skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> saskyn2 11.01.18 18:39:02: Čo to je a k čemu to slouží? Nějaká databáze pro pojišťovny, servisy atd., podle toho co jsem zběžně našel na netu?
Z audatexu
-> Jirik_Tuňák1983: podle vinu zřejmě
Tohle je spíše dotaz pro ty, jež se v tom pohybují. Byl jsem si nechat přepojistit Volvo. V pojistné smlouvě jsem pak měl věci, které jsem nikde neuváděl, ale na autě nebo v autě jsou.
Myslím tím třeba originální alarm s deaktivací vozu a příp. i rádia proti krádeži, aktivní bixylofony, zadní spojler, kde jsou parkováky, typ čalounění, ale i třeba jaká jsou na autě kola (mám tam originál).
Kde to berou? Z nějaké databáze? Nikdy dříve jsou to ve smlouvách neměl.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Kde to berou? Z nějaké databáze? Nikdy dříve jsou to ve smlouvách neměl.
-> Milan 136: Ten ho vyléčí jedna dvě![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bouchy 10.01.18 06:55:51: SS systém jako že tenhle?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> saskyn2:
Prej je rychlejší komunikace i se staršíma jednotkama, ale moc se mi to nezdá.
Prej je rychlejší komunikace i se staršíma jednotkama, ale moc se mi to nezdá.
-> palinator: Oni ten kabel snad ani nechtěj zpátky. Zajímá je jen číslo. Hardware by měl bejt novej. Cena za výměnu je 5500,- Včera jsme se o tom bavili s kamarádem, kterej se se Svobodou zná...
Taky přemýšlím že to vyměním za tu V2, ale zatím sem žádný auta na který bych to potřeboval nejezdí. Je tam ještě nějaká jiná výhoda? Teda krom toho že ten muj kabel už má dost a musel jsem ho u usbčka opravovat.
Těch repasovanejch HEX-CANů bude hodně protože se vyměňujou za HEX-V2 a při vrácení starýho je asi 5000 sleva.
-> bouchy: viz: -> palinator 06.01.18 12:27:35:
-> bouchy: Na dvojku určitě HEX ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nějakou použitelnou diagnostiku s možností úprav (třeba i poléčení SS systému) jsem taky vyhlížel, FII 07 má ještě KKL, ale výhledově bych chtěl i HEX/CAN, ale nic v dobrý ceně a hlavně 100% funkční se nenašlo. Na laboráty stylem 1 kabel funkční z deseti a to ještě musí bejt taková onaká verze softu, jinak se to blokne, shánění softu atd., nepodpora W7 atd., seru.
No, jak to tady tak čtu, tak raději zůstanu u škodovek s karburátorem...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN:
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Počkej - ale on nepotřebuje virtuální mašinu. Vybere jeden z těch PC a nainstaluje to do něj natvrdo. Akorát nevím, jak mu to Darklord pošle na disketách... :-D
-> Bukaj 06.01.18 09:35:32: Kolem 30 USD, podívej sen Aliexpress
-> darklord: A v Bukajovo případě ještě taky PC schopné pustit virtuální mašinu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 06.01.18 00:17:37: 97 este stale bezi na ADS protokole. Ma sice nejaku obd zasuvku, ale s tou urobis tak maximalne ABS. E39 zacali podporovat nejake univerzalne OBD az od faceliftu v 2001. Ovsem tak ci tak potrebujes spravnu aplikaciu aby si vedel urobit viac ako len precitat bezne bloky hodnot, ktore ti u bmw aj tak povedia prd barani.
Kabel svetovo overeny na stare BMW (pokial nezozenies original diagnostiku) je tento: www.one-stop-electronics. com/shop/index.php?dispatc h=p... (vidim ze oproti cene za ktoru som ho kedysi kupoval je dnes uz takmer zadarmo). Potrebujes k nemu este PC s hardwarovym serial portom (usb prevodnik nie) a virtualnu masinu s diagnostickym OS od BMW, to ti pripadne viem nejak nazdielat uz nastavene. (a potom tak tyzden hrania sa s tym pri aute kym tak nejak pochopis ako to sudruzi v mnichove vymysleli)
Kabel svetovo overeny na stare BMW (pokial nezozenies original diagnostiku) je tento: www.one-stop-electronics. com/shop/index.php?dispatc h=p... (vidim ze oproti cene za ktoru som ho kedysi kupoval je dnes uz takmer zadarmo). Potrebujes k nemu este PC s hardwarovym serial portom (usb prevodnik nie) a virtualnu masinu s diagnostickym OS od BMW, to ti pripadne viem nejak nazdielat uz nastavene. (a potom tak tyzden hrania sa s tym pri aute kym tak nejak pochopis ako to sudruzi v mnichove vymysleli)
-> Bukaj:
Tady koukám že maj za zajímavou cenu nějakej origo repas:
www.pc-autodiagnostika.cz /zbozi/repasovany-propojov aci-kabel-hex-can
Jako já jsem obecně příznivce warezu a jinejch "alternativních řešení", ale ještě mi nikdo nedal do ruky kabel o kterým by řek, bude to tak a tak fungovat, budou na tom chodit (cracklý) aktualizace, apod.
A když tak na to koukám, tak se asi s bratrancem dohodnu a nakukám mu ať koupí HEX-V2 a mě ten starej za nějaký drobný nechá![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: hlavně když má člověk nějakej okruh známejch, resp. aut který bude diagnostikovat, tak netrvá zas tak dlouho, než se ten kabel zaplatí
Tady koukám že maj za zajímavou cenu nějakej origo repas:
www.pc-autodiagnostika.cz /zbozi/repasovany-propojov aci-kabel-hex-can
Jako já jsem obecně příznivce warezu a jinejch "alternativních řešení", ale ještě mi nikdo nedal do ruky kabel o kterým by řek, bude to tak a tak fungovat, budou na tom chodit (cracklý) aktualizace, apod.
A když tak na to koukám, tak se asi s bratrancem dohodnu a nakukám mu ať koupí HEX-V2 a mě ten starej za nějaký drobný nechá
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
E: hlavně když má člověk nějakej okruh známejch, resp. aut který bude diagnostikovat, tak netrvá zas tak dlouho, než se ten kabel zaplatí
-> palinator 06.01.18 00:51:27: Ok, díky - netušíš tak, na kolik ten HEX-CAN vyjde? Na to mé občasné použití by stačila asi ta čína (ten KKL mám též nějakou čínu z Aukra a už 8 let spolelivě funguje, takže za ty dvě kila dobrý
).
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> King 06.01.18 00:45:48: No, tak to asi řešit nebudu :)
A smím-li se zeptat - kdo je Tvůj dvorní mekányk na bramboráky?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A smím-li se zeptat - kdo je Tvůj dvorní mekányk na bramboráky?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King:
Já právě koukal na nějaký obrázky a tam byla jak ta kulatá, tak OBD. Nevim kdy se to třeba lámalo. Ale jako bych měl pocit, že právě u BMW se s OBD protokolem začínalo, ale to bych kecal.
Já právě koukal na nějaký obrázky a tam byla jak ta kulatá, tak OBD. Nevim kdy se to třeba lámalo. Ale jako bych měl pocit, že právě u BMW se s OBD protokolem začínalo, ale to bych kecal.
-> King 06.01.18 00:01:17: To s tím Mondeem je dobrej úlet, tradičně to bude dle dnešního receptu nahrazeno nějakým nesmyslem.
-> Bukaj:
Na to potřebuješ HEX-CAN a novější software. S Čínou poraděj ostatní, já na Čínu zanevřel protože s tim bylo akorát trápení. Půjčuju si originál VAG od bratrance.
Na jiný značky buď dedikovanou diagnostiku přímo pro ně a nebo podle nějakejch referencí nějakou univerzální. Ale univerzální obvykle nefungujou tak dobře. Dokonce ani od Bosche za 80 tyček.
Na to potřebuješ HEX-CAN a novější software. S Čínou poraděj ostatní, já na Čínu zanevřel protože s tim bylo akorát trápení. Půjčuju si originál VAG od bratrance.
Na jiný značky buď dedikovanou diagnostiku přímo pro ně a nebo podle nějakejch referencí nějakou univerzální. Ale univerzální obvykle nefungujou tak dobře. Dokonce ani od Bosche za 80 tyček.
-> palinator: Mam takovej pocit, ze muj dvorni mechoš ma na e39 tohle kulaty čudo a na univerzalni diagnostiku si musel objednat redukci:
www.bmw-club.cz/forum-tem a/diagnostika-20pin-zasuvk a-80010
www.bmw-club.cz/forum-tem a/diagnostika-20pin-zasuvk a-80010
-> palinator: Tedy to, s čím "servisuju" Feldu, Octávku a sousedojc Golfa mi stačit nebude? A co bych si měl pořídit, aby ch mol číst i novější koncern (dvojková OCT a FAB)?
Kablík, kterej mám, údajně funguje na auta do roku 2004. Když koupím nějakej novější kablík, bude mi se stejným softwarem (IHR3040n) komunikovat se všemi vozy? Existuje něco univerzálního za pár korun? Za tem KKL OBD kablík jsem kdysi dal nějak kolem dvou stovek a je spolehlivej, nicméně hodilo by se něco širokospektrálního![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Kablík, kterej mám, údajně funguje na auta do roku 2004. Když koupím nějakej novější kablík, bude mi se stejným softwarem (IHR3040n) komunikovat se všemi vozy? Existuje něco univerzálního za pár korun? Za tem KKL OBD kablík jsem kdysi dal nějak kolem dvou stovek a je spolehlivej, nicméně hodilo by se něco širokospektrálního
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> King:
Do BMW teda nedělám, ale řek bych že E39 bude mít OBD zásuvku i OBD protokol. To ovšem nemění nic na tom, že s VAG-Comem si na tom Bukaj neškrtne.
Do BMW teda nedělám, ale řek bych že E39 bude mít OBD zásuvku i OBD protokol. To ovšem nemění nic na tom, že s VAG-Comem si na tom Bukaj neškrtne.
-> Bukaj: Treba moje E61 2006 uz ma klasickej konektor pro OBD, kterej si rozumi s ruznejma univerzalnima appkama na diagnostiku a jde tim i mazat nektery zavady. Ale obavam se, ze E39 ma nejakej proprietarni konektor i protokol.
-> King: Když už jsi tu nakousl diagnostiku BMW - jaký systém používá BMW? Má to stejnou zásuvku, jako koncern? Respektive konkrétně: bude se se mnou bavit E39 1997, když mám VAG-COM a KKL?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ted me vlastne napada, ze s mondeama s DPF mam nalitano skoro pul mega km, ale neco jako regeneraci jsem nikdy nepocejtil...ale co uz, mondeo ma prej uz koncit, dalsi generace nebude, tak to treba v Supu f kombajnu zaziju :-)
-> palinator: Ono to nastesti u bmw jde obejit trpelivym mazanim chybovejch kodu DPF a pokud mozno jizdou s lehkou nohou, aby nedoslo k velkymu spadu tlaku pred/za DPF. Pak se da "objednat " par regeneraci za sebou, ale vylozene vynutit nejdou (teda aspon ne tou univerzalni diagnostikou od Wurthu).
-> Syny: Jak vidíš, tak je to asi na množství oleje nehraje ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 04.01.18 20:53:58: -> saskyn2 04.01.18 20:57:42: Mam tam 150 a hlavne je tam psano, ze hranice je 175. Co se stane pri tech 175ti? Mel jsem za to, ze to vyhodi kontrolku DPF a nazdar bazar, vymenit...
-> King:
Hlavně se ta regenerace sama ani nespustí, když je to hodně zabetonovaný.
Hlavně se ta regenerace sama ani nespustí, když je to hodně zabetonovaný.
-> Jirik_Tuňák1983: To uz je extrem, protoze ja ani predchozi majitel jsme nevedeli, ze jsou v riti oba termostaty a DPF se stihlo pekne zaspuntovat Ale kdyz se to poradne prohnalo po dalnici, tak se to dokazalo ohrat a nejak zregenerovat. Bohuzel v takovym stavu je potreba tech regeneraci vic za sebou, coz bez diagnostiky neprobehne.
-> Nwkt: 175ml, ale jak vidíš tak 240 není žádný problém. Viděl jsem i auta co měli max rozsah(tuším 330) a filtr nevypadal že by mu bylo nějak špatně![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Kolik je max hladina oleje? Aby se Syny nebál že má kolem 130ti ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: JJ, jsou tam pevně stanovený km po kterých to za vhodných podmínek vyvolá regeneraci i když podle tlaků není potřeba. To je jak ten kokot na vwclubu jak tvrdí že má mezi regeneracema na PD 2000km
Teoreticky je to možný, když budeš jezdit samý couračky a motor nespustí regeneraci kvůli teplotě. Prakticky je to blbost, protože by po takový porci byl ten filtr tak zabetonovanej že by to nešlo ani nastartovat. Takhle regeneruje CR s 317tkm![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King 04.01.18 20:22:34: Ale říkal jsi něco s tím, že to nějak přestalo tahnout při předjíždění nebo tak. To bylo tedy asi předtím, nie?
-> Jirik_Tuňák1983: No ale máš nějaký rozmezí ve kterým to prostě přeregeneru, u PD třeba po těch 300km u CR 700km ... atd.
-> Jirik_Tuňák1983: Kingovi a potazmo dalsim bávařům se regenerace manifestuje cyklovanim rucicky ukazatele okamzity spotreby (indikuje davky nafty do filtru pro zvyseni teploty). Taky se trosku zmeni zvuk motoru, ale jinak to probiha spis "na pozadi ". Taky to ted hlidam, protoze jsem s dvornim mechošem musel podniknout asi trihodinovej dalnicni vejlet spojenej s vynucenim nekolika regeneraci diagnostikou a otravnym mazanim chybovych kodu, ktery branej regeneraci. Zda se, ze to zabralo a stalo me to jedno big mac meníčko :-)
Ale dyť to neregeneruje podle km, ale zátěže a údajů z tlakových čidel v DPF. Má teda vůbec smysl nějaké km hlídat?
-> Nwkt 04.01.18 18:14:37: no jasně no...ale když se kouknu tak tam bude třeba 130km od poslední...to znamená pak ženu zaúkolovat hlídáním ještě víc .Nebo si napsat stav tacha a odečíst to pak :)
-> venni: Máš tam datum poslední regenerace a ujetou vzdálenost od poslední regenerace ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Nwkt 04.01.18 18:06:33: to jsem se koukal při koupi a pak dýl asi ještě jednou...to bych si to musel napsat a pak kouknout za cca 300km znovu, a na to já nevzpomenu :)
-> venni: Se podívej přes diag, ale tvrdí že po cca 300km místo těch 700
-> Syny 04.01.18 13:17:52: taky to na CAYC poznam jen podle zvýšených otáček a podle tepla z výfuku :D ženu už jsem zaúkoloval aby ty otáčky kontrolovala,když přijede ale ještě jsem nepodchytil jak často se jí to vypaluje.Při přehratým softu každej straší,že 2x častěji :)
-> MATTESS 04.01.18 13:49:35: Kingovi to dělalo nějaké švíky při regeneraci. Něco s poklesem výkonu nebo tak něco.