skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
Dnes se měnil olej, bohužel nasněžilo jako prdel, takže jsem vůz zespodu nesušil ani nemyl, ale vypadá takto. ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
Myslim, že sis odpověděl sám.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Myslim, že sis odpověděl sám.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 26.12.17 14:08:04: PSA s aditivem nebo chcankama má více potíží s přicpáváním právě zalepením těmi aditivy. Tak si říkám, že to raději nepřehánět. I tak se ale raději zeptám.
-> Jirik_Tuňák1983:
To je asi něco podobnýho jako ta srágora co se dává do PSA s FAP ne? Takže to třeba nějakej význam pro usnadnění regenerace mít může. Ale osobně pokud se s tim nejezděj jen couračky, tak bych se na to vyprd. Zrovna JTD asi problémy s filtrem nemá ne?
To je asi něco podobnýho jako ta srágora co se dává do PSA s FAP ne? Takže to třeba nějakej význam pro usnadnění regenerace mít může. Ale osobně pokud se s tim nejezděj jen couračky, tak bych se na to vyprd. Zrovna JTD asi problémy s filtrem nemá ne?
Používáte někdo např. toto jako prevenci? Já tedy jen VIF a Vervu, toto jsem objevil náhodou, poté co mi to vyskočilo jako reklama.
www.fiatdily.cz/cistic-fi ltru-pevnych-castic-250-ml 41
www.fiatdily.cz/cistic-fi ltru-pevnych-castic-250-ml 41
-> dragon_cb_cz 19.12.17 12:33:40: Já když vidím, že s tím tříkastrólem jezdí už i 3ka u BMW, tak se mi zvedá regulérně žaludek. Ne kvůli tomu jak to jede nebo nejede, ale po těch letech tradice je to něco strašnýho. Kdyby toto viděl v případě Mini (resp. dnes už spíše Velemini) Issigonis, kam to dospělo, tak se obrací v hrobě, že by mohl navíjet cívky.
-> Jirik_Tuňák1983: Aha, no tak to uvidíme jak si povede tenhle... řidičsky si zrovna na motor stěžovat nemůžu, ani zvukově ten tříhrnek nijak neuráží, spíš naopak - teda pokud to má alespoň nějaké otáčky. Ale moc prověřovat jsem ho nemohl, má zatím najeto asi 600km, tak jsem mu nechtěl moc nakládat...
-> Jarda - zrušená registrace 18.12.17 20:12:57: Konkrétníbo.. No spíš takové všeobecné věci. Co se tam sere, jaký je na to spoleh, kolik to má na kouli. Jak ten automat funguje atd.
-> dragon_cb_cz 18.12.17 22:55:10: Tak to je zcela nový motor. U 1.6 snad úplně všechno a nejhorší jsou u Mini přeplňované verze. Lidi, kteří se s nimi natrápili, je docela dost a fatální závady nejsou nic výjimečného. Ze strany BMW mi to přijde vůči Mini a PSA jako sabotáž.
-> Jirik_Tuňák1983: V nabídce motorizací se nevyznám, pokud si pamatuju dobře, tak je to 1.5 tříhrnek s turbínou... co je na té 1.6 vrtošivé?
-> dragon_cb_cz 18.12.17 22:08:46: A jako bonux je tam předpokládám ta vrtošivá 1.6, že?
Potřebovali jsme náhradní vůz zatímco se se na Akordeónu řešila STK, tak jsem si půjčil od mámy jejího novýho prcka. Motokára fajnová, i celkem svižný to je, ale na nerovnostech to docela mlátí, odhlučnění celkově nic moc a hlavně krom sportovního režimu to ten automat drží v tak nízkejch otáčkách, že to protivně drnčí... a ten start-stop je taky neuvěřitelně otravnej.... asi radši zůstanu u aut z opačnýho konce velikostního spektra (teda co se osobáků týká)
Ale třeba až to bude zajetý a bude možnost to trochu prohnat, tak změním názor...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Petr98 17.12.17 17:33:02: vim jen, ze kolega rikal, ze nejakej jeho kamos ho mel v off expedicni uprave a pry drzak, do uprav pry dal pres 1/4 mega nekde s tim parkrat byl a pak ho prodal, chces zjistit neco konkretniho? ale bude v praci az po Vanocich
-> radekp 12.12.17 10:09:21: Musím říci, že Fifinka i docela slušně brzdí. Sériový rozměr brzd je tam předek 305x28 a zadek 292x20, předek i zadek chlaďáky. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Dotaz mimo VW group. Pokukuju po Pathfinderu 3.0 DCI. Nemá někdo nějaké zkušenosti ať už jako majitel nebo jako mechoš v servise? Díky
Dostaneš se k vrtulce, zkus to vyčistit
-> saskyn2 16.12.17 20:21:34: a co ti tam teda nefungovalo? Resp co tam bude k videni kdyz to rozeberu?
-> Tomaso435 16.12.17 19:21:50: to zas te felde moc lichotis, ja muzu fenovat vlasy az tak po 3km...
jj, no ten druhej zlutej rapid topi hur, nez ten prvni
![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
jj, no ten druhej zlutej rapid topi hur, nez ten prvni
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> vhml: Tak u evo5 je pierburg, ale ten systém bude nejspíš stejný, když rozebereš ty 3 nebo 4 šrouby tak se dostaneš k vrtulce. Poprvý jsem si myslel že je protočený na hřídelce, pak jsem zjistil že to funguje jinak než jsem myslel.
-> Nwkt 16.12.17 19:54:29: Tvl. to mi řikal i Roman, já jedinej to neviděl
JJ, dělá nějaký nabouraný blatník či co na B7 tak jsem mu to za mírný poplatek půjčil.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 16.12.17 19:53:42: vodu nejak honí, protoze se trubky ohrivaji. Ale holt nejak malo. Pritom staci mit nastartováno na volnobeh a neni problem. Honěný je to tímhle cerpadlem co je třeba i na chlazení turba. bit.ly/2Cpfu8t
-> vhml 16.12.17 19:44:43: to vypada ze necerpa jak ma
-> saskyn2 16.12.17 19:33:36: Blbě se shání, ale dá se. Občas v Polsku, občas ebay. Nebo dáš 3gen
já právě viděl u Jirky fotku na FB, že ho měl v myčce. Tak si říkám to auto je mi povědomý![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
já právě viděl u Jirky fotku na FB, že ho měl v myčce. Tak si říkám to auto je mi povědomý
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tim jsem chtěl říct, že vrčí, neznamená, že honí vodu
-> vhml 16.12.17 19:44:43: hele nevím jaký má čerpadlo sharan ale u evo5 je to čerpadlo, kde je magnetická vrtulka přes jádro. Nikdy jsem v ničem takovej divnej systém neviděl.
-> saskyn2 16.12.17 19:14:25: takže je skoro snazší se na to vysrat ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak me opet zlobí webasto v sharanu. Prehriva se s spadava do polovičního vykonu. Asi nejaka chyba ve vodním cerpadylku. Vrci ale vodu evidentně honi nejak ledabyle. Na minutu plnyho vykonu mam treba 2 minuty polovičního, nez se dochladi.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak me opet zlobí webasto v sharanu. Prehriva se s spadava do polovičního vykonu. Asi nejaka chyba ve vodním cerpadylku. Vrci ale vodu evidentně honi nejak ledabyle. Na minutu plnyho vykonu mam treba 2 minuty polovičního, nez se dochladi.
-> Nwkt 16.12.17 19:21:26: To jo tvl.
Jo Webasto je neskutečná věc. Já byl vždycky odpůrce, žere to zbytečně naftu a stačí vyhřejvaný okno, sedačky ptc atd. Ted jak to mám v tom hujďákovi, tak s tím právě kvůli tomu webastu jezdím a neženu se do prodeje. Prostě si zmáčkneš čudlík na dálce a příjdeš do vyhřátého auta, zvlášt když někam jedeme s malou tak vůbec jiný auto neberu
Akorát mě sere, že to budu muset pak dodělat i do toho svého Passata a Markétě do oktávky
A to asi víš jak se shání klimatronic s tlačítkem na okno i webasto![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jo Webasto je neskutečná věc. Já byl vždycky odpůrce, žere to zbytečně naftu a stačí vyhřejvaný okno, sedačky ptc atd. Ted jak to mám v tom hujďákovi, tak s tím právě kvůli tomu webastu jezdím a neženu se do prodeje. Prostě si zmáčkneš čudlík na dálce a příjdeš do vyhřátého auta, zvlášt když někam jedeme s malou tak vůbec jiný auto neberu
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tomaso435:
Původní 1,4 TSI asi bude topit relativně blbě, když ještě nemá vejfukový svody integrovaný v hlavě.
Původní 1,4 TSI asi bude topit relativně blbě, když ještě nemá vejfukový svody integrovaný v hlavě.
-> palinator 16.12.17 17:52:26: a tušíš jak topí rapid 1.4tsi ?
kolega tvrdí že po 15km to začne bejt končně vlažný. že vzpomíná na feldu kde po 500m topila a po 1Km si fénoval vlasy![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
kolega tvrdí že po 15km to začne bejt končně vlažný. že vzpomíná na feldu kde po 500m topila a po 1Km si fénoval vlasy
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Vymění passata s webastem za feldu jo?
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Já mam těch aut moc, ještě feldu, to ne
Je kolegy, někdo neměl na zaplacení výměny motoru tak nám to tu už asi 3/4roku smrdí a ted se to snad bude snažit prodat alespon za tu cenu té výměny
Já s tím naštěstí nemám nic společného.
-> vhml: Hele jednou jsem to někomu prodával na dostavbu do benzína. Musíš tam dát celej spodek(plast) topení ve kterém je ten radiátor umístěný, tj. předpokládám že palubka dolu. No a natahat elektriku, u fábie to tuším ovládají relátka, velký a malý výkon. Ale osobně jsem to nikdy nedodělával.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Hele jednou jsem to někomu prodával na dostavbu do benzína. Musíš tam dát celej spodek(plast) topení ve kterém je ten radiátor umístěný, tj. předpokládám že palubka dolu. No a natahat elektriku, u fábie to tuším ovládají relátka, velký a malý výkon. Ale osobně jsem to nikdy nedodělával.
-> saskyn2 16.12.17 18:30:56: co by obnaselo to dobaslit do benzínový fabie? Ono zatopit s tim litinovým dvoulitrem je taky umeni
-> saskyn2 16.12.17 13:17:27: vsak vyhrejvany sedacky si ve felde nemohu vynachvalit
studenej volant mi nejak nevadi, spis bych do nej dal v lete chlazeni :) a o O3 jsem nepsal, s tou jsem nikdy nejezdil, jen s O1 a O2, s O3 asi ani nikdy jezdit nebudu, protoze firma nakupuje hnujdaje a ted teda koupila jednoho tiguana
Tak dobre, 30km, to jsem u te naftove octy prehnal, ale kdyz vyjedu z NMnM, tak vlaznej vzduch zacne foukat nekde ve Zdare, po cca 10km, na tom trvam a nevim, ze by tam bylo nejake elektricke nebo jine pritapeni...
A jinak Ti dam Jirko dobrou radu, tu zanedbanou feldu -> saskyn2 16.12.17 13:18:25: zrenovuj a budes spokojenej nebo radeji sezen nejakou slusnejsi, to vyjde levneji
ja mel podobne odjetyho kombika a zrovna dnes jsem rikal, ze to bylo nejhorsi auto, ktere jsem mel, ale fungovalo, jen svezeni fakt masochizmus a to mela i funkcni abs![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tak dobre, 30km, to jsem u te naftove octy prehnal, ale kdyz vyjedu z NMnM, tak vlaznej vzduch zacne foukat nekde ve Zdare, po cca 10km, na tom trvam a nevim, ze by tam bylo nejake elektricke nebo jine pritapeni...
A jinak Ti dam Jirko dobrou radu, tu zanedbanou feldu -> saskyn2 16.12.17 13:18:25: zrenovuj a budes spokojenej nebo radeji sezen nejakou slusnejsi, to vyjde levneji
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> saskyn2: Taky způsob
Mrknu na to, dík.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mrknu na to, dík.
-> Venca.: Hele to netuším, já to vždy rovnou zkouším na 12 V. Když to hodí jiskru a zahřeje se mi slabej drát v ruce tak jsou ok![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Kolik mají mít odpor? Ono to (na diesel) netopí úplně špatně, ale prostě ve srovnání s benzinovým šestiválcem je to nic moc, tam to začne už cca za 2 minuty odmrazovat okno...i když teda netušim, jestli to nemá taky nějakej elektrickej příhřev.
-> Venca.: O1 má tři žhavičky, tak je zkontroluj, za ty roky budou nejspíš KO. Není to žádný zázrak, ale taky to trochu pomůže, to samé jak psal PavelP.
-> suri: Aha, no já jsem si říkal, že mi O1 topí až po pár kilometrech, tak jestli třeba nemam něco špatně ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Venca. 16.12.17 18:18:07: První auto co to mělo je tuším B5.5, u škodovky fábie TDI. Mají to jen nafty a jak píše suri, ne pro vývoz do teplých krajin takže ne fr. a it.
-> Venca.: aj dvojky , ale len naše autá , dovoz z Bangladéša a teplých krajín nemal ... do 2008 can busové čo sa celkom kazilo , odvtedy len blbé dvojrelátkové funkčné , ovládané RJ motora
-> saskyn2: PTC má až O3 nebo se to dávalo už dřív?
-> Pavel P.. 15.12.17 23:16:58:
V zimě jsme několik let jezdili známýho Feldou Combi 1,3 BMM hrát florbal, takže taky mám praktickou zkušenost, po jaký době začal foukat teplej vzduch. Ale je fakt že si teď koupit FIII 1,2 TSI a ta topí už snad sotva se pohne voda v okruhu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
V zimě jsme několik let jezdili známýho Feldou Combi 1,3 BMM hrát florbal, takže taky mám praktickou zkušenost, po jaký době začal foukat teplej vzduch. Ale je fakt že si teď koupit FIII 1,2 TSI a ta topí už snad sotva se pohne voda v okruhu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> peter13789: ja som teraz vystupil z opla po skusobnej jazde a dufam ze sa umyje a preda cim skor
-> suri: na felde si rád zajazdim,ale odkedy sedlam opla,vsetko ostatné mi príde úplne onicom :)
-> saskyn2: vidíš a ja sa zase teším lebo mám ísť po feliciu dnes ...
Druhá bílá. Trochu do ní táhne bočním oknem, ale to nemá vliv![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 16.12.17 05:45:34: Tak jsem dneska schválně cestou do a z práce testoval bílou a bílou
A Jardo sory, ale píšeš nesmysly, zatím co oktávka začala topit prakticky hned co jsem vyjel ze vrat(zafungovalo PTC) tak filcka začala topit po cca 1km. Samozřejmě felda se ohřeje na provozní teplotu rychleji, to nikdo nevyvrací, to je u o té účinnosti motoru a odpadním teple které motor vyrábí-o tom jsem už psal. A teda taky o tom, že ten pidi motorek co je instalovanej ve felicii je samozřejmě menší, tudíž také rychleji ohřátý. Ale topení rychleji topí u okty. Navíc teda ani nezminuju vyhřívané sedačky, popřípadě takový ty dnes už celkem běžný věci jako vyhřívaný čelní okno, volant atp. Jinak teda sednout z toho do feldy je hroznej masochizmus![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A Jardo sory, ale píšeš nesmysly, zatím co oktávka začala topit prakticky hned co jsem vyjel ze vrat(zafungovalo PTC) tak filcka začala topit po cca 1km. Samozřejmě felda se ohřeje na provozní teplotu rychleji, to nikdo nevyvrací, to je u o té účinnosti motoru a odpadním teple které motor vyrábí-o tom jsem už psal. A teda taky o tom, že ten pidi motorek co je instalovanej ve felicii je samozřejmě menší, tudíž také rychleji ohřátý. Ale topení rychleji topí u okty. Navíc teda ani nezminuju vyhřívané sedačky, popřípadě takový ty dnes už celkem běžný věci jako vyhřívaný čelní okno, volant atp. Jinak teda sednout z toho do feldy je hroznej masochizmus
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
V tomhle ohledu (celkem nepřekvapivě) u nás vedou oba Saaby, hlavně 9-5... I když je venku lehce pod nulou, tak už po pár stovkách metrů jízdy jde vlažný vzduch a během 2-3 km topí na plno a motor je na provozní teplotě chvilku po tom... + samozřejmě vyhřívaný sesle. Takže když je ráno hodně zima a nechci aby mi dítě celou cestu do školky mrzlo, tak bez ohledu na spotřebu se jede Sobem.
Honda má sice něco jako reverzní chod klimy, takže taky během pár stovek metrů dokáže foukat "vlažnej vzduch", takže člověk nemrzne (a na rozdíl od třeba předchozí TDI oktávky se dá interiér ohřát i motorem puštěným na volnoběh na parkovišti), ale skutečně topit to začne podstatně později a na provozní teplotě je při současným počasí motor sotva když k té školce přijíždíme - tzn 8-10 km podle trasy - a někdy ani to ne.
Naštěstí to tak nějak vychází, že když jedu do práce přímo, tak se +- stihne i u té Hondy motor ohřát, než najíždím na dálnici a to samé i při cestě z práce - na provozní teplotě je někde mezi chodovským nákupákem a exitem Chodov/Opatov, takže nemusím mít špatný svědomí a v klidu jet na plno. Bydlet hned vedle dálnice, tak by asi nebyl dobrej nápad to rovnou se studeným motorem poslat na 180km/h![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Honda má sice něco jako reverzní chod klimy, takže taky během pár stovek metrů dokáže foukat "vlažnej vzduch", takže člověk nemrzne (a na rozdíl od třeba předchozí TDI oktávky se dá interiér ohřát i motorem puštěným na volnoběh na parkovišti), ale skutečně topit to začne podstatně později a na provozní teplotě je při současným počasí motor sotva když k té školce přijíždíme - tzn 8-10 km podle trasy - a někdy ani to ne.
Naštěstí to tak nějak vychází, že když jedu do práce přímo, tak se +- stihne i u té Hondy motor ohřát, než najíždím na dálnici a to samé i při cestě z práce - na provozní teplotě je někde mezi chodovským nákupákem a exitem Chodov/Opatov, takže nemusím mít špatný svědomí a v klidu jet na plno. Bydlet hned vedle dálnice, tak by asi nebyl dobrej nápad to rovnou se studeným motorem poslat na 180km/h
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)