
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pásy z felicie do š120
-> Bukaj: jojo, jednou jsem z dlouhé chvíle kuchal navíjecí mechanismus pásu z feldy a strašně se mi líbilo jak je to vymyšlený, realně asi dvě ocelový kuličky a správně natvarovaný dráhy a co to umí za kouzla 

Tiež považujem za prirodzený jav, že sa pásy v špecifickej polohe auta nedajú odvinúť, robilo mi to tak aj u pôvodných Š120 pásov a aj potom u pásov z favorita.
-> Robert 106 06.10.24 19:25:46: vo favorite /aspon mne/ funguju ako maju.
Ked som prerabal pasy z fel do 100 tak som dbal hlavne o ich umiestnenie ako boli v aute pre ktore boli postavene...a tiez fungovali bez zavad.
Ked som prerabal pasy z fel do 100 tak som dbal hlavne o ich umiestnenie ako boli v aute pre ktore boli postavene...a tiez fungovali bez zavad.
-> Bukaj: Budu Ti věřit, ale dnes jsem to ještě zkoušel a Fábia 1, Kia picanto a Pasat B7 to tedy nedělají a normálně se můžu při vyjíždění nahnout dopředu.
Favorití pásy co mám v Rapidu se chovají jak had škrtič. Při každém pokusu se nahnout
se ještě víc dotáhnou, když se vrátím.
Favorití pásy co mám v Rapidu se chovají jak had škrtič. Při každém pokusu se nahnout
se ještě víc dotáhnou, když se vrátím.
-> Robert 106: Však to je princip funkce samonavíjecího bezpečnostního pásu - když se vozidlo (naviják pásu) vychýlí z vodorovné pozice, tak mechanismus zasekne západku navijáku. Totéž v případě prudkého zatažení za pás...
Proto také nelze použít libovolný (navíjecí) pás z libovolného auta do jiného vozu - v některých vozidlech je naviják umístěn pod určitým úhlem vůči vodorovné ose vozu a danému úhlu odpovídá i konstrukce mechanismu uvnitř navijáku (myslím, že zrovna zadní pásy z Feldy nejsou v autě vodorovně)...
Proto také nelze použít libovolný (navíjecí) pás z libovolného auta do jiného vozu - v některých vozidlech je naviják umístěn pod určitým úhlem vůči vodorovné ose vozu a danému úhlu odpovídá i konstrukce mechanismu uvnitř navijáku (myslím, že zrovna zadní pásy z Feldy nejsou v autě vodorovně)...

-> Tomaso435: Nevím 120 ani Fábie to nedělá.
-> minno: jj problém jsou ty vibrace.
-> SO545: Moc pěkně nainstalováno.
-> minno: jj problém jsou ty vibrace.
-> SO545: Moc pěkně nainstalováno.
Ja som ich mal v S100..boli v dobrom stave a fungovali ako mali.
-> Robert 106 04.10.24 20:11:09: Hehe, tak vidíš, nie som sám, čo mu v Š120 všetko čurabocalo. Presne ako píšeš. Zadné protikusy často neskutočne chrastili. Mne pomohlo obrátiť ich (červeným tlačitkom dodola)
Ale časom občasne chrastili aj v tejto polohe.
Asi rok-dva dozadu mi začal pri určitých otáčkach čurabocac (rezonovať) aj navíjací mechanizmus šoférovho pásu
Ale stačilo pás o kúsok viac povytiahnuť a bolo ticho - takže mi pasovalo pribrať na bruchu
Inak áno, mizerné zvuky z každej časti interiéru. A keď si myslíš, že si už všetko vychytal, zmení sa teplota vzduchu o 5 st. a ozve sa niečo nové.

Asi rok-dva dozadu mi začal pri určitých otáčkach čurabocac (rezonovať) aj navíjací mechanizmus šoférovho pásu


Inak áno, mizerné zvuky z každej časti interiéru. A keď si myslíš, že si už všetko vychytal, zmení sa teplota vzduchu o 5 st. a ozve sa niečo nové.
-> Robert 106 04.10.24 20:11:09: .... do kopce tak se zaseknou.... To snad dělají všechny ne? To je smysl toho mechanismu.
-> minno: Pásy černé z favorita mám v rapidu a jsou stejně mizerné jako původní akorát kratší. Když vyjíždím z brány na silnici do kopce tak se zaseknou a nedá se v tom hnout dokud nevyjedu na rovinu. Je teda pravda, že se alespoň navíjí.
A do 120 je stejně musím přetočit, protože jsou inteligentně umístěné tam kde mají všichni noky de facto přímo ve dveřích. Jo a protikusy ukrutně chrastí - jasný za to může mizerná koncepce kdy všechny vibrace motoru jsou přenášeny do karoserie. Každá část interiéru má svojí rezonanční frekvenci a charakteristický zvuk. Jedno zatlumím a začne něco jiného - učím se to snášet.
A do 120 je stejně musím přetočit, protože jsou inteligentně umístěné tam kde mají všichni noky de facto přímo ve dveřích. Jo a protikusy ukrutně chrastí - jasný za to může mizerná koncepce kdy všechny vibrace motoru jsou přenášeny do karoserie. Každá část interiéru má svojí rezonanční frekvenci a charakteristický zvuk. Jedno zatlumím a začne něco jiného - učím se to snášet.
-> Robert 106: Pásy z Favorita (čierne) som mal v škodovke 14 rokov a haldy kilometrov a fungovali stále bezvadne a ľahko. Čo sa nedá povedať o pôvodných z výroby (nenavíjali úplne dobre snáď nikdy).
-> Robert 106: Sežeň si pásy z fagota, ať se nemusíš hrabat v protikusech. Mám je vepředu a spokojenost.
A taky koukám že je víc verzí těch pásů z Felicie.
Takže jak to vidím, tak by to chtělo přední pásy bez napínačů, kryty ze zadních pásů a protikusy ze sedaček.
Taky jsem koukal, že existuje starší verze asi shodná s favoritem.
Takže jak to vidím, tak by to chtělo přední pásy bez napínačů, kryty ze zadních pásů a protikusy ze sedaček.
Taky jsem koukal, že existuje starší verze asi shodná s favoritem.
Ahoj,
oživím toto téma.
Moravan na mé 120 u řidiče to už vzdal a Moravany samo o sobě jsou peklo.
Je něco lepšího něž ty feldí pásy ? Co se dá v dnešní době sehnat ?
Děkuji
oživím toto téma.
Moravan na mé 120 u řidiče to už vzdal a Moravany samo o sobě jsou peklo.
Je něco lepšího něž ty feldí pásy ? Co se dá v dnešní době sehnat ?
Děkuji
-> Majki: To ti moc nepomůže. Ten úchyt do sloupku a přezka do zapínání je stejně tak i tak naopak. Když bys to nechal alá felicie tak se budeš muset smířit s přetočeným pásem.
Jinak už je mám namontované v autě a funguje to dobře. Ale kde mám pravý a kde levý to nevím (nepoznám to)
Jinak už je mám namontované v autě a funguje to dobře. Ale kde mám pravý a kde levý to nevím (nepoznám to)
Hele ale jenom tak mimo, nebylo by jednodušší přehodit levý za pravý?
ten spodní úchyt by snad měl jít podložit nebo jde úplně na těsno. nejsem si jist, zda je podkládání dobrý nápad.
-> ondie: Nestraš
Nu což, tak budu mlátit ve svěráku i já. 


-> stanleyAT: už sem slyšel že ten spodní úchyt (kterej samozřejmě přetočit nejde že jo) lidi prostě ve svěráku kladivem namlátěj na druhou stranu a prej cajk 

-> krtik: Jak západku tak horní úchyt ke sloupku přetočíš níže popsaným procesem. A uchycení v prahu mám za to že by pasovat mělo. K tomu sem se ještě nedostal...
-> Milan 136: jo ten horníííí, nojooooo 
A spodní uchycení pásu v prahu pasuje?

A spodní uchycení pásu v prahu pasuje?
-> krtik: stejně jako západku
-> stanleyAT: Prosímtě, a jak jsi přetočil ten držák/plech? Vůbec mi to nejde do hlavy bez přešití
. Mohl bys to vyfotit? děkují 


-> Milan 136: Nemůžu než nesouhlasit, taky se vždycky divim. 

jde to blbě, tím spíš nechápu, jak to lidi dokážou přetočit nevědomky. Takových už jsem překroutil zpět na správnou polohu...
-> stanleyAT: Já to kroutil a tahal na zadním sedadle v mém voze. 

Mě to teda zas až tak dlouho netrvalo. Ale je pravda že se zrovna kolem garáže motala mamka tak sem ji využil aby mě ten pás překrucovala a já jsem jenom tahal 

-> ochoda: Tak to by se muselo asi časově omezit :-), ale mám vyzkoušeno, že to jde řešit i na stopky :-)
-> Hurdis: To nevim, mě to trvalo tak dobrejch 20 minut něž se mě to povedlo a kdyby šlo soutěžit třeba 30 lidí, no nevim.
-> stanleyAT: V pohodě.

-> stanleyAT: V pohodě.

-> ochoda: Vše se podařilo! Přezku jsem si upnul do svěráku a přesně podle obrázku posouval. Ale že sem se celkem zapotil
Díky hoši.

Stačí pás v přezce lehce přehnout pár mm přes hranu, spodek přišlápnout k zemi, jedou rukou přidržet přezku a druhou šikmo silou povytáhnout. Ani není potřeba nijak vytahovat bůhví jak dlouhý kus z navijáku. Chce to nacvičit.
Byla by z toho docela dobrá srazová soutěž :-D na čas.
Byla by z toho docela dobrá srazová soutěž :-D na čas.
-> ochoda: Dík za obrázek, chápu to. Já sem ten pás zkoušel přehnout a přesunout zrovna v té přezce. Vyzkouším to teda podle tebe. Snad se to podaří. Rád bych se už konečně uvazoval jako člověk plně funkčníma pásama 

-> stanleyAT: Hele, předem ti řikám, že to de fakt nahovno, ale jde. Já si vytáhnul dostatečně velkej kus pásu ven z navijáku, ten pak šroubovákem zablokoval. Pás sem si přehnul (překroutil) a postupně sem tu kovovou mršinu přetáhnul. Namaluju ti obrázek, blbě se to popisuje.
-> krtik: Ano, potřebuju přetočit i to zapínání. Ten úchyt ve sloupku šel celkem dobře, ale v tom zapínání není žádný prostor. Skoro bych řekl že je tam ten pás až "natěsno" natož ho přehnout ve dvojí a přetočit.
Napadla mě metoda rozstřihnout a potom nějak pevně sešít ale to se mi zdá jako celkem prasečina kor když se jedná o bezpečnostní prvek.
S držákem pod navíječem sem nic nedělal.
Napadla mě metoda rozstřihnout a potom nějak pevně sešít ale to se mi zdá jako celkem prasečina kor když se jedná o bezpečnostní prvek.
S držákem pod navíječem sem nic nedělal.
-> stanleyAT: tak to bys mohl taky přetočit, ne? - pokud to má být jako no horní fotce.
Já to mám v autě přetočený co chvíla :-D. To musíš ten pás tak nějak přeložit a protáhnout na silu skrz to zastrkovadlo. Na Feldě 95 mám v té škvíře ještě rozšíření, jako kdyby do něj měl zapadnout ten cvoček, co ho máš v pásu. Takže mě to jde relativně snadně.
A stačí tak přetočený ten plech/držák dole? Kamarád to nechával přešívat.
edit: vlastně vůbec netuším, jak máš ten držák přetočený? nemohu si to představit :D
Já to mám v autě přetočený co chvíla :-D. To musíš ten pás tak nějak přeložit a protáhnout na silu skrz to zastrkovadlo. Na Feldě 95 mám v té škvíře ještě rozšíření, jako kdyby do něj měl zapadnout ten cvoček, co ho máš v pásu. Takže mě to jde relativně snadně.
A stačí tak přetočený ten plech/držák dole? Kamarád to nechával přešívat.
edit: vlastně vůbec netuším, jak máš ten držák přetočený? nemohu si to představit :D
Zdar, v mojí GLS vzdaly práci oba přední Moravany. Od známého jsem sehnal z felicie s tím že by tam měly pasovat. No a naskytl se problém. Aby pásy nebyly překroucené je nutné na nich přetočit jednak držák ve sloupku, což se mi podařilo (je tam dostatečná škvíra), ale taky samotné zapínání do protikusu což se mě ale nedaří. Vůbec tam není místo abych ten pás přehnul a přehrnul. Jak to vyřešit nevíte? Jezdit s přetočeným pásem se mě moc nelíbí.