skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Opel - všeobecná diskuze
-> U-Geen 20.01.25 22:10:19: -> charon 21.01.25 06:19:13: jj, to bude ono, zajimave udelat z toho coupe... jsem nevedel, ze omega mela zadni nahon
To byl asi fakt Holden Monaro. Což je překarosovanej a poupravenej Opel Omega ... Vyráběl se i v USA jako Pontiac GTO, tam se do toho dávala i V8
-> ajok: Holden Monaro?
jen jsem prepnul v TV a tam konec stareho top gear a chvalili vauxhall V6 australia, bylo to coupe, ale na calibru to nevypadalo, co se vyrabelo v australii?
asi prelom tisicileti...

-> MOLSO: 

-> MOLSO: odpoviem si sám, haldex ešte potreboval olej 

Sledoval som tieto hodnoty počas jazdenia po parkovisku, druhý graf je ovladaci prud čerpadla haldexu.
Zaujal ma graf pod tým - zelená čiara - status spojky zadného diferenciálu - na okamih preplo zo statusu normal na status externaly disabled.
Zaujal ma graf pod tým - zelená čiara - status spojky zadného diferenciálu - na okamih preplo zo statusu normal na status externaly disabled.
Tak už zase niečo... Opel insignia A 2.8 turbo opc 4x4
Haldex 4. Generácie. Na palubovke zapisovalo závadu pohonu 4x4. V haldexe bolo veľa čiernych srágor, a pravdepodobne aj málo oleja. Vyčistil som komory vymenil filter a napustil haldex po kontrolný otvor. Na zdviháku som zaradil D a pohon 4x4 fungoval, systém sa odvzdušnil, potom som doplnil olej znova po hranu. Auto jazdilo xca 10 km a pohon fungoval, následne znova vyskočila chyba pohonu 4x4.
V meraných hodnotách viem sledovať ovládací prúd čerpadla- v kľude 9 mA pri rozbiehaní resp, zabočení to vyskakovalo na nejakých 2000-2300 mA.
Vedel by niekto poradiť po čom ísť ?
Haldex 4. Generácie. Na palubovke zapisovalo závadu pohonu 4x4. V haldexe bolo veľa čiernych srágor, a pravdepodobne aj málo oleja. Vyčistil som komory vymenil filter a napustil haldex po kontrolný otvor. Na zdviháku som zaradil D a pohon 4x4 fungoval, systém sa odvzdušnil, potom som doplnil olej znova po hranu. Auto jazdilo xca 10 km a pohon fungoval, následne znova vyskočila chyba pohonu 4x4.
V meraných hodnotách viem sledovať ovládací prúd čerpadla- v kľude 9 mA pri rozbiehaní resp, zabočení to vyskakovalo na nejakých 2000-2300 mA.
Vedel by niekto poradiť po čom ísť ?
-> Jirik_Tuňák1983: Jsou to fajnovky 

-> moucan - zrušená registrace 14.06.21 15:38:11: To mají docela drahej krmelec. 

Scenka z nasi chalupy ... pomalu jak z nejaky reklamy na Opel. 

-> dragon_cb_cz:
Tu větu o tom jsem měl rozepsanou a pak jsem jí smazal. Nicméně obecně platí že čím vybavenější vozidlo tím větší pravděpodobnost poruch této výbavy. A když ti na autě nejde Climatronic, tak to použití auta dost omezuje narozdíl od toho, kdyby to třeba vůbec žádnou klimu nemělo.
Tu větu o tom jsem měl rozepsanou a pak jsem jí smazal. Nicméně obecně platí že čím vybavenější vozidlo tím větší pravděpodobnost poruch této výbavy. A když ti na autě nejde Climatronic, tak to použití auta dost omezuje narozdíl od toho, kdyby to třeba vůbec žádnou klimu nemělo.
-> palinator: No pokud už podruhý řešíš spojku na zánovní ofci, tak to asi nebude výbavovým stupňem...
-> saskyn2:
Mně je to dost jedno. Opel je pro mě hodně out od doby céčkový Vectry a Hčkový Astry, kdy začali dělat nepraktický obtloustlý obludy. Tim spíš mě vadí že z aut koncertu, který dříve v mém okolí platily za absolutně spolehlivý aspoň v dobách, kdy byly nový, tak už to neplatí. Možná to bylo tím, že to byly chudobky, tak se na tom nebylo co posrat, ale...
Mně je to dost jedno. Opel je pro mě hodně out od doby céčkový Vectry a Hčkový Astry, kdy začali dělat nepraktický obtloustlý obludy. Tim spíš mě vadí že z aut koncertu, který dříve v mém okolí platily za absolutně spolehlivý aspoň v dobách, kdy byly nový, tak už to neplatí. Možná to bylo tím, že to byly chudobky, tak se na tom nebylo co posrat, ale...
-> palinator: prosimte vtip, zase si z toho netrhejte vobcany

-> saskyn2:
A zkrat ve znaku je sice zajímavá hláška, ale krom centrálu béčková Vectra u našich odcházela spíše mechanicky. Kdežto elektricky vykurvenýho koncernu už znám plnou prdel.
A zkrat ve znaku je sice zajímavá hláška, ale krom centrálu béčková Vectra u našich odcházela spíše mechanicky. Kdežto elektricky vykurvenýho koncernu už znám plnou prdel.
Mně by spíš zajímalo jestli se Opel změní na Francouze i z hlediska ergonomie. Protože u Francouzů se všechno ovládá obráceně než u Němců a já si na to těžko zvykám. 

-> dragon_cb_cz 22.05.21 09:01:27: Taky si myslím. Peugeoty teď vypadají pěkně a třeba by Opelu pustili lepší plasty do interiéru, které má podle mého ta Insi i jako vlajkovka celkem bídné.
-> moucan: Myslím, že horší než pod GM to fakt nebude.
Ale zkrat už ve znaku to bude mít pořád ne?

-> Jirik_Tuňák1983: No právě, unifikaci a díly napříč koncernem. Tady už nebude po silnicích jezdit nic jinýho nez VW a PSA. Neřikám že GM byla výhra ale Opel už nebude Opel. Už to budou jen kastle navěšený na Francouzích. Astru odstřelili už teď po faceliftu třívalcema a vsadim boty na to že nová Insi už taky přijde o plnotučný motory. A zrovna u Opelu ta unifikace taky výhra nebude protože právě ty odlišnosti dělali Opel Opelem. To že dokázali do relativně levnejch aut dostat vesměs prémiový komponenty, jeli si vlastní cestu. Tomu bude konec. Toť muj názor. Už to bude tak jako všechno jen unifikovaný přesunovadlo z bodu A do bodu B.
-> moucan - zrušená registrace 22.05.21 02:24:55: Nemyslím si, pro Opel to bude naopak záchrana. Přinese to spíše než konec unifikaci a možnost využít jednotné komponenty napříč koncernem. Dnes musí být automobilky součástí silných koncernů, aby obstály v konkurenčním boji. Vždyť to do poslední doby lepili jak to šlo bez valného výsledku. Pod taktovkou GM to byla katastrofa úplná. Říkám furt, km GM strčilo rypák, tam to stálo za hovno.
-> Jirik_Tuňák1983: Pocit neošizený káry už asi u žádnýho auta dnešní doby nejde mít. Smutný na tom je zejména to že to je labutí píšeň Opelu. Pak už nadejde doba PSA naplno a to budou teprva kompromisy a ústupky.
Já si nemohu pomoci, auto je to nádherný, ale stejně jsem z toho takový tak zvláštně rozpačitý.
Přijde mi to trochu jako prezentace nabíhajících úsporných opatření a ústupků čemusi, které jsou součástí dnešní doby. Nemám z toho auta pocit, že jsem si koupil 100% neošizenou káru.
Designově ale velmi povedené, viz např....
www.sauto.cz/osobni/.../1 9089130?goFrom=lis...
Přijde mi to trochu jako prezentace nabíhajících úsporných opatření a ústupků čemusi, které jsou součástí dnešní doby. Nemám z toho auta pocit, že jsem si koupil 100% neošizenou káru.
Designově ale velmi povedené, viz např....
www.sauto.cz/osobni/.../1 9089130?goFrom=lis...
-> T 14.05.21 10:01:45: Beru to jako ano 

-> palinator: To asi ne, ale jediný kdy jsem vozil v autě 4 dospělý bylo tohle a pak když jsem jezdil do Prahy do školy Feldou - a tam to naopak bylo jak u cyklistů-vrchařů - i vyhozená láhev od pití znamená měřitelnou dynamickou výhodu 

-> dragon_cb_cz: jojo v pohodě, tím spíš nevím, proč to má na taznym 1400 jenom....
Spokojený? Před tím jsem měl oholenou Astru H s 1,7 ropou 59kw a 316 najeto

Spokojený? Před tím jsem měl oholenou Astru H s 1,7 ropou 59kw a 316 najeto


-> dragon_cb_cz:
Ale uznej že to není úplně typická konfigurace převozu 4 dospělých osob.
Ale uznej že to není úplně typická konfigurace převozu 4 dospělých osob.

-> Borderer: Jo, to asi jo. Ono blbý kola na střeše dělaj svoje... i na spotřebě. Na autobahnu obvzlášt 

-> palinator: Víš co je to kufr O1 zarovnanej po strop pytlema brambor?
Hele zvážený to nemám, ale když jsme stěhovali dědu s babičkou vždy na léto na chalupu a na podzim zpátky, tak to byly objemy 


-> dragon_cb_cz: Spíš než váha bych viděl problém aerodynamika. Divil sem se, jak ohromnej rozdíl je vézt 300kg v autě nebo za autem na vleku (100kg náklad + 200kg vlek). Nicméně to asi nemění nic na tom, že to auto dostatek výkonu má. 

-> dragon_cb_cz 14.05.21 09:10:29:
Bagáž 150 kg?
To si nedovedu představit. Víš co to jsou 3 velký sudy? 
Bagáž 150 kg?


-> palinator: To jo, ale to Toledo zase vážilo půlku co ta Astra
(záměrně přeháním)

-> palinator: Kolik je vlastní hmotnost podvalu netuším, tipoval bych, že dohromady ta sestava bude mít okolo tuny? 4 dospělý (když to zrovna nejsi ty po Covidu) máš třeba 350kg, bagáž třeba 150kg... takže dvojnásobek jo, trojnásobek úplně ne.
A když si vzpomenu, co odvezla naše O1 s polovičním výkonem... ani jsem se nedivil, že pak našli při výměně tlumičů prasklý zadní pružiny
A když si vzpomenu, co odvezla naše O1 s polovičním výkonem... ani jsem se nedivil, že pak našli při výměně tlumičů prasklý zadní pružiny

-> dragon_cb_cz:
No, s tim podválem asi jen trojnásobek a ještě odpor vzduchu a dalších pneu...
E: já vezl za Toledem blbej dvouválec Zetor s kapotáží, to může bejt nějakejch max 300 kg a v Mohelničáku to teda poznat šlo oproti běžně naloženýmu autu. Hlavně na teplotě vody
No, s tim podválem asi jen trojnásobek a ještě odpor vzduchu a dalších pneu...
E: já vezl za Toledem blbej dvouválec Zetor s kapotáží, to může bejt nějakejch max 300 kg a v Mohelničáku to teda poznat šlo oproti běžně naloženýmu autu. Hlavně na teplotě vody

-> T 14.05.21 07:58:23: Však to eRko neváží o moc víc než když tam jedou 4 dospělý v bagáží... to ten dvoulitr musí dávat s prstem v nose
Jak jsi zatím spokojený?

-> T: Jo halogeny v Jčku stojej za prd ale nezbude ti než si zvyknout.
-> moucan: 180t., dle všeho to vypadá všechno reálně a to, že je to po prvním majiteli, každý prd dělaný v servise , jenom to někdo projel klíčem, takže to má nějaké díly po laku ( všechno doloženo, pojištovna, servis,....).
tak snad bude sloužit :-)
jen mě trošku mrzí xenony, že to nemá....
tak snad bude sloužit :-)
jen mě trošku mrzí xenony, že to nemá....
-> T: Pěkný. A cena? Jestli to neni tajný? Jinak ať slouží. Zas tak moc jich nejezdí. Já osobně potkávám vseho všudy 4. Z toho jednu ve zlatý metle a ta je fakt pěkná. U svojí lituju že si minulej majitel připlatil za prakticky plnou palbu ale nechal tam jen základní modrou metlu.
-> moucan: barva dobrá, máme stejnou se ženou 
Jinak jsi všechno trefil a 2013 se 111tis. 2l ropa 121 kW

Jinak jsi všechno trefil a 2013 se 111tis. 2l ropa 121 kW

-> T: Paradní barva. Jaká výbava? To bude nějaký Cosmo bez připlatku ne? Jestli dobře vidim halogeny a obyčejný základní sedačky? Rok a motor?
-> dragon_cb_cz: kupovali sme ju 7r, teraz presne na 10 narodeniny predana
-> peter13789 24.10.20 10:43:48: A jaké stáří měla, když jste jí koupili?
-> moucan: samozrejme, je to naozaj na dlhsiu dobu, rozdiel ceny origo vs ta nahrada je pri cene prace zanedbatelna (13/50€)
Neviem ci v minulosti bolo to tesnenie na nasej byvalej menene, ale kupili sme ju s 202 tis, a teraz sa predala s 247,5 tis km a bez problemov. O tesneni som vsak novemu majitelovi povedal,aj mu ho pribalil
Neviem ci v minulosti bolo to tesnenie na nasej byvalej menene, ale kupili sme ju s 202 tis, a teraz sa predala s 247,5 tis km a bez problemov. O tesneni som vsak novemu majitelovi povedal,aj mu ho pribalil