
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> Milan 136 18.04.16 22:06:19: Pěkné, ty polosporty si také dodělával, nebo už si je měl? Máš to hezky vypíglované, já ten vnitřek raději nefotím, je to hrozný chlív. V Passatu vždycky raději prodám ty jeté koberce a nahodím nové, do RS bohužel nemám v zásobě a naposled jsem to luxoval já když jsme jí koupili

-> Milan 136 18.04.16 22:03:47: Šak to píšu. Kdybys viděl volant v bývalé skladnické Fabii.
-> Tuner#2: proto jsem se zbavil pickupa. Už kvete pěkně v současný době
Když někde něco vyhlídneš, zkusím na to kouknout

Když někde něco vyhlídneš, zkusím na to kouknout
-> Milan 136 18.04.16 22:03:47: Dokážeš a byl by jsi ochoten i případně do budoucna s tím VINkem? Mám na to čas do léta kdy té staré končí technická a seberu z ní pár dílů a půjde na šroťák. Být kasle v lepší stavu, tak nic nevymejšlím.
-> saskyn2: pěknej volant
-> Tuner#2: už jsi došel k závěru, že to s feldou nebude na věky?
Ty spínače jsou dost jetý, takhle moc nebývají. Možná tomu někdo pomohl nějakou agresivní chemií. Často to taky zničí pověšený stromečky, voňavky atd.
A klidně i agresivní pot, když se někomu nadměrně potí dlaně. Pak vůbec nejde posuzovat stav podle ovládacích prvků.
Vinko tam nevidím. Myslím, že by stálo za to to prolustrovat

-> Tuner#2: už jsi došel k závěru, že to s feldou nebude na věky?
Ty spínače jsou dost jetý, takhle moc nebývají. Možná tomu někdo pomohl nějakou agresivní chemií. Často to taky zničí pověšený stromečky, voňavky atd.
A klidně i agresivní pot, když se někomu nadměrně potí dlaně. Pak vůbec nejde posuzovat stav podle ovládacích prvků.
Vinko tam nevidím. Myslím, že by stálo za to to prolustrovat

-> saskyn2 18.04.16 21:56:50: ten by byl ideál :-D to je volant O III RS?
A tohle tam šlo místo něj -> vhml: tím by žena určitě nepohrdla

Kdo by mu typnul přes 280 tak vyhrává bludištáka
Ono fakt asi záleží na tom kdo a jak s tím jezdí

-> vhml: Nemam, bazarníci vždycky všechno na ty starší auta vyberou. Face na dvojku není problém, těch jsou všude ještě zásoby, ale tam by se ti zase nelíbila cena za pytel.-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.04.16 20:16:34: Tak ten klimatronik je příjemnej když funguje, jen je lepší když už je s nápisem AC místo ECON, na tom pravém spodním tlačítku. Ty už pak nechrasteji, tyhle starší bohužel ve většině případů ano a já jsem na ty pazvuky alergickej

Stačí když má někdo agresivnější pot (léto + prach) + ještě třeba prstýnek a točí dlaní při parkování a nechá ho klouzat ze zatáček, tak ten volant vypadá opotřebovaně vždycky.
-> saskyn2 18.04.16 20:09:26: no v Sharanu mám koženej a ten při 340t vypadá líp, ale tenhle pěnovej máme ve Fabii vydrolenej stejně. Nemáš tam nějakej tříramenej v kůži a s pytlem, kterej by nestál 1500 jako v inzerátech? Přece jenom za 1500 ho do auta, s kterým nejezdím, úplně nepotřebuju :-)
-> saskyn2 18.04.16 20:14:27: Aha, to je dobré vědět, klimu nemáme rádi oba, takže manuální na vychlazení před jízdou zcela jistě bude stačit. 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.04.16 20:02:08: JJ, chápu pokud jezdí max 110 tak jí ta 1.6ka opravdu stačit bude. Jinak u tohohle ročníku bych možná doporučil i něco s manuální klimou(což u tý 1.6 asi nebude zas takový problém), protože ten klimatronik co má nápis ECON je tragickej, většině jich cvakají serva, oprava je úplnej nesmysl. Teda pokud jí nebudou vadit ty divný zvuky, tak to je cajk.
-> vhml: No nevím, většinou jsou ty volanty při 200tis jak nové. Ale asi záleží kdo s tím jezdil. Z těch fotek to není 100% poznat, ale řekl bych že někdo už si dal práci s výměnou vypínače světel a možná i plastu kolem tlačítek oken.
-> Jarda/felda 18.04.16 19:39:42: NJ kde dneska ne...
-> saskyn2 18.04.16 19:52:59: Díky za nabídku, ale 2,0 už bude jak na pojistce, tak na spotřebě jinde a tak nějak to opravdu není potřeba. Do práce jezdí 90, max. 110 na přivaděči i Feldou, takže počítám, že tohle bude stačit.
-> saskyn2 18.04.16 19:52:59: Díky za nabídku, ale 2,0 už bude jak na pojistce, tak na spotřebě jinde a tak nějak to opravdu není potřeba. Do práce jezdí 90, max. 110 na přivaděči i Feldou, takže počítám, že tohle bude stačit.
-> saskyn2 18.04.16 19:52:59: Lenka má na Fabii ten volant ohlodanej o dost víc a má to najeto prokazatelných 160. Skoro si myslím, že kdyby to někdo stáčel, tak si dá tu práci koupit za 1500 pěknej volant.
-> Tuner#2: Ty knoflíky jsou u těch předface tak nějak standart, spíš ten volant mi připadá na ty km docela dost. Ale jinak vypadá pěkně.Ta 1.6 bude spolehlivá, ale na dnešní dobu tragický výkon, jasne že když je někdo schopný si koupit benzínový dvouválec od lancie, tak tohle by mu proti tomu připadalo jak hotový závodák, ale můj šálek to není. Když chceš benzín tak vím o 2.0fsi, najeto poctivý 200tis, celou dobu jeden majitel(firma) jezdila s tím Markéta. Akorát to ted asi rok stojí a musím jí nějak popohnat ad to od nich odkoupíme, takže by to nebylo hned. Je tam KO chladič, tak ten by se udělal, naféra říkám že si na tom něco přihodím a půjde do světa, ale cenu by jsme udělali nějakou rozumnou do 100 určitě.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 18.04.16 19:27:37: dost pravděpodobně stočenka, v autostory jich pár bylo nalezených
Pomalu zvažuju jaké nové auto do rodiny a pro Mášu.
Jezdí každý den cca. 20km tam, 20km zpět a z toho mě vychází tak nějak logicky lépe benzín. Nechci do toho zbytečně sypat, když to bude stát v Plzni na ulici, kde to můžou další obouchat, na druhou stranu aby to nějaký rok vydrželo. Tak nějak mě z toho nejlépe vychází 2jková Octavia 1,6MPi.
Na co si dát pozor, co je vyložená bolest? Je normální, že auto s tolika km bude mít za sebou spojku a bude tak odřené knoflíky na okna - vím že to je bolest, ale až takhle: www.autostory.cz/nabidka/ skoda-octavia-1475.htm
Díky za poznatky a tipy.
Jezdí každý den cca. 20km tam, 20km zpět a z toho mě vychází tak nějak logicky lépe benzín. Nechci do toho zbytečně sypat, když to bude stát v Plzni na ulici, kde to můžou další obouchat, na druhou stranu aby to nějaký rok vydrželo. Tak nějak mě z toho nejlépe vychází 2jková Octavia 1,6MPi.
Na co si dát pozor, co je vyložená bolest? Je normální, že auto s tolika km bude mít za sebou spojku a bude tak odřené knoflíky na okna - vím že to je bolest, ale až takhle: www.autostory.cz/nabidka/ skoda-octavia-1475.htm
Díky za poznatky a tipy.
-> U-Geen: Diky, kouknu!
-> Sita: mrkni na ty "sety" pro boru s osvetlenim SPZ ... nevim jak to ma delany, asi to chce porovnat s realem www.ebay.com/sch/i.html?_
from=R40&... . Ja to kupoval - stejnej system - zene na Forestera a vcelku dobry
U-Geen: premejslim o necem pro manzelku na Boru. Vrtat senzory se mi moc nechce. Premejslel jsem o tech kamerach co zobrazujou pres smartphone, protoze by to bylo potreba jen obcas... Akorat nechci neco co se pak odlozi, protoze je to pomaly atd...
-> Jirik_Tuňák1983: nepipa
-> U-Geen 18.08.15 15:44:11: To asi nepípá, že? U bývalého auta jsem se stejně řídil pípáním a displej vůbec nesledoval, jsem zvyklý se otáčet při couvání.
-> Sita: mel jsem asi 4 ruzny a vsechny v pohode, vzdy kupovano dle ceny z ebay. K tomu displej kupovanej dle stejnych parametru (+ velikost, aby se mi to nekam veslo). Pripadne na dost aut se delaj primo montazni kity, ze vymenis osvetleni SPZ za diodovy svetlo s nainstalovanou kamerkou. Na co to mas?
u-geen: mas nejaky zkusenosti s nejakou tou couvaci kamerou? Stacil by mi link na nejakou funkcni s dobrym "cena/vykon" 

-> Jirik_Tuňák1983: za me temer denne stresni vokno, tempomat a parkovaci sekretarku (ne ze bych nezaparkoval bez ni, ale je to pohodlnejsi/rychlejsi), v lete bych uzil digi klimu a v zime vyhrivani kulek
-> U-Geen 17.08.15 18:28:58: Možná proto S-Line. 
Ale je fakt, že obvykle toho z komfortní výbavy tolik denně nepotřebuješ.

Ale je fakt, že obvykle toho z komfortní výbavy tolik denně nepotřebuješ.
-> Jirik_Tuňák1983: pipaky naprd, lepsi couvaci kamera -> mozna lepsi ze to pipaky nema, kamerka stoji par kc a aspon te to donuti. Ale jinak je to fakt zajimava sockovybava, takle vosizeny je i maloktery subaru (a to je co rict vzhledem k obvykle spartanske vybave)
-> Syny 17.08.15 15:04:23: Pipáky by se ti hodily při parkování na sídlišti a nebo když jedeš do města. Nevím jak je dlouhé todle, ale většinou je z těch aut napiču vidět dozádu obecně, takže se hodí.
Nehledě na to, že to nemá ťukací černé části nárazníků, tak o to více.
Nehledě na to, že to nemá ťukací černé části nárazníků, tak o to více.

-> Jirik_Tuňák1983: Taky me to celkem prekvapilo, ze to nema tyhle veci - ani destovej senzor, vyhrejvany sedacky, tempomat a tak... Ale na druhou strnau xenony jsou v CR s dennim svicenim jen k zlosti (pokud si auto neovesis nejakejma trapnejma ledkama z marketu), pipaky jsem na zadnem aute nikdy nemel a nijak zvlast mi nechybi. Nerikam, ze by to nebylo fain, ale kdyz nejsou, tak nejsou a preziju to. Destak by byl fain, stejne jako tempomat a vyhrejvany sesle. Taky me prekvapilo, ze to nema ani vydechy topeni vzadu, to uz ma dneska kdejaky auto - i nase firemni Octavie II. A na to, ze cena je skoro 200 000 Kc, tak treba ty Passaty B6 se daj s lepsi vybavou sehnat levneji. Ale ta Audina je pekna no :) Ale me to spis zajimalo hlavne kvuli tomu motoru, protoze tenhle vykon v pomeru k objemu mi prijde moc hezkej... :)
-> Syny 16.08.15 19:20:38: Je to stejně u Audi a kolegů zvláštní s tou především PŘÍPLATKOVOU výbavou. Podle mě je to z jejich strany zvrácenost. S-Line a bez pípáků, xylofonů, základním čalouněním, bez ovládání na volantu apod. Ale voseyk je to pravda moc hezkej. Hlavně nestárne. Za takovou se vždy otočím.
-> palinator: dilenska akce to poresi pokud jsou tam piezo
-> Milan 136:
...pokud jsou už ty vstřiky měněný.
...pokud jsou už ty vstřiky měněný.

-> Pavel P@nkáč: no to asi uplne kazdej motor kdyz se nad tim zamyslis. Ale ze by to byl vylozene pruser se rict neda
-> Milan 136: mě přijde že každý 2.0TDi ma nějaky svuj typický problem nebo je nějaky bezporuchový?
-> Syny: no však. foto motoru by neškodilo. asi to bude dvouvačka pd s piezovstřikem. ale fakt těžko říct. průser to myslím nebude tak či tak.
-> Milan 136: Je tam psany Euro 4.
-> Syny: kdybych věděl, co v tom je, tak bych řekl. Asi to bude ještě PD podle EU 4, ale těžko říct.
Vyuziju tohle tema, tak snad neva. Jen by me zajimaly postrehy znalych na tenhle motor:
www.tipcar.cz/inzerat/aud i-a4-20-tdi125kw-s-line-cz -19982052.html
Je to nejaky pruserovy nebo ne?
www.tipcar.cz/inzerat/aud i-a4-20-tdi125kw-s-line-cz -19982052.html
Je to nejaky pruserovy nebo ne?
-> dragon_cb_cz:
No někde jsem čet, že ty litry moc nevydržej, ale tomu u tohohle kusu teda zatím nic nenasvědčuje. Doporučoval bych Ti si to auto někde vyzkoušet/prohlídnout. Klidně se můžeš stavit. Mě to opravdu nezaujalo, nelíbí se mi to ani v nejmenším. To už radši Opla.
Možná kdyby to byla nějaká nabušená vybavená kára, tak bych řek, že to může bejt zábavný auto, podvozkově mi přijde docela pevný a obratný.
E: jak jsem řek. Ekonomický až hrůza. Řikám si že zas tak špatně na tom nejsem, si připlatit aspoň o trochu víc slušnosti.
No někde jsem čet, že ty litry moc nevydržej, ale tomu u tohohle kusu teda zatím nic nenasvědčuje. Doporučoval bych Ti si to auto někde vyzkoušet/prohlídnout. Klidně se můžeš stavit. Mě to opravdu nezaujalo, nelíbí se mi to ani v nejmenším. To už radši Opla.

E: jak jsem řek. Ekonomický až hrůza. Řikám si že zas tak špatně na tom nejsem, si připlatit aspoň o trochu víc slušnosti.

-> palinator: Alča jezdí málo ale s dětskou sedačkou, takže je prostor a bezpečnost silně žádoucí, naopak spotřeba tolik nevadí. Já jezdím cca 50km každý den, takže spotřebu naopak řeším dost.
Takže říkáš, že pokud bych sehnal nějakej neshnilej a vůbec tak nějak mechanicky zdatnej kus, tak je to (než to shnije) ekonomický přibližovadlo? Fakt je na ty cesty do práce...
Takže říkáš, že pokud bych sehnal nějakej neshnilej a vůbec tak nějak mechanicky zdatnej kus, tak je to (než to shnije) ekonomický přibližovadlo? Fakt je na ty cesty do práce...
-> dragon_cb_cz:
Hehe, já teď Swiftem "01 1.0 5dv jezdim. Najeto 70 tkm. Favorit je proti tomu Rolls-Royce. Tak odfláknutý a sociální auto jsem ještě neviděl. Třepotá se to jak pražskej krysařík, v hloubi palubky něco příšerně škvrčí, opěradla to má přitepleně úzký (a to jsem střízlik) a ve výbavě GL nejdou ani naklápět. Z hlediska konstrukce je všechno tenký, lehký, "plastizol" na podlaze je v asi třetinový vrstvě, než u 120 a je jenom tam, kam oko vidí na první pohled. Byť to auto bylo garážovaný a v zimě zas tak moc nejezdilo, tak je podlaha opupínkovaná začínající liškou. Z hlediska ekonomiky provozu asi lepší auto ani neexistuje. Fakt to žere kolem 5, motor (ač je to jenom dvoukroužek), nevezme olej takovým způsobem, že je ve vejfuku vidět koroze (prostě bez sazí). Na výkon 37 kW a rok 2001 to má poměrně dlouhou 5. rychlost, což kvituju. Nad 120 km/h se s tim dostává hodně těžko. Nádrž to má zoufale malou (odhadem jako Š120). Do kufru se vejde basa piv a přes idiotsky vysokou nakládací hranu a málo zdvihající se plato tam jde nakládat cokoliv pěkně debilně.
Shrnu to tak, že si kupuju na příští tejden tramvajenku, snad se mi Toledo vrátí brzo.
E: proč nekupuješ vlastně Swifta pro Alču? Máte nějaký převrácený hodnoty ne?
Hehe, já teď Swiftem "01 1.0 5dv jezdim. Najeto 70 tkm. Favorit je proti tomu Rolls-Royce. Tak odfláknutý a sociální auto jsem ještě neviděl. Třepotá se to jak pražskej krysařík, v hloubi palubky něco příšerně škvrčí, opěradla to má přitepleně úzký (a to jsem střízlik) a ve výbavě GL nejdou ani naklápět. Z hlediska konstrukce je všechno tenký, lehký, "plastizol" na podlaze je v asi třetinový vrstvě, než u 120 a je jenom tam, kam oko vidí na první pohled. Byť to auto bylo garážovaný a v zimě zas tak moc nejezdilo, tak je podlaha opupínkovaná začínající liškou. Z hlediska ekonomiky provozu asi lepší auto ani neexistuje. Fakt to žere kolem 5, motor (ač je to jenom dvoukroužek), nevezme olej takovým způsobem, že je ve vejfuku vidět koroze (prostě bez sazí). Na výkon 37 kW a rok 2001 to má poměrně dlouhou 5. rychlost, což kvituju. Nad 120 km/h se s tim dostává hodně těžko. Nádrž to má zoufale malou (odhadem jako Š120). Do kufru se vejde basa piv a přes idiotsky vysokou nakládací hranu a málo zdvihající se plato tam jde nakládat cokoliv pěkně debilně.
Shrnu to tak, že si kupuju na příští tejden tramvajenku, snad se mi Toledo vrátí brzo.

E: proč nekupuješ vlastně Swifta pro Alču? Máte nějaký převrácený hodnoty ne?

-> U-Geen: Nooo... jako bezpecnost ano, ale rok a pul jsem jezdil spotrebne GLSkou - asi tak
Novejsi Swift urcite uplne tragickej nebude a kdyz budu mit smulu, tak me kamion sesrotuje v cemkoliv...
Ad pubertalni sen, ten jsem si uz castecne splnil koupi spotrebky pro Alču
A na úplné splnění nechvátám, buď se objeví vhodnej kus v ČR nebo si udělám výlet do Švajcu, každopádně to teď neřeším... fakt jde o postrkovadlo do práce, což ale neznamená, že to nemůže být zábavný. Ale economy first.

Ad pubertalni sen, ten jsem si uz castecne splnil koupi spotrebky pro Alču

-> dragon_cb_cz: 39kKc. Dikes :) No, svicky jsem vymenil, silentbloky na stabilizatoru taky, ale menit prevodovku se mi furt nejak nechce, kdyz ji mam doma - na to tu nemam podminky. Jinak by asi nebyl problem. Na bezny veci typu brzdy se asi neptas, tam je to samozrejme vsechno naprosto v pohode.
Pak je tam jeste trochu otazka bezpecnosti... precijen jae to malinka krabicka, nahoda je blbec a ses otec od rodiny... i proto tim jezdim cim dal min... ale asi si ho zatim necham :)
A s tim lowcostem jeste, to mas tezky... rozhlidni si co se ti libi, jestli by nebyla za slusny penize nejaka pekna "srdcovka"... Mazda MX-3? MX-5? ... proste nejakej pubertalni sen
Pak je tam jeste trochu otazka bezpecnosti... precijen jae to malinka krabicka, nahoda je blbec a ses otec od rodiny... i proto tim jezdim cim dal min... ale asi si ho zatim necham :)
A s tim lowcostem jeste, to mas tezky... rozhlidni si co se ti libi, jestli by nebyla za slusny penize nejaka pekna "srdcovka"... Mazda MX-3? MX-5? ... proste nejakej pubertalni sen
-> U-Geen: No jo, ale uz to rozhodne neni usporny
Jinak ten tvuj vypada paradne... na kolik te vysel? A jak moc uspesne je to servisovatelny v domacich podminkach?
Jinak vzhledem k tomu co je na trhu dostupny vubec netusim jestli to pojmout jako hledani totalniho lowcost spotrebaka, nebo se radsi vysypat do neceho novejsiho... ale pokud je jak rikate spolehlivost slusna, mozna by ten lowcost nemusel bejt od veci

Jinak vzhledem k tomu co je na trhu dostupny vubec netusim jestli to pojmout jako hledani totalniho lowcost spotrebaka, nebo se radsi vysypat do neceho novejsiho... ale pokud je jak rikate spolehlivost slusna, mozna by ten lowcost nemusel bejt od veci

-> dragon_cb_cz: po sportu se samozrejme koukej :)) ja bych do nej sel. precijen je to tezsi kraksna nez to moje. + kratsi prevodovka nez 1.3 pokud si pamatuju a dalsi plusy. Na velkejch kolech je to krasny. (od ty doby co mam Suzuki...) :)
-> dragon_cb_cz: no muj Ignis neni klasickej vysokej / 4x4 :-) Sice by se mi libil Ignis Sport (1.5) ale i tak mam to moje snizeny 3dv. rad a zcela odpovida moji predstave o primestkem vozitku :) bit.ly/1GyaEoW
-> U-Geen: Jo, mě ta značka taky nějak oslovuje. Ale Ignis mi teda přijde (co jsem teď rychle načetl) možná trochu jiná kategorie než hledám - mně by asi fakt víc seděl ten Swift - hledám fakt vyloženě "příměstský" auto.... Jo a rikas ze 1.3 je agilni dostatecne a po sportu koukat nemusim? :)
Na spritmonitor jsem koukal a swifty tam prave vychazeji v prumeru pod 6 litru, tzn líp než současný oktavián - což je cíl
Jo a Yaris... nevím, mě nějak neoslovuje, Toyota není moje krevní skupina, Suzuki určitě víc
-> haso: Spolehlivost je hlavní cíl... takže jsi mě potěšil
Na spritmonitor jsem koukal a swifty tam prave vychazeji v prumeru pod 6 litru, tzn líp než současný oktavián - což je cíl

Jo a Yaris... nevím, mě nějak neoslovuje, Toyota není moje krevní skupina, Suzuki určitě víc

-> haso: Spolehlivost je hlavní cíl... takže jsi mě potěšil
