-> minno 23.10.24 09:15:18: já to utiram vlhcenovonavyma ubrouskama od Shellky. A dobrý.
Ale v pracovním stroji jsem to vzal hadrem a jak říkáš tak už mám nepatrný šmouhy
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
10:05:02
23.10.2024
23.10.2024
Petrson
09:33:58
23.10.2024
23.10.2024
Sita
"Na takhle zajebanou mastnou pristrojovku novej, navlhcenej mikrovlaknovej hadr do vody a pripravek na skla. Pri pravidelnym myti to pak uz staci jen udrzovat cistym navhlcenym hadrem...
www.detailingpro.cz/p/uni verzalni-mikrovlaknova-ute rka
www.detailingpro.cz/p/sto ner-invisible-glass
"
EDIT: neni to rada ode mne, ale od myho kamarada, co se dle me umi vzorne starat o novy auta
www.detailingpro.cz/p/uni verzalni-mikrovlaknova-ute rka
www.detailingpro.cz/p/sto ner-invisible-glass
"
EDIT: neni to rada ode mne, ale od myho kamarada, co se dle me umi vzorne starat o novy auta
09:15:18
23.10.2024
23.10.2024
minno
Ale zaujímalo by ma iné. Ako a čím čistiť prach z budíkov a interiérových lesklých plastov?
Je to celkom ľahko náchylné na poškrabanie Preto to zatiaľ radšej ani neutieram.
A keď na to zasvieti slnko z boku, vyzerá to hrozne.
Ako to čistíte vy?
Mňa napadá ten prach vyfúkať kompresorom A potom to prejsť mikrovláknom... Na VW fóre som sa dočítal o prípravku Meguiars PlastX.
Je to celkom ľahko náchylné na poškrabanie Preto to zatiaľ radšej ani neutieram.
A keď na to zasvieti slnko z boku, vyzerá to hrozne.
Ako to čistíte vy?
Mňa napadá ten prach vyfúkať kompresorom A potom to prejsť mikrovláknom... Na VW fóre som sa dočítal o prípravku Meguiars PlastX.
09:10:03
23.10.2024
23.10.2024
minno
-> palinator: Tak to áno. Inak ja mám na G7 195/65 R15 R16 som len nedávno zistil, že mám v TP zapísané v poznámke...
08:55:07
23.10.2024
23.10.2024
palinator
-> minno 22.10.24 13:13:14:
Na nový auto stejný kategorie, ne gumu stejný kategorie.
Prostě G7 má normální rozměr 205/55 R16, velikostně stejný ID3 (je úplně jedno že je to EV), má 215/50 R19.
Na nový auto stejný kategorie, ne gumu stejný kategorie.
Prostě G7 má normální rozměr 205/55 R16, velikostně stejný ID3 (je úplně jedno že je to EV), má 215/50 R19.
19:29:28
22.10.2024
22.10.2024
saskyn2
-> minno: Jo v pohodě, tady když neřešíš filtr tak je to taky v klidu. Ale už ani nepamatuju kdy jsem ho u manuálu naposled měnil. Jednak to není předepsaný tak to nikdo neřeší, druhak origo olej stojí asi 1700 za litrovku...
19:18:27
22.10.2024
22.10.2024
minno
A u 6q manuálu (G7) sa olej mení v pohode?
19:15:30
22.10.2024
22.10.2024
saskyn2
-> Milan 136: No největší peklo je to u 4X4 Jinak DQ500 má nahoru, ale stejně celou převodovku zbleje, zatím co u DQ250 mírně povolím filtr a třeba během půl hodiny to proteče vnitřkem skrz převodovku. Nevím proč, ale je tam něco jinýho uvnitř. Jinak v pátek jsem dělal 500 v tiguanu a víko filtru šlo krásně vytáhnout bez rozebrání tlakový trubky, už to mi bylo divný. Sundám to a on tam nějakej blb nacpal malej filtr z 250 Novej filtr a víčko jsem tam už samozřejmě neprocpal tak jsem musel trubku schazovat jako vždycky Ale pořád krásná práce oproti biturbu kde tomu vaděj ty hliníkový spojený tlakový trubky, to je strašná práce.
18:11:03
22.10.2024
22.10.2024
Milan 136
-> saskyn2 22.10.24 13:41:30: Běžně ne, protože to není v servisním plánu. Jen sem tam u soukromníků na doporučení nebo na žádost zákazníka. No a je to jak říkáš. Olej všude. To moc nevymysleli chlapci. DQ 500 ho má přitom nahoru jako stará DQ 250.
13:41:30
22.10.2024
22.10.2024
saskyn2
-> Milan 136: hele když řešíme ty nový auta. Na výměnu filtru u dq381 máte taky nějaký fígl? Nebo to neděláte protože to není předepsaný? Já jsem vždy z té ekologické katastrofy a poblite napravnice dost nasranej, ale nenasel jsem žádný způsob jak tomu zabránit. Dneska jsem to nechal vypusteny celou noc odkapavat a stejně se to po vydání filtru celý vychcije na převodovku nápravu a zem...
13:33:11
22.10.2024
22.10.2024
Borderer
-> palinator: Zrovna včera se někdo na volvofóru čílil, že mu u nové V90 v limitce snad za 2,5 míče zlobí nějaká 360° kamera a podobný píčoviny. Že to jednou jde, podruhé ne, někdy musí zařadit třeba 3x, někdy chcípnout auto a znova nastartovat,.....no, dostalo se mu chladné odpovědi "restartuj infotainment podržením čudlíku a máš to spravený". A to je přesně dnešní generace, tohle je pro ně naprosto normální, přirozený a proč by jim mělo vadit šetření na rezervě, plynový vzpěře atd., když si neumí ani vyměnit kolo a na všechno zavolaj odtah nebo asistenci.
Laděnej software za provozu a zlobící autorádio bych pochopil na Sanderu za 400 tisíc, ale u vlajkové lodi kdysi prémiové značky? Je to celý směšný....
Laděnej software za provozu a zlobící autorádio bych pochopil na Sanderu za 400 tisíc, ale u vlajkové lodi kdysi prémiové značky? Je to celý směšný....
13:13:14
22.10.2024
22.10.2024
minno
-> palinator: To s tou cenou gumy rovnakej kategórie (predpokladám rovnaký rozmer) som teda nepochopil.
Ale inak súhlas. To s veľkosťou a hmotnosťou kolies ma akurát včera napadlo. Ja som také auto našťastie nikdy nemal, ale pre mňa sú aj obyč. R15 priťažké
Integrácia všetkého do softvéru je okrem iného asi aj vecou ekonomickou (zlacnenie výrobných nákladov). No, smeruje to celkovo do sračiek, alebo sme možno teraz len v takom blbom medziobdobí...
Ale inak súhlas. To s veľkosťou a hmotnosťou kolies ma akurát včera napadlo. Ja som také auto našťastie nikdy nemal, ale pre mňa sú aj obyč. R15 priťažké
Integrácia všetkého do softvéru je okrem iného asi aj vecou ekonomickou (zlacnenie výrobných nákladov). No, smeruje to celkovo do sračiek, alebo sme možno teraz len v takom blbom medziobdobí...
12:52:06
22.10.2024
22.10.2024
palinator
-> minno:
Mně teda vaděj jiný věci.
Třeba že guma na nový auto stejný kategorie stojí dvojnásobek toho, co na G7. Že ty kola jsou dneska tak velký, že už to člověk pomalu ani neuzvedne, o přezouvání bez pomocného ramene nemluvim.
Že s vynuceně složitějšíma autama rostou škody po nehodách, což se promítá do toho, že nejdražším nákladem na celým autě za rok je povinné ručení a havarijka.
Že se všechno integruje do softwaru takovým způsobem, že roste počet "restartování", aby například zevnitř tlačítkem odemkly zámky.
Mně teda vaděj jiný věci.
Třeba že guma na nový auto stejný kategorie stojí dvojnásobek toho, co na G7. Že ty kola jsou dneska tak velký, že už to člověk pomalu ani neuzvedne, o přezouvání bez pomocného ramene nemluvim.
Že s vynuceně složitějšíma autama rostou škody po nehodách, což se promítá do toho, že nejdražším nákladem na celým autě za rok je povinné ručení a havarijka.
Že se všechno integruje do softwaru takovým způsobem, že roste počet "restartování", aby například zevnitř tlačítkem odemkly zámky.
12:40:32
22.10.2024
22.10.2024
minno
-> Syny 22.10.24 10:04:15: Vnímam to rovnako. Hrá sa o luxus a vychytávky a odoberajú sa celkom bežné veci, ktoré boli štandardom trochu lepšieho pocitu z auta/značky už hodne rokov (teraz nemyslím tú olejovú mierku, ale napríklad polstrovanie dverných káps, kastlíku a pod.).
10:21:21
22.10.2024
22.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 22.10.24 10:19:19: Proto už měrka netřeba. Hodně lidí už je dnes mimo. Doba, kdy se každej druhej válel pod žigulíkem a stodvacítkou před domem a každej uměl alespoň základní údržbu je už pryč.
10:19:19
22.10.2024
22.10.2024
Milan 136
-> palinator 22.10.24 09:44:43: To mi připomíná Kodiaqa z minulého týdne.
Frajer nalil olej do nádobky ostřikovače
Frajer nalil olej do nádobky ostřikovače
10:04:40
22.10.2024
22.10.2024
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 22.10.24 10:03:52: Jo, treba u me
10:04:15
22.10.2024
22.10.2024
Syny
-> palinator 22.10.24 10:00:04: Ale tak vis co, to je samej displej vsude, bezklickovej vstup i startovani, el. rucka, asistenti na vsechno a nevim co jeste, a pak pri dolejvani vody do ostrikovacu zvedas tezkou kapotu a podpiras klackem jak v praveku
10:03:52
22.10.2024
22.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 22.10.24 09:57:12: Hlavně u některých aut vychází ta tyčka do míst, kde by se nějaký prostor na dolití chcánek do ostřikovačů hodil.
10:00:04
22.10.2024
22.10.2024
palinator
-> Syny:
Tak teorie s bezpečností mě teda fakt nenapadla.
Tak teorie s bezpečností mě teda fakt nenapadla.
09:57:12
22.10.2024
22.10.2024
Syny
-> palinator 22.10.24 09:44:43: Tak to neni jen o luxusu pri divani se pod kapotu. Ale musis zvedat tezkou kapotu, kterou kdyz nechtene pustis nebo blbe zajistis, tak ti prerazi, v lepsim pripade, ruce. Me naopak plynova vzpera prijde jako chytre a bezpecne reseni, ktery ve finale fakt nemuze byt zas o tolik drazsi, nez klasicka podpera.
09:55:27
22.10.2024
22.10.2024
Jumbo
-> palinator: To by byla dobrá logika, pokud by to šlo... Sedneš do auta, zmáčkneš tlačítko, ozve se "ding-ding" a auto je nastartované, i když máš vybitou baterku. Nedostaneš ho do stavu, aby nastartoval, ani když mu řekneš aby dobíjel, dokud se trochu rychleji nerozjedeš a jemu nedojde, že už na elektro nestíhá... Beznín nastartuje okamžitě pouze v případě, že má kriticky vybitou baterku, ale to jsem zažil snad asi 2x... Navíc pokud se rozjedeš na elektřínu a pustíš topení, tak začne aspoň nějak točit vodu a ten motor trochu předehřeje, takže pak nestartuješ úplně studený motor...
Ale funkce, kdy bys řekl autu aby měl zapnutý spalovák a nevypnul ho, tam prostě není, maximálně pokud mu řekneš aby dobíjel baterku a jedeš relativně konstantě, tak ti spalovák poběží rozumně dlouho, ale i v téhle fázi ho umí vypnout, třeba když jedeš z kopce, nebo brzdíš, protože má rekuperaci... Takže jediný způsob, jak udržet zapnutý spalovák na delší dobu je vyšší zátěž + konstantí jízda, což mi nejlíp vyšlo na rovince mimo město, kopcem nahoru (samozřejmě ne se studeným motorem) a nebo na dálnici.
A když už to má na sobě tu EL značku, tak mi přijde kravina jezdit po městech a obcích na benzín, hlavně když vím, že budu hodně poskakovat v kolonách, atd...
-> palinator 22.10.24 09:47:35: Za dva týdny mě čeká služebka Francie => Holandsko => Německo, cca 3000 km a rád bych to dal za 4 dny, takže to by Enyaqem asi nešlo...
Ale funkce, kdy bys řekl autu aby měl zapnutý spalovák a nevypnul ho, tam prostě není, maximálně pokud mu řekneš aby dobíjel baterku a jedeš relativně konstantě, tak ti spalovák poběží rozumně dlouho, ale i v téhle fázi ho umí vypnout, třeba když jedeš z kopce, nebo brzdíš, protože má rekuperaci... Takže jediný způsob, jak udržet zapnutý spalovák na delší dobu je vyšší zátěž + konstantí jízda, což mi nejlíp vyšlo na rovince mimo město, kopcem nahoru (samozřejmě ne se studeným motorem) a nebo na dálnici.
A když už to má na sobě tu EL značku, tak mi přijde kravina jezdit po městech a obcích na benzín, hlavně když vím, že budu hodně poskakovat v kolonách, atd...
-> palinator 22.10.24 09:47:35: Za dva týdny mě čeká služebka Francie => Holandsko => Německo, cca 3000 km a rád bych to dal za 4 dny, takže to by Enyaqem asi nešlo...
09:54:44
22.10.2024
22.10.2024
kpt.Budha
-> palinator: Dolíval jsem i třikrát do tisíce kilometrů a že nemám vzpěry, ale drát, to mě na tom štvalo asi nejméně
09:44:43
22.10.2024
22.10.2024
palinator
-> Syny 20.10.24 19:44:06:
Kolikrát se 95% majitelů dívá pod kapotu? Maximálně když dojde kapalina do ostřikovačů. Čili plynový vzpěry mi vždy přišly až zbytečnej luxus, pokud to nebyla nějaká olejožerka kde se tam lezlo co 2000 km.
Měrku bych ale nechal z důvodů který popsal Saskyn.
-> Jumbo:
Možná jsem to pochopil blbě, ale používáš to asi obráceně, než bych to používal já. Natočil bych studenej spalovák, aby nabíjel baterku a ohřál vodu a pak bych to zdechl a jel na elektriku. Případně nějaký velice krátký trasy jen na elektriku ideálně bez topení.
Jinak já jsem teda zase hotovej z toho Karoqa. Většinou jezdim s vypnutým startstop, ale když vidimi, že je velice nepohyblivá kolona nebo vim že někde budu stát desítky vteřin, tak do toho tlačítka zase dloubnu a motor se vypne. Jaké je ale moje překvapení, že se to nastartuje i když nikam jet pořád nechci, v řádu sekund, max desítek sekund. Naopak když to člověk nevypne tak to dement chcípne na vteřinu a pak zase startuje. Spotřeba po dálnici Pardubice-Praha 7,2/100. Rapid by to jel tak o 1,5 litru méně, ale chápu, že 4x4 SUV nejde s předohrabovým liftbackem srovnávat.
Kolikrát se 95% majitelů dívá pod kapotu? Maximálně když dojde kapalina do ostřikovačů. Čili plynový vzpěry mi vždy přišly až zbytečnej luxus, pokud to nebyla nějaká olejožerka kde se tam lezlo co 2000 km.
Měrku bych ale nechal z důvodů který popsal Saskyn.
-> Jumbo:
Možná jsem to pochopil blbě, ale používáš to asi obráceně, než bych to používal já. Natočil bych studenej spalovák, aby nabíjel baterku a ohřál vodu a pak bych to zdechl a jel na elektriku. Případně nějaký velice krátký trasy jen na elektriku ideálně bez topení.
Jinak já jsem teda zase hotovej z toho Karoqa. Většinou jezdim s vypnutým startstop, ale když vidimi, že je velice nepohyblivá kolona nebo vim že někde budu stát desítky vteřin, tak do toho tlačítka zase dloubnu a motor se vypne. Jaké je ale moje překvapení, že se to nastartuje i když nikam jet pořád nechci, v řádu sekund, max desítek sekund. Naopak když to člověk nevypne tak to dement chcípne na vteřinu a pak zase startuje. Spotřeba po dálnici Pardubice-Praha 7,2/100. Rapid by to jel tak o 1,5 litru méně, ale chápu, že 4x4 SUV nejde s předohrabovým liftbackem srovnávat.
09:35:54
22.10.2024
22.10.2024
Jumbo
-> Jirik_Tuňák1983: Dochlazování vůbec, prostě jak sundáš nohu z plynu, tak motor vypíná, ale netuším, jestli tam nějaké čerpadlo je, nebo ne, to už bys po mě chtěl moc...
Ta akcelerace je složitější. Máš dva režimy, E-mode a Hybrid, na E-mode se dostaneš pouze pokud máš aspoň nějakou elektřinu v těch "horních 10 kWh baterky", na ty poslední 3 kWh si jako uživatel sáhnout nemůžeš, to už řeší auto samo. Je to DSG a pokud nešlápneš podlahu, tak při zapnutém E-mode používá na jízdu pouze elektro bez zásahu spalováku. Pokud šlápneš podlahu, je to klasický "kick down", jako u každého jiného automatu, tak zapíná spalovák bez ohledu na cokoliv a pošle ho do otáček. Nějaká ochrana studeného motoru tam ale asi bude, protože jakmile poprvé nastartuje, přepne tě na pevno do Hybridu, zakáže E-mode a podle aktuálních spotřeb je vidět, že tomu benzínu nedává takovou sodu, do otáček ho vezme, ale tlačí velkou část elektřinou, než se motor trochu rozběhne, ale stejně je to strašně divný pocit. Stalo se mi to jednou omylem a od té doby si na to dávám pozor. V režimu Hybrid má zase "kick down" opačnou funkci, kdy k běžícímu spalováku přidává na plno elektromotor, což je občas solidní kopanec...
Hlavní rozdíl v režimech je ale ve výkonu elektromotoru. Na E-mode má na alekřinu 85 kW a 330 Nm s tím, že normálně řadí všech 6 stupňů, takže i na svižnější akceleraci není kick-down potřeba, stíhat přestává až tak ve 120ti, ale to už bude spíš software omezení kvůli maximálce 140 km/h. Na Hybrid má na elektřinu jenom 55 kW a 150 Nm což už je na jízdu málo, takže tam už ten benzín musí pořád zapínat a cyklovat, protože to těžké auto prostě jenom elektřinou v tomhle režimu neutáhne...
Jako ojetinu bych to nechtěl ani za nic, protože vidím jak moc se nad tím provozen auta musí přemýšlet, aby nedělalo prasárny, ale příští rok budu možná vybírat nástupce jako služebáka a i když mě to samotného drásá, tak nad Plug-Inem zase přemýšlím, ale teď už aspon 20 kWh baterku, to už bude dávat větší smysl na moje ježdění...
Ta akcelerace je složitější. Máš dva režimy, E-mode a Hybrid, na E-mode se dostaneš pouze pokud máš aspoň nějakou elektřinu v těch "horních 10 kWh baterky", na ty poslední 3 kWh si jako uživatel sáhnout nemůžeš, to už řeší auto samo. Je to DSG a pokud nešlápneš podlahu, tak při zapnutém E-mode používá na jízdu pouze elektro bez zásahu spalováku. Pokud šlápneš podlahu, je to klasický "kick down", jako u každého jiného automatu, tak zapíná spalovák bez ohledu na cokoliv a pošle ho do otáček. Nějaká ochrana studeného motoru tam ale asi bude, protože jakmile poprvé nastartuje, přepne tě na pevno do Hybridu, zakáže E-mode a podle aktuálních spotřeb je vidět, že tomu benzínu nedává takovou sodu, do otáček ho vezme, ale tlačí velkou část elektřinou, než se motor trochu rozběhne, ale stejně je to strašně divný pocit. Stalo se mi to jednou omylem a od té doby si na to dávám pozor. V režimu Hybrid má zase "kick down" opačnou funkci, kdy k běžícímu spalováku přidává na plno elektromotor, což je občas solidní kopanec...
Hlavní rozdíl v režimech je ale ve výkonu elektromotoru. Na E-mode má na alekřinu 85 kW a 330 Nm s tím, že normálně řadí všech 6 stupňů, takže i na svižnější akceleraci není kick-down potřeba, stíhat přestává až tak ve 120ti, ale to už bude spíš software omezení kvůli maximálce 140 km/h. Na Hybrid má na elektřinu jenom 55 kW a 150 Nm což už je na jízdu málo, takže tam už ten benzín musí pořád zapínat a cyklovat, protože to těžké auto prostě jenom elektřinou v tomhle režimu neutáhne...
Jako ojetinu bych to nechtěl ani za nic, protože vidím jak moc se nad tím provozen auta musí přemýšlet, aby nedělalo prasárny, ale příští rok budu možná vybírat nástupce jako služebáka a i když mě to samotného drásá, tak nad Plug-Inem zase přemýšlím, ale teď už aspon 20 kWh baterku, to už bude dávat větší smysl na moje ježdění...
08:55:14
22.10.2024
22.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Jumbo 22.10.24 08:37:49: A jak se to chová na sjezdu z dálnice, když jsi jel svižně? Je možné dochladit nebo to řeší elektrické čerpadlo např.? Jaké je to pro motor, když se většinu času přesouváš na el. a motor se tedy nemá moc kdy ohřát, ale pak potřebuješ rychle akcelerovat? To pak systém spustí spalovák teplota neteplota?
08:37:49
22.10.2024
22.10.2024
Jumbo
-> minno: Jako k tomu, jak se Plug-in Superb snaží aktivně zničit svoji spalovací část bych toho mohl napsat hodně, mám ho už 8 měsíců jako služebáka (i když 3 z toho byl v servise)...
Pokud to auto nemá nabitou baterku, tak prostě neví, co má dělat, je to tragédie... Na dálnici je schopný ve 140ti vypnout benzín při dobržďování adaptivního tempomatu, aby za 2 vteřiny zjistil, že na elektřinu to neutáhne a připojí ho zpět, klidně do 3000+ otáček... Popojíždění ve městě je taky zábava, při dobžďování k semaforu vypne spalovák, zapne rekuperaci a zastaví. Při rozjezdu opět asi v 15-20 km/h zjistí, že už to na elektřinu nedává, takže zapíná spalovák, ten roztáhne auto, další křížovatka, vypíná spalovák, rekuperační brzdění a tak pořád dokola...
Bohudík je tam funkce, kdy auto začne spalovákem nabíjet baterku, je to sice ekologická prasárna, ale když vím, že mě čeká město, dost často to používám, protože pak můžu v klidu poskakovat na elektřinu po městě a spalovák může odpočívat...
Abych jenom nepomlouval, tak čistě na elektřinu je i ten Superb svižné auto, maximálka 140 a na příměstské dojíždění a pojíždění po městě naprosto super, už se mi povedlo se dostat i na nějakých 17 kWh/100 km po cestě do práce, ale člověk u toho musí přemýšlet, není to pro "BFU"...
Mám předchozí model, baterka myslím 13 kWh, 10 kWh reálně použitelných, nabíjím v práci. Domů to mám nějakých 30 km, takže v základu se snažím po cestě z práce šetřit baterku a na rychlejších silnicích jezdím hybrid+dobíjení, města a obce elektro, celou dobu max rekuperace po sundání nohy z plynu. Domů většínou dojedu s 70% baterky a nejaké 3-4 l benzínu/100 km, ráno pak čistě na elektřinu celou cestu do práce, abych nemusel trápit studený motor. Když jsou po práci nějaké pojížďky, tak obdobná logika, jako po cestě z práce, podle zbytkového nabití baterky ráno pak zapínám hybrid+dobíjení buďto hned za mestem, kde je dlouhá klikatá cesta bez velkého převýšení a za ní dlouhý kopec, nebo až před najetím na přivaděč, kdy už je motor prohřátý otopnou vodou z topení, takže nemá takový teplotní šok...
Ale kdybych tohle neřešil, jen v práci nabil a jel domů, tak dojedu tak s 25% baterky a ráno mě chytne v prvním kopci a rovnou startuje benzín... Chce to prostě aspoň trochu vědět, kam člověk jede a co ho čeká a pak se s tím dá docela dobře pracovat... A je fakt, že pojížďky po městě už neřeším, prostě sednu a jedu na baterku, třeba do obchodu a spalovák nechám spát, proto taky nechávám pořád v baterce na odpoledne co nejvíc, kdyby bylo cokoliv potřeba...
A musím uznat, že když to sepne oboje a kopne těch 160 kW a 400 Nm, tak je to solidní zátah...
Ale pořád platí, že to na dálnici žere jak tank, i když už jsem ho trochu naučil fungovat trochu lidsky po tom, co s ním dělal předchozí uživatel...
Pokud to auto nemá nabitou baterku, tak prostě neví, co má dělat, je to tragédie... Na dálnici je schopný ve 140ti vypnout benzín při dobržďování adaptivního tempomatu, aby za 2 vteřiny zjistil, že na elektřinu to neutáhne a připojí ho zpět, klidně do 3000+ otáček... Popojíždění ve městě je taky zábava, při dobžďování k semaforu vypne spalovák, zapne rekuperaci a zastaví. Při rozjezdu opět asi v 15-20 km/h zjistí, že už to na elektřinu nedává, takže zapíná spalovák, ten roztáhne auto, další křížovatka, vypíná spalovák, rekuperační brzdění a tak pořád dokola...
Bohudík je tam funkce, kdy auto začne spalovákem nabíjet baterku, je to sice ekologická prasárna, ale když vím, že mě čeká město, dost často to používám, protože pak můžu v klidu poskakovat na elektřinu po městě a spalovák může odpočívat...
Abych jenom nepomlouval, tak čistě na elektřinu je i ten Superb svižné auto, maximálka 140 a na příměstské dojíždění a pojíždění po městě naprosto super, už se mi povedlo se dostat i na nějakých 17 kWh/100 km po cestě do práce, ale člověk u toho musí přemýšlet, není to pro "BFU"...
Mám předchozí model, baterka myslím 13 kWh, 10 kWh reálně použitelných, nabíjím v práci. Domů to mám nějakých 30 km, takže v základu se snažím po cestě z práce šetřit baterku a na rychlejších silnicích jezdím hybrid+dobíjení, města a obce elektro, celou dobu max rekuperace po sundání nohy z plynu. Domů většínou dojedu s 70% baterky a nejaké 3-4 l benzínu/100 km, ráno pak čistě na elektřinu celou cestu do práce, abych nemusel trápit studený motor. Když jsou po práci nějaké pojížďky, tak obdobná logika, jako po cestě z práce, podle zbytkového nabití baterky ráno pak zapínám hybrid+dobíjení buďto hned za mestem, kde je dlouhá klikatá cesta bez velkého převýšení a za ní dlouhý kopec, nebo až před najetím na přivaděč, kdy už je motor prohřátý otopnou vodou z topení, takže nemá takový teplotní šok...
Ale kdybych tohle neřešil, jen v práci nabil a jel domů, tak dojedu tak s 25% baterky a ráno mě chytne v prvním kopci a rovnou startuje benzín... Chce to prostě aspoň trochu vědět, kam člověk jede a co ho čeká a pak se s tím dá docela dobře pracovat... A je fakt, že pojížďky po městě už neřeším, prostě sednu a jedu na baterku, třeba do obchodu a spalovák nechám spát, proto taky nechávám pořád v baterce na odpoledne co nejvíc, kdyby bylo cokoliv potřeba...
A musím uznat, že když to sepne oboje a kopne těch 160 kW a 400 Nm, tak je to solidní zátah...
Ale pořád platí, že to na dálnici žere jak tank, i když už jsem ho trochu naučil fungovat trochu lidsky po tom, co s ním dělal předchozí uživatel...
07:42:35
22.10.2024
22.10.2024
Borderer
-> saskyn2: Kolega si docela potrpí na audi a co pár roků střídá vozy za nejnovější model. Asi půl roku zpátky z toho byl docela špatnej a nasranej. Auto mu napsalo, že má dolejt půl litr oleje. Tak to udělal a po pár km znova. Tak tam šoupnul dalšího půlčíka a znova. Tak volal do autorizáku a prej, nejezdit, odtah k nim a čekačka týden. Jediná šance, jak ověřit funkci čidla = vypustit olej a nalejt přesné množství zpět.
21:22:24
21.10.2024
21.10.2024
Milan 136
-> minno 21.10.24 21:12:14: Jo ten provoz spalováku je vůbec super
21:12:14
21.10.2024
21.10.2024
minno
-> Milan 136 21.10.24 20:46:52: Ad. hybrid. Minule tak jeden u nás sadol na parkovisku do studeného auta, vychádzal z parkoviska do prudkého kopca, zo začiatku to šlo na elektro a ako v kopci na to dupol, tak sa v tom nakopol spaľovák a rovno v tej sekunde do plnej záťaže Musel mať ten spaľovací motor radosť.
21:04:59
21.10.2024
21.10.2024
saskyn2
-> Milan 136: mě bylo jasný že něco takovýho bude jen tyhle auta dělám fakt výjimečně tak to neznám
20:46:52
21.10.2024
21.10.2024
Milan 136
-> SO545 21.10.24 19:47:41: Jo audi má. Teda na starší auta.
-> saskyn2 21.10.24 20:38:37: Jo to vím, že na audi není kam strčit. Mluvím o 1.5 tsi ve Škodě.
Jakože nastartovat plug in hybrid?
Stačí po "startu" prošlápnout a rychle pustit plyn. Pak se nastartuje motor.
-> saskyn2 21.10.24 20:38:37: Jo to vím, že na audi není kam strčit. Mluvím o 1.5 tsi ve Škodě.
Jakože nastartovat plug in hybrid?
Stačí po "startu" prošlápnout a rychle pustit plyn. Pak se nastartuje motor.
20:38:37
21.10.2024
21.10.2024
saskyn2
-> Milan 136 21.10.24 19:05:34: Sobě jo, ale říkat zákazníkovi, že si má koupit měrku je tak nějak blbý Nehledě na to že ty záslepky mají spíš jen škodovky a starý audiny, ale novější audiny nemají už vůbec nic -> SO545 21.10.24 19:47:41: Jo ale co jsem dělal 5.0tdi v A7, nebo ted co jsem měnil olej na nějaký 2020 eTFSI tak tam už není vůbec nic a tu měrku nemáš kam píchnout.
Mimochodem u toho eTFSI došlo na takovou komickou situaci. Vyměnil jsem olej, ale tvl nikde jsem nenašel jak ten křáp donutit nastartovat aby to nejelo na baterku...aby si to nasálo do filtru a mohl jsem teda v menu vůbec zkontrolovat hladinu Jako je mi jasný že na to nějaký fígl bude, ale nebyl čas hledat, svítil tam dojezd asi 10km, tak jsem tomu trochu dal napít a asi po jednom km battery low a dojel jsem zpět s vítězoslavným pocitem že mě skopčák nepřechčije
Mimochodem u toho eTFSI došlo na takovou komickou situaci. Vyměnil jsem olej, ale tvl nikde jsem nenašel jak ten křáp donutit nastartovat aby to nejelo na baterku...aby si to nasálo do filtru a mohl jsem teda v menu vůbec zkontrolovat hladinu Jako je mi jasný že na to nějaký fígl bude, ale nebyl čas hledat, svítil tam dojezd asi 10km, tak jsem tomu trochu dal napít a asi po jednom km battery low a dojel jsem zpět s vítězoslavným pocitem že mě skopčák nepřechčije
19:59:44
21.10.2024
21.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> SO545 21.10.24 19:47:41: Protože se jeden bývalý kolega ptal, když mu řekli v servisu, že bude potřebovat mimo jiné i novej "enter ventil", tak jestli ho potřebuje. Sice to auto jezdilo permanentně v nouzi, ale asi to za těch denních 30 tam a 30 zpět nepoznal. Takže nějaká měrka.....
19:47:41
21.10.2024
21.10.2024
SO545
-> Milan 136 21.10.24 19:05:34: myslim u audi je univerzal mierka na dielni /pripravok/ na nom podla typu motora nastavis doraz podl ELZA a merias....preco to nedopriali ludom tiez nechapem.
19:43:37
21.10.2024
21.10.2024
minno
-> Milan 136 21.10.24 19:05:34: A zas sa otvárajú možnosti pre tunerov
19:05:34
21.10.2024
21.10.2024
Milan 136
-> saskyn2 21.10.24 18:22:08: Minule jsem u Superba vyrval tu zátku a zkusil tam měrku z vedle stojícího Karoqa a normálně to jde. Hned bych si ji tam dal.
18:22:08
21.10.2024
21.10.2024
saskyn2
-> minno 21.10.24 14:57:51: Jo přesně tohle, akorát ne na budíkách, ale v infotaimentu-na displeji rádia.
-> Jirik_Tuňák1983 21.10.24 15:04:43: No jak píše vhml, misto kontroly měrky koukneš do infotaimentu. Máš zasraný ruce, zasraný monterky, musíš chmatat na kliku, pak si sednout dovnitř, zapnout zapalování, hledat to v menu a těma zasranejma rukama šmatat po tom dotykovým displeji. Pak ti to napíše že fuck motor musí běžet a pak 2 minuty stát(nevim proč to kolikrát píše i když to auto stojí už 15 minut), v tu chvíli máš chut do toho krámu fláknout pěstí, ale pak si vzpomeneš na frau Merkel a v duchu jí poděkuješ že toho kripla co tohle vymyslel třeba někde znásilní banda sfetovanejch negrů a tak nějak mu to ze srdce přeješ
-> Jirik_Tuňák1983 21.10.24 15:04:43: No jak píše vhml, misto kontroly měrky koukneš do infotaimentu. Máš zasraný ruce, zasraný monterky, musíš chmatat na kliku, pak si sednout dovnitř, zapnout zapalování, hledat to v menu a těma zasranejma rukama šmatat po tom dotykovým displeji. Pak ti to napíše že fuck motor musí běžet a pak 2 minuty stát(nevim proč to kolikrát píše i když to auto stojí už 15 minut), v tu chvíli máš chut do toho krámu fláknout pěstí, ale pak si vzpomeneš na frau Merkel a v duchu jí poděkuješ že toho kripla co tohle vymyslel třeba někde znásilní banda sfetovanejch negrů a tak nějak mu to ze srdce přeješ
18:11:52
21.10.2024
21.10.2024
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 21.10.24 15:04:43: no jak asi. Misto na merku se podivaj na palubak.
15:04:43
21.10.2024
21.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> minno 21.10.24 14:57:51: Krásný, jak to v servisu kontrolují? Jako vím, že mají pro výměnu odměřeno dle typu a převážně to tam jen zvrátí, ale klacík na dosah ruky od nalévacího hrdla je přeci jen lepší. Nehledě na to, že já mám typ motoru, kde se během let vystřídaly 4 objemy náplní.
14:57:51
21.10.2024
21.10.2024
minno
-> saskyn2 20.10.24 22:48:39: Dačo také? Lepší obrázok som nenašiel
08:10:04
21.10.2024
21.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS: Asi už si připravují hrob.
07:26:50
21.10.2024
21.10.2024
MATTESS
-> Syny 20.10.24 19:56:18: G8 přišel oproti G7 o hodně věcí, které z toho dělají drahý"low cost". Kromě té vzpěry roletku na tunelu, kryt zámku kliky (ale o to přišlo plno dražších aut), tepich vnitřních stran kapes dveří + schránky u spolujezdce, malou schránku vlevo od volantu......
Ale ta měrka oleje, to je super věc odstranit Na P308 jsem ji taky řešil
Ale ta měrka oleje, to je super věc odstranit Na P308 jsem ji taky řešil
06:43:06
21.10.2024
21.10.2024
Milan 136
-> minno 20.10.24 22:33:50: Asi jen na nějakej Passat. Táta to má na G7 taky dodělaný.
-> saskyn2 21.10.24 00:57:11: Když bude ta baterie vybitá a nabije ji na pólech, tak to na něj pak bude řvát slabá baterie, nabijte jízdou atd.
-> saskyn2 21.10.24 00:57:11: Když bude ta baterie vybitá a nabije ji na pólech, tak to na něj pak bude řvát slabá baterie, nabijte jízdou atd.
00:57:11
21.10.2024
21.10.2024
saskyn2
-> Syny: můžeš tam, nebo na baterku, jak je libo.
23:24:43
20.10.2024
20.10.2024
Syny
Japa že to je? -> Syny 20.10.24 20:04:43:
22:48:39
20.10.2024
20.10.2024
saskyn2
-> minno: normálně měrka s hladinou
22:33:50
20.10.2024
20.10.2024
minno
-> saskyn2 20.10.24 21:05:43: Aha. A čo všetko tam ukazuje?
-> Milan 136 20.10.24 21:46:25: Hm. To sa dávalo asi len na predFL modely, či?
-> Milan 136 20.10.24 21:46:25: Hm. To sa dávalo asi len na predFL modely, či?
21:56:28
20.10.2024
20.10.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 20.10.24 19:44:06: Vzpěry se asi přesunuly k Dacii.