skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Pavel P@nkáč: jednotka motoru komunikuje na jinem pinu...
-> Sejki: muzu ale to bych se podle me nespojil s nicim...
-> Pavel P@nkáč: mrkni na zasuvku jestli je dobre zapojena
Neví někdo kde by mohl byt problem u octavia 1 r.v. 2000, mi nejde diagnostikou se spojit s motorem a budiky, s ABS a airbagy se spojím normálně, auto jezdi nic mu neni ale na STK bude problem. zkoušeno vice druhu diagnostik.
-> suri 21.01.16 16:22:27: To je hrůzostrašná cenovka.
-> Milan 136 22.01.16 12:58:40: ja skôr tvrdím to že bežne teplé auto na servise nechrastí , väčšinou po studenej noci ... rieši sa to samozrejme tiež -> Luboš 22.01.16 12:54:17: urob , je to klasika všetkých reťazových rozvodov
-> Luboš: -> Jarda/felda: -> suri: nevim jak kdo a kde, ale u nas, kdyz se neco takoveho co se resi zde nezda technikovi, nebo mechanikovi, tak se to urcite sdeluje zakaznikovi a doporuci se oprava
-> suri: tak jestli to auto vezmu, udělám ti pak video
zatím dle informací od tebe usuzuju, že je to normální stav u tohodle motoru![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
zatím dle informací od tebe usuzuju, že je to normální stav u tohodle motoru
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Luboš 22.01.16 11:58:30: skôr je to tak že aj tie najvyťahanejšie rozvody väčšinou pri servise kde príde auto zohriate nehrkocú , samozrejme menilo sa ich kopec , hlavne TSI a hlavne na záruku ... osobne by som to chcel počuť , že čo je normálne 3-4 sekundové chrastenie kým dotlačí olej napínák a prestavovač a čo už je príliš ...
-> Luboš 22.01.16 11:58:30: v době kdy mechaniky platí podle úkonů dle tabulek na to serou a sekaji kusy ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: nevím, jestli si dobře rozumíme.
To opravdu musí majitel přijít sám, a říct, že se mu ten zvuk už nezdá, aby se na to např. při pravidelné servisce podívali?
Já bych to spíš čekal od servisu, zrovna při té pravidelné, že řeknou, už vám to rachotí až příliš, je potřeba to vyměnit.
To opravdu musí majitel přijít sám, a říct, že se mu ten zvuk už nezdá, aby se na to např. při pravidelné servisce podívali?
Já bych to spíš čekal od servisu, zrovna při té pravidelné, že řeknou, už vám to rachotí až příliš, je potřeba to vyměnit.
-> Luboš 22.01.16 06:23:50: chodí sem veľmi málo BLF , aj celkovo ich je málo na to aby to riešil niekto iný ako zákazník ...
-> suri: takže v autorizáku se tohle rachocení řeší, až když si zákazník řekne sám?
-> Luboš 21.01.16 15:03:48: nemyslím si patrí k tomu že či by si to pri servise niekto všimol a riešil
ako ono to nie je zlé vozenie , len sa tam rátalo s 100okt. benzínom , výhoda oproti MPI je dlhšia prevodovka /taká ako 1,4 59kw/ a slušná spotreba , akurát teda na MPi máš v rozvode kladku a remeň za pár korún a tu to máš trošku komplikovanejšie ... dnes som robil súpisku na 1,4 TSI /v podstate to isté ako tu / a vyjde to materiálovo podľa môjho svedomia na cca 825eur s olejom aj filtrom , a robotu rátaj minimálne 6hodín x normohodina
ako ono to nie je zlé vozenie , len sa tam rátalo s 100okt. benzínom , výhoda oproti MPI je dlhšia prevodovka /taká ako 1,4 59kw/ a slušná spotreba , akurát teda na MPi máš v rozvode kladku a remeň za pár korún a tu to máš trošku komplikovanejšie ... dnes som robil súpisku na 1,4 TSI /v podstate to isté ako tu / a vyjde to materiálovo podľa môjho svedomia na cca 825eur s olejom aj filtrom , a robotu rátaj minimálne 6hodín x normohodina
-> suri: zvláštní důvod : vypadá to na cenu, za kterou se to neodmítá ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
a propos, to "nemyslím si " ptarí k čemu?
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
a propos, to "nemyslím si " ptarí k čemu?
-> Luboš 21.01.16 06:49:35: nemyslím si , dnes som riešil toto isté na 1,4TSI , hrkoce to tiež po štarte pár sekúnd, osobne by som skúsil 0W40 olej a potom by som to možno podľa intenzity riešil ...
inak prečo chceš BLF 1,6 85Kw ? máš nejaký zvláštny dôvod?
inak prečo chceš BLF 1,6 85Kw ? máš nejaký zvláštny dôvod?
-> suri: díky za rady, rýsuje se mi nabídka na koupi, tak se trochu informuju. Auto jezdí od nova do autorizáku, tak teda předpokládám, že by to tam řešili, pokud by to rachocení překročilo nějakou mez.
-> Luboš 20.01.16 14:50:16: tak ten zvuk vie dobrý servisák rozlíšiť , a nečakaj že nový bude ticho , tri sekundy sú normálny jav aj na prestavoač aj na rozvody kedže potrebujú olej , jediné čo môžeš je dať tam nejakú 0W40 olej a uvidíš čo to spraví ...
-> suri: právě že to po startu asi 3 vteřiny chrastí, jako o život. Takže by to mohl být ten přesuvník vačky a ne řetěz?
-> Luboš 20.01.16 10:50:18: práca je tam odhadom 5-6 hodín tak si to porátaj ?čo to robí vlastne ? tam dosť často hrkoce prestavovač vačky za 520euro , hlavne po štarte , a často pri výmene rozvodu zistíš že sú na ňom KO zuby , takže nová reťaz je po chvíli rovnaká ako stará ... je to v podstate to isté ako 1,4TSI
Optám se tady: jak finančně náročná je výměna rozvodů na motoru 1,6 FSI u dvojkové octávky?
Sada jsem koukal tak 5-6 tis, a kolik asi práce?
Sada jsem koukal tak 5-6 tis, a kolik asi práce?
-> Pavel P@nkáč, George88: Tak jsem se v tom včera vrtal. Samostavy a cely mechanismy zadních brzd byly pohyblivy, takže jsem je "jen" očistil od prachu, namázl styčny plochy a prasátka ošetřil pomocí breox fluid. Pochopitelně při hraní si s prasátkama mi jeden pístek povyjel, takže proběhlo i odvzdušnění zadku.
Ručka chodila na 6-7 zub, takže jsem ji přeštělovat tak, že to brzdí na 3-4 zubu a zdá se to být v pořádku.
Co jsem ale zjistil, tak výměna prasklé potlakové trubky k posilovači za hadici k posilovači ze 120tky, kterou jsem provedl někdy dřív není ta správná volba. Ta vývěva vyvíjí mnohem větší podtlak, takže se hadice bortí dovnitř
Nová trubka stojí okolo 800kč
Ještě jsem měnil levou vnější manžetu poloosy, takže když už jsem měl kolo dole, tak jsem očistil a opět pomocí breox fluid ošetřil vodící čepy brzdiče.
Ručka chodila na 6-7 zub, takže jsem ji přeštělovat tak, že to brzdí na 3-4 zubu a zdá se to být v pořádku.
Co jsem ale zjistil, tak výměna prasklé potlakové trubky k posilovači za hadici k posilovači ze 120tky, kterou jsem provedl někdy dřív není ta správná volba. Ta vývěva vyvíjí mnohem větší podtlak, takže se hadice bortí dovnitř
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
Ještě jsem měnil levou vnější manžetu poloosy, takže když už jsem měl kolo dole, tak jsem očistil a opět pomocí breox fluid ošetřil vodící čepy brzdiče.
-> George88: j, to mě napadlo.
-> Pavel P@nkáč: nepříjde mi, že bych ji musel rvát obzvlášť vysoko. Moc ji nepoužívám, většinou si vystačím se zařazenym kvaltem
Vlastně jak teď byl sníh, tak jsem jí auto v pohodě otáčel.
Takjo, mrknu na samostavy. Říkal jsem si, že se zeptám, jestli by tam mohlo být ještě něco.
-> Pavel P@nkáč: nepříjde mi, že bych ji musel rvát obzvlášť vysoko. Moc ji nepoužívám, většinou si vystačím se zařazenym kvaltem
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Takjo, mrknu na samostavy. Říkal jsem si, že se zeptám, jestli by tam mohlo být ještě něco.
-> Klubko_: a ručka ti chodí vysoko? taky bych to viděl na ssamostav
Nastavení samostavu?
kuci, chtěl bych poradit, než se v tom začnu vrtat. Octavia 1,9tdi, 66kW, 2002, vzadu bubnovy brzdy, ABS.
Všiml jsem si, že mi poslední dobou při sešlápnutí brzd. pedálu jde pedál níž, chodil dříve. Když po tomhle sešlápnutí pak hned šlápnu znova, pedál tak nízko nejde. Účinek posilovače se nezměnil.
V roce 2012 jsem dával novy bubny, s něma najeto cca 30 000km.
Nějaky návrhy, co by to mohlo způsobovat?
Všiml jsem si, že mi poslední dobou při sešlápnutí brzd. pedálu jde pedál níž, chodil dříve. Když po tomhle sešlápnutí pak hned šlápnu znova, pedál tak nízko nejde. Účinek posilovače se nezměnil.
V roce 2012 jsem dával novy bubny, s něma najeto cca 30 000km.
Nějaky návrhy, co by to mohlo způsobovat?
-> LuMi:
Myslíš ten zvuk jako když se něco soustruží?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Myslíš ten zvuk jako když se něco soustruží?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: To taky,ale když šlápne na plyn a pak ho pustí tak jde pořád slyšet takovej jakoby pískavej zvuk,nevim co to je ,je to dobře slyšet v čase 0:20-0:22
-> LuMi: tady slyším i vidím drnčení plastů.
Dělá mi to téměř to stejný co tady na videu https://www.youtube.com/w
atch?v=b8aEOhbVE0o
Ma na mysli ten zvuk co se objeví když padá ručička otáčkoměru dolu.
luboslm.rajce.idnes.cz/oc tavie_1.6_55kw_zvuk
luboslm.rajce.idnes.cz/oc tavie_1.6_55kw_zvuk
-> Bukaj: slapu na plyn ja,ale kdyz slapnu na plyn a hned ho pustim tak tam jakoby neco foukne a pak az spadnou otáčky,nevim jak to popsat,ale je to divny
-> LuMi: A to si přidává plyn samo, nebo šlapeš na pedál? Jestli samo, tak by to mohla dělat vadná klapka...
-> LuMi: sotva slyším motor i když to mám na plno
Nevíte někdo kde by mohla být chyba? luboslm.rajce.idnes.cz/oc
tavie_1.6_55kw_zvuk
Dnes sem ráno auto nastartoval a má takovej divnej zvuk,zůstává jakoby v otáčkách i když pustim plyn,nebo nevim co to je:D Nevíte někdo?
Dnes sem ráno auto nastartoval a má takovej divnej zvuk,zůstává jakoby v otáčkách i když pustim plyn,nebo nevim co to je:D Nevíte někdo?
-> Bukaj: Tak to vidim na origo a bude klid:D
-> Bukaj: to bude tim že bosal má vzdušnou izolaci.. něco jako ty děrovaný cihly :D
-> LuMi: Bosal jsem dával před lety na tátovu 1,8 20V a stál za houby - zvuk, jako kdyby byl děravej a ani ne za 5 let prohnil![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136: Taky to tak vidim,origo bude asi nejlepší,původně sem teda uvažoval od Bosalu ale jestli šel s kvalitou nějak dolu,tak na to kašlu.
-> LuMi: takze bych sel do origa
-> Milan 136: Určitě chci kvalitu,hlavně chci aby to mělo zvuk jak má mít,ten starline tlumič je naprostá šílenost.
-> LuMi 24.12.15 13:31:24: záleží od auta a od peňazí , origo je naj
-> palinator: to jo ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136:
Tak pokud by šlo o úplnou likvidaci, tak jasné. Já nejsem ani příznivcem předraženejch dílů (např. používat origo něco, co ve stejný kvalitě koupim aftermarket), ale pokud bych měl v součtu dát za komplet vejfuk o tisícovku víc s tim, že to za půl roku prodám, asi by mi to bylo jedno.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Tak pokud by šlo o úplnou likvidaci, tak jasné. Já nejsem ani příznivcem předraženejch dílů (např. používat origo něco, co ve stejný kvalitě koupim aftermarket), ale pokud bych měl v součtu dát za komplet vejfuk o tisícovku víc s tim, že to za půl roku prodám, asi by mi to bylo jedno.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> palinator: asi jsme se nepochopili. to ja taky ne. Ale nedas tam pred prodejem nebo kdyz to planujes v dohledny dobe treba zlikvidovat ten nejdrazsi dil, co najdes:)
-> Milan 136:
Nikdy jsem nebyl příznivcem toho na auto dávat jakoukoliv shitovou věc jen proto, že to mám v plánu v dohledný době prodat. Těch pár korun co ušetřim mi za to nestojí jenom z principu, že se s tim zas někdo bude muset srát.
Nikdy jsem nebyl příznivcem toho na auto dávat jakoukoliv shitovou věc jen proto, že to mám v plánu v dohledný době prodat. Těch pár korun co ušetřim mi za to nestojí jenom z principu, že se s tim zas někdo bude muset srát.
-> LuMi: bosal už je taky pěknej shit. Záleží,jestli chceš kvalitu na dýl, nebo jestli to dáš za půl roku pryč. Byl bych za origo![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Chlapy jakou značku výfuku by jste doporučuli na benzínovou octu jedničkovou?Ted tam mam starline co tam dával předchozí majitel,je téměř novej ale zvuk má jak kdyby byl prasklej :D Koukal sem na Bosal ale nevim no,máte někdo zkušenost?
podle mě to origo není. Bude to něco dodělávanýho vyštíplýho nejspíš