skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výběr autobaterie
Tak volba nakonec padla na Vartu Blue Dynamic S4 60 Ah 540 A. Zítra pro ní jedu, tak jsem zvědavej co vydrží. .
Provozoval jsem dvě údržbové autobaterie Perion 12V 44Ah. Jedna byla koupená v podnikové prodejne Johnson Controls v České Lípě a ani jedna baterie po pětí letech nenetočila Favorita, když bylo venku kolem nuly. Jednu baterií jsem bajlaj voko zmeřil a při plném nabití mela kapacitu 25Ah a nemluvě o velkém vnitřním odporu.
Tak ja přidam taky svoji zkušenost.Auto jsem kupoval v roce 07 před tím stálo cca 2 roky v garáži (nevyřešený dědictví) takže stáří modrý 55Ah varty mi nebylo známo.Na začátku roku 2014 jsem ji z prevence vyměnil za stříbrnou vartu a ta modrá šlape dál ve švárovo pracovním fáčku,který hrká 3km do práce a z práce.Uvidim kolik vydrží stříbrná kdyby šlo auto náhodou do Světa,baterku si vyndám.
-> Kocvin: Tuhle velikost par let, ale stejnej typ uz v nekolika autech hodne dlouho. Nejstarsi uz bude 8-9 let urcite a furt to krasne dava.
-> TTomas: Jak dlouho?
-> Kocvin: Tu EXIDE Premium nikde v okolí nevedou, a posílat poštou se mi nechce
ale asi by byla dobrá, no. .
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Pavel P..: já jsem právě pročetl celou diskusi a nejlíp dopadla právě tahle varta a banner. Ten shop mám kousek od baráku, proto se ptám takhle konkrétně. Ta od tebe s poštovným pak vyjde nastejno ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony: Tady ti asi každý doporučí dle zkušeností něco jiného :) Já byl, jak vidíš o pár příspěvku níž, velmi spokojený se starou vartou, která vydržela 15 let. Nicméně dneska prý už jejich výdrž není nic moc.. Loni jsem koupil 6V Vartu do jawy 250 a dneska už na ní ani nenastartuju.
U baterek je to sázka do loterie a i levná může vydržet více než značková, dražší. Já bych osobně volil místo varty spíš exide, která sice nedělá 44ah ale jejich 47ah je stejně velká. Mám od nich baretii z řady premium, dostává pěkně na frak a spokojenost již třetím rokem :)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Antony: Vartu... mám tuhle ve škodovce 5let a nabíjel jsem jí poprve až letos... jinak funguje bez zaváhání.
tady jí maj za lepší cenu... už jsem tam kupoval dvě baterky, jednu teď do pássovce..
www.battery.cz/autobateri e-varta-blue-dynamic-44ah- 12v-b18.html
tady jí maj za lepší cenu... už jsem tam kupoval dvě baterky, jednu teď do pássovce..
www.battery.cz/autobateri e-varta-blue-dynamic-44ah- 12v-b18.html
Tak kterou?
www.amd-autodily.cz/elekt ricka-vybava/baterie-44-ah -440-a-blue-dynamic-s4.htm l
www.amd-autodily.cz/elekt ricka-vybava/baterie-44-ah -banner-2.html
anebo jakoukoli z nabídky, ale 44Ah, vetší se nevejde
www.amd-autodily.cz/index .php?page=cat&a...
www.amd-autodily.cz/elekt ricka-vybava/baterie-44-ah -440-a-blue-dynamic-s4.htm l
www.amd-autodily.cz/elekt ricka-vybava/baterie-44-ah -banner-2.html
anebo jakoukoli z nabídky, ale 44Ah, vetší se nevejde
www.amd-autodily.cz/index .php?page=cat&a...
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Jo je tam nabíječka z lídlu
jinak tady těch výpadků není, nicméně člověk s tím musí počítat....
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin: odporuje to všem známým přírodním zákonům.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Skoro 15 let.. To je slušné![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Lukyn742: klasika offline zdroj,, a ta baterka je dobíjená? za dvě stovky ok, ale počítej že po pár výpadcích proudu pude do kopru, není na to příliš stavěná :)
-> Nwkt: Novou nepotřebuju, jen bych rád věděl zda je ještě někdo repasuje.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Na baterku je napíchnutej měnič kterej je ovládanej přes relé (vypne proud a spojí se měnič s baterií) a dále je mezi měničem/zásuvkou/kotlem další relé (přepínací relé) ....
-> Athlonek: Jo jo, kdesi v Praze a rozhodně nevyhazovat, jednou Ti za ní originalisti urvou ruce... www.samsgarage.org/projec
ts/1950-brezel-aus-schwede
n
-> Kocvin: jestli vidim dobře, G1B0912020157
je to jako chtít u dinosaura vědět jestli je starej 70 nebo 80 milionů let, tydle fialový kastliky jsou opravdu dílem minuilého století, ale zprovozněno by to mělo být v listopadu 2000 a když to počká, podivam se do tabulek, kterej to byl výrobní závod
je to jako chtít u dinosaura vědět jestli je starej 70 nebo 80 milionů let, tydle fialový kastliky jsou opravdu dílem minuilého století, ale zprovozněno by to mělo být v listopadu 2000 a když to počká, podivam se do tabulek, kterej to byl výrobní závod
-> Kocvin: Dobrý!
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Vespod je listopad 99![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Buď je to B a nebo osmička.. Je to dost špatně rozeznatelné.
Ale fak mi to připadá spíše jako osmička v porovnání s třetím znakem, který je jistě B.
Proč se to sakra otočilo, v pc to mám normálně..![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Proč se to sakra otočilo, v pc to mám normálně..
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Kocvin: + zespoda jsou dva terčíky s měsícem a rokem, ty ale značí výrobu tý plastový popelnice, která se klidně mohla válet někde dlouhé měsíce než se vydala na montáž a zprovoznění,, a nebo je to opravdu velmi historický kus, kam nesahají moje znalosti výrobních kódů
-> Kocvin: opravdu to začíná osmičkou? to je nějaká blbost ,, nemáš fotografii? dycky to začíná písmeno-číslo-písmeno,, na některejch aku je vytavenej ještě jeden kód, kterej nic neznamená :))
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): 81B0012020157 :)
-> Lukyn742: však kdyžtak to jenom bouchne
jak to máš zapojený?
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Díky , tohle je totiž baterka z vrakáče za 200
která slouží jako záložní zdroj ke kotli ...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Lukyn742: dá se z toho poznat víc, snad i jméno uklizečky co ráno vytřela,, ale zpaměti poznám jen tydle dvě věci
-> Lukyn742: česká lípa, duben 2012 (nebo 2002 ale to asi ne co
)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Můžu se taky přivařit s dotazem o informaci ? číslo jsem našel: c3c204062 0437 881105
-> Kocvin: to vytavené na deklu, některý to maj pod uchem, některý v rohu
-> minno: Tu to mas priamo z toho roku. Je to 5 rokov a nepametam sa na to mozno uplne presne.
skoda-virt.cz/cz/.../1307 02-a-u-t-o-b-a-t-e-r-i-e-r ady-porady
skoda-virt.cz/cz/.../1307 02-a-u-t-o-b-a-t-e-r-i-e-r ady-porady
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): Myslíš to devítimístné nad hodnotami aku, nebo to vytavené v pravém horním rohu??
-> Kocvin: pisni číslo, řeknu ti
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Zajímavé
Škoda, že to mají takhle blbě zabezpečené, taky by mě u té mojí zajímal rok výroby
Ale tipuju tak rok 2002/03 když se kupovala domů felicie.. Každopádně dneska už bych asi do Varty nešel :)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> minno: Jojo, od konce 1. dekády tohohle století začal pronikat tenhle přístup z oblasti spotřebního zboží i do mnohých průmyslových technologií.. ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Jozka: asi tak
No, bohužiaľ dnes sa už do všetkého začali montovať kurvítka![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> palinator 12.03.15 09:37:07: Podobně jsme v tejdnu startovali mrtvýho bobíka s traktor motorem a baterkou 225Ah. Felicie na kabelech se při startování ze 3000ot značně rozškytala a byla ráda že vydržela nastartovaná ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: A technik info o neúměrný životnosti poslal dál, aby s tím už konečně něco udělali..
Minulej tejden jeden pan ředitel konstatoval, že u jejich dodavatele (kterýho odmítl vyzradit) se neustále rozrůstá oddělení, pracující na tom, aby se použitelnost produkce stabilizovala na 4. letém cyklu..![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Minulej tejden jeden pan ředitel konstatoval, že u jejich dodavatele (kterýho odmítl vyzradit) se neustále rozrůstá oddělení, pracující na tom, aby se použitelnost produkce stabilizovala na 4. letém cyklu..
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: hehe, dobrá story![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kocvin: Půdovně jsem se v roce 2010 obracel na technické oddělení s doatazem, zda by mi mohli rozklíčovat z jakého je roku - používají takový složitý kód jak mi bylo vysvětleno aby zákazníci neviděli kdy a kde byla vyrobena protože většinou všichni všechno chtějí co nejčerstvější a nejlíp z německa. I sám technik sice přiznal, že ho funkčnost baterie po 9-ti letech zaráží a že ať raději počítám s výměnou a ať nečekám, že nová nebude pravděpodobně sloužit víc jak 5 let. Zatím s novou startujeme 5-tý rok tak se uvidí. Proto jsem tehdy vlastně preventivně kupoval náhradou tu novou a šla do spotřebáku a čekalo se kdy začne vykazovat známky, že už toho má dost. No ještě jí to trvalo 3 roky a o to více toho technika zaujalo když jsem mu psal o 3 roky později, že teda dosloužila. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Dalším nástupcem se stala po domluvě se zástupcem technického oddělení ke kterému přeposlali můj e-mail následovnice, která od roku 2010 slouží bez zaváhání a jakýchkoli problémů. Předpokládám, že se nedožije stejné věkové kategorie jako níže popsaná kolegyně, nicméně zatím jsem neměl problém. Stejný model a typ šel v roce 2012 do Favorita ve kterém dosloužila ta babička z fotky níže. Doposud fugnuje taky a to se majitel který ode mě vzal auto teda se servisem a údržbou moc nesere a docela často jí dá na prdel tím, že ji vybije.
Závěrem bych řekl, že každý čerpá ze svých zkušeností a rad a já zatím nemám důvod značku měnit. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Mě ta samá blue varta, akorát 60Ah, umřela teprve nedávno.. A to notnou část svého života startovala traktor! Neskutečné baterky to byly.. :)
Tak jen pro zajímavost. Tahle babička byla vyrobena v roce 2001 a ve stejném roce zahájila službu ve Škodě Rapid kterou jsem koupil v roce 2008. V roce 2010 po konzultaci s technickým oddělením výrobce jsem zakoupil do Rapida novou a tahle ještě vesele sloužila ve Favoritu až do roku 2012.
To, že byla v autě Varta mě potěšilo protože už předtím jsem měl s touto značkou zkušenost velice doboru. Toliko malé nahlédnutí k tomu proč je mojí volbou tato značka. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> colaczech: tohle není nabíječka, to je vrah.
trafo, usměrňovač a velmi stupidní měřáček ze šesti LEDek
naprázdno napětí dává, patrně je v ní odpálená tepelná pojistka na výstupu.
Vzal bych to, shodil z dvanáctýho patra a natočil jak se rozletí.
bezšpuntikovou baterku bych s tím rozhodně nenabíjel a špuntikovou jen v případě nouze ;)
trafo, usměrňovač a velmi stupidní měřáček ze šesti LEDek
naprázdno napětí dává, patrně je v ní odpálená tepelná pojistka na výstupu.
Vzal bych to, shodil z dvanáctýho patra a natočil jak se rozletí.
bezšpuntikovou baterku bych s tím rozhodně nenabíjel a špuntikovou jen v případě nouze ;)
-> colaczech: Téměř jistě by měla těch 12V +- dát i na prázdno, jelikož to nejspíš je fakt tupá trafonabíječka.