-> palinator: ak je tam modrá ostal by som asi pri modrej G11 , resp. nikdy som ju nemenil za červenú na týchto starých koncernoch ... ale nič by sa stať nemalo
olej v prevodovke treba skontrolovať
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
07:47:57
06.07.2017
06.07.2017
suri
01:28:46
06.07.2017
06.07.2017
palinator
Otázka trochu OT:
Starý Toledo TDI, je vhodný měnit chladící kapalinu za G13? Je tam už bůhví jak dlouho, od koupě (5 let) jsem neřešil. To samý převodovej olej, ani nevim jestli tam ještě nějakej je. Nebo to mám dojezdit a hodit do šrotu? Skoro mi toho auta přijde škoda, řek bych že by ještě nějakej stotisíc najezdilo.
E: připouštím i problém s dobíjením, neboť mám už od koupě problém s prvotním nabuzením alternátoru... Kontrolka dobíjení nesvítí při "zapnutém zapalování", alternátor se nabudí až po dosažení cca 1500, kde buzení přeberou budící diody. A ve zvlášť drsném horkém počasí se mi už stalo, že k nabuzení vůbec nedošlo a jel jsem jen na baterku. Nevim kde je problém, nedonutilo mě to zatím řešit.
Starý Toledo TDI, je vhodný měnit chladící kapalinu za G13? Je tam už bůhví jak dlouho, od koupě (5 let) jsem neřešil. To samý převodovej olej, ani nevim jestli tam ještě nějakej je. Nebo to mám dojezdit a hodit do šrotu? Skoro mi toho auta přijde škoda, řek bych že by ještě nějakej stotisíc najezdilo.
E: připouštím i problém s dobíjením, neboť mám už od koupě problém s prvotním nabuzením alternátoru... Kontrolka dobíjení nesvítí při "zapnutém zapalování", alternátor se nabudí až po dosažení cca 1500, kde buzení přeberou budící diody. A ve zvlášť drsném horkém počasí se mi už stalo, že k nabuzení vůbec nedošlo a jel jsem jen na baterku. Nevim kde je problém, nedonutilo mě to zatím řešit.
21:41:13
05.07.2017
05.07.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak klima opravená, vyměněný kompresor, chladič, vyčištění/naplnění to vše za trojku. Nakonec jsem narazil na kamaráda z rodné vísky a velká spokojenost.
16:08:41
05.07.2017
05.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> King 05.07.17 15:14:27: Máš ho podélně, no. Já kloudně nevyměním ani parkovací žárovku. To jsou vynálezy.
15:14:27
05.07.2017
05.07.2017
King
-> Jirik_Tuňák1983: To jsme na to stejne s tim tapecirem, ale ty tuny tutorialu na YT a na forech jsou pro hobíka hotovy pozehnani :-) Zrovna nedavno jsem absolvoval internetovou nalejvarnu, pak jsem se pokrizoval a pustil jsem se pred panelakem do vymeny odlucovace oleje. Pokud by tahle kokotina byla na S105, pak by navod na vymenu vypadal nejak takhle: otevrete viko motoru, vymente odlucovac, zavrete viko motoru :-) Ovsem mnichovsti soudruzi mi pripravili zabavne dopoledne s rozborkou pulky mot. prostoru a to si muzu gratulovat, ze v tom dlouhym cumaku mam jenom skromnej 2l ctyrhrnek, takze kdyz neco spadne dovnitr, nekdy se to da i vyprostit :-)
10:12:18
05.07.2017
05.07.2017
palinator
12:47:27
04.07.2017
04.07.2017
Pavel P@nkáč
-> Milan 136: ošahával studený ani teplý nejsou, tak asi kompresor...
12:33:39
04.07.2017
04.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136: A já jsem nerovózní, když bych měl sundat jen tapecírung ze dveří.
11:41:47
04.07.2017
04.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> suri 04.07.17 11:24:49: To máš blbý, no. Já byl minulý týden s Karkulí v jednom servisu a technik se ptal, jestli jsme to našli bez problémů. Tak jsem mu říkal, že bez problémů, že jsem u nich už byl, ale je to už dobrých 18 let. Chvíli na mne zaraženě koukal a pak se opatrně zeptal kolik je mi let. Mrkněte klíďo do karty. Většinou lidi moc nechápou, páč stářím vypadám tak na školní aktovku s Mickey Mousem. Raději se tedy neholím.
11:24:49
04.07.2017
04.07.2017
suri
-> Nwkt: je
ja teda ešte vlasy mám ale šedivý som nakomplet , včera som sa musel ostrihať lebo sa na to nedalo pozerať
ja teda ešte vlasy mám ale šedivý som nakomplet , včera som sa musel ostrihať lebo sa na to nedalo pozerať
11:14:18
04.07.2017
04.07.2017
Milan 136
-> Nwkt 04.07.17 11:12:35: o tom neni pochyb. Technika bych vydrzel delat odhaduju par hodin. Nez bych nekoho vyhlasil nebo profackoval
11:12:35
04.07.2017
04.07.2017
Nwkt
-> Milan 136 04.07.17 11:09:46: Není to lepší?
11:09:46
04.07.2017
04.07.2017
Milan 136
-> suri: z 90 % zakaznika nevidim no
11:02:15
04.07.2017
04.07.2017
suri
-> Milan 136: tak ono aj v dieloch aj v práci je to vždy najlepší biznis , najjednoduchšie meniť brzdy , výfuky , čapy a iné veci kde sú najlepšie marže najjednoduchšia robota a ostatné posielať ďalej
ono medzi nami bude ten rozdiel že ty nie si v takom styku s ľuďmi ... preto ti to vydržalo
ono medzi nami bude ten rozdiel že ty nie si v takom styku s ľuďmi ... preto ti to vydržalo
10:58:06
04.07.2017
04.07.2017
Milan 136
-> Pavel P@nkáč: nejspis ano. Pokud se toci spojka a je tam chladivo. Trubky jsi osahaval? Jestli neni treba ucpanej vysousec atd?
Jinak to chladi, ale jeste nejde velkej vetrak. U nas stoji 12
-> Nwkt: ne
-> Syny 04.07.17 09:44:48: -> suri 04.07.17 10:42:47: to jsem vul co?
No je treba se toho nebat. Brzdy meni kde kdo, ale do tohohle se nikomu nechce. ..
Jinak to chladi, ale jeste nejde velkej vetrak. U nas stoji 12
-> Nwkt: ne
-> Syny 04.07.17 09:44:48: -> suri 04.07.17 10:42:47: to jsem vul co?
No je treba se toho nebat. Brzdy meni kde kdo, ale do tohohle se nikomu nechce. ..
10:42:47
04.07.2017
04.07.2017
suri
-> Syny: a ešte aj rýchly :D
09:53:05
04.07.2017
04.07.2017
Nwkt
-> Milan 136 04.07.17 09:40:31: Mazec. Děláš i VW?
09:45:59
04.07.2017
04.07.2017
Pavel P@nkáč
-> Milan 136: pěknej příběh chudák majitel:) hele když se sepne kompresor a napln je nová ale zima z toho stejně neleze tak to predpokladam bude KO kompresor asi nedělá tlak vid? mamce to na toledu s ac nejak nefunguje stejne s tim skoro nejezdi podle me to nema cenu ani resit ale obcas o tom mluví:)
09:44:48
04.07.2017
04.07.2017
Syny
-> Milan 136: Ty jsi fakt blazen, tyjo...
09:39:24
04.07.2017
04.07.2017
Milan 136
-> Jarda/felda: ja to tvrdim od chvile, nez jsem zacal...
-> Pavel P@nkáč: pekne vybydlenej Laurin. Oprava bude zajimava. On to privezl nejaky "servis" na proplach, kterej ve finale nesel udelat. A kdyz uz to bylo kuchly, tak ze si to nebudou odvazet rohebrany a at to dodelame. Myslim, ze se jim do toho vyparniku moc nechtelo
Kompresor, kondenzator a vysoucec je novej neorigo a trubky s vyparnikem a expanznim ventilem vyndany na vrakaci. Vse si dodali...
-> Nwkt 04.07.17 08:41:19:
-> Pavel P@nkáč: pekne vybydlenej Laurin. Oprava bude zajimava. On to privezl nejaky "servis" na proplach, kterej ve finale nesel udelat. A kdyz uz to bylo kuchly, tak ze si to nebudou odvazet rohebrany a at to dodelame. Myslim, ze se jim do toho vyparniku moc nechtelo
Kompresor, kondenzator a vysoucec je novej neorigo a trubky s vyparnikem a expanznim ventilem vyndany na vrakaci. Vse si dodali...
-> Nwkt 04.07.17 08:41:19:
08:52:49
04.07.2017
04.07.2017
vhml
-> MXMarek 03.07.17 23:18:58: mám aktuálně najeto nějakých 350 a nemám pocit, že by tomu cokoliv chybělo. Samozřejmě měnit olej, měnit olej, měnit olej...
08:41:19
04.07.2017
04.07.2017
Nwkt
-> Milan 136 03.07.17 23:09:15: S tímhle přístupem nebudeš nejlepším technikem v republice
23:53:03
03.07.2017
03.07.2017
MXMarek
-> Pavel P@nkáč: Super, díky.
23:46:53
03.07.2017
03.07.2017
Pavel P@nkáč
-> Milan 136: Asi pěknej Laurin podle vnitřku ale stejně oprava tak pul ceny auta v autorizaku ne??
23:45:32
03.07.2017
03.07.2017
Pavel P@nkáč
-> MXMarek: v pohodě 1,8T vzdrží dle me jak tdi dokud se neucpe sací koš karbonem, doporučuji vycistit pro klid duše, že by žral vodu nebo olej jsem jeste nevyděl narozdil od 1,6
23:22:31
03.07.2017
03.07.2017
Jarda/felda
-> Milan 136 03.07.17 23:10:47: za tu fakturu co ho čeká si moh koupit druhý funkční auto
23:18:58
03.07.2017
03.07.2017
MXMarek
Chtěl bych se zeptat, motor 1,8T 110 kW v octavii 1, najeto cca 290 000km, má to ještě nějaký potenciál, nebo už na pístech nezbývají žadné kroužky a je to zralé na GO ?
23:09:15
03.07.2017
03.07.2017
Milan 136
Cumak slozenej. Dneska dalsi super zabava. Uz me to auto zacina srat
11:35:45
03.07.2017
03.07.2017
bouchy
O absenci žárovky ve vnitřních "facelift tjunink" světlech: skoda-virt.cz/cz/.../1667
95-co-jste-dnes-nasli?goto
post=3... = BACHA!
19:51:50
02.07.2017
02.07.2017
palinator
-> Domajz:
Myslim starou vránu z konstrukčního hlediska. Jako já nájezd neberu ad absurdum, ale sám píšeš, že ten stav OII není nic moc.
Myslim starou vránu z konstrukčního hlediska. Jako já nájezd neberu ad absurdum, ale sám píšeš, že ten stav OII není nic moc.
15:59:45
02.07.2017
02.07.2017
Domajz
-> palinator: No ona ta OI zase není tak stará - je to ta poslední rok 2010, takže ani ne 10 let. Jinak je pěkná, žádná uloženka jetá jen za pěkného počasí, ale zase žádná mrdka. Jen má taky nalítáno. Ta OII je takový chudák, ale zase nikdo ji nedával kotel jen péče se ji nedostávalo víc než byla nutnost.
co se týče aut s velkým nájezdem, toho se až tolik nebojím, když je jasný původ. Jak jsem psal, 4 roky sedlám OI 2003 SDi, kterou jsem koupil z autosalonu Škoda, kde ji dalo na protiúčet město a sloužila 10 let u městský policie, když jsem ji bral, měla 325 000 na tachometru. Teď má skoro 430 000 a naprosto nic tomu autu není. Co jsem zatím řešil, tak byla vadná kabeláž v obou zadních dveřích - zamkly se. A pak akorát klouby a čepy. Jak jsem psal sloužilo to u měšťáků - tzn. dojebný interier, auto v podstatě pořád v provozu, měnili se šoféři, jezdilo to max na 4ku, když jsem to kupoval, svírala se mi prdel strachem kolik do toho nasypu, ale světe div se, jen klasický spotřební věci nebo věci, které se projeví u každého auta časem. Olej měním co 15 000, takže u mě 2x do roka.
Jo akorát teď mi začaly drhnout stěrače, tak to asi bude chtít promazat táhla, prostě klasické bolístky OI.
co se týče aut s velkým nájezdem, toho se až tolik nebojím, když je jasný původ. Jak jsem psal, 4 roky sedlám OI 2003 SDi, kterou jsem koupil z autosalonu Škoda, kde ji dalo na protiúčet město a sloužila 10 let u městský policie, když jsem ji bral, měla 325 000 na tachometru. Teď má skoro 430 000 a naprosto nic tomu autu není. Co jsem zatím řešil, tak byla vadná kabeláž v obou zadních dveřích - zamkly se. A pak akorát klouby a čepy. Jak jsem psal sloužilo to u měšťáků - tzn. dojebný interier, auto v podstatě pořád v provozu, měnili se šoféři, jezdilo to max na 4ku, když jsem to kupoval, svírala se mi prdel strachem kolik do toho nasypu, ale světe div se, jen klasický spotřební věci nebo věci, které se projeví u každého auta časem. Olej měním co 15 000, takže u mě 2x do roka.
Jo akorát teď mi začaly drhnout stěrače, tak to asi bude chtít promazat táhla, prostě klasické bolístky OI.
15:46:56
02.07.2017
02.07.2017
palinator
-> Domajz:
Hmmm, já bych zase šel do OI, pokud je pěkná. Protože opravovat léty a stovkami tkm zničený vraždy je běh na dlouhou trať, resp. člověk víc dělá na autě než jezdí. A zničená karoserie je asi to nejhorší. Origo lak je origo lak a řešit každý 2 roky co kde zase vykvetlo a kde praská kit, případně jak hnijou nový blatníky nebo prahy, už mě to stačí.
Je to o preferencích : chceš celkově lepší auto v horším stavu nebo starou vránu která je ale zachovalá
Hmmm, já bych zase šel do OI, pokud je pěkná. Protože opravovat léty a stovkami tkm zničený vraždy je běh na dlouhou trať, resp. člověk víc dělá na autě než jezdí. A zničená karoserie je asi to nejhorší. Origo lak je origo lak a řešit každý 2 roky co kde zase vykvetlo a kde praská kit, případně jak hnijou nový blatníky nebo prahy, už mě to stačí.
Je to o preferencích : chceš celkově lepší auto v horším stavu nebo starou vránu která je ale zachovalá
09:46:57
02.07.2017
02.07.2017
Domajz
-> saskyn2: Díky za radu, asi se k tomu přikloním, taky si myslím, že už je to jiná liga, byť je o pět let starší. Co mě mrzí, je ta koroze lemů nárazníků a prahů. Tím, že je to metalický lak, tak o to hůř se to bude opravovat.... A s náklady počítám, ale tím, že to snad to dostanu za symbolickou cenu, tak o to víc si budu moct dovolit investovat do auta.
23:28:29
01.07.2017
01.07.2017
saskyn2
-> Domajz: Jednoznačně dvojkovku, proti OI je to jinej svět. Lepší bezpečnost, komfort, uživatelská příjemnost. Možná nepatrně vyšší náklady na údržbu.
23:02:58
01.07.2017
01.07.2017
Domajz
Hele dostalo se mi možnost pořídit si z okruhu mých známých resp. rodiny náhradu za vofci SDi, a rozhoduju se jak s nabídkami naložit, napíše někdo svůj názor?
1) OII 1.9 liftback TDi 77 kw, rok 2005 - od roku 2006 a nájezdu cca 60 tkm vlastní přítel mé máti. Auto v současné době najeto 380 tkm, vše původní - turbo, dvouhmota atd. obouchané ze všech stran, rezavý prahy atd. klasika, servisováno v autorizáku, ale ne pravidelně, spíš když se něco posralo, tak to tam šlo. Akorát nebude hned, chce ji pár měsíců používat jako "pracovní auto" ať si nehuntuje svou novou káru. - výhoda "special price"resp. posunutí zaláhev něčeho dobrýho a známý původ. Nevýhoda - stav exterieru a průběh km....
2) OI tour combi, 1.9 TDi, 74 kw, rok 2010 - po prvním majiteli (soused od bratránka mojí holky), cena dle dohody někde mezi 130 - 140 tisíci korun, najeto 202 tkm, ježděno dlouhý tratě zejména, pravidelně servisováno, ale ne v autorizáku. Výhoda - jistej původ, stav, designově se mi líbí víc jak OII atd. Nevýhody - nechce se mi dávat 130 kolíků za skoro totožný auto co mám navíc morálně je to 20 let starý.
Moje SDi je v pohodě, jako s autem jsem s ním spokojen, bohužel, jezdím co 14 dní Praha - MS kraj a těch 50 kw a absence turbíny je např. v kopcích nad Svitavami či za Moravskou Třebovou zoufale málo - ujíždí mě kamiony v pravém pruhu, prostě zrychlení pro bezpečené předjetí není. A absentující klimatizace je taky nevýhoda, když člověk chytne na D1 v červenci kolonu.
Tak se chci jen optat na názory
A nebo se vysrat na oboje a na dlouhý štreky koupit OI 96 kw s 6ti kvaltem?
1) OII 1.9 liftback TDi 77 kw, rok 2005 - od roku 2006 a nájezdu cca 60 tkm vlastní přítel mé máti. Auto v současné době najeto 380 tkm, vše původní - turbo, dvouhmota atd. obouchané ze všech stran, rezavý prahy atd. klasika, servisováno v autorizáku, ale ne pravidelně, spíš když se něco posralo, tak to tam šlo. Akorát nebude hned, chce ji pár měsíců používat jako "pracovní auto" ať si nehuntuje svou novou káru. - výhoda "special price"resp. posunutí zaláhev něčeho dobrýho a známý původ. Nevýhoda - stav exterieru a průběh km....
2) OI tour combi, 1.9 TDi, 74 kw, rok 2010 - po prvním majiteli (soused od bratránka mojí holky), cena dle dohody někde mezi 130 - 140 tisíci korun, najeto 202 tkm, ježděno dlouhý tratě zejména, pravidelně servisováno, ale ne v autorizáku. Výhoda - jistej původ, stav, designově se mi líbí víc jak OII atd. Nevýhody - nechce se mi dávat 130 kolíků za skoro totožný auto co mám navíc morálně je to 20 let starý.
Moje SDi je v pohodě, jako s autem jsem s ním spokojen, bohužel, jezdím co 14 dní Praha - MS kraj a těch 50 kw a absence turbíny je např. v kopcích nad Svitavami či za Moravskou Třebovou zoufale málo - ujíždí mě kamiony v pravém pruhu, prostě zrychlení pro bezpečené předjetí není. A absentující klimatizace je taky nevýhoda, když člověk chytne na D1 v červenci kolonu.
Tak se chci jen optat na názory
A nebo se vysrat na oboje a na dlouhý štreky koupit OI 96 kw s 6ti kvaltem?
21:10:44
30.06.2017
30.06.2017
saskyn2
-> Milan 136 30.06.17 21:01:20: Právě že záslepky OK, tak budto už je někdo opravil a tohle tam nechal, nebo spíš nekvalitní olej/přejeté intervaly. Těžko říct.
21:02:22
30.06.2017
30.06.2017
Milan 136
-> Milan 136 28.06.17 08:32:43: dneska mi dovezli hadice a výparník s expanzním ventilem z jinýho auta, kde byla klima ok. Tak zítra bude a v pondělí bude dobrá zábava
21:01:20
30.06.2017
30.06.2017
Milan 136
-> saskyn2: 7 na prasklej píst je ještě super jak se tohle stane? Nějakej stodola čip?
Tam byly na obou motorech vypadaný ty záslepky z čepů vahadel? Nebo jen neměněnej olej a nalítálo milion?
Tam byly na obou motorech vypadaný ty záslepky z čepů vahadel? Nebo jen neměněnej olej a nalítálo milion?
20:52:20
30.06.2017
30.06.2017
saskyn2
-> Milan 136 27.06.17 21:33:03: Já tu ted mám taky jedno BLS, akorát má trochu horší bolístku
Pán to přivezl, že prej to strašně cuká, asi nějaká maličkost, no tak jsem to nastartoval, říkám to jede na tři. Tak jsem změřil kompresi a tlaky 22-22-22-7 Pán sehnal jinej motor, byl za super peníze, ale při obhlídce jsem objevil ojetou vačku- no ukecali jsme na to 5000 slevu, že prej se použije z toho starého motoru. No jenže ve starém motoru je nakonec v podobném stavu, takže ted čekám až příjde nová. Starej motor má vyjetej šlic ve válci.
Pán to přivezl, že prej to strašně cuká, asi nějaká maličkost, no tak jsem to nastartoval, říkám to jede na tři. Tak jsem změřil kompresi a tlaky 22-22-22-7 Pán sehnal jinej motor, byl za super peníze, ale při obhlídce jsem objevil ojetou vačku- no ukecali jsme na to 5000 slevu, že prej se použije z toho starého motoru. No jenže ve starém motoru je nakonec v podobném stavu, takže ted čekám až příjde nová. Starej motor má vyjetej šlic ve válci.