skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
15:19:18
08.09.2020
08.09.2020
charon
A propos - existuje na SX4 nějaká chytrá opravářská literatura s postupama (nejlépe česká)? Něco jako obdoba knížek Jak na to ...?
15:00:34
08.09.2020
08.09.2020
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 08.09.20 14:37:27: Myslím, že jo. Záleží asi odkud. Ale třeba Akordeon prodaný 2005 tady u nás byl E4 a bez DPF. Saaby z podobný doby dotažený z IT taky často nemají.
14:44:13
08.09.2020
08.09.2020
Mr._Nosferatu
-> Jirik_Tuňák1983: třeba ten tempomat nemá...
clio
www.sauto.cz/osobni/.../1 8554774
Tipo
www.sauto.cz/osobni/.../1 8585212
clio
www.sauto.cz/osobni/.../1 8554774
Tipo
www.sauto.cz/osobni/.../1 8585212
14:38:39
08.09.2020
08.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 08.09.20 14:34:55: A co tam potřebuješ? Tempomat, el. okna to má, klimu manuální. Kufr veliký. Motor ten základní je výborný.
14:37:27
08.09.2020
08.09.2020
Jirik_Tuňák1983
Je možné, že dovoz 2.0 HDi z 2006 nemá z výroby DPF? Je to ta slabší verze s 88 kW. Nemuselo by to jet úplně tragicky ani ve větším autě. I přes nižší výkon má 6q a 300 Nm.
14:34:55
08.09.2020
08.09.2020
Mr._Nosferatu
-> All: dneska jsem se byl podívat na clio a tipo.
Tipo je sice velký, ale oproti cliu sociální výbava.
Tipo je sice velký, ale oproti cliu sociální výbava.
14:14:13
08.09.2020
08.09.2020
gim
-> Mr._Nosferatu: za 300 seženeš i skladovou i30 s 1,4 atm. Tempomat to má a celkově je to slušně vybavené auto. Za mě po nějakých 55 tkm celkem spokojenost. Kolega má už skoro 100 tkm a zatím bezproblémová auta. S tou atmosférou to nebude žádnej drak, ale místa je tam dost.
13:50:34
08.09.2020
08.09.2020
George88
-> charon 08.09.20 12:18:43: Oleje úplně v pohodě svépomocí. převodovka, hned u toho je mezinápravova a vzadu klasika. napušťákem liješ tak dlouho, než to teče ven. pak zavřeš. na vůle je taková vidlička, kterou podržíš ventil otevrenej, pootocis vačkou a magnetem vytahnes
12:32:04
08.09.2020
08.09.2020
dragon_cb_cz
-> charon 08.09.20 12:18:43: Dle příručky se má použít přípravek na zajištění zdvihátek při výměně těch podložek, ale dovedu si představit, že to asi lze i nějak zaimprovizovat. Ale soudím teda z obrázků, rozebrané jsem to neměl. To je spíš otázka na -> George88: . Každopádně na mém motoru při asi 135t mi řekli, že vůle jsou sice hraniční, ale ještě to na výměnu podložek není.
Osobně jsem to svěřil do autorizáku hlavně protože jsem předpokládal, že mají ty různé rozměry podložek skladem, takže to případně sfouknou celkem rychle, zatímco běžný servis by musel vůle zkontrolovat, pak to rozhodit, změřit podložky, podle toho objednat nové, počkat než dorazí a následně to skládat... A mezi tím by se určitě něco poztrácelo atd... radši jsem si to nechtěl představovat. Uděláš jednou a pak máš zase na X desítek tisíc klid...
Osobně jsem to svěřil do autorizáku hlavně protože jsem předpokládal, že mají ty různé rozměry podložek skladem, takže to případně sfouknou celkem rychle, zatímco běžný servis by musel vůle zkontrolovat, pak to rozhodit, změřit podložky, podle toho objednat nové, počkat než dorazí a následně to skládat... A mezi tím by se určitě něco poztrácelo atd... radši jsem si to nechtěl představovat. Uděláš jednou a pak máš zase na X desítek tisíc klid...
12:18:43
08.09.2020
08.09.2020
charon
No, ja po konkurentech koukam spis abych mel predstavu ...
Jinak jeste k serizovani ventilu - da se to udelat doma svepomoci? co jsem tak vsude cetl, jsou potreba pripravky. Kontrolu vuli si udelam, na tom nic nebude, ale pocitam, ze auto co koupim bude mit najezd kolem 120 - 150 000 km a tam se pripadne nutnost serizeni uz mozna projevi. Muj mechanik garazista, ktereho pouzivam na osery do kterejch se mi nechce/nemam vybaveni na tohle veci asi mit nebude ...
A co vymeny oleje v pohonu u ctyrkolky? Tam bude pocitam prevodovka + zadni diferencial + mezinapravova spojka? Jake oleje a lze to smysluplne udelat svepomoci?
Jinak jeste k serizovani ventilu - da se to udelat doma svepomoci? co jsem tak vsude cetl, jsou potreba pripravky. Kontrolu vuli si udelam, na tom nic nebude, ale pocitam, ze auto co koupim bude mit najezd kolem 120 - 150 000 km a tam se pripadne nutnost serizeni uz mozna projevi. Muj mechanik garazista, ktereho pouzivam na osery do kterejch se mi nechce/nemam vybaveni na tohle veci asi mit nebude ...
A co vymeny oleje v pohonu u ctyrkolky? Tam bude pocitam prevodovka + zadni diferencial + mezinapravova spojka? Jake oleje a lze to smysluplne udelat svepomoci?
11:08:56
08.09.2020
08.09.2020
U-Geen
-> charon: jasne... kdyzbys nebyl zdaleka, tak ti reknu, at se stavis s tim svyzt. Jinak koukal bych po te silnejsi verzi (88kW), zbytek - vybavu uz necham na tobe. ESP tomu funguje prijemne, v nizsi vybave nebyva. Kolem 150k se toho vloni nedalo moc, co by se mi libilo sehnat, ale letos to mozna bude lepsi.
09:09:18
08.09.2020
08.09.2020
dragon_cb_cz
-> charon: Podle toho co čtu tak myslím, že ta SX4 pro tebe bude docela dobrá volba. Je to sice malý, ale pocit "že to oblíkáš" mít nebudeš, uvnitř je místa dost, nastupuje se do toho relativně "vysoko" a prostoru nad hlavou je kopice. V tomhle to fakt je skoro SUV. Někomu vadí ten "dělený A-sloupek" ale já s výhledem problém neměl.
Srovnání s konkurencí jako je ten Nissan nemám. Za mě je u SX4 ohromná výhoda, že těch aut tu je kopice - jak dovozených, tak s českým původem. Je z čeho vybírat a "vhodný kus" se najde pro každého. A kdyby bylo potřeba, tak i na vrakárně bude dárců dílů dost. Hledal bych asi hlavně "pěkný" kus - kastle je asi nejslabší článek toho auta. Ne že by vyloženě hnily jak brambory, to ne - ale třeba kapota se otluče od kamínků celkem snadno (to bylo jediný místo, kde na naší SX4 byla koroze - ale jen bodově, nerozlejzalo se to).
Jo a díly mi přijde, že jsou cenově dost rozumný.
Srovnání s konkurencí jako je ten Nissan nemám. Za mě je u SX4 ohromná výhoda, že těch aut tu je kopice - jak dovozených, tak s českým původem. Je z čeho vybírat a "vhodný kus" se najde pro každého. A kdyby bylo potřeba, tak i na vrakárně bude dárců dílů dost. Hledal bych asi hlavně "pěkný" kus - kastle je asi nejslabší článek toho auta. Ne že by vyloženě hnily jak brambory, to ne - ale třeba kapota se otluče od kamínků celkem snadno (to bylo jediný místo, kde na naší SX4 byla koroze - ale jen bodově, nerozlejzalo se to).
Jo a díly mi přijde, že jsou cenově dost rozumný.
07:39:46
08.09.2020
08.09.2020
George88
-> charon: LOCK se ti v cca 45km za hodinu stejně přepne do AUTO. Jde oto, že někteří jezdili na AUTO a razantní rozjezdy s křižovatky, kdy se ten zadek zapne, tomu prostě nedělaly dobře. ale štiplej diff nebo něco zásadního jsem nezaznamenal.a ani ta spojka nestojí svět. 2hmotu ti nemá, takže pohoda. ještě máš na výběr mezi neoplastovanou a oplastovanou verzí ( výbavy se značí GL/AC a GLX )
06:22:37
08.09.2020
08.09.2020
charon
-> Jarda/felda 07.09.20 17:10:41: Ten by nebyl marnej, ale z 99,9% jsou to nafty a navíc v mim rozpočtu to budou spíš odjetiny než ojetiny.
-> U-Geen: Tak představy - abych to bylo spolehlivý, abych se s tim aj kapku svezl. Ja jsem celkově, myslím, docela skromnej řidič, teď mám na postrky Peugeota 106, ale to auto je prostě malý, vždycky si přijdu, že si ho oblíkám. Ona to měl bejt nouzovka přes jednu zimu a už s nim jezdim 5 let. Ale celkově je s tim i docela svezení na to, že to je 1.1 44 kW.
-> George88: No zní to celkem dobře. Mě je popravdě jedno jestli předface nebo poface, motory jsou 79 kW oproti 88 kW ale poface má zas delší převody ... teď ještě jak zjistit, jak moc někdo používal Lock nebo Auto mód u čtyřkolky. je pravda, že pokud se vrátí zimy s haldama sněhu a větrem, bylo by ježdění do práce takový klidnější.
Jinak spotřebu až ta neřešim, moje obvyklý trasy jsou do 15 km a z toho je vždycky prvních cca 5 km víceméně z kopce, takže auto ohřeju až v půlce cesty.
A co ještě eventuelní Konkurenti? Nissan Qaushqai? do rozpoctu se vejde, ale ... Nebo jeste neco jinyho?
-> U-Geen: Tak představy - abych to bylo spolehlivý, abych se s tim aj kapku svezl. Ja jsem celkově, myslím, docela skromnej řidič, teď mám na postrky Peugeota 106, ale to auto je prostě malý, vždycky si přijdu, že si ho oblíkám. Ona to měl bejt nouzovka přes jednu zimu a už s nim jezdim 5 let. Ale celkově je s tim i docela svezení na to, že to je 1.1 44 kW.
-> George88: No zní to celkem dobře. Mě je popravdě jedno jestli předface nebo poface, motory jsou 79 kW oproti 88 kW ale poface má zas delší převody ... teď ještě jak zjistit, jak moc někdo používal Lock nebo Auto mód u čtyřkolky. je pravda, že pokud se vrátí zimy s haldama sněhu a větrem, bylo by ježdění do práce takový klidnější.
Jinak spotřebu až ta neřešim, moje obvyklý trasy jsou do 15 km a z toho je vždycky prvních cca 5 km víceméně z kopce, takže auto ohřeju až v půlce cesty.
A co ještě eventuelní Konkurenti? Nissan Qaushqai? do rozpoctu se vejde, ale ... Nebo jeste neco jinyho?
23:19:20
07.09.2020
07.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.09.20 21:16:29: Přesně tak, Tipo je větší a bude pro větší počet lidí i pohodlnější. V případě základní 1.4 16V se jedná nesmrtelný motor, který byl schopen bez zásadnějších úprav projít všechny verze EURO. Navíc to má stále nepřímý vstřik. V Tipu posílil z předch. 66 kW na tuším 70 a má vždy v základu 6kvalt.
22:50:32
07.09.2020
07.09.2020
George88
-> charon 07.09.20 13:45:59: 4x4 funguje vpohodě. jen se musí všechny oleje měnit každých 45 tis km. pokud lidi nejezdí trvale na AUTO tak i spojka netrpí víc, než u dvoukolky. co se servisu týče - tam se víceméně nic moc nemění. zadní brzdy u před fcl buben= 250k a vše OK u fcl už je kotouč a trpí o dost víc. svíčky každých 105K iridiovy. obyčejný každých 30K. ekonomicky to vyjde podobně, ale ušetříš si práci. Občas zlobí lambdy a katy(svítí vrtulník) - u před fcl, ale často stačí jezdit na kvalitní benzín. rozvody řetězem, klíňák každých 90k. jinak je to slušný, spolehlivý auto bez nejakejch vrtochů.
21:16:29
07.09.2020
07.09.2020
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu: Srovnat to nedokážu, ale čistě subjektivně se mi Tipo hodně líbí, fakt vzhledově podařený auto. A proti 208/Clio to bude minimálně o třídu větší.
Ale je fakt, že ta 208 je taky hodně fešácká teda.
Ale je fakt, že ta 208 je taky hodně fešácká teda.
20:39:03
07.09.2020
07.09.2020
Mr._Nosferatu
Zatím nejlíp vychází clio, výbava vs cena, tipo i 208 jsou v mým rozpočtu v základu. U dacie jsou hnusný palubky. Clio bych měl i v kombiku v tomto rozpočtu
20:37:56
07.09.2020
07.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 07.09.20 20:32:36: To by bylo ještě lepší, protože to má aspoň rozměry normálního auta a hezký design.
20:32:36
07.09.2020
07.09.2020
Mr._Nosferatu
-> Jarda/felda: U nás mají skladovku v základu za 300...
20:28:52
07.09.2020
07.09.2020
Jarda/felda
-> Mr._Nosferatu 07.09.20 19:44:32: celkem hezký bylo nový Tipo ale nevím kolik za to ted chtějí
20:17:27
07.09.2020
07.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 07.09.20 19:44:32: Nový Peugeot 208, to je hodně povedené vozítko a to Clio je taky fajn. Pak máš ještě možnost Opel Corsa pod taktovkou PSA. Citroen C3, ten má navíc proti dementům airbumpy na dveřích a oplastované i lemy.
19:44:32
07.09.2020
07.09.2020
Mr._Nosferatu
Vybírám nové auto, podmínkou je nové s cenou do 300tis. 5ti místně a nesmí to být coupé, benzín s tempomatem nutností.
Zatím mě zaujalo clio, fiata panda která se mi líbí je moc malá.
Zatím mě zaujalo clio, fiata panda která se mi líbí je moc malá.
18:00:36
07.09.2020
07.09.2020
saskyn2
-> Jarda/felda: Já dneska čekal ve sběrně až vyndaji motor z AR156Nejdřív jsem nechápal proč z toho škube chladičovku, pak už alfa visela ve vzduchu za motor, párkrát s ní škrabnul o zem a byl jeho, až pak mi došlo že z toho takhle vyndavají katy
17:14:25
07.09.2020
07.09.2020
Jarda/felda
-> palinator 07.09.20 12:23:02: když jsem tahal vstřiky z kmarádovo rotčky tak to chvílema vypadalo že je vyškubnu i s motorem ale povolili nakonec
17:10:41
07.09.2020
07.09.2020
Jarda/felda
-> charon 07.09.20 10:15:46: nějaký allroad od audi ?
14:26:05
07.09.2020
07.09.2020
dragon_cb_cz
-> charon 07.09.20 13:45:59: Ohledně 4x4 odpoví spíš velkovezír. Kufr jsem na basy neměřil, ale tipoval bych, že to co popisuješ by pojmout měl. Se sklopenejma sedačkama jsem v něm odvezl i pračku (novou, zabalenou v polystyrenech) a ještě trochu rezerva byla. Rezerva je v kufru. Servisovat jsem na tom nic nemusel, ale okolo motoru to vypadalo celkem přístupně. Jen snad termostat je nějak napikaču umístěnej vzadu za motorem a altíkem, aby k tomu nebyl přístup vůbec odnikud :D Ale tuším, že tu kdysi někdo psal něco ve stylu, že na Suzuki stačí dohromady 3 klíče a 2 šroubováky... Kdybys chtěl, tak na předfacelift mám v PDF dílenskou příručku (anglicky).
14:23:04
07.09.2020
07.09.2020
U-Geen
-> charon: tak já :)
Takže k SX4 - máte kucí někdo porovní 4x4 a předohrab? Mám pořád zafixováno, že 4x4 je vícemné na hory, kde leží půl roku sníh, tady u nás to moc nemá cenu, byť Vysočina v tomto umí být dost specifická.
Takže mě zajímá jak je to s SX4 se spolehlovostí pohonu 4x4 a reálnou využitelností?
Jaká je u SX4 světlá výška? Jak jsem psal, to auto by mělo zvládnou polňačku a zajet po ní k lesu.
nevim o nejakych problemech na foru atd. 4x4 ma prepinani FWD/AUTO/LOCK, v rezimu Auto to postupně připojuje zadek, Lock je trvale sepnuti mezinapravy. Funguje to naprosto skvěle (porovnávám se Subaru AWD), zároveň se s tím dá i blbnout. Potřebu 4x4 musíš zhodnotit sám, já bych auto bez toho na zimu pro ženu u nás nechtěl. Příjezd k baráku máme po polňačce. Auto je docela tvrdý teda. Světlá výška je tuším 180-190mm, cili docela dost, ale dokupoval jsem plech pod motor, ze serie je odkrytej)
Kolik se vejde do kufru? Že je kufr malej vim, nicméně reálně? Do P106 dám 3 basy lahváčů a karton rumu. Pokud se do SX4 vejde totéž, tak mi to stačí. Rezerva je? Je v kufru nebo pod autem?
Do kufru se neco i vejde... basy a karton rumu urcite, ve dvou jsme s tim jeli na dovolenou, jinak jezdime s deckama na výlety
A co servisovatelnost svépomocí, resp. přístup k věcem a nutnost speciálního nářadí a přípravků?
Moc neservisuju (nebylo co, krom vymeny pruzin), zadne specialni naradi zatim netreba :)
Jinak nájezd toho povozu bude max. 15 000 km za rok, LPG do toho dávat nebudu, leda bych to už prestavěná koupil.
Co se týká Fiatu Sedici, tak to je, jestli se nepletu, SX-4 jen s jinou maskou a je technicky naprosto identickej. Co jsem koukal na ceny, tak je to víceméně totožné ...
LPG bych se vyhnul uz pri koupi.
Sedici je jen jinak oplastovany, imho trochu osklivejsi, ale nekdy je to se zajimavejsim interierem.
Jinak nevim jaky mas predstavy, ja chtel uz ten 88kW motor a plnou (no, spis plnejsi) vybavu (ESP, vyhrivany sedacky, 4x el okna, automaticka klima, bezklicovy zapalovani atd.), ten 79kW je pry linejsi. Tech 88kW taky neni zadny zazrak, ale jezdi se s tim prijemne, moc to nezere a podvozek mi prijde fajn, jak psal dragon...
Takže k SX4 - máte kucí někdo porovní 4x4 a předohrab? Mám pořád zafixováno, že 4x4 je vícemné na hory, kde leží půl roku sníh, tady u nás to moc nemá cenu, byť Vysočina v tomto umí být dost specifická.
Takže mě zajímá jak je to s SX4 se spolehlovostí pohonu 4x4 a reálnou využitelností?
Jaká je u SX4 světlá výška? Jak jsem psal, to auto by mělo zvládnou polňačku a zajet po ní k lesu.
nevim o nejakych problemech na foru atd. 4x4 ma prepinani FWD/AUTO/LOCK, v rezimu Auto to postupně připojuje zadek, Lock je trvale sepnuti mezinapravy. Funguje to naprosto skvěle (porovnávám se Subaru AWD), zároveň se s tím dá i blbnout. Potřebu 4x4 musíš zhodnotit sám, já bych auto bez toho na zimu pro ženu u nás nechtěl. Příjezd k baráku máme po polňačce. Auto je docela tvrdý teda. Světlá výška je tuším 180-190mm, cili docela dost, ale dokupoval jsem plech pod motor, ze serie je odkrytej)
Kolik se vejde do kufru? Že je kufr malej vim, nicméně reálně? Do P106 dám 3 basy lahváčů a karton rumu. Pokud se do SX4 vejde totéž, tak mi to stačí. Rezerva je? Je v kufru nebo pod autem?
Do kufru se neco i vejde... basy a karton rumu urcite, ve dvou jsme s tim jeli na dovolenou, jinak jezdime s deckama na výlety
A co servisovatelnost svépomocí, resp. přístup k věcem a nutnost speciálního nářadí a přípravků?
Moc neservisuju (nebylo co, krom vymeny pruzin), zadne specialni naradi zatim netreba :)
Jinak nájezd toho povozu bude max. 15 000 km za rok, LPG do toho dávat nebudu, leda bych to už prestavěná koupil.
Co se týká Fiatu Sedici, tak to je, jestli se nepletu, SX-4 jen s jinou maskou a je technicky naprosto identickej. Co jsem koukal na ceny, tak je to víceméně totožné ...
LPG bych se vyhnul uz pri koupi.
Sedici je jen jinak oplastovany, imho trochu osklivejsi, ale nekdy je to se zajimavejsim interierem.
Jinak nevim jaky mas predstavy, ja chtel uz ten 88kW motor a plnou (no, spis plnejsi) vybavu (ESP, vyhrivany sedacky, 4x el okna, automaticka klima, bezklicovy zapalovani atd.), ten 79kW je pry linejsi. Tech 88kW taky neni zadny zazrak, ale jezdi se s tim prijemne, moc to nezere a podvozek mi prijde fajn, jak psal dragon...
13:45:59
07.09.2020
07.09.2020
charon
tak sedačky se dají kdyžtak potunit/vyměnit/poladit ... To bylo spíš přání než nutnost.
Takže k SX4 - máte kucí někdo porovní 4x4 a předohrab? Mám pořád zafixováno, že 4x4 je vícemné na hory, kde leží půl roku sníh, tady u nás to moc nemá cenu, byť Vysočina v tomto umí být dost specifická.
Takže mě zajímá jak je to s SX4 se spolehlovostí pohonu 4x4 a reálnou využitelností?
Jaká je u SX4 světlá výška? Jak jsem psal, to auto by mělo zvládnou polňačku a zajet po ní k lesu.
Kolik se vejde do kufru? Že je kufr malej vim, nicméně reálně? Do P106 dám 3 basy lahváčů a karton rumu. Pokud se do SX4 vejde totéž, tak mi to stačí. Rezerva je? Je v kufru nebo pod autem?
A co servisovatelnost svépomocí, resp. přístup k věcem a nutnost speciálního nářadí a přípravků?
Jinak nájezd toho povozu bude max. 15 000 km za rok, LPG do toho dávat nebudu, leda bych to už prestavěná koupil.
Co se týká Fiatu Sedici, tak to je, jestli se nepletu, SX-4 jen s jinou maskou a je technicky naprosto identickej. Co jsem koukal na ceny, tak je to víceméně totožné ...
Takže k SX4 - máte kucí někdo porovní 4x4 a předohrab? Mám pořád zafixováno, že 4x4 je vícemné na hory, kde leží půl roku sníh, tady u nás to moc nemá cenu, byť Vysočina v tomto umí být dost specifická.
Takže mě zajímá jak je to s SX4 se spolehlovostí pohonu 4x4 a reálnou využitelností?
Jaká je u SX4 světlá výška? Jak jsem psal, to auto by mělo zvládnou polňačku a zajet po ní k lesu.
Kolik se vejde do kufru? Že je kufr malej vim, nicméně reálně? Do P106 dám 3 basy lahváčů a karton rumu. Pokud se do SX4 vejde totéž, tak mi to stačí. Rezerva je? Je v kufru nebo pod autem?
A co servisovatelnost svépomocí, resp. přístup k věcem a nutnost speciálního nářadí a přípravků?
Jinak nájezd toho povozu bude max. 15 000 km za rok, LPG do toho dávat nebudu, leda bych to už prestavěná koupil.
Co se týká Fiatu Sedici, tak to je, jestli se nepletu, SX-4 jen s jinou maskou a je technicky naprosto identickej. Co jsem koukal na ceny, tak je to víceméně totožné ...
13:18:10
07.09.2020
07.09.2020
U-Geen
-> charon: na Saxanu (SX4) se pripadne ptej, jednu 1.6 benzin 2012 4x4 mame doma :)
13:10:58
07.09.2020
07.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 07.09.20 12:17:22: Říkal mi, že tam jezdí s tímto problémem mnohem více značek, než by se dalo čekat.
A někdy s dost malými nájezdy.
A někdy s dost malými nájezdy.
12:46:10
07.09.2020
07.09.2020
suri
-> palinator: mne tá moja cvaká ako V3S , viacerí hovoria že sú to zdvihátka ale bude to asi čerpadlo ... vstrek snáď podfúknutý nebude , pretože to ide výkonovo fajn...je to teda 1X 45KW
12:23:02
07.09.2020
07.09.2020
palinator
-> Milan 136:
Zlatá rotačka kde to většinou s původníma vstřikama chodí rovnou do šrotu.
Zlatá rotačka kde to většinou s původníma vstřikama chodí rovnou do šrotu.
12:17:22
07.09.2020
07.09.2020
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 07.09.20 11:55:36: To je strašný. Zlatej koncern v tomhle.
11:55:36
07.09.2020
07.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 07.09.20 09:11:00: Někdy to může vyšplhat až do astronomických nákladů, pokud se je nepodaří vyndat. Trpí na to dle servisu všechny verze 2.0 - 2.2 HDi. Největším průserem je kapající voda z torpéda (plechem pod ním) na motor, ještě hůře mix voda a posypová sůl. Vstřiky pak zakvetou v hlavě a mnohdy se demontují pneumaticky, následně hydraulicky. Riziko je jeho přetržení, natažení. V některých případech se prý musí torzo i vyjiskřit, což už znamená kvůli místu demontáž motoru, hlavy a modlit se. Říkali mi, že to někdy řeší i u jiných značek, kdy tam jezdili lidi s malým ročním nájezdem, po záruce a měli třeba jen 40 - 50 000 km.
Teď je otázkou, kdo si vytáhne toho peška. Doporučují prý, v nějakých intervalech demontovat vstřiky, namazat a zase vrátit.
Teď je otázkou, kdo si vytáhne toho peška. Doporučují prý, v nějakých intervalech demontovat vstřiky, namazat a zase vrátit.
11:12:43
07.09.2020
07.09.2020
George88
-> charon: Ignis nebrat, je to krám. Vitra je v 2.0 líná a jak má přes 150k na hrbu tak často bere olej. 2,4 o dost lepší, ale jestli je vejdeš do rozpočtu nevím. SX4 je fajn. Případně jeho dvojče od fiatu-technika Suzuki, možná příznivější cena? LPG v Suzuki durazne nedoporučuju. Ventily jsou přes podložky takže vůli nikdo neseřizuje. A je to každých 30k potřeba. V Suzuki jsem dělal, takže se klidně ptej co té zajímá :)
10:24:44
07.09.2020
07.09.2020
dragon_cb_cz
-> charon 07.09.20 10:15:46: U SX4 moc nepočítej s tím bočním vedením sedaček a ani k přestavbě na LPG to není úplně vhodný. Jinak je to ale super auto, měli jsme ho (1.6 benzín automat FWD) něco přes rok a sloužilo skvěle. Teď s ním jezdí bráchovo přítelkyně a je taky spokojená. Spotřeba v městském provozu s automatem cca 7.5l, s manuálem mimo město budeš minimálně o litr níž.
Tím že je to relativně vysoký, tak se to v zatáčkách trošku naklání, ale jinak jízdní vlastnosti podle mě super, na okresce je s tím docela sranda. Motor klasická Japonská atmosféra s VVT, nad 4500rpm to s tím autíčkem (uvnitř je místa dost, jen kufr je bídnej) vcelku cvičí.
Tím že je to relativně vysoký, tak se to v zatáčkách trošku naklání, ale jinak jízdní vlastnosti podle mě super, na okresce je s tím docela sranda. Motor klasická Japonská atmosféra s VVT, nad 4500rpm to s tím autíčkem (uvnitř je místa dost, jen kufr je bídnej) vcelku cvičí.
10:15:46
07.09.2020
07.09.2020
charon
Kucí, poraďte mi nějaký pracovně záložní vůz. Požadavky:
benzín, manuál, z výbavy klima + ele okna, optimálně i nějaký sedačky s rozumným bočním vedením. Musí to bej schopný sem tak zvládnout nějakou suchou polňačku (takže rozumná světlá výška, v bahně s tim jezdit nikdo nebude) a po té to utáhnout cca pětimetrákovej vozejk. A nějaký lidský jízdní vlastnosti na silnici a v zimé (klouný zimáky jsou jasný), místní údržba komunikací hlavně po ránu je celkem bídná. Musí se dovnitř rozumně vyjít 4 normálně tlustí pasažéři do 180 cm. Jednoduchost je výhodou pro svépomocnej servis. Nízká spotřeba případně dobrá snášenlivost LPG potěší. Rozpočet by měl být do 150 000 cca.
Zatim mi z toho vychází dobře Suzuki SX4, možná nějakej Ignis, Grand Vitara je už je možná zbytečně moc terénní a v daném rozpočtu bude zhuntovaná. Co by se dalo pro tohle zadání ještě doporučit?
benzín, manuál, z výbavy klima + ele okna, optimálně i nějaký sedačky s rozumným bočním vedením. Musí to bej schopný sem tak zvládnout nějakou suchou polňačku (takže rozumná světlá výška, v bahně s tim jezdit nikdo nebude) a po té to utáhnout cca pětimetrákovej vozejk. A nějaký lidský jízdní vlastnosti na silnici a v zimé (klouný zimáky jsou jasný), místní údržba komunikací hlavně po ránu je celkem bídná. Musí se dovnitř rozumně vyjít 4 normálně tlustí pasažéři do 180 cm. Jednoduchost je výhodou pro svépomocnej servis. Nízká spotřeba případně dobrá snášenlivost LPG potěší. Rozpočet by měl být do 150 000 cca.
Zatim mi z toho vychází dobře Suzuki SX4, možná nějakej Ignis, Grand Vitara je už je možná zbytečně moc terénní a v daném rozpočtu bude zhuntovaná. Co by se dalo pro tohle zadání ještě doporučit?
09:11:00
07.09.2020
07.09.2020
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 07.09.20 08:20:28: Zase těch aut jezdí mraky, tak to s těma vstřikama nemůže být až taková trága? Nějaké rozumné řešení to nemá? Aby to člověk prostě zahrnul do "očekávaných nákladů" a rozmyslel si, jestli to ekonomicky dává nebo nedává smysl...
08:20:28
07.09.2020
07.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz: Dnes jsem viděl jet Lancii Phedra ve zlaté metalíze. Byla jako přízrak takhle po ránu. Vypadala naprosto parádně.
Měla originální leštěné disky a tento světlý interiér. To je tuším nějaký velur + Alcantara.
Tahle je třeba pěkná. Ale zase nafta. Takže DPF, vstřiky, Eolys.
www.tipcars.com/lancia-ph edra/.../lancia-phedra-2-0 jtd-100kw-7-mist-navi-4873 0667.html
Měla originální leštěné disky a tento světlý interiér. To je tuším nějaký velur + Alcantara.
Tahle je třeba pěkná. Ale zase nafta. Takže DPF, vstřiky, Eolys.
www.tipcars.com/lancia-ph edra/.../lancia-phedra-2-0 jtd-100kw-7-mist-navi-4873 0667.html
12:51:28
06.09.2020
06.09.2020
dragon_cb_cz
-> palinator: Ano, takový vrtochy jsem u segry auta pozoroval taky. Většinou se ale stačilo tady zeptat a nebo hledat děravý hadice. Tzn chce to buď kompetentního mechanika (vzácné zboží) a nebo kompetentního majitele, který si to zdiagnostikuje sám a následně jen nechá mechanika udělat špinavou práci... Většina lidí, ke kterým to auto kdy jezdilo, byla prostě příliš líná ty problémy řešit. Ale to není specialita 1.8T...
12:38:31
06.09.2020
06.09.2020
palinator
-> vhml:
Jen mi přijde, že ta 1,8 T umí bejt docela vrtošivá, co se týče toho příslušenství okolo. Většina těch strojů co znám měla období, kdy tam něco nefungovalo dobře a špatně se to hledalo.
Jen mi přijde, že ta 1,8 T umí bejt docela vrtošivá, co se týče toho příslušenství okolo. Většina těch strojů co znám měla období, kdy tam něco nefungovalo dobře a špatně se to hledalo.
12:19:31
06.09.2020
06.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 06.09.20 12:01:28: A co ten brouk, jež papá auta?
12:01:28
06.09.2020
06.09.2020
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 06.09.20 11:19:55: aha, tak me k tomu mobil jeste ukazoval nejakou reklamu na acka. Jo, porad klasika Audi/Porsche s pěti ventilama. Defakto nesmrtelnejsi nez rotačka, pokud to nejezdilo na longlife ( v tom pripade vycistit sitko ve vane ). Výkon stačí bohatě, vozidlo je vybaveno prevodovkou, tudiz netreba hamstat po plnym plynu v 1500otackach s vidinou brutalniho zatahu vocpoda.
Já na tom mam najeto aktuálně 385 , z toho mejch 150 na plyn. Třeba turbo je chlazený vodou včetně elektrickyho cerpadla, který ho dochalzuje po vypnutí motoru. U techle novejsich rocniku to ma jen navic elektrickou klapku misto lanka, nejaky symbolicky hejbani casovanim vacky a defaultne turbo z RSa ( alespon u oktavky, ale pocitam ze to Sharan mel take )
S timhle motorem rozhodne chybu neudelas. V plynu to jezdi tak za 11.5 , v benzinu a s automatem si to proste 10 veme no. Je to velka a tezka skatule. Hlavne za studena ten motor zere nesmysl.
www.cruservis.cz/clanky.p hp?id=175
Já na tom mam najeto aktuálně 385 , z toho mejch 150 na plyn. Třeba turbo je chlazený vodou včetně elektrickyho cerpadla, který ho dochalzuje po vypnutí motoru. U techle novejsich rocniku to ma jen navic elektrickou klapku misto lanka, nejaky symbolicky hejbani casovanim vacky a defaultne turbo z RSa ( alespon u oktavky, ale pocitam ze to Sharan mel take )
S timhle motorem rozhodne chybu neudelas. V plynu to jezdi tak za 11.5 , v benzinu a s automatem si to proste 10 veme no. Je to velka a tezka skatule. Hlavne za studena ten motor zere nesmysl.
www.cruservis.cz/clanky.p hp?id=175
11:27:20
06.09.2020
06.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 06.09.20 11:24:50: Na to nemáme rozpočet a jak to má 7 míst a sesle v podlaze, je hrana kufru moc vysoko a kapacita zavazadelníku nic moc.
Za pěkný kus je to 300 - 400 000.
Za pěkný kus je to 300 - 400 000.
11:24:50
06.09.2020
06.09.2020
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 06.09.20 11:10:46: Jo, já tuhle druhou generaci nějak vyignoroval, znal jsem jen tu starou. Ale zrovna včera nebo předevčírem jsem na magistrále nějakej pěknej kus potkal a vzpomněl si na tebe, tak jsem si to trochu prohlídnul a v reálu to vypadá (na poměry třídy) moc hezky.
A ta XC90 by řešením nebyla?
A ta XC90 by řešením nebyla?
11:19:55
06.09.2020
06.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 06.09.20 11:12:55: Tohle nejsou Áčka, nebo?
Co ten motor? To je furt ta legendární 1.8T?
Teď ale koukám, ty parametry na tu almaru stačí? To je krouťák jak u hečbeku.
Co ten motor? To je furt ta legendární 1.8T?
Teď ale koukám, ty parametry na tu almaru stačí? To je krouťák jak u hečbeku.
11:14:18
06.09.2020
06.09.2020
King
-> Jirik_Tuňák1983: To kazdopadne! Ale pro me neskceptovatelna jakakoliv "nasada od rejce "
11:12:55
06.09.2020
06.09.2020
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 06.09.20 10:54:58: tiptronic petikvalt, nebejvaji s tim nejaky typicky problemy. Lepsi jak manuál kde se vymackava obal. Za ty prachy si myslim tuze pekny, z vybavy tomu chybi jen multifunkční volant. Jen skoda ze je to v ackach, takže to předtím nekdo prodaval tak za 100
11:11:13
06.09.2020
06.09.2020
Jirik_Tuňák1983
-> King 06.09.20 10:59:16: Ale ta násada od rejče je šílená.