problémek Alternátor

prohledat
97 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 29.08.2006 do 21.01.2007, založil/a spartra
řadit dle data
08:28:58
21.01.2007
spartra
děkuju, mě oprava diod přišla na 70kč jěště s nějakým měřením, nebylo třeba
jenom mě zajímá, že alternátor dobíjejí 15,5v opravená 55a i jiná 70a
01:45:27
21.01.2007
Mirek Svoboda
Sberaci krouzky je nejlepsi koupit nove, presoustruzeni i pri odberu minimalni trisky u me dopadlo spatne - jiz zminovane protoceni krouzku a utrzeni dratu. Koupit se daji u Elan Car www.elancar.cz
Diody do altiku - ty male jsou bezne sehnatelne, napr. BY255 v GM. Ty velke se daji koupit napr v PS electronic KYZ74 a KYZ79.
21:41:57
11.11.2006
spartra
tak jěště dotaz, rozebral jsem altík, jinej na 120 - 55a, páč ložiska byli po smrti, no složím ho, dám do auta, otočím klíčkem a nic, kontrolka se nerozsvítila9, nějako to slabě dobíjí9
10:50:19
08.11.2006
spartra
doyle, přeměřovalo se a bylo to ok4
taky mě ukazoval multimetr, že jsou všechny ok, tak jsem to nakonec donesl, k elektrikáři 9
10:44:58
08.11.2006
Doyle
-> spartra: a při přeměření ti to ukazovalo dobře?no mě to totiž pořád svítí.přeletoval jsem znovu připojení statorového vinutí,ale žádný výsledek
10:36:14
08.11.2006
spartra
tak chlapci, snad je konečně po problému, na obou můstcích byli proražené prostřední pomocné diody, regulátory jsou ok, tak uvidíme, až se to namontuje6
15:17:38
08.10.2006
Crestik
Moje oprava:
před rozmontováním alt. poznačit vzájemnou polohu, shodit víko, odpájet stator, nic není potřeba značit, který drát byl kde, ony ty dvojice drátů snad ani nejdou zaměnit. Vytáhnu můstek, vemu multimetr, klidně na rozsahu ohmmetru si zjistím, která větev ze trojice je špatná, rozletuju tři diody v dané větvi, opět ohmmetrem zjistím, která dioda je KO a podle níc určím rozborku můstku. Pomocná dioda to asi nebude, takže následuje vyklepnutí hlavní diody pomocí ořechu, naklepnutí nové, smontování můstku. Vyprat v benzinu, stejně jak další části alternátoru a hurá pájet. Já jsem zastáncem odstranění veškerého starého cínu, proto odsaju starý cín, očistím, jak to jen jde, lehce pocínuju vývody i kontaktní místa můstku, za použití pájedla (kalafuny). Spájím vše dohromady za použití větší kapky cínu, případně přidám, opět použiju tavidlo. Připájím stator, složím, hotovo. Vše pájeno pistolovou trafopájkou bez jediného problému.
14:47:03
08.10.2006
King
-> Doyle: Je to klasická cínová pájka, jenom to bejvá dost zoxidovaný. Je dobrý použít třeba ne moc agresivní pájecí roztok na nerez, někdy si s tím poradí i obyč kalafuna. To že se to špatně pájí je daný taky velkým objemem, kterej je potřeba zahřát na teplotu tání pájky, ale odvod tepla z místa spoje dost velkej....
14:23:54
08.10.2006
Gryzly
-> Doyle: asi s vyšší tavnou teplotou.
14:17:06
08.10.2006
Doyle
a je i cín nějaký lepší?.protože mě to nechtělo chytat na ty kontakty8
13:29:54
08.10.2006
PeterP136
Ja som nieco letoval v altiku s takou tou starou pajkovackou 100W co ma vo vyhrievacom telese prestrceny 1cm (v priemere) zaostreny medeny drot. Sice som cez nu prdlajs videl co letujem :) a ta nahrievacia doba (5minut) nie je tiez ktovieco ale zato rozohriala polku alternatoru pekelne rychlo :).
13:08:19
08.10.2006
Doyle
-> King: tak nějak to bude,pokusím se sehnat lepší pájku a ještě jednou to přeletuju4
22:34:28
07.10.2006
spartra
no bych řek, že to budou nějaký diody, i když , že by odešli u dvou altíků, nechám si to přeměřit, zkrat tam asi nebude, jináč by to pekeleně čoudilo9
14:33:56
07.10.2006
King
-> Doyle: Tak s nějakou 75W trafopájkou s přechoďákama na žalostně upevněným očku to bejvá problém :) Chce to aspoň 100W pájku a pořádně prohřát, protože v pekle, který panuje v alternátoru, se každej studeńák pomstí dost brzo....
15:18:12
05.10.2006
spartra
no jelikož ta pájka už má za sebou 15 let života, tak ale zadařilo se5
no já bych to u mě na studeňák neviděl, chvíli to bylo vše ok9 , pak jsem měnil celej diodovej blok i se statorem z jiného altíku, a novým regulátorem, to též vydrželo chvíli
13:36:01
05.10.2006
Doyle
-> spartra: to já 13,8 V volnoběh a 14,2 V se zátěží i zvýšených otáčkách
Když si přeměřoval diody a odpájel si ty drátky od statorového vinutí,jak si to připájel zpátky?Mě to šlo odpájet i připájet docela obtížně.Nechtělo to tavit(možná je to pájkou-mojí1 ) já bych viděl příčinu v tomto,že tam mám někde studený spoj6
23:12:32
03.10.2006
spartra
king tak to jseš pod normu, já se nedostanu pod 14,5V, jěště jsem neměnil rotor, jinač je všechno vyměněný
23:04:36
03.10.2006
King
Jenom taková hloupoučká rada (netvrdím, že to řeší všechny problémy s dobíjením) - zrovna dneska jsem zase pozoroval, jak mi občas za jízdy problikne kontrolka a voltmetr ukáže děsivých 11,9V apod. Stačilo kleštěna pomačkat konektory na regleru a altíku a je na čas klid - jenom taková inspirace před zimou :)
22:43:37
03.10.2006
spartra
stále řeším
21:19:01
03.10.2006
Doyle
-> spartra: tak u mě taky,problikává až skoro svítí10 nevím,kde by mohla být chyba8
10:07:12
25.09.2006
spartra
jo, sem tam mě to dělá znova prevít, mě chce asi nasrat10
11:41:51
23.09.2006
King
-> FORM: Řeč je o prahovým napětí tzn. nejnižším napětí, kdy přes přechod začne týct rozumně měřitelnej proud - to je cca 0,5V pro běžnej Si přechod, 0,15V pro germanium. Měřáky obvykle ukazujou napětí na přechodu při větších proudech, takže klasika je kolem 0,6V. Výkonovější prvky obvykle ukazujou menší hodnosty...
20:13:51
21.09.2006
PeterP136
-> Doyle: Ja som rozobraty altik nahadzal do petroleja a vycistil stetcom. Jednoduche a ucinne.
22:06:52
20.09.2006
Doyle
no když to už mám takhle rozebrané,co všechno by bylo dobré ošéfovat.Četl jsem že je dobré líznout sběrné kroužky na statoru,myslí se tím takové ty měděné po kterých kloužou uhlíky?A co ložiska a popřípadě jiné části altíku.Nebo taky jak nejlíp vyčistit od toho černého prachu,jakoby sazí?
12:07:05
20.09.2006
spartra
king, si máš recht, jenom jestli ty moje hodnoty byli diodama nebo měřákem1 9 3
11:07:00
20.09.2006
FORM - zlomená ojnice
-> King: no typické napětí Si PN přechodu je spíš 590mV, záleží na dotaci
07:35:48
20.09.2006
Doyle
-> King: jo,měřil jsem vždycky jen jednu a měl jsem měřák nastavený na přeměřování diod.6
22:33:44
19.09.2006
King
-> Doyle: Hodnoty kolem těch 500mV z tvýho měřáku jsou OK a blížej se víc realitě, než těch 900-1000mV. To platí za předpokladu, že měříš vždycky přechod jedný diody. 500mV je typický prahový napětí Si P-N přechodu.
22:19:24
19.09.2006
Doyle
-> spartra: takže je to asi v háji, co?
22:18:51
19.09.2006
Doyle
-> spartra: ok,to zařídím,jinak jsm to nakonec změřil a jsou to hodnoty od 509 do 560
21:46:08
19.09.2006
spartra
na sostruhu1
21:45:17
19.09.2006
spartra
já jsem to teda nový nekupoval, vybral jsem jinej alternátor, jenom diodovej můstek stojí u nás 545kč9
problikáváni, jak je jíž zmíněno zkust stočit sběrný kroužky na rotoru, jen malinko jestli nemají ovalitu9
09:24:10
19.09.2006
Doyle
-> spartra: dík moc,taky řeším problém s problikáváním dobíjení,ale uvidím jestli nakonec nebudu muset taky vše koupit nové4
21:27:11
18.09.2006
spartra
ano odpájet ty drátky se žlutou bužírkou
musí propouštět pouze v jednom směru
měl jsem rozptyl 900 - 1000mV7
14:43:16
18.09.2006
Doyle
jestli bych se mohl zeptat na to odpájení statorového vinutí,odpojit ty drátky s tou žlutou bužírkou co je na fotce?Měřil jsem to zatím bez odletování a ty modré mi ukazují 485,červené obráceně 462 a ty třetí 492,vždycky tři stejné hodnoty
zvětšit problémek Alternátor  - obrázek od Doyle vložen 18.09.2006 14:43:16
08:51:01
18.09.2006
spartra
jo zdravím, tak jsem vyměnil celej diodovej blok se statorem, zatím nic nesvítí ani maličko, jenom to napětí se mě zdá větší*9, přes 14,5V na volnoběh
08:58:52
13.09.2006
King
-> spartra: Pak by to ukazovalo na jednu vadnou diodu pomocnýho usměrňovače (tu malou). Regulátor si bere jako referenční napětí výstup s pomocnýho usměrňovače. ten mu ale díky jedný vadný diodě dává "falešnou" informaci (nižší napětí) a proto je na výstupu hlavního usměrňovače vysoký napětí. možná to vysvětluje i to svícení kontrolky, protože díky jedný vadný diodě napětí pomocnýho uspměrńovače padá opakovaně k nule....tak a teď nějaká oponentura mojí teorie :)
10:19:11
11.09.2006
spartra
ten proud je v rozmezí 13,5 - 14,5V10
21:57:29
10.09.2006
King
-> spartra: Po pravdš, nevím :) Nejsem expert přes obrábění, ale představuju si, že nůž soustruhu se musí nastavit tak, aby ubíral jenom skutečně minimum materiálu (aby kroužky nenamáhal) a popř. přesoustružit ve více krokách. Mě to vždycky dělal maník, kterej to dělal běžně, takže nebylo ho potřeba instruovat. Zatím jsem neslyšel, že by se někdo dostal opořebením kroužků až tak daleko - nakonec ty uhlíky mají slušnou rezervu v dýlce....
21:49:57
10.09.2006
spartra
king, ach tak, je tu nějaké ale2 9 co si mám představit malinkatá tříska9, není tam taky nějaká maximální opotřebení kroužků9
21:40:00
10.09.2006
King
-> spartra: Jo a při tom soustružení bacha, musí se brát jenom tenoulinká tříska, protože jinak nůž protočí kroužkama a utrhnou se přívody k vinutím - nedávno před tím varoval tuším COL....
21:29:39
10.09.2006
spartra
king, jo to je fuk, hlavně, že jsme se dohodly na tom samým5 víme oč jde5
jo to budu mět problém,sehnat soustružníka, kterej mě to udělá hned a za pivko9
zkusím zejtra změřit6
21:06:49
10.09.2006
King
No dobrá, teď jsem byl i já, bojovník za správnou terminologii, načapán na hruškách :)) Ano, v českých luzích a hájích se běžně sběrným kroužkům rotorového vinutí altíku nesprávně říká "komutátor" jakožto pozůstatek dřevní "dynamové terminologie". Mea maxima culpa 2
Tvůj případ to pravděpodobně nebude, ale pokud se altíkrozebírá, je dobrým zvykem zanýst rotor soustružníkovi, aby za pivko lehce nožem přelíznul (zarovnal povrch) komutátoru ( 3 ). Stopy nože se pak vyleštěj třeba křídou. Jetej komutátor má obvykle "komutátor" různě rejhovanej a mnohny i lehce "šišoidní", takže uhlíky v určitejch otáčkách odskakujou a altík má kvůli nedostečnýmu buzení malý výstupní napětí (žhne kontrolka).
Dobrá, když teda máš na výstupo těch skoro 15V - kolik je n ten moment na výstupu pomocnýho usměrňovače? (čili vlasně na drátu pro kontrolku pro dobíjení). Možná by to pak ukazovalo na odkouřenou diodu pomocnýho usměrňovače, ale teď skutečně vařím z vody. Měřím, tedy jsem :)
18:03:56
10.09.2006
spartra
jo napětí, myslím 14,5 - 14,8V+-10
18:03:19
10.09.2006
spartra
co to? myslíš sběrný kroužky6, ne s tima nikdo nic nedělal7 soustružit a leštit9
kontrolka svítí stále, ne úplně jasně, i s jiným regulátorem10
14:26:04
09.09.2006
King
-> spartra: A co komutátor? máš ho přesoustruženej a vyleštěnej? A když svítí ta kontrolka, kolik to dává napětí?
12:06:38
09.09.2006
spartra
tak jsem zkusil úplně nový neošoupaný regler, kontrolka teď svítí stále slabě, kurva, kde je problém........
09:01:33
07.09.2006
spartra
tu je obrázek1
zvětšit problémek Alternátor  - obrázek od spartra vložen 07.09.2006 09:01:33
08:52:06
07.09.2006
spartra
viz text, tři typy regulátorů
DLR-2(88-89)
TESLA WNC914(89-91)
PAl(92- )
regulátory DLR a Tesla, lze bez problému navzájem zaměnit. Pokud však chceme do staršího modelu, namontovat regulátor Pal, musíme provést přepolování rotoru alternátoru.
Pokud přepolováni neprovedem, nedojde k žádné závadě, ale alternátor nebude dobíjet6
23:00:26
06.09.2006
King
-> spartra: Rád se nechám poučit, ale k čemu slouží tebou popsaná procedura "přepólování altíku"? O něčem podobným jsem slyšel ve spojitosti s archaickým dynamem, ale u altíku je to pro mě novinka4
Extreme Tyres