
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mb Vito
prohledat
48 příspěvků (zobrazeno 1 až 48) od 21.10.2012 do 06.11.2012, založil/a myschaak AZNP K.Hora
-> Stepan FUN: motorovka je znama vec, mne hobluju po presadnuti do osobaku sterace sklo furt 

-> palinator 05.11.12 20:47:42: tak zrovna s jednim takovým sem měl čest a tachometr do 180 nebyl problém přetočit 

ja som pocul, vraj klbovy autobus sa zaujimavo soferuje...
-> Stepan FUN:
C+E je hodně peněz a ještě hůř se k tomu člověk jenom na chvíli dostane.
C+E je hodně peněz a ještě hůř se k tomu člověk jenom na chvíli dostane.
-> palinator: A k čemu je prostřední zrcátko u osobáku? Abych se přiznal, tak mi jenom překáží ve výhledu předním oknem, případně v něm sleduji cestující (obzváště pěkné osoby opačného pohlaví) na zadních sedačkách. U dodávky mám stejně příčku zarovnanou věcma, tudíž nevidím prostředkem vůbec nic.
Přesahy nástavby jsou jenom o zvyku. Osobně jsem jezdil i s autama hoodně nad 3,5t (vřele všem doporučuju a ne na 10km, ale minimálně na tejden v kuse - až zase někdo bude nadávat na kamioňáky) a ono Ti pak už nepřijde si nadjet. Brzdy jsou skoro srovnatelný, zrychlení též... Jde jenom o to, aby sis zvyknul na to, že to má o 20cm víc na šířku než osobák (teď mluvím o dodávkách - kamion je někde jinde - to "nebrzdí, nezrychluje" a na šířku to má obrazně řečeno jako 1,5 osobáku), a pak už je to sranda. ;-)
Jedinej problém při přesednutí do osobáku (byť SUV) z kamionu jsem měl v absenci motorovky, kterou jsem za 20km hledal tak 10x... :-D
Přesahy nástavby jsou jenom o zvyku. Osobně jsem jezdil i s autama hoodně nad 3,5t (vřele všem doporučuju a ne na 10km, ale minimálně na tejden v kuse - až zase někdo bude nadávat na kamioňáky) a ono Ti pak už nepřijde si nadjet. Brzdy jsou skoro srovnatelný, zrychlení též... Jde jenom o to, aby sis zvyknul na to, že to má o 20cm víc na šířku než osobák (teď mluvím o dodávkách - kamion je někde jinde - to "nebrzdí, nezrychluje" a na šířku to má obrazně řečeno jako 1,5 osobáku), a pak už je to sranda. ;-)
Jedinej problém při přesednutí do osobáku (byť SUV) z kamionu jsem měl v absenci motorovky, kterou jsem za 20km hledal tak 10x... :-D
-> haso:
-> Stepan FUN:
Je pravda, že když jsem přesedl po nějakejch 20 hodinách cestování (a asi 12 hodinách jízdy) z Mastera 2,3 dCi (150k) s izothermem do dvojkový Octy 1,9 TDI-PD, tak mě už připadala pozice skoro ležmo utopenej za vysokou palubkou a s mizerným výhledem, poněkud zvláštní, ale ovládání auta mě to vynahradilo. Přidám, jedu, brzdim, zpomaluju, zatáčim kdy chci, nemusim brát ohledy na náklad. Ale v tom Masteru se mi líbil ten pocit, že jedu s o dost větším autem, zpět vidím jen přes velký zrcátka a musím dávat bacha na přesah nástavby vůči kabině, na zadní převis, na dlouhej rozvor, abych nenajížděl na obrubníky. Ta pozice ála WC a velkej volant na ležáka, řadička na palubce, tužší chod všeho, to k tomu patří. Samozřejmě se to nedá srovnávat s autama nad 3,5 tuny - ty bych si taky jednou rád osvojil.
Bohužel k tomu nemám moc prostor.
Asi to bude jenom můj zájem, to umět.
-> Stepan FUN:
Je pravda, že když jsem přesedl po nějakejch 20 hodinách cestování (a asi 12 hodinách jízdy) z Mastera 2,3 dCi (150k) s izothermem do dvojkový Octy 1,9 TDI-PD, tak mě už připadala pozice skoro ležmo utopenej za vysokou palubkou a s mizerným výhledem, poněkud zvláštní, ale ovládání auta mě to vynahradilo. Přidám, jedu, brzdim, zpomaluju, zatáčim kdy chci, nemusim brát ohledy na náklad. Ale v tom Masteru se mi líbil ten pocit, že jedu s o dost větším autem, zpět vidím jen přes velký zrcátka a musím dávat bacha na přesah nástavby vůči kabině, na zadní převis, na dlouhej rozvor, abych nenajížděl na obrubníky. Ta pozice ála WC a velkej volant na ležáka, řadička na palubce, tužší chod všeho, to k tomu patří. Samozřejmě se to nedá srovnávat s autama nad 3,5 tuny - ty bych si taky jednou rád osvojil.


-> palinator: taka dodavka je uzasna vec, uz len pre tu polohu za volantom, ja to volam ze to je poloha "ako na WC"...uplne prijemne sa mi vtom cestuje...600km za 5 hodin clovek spravi a bez problemov, neciti chrbticu, nic
kopec odkladacich priestorov, vazne sa tam da nabalit barsco
je to aj moj sen daco take ako vito alebo caravella...
kopec odkladacich priestorov, vazne sa tam da nabalit barsco
je to aj moj sen daco take ako vito alebo caravella...

-> palinator: No s tou mojí vysokou (je to o cca 30cm zvýšená verze oproti většině connectů, který potkáš) krabicí jsem jezdil kolem 7mi litrů, jak šly teploty dolů, tak bych hádal něco pod 8 (1,8TDCi/66kw - motor z Mondea)... Je z toho vidět, když to sešlápneš jede to (a to mám slabší verzi)... Ale jako brzda provozu si rozhodně nepřipadám, oproti starším vozům je poměr spotřeba/užitná hodnota maličko jinde. Maximálku jsem se přiznám ješte nezkoušel, ale těsně nad dálniční limit (kolem 140ti) se se tím běžne nechá jezdit trvale, cestovka po okreskách je 110-120... Výpis z GPS radši dávat nebudu. :-D
A fakt se blbě odvyká. Oproti formanu mi to přišlo strašně neohrabaný, teď když přesednu do formana, tak "brečím"... S formanem můžu kravit, ale jet stejně rychle a plynule - to moc nejde...
A fakt se blbě odvyká. Oproti formanu mi to přišlo strašně neohrabaný, teď když přesednu do formana, tak "brečím"... S formanem můžu kravit, ale jet stejně rychle a plynule - to moc nejde...
To radeji nebudu rikat kolik se da letet s takovym novejsim MB Vitem (cip automat tempomat ale tezsi nastavba)



-> haso:
Ou...
-> Stepan FUN:
Jo, vidím, jak PPLka a pošta prasej, jednu ČP jsem nedávno viděl po smyku v poli s rozpáraným bokem. Já když jezdil s něčím blízkým 3,5 tuny, tak se jezdily kruháče cca 25 km/h, protože by se v chlaďáku zvrhly bedny a dálnice se jela 90 km/h, protože pak šla spotřeba nafty nad 11/100. Od pohledu dodávka vypadá vratká, ale nevim, nikdy jsem s ní na limitu nejel.
A je pravda, že mi jednou ujel i kamion, ale on podváděl, on jel 85 km/h i v obci.
-> Jirik_Tuňák:
Hlavně že každej druhej má prskání, že každej chce vědět akorát jak je velkej kufr a že nikdo velkej kufr nevyužije. Já toho názoru sice nejsem, ale pro mě samotnýho velikost Toleda stačí.
Je to tak, že kam přijedu, tam můžu 14 dní v pohodě bydlet, protože se de facto pořád stěhuju. Potřeboval bych tam už taky uklidit.
Ou...
-> Stepan FUN:
Jo, vidím, jak PPLka a pošta prasej, jednu ČP jsem nedávno viděl po smyku v poli s rozpáraným bokem. Já když jezdil s něčím blízkým 3,5 tuny, tak se jezdily kruháče cca 25 km/h, protože by se v chlaďáku zvrhly bedny a dálnice se jela 90 km/h, protože pak šla spotřeba nafty nad 11/100. Od pohledu dodávka vypadá vratká, ale nevim, nikdy jsem s ní na limitu nejel.


-> Jirik_Tuňák:
Hlavně že každej druhej má prskání, že každej chce vědět akorát jak je velkej kufr a že nikdo velkej kufr nevyužije. Já toho názoru sice nejsem, ale pro mě samotnýho velikost Toleda stačí.


palinator 04.11.12 22:22:44 napsal:
→ Mantrabeach:
A k čemu je to dobrý?
Hlavně si žádnou dodáfku nebo krabicu na lidi nekupuj, ono se pak blbě odvyká, taky jsem nevěřil.
Ono když potřebuješ taky někdy něco odvézt, tak nemusíš somrovat po známejch. Dovolená taky žrádlo - nelimituje tě rozměr a tvar zavazadel, které pak neomezují cestující, což velmi dobře znají majitelé většiny HB. Ani v té 120ce jsme jako čtyřčlená rodina neměli po platě a na klíně bagáž a oblečení, jako tomu bylo později s krátkou Feldou. Tak asi tak.
→ Mantrabeach:
A k čemu je to dobrý?



-> palinator: S dodávkama se dá lítat a po pár zkušenostech jsem se divil jak to kupodivu (ač se to opravdu nezdá) sedí. Podívej se jenom na řidiče DPD, PPL a jinejch přepravních společností. Kolikrát jim s osobálek nestačíš. Ono to dneska má poměr váha/výkon občas lepší než osobák a sedí to fakt docela slušně. Teď jezdím s jednou polododávkou (Transit Connect) a kdybych si nechtěl udělat revoluci v nákladovým prostoru zaplněným nářadím, tak s tím lítám do zatáček daleko rychlejch. ;-) Ale nesmíš to hodnotit po 30km najetejch. Mě to trvalo tak 3tis km, než jsem si zvyknul jak se to chová.
-> palinator: na tom tachometri svieti 157km/h 

-> haso:
130 km/h při 11 litrech, to je jak maximum u škodovky.
130 km/h při 11 litrech, to je jak maximum u škodovky.

-> palinator: ze sa neda rychlo? no neviem, podla mna to leti jak gula
...vw T5, nalozeny tovarom...zozralo to pritom 11litrov nafty...myslim ze 2,5tdi

-> Mantrabeach:
Jestli to často potřebuješ..
-> Jarda/felda:
Viděl jsem sice "dalniční křižník" poslední Peugeot Boxer, kterej se hnal snad 150 km/h a vedle něj běžela černá čára, ale serpentiny asi nebudou to pravý ořechový.
Jestli to často potřebuješ..
-> Jarda/felda:
Viděl jsem sice "dalniční křižník" poslední Peugeot Boxer, kterej se hnal snad 150 km/h a vedle něj běžela černá čára, ale serpentiny asi nebudou to pravý ořechový.

palinator 05.11.12 20:01:31 napsal:
→ Mantrabeach:
Nevim, rychle se s tim jezdit nedá, hodně to žere, nikam se to nevejde,
luxus to nejni…
by ses divil jak se dá lítat s dodávkou 
→ Mantrabeach:
Nevim, rychle se s tim jezdit nedá, hodně to žere, nikam se to nevejde,
luxus to nejni…


-> palinator: rychle s tím nepotřebuju jezdit,hlavně že to převeze hodně lidí i nákladu.
-> Mantrabeach:
Nevim, rychle se s tim jezdit nedá, hodně to žere, nikam se to nevejde, luxus to nejni...
Nevim, rychle se s tim jezdit nedá, hodně to žere, nikam se to nevejde, luxus to nejni...

-> palinator: co myslíš?

-> Mantrabeach:
A k čemu je to dobrý?
A k čemu je to dobrý?

ty jo nedělejte mi tady chutě.mít ty pitomý prachy tak už multivan stojí doma

-> m8rinek:
Ty 2,5 TDi (I5) by měly vydržet nejvíc z celýho koncernu.
Ty 2,5 TDi (I5) by měly vydržet nejvíc z celýho koncernu.
-> myschaak AZNP K.Hora: to je nejake podezrele levne
-> U-Geen: podívej se na pravou sedačku na bok sedáku 

-> Hřib: me prisly pravy ty zadni rozsezely, ale mozna je to jen zdani.
-> Hřib: je pravda že máme 3x T4 od novoty, všechny s nájezdem okolo 300tkm s motorem 2,5TDi a je na těch autech znát že stárnou a slábnou, nicméně až na drobnosti fungujou bezvadně....
-> U-Geen: ty přední sedačky jsou dokurvené potahy z tuzing shopu, zrovna na řidičovu sedačku bych se u VW moc nedíval, u T4 ve 140.000km sedák na sračky, u Caddy ve 105.000 cvaknutý molitan a prodřená látka a teď u T5 se mi v 87.000 začíná "mačkat" levá strana sedáku...
-> myschaak AZNP K.Hora: potahy zahodíš, interier se vyčistí, důležitá je mechanika, třeba ho projet a vyzkoušet, ono servisované auto se 400.000km může být lepší než nějaké jiné s nájezdem 140.000km co třeba rozváželo balíky

-> myschaak AZNP K.Hora: potahy zahodíš, interier se vyčistí, důležitá je mechanika, třeba ho projet a vyzkoušet, ono servisované auto se 400.000km může být lepší než nějaké jiné s nájezdem 140.000km co třeba rozváželo balíky


-> myschaak AZNP K.Hora: vypada ze uz ma neco zazito :) resp sedacky vypadaj jako ze vozily tym zapasniku sumo tak pul mega km.
-> Jirik_Tuňák: to je no)
jinak celkem adept....za luxusní peníze,ale stav asi nebude nic moc
auto.bazos.cz/inzerat/... /transporter-T4-25-TDi-car avelle-multivan.php
jinak celkem adept....za luxusní peníze,ale stav asi nebude nic moc
auto.bazos.cz/inzerat/... /transporter-T4-25-TDi-car avelle-multivan.php
-> myschaak AZNP K.Hora 25.10.12 20:44:57: Vevnitř je to moc pěkný. 

Ta koroze je u obou variant,s tou bych i počítal....nehledám leštěnku,na to mám gls)...4x4 zavrhuju,je to sice fajn v zimě vyjet všude ale náklady na složitější koncepty určitě vyrostou,nehledě na vyjímečnost atyp.dílů,obyč transporter je fakt dodávka a s tim mi skorožena asi jezdit nebude.....
třeba tenhle se mi líbí....a když porovnám nějakou caravellu v týhle cenový relaci tak bude dost odjetá
auto.bazos.cz/inzerat/... /Vito-Viano-Ambiente-22-CD I.php
třeba tenhle se mi líbí....a když porovnám nějakou caravellu v týhle cenový relaci tak bude dost odjetá
auto.bazos.cz/inzerat/... /Vito-Viano-Ambiente-22-CD I.php
Caravella ma vzdy topeni pod druhou radou sedacek, otviratelny prostredni okna, oplastovany sloupky a lepsi tapecirung na bocich (vic zakrytejch veci). Transporter tyhle veci v zakladu nema. Modely pod rok 96 maji i jiny narazniky. Soupaci okna se daji sehnat a snadno osadit, tam neni problem, ale dodelavat topeni bych asi nemusel... Jedno soupaci okynko stoji cca 3000, to topeni tipuju taky tak nejak, takze ono to tak nejak koresponduje s o neco vyssi cenou tech Caravell...
Jen bych upozornil na to, ze uspora ve forme prekopanyho transportera na caravellu se muze vymstit (treba v Nemecku, toho jsem byl svedkem - ne na svym aute). V papirech je potreba proste mit napsanejch tolik mist kolik je sedacek a v pripade zadnich oken to musi byt vic jak 3...
Jen bych upozornil na to, ze uspora ve forme prekopanyho transportera na caravellu se muze vymstit (treba v Nemecku, toho jsem byl svedkem - ne na svym aute). V papirech je potreba proste mit napsanejch tolik mist kolik je sedacek a v pripade zadnich oken to musi byt vic jak 3...
-> Jirik_Tuňák: Jsou i verze, který maj jen půlku sedaček a vzadu stojany na kola. 

Když se sklopí sedačky u tohohle, tak se tam vejde kol ještě víc a stojí to pár korun. 
www.sauto.cz/autobusy/... /9682875?goFrom=lis...

www.sauto.cz/autobusy/... /9682875?goFrom=lis...
-> Pavel P@nkáč: máme jak Transportery tak Caravelle a strohej interier to tedá má uplně všechno(téměř stejnej), jedinej Multivan už vypadá k světu i zevnitř :).
tak si kupte T4 autobus a ten strohej interier proti karavele se da ozelit ne?
-> myschaak AZNP K.Hora: Jestli chceš kostitřas na účel, tak víš co Ti zbude. Štěpán to ví už mooc dobře.
"Caravelka" je drahá a s ohledem na výše uvedený konkurent nejen kvůli značce.
Vito je lotynka. Znám pár majitelů, kamarádů, kteří svým profilem Tobě perfektně odpovídají. Rodinné akce, rybačka s kumpány a tahání dvouosáku s minibagrem o víkendech, ve všední den záložní spotřebák.
Zase z druhé strany, relativně velká a v určitých ohledech spolupracující firma u nás ve velkoměstě :-) přešla průběžně z celé absurdně dlouho udržované flotily 1203 a TAZ1500 rovnou ve velkém na stará Vita.
Tak si to z našeho profesního soudu přeber.
Motat Ti hlavu posledním Trafficem snad ani nebudu, ale kromě toho, že je to hnusný nad řidičem, tak je to dle zkušeností od známých, nezávisle několika kusů, takový kompromis mezi Fordem a VW.
Všechny typy aut porovnám na stavu nájezdu kolem +/- 250 tkm.
Každopádně, až přijdeš k závěru, dej vědět, stejným zájmem se netajím už delší čas. A pořád vím houby. Tedy kromě toho, že až to bude jasně aktuální, zvítězí stav a cena bez ohledu na typ.
"Caravelka" je drahá a s ohledem na výše uvedený konkurent nejen kvůli značce.
Vito je lotynka. Znám pár majitelů, kamarádů, kteří svým profilem Tobě perfektně odpovídají. Rodinné akce, rybačka s kumpány a tahání dvouosáku s minibagrem o víkendech, ve všední den záložní spotřebák.
Zase z druhé strany, relativně velká a v určitých ohledech spolupracující firma u nás ve velkoměstě :-) přešla průběžně z celé absurdně dlouho udržované flotily 1203 a TAZ1500 rovnou ve velkém na stará Vita.
Tak si to z našeho profesního soudu přeber.
Motat Ti hlavu posledním Trafficem snad ani nebudu, ale kromě toho, že je to hnusný nad řidičem, tak je to dle zkušeností od známých, nezávisle několika kusů, takový kompromis mezi Fordem a VW.
Všechny typy aut porovnám na stavu nájezdu kolem +/- 250 tkm.
Každopádně, až přijdeš k závěru, dej vědět, stejným zájmem se netajím už delší čas. A pořád vím houby. Tedy kromě toho, že až to bude jasně aktuální, zvítězí stav a cena bez ohledu na typ.
myschaak: mam podobnej vkus... taky jsem se rozhodoval pred 7mi rokama, nakonec jsem vzal caravelle syncro 2.4D r.v.92 (na lepsi nebyly penize), vpodstate jsem se rozhodl hlavne proto, ze Vito nebylo ve verzi 4x4... Svagr si ale koupil Vito, takze muzu lehce srovnavat.
Ja musel na T4 udelat prahy a lemy a spodky dveri aby to nejak vypadalo. On ma Vito 96 a na kastli zatim sahat nemusel. Ted uz ma nejaky orezliny, ale zase nic tragickyho. Jinak motor mu slape dobre, nevim jakej ma typ, ale ma turbo diesel, takze to i jede. Ja mam jen atmosferu a je to slabota... Zaver: kdyz T4, tak to silnejsi TDi a urcite novejsi jak 96. Ty uz tolik nerezly. Dneska uz je to levny, da se vybirat... Jinak svezeni s tim MB je subjektivne takovy tvrdsi, T4 je mekouckej kocarek. Pred 3ma rokama mi odesla prevodovka, takze me stalo docela usili sehnat jinou a vymenit to... Letos jsem s tim zase po letech vyrazil k mori...
Jinak prostorove je to uplne o necem jinym, na rozdil od MPVcek jako C8, C4 GrandPicaso tohle vychazi z dodavky, takze muzes mit 9 mist, nebo obrovsky misto na kola, za jizdy se da vevnit i chodit a muzes si vzadu idelat postel a porad bude dost mista na bagaz. Z tohodle hlediska urcite nelituju...
Ja musel na T4 udelat prahy a lemy a spodky dveri aby to nejak vypadalo. On ma Vito 96 a na kastli zatim sahat nemusel. Ted uz ma nejaky orezliny, ale zase nic tragickyho. Jinak motor mu slape dobre, nevim jakej ma typ, ale ma turbo diesel, takze to i jede. Ja mam jen atmosferu a je to slabota... Zaver: kdyz T4, tak to silnejsi TDi a urcite novejsi jak 96. Ty uz tolik nerezly. Dneska uz je to levny, da se vybirat... Jinak svezeni s tim MB je subjektivne takovy tvrdsi, T4 je mekouckej kocarek. Pred 3ma rokama mi odesla prevodovka, takze me stalo docela usili sehnat jinou a vymenit to... Letos jsem s tim zase po letech vyrazil k mori...
Jinak prostorove je to uplne o necem jinym, na rozdil od MPVcek jako C8, C4 GrandPicaso tohle vychazi z dodavky, takze muzes mit 9 mist, nebo obrovsky misto na kola, za jizdy se da vevnit i chodit a muzes si vzadu idelat postel a porad bude dost mista na bagaz. Z tohodle hlediska urcite nelituju...
to auto je hroznej schnilák-příšerný,nechtěl bych to ani zadarmo.
-> myschaak AZNP K.Hora 21.10.12 19:20:20: Proč proboha zrovna tohle?
Voni hnijou asi všechny užitkový Mergly... a osobáky na tom taky nejsou moc slavně.
Rezne to jak … to mohu potvrdit.
-> myschaak AZNP K.Hora: kamarad ma 112tku a meni jen bezne opotrebovane dily, najeto cca 180tisic.
-> palinator: to jo, ale brutálně
-> Stepan FUN:
A hnije to.
A hnije to.
-> myschaak AZNP K.Hora: Co jsem o tom slyšel, tak je to šílenej s*áč a "hořely" na tom hlavně nápravy... Ale mám to jenom z "druhý ruky". ;-)
Začínám uvažovat o větším voze a tak koukám co a jak....měl jsem v plánu Caravelle T4 ale tam se ale sakra platí značka....tak mě ještě napadlo Vito 96-02 nebo jak se dělaly ty první.....má někdo nějaký zkušenosti/postřehy?třeba zda 108/110/112....náchylný nemoci,cenově průsery a tak,jízdní vlastnosti.spotřeba......