-> Jaktak 12.08.19 11:34:38: Těch 75 nebo kolik za to chce je docela dost, takže bych ten stav kontroloval opravdu důkladně. Je to ze všech Saabů ten nejméně ceněný, s nejméně zajímavým motorem a hodně slabou výbavou - jediné dvě plus (pro někoho) jsou ta třídveřová kastle a automat. Takže těch 75 (když se běžně prodávají okolo 20-25 tisíc za relativně slušné kusy) chce opravdu něčím obhájit.
Nepočítej, že se s tím nějak zásadně svezeš - podvozkově je to auto na hovno a to íčko není žádná střela - nevím na co jsi zvyklý, ale těch 96kW není moc, k charakteru toho auta se turbo hodí daleko víc (jak říká kamarád, jízda stylem "namířit a vypálit"). Ten automat to utlumí ještě víc.
Určitě koukej hlavně na korozi - typický místa jsou zadní lemy cca v místě té dvěřní lišty a dole u prahového nástavce, domky zadních tlumičů, koukni i na přední blatníky a spoj zadního nárazníku a plechu nad ním. Koukej po únikách kapalin - hlavně na řízení a celou jeho sestavu. Trubky a hadice serva ještě taková raketa nejsou (obě tlakový trubky jsou dohromady asi za 110 EUR, zpětná hadice do tisícovky Kč ale jedna ta rozvětvená trubka je asi za 4000 Kč), ale řízení jako takový už něco stojí (ale snad jde repasovat). Důkladně zkontroluj jak funguje klimatizace. A pro seveřany typické (a pro 900NG obvzlášť) - zkontroluj stav stropnice, jestli se někde neodchlipuje. Hlavně na okrajích, ale občas se prověsí klidně uprostřed. No a na závěr kontroluj všechny plastový detaily v interiéru, jestli něco není ulomené, zkoumej jak moc to vrže a rachtá na horší cestě atd...
Výhoda je, že pokud je jinak fakt v opravdu perfektním stavu, tak dořešit tu výbavu z větší části jde celkem jednoduše. SID (palubní počítač) vyměníš za lepší variantu stylem kus za kus, kožené sedačky pro třídvířko se taky nechají sehnat za rozum, i s výhřevem (na který tam nejspíš kabeláž bude připravená, takže s tím ani není moc práce - ale jistě to nevím).
Pokud bys chtěl zajímavější model (Aero, turbo, manuál) v méně zajímavém stavu za poloviční peníze, tak mi stojí v garáži a moc nevím co s ním...