skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co je blbe?
03:02:59
15.07.2006
15.07.2006

Syny
Uz nekdy driv sem tu cet uplne banalni prepojeni kontaktu u regleru a by to regulovalo nejak lip, nevite nekdo jak presne to bylo... Chci vsechny poznatky nejak zkloubit dohromady... Diky
01:02:48
08.07.2006
08.07.2006

Syny
-> ace ventura: Posles mi to? Prosim...
00:02:56
04.07.2006
04.07.2006

Syny
-> ace ventura: Staci na to upraveny jen dodelat tu kontrolku a aby to bylo ouzkouseny ze to funguje, pac ja to jen prepojim a zapojim (vic toho asi nezvladnu a navic se bojim do takovyhle casti auta pred dovolenou zasahovat). Diky moc

22:29:55
03.07.2006
03.07.2006

ace ventura
-> Syny: jo, přemaluju ti originální schéma, pošlu ti to zítra večer.
22:27:15
03.07.2006
03.07.2006

Syny
-> ace ventura: Hele prosimte, muzes mi jen do toho tebou upravenyho schema dokreslit tu kontrolku? Ja si to asi sam nedam 

15:48:31
30.06.2006
30.06.2006

ace ventura
-> Syny: ti to blejsknu pro lepší představu, ale nic jinýho než ten spodní držák není třeba 

15:40:24
30.06.2006
30.06.2006

Syny
-> ace ventura:
fakt? Takze to zas tak narocny neni? No mozna o tom zacnu uvazovat, kazdopadne zkusim to zapojeni...


07:53:15
30.06.2006
30.06.2006

ace ventura
-> Syny: jo je stejnej ale já musel dát navíc jednu podložku mezi. Leze z toho akorád tlustý B+ a vívod na kontrolku. Zbytek je zapojenej kolem regleru.
22:15:54
29.06.2006
29.06.2006

Syny
Jo a co ten regulator, fa/fe ho maj v altiku a nejde jim z toho tolik kabliku!
22:15:17
29.06.2006
29.06.2006

Syny
-> ace ventura: A ten posuvnej horejsek je stejnej?
21:53:14
27.06.2006
27.06.2006

ace ventura
-> Syny: je jiný, ale stačí koupit ten spodní železnej držák za 50 na vrakárně, vyvrtat 1 díru a je to. Já ho sehnal za pár korun tak proto.
21:34:42
27.06.2006
27.06.2006

Syny
-> ace ventura: No ale fa/fe maji jiny uchyceni toho altiku ne? To uz se musi zas nejak upravovat ne? Me stacilo delat tu remenici 

21:32:03
27.06.2006
27.06.2006

Syny
-> King: Regulatory sem vystridal 3 a je to porad stejny... A tky kdyz zapnu svetla tak mi silene spadnou otacky (cca 250ot/min) jak je tam velkej prevod... Jen pro shrnuti - co mam teda zkusit? 

21:25:33
27.06.2006
27.06.2006

ace ventura
-> King: no asi to bude i sposta jinejch aspektů. Je ale pravda že nejlepší je altík z Fa/Fe, hlavně kvůli velikosti proudu v nižších ot. Jiank s tímto přepojeným zapojením udrží při 800ot. volnoběhu 14V se světly i pomalým ventilátorem 42A altík u kámoše v šáde.
23:03:31
25.06.2006
25.06.2006

King
-> Syny: Dobrá, pak teda zkus ten ten testík z mýho příspěvku, co "nebyl česky" - pokud ti to při volnoběhu se zapnutýma světlama vytáhne altík na 14V, je chyba v regulátoru.
22:55:04
25.06.2006
25.06.2006

Syny
-> King: No ja mam 55A a zemenicu z facka a stejne to pohasina, relatka na svetla mam taky tak uz nevim 

22:30:30
25.06.2006
25.06.2006

King
-> Syny: Jednoduše, česky, polopaticky: Altík z fa, fe - prostě altík s menší řemenicí, schopnej makat do větších toček, než normální 42A či 55A altík z Š105-136, ponimáješ? :)
22:19:58
25.06.2006
25.06.2006

Syny
-> King:
a cesky by to nebylo?
Jednoduse - potrebuju aby mi nepohasinali svetla pri volnobehu... pri zachovani funkcnosti vsech kontrolek... Jak to docilit?


22:14:50
25.06.2006
25.06.2006

King
-> ace ventura: No jo, ale problém s udržením napětí řekněme 14,2V není v tom, že defaultní zapojení regulátoru reguluje podle napětí pomocnýho usměrňovače (místo skutečnýho napětí aku). Tam pokud vím jde o to, že při volnoběhu nedá def. altík 55A dostatek proudu na krmení světel, zapalování a dobíjení samotnýho aku. Nakonec lehce se o tom lze přesvědčit, tak že se altík budí natvrdo přímo z + akku (max. buzení) a pak se ukáže, při jakejch otáčkách dokáže krmit rozsvícený auto (v podstatě simulace ideální regulace buzení)...
19:44:53
24.06.2006
24.06.2006

Syny
-> ace ventura: A to zapojeni co si my posilal ty (to uravene) to funguje jak? Drzelo to tech 14V a kontrolka fungovala?
12:34:36
24.06.2006
24.06.2006

ace ventura
tak jsem zkoušel to upraqvené schéma, ale kontrolka se mi nechovala korektně. Mám v autě altík z Fe tak jsem to musel zpátky přepojit a dát tam klasiku takže je možný, že jsem udělal někde chybu.
Při stojícím motoru nesvítila úplně naplno. Je to nejspíš regulátorem, všechny nemají stejné vnitřní zapojení. Každopádně to drželo 14,2 V už při voloběhu (800ot), zapnutejch světlech a a pomalým větráku.
Při stojícím motoru nesvítila úplně naplno. Je to nejspíš regulátorem, všechny nemají stejné vnitřní zapojení. Každopádně to drželo 14,2 V už při voloběhu (800ot), zapnutejch světlech a a pomalým větráku.
19:25:12
21.06.2006
21.06.2006

ace ventura
-> Syny: zítra na to vlítnu, dneska jsem neměl čas.
17:52:26
21.06.2006
21.06.2006

Syny
-> Syny: Tak jak?
22:59:24
18.06.2006
18.06.2006

Syny
-> ace ventura: Dikes 

21:09:18
18.06.2006
18.06.2006

ace ventura
-> Syny: jasan, napíšu počátkem týdne podle času
19:35:47
18.06.2006
18.06.2006

Syny
-> ace ventura: Tak tu pak prosim uved vysledky zkouseni 

23:15:49
15.06.2006
15.06.2006

ace ventura
-> PeterP136: diky za schéma.
V mém originále chybí zakreslené vedení ke kontrolce, je připojená na pomocný usměrňovač alternátoru (R).
Dneska jsem to zkoušel v práci a orig. plechovej el. regulátor a ještě Jezpol nabudí díky vnitřnímu zapojení spolehlivě alternátor i bez zapojené kontorlky na kontak D+ regulátoru. Každopádně se zdá tvé řešení dokonalejší - vyzkouším ho
V mém originále chybí zakreslené vedení ke kontrolce, je připojená na pomocný usměrňovač alternátoru (R).
Dneska jsem to zkoušel v práci a orig. plechovej el. regulátor a ještě Jezpol nabudí díky vnitřnímu zapojení spolehlivě alternátor i bez zapojené kontorlky na kontak D+ regulátoru. Každopádně se zdá tvé řešení dokonalejší - vyzkouším ho

22:42:59
15.06.2006
15.06.2006

PeterP136
-> ace ventura: A tu je ako by som to skusil upravit. Poprosim aj ostatnych (tzv. cerstve mozgy) aby posudili ci to bude skutocne dobre fungovat.
Chcel som aby ostala povodna funkcnost kontrolky, takze altik sa nabudi cez kontrolku ktora bude pri zapnutom kluciku svietit (aj ked sa altik zastavi) a navyse pri stojacom motore nebude tolko cucat relger pretoze bude cucat cez ziarovku. Po nabudeni altiku by sa malo rele zopnut a bude to to iste co mi poslal ace a tym sa zaroven premosti kontrolka a zhasne.
Chcel som aby ostala povodna funkcnost kontrolky, takze altik sa nabudi cez kontrolku ktora bude pri zapnutom kluciku svietit (aj ked sa altik zastavi) a navyse pri stojacom motore nebude tolko cucat relger pretoze bude cucat cez ziarovku. Po nabudeni altiku by sa malo rele zopnut a bude to to iste co mi poslal ace a tym sa zaroven premosti kontrolka a zhasne.
22:39:28
15.06.2006
15.06.2006

PeterP136
-> ace ventura: Takze tu je to co si mi poslal:
21:57:13
12.06.2006
12.06.2006

ace ventura
-> Syny: teď už jo, stávkovalo AVG 

21:51:22
12.06.2006
12.06.2006

Syny
-> ace ventura: ee nic tam neni 

21:50:31
12.06.2006
12.06.2006

ace ventura
-> Syny: máš to v mailu 

21:49:13
12.06.2006
12.06.2006

Syny
-> ace ventura: Jaky a odkud kam?
21:27:29
12.06.2006
12.06.2006

ace ventura
-> Syny: je potřeba navíst nový dráty 

00:41:05
12.06.2006
12.06.2006

Syny
-> ace ventura: OK tak diky!!! A nevyhoda je jaka? 

00:38:22
12.06.2006
12.06.2006

mirčán
-> ace ventura: me muzes taky!!! predem dekuju!!!!
00:36:30
12.06.2006
12.06.2006

ace ventura
-> Syny: vyzkoušíš to upravený zapojení a uvidíš. Je tam výhoda, že drží 14V na baterce takže altík dává víc a vyrovná případný ubytky. Zítra navečer ti to pošlu 

00:33:39
12.06.2006
12.06.2006

Syny
-> ace ventura: Pri svetlech a vetaku topeni na 1500 = 14,0-14,2 V dle zahrati. Cim vic je to teple tim min V (ale to jeasi normal). Kdyz sem k tomu dal jeste mlhovky atd tak to bylo cca 13,6-13,9 a volnobech se svetlama a topenim cca 12,4 nebo tak nak... Muzu to zjistit presnejc - nekde to mam napsany...
00:24:59
12.06.2006
12.06.2006

ace ventura
-> Syny: myslel jsem od startéru k pojiskovce, ale od altíku taky neuškodí. Já ho měnil, ten origo byl sežranej
00:23:05
12.06.2006
12.06.2006

ace ventura
-> Syny: já svítim taky furt, takže jsem si volnoběh trochu zvednul a je to. To schéma ti pošlu i s vysvětlením, ale není to nic složitýho. Dobíjení jsi měřil? Jen pro jistotu...
00:22:46
12.06.2006
12.06.2006

Syny
-> ace ventura: Pockat tet mi to doslo... tak zesilit vedeni od altiku k pojistkovce nebo od starteru??? U altiku mam jen jednen cernej drat z ockem (nemam vyhrejvany zadni okno), tak tam prdnu jeste jeden a odvedu na pojistku c. 1? Odkat teda vede ten kabel z ty 1. pojistky (bavime se o 1. pojistce ne?)?
00:18:04
12.06.2006
12.06.2006

Syny
-> ace ventura: No udelam oboji...Zesilim kabel a radio hodim na + od baterie. Jinak pokud bys byl tak hodnej a dal mi sem jeste jednou to schema nebo mi ho poslal na mejl (je v id) budu ti zavazan. Hledani ve starejch tematech je hrozny a neprehledny. Pojistkovku sem mel pred tejdnem povolenou a je docela (vizuelne) v poho... No altik z feliny ma ale jine uchyceni a ma regler v sobe ne? To uz je moc naocny na zastavbu... Jednou sem tu cet ze staci ta remenice z favoita na 55tku... tak sem to tam dal a dela to furt... A ke vsemu kdyz je teplej motor a bezi na volnobeh tak ma cca 900ot a kdyz apnu svetla tak ten volnobeh klesna na cca 750ot... Jak je tam velkej prevod tak to dost ovlivnuje otacky, ale a stejne svitim furt tak je mi to fuk!
00:10:06
12.06.2006
12.06.2006

ace ventura
-> Syny: nejlepší bude, jak už tady zaznělo, napojit rádio přímo na baterku. Nebo zesílit vedení od altíku k pojistkovce. Taky už jsem to opravoval, fastony u spínačky jsou za ty roky vyhřátý a uvolněj se, šroubky u pojistkovky se povolujou atd...
Jinak k tomu pohasínání: mě přestalo až po namontovÁní 55A altíku z feldy. Má lepší křivku a pokreje při volnoběhu větší spotřebu. Nebo si přepoj stávající regulátor tak, aby reguloval dle svorky B+ na baterce. Schéma se tady už probíralo...
Jinak k tomu pohasínání: mě přestalo až po namontovÁní 55A altíku z feldy. Má lepší křivku a pokreje při volnoběhu větší spotřebu. Nebo si přepoj stávající regulátor tak, aby reguloval dle svorky B+ na baterce. Schéma se tady už probíralo...
23:29:55
11.06.2006
11.06.2006

Syny
-> Bobesh: Jak je motor 4ma sroubama prisroubovanej na drzak a ten drzak je pridelanej na silentblok (u vejfucku) tak pod jeden ten sroub sem to fouk - takze je to u agregatu! Ale to pohasinani je fuk, chci radsi vyresit to vypinani radia a pohasinani interierovejch svetel. Delato jen kdyz je vyplej motor nebo je jen na volnobeh...
23:05:49
11.06.2006
11.06.2006

Bobesh
-> Syny 11.06.06 22:51:23: Ale nemáš ho přímo na agregátu,což je,podle mne,nej řešení a netaháš tak daleko.
22:59:29
11.06.2006
11.06.2006

Nwkt
-> Syny: A já ho mam ke šroubu u startéru a taky pohasíná
22:51:23
11.06.2006
11.06.2006

Syny
-> Bobesh: No tak ten kabel uz tam mam pul roku a prurez ma 16mm2 coz urcite bohate staci! Ale nemam co prichycenej k prevodofce, ale k drzaku na silentblok u motoru...
22:30:44
11.06.2006
11.06.2006

Bobesh
-> Syny: Taky kostřící kabel navíc od mínus pólu aku na převodovku není od věci,dělám ho ze starejch plusovejch kabelů z umřelejch šáde.
21:44:52
11.06.2006
11.06.2006

Syny
Tim by teoreticky mohl byt i pohasinani svetel na volnobeh ne?
21:41:29
11.06.2006
11.06.2006

Syny
-> Palic: No relatka tam mam taky pridelany - pred tejdnem sem je delal kvuli tomu 4 oku... Jinak mam teda natahnout jeste jeden kabel od starteru na pojistkovku c1 ? Nebo rovnou natahnout od starteru na pojistkovku kabel s vetsim prurezem a bude to? Nebude to teda pak vypinat?
-> spartra: Mam altik 55A s remenici s fava po repasi - tim to asi nebude
-> kekulo: OK tak ja napajeni radia udelam primo od baterie zvlastnim kablikem...
-> All: Diky - moc ste mi pomohli!!!
-> spartra: Mam altik 55A s remenici s fava po repasi - tim to asi nebude

-> kekulo: OK tak ja napajeni radia udelam primo od baterie zvlastnim kablikem...
-> All: Diky - moc ste mi pomohli!!!