![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ford - zkusenosti
-> Jirik_Tuňák1983: Strasny ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 16:31:39: Nájezdu? Táta dělal převodovku v 70 000 km, v té době se to týkalo více značek, myslím, že i koncert si prošel obdobím ložisek s nedostatečnou životností. Kolega má 143 000 km.
No za me jsou to dve zavady... Tipoval bych zapalovani, co se tyka cukani.
Pak ohledne divnych zvuku jasne, muze to byt lozisko v prevodovce, ale s takhle malym najezdem? Kdovi... Otazka k jakym ucelum to auto je, jestli se s nim jezdi okolo komina na nakup, tak bych se na to treba vyprdnul a resil jen to cukani. Pokud je na tom clovek zavislej a jezdi dalkovy cesty, tak bych to asi resil rozhozenim (vyndat prevodovku a kouknout na spojku). Pokud se na nic neprijde, tak to asi fakt bude ta horsi varianta...
Pak ohledne divnych zvuku jasne, muze to byt lozisko v prevodovce, ale s takhle malym najezdem? Kdovi... Otazka k jakym ucelum to auto je, jestli se s nim jezdi okolo komina na nakup, tak bych se na to treba vyprdnul a resil jen to cukani. Pokud je na tom clovek zavislej a jezdi dalkovy cesty, tak bych to asi resil rozhozenim (vyndat prevodovku a kouknout na spojku). Pokud se na nic neprijde, tak to asi fakt bude ta horsi varianta...
-> Induktor 18.02.23 13:55:58: Mění se nějak zvuk, když třeba akceleruješ? Musel bych to asi spíše slyšet.
Zvuk se nezhoršoval, začalo to u jednoho auta skoro až mechanicky vrčet a u druhého hučet.
Tátovi dělali rozborku, měnili ložiska v převodce + olej, lamelu a spojkové ložisko, když už to bylo venku. Dvouhmota mohla naštěstí zůstat. Stálo ho to 21 nebo 27 tisíc, už nevím přesně.
U toho kolegy vozu je to legendární převodovka M32. Tam taky nic jiného než rozkládka a výměna ložisek nepomůže. Tam kde ale sehnat repas převodovka už hotová za nějakých 20 000,-.
Zvuk se nezhoršoval, začalo to u jednoho auta skoro až mechanicky vrčet a u druhého hučet.
Tátovi dělali rozborku, měnili ložiska v převodce + olej, lamelu a spojkové ložisko, když už to bylo venku. Dvouhmota mohla naštěstí zůstat. Stálo ho to 21 nebo 27 tisíc, už nevím přesně.
U toho kolegy vozu je to legendární převodovka M32. Tam taky nic jiného než rozkládka a výměna ložisek nepomůže. Tam kde ale sehnat repas převodovka už hotová za nějakých 20 000,-.
-> Jirik_Tuňák1983 18.02.23 13:46:40: Ahoj, a to ložisko v převodovce, to by asi obnášelo rozborku převodovky že? Zhoršovalo se to u nich nějak?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 13:24:00: Ahoj, díky za odpověď. Myslíš, že by to ložisko takto mohlo hučet, nebo pištět i za jízdy? Svíčky byly čisté, ale nebylo na nich moc najeto. Je pravda, že zapalovací kabely jsem neměnil a zapalovací modul také ne. Čistila se tam škrtící klapka, ale také beze změny. Mám trochu obavu, podle kovového klepkání, že budou načaté pístní čepy, prý tyto motory na to trpěly. Ale to nevím, zda by mělo vliv na to pocukávání a na ten volnoběh. Auto je z bazaru, byly tam měněné fitry, olej, svíčky. Nevím, jakou to auto mělo minulost a co se tam dělalo. Diagnostiku napíchlou měli v servisu, prý hodnoty OK a paměť závad čistá. Komprese na válcích kolem 10.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.02.23 13:24:00: Já bych se tedy nebál říct, že to může být klidně ložisko v převodovce. Tátovo auto a aktuálně i kolegovo se projevovalo úplně stejně.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: s tim cukanim... Aby to nebylo, jako kdyz jsem kolegovi "rozbil" auto vic, nez bylo.
Prej to cuka...
Vypadky zapalovani.
Vytahal jsem fajfky a to byla konecna. Byly prorezly marky.
Prej to cuka...
Vypadky zapalovani.
Vytahal jsem fajfky a to byla konecna. Byly prorezly marky.
-> Induktor: Tipl bych to prave na to spojkovy lozisko. Pritlacak sam o sobe nema jak hucet, pokud z nej neuletel kus pruziny teda :-D
Svicky bych vyndal a zkontroloval, jak vypadaj, jestli nejsou zaneseny... Pokud budou ok, zkusil bych zapalovaci modul(y). Nevim, jestli mas 1, 2 nebo 4 u tohohle motoru... Diagnostika neco rika?
Svicky bych vyndal a zkontroloval, jak vypadaj, jestli nejsou zaneseny... Pokud budou ok, zkusil bych zapalovaci modul(y). Nevim, jestli mas 1, 2 nebo 4 u tohohle motoru... Diagnostika neco rika?
Zdravím, rád bych se zeptal. Mám Ford Focus Combi MK2 1,6 16v 74kW (SHDA), r.v. 2009. Když nastartuju a auto ještě není zahřáté, slyším hluk od spojky, takové hučení, není moc slyšet, ale přece. Když sešlápnu spojku, tak to utichne. Tipl bych to na přítlačný talíř, na spojkové ložisko mi to nepřijde. Při jízdě, když se auto zahřeje, tak se ozývá hučení za jízdy. Když vyřadím, tak utichne, je slyšet hlavně při záběru a při puštění plynu. Při ustálené rychlosti je slyšet slaběji. Na všechny rychlostní stupně. Může to být vlastnost? Nebo je nějaký problém v převodovce, spojce, nebo někde? Je to docela otravné při delších jízdách. Auto mám od začátku listopadu 2022. V jiném podobném Focusu jsem nejel a nemám možnost, abych porovnal. Vím, že je to těžko, když to neslyšíte, ale nemáte třeba někdo zkušenost, nebo nápad, čím by to mohlo být? Najeto auto má cca 123 000 Km. Druhý problém, který auto má je, že za jízdy občas poškubkává, byly měněné svíčky, ale nezlepšilo se to. Za tepla je volnoběh neklidný a jsou cítit vibrace. Připomíná to, jak když jsou hodně nízké otáčky, ale nejsou. Podle otáčkoměru je to zhruba 750-800. Máte někdo nějaký nápad? Můžou tyto problémy spolu nějakou souviset? Moc děkuji za případné odpovědi.
-> Tom Troll 06.01.23 16:30:24: Tam se minimálně do 170tkm se snad nikdy nic nevysypalo napříč celou firemní flotilou. Nejtěžší závadu jsem měl asi zaseklý lanko v mechanismu otvírání haubny (v zimě, kdy potřebuješ dolejvat do ostřikovačů každou chvíli - to potěší). A pak se taky manželce na funglovce podařil večerní přejezd města se zataženou ručkou metodou přískoků, což skončilo zoufalým telefonátem, že ten křáp furt chcípe, divně smrdí a svítěj mu zadní kola
A časem se pak, pravděpodobně kvůli tomu, musely řešit nevracející se zadní destičky.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll 06.01.23 16:30:24: dvouhmota prave hrozi v PowerShiftu a pohrbi sebou celou prevodovku.
-> vhml: Rodiče budou mít letos 2.0 TDCi z roku 2008 10 let, a ještě se na tom vpodstatě nic neposralo, takže musim uznat že to má větší výdrž než jsem tomu na první odhad soudil.
Akorát dvouhmota, ale ta v automatu nehrozí.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Akorát dvouhmota, ale ta v automatu nehrozí.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> vhml: Až něco takovýho seženeš, tak prosím 2x - i pro mě ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 06.01.23 14:00:14: ta mi asi netrapi vubec ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nejdůležitější pro mě spolehlivost. Nezajímá mě "zážitek z jízdy" a podobný sračky. Chci řešit jen provozní údržbu a ne repasi powershiftu za 70 nebo nějakou duchařinu v elektrice a podobný špeky.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nejdůležitější pro mě spolehlivost. Nezajímá mě "zážitek z jízdy" a podobný sračky. Chci řešit jen provozní údržbu a ne repasi powershiftu za 70 nebo nějakou duchařinu v elektrice a podobný špeky.
-> vhml 06.01.23 13:21:17: Já bych byl asi trochu smutnej z absence šoupaček. ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
Nějaký zkušenosti, názory a recenze na faceliftovaný Galaxy/S-Max 2011-2015 s naftou 2.2 a tudíž měničovým automatem? Powershift ani manuál bych nechtěl.
Či případně nějaký srovnání s Sharanem/Alhambrou podobného období
Či případně nějaký srovnání s Sharanem/Alhambrou podobného období
-> Jirik_Tuňák1983: ![142](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/142.gif)
![142](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/142.gif)
Omlouvám se vám všem. Je toho teď na nás hrozně moc a tak jsem to nevhodně ventiloval tady. A na rovinu přiznávám, že v tom má nemalý podíl i určitá krize mezi mojí vlastní rodinou a jedním z mých rodičů, která se táhne už několik let a v poslední době došlo k dost nepříjemné eskalaci. Je to pro nás dost psychicky náročné a přestože naši rodinu (moje žena a děti) to činí čím dál pevnější a silnější, po těch letech stále ve vzduchu visící nepohody to sem tam někde povolí. A samozřejmě si nezasloužíte, abych si to ventiloval na vás. Vynasnažím se, aby k tomu nedocházelo a pokud se z jisté nejmenované strany opět dostaví vlna manipulace, výčitek, hrozeb nebo citového vydírání, o čemž už byly popsány stohy lékařského papíru, raději se na čas stáhnu a ukážu se až bude zase klid.
-> Karel.: Od doby co jsem na Facebooku si říkám, že je to tady ještě zlatý.
-> vhml: to máš asi pravdu,ale někteří tu doopravdy očividně zabíjejí nudu a řeší se nesmyslný kraviny pořád dokola![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Karel. 29.12.22 22:22:05: no kdyby tu měli zustat jen ti co skodovku jeste maj, tak to tu muzem rovnou zavřít ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: dík :-)
-> Jirik_Tuňák1983: škoda slov na tebe![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Edit:no já vůbec nevím jakej výfuk mělo ST,proč mám asi jeho dalšího nástupce?
Mimochodem,nechápu proč sem chodíš,příspěvky o ničem,škodovku dávno nemáš.proste se nudíš a vymyslíš kraviny
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Edit:no já vůbec nevím jakej výfuk mělo ST,proč mám asi jeho dalšího nástupce?
Mimochodem,nechápu proč sem chodíš,příspěvky o ničem,škodovku dávno nemáš.proste se nudíš a vymyslíš kraviny
-> StepaNoFUN 29.12.22 21:10:44: Tak si k té šerosleposti nejdříve něco zjisti a mrkev si dej třeba s rozpekem a nebo si postav sněhuláka.
Slovo debil jsi zmínil ty, poté co jsi se pasoval do role tiskového mluvčího, tak ti to nebudu vyvracet. Ty taky skáčeš jak čertík z krabičky, že by taky nebylo mimo virt všechno v lati?
Slovo debil jsi zmínil ty, poté co jsi se pasoval do role tiskového mluvčího, tak ti to nebudu vyvracet. Ty taky skáčeš jak čertík z krabičky, že by taky nebylo mimo virt všechno v lati?
-> Milan 136 29.12.22 20:37:33: A bavíme se o sériovém a nebo nějakém custom výfuku? Já se celou dobu bavím o sérii a tam pochybuji, že si Karel vůbec pamatuje, jak zněl.
Ale jinak je mi samozřejmě fuk, co si kdo koupí.
2.5 žere obecně jako prase, Mondeo, ve kterém šel ten motor koupit, je sráč, Ford S80 a V70 není žádnej zázrak taky, ale aspoň má lepší materiály uvnitř a jde koupit s AWD, který je při zimním provozu jasné plus a u silnějších motorů i na suchu.
Pokud se budeme bavit o 2.0 EB, který nahradil 2.5 ve Volvu i Fordu, tak bych ten motor rozhodně nevyzdvihoval a rozhodně bych si hodně rozmyslel automat, který se k němu nezřídka dával.
Ale jinak je mi samozřejmě fuk, co si kdo koupí.
2.5 žere obecně jako prase, Mondeo, ve kterém šel ten motor koupit, je sráč, Ford S80 a V70 není žádnej zázrak taky, ale aspoň má lepší materiály uvnitř a jde koupit s AWD, který je při zimním provozu jasné plus a u silnějších motorů i na suchu.
Pokud se budeme bavit o 2.0 EB, který nahradil 2.5 ve Volvu i Fordu, tak bych ten motor rozhodně nevyzdvihoval a rozhodně bych si hodně rozmyslel automat, který se k němu nezřídka dával.
-> Jirik_Tuňák1983 29.12.22 20:22:15: S tou šerospepostí - psal jsem, že na to jaksi brejle nejsou. Nebo jsou? Žrát mrkev, protože je dobrá na oči (jak s tvýho dost podrážděnýho příspěvku vyplynulo - ne samozřejmě doslova, jaksi nemíním)
A ano. A pár těma autama jsem se setkal. Samozřejmě ne od Volva, ale od FoMoCo...
2 ST sjme ve firmně měli...
Tenhle Tvůj výstřel do tmy mi přijde asi jako prohlášení kolegyně - tady jde teď v 10 večer někdo sekat? Protože si myslela, že někdo nastartoval zahradní traktor. Bylo to tím, že šéf jel domů a nastartoval svoje Bentley. A to startuje v režimu sport - s otevřenejma klapkama...
A ano. Všichni respektujmeme Tvoje nevyspání a podrážděnost. Jen z nás všech nedělej debily, který o tom nemaj páru a ze sebe toho, kdo sežral veškerou moudrost.
A ano. A pár těma autama jsem se setkal. Samozřejmě ne od Volva, ale od FoMoCo...
2 ST sjme ve firmně měli...
Tenhle Tvůj výstřel do tmy mi přijde asi jako prohlášení kolegyně - tady jde teď v 10 večer někdo sekat? Protože si myslela, že někdo nastartoval zahradní traktor. Bylo to tím, že šéf jel domů a nastartoval svoje Bentley. A to startuje v režimu sport - s otevřenejma klapkama...
A ano. Všichni respektujmeme Tvoje nevyspání a podrážděnost. Jen z nás všech nedělej debily, který o tom nemaj páru a ze sebe toho, kdo sežral veškerou moudrost.
-> Karel. 29.12.22 20:41:31: Jen se nečertěj jemnostpane. Ale seděl prosím tě. Navíc v i v době, kdy se v bývalé práci rozbíhaly zakázky pro Ford. Jel jsem jen jako spolujezdec i v 2.5 RS. Vždyť píšu, že uvnitř ano, ale zvenku je to prostě zvukově jalový. Tedy kromě toho RS.
Ale když říkáš, že neseděl, tak máš pravdu a neseděl.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale když říkáš, že neseděl, tak máš pravdu a neseděl.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: je vidět,že jsi v tom nikdy neseděl,jinak by jsi takto nemohl mluvit
mimochodem nový Volva s nálepkám FoCo mi značí,že je to ford![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 29.12.22 20:02:32: Tady nějaký Focusy jezdí a právě zní pětiválcově až až. Proto se ptám.
-> StepaNoFUN 29.12.22 20:02:34: Ne, protože se kolem těch aut mám možnost motat. Ty je máš možnost vídat nějak pravidelně a nebo jen trousíš do placu? Asi jako s tou šeroslepostí, viď? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Protože to Jiřík prostě říká...
-> Milan 136 29.12.22 20:00:29: Vejfuk. U toho se naladění moc nepovedlo a kdykoliv projíždějící ST slyším, tak bych brečel. Však se dnes podívej, jak jen naladěním výfuku umí pěkně chrmlat čtyřválec, tady mi přijde, že z toho udělali přesně to samé.
Možná tak vevnitř je to v pohodě.
Možná tak vevnitř je to v pohodě.
-> Jirik_Tuňák1983 29.12.22 19:43:41: Jak může pětiválec znít jako čtyřválec?
-> Karel. 29.12.22 18:18:22: Ano, ale on se neptá na Focus ST, ale Mondeo. Za další měl Ford a Volvo společnou pouze určitou (dnes už historickou) etapu, nevím kde by aktuální Volvo vzalo podvozky Ford, dále 2.5T ve Focusu má z nějakého důvodu totálně doprasenej zvuk, zní to jak čtyřválec. Podvozek je oproti běžným autům modelové řady v ST také jiný. Ford tehdy Volvu nic moc dobrýho nepřinesl, to je jako GM, kam strčilo GM nos, tam tráva deset let nerostla. 2.0 EB trpěl ve Fordu i sdílených modelech Volva těmi samými bolestmi a oproti 2.3, 2.4, 2.5, 3.2 a 4.4 je to v běžných verzích nemastnej neslanej motor. R4 ve 2.0 je stravitelnej tak ve V60, S60 od Polestaru, kde má i lepší automat, než předcházející šestiválec, který měl aspoň lepší zvuk a nebo v tom ST, o kterém mluvíš. Co se ptá crestik na 2.5T, tak je to fajn motor, ale pokud kouká po Mondeu, tak bych to vzal raději v S80 nebo V70, protože proto
. Proč probůh Volvndeo? Překvapivě ty 2.5 žerou více ve Volvu než ve Fordu. Ale i tak to žere jako prase, to už tvůj doporučovaný karbonátor je rozhodně úspornější. Já s tím jezdím málo, takže je mi jedno, že se to ve městě motá za skoro 14 litrů a na rozmezí 7 až 9 se dostanu maximálně mimo obec.
A ještě jsem zapomněl na jednu důležitou věc, u S80, V70 je možné mít motor 2.5T s AWD, což u Mondea nelze.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A ještě jsem zapomněl na jednu důležitou věc, u S80, V70 je možné mít motor 2.5T s AWD, což u Mondea nelze.
-> Jirik_Tuňák1983: proč jo? Jel si někdy ve Focusu ST ? Volba volva motoru s kombinací techniky podvozu Ford neskutečná kombinace, která funguje na 1A. Mimochodem už i volvo má podvozky z fordu že?
-> Crestik: Vyber si jiný auto, ale neznám takový, který by jelo a nežralo
Máš to do města nebo na dálky? Já třeba 2.0 EB mám v ST ve verzi 250 koní a neskutečnej motor za mě. Po mě městě neumím pod 11 v zimě a v létě cca 9,5L jet, ale dálky? Nemám problém 7,5 -8,5L plně naloženej do Itálie, dalo by se jet i za míň, ale od toho jsem si to nekupoval
A kultivovanost toho motoru je super, samozřejmě trpí na carbon, ale oproti 1.6 má nejmíň chyb.
-> Crestik: Vyber si jiný auto, ale neznám takový, který by jelo a nežralo
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Crestik 29.12.22 16:12:56: Nežrat.
Tak to si tu 2.5T rovnou škrtni.
Navíc proč si to nekoupit raději v původním obalu, než od Fordu... A že by ten 2.0 EB byl nějakej zázrak, to se taky úplně říct nedá.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mondeo mk4, vzít 2,5T nebo 2,0EB? Požadavky jednoduché, musí to rychle topit, jet jak kráva, nežrat a nesrat se.
-> Jirik_Tuňák1983 12.12.22 22:35:51: Tak Saxána byla 2010 a taky 4q (defacto stejnej Aisin jako má Bukaj ve Volvu). A vydrželi s tím až do 2014 nebo kolik
Ono to v praxi tolik nevadí...
EDIT: Hele tak možná kecám, od 2008 to prý fakt mělo PowerShift (zdroj wikipedia). Ale možná jen pro nafty?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
EDIT: Hele tak možná kecám, od 2008 to prý fakt mělo PowerShift (zdroj wikipedia). Ale možná jen pro nafty?
-> dragon_cb_cz 12.12.22 22:27:43: 4q? V roce 2009? Bože.......
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud dobře koukám, tak to je 4q, takže to Powershift nebude, spíš HDM.
-> Milan 136 12.12.22 21:27:00: To právě nevím, ale ten název Powershit sedí.
Myslím, že ho dávali i do S80 a V70 s těmito motory a byl tam stejně výbornej.
![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 12.12.22 20:32:06: Nebyl tam už ten slavnej PowerShift?
www.autoforum.cz/zajimavo sti/problem-s-prevodovkami -power-shift-je-pro-ford-s tale-vetsi-katastrofou
www.autoforum.cz/zajimavo sti/problem-s-prevodovkami -power-shift-je-pro-ford-s tale-vetsi-katastrofou
Víte někdo, jakej automat může mít Fíkus 2.0 16V 107 kW z roku 2009?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.11.22 01:02:21:
U Forda jednou neznamená naposled? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.11.22 09:52:17: jj, to bude ten Castrol zabalený do originál kaňďáku.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.11.22 09:52:17: jj, to bude ten Castrol zabalený do originál kaňďáku.
-> růža: Tak čumím, že stejnou specifikaci má i originál Ford www.alza.cz/auto/ford-mot
orcraft-a5-5w-305l-d655599
8.htm
Tak to nebyla chyba to tam lejt...
Tak to nebyla chyba to tam lejt...
-> růža: Tyjo stav motoru je dobrej, je jenom jednou po smrti ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Taky mi přijde rozumnější, vzhledem ke stavu motoru, ta 30ka.
-> růža: Ok diky, asi budu s tou 5W30 klidnejsi...