skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kondenzátory a jejich měření
Kapacita je jedna věc, ESR je druhá. Třeba staré elyty jsou na tom s kapacitou dobře, ale sériový odpor je třeba desetinásobný oproti novému.
Tak zakoupen 12 má teda dle měření 11.8 tolerance na něm je psána 10proc. Ale hlavně už frčíme vyměnil jsem rovnou i ložiska a gufera a olej. Je to alespoň tišší. Tak snad to nějakou dobu zas vydrží.
-> palinator: I vetší tolerance... Tam bude i 20%
-> StepaNoFUN:
A dost možná bude mít ten 12 ve skutečnosti 14 a opačně.
A dost možná bude mít ten 12 ve skutečnosti 14 a opačně.

Ta tolerance je tam poměrně vysoká. 12 i 14 budou fungovat stejně...
ok díky
-> Kuladmin: urcite
tak radeji koupit ten 12 nez 14? dle meho by to melo stacit navic na nich je +-5%
12uF a 12.5uF neni vyznamny rozdil a uz vubec ne pro overeni, jestli to jinak cele chodi.
-> Kuladmin: 21 let? To můžeš být rád. Běžně je v práci ve strojích a různých instalacích měníme daleko častěji. Řekl bych, že po výměně za nový bude všechno zase fungovat.
no on pravě ten motor má problémy se rozjet - je to pohon brány, max mi jede samotný motor bez převodů a nesmí mít absolutně žádný odpor a to ani nový gufero pak už jen stojí a hučí. Já to tipuju na něj resp. ono mě už ani nic jinýho nenapadá a nezbývá.
Pokud jsem pochopil zapojení tak je stále připojen k motoru. a ted mám ještě další problémeček mají 12mikroF a pak 14mikroF. Originál byl 12,5.. tak co tam dát
Pokud jsem pochopil zapojení tak je stále připojen k motoru. a ted mám ještě další problémeček mají 12mikroF a pak 14mikroF. Originál byl 12,5.. tak co tam dát
Mozny to je, ale to uz by jako rozbehovy nefungoval.
Jednoduchý rychlý dotaz na elektrikáře mám měřák na měření kapacity kondenzátoru (do 10 000mikro F) - měřění rozběhového kondenzátoru k 1F motoru je stejné jako měření elektrolitického? Je možný že za cca 21 let má místo 12,5 mikroF jen 125nF tzn. vlastně 0,125mikroF. shoda náhod nebo dělám něco špatně? Díky předem když tak někam přesuneme ...