skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
v lavo teplo v pravo zima....?
5. Toto je ľavý/pravý roh pod čelným sklom. Tadeto fúka priamo do tunelu na teplý vzduch vnútri.
Riešil som to isté, u vodiča vlažný vzduch, spolujazdec ako tak teplo
1. skôr než hocičo robiť s radiátorom a kúrením, treba zavrieť výduchy, pustiť fukár a hladať v kufri a priestore strieračov kade to fúka
2. To čo tu už bolo spomenuté, tj záslepky
3. Pri jazde fúka do kufra (to už beriem ako nevyriešitelný fakt)
- Treba z bokov oblepit konzolu pedálov, zatesnit prestup káblového zvazku
4. Nepodarené spoje karoserie viď foto. Nezdá sa to ale aj takáto malá škára spraví poriadny rozdiel
1. skôr než hocičo robiť s radiátorom a kúrením, treba zavrieť výduchy, pustiť fukár a hladať v kufri a priestore strieračov kade to fúka
2. To čo tu už bolo spomenuté, tj záslepky
3. Pri jazde fúka do kufra (to už beriem ako nevyriešitelný fakt)
- Treba z bokov oblepit konzolu pedálov, zatesnit prestup káblového zvazku
4. Nepodarené spoje karoserie viď foto. Nezdá sa to ale aj takáto malá škára spraví poriadny rozdiel
Já bych si na to možná zvykl,že to pořádně netopí,ale poslouchat přítelkyni,že jezdíme kvůli té zimě jako v kabrioletu,na to nemám nervy

-> Schavi:
takže mam dalšiu vec ktoru MUSIM urobiť pred spojazdnenim mojho auta
repas kurenia


Jo,z poloviny byl překrytý.Mohlo to být taky tím,že to netopilo.
-> Schavi: to akoze vymennik bol zvonku zababrany molitanom ? 

Jo a ještě jsem neuvedl,že to topí na obou stranách stejně a horký vzduch fouká až moc:-)
takže jsem se vrhnul na topení...topilo to jen na levé straně...
1.Překontroloval a přetěsnil jsem celé vedení teplého vzduchu...paradoxně bylo špatně zatěsněné na levé straně!!
2.Vyndal jsem celý středový panel s výměníkem...topení bylo s poloviny překryto upadlým těsnícím molitanem a navíc zasraně bordelem jak zevnitř tak z venku.Pořádně jsem ho prohnal horkou vodou a zvenku vzduch.pistolí a dal ho zpátky.Kolem dokola jsem ho ještě přetěsnil,aby ventilátor nesál okolo studený vzduch.
3.Zkontroloval jsem funkci klap a zešteloval všechny lanka.
Všechno jsem potom dal dohromady,ovzdušnil a jel to projet....můžu říct,že venku byly 2 stupně nad nulou,ale v autě jsem chcipal vedrem.
Myslím,že když to projdeš krok po kroku poctivě tak jako já,tak to prostě musí topit!!
P.S.Před tím rozebráním jsem ani nevěděl,že jde přivést teplý vzduch k zadním sedačkám!Teď ten teplý vzduch tam je znát.
1.Překontroloval a přetěsnil jsem celé vedení teplého vzduchu...paradoxně bylo špatně zatěsněné na levé straně!!
2.Vyndal jsem celý středový panel s výměníkem...topení bylo s poloviny překryto upadlým těsnícím molitanem a navíc zasraně bordelem jak zevnitř tak z venku.Pořádně jsem ho prohnal horkou vodou a zvenku vzduch.pistolí a dal ho zpátky.Kolem dokola jsem ho ještě přetěsnil,aby ventilátor nesál okolo studený vzduch.
3.Zkontroloval jsem funkci klap a zešteloval všechny lanka.
Všechno jsem potom dal dohromady,ovzdušnil a jel to projet....můžu říct,že venku byly 2 stupně nad nulou,ale v autě jsem chcipal vedrem.
Myslím,že když to projdeš krok po kroku poctivě tak jako já,tak to prostě musí topit!!
P.S.Před tím rozebráním jsem ani nevěděl,že jde přivést teplý vzduch k zadním sedačkám!Teď ten teplý vzduch tam je znát.
-> targa 2: špatně seštelovaná klapka která při otevření pouští vzduch kolem radiátoru topení a né přes ten radiátor, pokud ti nedovře tak to nebude topit.
Co nejaka rada pro M krome te zaslepky?
Tak jsem se odhodlal a v te zime sel ven,podívat se na tu záslepku.Můj rapid je z roku 85 a ta záslepka tam byla..dokonce bych řekl,že i originál..ale byla celá zvlhlá a jak jsem na ni jen šáhl,tak se protrhla...takže jsem tam dal kolečko polystyrenu,pořádně to zasilikonoval a uvídíme,jestli se to vůbec zlepší.Nechce se mi věřit,že by to netopilo na jedné straně jen kvůli navlhlé "přepážce".
-> skodenka: Mas niekolko moznosti:
1) vyhnila ti zaslepka na konci tunela, pri prevodovke a vzduch ide cestou najmensieho odporu, cize unika dozadu a dopredu sa dostane len minimum. Oprava je dost casovo narocna - musis vymenit zaslepku, ide cez nu tiahlo radenia, sytic, plyn, robotka tak na pol dna a zaslepku zozenies len velmi tazko.... viac podrobnosti tu: www.skoda110r.cz/article. php?id=543
2) Radiator kurenia plny vodneho kamena - demontaz, vycistenie horucou vodou a octom, opakovat niekolkokrat, namontovat a veselo kurit - s tym suvisli aj moznost poskodenej gumy medzi telesom kurenia a tunelom, fuka to len pod sedacku.
3) Nejaky bordel v tuneli.... neopravil niekto niekedy drnciace tiahlo radenia tym, ze tam napchal handry?
4) Slaby ventilator, pripadne vysunuta hadica od ventilatora, cez ktoru prudi vzduch k radiatoru... skontrolovat/vymenit
5) netesni ti gumove tesnenie kufra... a to ma pri jazde v nizkej teplote sakra velky vplyv, pretoze ked ti vzduch prefukuje pri jazde do kufra, tak okolo pantov kufra ti fuka priamo na nohy...
Ja som cele patalie s kurenim riesil asi rok, skoncilo to pri tom, ze som do povodneho obalu kurenia napasoval hlinikovy radiator zo S120 (trosku rezania di bakelitu a veeela silikonu) a vyrobil novu zaslepku tunela. Panty som ako-tak utesnil a teraz to kuri luxusne, po pol hodine jazdy pri vonkajsej teplote 0 som mal v aute tak teplo, ze som soferoval v tricku
1) vyhnila ti zaslepka na konci tunela, pri prevodovke a vzduch ide cestou najmensieho odporu, cize unika dozadu a dopredu sa dostane len minimum. Oprava je dost casovo narocna - musis vymenit zaslepku, ide cez nu tiahlo radenia, sytic, plyn, robotka tak na pol dna a zaslepku zozenies len velmi tazko.... viac podrobnosti tu: www.skoda110r.cz/article. php?id=543
2) Radiator kurenia plny vodneho kamena - demontaz, vycistenie horucou vodou a octom, opakovat niekolkokrat, namontovat a veselo kurit - s tym suvisli aj moznost poskodenej gumy medzi telesom kurenia a tunelom, fuka to len pod sedacku.
3) Nejaky bordel v tuneli.... neopravil niekto niekedy drnciace tiahlo radenia tym, ze tam napchal handry?
4) Slaby ventilator, pripadne vysunuta hadica od ventilatora, cez ktoru prudi vzduch k radiatoru... skontrolovat/vymenit
5) netesni ti gumove tesnenie kufra... a to ma pri jazde v nizkej teplote sakra velky vplyv, pretoze ked ti vzduch prefukuje pri jazde do kufra, tak okolo pantov kufra ti fuka priamo na nohy...
Ja som cele patalie s kurenim riesil asi rok, skoncilo to pri tom, ze som do povodneho obalu kurenia napasoval hlinikovy radiator zo S120 (trosku rezania di bakelitu a veeela silikonu) a vyrobil novu zaslepku tunela. Panty som ako-tak utesnil a teraz to kuri luxusne, po pol hodine jazdy pri vonkajsej teplote 0 som mal v aute tak teplo, ze som soferoval v tricku

poradte nekdo pls.
Jaky je tedy problem pokud u ridice je vzduch horký a u spolujezdce jen vlažný,pokud zavru zaklopku ventilace u ridice, tak se to zlepší ale nic moc.Otvor ve stene mam zadelany.
caute ja mam erko dom a mam problem s kurenim kuri ale strasne slabo a uz som skusal vsetko nedalo by satam dopasovat kurenie s 120 neako aspon na zimu ja viem ze je to smiesne ale us sa v tom aute neda vydrzat

Tak som tu dierku konecne zalepil, a ono naozaj to kuri tak ako ma....Diky moc
jo tak samolepka odlepená ze strany kufru, vedle náhonu to je těsnění

-> Misumi: uff v sobotu vyskusam....

je to 20 let stará známá věc.Hlavně že to pomohlo.
-> Misumi: jj, bylo to tím...ja si to pak este vcera nasel v nejakych starsich forech. Tak jsem to narychlo prelepil izolackou obycejnou...
a je to sakra rozdil...

z kufru do kabiny je otvor vedle náhonu na tacho.Z fabriky je přelepen jen papírem,který tam už není,protože stratil ten samolepící sajrajt.Pasuje tam víčko od oleje.Ucpi tu díru a máš teplo na obou stranach stejné.Napiš jestli jsem měl pravdu.Divím se,že to tady nikdo neví,protože je to stará známá věc.
-> Dušan: jak vycistit?? moje bejvala i soucasna 120ca dela to sami, kamosuv rapid taky...u ridice studeny, spolujezdec teply...na nohy je teply u obou otvoru stejne. Mel jsem topeni venku, proplachnuty vodou.. vsechny klapky klapkuji jak maji... ale furt stejny.. Na typu motoru vubec nezalezelo...litinova nebo hlinikova hlava na to vliv nema, myslim že se motor s hlinikovou hlavou driv zahreje.
Mám stejný problém jako formalin...když jsem měl motor 130 tak to bylo chvíli v pohodě,ale po pár jízdách mi topila jen řidičova strana.Pak jsem měnil motor za převrtanou 136 a asi půl roku to bylo ok,ale pak to stejné...nechápu!
To se právě zima zeptala,jak jste se na ni chystali v létě

mne zacalo robit to iste
-> formalin: zanesenej vymenik, rozdelat a vycistit
a ked dam packu na kurenie doel tak mi fuka na moje nohy teply vzduch a na spolujazdcove studeny.. no vlazny.. ale zvlatne je ze je citelne inej teploty
-> Pavel P..: nie iste nie pozeral som...
-> formalin: nemáš vypadlou hadici od topení tu vlnitou pod palubkou od toho plastovýho kolene?
Zarostlý topení, měl jsem to tak částečně i v GLSu
ked zapnem kurenie tak na mna fuka celkom teply vzduch.. ale na spolujadca studeny? jak je to mozne? aj ofuk na okno je tiez tak isto .. na mna teplo a hned od stredu na spojazdca ide studeny vzchuch.. preco ??aj vam ?