbá otázka, ale ako je to vlastne u "normálnych" áut, kde je dobíjanie pripojené "na tvrdo" s ochranou voči prebitiu batérie? Je mi jasné, že keď ja baterka už nabitá, tak si už necucá toľko prúdu, ale nejaký malý prúd do nej stále tečie, nie?
-> saskyn2 12.01.19 10:15:51: někde jsem to tu už psal.... když jsem v roce 2016 šel koupit novou Vartu do služebního Dobla (kde mimochodem umřela právě dvouletá Varta) tak se mě prodejce ptal jestli ji skutečně chci, tak mu řikám že s ní mám dobrou zkušenost, tak jsem se dozvěděl že Varta kolem roku 2014 změnila technologii výroby a na místo odlitých desek používá vysekávané a že prej mají spoustu reklamací na ně, už v záruční době, což jsou dva roky. A počítám že podobnej proces bude u více výrobců.... takže už bych nečekal nějaký rekordní výdrže jako dřív.
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136: JJ, o tom vím, ale nemám s tím zkušenost.
-> saskyn2 12.01.19 11:28:34: na to existuje nějaká krabička, kterou tam vložíš. Ale zkušenost s tím nemám.
Blbý je, že pak to nejde zapnout tlačítkem, chtělo by to udělat jakoby reverzní . Tj. automaticky vypnutý, manuálně zapnout. Nebo by bohatě stačilo kdyby si to pamatovalo poslední nastavení i po vypnutí/zapnutí klíčku. Ale to bohužel sw ošefovat nejde.
-> Tom Troll: SS normálně vypínám. Dá se bud přepsat teplota, nebo napětí![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2: -> bouchy: Na školení bylo bokem "mezi chlapy" řečeno že SS systémy - pod které rekuperace spadá - se daji obejít permanentním přepsáním teploty auta na nějakou nemožnou hodnotu (u VW max snad -120°C) a tim se nikdy nespusťěj.
To auto je nebude používat pokud si myslí že by po tom nenastartovalo, podle dobíjení a napětí na baterce a teploty, takže když se nějak ustanoví extrém tak je pokoj. Někde bych na to ještě měl mít složku s materiálama.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
To auto je nebude používat pokud si myslí že by po tom nenastartovalo, podle dobíjení a napětí na baterce a teploty, takže když se nějak ustanoví extrém tak je pokoj. Někde bych na to ještě měl mít složku s materiálama.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Podle mě životnost baterek není tolik o dobíjení, ale spíš o kvalitě baterií a ekologii. Někdy si zkuste zvážit baterii originál do prvovýroby a baterii co koupíte v krámě. Jsou tam 2kg rozdílu, to žádný olovo v životě nevidělo.
Jinak souhlas, dobíjecí systémy a SS jsou dnes zbytečně složitý při tom minim co to ušetří. Když jsem kdysi poprvé viděl alternátor chlazený vodou, tak jsem si tukal na čelo, dneska už to auta mají naprosto běžně.
Jinak souhlas, dobíjecí systémy a SS jsou dnes zbytečně složitý při tom minim co to ušetří. Když jsem kdysi poprvé viděl alternátor chlazený vodou, tak jsem si tukal na čelo, dneska už to auta mají naprosto běžně.
-> palinator 11.01.19 15:47:48: Naprostej souhlas
A s cenou lithiovky taky, něco podobnýho má mít P911, s puncem "exkluzivity" a ty ceny jsou podobný (btw Varta konfig na to nic nenašel; nenašel ani na moje auto...)![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Tomaso435 11.01.19 20:10:04: Dle konk. fora to jde jen "přepsáním" hezkých pár hodnot ve FW. Tríček s vyndáním kablíku, nebo natvrdo zapsáním hodnoty např 12,0V už asi nebude fungovat - navíc to bylo jen na SS, rekuperace to celý zesložiťuje. Na SS existuje destička s relé, která "obrátí" fci tlačítka (po startu default OFF místo default ON).
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![37](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/37.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Tomaso435 11.01.19 20:10:04: Dle konk. fora to jde jen "přepsáním" hezkých pár hodnot ve FW. Tríček s vyndáním kablíku, nebo natvrdo zapsáním hodnoty např 12,0V už asi nebude fungovat - navíc to bylo jen na SS, rekuperace to celý zesložiťuje. Na SS existuje destička s relé, která "obrátí" fci tlačítka (po startu default OFF místo default ON).
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Když ono je to těžký. I já už jsem dospěl k názoru, že celosvětová spotřeba čehokoliv je v dnešní míře naprosto neudržitelná. Lidi jsou pohodlný a nechtěj slyšet to, že po nás potopa. Přitom na každým kroku k tomu každý přispívá. Jeden je línej se do auta ohnout, druhej plýtvá potravinama, další zase topí a má otevřený okno zároveň, protože za teplo se to rozpočítá mezi všechny vlastníky bytovejch jednotek. Automobilky nevědí jak dál, protože je tlak na spotřebu (CO2) a ostatní exhalace (což jde většinou proti sobě). Pak jsou opatření jako rekuperace. Bohužel s rekuperací jsou problémy ve všech odvětvích, kde se může uplatnit a je poměrně složité určit, kde má přínos (a ještě k tomu ekonomický smysl) a kde ne.
Jenže - jaké je lepší řešení? CNG? Elektro? Vodík? A energetika - kudy dál? Hm?
Něco jsou vymrdávky daný potřebou točit kapitál, něco jsou ale zoufalý snahy udělat auto čistší. To se nedaří a dařit nebude v mnoha státech ani s nástupem elektromobility.
Když ono je to těžký. I já už jsem dospěl k názoru, že celosvětová spotřeba čehokoliv je v dnešní míře naprosto neudržitelná. Lidi jsou pohodlný a nechtěj slyšet to, že po nás potopa. Přitom na každým kroku k tomu každý přispívá. Jeden je línej se do auta ohnout, druhej plýtvá potravinama, další zase topí a má otevřený okno zároveň, protože za teplo se to rozpočítá mezi všechny vlastníky bytovejch jednotek. Automobilky nevědí jak dál, protože je tlak na spotřebu (CO2) a ostatní exhalace (což jde většinou proti sobě). Pak jsou opatření jako rekuperace. Bohužel s rekuperací jsou problémy ve všech odvětvích, kde se může uplatnit a je poměrně složité určit, kde má přínos (a ještě k tomu ekonomický smysl) a kde ne.
Jenže - jaké je lepší řešení? CNG? Elektro? Vodík? A energetika - kudy dál? Hm?
Něco jsou vymrdávky daný potřebou točit kapitál, něco jsou ale zoufalý snahy udělat auto čistší. To se nedaří a dařit nebude v mnoha státech ani s nástupem elektromobility.