skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Bukaj: kdo předělával tu zásuvku? Zkus pustit zadní mlhovky. Myslím, že nepůjdou. A proto ta signalizace žárovky.
-> Bukaj: Co tam je za tažný? Resp. jak je napojená elektrika?
-> Bukaj: Všechno jde přes centrální jednotku. Po odpojení to jednotka odstřihne. Takže vypnout zapalování a pak to půjde. Hlídá to všechny venkovní žárovky. Pokud to má maxidot vypíše to která žárovka je vadná, jinak diag. Co žárovka v zrcátku, funguje?
Po mé včerejší konfrontaci s kamarádovou dvojkovou Octavií bych se zeptal:
Co vše hlídá kontrolka vadné žárovky a jak to funguje? U Octavie, kterou jsem jel, se (mimo jiných závad mechanického charakteru) občas za jízdy rozsvítila tato kontrolka a při puštění levého blinkru zvuková a světelná signalizace na přístrojovce "tikala" s dvojnásobnou frekvencí, ale přitom vnější osvětlení funguje normálně a blinkry blikají nezrychleně.
Myslel jsem, že by mohl být někde oxid na patici, nebo studeňák, ale patice zoxidované nejsou - jediné, co jsem zjistil, že při odpojení/demontáži žárovky a její opětovné montáži za chodu blinkrů tato nezačne blikat - asi deset minut jsem nadával na přístup k bajonetové patici levého předního blinkru, že se mi zřejmě nedaří docvaknout bajonet do "zarážky" (dostat tam jednu mojí hubenou ruku byl problém, natož s ní otočit - jak to dělají v servise, to kvůli výměně žárovky sundavají blatník?), až pak jsem zjistil, že docvaknutá byla hned na první pokus, ale asi nějaká elektronická ochrana po připojení za chodu nespustí žárovku do vypnutí a opětovného zapnutí blinkru
Každopádně kontrolka svítí stále a dle zvukové a světelné signalizace bych opravdu tipoval na levý blinkr (ostatní osvětlení vozu nějak funguje).
Ještě poslední idea mne dnes napaddla, jestli to nemůže mít souvislost se zásuvkou na přívěs respektive přepojkou z jedenáctikolíku (nebo kolika) na klasickej sedmikolík? Po připojení přívěsu kontrolka nesvítila...
Co vše hlídá kontrolka vadné žárovky a jak to funguje? U Octavie, kterou jsem jel, se (mimo jiných závad mechanického charakteru) občas za jízdy rozsvítila tato kontrolka a při puštění levého blinkru zvuková a světelná signalizace na přístrojovce "tikala" s dvojnásobnou frekvencí, ale přitom vnější osvětlení funguje normálně a blinkry blikají nezrychleně.

Myslel jsem, že by mohl být někde oxid na patici, nebo studeňák, ale patice zoxidované nejsou - jediné, co jsem zjistil, že při odpojení/demontáži žárovky a její opětovné montáži za chodu blinkrů tato nezačne blikat - asi deset minut jsem nadával na přístup k bajonetové patici levého předního blinkru, že se mi zřejmě nedaří docvaknout bajonet do "zarážky" (dostat tam jednu mojí hubenou ruku byl problém, natož s ní otočit - jak to dělají v servise, to kvůli výměně žárovky sundavají blatník?), až pak jsem zjistil, že docvaknutá byla hned na první pokus, ale asi nějaká elektronická ochrana po připojení za chodu nespustí žárovku do vypnutí a opětovného zapnutí blinkru

Každopádně kontrolka svítí stále a dle zvukové a světelné signalizace bych opravdu tipoval na levý blinkr (ostatní osvětlení vozu nějak funguje).
Ještě poslední idea mne dnes napaddla, jestli to nemůže mít souvislost se zásuvkou na přívěs respektive přepojkou z jedenáctikolíku (nebo kolika) na klasickej sedmikolík? Po připojení přívěsu kontrolka nesvítila...
-> suri: mas tam i snizenou intenzitu?
Z fotky to nepoznam
Z fotky to nepoznam
-> Milan 136 11.02.17 17:50:23: jop , a trvalo to človeku čo už pár vecí dokodoval cca 20 minút -> minno 11.02.17 23:52:12: toto je ešte jedna z tých lacných závad a viacmenej všetky v záruke
Tak to s tými ložiskami na prevodovke je teda husté. A to bývam nasratý, keď mi na škodovke niečo odíde, resp. už nie je 100%, po ďaleko viac km, a finančne ďaleko menej nákladné, a musím to meniť

-> suri: byl to veliky problem u BCM?
To se delalo nekde v ty konfiguraci svetel v eeprom?
To se delalo nekde v ty konfiguraci svetel v eeprom?
-> suri 11.02.17 16:56:29: to jo. Hučet to umí krásně

-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.02.17 12:50:05: Celkom fajn výdrž , niektoré nezniesli ani 30tkm , made in ukraina , vydrolené valčeky , či je to ložiskami alebo zle nastavenými vôľami ťažko špekulovať , ale je pravda že sa nejaká tá prevodovka len narýchlo spravia - vymenili ložiská a bolo to ok , nejaké sa menili celé , nejaké len ložiská
Tak se neštěkejte, vždyť nemůže vědět který auto zrovna vytáhnu. 88, 99, 04 takže žádná sláva s eurem

Twl. Kdyby v servisech vedeli vsechno o vsem co je a neni dobre, tak by se z toho zblaznili. Automobilka (vyrobce) uvolni jen to co nijak nikoho neohrozi (jakkoli)..
Sic jina znacka ale rek bych ze to funguje u vsech stejne co muzu porovnat dvr znacky z minulosti.. Kdyz auto dojede na servis tak se na nem udela mnohem vic nez by majitel chtel a vedel..u nas se vydavaji pomerne casto tzv. TSB (technical service bulletin) pokud tam auto toho VIN spada tak se provede servisni akce..A ze jich teda je..stava se ze akce ptoblem nevyresi na 100% ale to uz bohuzel nikdo neovlivni..
Sic jina znacka ale rek bych ze to funguje u vsech stejne co muzu porovnat dvr znacky z minulosti.. Kdyz auto dojede na servis tak se na nem udela mnohem vic nez by majitel chtel a vedel..u nas se vydavaji pomerne casto tzv. TSB (technical service bulletin) pokud tam auto toho VIN spada tak se provede servisni akce..A ze jich teda je..stava se ze akce ptoblem nevyresi na 100% ale to uz bohuzel nikdo neovlivni..
-> Jirik_Tuňák1983 11.02.17 14:41:22: Myslim ze cist umim a stejne to pochopil i Pavell dle reakce.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.02.17 14:27:54: Nemusím nic vysvětlovat. Je to napsané zcela jasně a nic útočného v tom nevidim. Více empatie, méně paranoii.
-> Tuner#2: daji mu tam takove, ktere dodava vyrobce. Ty nove jsou uz v pohode
-> Jirik_Tuňák1983 11.02.17 14:06:18: Ja neprskam, naopak jsem chtel vysvetlit ten tvuj utocny post jak kdyby Pavell jezdil na Trabantem a ty elektromobilem...
-> Milan 136 11.02.17 14:11:44: Ma trvat na nejake konkretni znacce loziska a nebo je to jedno a daji tam to co bylo doted tzn. na dalsich 60tkm a pak uz to bude po zaruce, takze jsme z obliga?
-> Milan 136 11.02.17 14:11:44: Ma trvat na nejake konkretni znacce loziska a nebo je to jedno a daji tam to co bylo doted tzn. na dalsich 60tkm a pak uz to bude po zaruce, takze jsme z obliga?
-> Tuner#2: o tý převodovce jo. Pár se jich už udělalo.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.02.17 13:34:36: Nevím co hned prskáš (jak je ti podobný), to se bude týkat bezmála všech min. do Eura 4 až 5. Takže ano, i mne, jestli jsi teď tvá dušička spokojenější. 

-> Milan 136 11.02.17 14:02:20: A tomhle treba uz vis?
-> Jirik_Tuňák1983: Počkej, teď myslíš jaky auto?
-> Tuner#2: to nejde takhle zvšeobecnit. Jsou třeba TPI (technická produktová informace), nebo téma z technické konference, kde se řeší konkrétní problém a jeho řešení.
-> Milan 136 11.02.17 13:44:11: Tak pokud je nejaky systemovy problem, tak o tom alespon Vy dostavate info ne?
-> Tuner#2: co myslíš v manuálech? Jako že to a to stojí za hovno? 

-> Jirik_Tuňák1983 11.02.17 13:27:43: Ty snad mas nejakou spesl Euro normu? Myslim, ze na tom budeme vsichni stejne a ty umele vytvoreny normy tady moc lidi neplni.
-> Milan 136 11.02.17 12:52:59: Ja to nechapu uz vubec. Mimochodem mate tohle uz v manualech? a smite to rikat lidem a nebo se to vse tutla jak je zvykem?
-> Milan 136 11.02.17 12:52:59: Ja to nechapu uz vubec. Mimochodem mate tohle uz v manualech? a smite to rikat lidem a nebo se to vse tutla jak je zvykem?
-> Pavell 11.02.17 12:56:50: Ono tě to přejde až tě pustí sotva na okraj města. 

Pak si jdi koupit nové auto. Nic, srát na to, hold budu doživotně bojovat s korozí, ale budu jezdit.

-> Tuner#2: tohle taky noc nechapu. Mi prijde, ze neco vyvinou a pak treba zmeni dodavatele a ten to pokazi. Nebo nevim. Ale je to divny
Ted si pisu s kamaradem co ma O3 1,4TSI a po 60tkm ma KO loziska v prevodovce. V pondeli s tim jde k prodejci a pry je to uz zname a od 4/2015 davaji nejake zesilene!?!? Ja se ptam jak je to dneska s tou haldou vypocetni techniky, simulaci vubec mozne? Dneska kdyz chcete kupoval auto, tak aby clovek zaroven delal technika v autorizovanem servisu a vsechny tyhle jak se tomu dnes moderne rika bugy znal... :-(
-> Kocvin: Dá, ale začne ti kopat spojkový pedál. ATD s haldexem (6Q) nemá jednohmotu rádo - snažilo se to udusit motor.
-> StepaNoFUN 08.02.17 21:26:32: tieto konektory sú bežne dostupné , mal som ich kopec napríklad z predných brzdových platničiek , tam sa to na novších autách automaticky strihalo kedže kontrolu opotrebenia už nemali , tie piny sú celkom časté , dá sa niečo pekné nájsť vo zväzku , tie konektory sú aj na spiatočke , čidlách teploty , a na kope iných miest
-> StepaNoFUN: Tam budou pasovat ty iso, je to takovej ten klasickej uni konektor
-> Nwkt: Konektory jsou za cca cenu trysek (asi 80,-/1ks), kontakty vypadaj na miniISO a těch mám 100ks nenalisovanejch (za cenu cca 1kč/1ks). Případně něco vybereme z OCT svazku. Nejsem magor, abych jim platil 100,-Kč za 1 pin. To to radši spojím jinak.
Vibrujici auto a zkurvená převodovka za pár ušetřených peněz stojí 

-> StepaNoFUN: konektory 1J0973702
kablik 0,5mm + PIN 4 ks 000979131
Akorát bych se připravil, že to bude stát 4x tolik co trysky
kablik 0,5mm + PIN 4 ks 000979131
Akorát bych se připravil, že to bude stát 4x tolik co trysky

Tak jsem dneska narouboval trysky z O2/O3 do O1. Konečně to trochu ostřikuje okno. Ale bez potíží to nebylo. Třeba jsem musel trochu přihnout kapotu nahoru, jinak by se to tam nevešlo... Ale skoro neznatelně (cca 5mm). Jinak se to do torpéda vejde, jen je potřeba zevnitř trochu profrézovat...
Mimochodem - neví někdo z čeho na ty trysky pasujou konektory? (FEL, FAB, OCT) případně číslo dílu?
Mimochodem - neví někdo z čeho na ty trysky pasujou konektory? (FEL, FAB, OCT) případně číslo dílu?
Mimo to je taky lehčí. U některých značek jsem narazil i na to, že rozdíl v ceně mezi pevným a dvouhmotou nebyl nijak zásadní. Dejme tomu např. 12000,- a 8000,-, když člověk vezme v potaz na jak je to po výměně zase dlouho a že to lze nezřídka koupit i levněji a dvouhmotu pak za cenu jednohmoty....
Jediné co mi přijde trochu nepříjemné, že všechna auta, se kterýma jsem jel a měla dvouhmotu, tak je takovej podivnej záběr (nebo přechod) při razantní jízdě ve vysokých otáčkách u častějšího střídání kvaltů (jako když se šlape do rotujícího hovna). Pak mi přišlo "lepší" a správně hrubší a neotesanější klasické lanko a jednohmota.
Při normální jízdě, jak zmínili kluci, vykryje hodně nedostatků při přeřazování a přenáší méně rázů a vibrací jak do vozu, tak do toho co je spojené s převodovkou.
Jediné co mi přijde trochu nepříjemné, že všechna auta, se kterýma jsem jel a měla dvouhmotu, tak je takovej podivnej záběr (nebo přechod) při razantní jízdě ve vysokých otáčkách u častějšího střídání kvaltů (jako když se šlape do rotujícího hovna). Pak mi přišlo "lepší" a správně hrubší a neotesanější klasické lanko a jednohmota.
Při normální jízdě, jak zmínili kluci, vykryje hodně nedostatků při přeřazování a přenáší méně rázů a vibrací jak do vozu, tak do toho co je spojené s převodovkou.
-> Bukaj: Dvouhmotu prosím nevytahuj, moje už delší dobu občas při vymáčknutí spojky a na volnoběh hlasitě klepe (až mlátí), ale doufám že ještě chvilku vydrží...
-> U-Geen 08.02.17 15:07:13: bmw m50 benzinak to ma od 1990
a to je prosim radovy 6 valec, ktory sam od podstaty moc nevibruje. Ale komfort je komfort :)

-> Bukaj 08.02.17 14:52:18: jo, já ho třeba nemam (z výroby nebyl) a při podtočení se auto tak divně rozhučí že by ti praskla hlava, jinak při normálním provozu nepozoruju nevýhody 

-> Nwkt: ono asi nejen vibracim... zmensuje to vzajemny razy, treba u Legacy jsem mel 2 hmotu k.o., menila se za jednohmotu a presto se ten jizdni komfort snizil. r.v. 2000, takze "uz i do benzinu" je pomerne dlouho
-> Bukaj: Tam začali, ale už se dávají i do benzínů
-> Nwkt: Takže kvůli turbodýzlům, že?
K čemu jsou vlastně dobrý ty dvouhmotný setrvačníky, když pořád někde slyším, nebo čtu, že se to zase vysypalo a že to bude stát majlant, když to jde vyměnit za jednohmotný. V čem spočívá to kouzlo "dvouhmoty", na jakém principu to funguje a jaké to má výhody, že to cpou do nových aut?
Dá se sehnat pevná náhrada za dvouhmotný setrvák luk 038 105 266 Q? Octavia I 1.9 TDi 74kw 4x4..
Dneska jsem zjistil, že mi Haldex funguje i na spátečku... Nějak už tomu svýmu autu nerozumím...
-> Milan 136 03.02.17 10:14:53: nie maxidot nemam , 500eur za neho nedám nikdy , to nemá význam , akurát teda jediné k čomu by to bolo že som mal funkčný celý multif. volant a nie len vlavo -> saskyn2 03.02.17 10:34:34: no ale o tom to je , ak sú normálne veci z ktorých mám výplatu tak treba riešiť tie a nie pičoviny kde si často nakonci v mínuse a nasraný zákazník ... tiež mám svoje výdavky a z niečoho ich musím platiť