Tak problém doufám vyřešen, skutečně jsem našel vadný konektor na jednom čidlu teploty, proto to nežhavilo.
Mimo jiné a když už jsme byli v tom všem měření, tak jsme zjistili, že startér při startu odebere takové množství proudu že poklesne napětí a řídící jednotka odpojí vstřikování nafty, tak jsem dal opravit startér a zdá se to být ok.
Jinak dík všem za rady
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Žhavení Fiat Doblo 1.9
v pondělí jedu na diagnostiku tak uvidím co hlásí čidla
-> krtik: no zjistil jsem že relátko nespíná, auto nežhavý, podle mě řídící jednotka odpojuje žhavení na základě nějaký ho čidla
-> vaclav785: Tak co? Nějaké nové zjištění?
-> šadesa: Zkusím se zeptat v září ve škole, jestli neni nějaká frekvenční žhavička na zničení, aby jsme zjistili co snesou 

-> krtik 27.06.14 07:19:01: no nezkoušel jsem to zatím sem to nepotřeboval jen sem se o tom s kolegama bavil a prej lze ale ty proudové kleště je přeci jen větší jistota
-> vaclav785: Jo, kleštěmi ten proud můžeš změřit. Když je máš, tak seš ve výhodě, je o fajn, nic nerozpojuješ a jen nacvakneš :-).
Každá studen svíčka bere 16A, zahříváním se odebíraný proud snižuje, až na hodnotu 10A. Takže ze začátku bys měl naměřit cca 64A a když jsou svíčky žhavé, tak cca 40A. Každých chybějících 10A je vadná 1 žhavička.
-> šadesa: a mě ve škole učili, že ji tak spálíš
Ale hádat se nechci, nezkoušel jsem to. Zkouše jsi to? neprovokuji, zajímá mě to
.
Každopádně Škodovka udává, že frekvenční žhavičky se nemají testovat přiložením na napětí 12V. Při maximálním výkonu svíček je na ně přiváděno napětí 11V PWM.
Každá studen svíčka bere 16A, zahříváním se odebíraný proud snižuje, až na hodnotu 10A. Takže ze začátku bys měl naměřit cca 64A a když jsou svíčky žhavé, tak cca 40A. Každých chybějících 10A je vadná 1 žhavička.
-> šadesa: a mě ve škole učili, že ji tak spálíš

Ale hádat se nechci, nezkoušel jsem to. Zkouše jsi to? neprovokuji, zajímá mě to

Každopádně Škodovka udává, že frekvenční žhavičky se nemají testovat přiložením na napětí 12V. Při maximálním výkonu svíček je na ně přiváděno napětí 11V PWM.
-> krtik 27.06.14 00:18:24: sekvenční nespálíš připojením na baterku stačí někde vzít menší napěti nebo si ho vytvořit pomocí odporu takhle mě to poradily autoelektrikáři
-> krtik: uznávám, že v těchto teplotách nemusí auto žhavit, ale nehlásilo by to chybu po otočení klíčku (kontrolka žhavení bliká minutu po nastartování)
jaké mám žhavení nevím, ale proud bych mohl změřit klešťovým ampérmetrem (pokud to lze)
jaké mám žhavení nevím, ale proud bych mohl změřit klešťovým ampérmetrem (pokud to lze)
-> vaclav785: palinator má pravdu, třeba teď ani řj nezapíná žhavení. Při těchto teplotách Ti to předtím žhavilo třeba díky tomu, že čidlo posílalo špatný signál. Zjisti podmínky žhavení a budeš chytřejší.
No, ale hlavní teď ta chyba v paměti.
Podle chyby hádám, že auto má obyčejné žhavení (nemá frekvenční)? Pak může být chyba od řj až po žhavičky.
Máš možnost i testu akčních členů? - s jeho pomocí vyzkoušíš, zda svíčky žhaví. Ale hlavně bacha, fakt pálí
. Jestli žhaví, tak to uvidíš - viditělně se rozžhaví. Pokud nevíš jistě, zda máš či nemáš frekvenční žhavení, tak žhavičky nepřipojuj přímo na baterku! - zničily by se. Bezpečnější je změřit proud tekoucí žhavičkama/do žhaviček, pokud máš tu možnost (pomocí proudových kleští).
Jak už bylo doporučeno koukni, zda je v pohodě relátko.
edit:
Žhavení ještě můžeš zkusit odpojením čidla teploty (někdy musíš odpojit pomalu všechna co v autě jsou) a tím nasimuluješ výpadek čidel, řj zapne nouzový režim a žhaví při startu.
A taky znovu koukni na diagnostiku co ukazuje čidlo teploty.
No, ale hlavní teď ta chyba v paměti.
Podle chyby hádám, že auto má obyčejné žhavení (nemá frekvenční)? Pak může být chyba od řj až po žhavičky.
Máš možnost i testu akčních členů? - s jeho pomocí vyzkoušíš, zda svíčky žhaví. Ale hlavně bacha, fakt pálí

Jak už bylo doporučeno koukni, zda je v pohodě relátko.
edit:
Žhavení ještě můžeš zkusit odpojením čidla teploty (někdy musíš odpojit pomalu všechna co v autě jsou) a tím nasimuluješ výpadek čidel, řj zapne nouzový režim a žhaví při startu.
A taky znovu koukni na diagnostiku co ukazuje čidlo teploty.
-> palinator: Chyba žhavení bliká hned po otočení klíčku (při prvním startu) a startuje to fakt blbě (taky na prvý start), nevím jak by to startovalo za mrazů
-> vaclav785:
No nejdřiv si to zjisti jestli to žhaví nebo ne protože při těhlech teplotách to ani žhavit nemusí. Jinak mě po poruše v Mostě, následné opravě čerpadla a výměně vstřiků TDI startuje taky blbě a podezírám z toho právě je.
No nejdřiv si to zjisti jestli to žhaví nebo ne protože při těhlech teplotách to ani žhavit nemusí. Jinak mě po poruše v Mostě, následné opravě čerpadla a výměně vstřiků TDI startuje taky blbě a podezírám z toho právě je.
-> krtik: ano s původním to žhavilo normálně, ale čidlo hlásilo nesmyly -140 atd.
nyní to hlásí chybu předehřevu, nežhaví to vůbec (alespoň si to myslím vzhledem k tomu jak to startuje)
nyní to hlásí chybu předehřevu, nežhaví to vůbec (alespoň si to myslím vzhledem k tomu jak to startuje)
-> vaclav785: S původním čidlem teploty žhavení fungovalo?
Je možné, že máš špatné to nové čidlo (typ nebo vadný kus)?
edit: máš možnost přečtení paměti závad?
Je možné, že máš špatné to nové čidlo (typ nebo vadný kus)?
edit: máš možnost přečtení paměti závad?
-> palinator: dobrá poznámka kouknu
-> vaclav785:
Relé spíná?
Relé spíná?
vsetko co sa robilo prekontrolovat
Zdravím mám problém.
Mám Fiata Doblo 1.9 JTD Multi Jet r.v. 2006 po výměně vstřiků auto přestalo žhavit (dále se ještě měnilo čidlo teploty), jelikož předtím auto fungovalo normálně mám podezření na nějaký konektor. Máte s tím někdo zkušenost? Dík za odpověď.
Mám Fiata Doblo 1.9 JTD Multi Jet r.v. 2006 po výměně vstřiků auto přestalo žhavit (dále se ještě měnilo čidlo teploty), jelikož předtím auto fungovalo normálně mám podezření na nějaký konektor. Máte s tím někdo zkušenost? Dík za odpověď.