-> Borderer 28.02.24 14:14:08: prvně by tohle záměrný vyrábění šmejdů mělo z hlediska ekologie někoho v tom svědomí trápit. Nebo to třeba zakázat u nás prodávat,. když jsme tak ekologičtí.
Né mě, chudáka co mu to je nabízený a ja takhle točím průměrně 3 baterky ročně v tolika autech.
Jinak baterie originál audi tak aby ji tam mohl dát autorizak, krom cca 3x vyšší ceny než v tom kaufu vydržela teda asi 5x méně než z toho kaufu. Takže cokoli není fabrický z výroby, je stejně šmejd. Ani nepamatuju kdy mi nějaká baterka dala víc jak 3 roky. Ale dobře se žije taky z baterek z totálních vraků "nových" aut
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výběr autobaterie
15:00:56
28.02.2024
28.02.2024

Tomaso435
14:55:53
28.02.2024
28.02.2024

dragon_cb_cz
-> ajok 28.02.24 02:45:42: A jak jsi ten úbytek měřil?
14:14:08
28.02.2024
28.02.2024

Borderer
-> Tomaso435: Tak někoho tohle záměrný kupování šmejdů může štvát i z principu, ekologie, atd. :) A pokud koupím značkovou baterii a 2 další díky tomu nebudou muset nikdy vyrobit, je to podle mne lepší. Ale to už je spíš o svědomí.
13:33:51
28.02.2024
28.02.2024

Matthes, záškodník z TechWebu
-> palinator: Kazdej vychvaluje Exide a me ve Volvu chcipla tim stylem, ze jsem dojel do Hornbachu asi 10 km a uz jsem neodjel. Pritom to dobijelo dobre, s autem se tak nejak jezdilo, obcas jsem dal nabijecku, nenechaval jsem to vybijet...
13:32:00
28.02.2024
28.02.2024

Matthes, záškodník z TechWebu
-> ajok 28.02.24 02:45:42: Proto uz kupuju jen baterky Starline 

13:14:41
28.02.2024
28.02.2024

ajok
-> minno 28.02.24 11:52:33: já bych ji taky nekupoval, ale zas kvůli baterce nekoupíte auto... :)
11:57:21
28.02.2024
28.02.2024

Tomaso435
-> palinator 28.02.24 07:39:19: však nikdo ti půjčovnu baterií nenutí. Kupuj si drahé ideálně originály, když máš na rozhazování, jen ti tam nikdo nikdy baterku nevymění. Vždy to svedou na stav tvého ojeteho starého vozu, co už dávno má být ve šrotu.
11:52:33
28.02.2024
28.02.2024

minno
-> ajok 28.02.24 02:45:42: Vartu Black by som neriešil a ani nekupoval.... Je to najnižšia rada, je jasné, že to bude šmejd.
09:19:11
28.02.2024
28.02.2024

Bukaj
-> palinator 28.02.24 07:39:19: Ale to samý můžeš řešit i se "značkovou" baterií. A tady je aspoň docela velká šance, že uznají záruku a vrátí peníze nebo máš novou baterku...

07:39:19
28.02.2024
28.02.2024

palinator
-> Tomaso435:
To je super řešit každej rok a půl nepojízdný auto...
To je super řešit každej rok a půl nepojízdný auto...
07:11:56
28.02.2024
28.02.2024

Tomaso435
-> ajok 28.02.24 02:45:42: nejlepší baterie z Kauflandu se zárukou 3 roky zpravidla po roce a půl ti vrátí peníze a koupíš si tam zas to samé
02:45:42
28.02.2024
28.02.2024

ajok
tak znova mohu potvrdit, jakej je varta smejd, mam v nive rok starou BLACK 53Ah a premyslel jsem, co mi ji muze vybijet, kdyz klidovy odber ma 5mA, tak jsem ji vzal domu nabit a za 5 dni se sama vybila o cca 7Ah, vedle mam letitou bannerku, kterou jsem koupi s bluesky pred 6 lety, ta za mesic neprisla ani o 1Ah
22:16:06
01.02.2024
01.02.2024

minno
-> Bukaj: 2011 bude mať ešte staré logo a 2021 nové.
21:41:40
01.02.2024
01.02.2024

Bukaj
-> minno 01.02.24 16:13:11: Díky. Teď ještě, jak poznat, jestli baterka je 2011 nebo 2021?
Každopádně co tu mám Varty, tak:
V tátové Octavii je baterka asi z listopadu 2021, vyrobená ve Španělsku
Ta z kolegovy OIII, kterou měnil vloni je z ledna 2019 (Česká Lípa)
a ještě tu mám jednu mrtvou na odvoz do výkupu - ta je z kolegova Ducata, odešla mu teď na podzim a je z června 2015 (výroba též Česká Lípa)
Zajímalo by mne, proč s tím výrobci akumulátorů tak tajnůstkaří ...

Každopádně co tu mám Varty, tak:
V tátové Octavii je baterka asi z listopadu 2021, vyrobená ve Španělsku
Ta z kolegovy OIII, kterou měnil vloni je z ledna 2019 (Česká Lípa)
a ještě tu mám jednu mrtvou na odvoz do výkupu - ta je z kolegova Ducata, odešla mu teď na podzim a je z června 2015 (výroba též Česká Lípa)
Zajímalo by mne, proč s tím výrobci akumulátorů tak tajnůstkaří ...

18:08:25
01.02.2024
01.02.2024

Tom Troll
-> vhml: Baterku co se u 2.0 Fabie, teď nevím jestli 56 nebo 63 musela loni za tuhých mrazů každý týden dobíjet a i nabitá nebyla úplně veselá (mimochodem Fabie se nechá pustit z kopce na kvalt
), jsem vyndal a koupil tam nějakou novou implicitní co měli na krámě, asi modrou vartu, teď nevim.
Každopádně tímto život pro původní baterku vůbec nekončí, protože tady od léta dávám dohromady onoho šedáka 5.2 V8, a ten se s ní točí jak korouhvička i když vemu v potaz dlouhých časových úseků různě zaplého zapalování / světel / blinkrů při opravě elektroinstalace, a pokaždé si řeknu že už určitě má dost a měl bych jí odnést nabít, ale ne, pro Fabii to bylo málo, ale tuhle věc furt spolehlivě natočí i po měsíci stání na mrazu bez dobití.
Je teda pravda že jí vždy když odcházím odpojuju, ale stejně...
), jsem vyndal a koupil tam nějakou novou implicitní co měli na krámě, asi modrou vartu, teď nevim.Každopádně tímto život pro původní baterku vůbec nekončí, protože tady od léta dávám dohromady onoho šedáka 5.2 V8, a ten se s ní točí jak korouhvička i když vemu v potaz dlouhých časových úseků různě zaplého zapalování / světel / blinkrů při opravě elektroinstalace, a pokaždé si řeknu že už určitě má dost a měl bych jí odnést nabít, ale ne, pro Fabii to bylo málo, ale tuhle věc furt spolehlivě natočí i po měsíci stání na mrazu bez dobití.

Je teda pravda že jí vždy když odcházím odpojuju, ale stejně...
17:02:04
01.02.2024
01.02.2024

minno
-> Tomaso435: Myslel som skôr prípady, kedy ja baterka zo dňa na deň úplne KO.
16:26:45
01.02.2024
01.02.2024

Tomaso435
-> minno 01.02.24 11:55:55: hele není pravda, škodovka potřebuje minimum aby hodila jiskru. Oproti tomu moderní auta s civkou na každý svíčce potřebuji mnohem vyšší napětí na tu šlehu
16:13:11
01.02.2024
01.02.2024

minno
-> Bukaj 01.02.24 14:51:00: power.bigbadmole.com/sk/.
../rasshifrovka-markirovki
-varta.html
Varta a Bosch. Prvá číslica je miesto výroby (C=Czech), 4. číslica je poslesné číslo z roku výroby, 5. a 6. číslica je kód mesiaca výroby.
Varta a Bosch. Prvá číslica je miesto výroby (C=Czech), 4. číslica je poslesné číslo z roku výroby, 5. a 6. číslica je kód mesiaca výroby.
14:53:54
01.02.2024
01.02.2024

Bukaj
-> vhml 01.02.24 14:17:33: Já takhle nasávám od rodiny, kamarádů a klientů "mrtvé baterky" z moderních vozů a dojíždím je ve škodovkách a jiných starších benzinových vozidlech taky klidně několik let. A ty, které umřou úplně, dávám na hromadu a jednou za pár let je odvezu do výkupu a místo nich vezmu novou baterku a ještě mi doplatěj pár stovek 

14:51:00
01.02.2024
01.02.2024

Bukaj
-> minno 01.02.24 12:53:03: Máš odkaz na nějaký dekodér data výroby baterek?
Docela by mne zajímalo, co mám doma - kromě té mrtvé Akumy z 89, kterou schovávám jen jako dobový artefakt, tu mám jako zálohu do všech možných škodovek několik baterek, u kterých by mne zajímalo stáří.
Dvě jsou z roku 2011 - Akuma, kterou jsem do loňska měl v Å, ale které jsem už úplně nedůvěřoval před cestou do zahraničí a origo Škoda/VW Exide Made in Spain ze stejného roku.
Pak tu mám skoromtrvou Bannerku (levný "Starting Bull"), kterou jsem před X lety dával jako novou (výměnou za vrácené autobaterie) do 130LPG - vydržela tam asi 3,5 roku, ale dostávala dost po papuli hlavně kvůli zimnímu startování na plyn (často jsem musel vyjet do kopečka ze zahrady "na startér", abych pak plynem uchlastanou škodovku pustil z kopce k lesu). Ale na nastartování benzinové škodovky je ještě dobrá. Dále tu mám Starline, kterou jsem koupil na Aukru za 200 jako půl roku starou - ta pak nahradila tu Bannerku ve 130LPG (poté jsem ji nahradil nasocklou Exide AGM, které je ve 130LPG doteď) a stále s ní jde nastartovat, když se od ní nechce moc. Dál tu mám Vartu Blue z kolegovy naftové Octavie, vloni v zimě koupil novou, když mu to jeho servisák doporučil - a stejná baterka je v tátové Octavii - u těchto dvou by mne zajímalo, kdy byly vyrobené. A nakonec tu mám nějakou noname baterku ze 105L, kterou jsem po přivezení auta vyndal, dobil a uskladnil. A ještě vlastně novou Exide, kterou jsem kupoval vloni do Å místo té Akumy z 2011...
Docela by mne zajímalo, co mám doma - kromě té mrtvé Akumy z 89, kterou schovávám jen jako dobový artefakt, tu mám jako zálohu do všech možných škodovek několik baterek, u kterých by mne zajímalo stáří.
Dvě jsou z roku 2011 - Akuma, kterou jsem do loňska měl v Å, ale které jsem už úplně nedůvěřoval před cestou do zahraničí a origo Škoda/VW Exide Made in Spain ze stejného roku.
Pak tu mám skoromtrvou Bannerku (levný "Starting Bull"), kterou jsem před X lety dával jako novou (výměnou za vrácené autobaterie) do 130LPG - vydržela tam asi 3,5 roku, ale dostávala dost po papuli hlavně kvůli zimnímu startování na plyn (často jsem musel vyjet do kopečka ze zahrady "na startér", abych pak plynem uchlastanou škodovku pustil z kopce k lesu). Ale na nastartování benzinové škodovky je ještě dobrá. Dále tu mám Starline, kterou jsem koupil na Aukru za 200 jako půl roku starou - ta pak nahradila tu Bannerku ve 130LPG (poté jsem ji nahradil nasocklou Exide AGM, které je ve 130LPG doteď) a stále s ní jde nastartovat, když se od ní nechce moc. Dál tu mám Vartu Blue z kolegovy naftové Octavie, vloni v zimě koupil novou, když mu to jeho servisák doporučil - a stejná baterka je v tátové Octavii - u těchto dvou by mne zajímalo, kdy byly vyrobené. A nakonec tu mám nějakou noname baterku ze 105L, kterou jsem po přivezení auta vyndal, dobil a uskladnil. A ještě vlastně novou Exide, kterou jsem kupoval vloni do Å místo té Akumy z 2011...
14:17:33
01.02.2024
01.02.2024

vhml
-> saskyn2 01.02.24 13:40:46: "mrtvou" origo baterku z Rapida starej dojíždí ve Felicii už asi 5 let a skoro bych si vsadil, že jí bohatě přežije 

13:40:46
01.02.2024
01.02.2024

saskyn2
-> Vojťas 01.02.24 11:01:14: Ne to jsem nemyslel že ty jednotlivý řady jsou stejný, ale je to stejný s řadou Varty jak psal Mino. Všechno stojí za houby. Asi yuasa nejlíp, možná exide. Ale jak psal Bukaj padá to spíš u aut se ss a podobně ve stary škodovce to asi vydrží mnohem víc.
12:53:03
01.02.2024
01.02.2024

minno
Rozlúštil som kód Varty Blue 44Ah/440A, čo mám v Punte. Tá je vyrobená v CZ, 06/2016. Fičí dobre dodnes.
11:56:40
01.02.2024
01.02.2024

minno
-> Vojťas: Aký je rozdiel medzi Bosch S3 a S4?
e: aha, už som našiel, S3, S4, S5, to je ako u Varty Black, Blue, Silver.
e: aha, už som našiel, S3, S4, S5, to je ako u Varty Black, Blue, Silver.
11:55:55
01.02.2024
01.02.2024

minno
-> Bukaj 01.02.24 10:42:29: To síce áno, ale šmejd baterka v škodovke môže rovnako umrieť a nenaštartuješ, ako v akomkoľvek inom aute.
11:35:12
01.02.2024
01.02.2024

gim
Varty jsem měl ve škodovce 4. 2x modrou vždy po 2 letech po záruce konečná, pak černá to samé, teď mám 5 rokem stříbrnou a zatím drží.
Jinak s tou váhou to je celkem pravda. Táta řeší záložní zdroje pro varovací systémy a při zátěžových/vybíjecích testech se mu něco nezdálo, že jde baterka moc rychle dolů. Tak to dodavateli technologie omlátil o hlavu - ti baterku rozřezali a zjistili, že v ní chybí jeden článek. Údajně běžná praxe výrobců. Plně nabitá vykazuje požadované hodnoty, ale jen na zlomek času.
Jinak s tou váhou to je celkem pravda. Táta řeší záložní zdroje pro varovací systémy a při zátěžových/vybíjecích testech se mu něco nezdálo, že jde baterka moc rychle dolů. Tak to dodavateli technologie omlátil o hlavu - ti baterku rozřezali a zjistili, že v ní chybí jeden článek. Údajně běžná praxe výrobců. Plně nabitá vykazuje požadované hodnoty, ale jen na zlomek času.
11:01:14
01.02.2024
01.02.2024

Vojťas
-> saskyn2 01.02.24 09:10:05: a co dneska doporucujes? nechce se mi verit ze Bosch S3 vs S4 je jen jinej obal a nalepka

10:42:29
01.02.2024
01.02.2024

Bukaj
-> minno: Tak pro škodovku - zvláště s reduktorovým startérem - je úplně jedno, jaká baterka tam je, pokud nemá auto problém s dobíjením. Ta baterka tam má lehký život. Ale třeba startovat takové nafťáky v zimě, nebo například 130LPG na plyn - to už je pro baterku horší šichta...

09:59:03
01.02.2024
01.02.2024

minno
-> Borderer: -> saskyn2: Zeditoval som svoj príspevok. Obidve moje Silverky, stará 2011 aj nová vyrobená 08/2023, obidve 54Ah 530A, obidve Španielska výroba a obidve rovnaká hmotnosť 12,8 kg.
09:42:16
01.02.2024
01.02.2024

saskyn2
-> Borderer 01.02.24 09:39:12: Přesně, stačí to zvážit. Třeba oproti origo VW Vartám je tam rozdíl snad 3kg

09:39:12
01.02.2024
01.02.2024

Borderer
-> minno: Varta Silver line, se kterou sme z Germánska dovezli Feldu bratru roku 2013 fungovala ještě v roce 2021 tuším. Z dobrý zkušenosti si taťka koupil opět Silver Line od Varty. Při výměně se mi něco nezdálo, tak sem obě baterie zvážil a pokud se nepletu, váhový rozdíl byl 1,5 kg. Totožná kapacita, totožné rozměry, zvenčí zcela totožné obaly. Dovnitř vidět nelze, ale sám sebe se člověk může ptát, na čem asi tak šetřili... Toť má zkušenost.
09:38:28
01.02.2024
01.02.2024

saskyn2
-> Borderer 01.02.24 09:29:23: To samozřejmě jsou, je to vidět na první pohled- dají tam samolepku jakou si zákazník vybere


09:32:32
01.02.2024
01.02.2024

minno
-> Nwkt 31.01.24 21:26:54: To video poznám.
Ale stále platí, že situácia na trhu sa mení. Čo platilo dnes, neplatí zajtra.
Stačí si prečítať toto vlákno a každý tu píše svoju zlú skúsenosť na inú značku
Podľa toho by si človek nemal čo kúpiť.
A v prípade bateriek je situácia o to menej jednoznačná, pretože hodne záleží na tom, ako sa baterka (auto) používa a ako sa baterka udržuje. Takže veľa negatívnych skúseností je práve pre nesprávne používanie.
Nezastávam sa ani Varty, ani iných výrobcov.
Osobne mám s Vartou dobrú skúsenosť. V škodovke som mal Silverku 13 rokov a ešte nebola úplne KO. V Punte mám Blue 7,5 roka a stále ok. Áno, sú názory, že v tých časoch bola ešte kvalita Ok. Ale kde beriete istotu, že dnes už kvalita znova nie je v poriadku?
Preto som to riskol a kúpil znova Vartu. Uvidím.
Neverím, že komplet všetky Varty sú zlé.
Majú niekoľko závodov po Európe, možno len niektoré z nich sú kvalitou horšie.
Moja Varta je zo Španielska. Stará Silverka z roku 2011, ten istý typ, rovnako Španielsko. Hmotnosť stará aj nová rovnako - 12,8 kg.
Každopádne budem referovať, ako drží.
Rovnako by ste mohli uvádzať vadné kusy, kde boli vyrobené.
Ale stále platí, že situácia na trhu sa mení. Čo platilo dnes, neplatí zajtra.
Stačí si prečítať toto vlákno a každý tu píše svoju zlú skúsenosť na inú značku
Podľa toho by si človek nemal čo kúpiť.A v prípade bateriek je situácia o to menej jednoznačná, pretože hodne záleží na tom, ako sa baterka (auto) používa a ako sa baterka udržuje. Takže veľa negatívnych skúseností je práve pre nesprávne používanie.
Nezastávam sa ani Varty, ani iných výrobcov.
Osobne mám s Vartou dobrú skúsenosť. V škodovke som mal Silverku 13 rokov a ešte nebola úplne KO. V Punte mám Blue 7,5 roka a stále ok. Áno, sú názory, že v tých časoch bola ešte kvalita Ok. Ale kde beriete istotu, že dnes už kvalita znova nie je v poriadku?
Preto som to riskol a kúpil znova Vartu. Uvidím.
Neverím, že komplet všetky Varty sú zlé.
Majú niekoľko závodov po Európe, možno len niektoré z nich sú kvalitou horšie.
Moja Varta je zo Španielska. Stará Silverka z roku 2011, ten istý typ, rovnako Španielsko. Hmotnosť stará aj nová rovnako - 12,8 kg.
Každopádne budem referovať, ako drží.
Rovnako by ste mohli uvádzať vadné kusy, kde boli vyrobené.
09:29:23
01.02.2024
01.02.2024

Borderer
-> saskyn2: Sice vyrábí, ale vstupní komponenty můžou bít jiné, dle přání zákazníka.
09:10:05
01.02.2024
01.02.2024

saskyn2
-> Vojťas 01.02.24 06:13:57: akorát Bosch je Varta s jinou samolepkou
Stejně jako Starline. Vyrábí se to na jedny lince v johnsoncontrols Česká Lípa.
Stejně jako Starline. Vyrábí se to na jedny lince v johnsoncontrols Česká Lípa.07:21:30
01.02.2024
01.02.2024

MVM
-> ajok 01.02.24 05:15:00: Ja jsem měl v moji naftové Fabii Vartu Silver Dynamic neuvěřitelně 12let. Čemuž jsem nechtěl věřit ani já (i kdyz jsem ji tam daval osobně) ani prodejce baterií který mi rozkíčoval výrobní čislo. Ovšem to byla ještě Varta ze starých časů. Jen podotýkám, že se s tim dieslem jezdilo krátký studený cestx a občas delší. Z vesnice po okoli a občas do města.
Ale pravidelne jsem ji měl na nabíječe.. z Lidlu.
Ale pravidelne jsem ji měl na nabíječe.. z Lidlu.
06:13:57
01.02.2024
01.02.2024

Vojťas
Tchan ted shanel do aut novy baterky tak zjistoval a dle jeho sdeleni je ted nejlepsi kvalitou Bosch S4.
Ma nekdo taky takove info? Ze zbytek prej davaji slabsi desky a nahovno.
Akorat do Galaxy 95Ah je bratru 3500
Ma nekdo taky takove info? Ze zbytek prej davaji slabsi desky a nahovno.
Akorat do Galaxy 95Ah je bratru 3500

06:08:28
01.02.2024
01.02.2024

john simple
měl jsem v š120 Banner 44Ah. vydržela asi 7 let s tím, že poslední rok se musela občas nabít. Pak odešla do kytek. Příjdu do autodílu, kde měli asi 5 starých baterek na likvidaci. říkam prodavači, můžu tu Bannerku vyměnit za nějakou lepší, co tady máte ? No problem. Voltmetrem jsem změřil všechny, měl tam Bosch, ta měla napětí naprázdno cca 12V, tak beru a Bannerku jsem mu tam nechal. Zapojil jsem ji do auta, točila starterem jak nová. mám ji tam cca 3 měsíce a pořád OK , ani jsem ji na nabíječku nedával. takže za mě Bosch 

05:15:00
01.02.2024
01.02.2024

ajok
-> Nwkt 31.01.24 20:53:25: s vartou to tu uz leta pisu a stejne nekteri ji stale porizuji... me to taky trvalo, nez jsem to pochopil, asi 7 let, za tu dobu po sobe odesly 3 ks, takze tendle smejd uz nikdy, mam tady modrou, kterej clanek neodesel, ale kapacitu nema, kolik me uz stala elektrika na jeji ozivovani a clovek jednou nastartuje, nekam dojede a tam pak uz nenastartuje :)ú
23:07:13
31.01.2024
31.01.2024

COL
Pokud mne paměť neklame, bývá 31 (kostra) hnědá, 30 (stálé +) černá a 15 (zapalování) červená, alespoň teda u koncernu)
21:25:46
31.01.2024
31.01.2024

minno
-> Nwkt: Varta vec názoru, navyše sú 3 typy Varty.
A čierny kábel obecne braný za kostru. Áno, ak sú + a - farebne rozlíšené. Ak sú obidva čierne, tak je to akosi jedno. Zároveň u rozličných kontaktov baterky je to nezameniteľné.
-> Robert 106: Aha. No, no to občas očistím :-)
A čierny kábel obecne braný za kostru. Áno, ak sú + a - farebne rozlíšené. Ak sú obidva čierne, tak je to akosi jedno. Zároveň u rozličných kontaktov baterky je to nezameniteľné.
-> Robert 106: Aha. No, no to občas očistím :-)
20:53:25
31.01.2024
31.01.2024

Nwkt
-> minno: černý je obecně braný za kostru, jinak větší sračka než Varta na trhu snad není
19:52:12
30.01.2024
30.01.2024

Robert 106
-> minno: Myslel jsem hlavně převodovku, startér a dekl spojkového válce.
22:36:48
29.01.2024
29.01.2024

minno
-> Bukaj 29.01.24 21:52:35: To je púzdro s poistkou a kábel na pripojenie RJ Ignitech k motoru. Radil mi to tak pred mnohými rokmi Vrba, tak som to tak zapojil a slúži to dobre.
-> Nwkt 29.01.24 21:53:15: Nerozumiem otázke. Plus k štartéru je origo (šedá izolácia). A čo je na ostatných čiernych "+" kábloch divné, to nechápem. A ani čo je na Varte divné.
-> Nwkt 29.01.24 21:53:15: Nerozumiem otázke. Plus k štartéru je origo (šedá izolácia). A čo je na ostatných čiernych "+" kábloch divné, to nechápem. A ani čo je na Varte divné.
21:53:15
29.01.2024
29.01.2024

Nwkt
-> minno 29.01.24 09:17:11: černej plus? a ještě Vartu k tomu? 

21:52:35
29.01.2024
29.01.2024

Bukaj
-> minno 29.01.24 09:17:11: Ten plastovej "konektor" nebo co to je na tom plusovym kontaktu - co a na co to je?
21:13:06
29.01.2024
29.01.2024

minno
-> Robert 106: baterka je nová, držiak čerstvo nastriekaný a zasedačkový priestor sa nemá ako umazať, ked sa prakticky nepoužíva

20:07:06
29.01.2024
29.01.2024

Robert 106
-> minno: Máš to krásně čisté, jako vždy - jezdíš s tím vůbec ? :-)
20:05:42
29.01.2024
29.01.2024

Robert 106
Tak u 742 ky je podle mého v dnešní době použitelný jakýkoliv akumulátor, který se
do kastlíku vejde. Klidně obyčejný který se v případě potřeby dolije destilkou.
Důležité jsou dvě věci:
1) dobíjení
2) klidový odběr
Dobíjení s tranzistorovým regulátorem už je celkem OK, instalace alternátoru
z felicie, nebo výše s menší řemenicí a vestavěným regulátorem je ještě lepší.
Akumulátor s větší kapacitou musí být alternátor schopen také nabít.
Další důležitá věc je stabilní klidový odběr autorádia, centrálu a dalších dodělaných kravin.
Některé čína DO a Autorádia dost chlastají.
Rapid má baterii z tesca s medvědem rok 2015 cena 890 Kč od podzimu do jara auto stojí
a první jarní start bez problémů nikdy jsem nemusel dobíjet. Odběr z baterie při vypnutém zapalování 0 mA
do kastlíku vejde. Klidně obyčejný který se v případě potřeby dolije destilkou.
Důležité jsou dvě věci:
1) dobíjení
2) klidový odběr
Dobíjení s tranzistorovým regulátorem už je celkem OK, instalace alternátoru
z felicie, nebo výše s menší řemenicí a vestavěným regulátorem je ještě lepší.
Akumulátor s větší kapacitou musí být alternátor schopen také nabít.
Další důležitá věc je stabilní klidový odběr autorádia, centrálu a dalších dodělaných kravin.
Některé čína DO a Autorádia dost chlastají.
Rapid má baterii z tesca s medvědem rok 2015 cena 890 Kč od podzimu do jara auto stojí
a první jarní start bez problémů nikdy jsem nemusel dobíjet. Odběr z baterie při vypnutém zapalování 0 mA

