skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
17:19:34
10.07.2017
10.07.2017
Milan 136
-> Nwkt 10.07.17 13:16:24: to bude mozna vesele fungovat s chybama dal
13:44:45
10.07.2017
10.07.2017
vhml
-> Milan 136 10.07.17 10:59:56: vyndat kardan?
13:16:24
10.07.2017
10.07.2017
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Můžeš ho odkódovat z gateway, ale co to pak udělá s ABS ví bůh. Spíš tipuju že bude házet chybu (jinou)
13:14:28
10.07.2017
10.07.2017
Jirik_Tuňák1983
Nejde Haldex odpojit přes diag?
12:03:42
10.07.2017
10.07.2017
suri
-> Milan 136 10.07.17 10:59:56: píše kadečo ale pri 4ke nič , neviem sa tam spratať bez zdviháku
10:59:56
10.07.2017
10.07.2017
Milan 136
-> suri: nebo odpojit jen cerpadlo?
Sixta na svym webu radi, jak zjistit zavady na haldexu a neco o odpojenym cerpadlu tam myslim psal
Sixta na svym webu radi, jak zjistit zavady na haldexu a neco o odpojenym cerpadlu tam myslim psal
10:34:52
10.07.2017
10.07.2017
suri
-> saskyn2: hmm tam sa nespracem , zisti mi ten nový čo sme sa bavili , možno to risknem
10:29:18
10.07.2017
10.07.2017
saskyn2
-> suri: Odpojit pod autem, ale stejně to pak vyhodí i chybu ABS
10:07:55
10.07.2017
10.07.2017
suri
-> Milan 136: je šanca nejak rozumne vyradiť z činnosti haldex ? niečo mi tam tak divne hučí hlavne okolo 50tky to najviac počuť zozadu , nemení sa to pri zmene povrch asfaltu , niekedy stíchne po pridaní plynu a zmene rýchlosti a objaví sa znovu a niekedy nie , studené to nerobí ... viacerý hovoria o KO haldexe , že jednotka alebo lamely , že to má tendenciu pripájať zadok za jazdy a vydáva to tieto zvuky , podobne hlučné to je aj na spiatočku
kukal som do schémy je tam poistka SC6 ktorá ako som včera zistil napája aj budíky aj voliacu páku a po vybratí sa nedá naštartovať , takže takto haldex nevyradím
jediná možnosť bude odpojiť to pod autom , alebo nejaký nápad?
kukal som do schémy je tam poistka SC6 ktorá ako som včera zistil napája aj budíky aj voliacu páku a po vybratí sa nedá naštartovať , takže takto haldex nevyradím
jediná možnosť bude odpojiť to pod autom , alebo nejaký nápad?
09:40:50
10.07.2017
10.07.2017
suri
-> Bukaj 10.07.17 09:36:24: a presne o tom hovorím
09:36:24
10.07.2017
10.07.2017
Bukaj
-> suri: Já sice nevím, jak to jezdit má, ale ty dvě OII combi 1,9TDI, které jsem kdy řídil bych dle "požitku" z jízdy přirovnal k 30 let starému Favoritu se zanedbanou údržbou
09:26:42
10.07.2017
10.07.2017
suri
-> Syny: ja som dobrú dávno nevidel , ale to je tým že mám jednu a od nova tak viem ako to jazdiť má
09:26:07
10.07.2017
10.07.2017
suri
-> Nwkt: ja som ich videl viac a nakoniec sa kúpil CEED 2013 za rovnaké peniaze a v úplne inej výbave a stave
09:13:35
10.07.2017
10.07.2017
Syny
Tak dvojkova Ofce (jeste v kombiku) neni vubec spatny auto, problem je, ze vetsinou jsou uz dost odlitany, no - hlavne ty ropaci (kterejch je vetsina) :/
09:04:47
10.07.2017
10.07.2017
Nwkt
-> suri: To co je pro tebe katastrofa, je pro jiný sen a kupujou to všema deseti
08:47:11
10.07.2017
10.07.2017
suri
-> minno: a kde sa to dá kúpiť také auto ? ja som ich poslednú dobu videl cca 25 a katastrofa
08:42:46
10.07.2017
10.07.2017
minno
V piatok som sa dozvedel, že kolegyňa kúpila Oct2 kombi v nafte. Dnes zas, že kolega kúpil Oct2 kombi v nafte. Asi pol roka dozadu kúpili zas iní dvaja kolegovia Oct2 kombi
16:13:12
07.07.2017
07.07.2017
palinator
-> Kocvin 06.07.17 23:32:55:
Známej mi říkal že je tušim regulátor nějak zaletovanej že to doma klasickou pájkou nejde udělat. Teď bych kecal jak to přesně říkal.
Jinak dneska jsem přišel na to, že závada nebude v baterkách, ale fakt v dobíjení. Ono to po startu nějakejch 14-14,1 V dobíjí, ale ujel jsem 15 km a napětí 13,8 bez světel a 13,5 se světlama, nezávisle na otáčkách. Takže tipuju regl v piči. Jinak proč by se nedokázal altík nabudit sám od sebe bez předchozího předbuzení, když nějakej zbytkovej magnetismus by v rotoru bejt měl? Třeba dneska jak mě to teplý kvůli slabýmu napětí špatně startovalo (stará známá funkce špatných teplých startů), tak alternátor začal dobíjet po startu okamžitě. Vysvětluju si to tim, že kleslo napětí v síti a k nabuzení alternátoru stačilo menší indukovaný napětí ve statoru, aby přes pomocný diody začal budit z vlastního zdroje. A další věc, v autě je alternátor Bosch 90A s dvoupinovým konektorem W a D+. A dráty od toho konektoru jsou ustřižený. Je tam teda danej nějakej nesprávnej altík? Nic nezapojenýho v kabeláži jsem zatím nenašel.
Známej mi říkal že je tušim regulátor nějak zaletovanej že to doma klasickou pájkou nejde udělat. Teď bych kecal jak to přesně říkal.
Jinak dneska jsem přišel na to, že závada nebude v baterkách, ale fakt v dobíjení. Ono to po startu nějakejch 14-14,1 V dobíjí, ale ujel jsem 15 km a napětí 13,8 bez světel a 13,5 se světlama, nezávisle na otáčkách. Takže tipuju regl v piči. Jinak proč by se nedokázal altík nabudit sám od sebe bez předchozího předbuzení, když nějakej zbytkovej magnetismus by v rotoru bejt měl? Třeba dneska jak mě to teplý kvůli slabýmu napětí špatně startovalo (stará známá funkce špatných teplých startů), tak alternátor začal dobíjet po startu okamžitě. Vysvětluju si to tim, že kleslo napětí v síti a k nabuzení alternátoru stačilo menší indukovaný napětí ve statoru, aby přes pomocný diody začal budit z vlastního zdroje. A další věc, v autě je alternátor Bosch 90A s dvoupinovým konektorem W a D+. A dráty od toho konektoru jsou ustřižený. Je tam teda danej nějakej nesprávnej altík? Nic nezapojenýho v kabeláži jsem zatím nenašel.
10:11:15
07.07.2017
07.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 07.07.17 08:52:19: Je to Denzel? Trefil jsem se?
10:00:22
07.07.2017
07.07.2017
minno
08:52:19
07.07.2017
07.07.2017
vhml
-> King 07.07.17 00:48:05: když se mi u maturity ptali, po kterým prvním americkým prezidentovy je pojmenovaný hlavní město Washington, tak jsem taky neměl ani tušení
08:45:31
07.07.2017
07.07.2017
Kocvin
-> King: Tak to jste měli tu otázku opravdu záchrannou..
07:17:14
07.07.2017
07.07.2017
Bukaj
-> King:
00:48:05
07.07.2017
07.07.2017
King
-> Kocvin: Na ja...nas tridni z prumyslovky loni na sraz po ctvrtstoleti jeste zavital, ale z tech starejch machru, co nas zasvecovali do taju elektriky, uz nezije asi nikdo.
Takze diky Vraťo Poulo tam nahoru...Nezapomenu na jeho zkouseni, kdy jeste daval zachranne otazky:
Cenigře, posledni zachranna otazka pred petkou: Jaky je kmitocet sitoveho napeti?
...mmmmm.....nevim...
Cenigře, jste mi sympaticky...jakou minci ted drzim na dlani?
Padesatnik, pane profesore....
Dobra, takze kolik Herzu je tedy sitovy kmitocet v CSSR?
....mmmmm....nevim!
Chlape!.....mastek, sul kamnena, kalcit, fluorit, apatit, zivec, kremen, topaz, korund, diamant, Cenigr! Za pet! :-)
Takze diky Vraťo Poulo tam nahoru...Nezapomenu na jeho zkouseni, kdy jeste daval zachranne otazky:
Cenigře, posledni zachranna otazka pred petkou: Jaky je kmitocet sitoveho napeti?
...mmmmm.....nevim...
Cenigře, jste mi sympaticky...jakou minci ted drzim na dlani?
Padesatnik, pane profesore....
Dobra, takze kolik Herzu je tedy sitovy kmitocet v CSSR?
....mmmmm....nevim!
Chlape!.....mastek, sul kamnena, kalcit, fluorit, apatit, zivec, kremen, topaz, korund, diamant, Cenigr! Za pet! :-)
00:21:49
07.07.2017
07.07.2017
Kocvin
-> King 07.07.17 00:05:05: Díky.. Vlček byl můj profesor elektroniky/elektrotechni
ky, v době mého studia. V té době již krátce před penzí, dnes mu budiž země lehká..
00:05:05
07.07.2017
07.07.2017
King
-> Kocvin: Odpoustim a zaroven chvalim za spravnou koncovku vokativu, casto se v tom chybuje :-)
Btw: Vlcek je/byl kdo? :-)
Btw: Vlcek je/byl kdo? :-)
00:01:37
07.07.2017
07.07.2017
Kocvin
-> King: Špatná terminologie, pardon pane Vlčku, je to kolektor.. Ze školy už jsem nějaký ten pátek..
23:46:18
06.07.2017
06.07.2017
King
-> Kocvin: Jenom takova rejpava technicko-semanticka: co komutuje "komutator " v altiku? ;-)
23:45:41
06.07.2017
06.07.2017
Kocvin
-> Milan 136: Právě, že už takového veterána to nemůže být kabeláž jako u novějších vozů jako je fabka, či octa, tady elektrika ještě drží.. U takhle starých aut je to v 90% vydřený kolektor, či opotřebované kartáče vinou nafty v altíku, nebo prostě stářím..
23:40:44
06.07.2017
06.07.2017
Milan 136
-> Kocvin 06.07.17 23:32:55: nevim, jak je to zapojeny u tohohle veterana, ale treba u takovy fabie je to klasicka zavada. Nesviti kontrolka dobijeni a na volnobeh bez proslapnuti nedobiji po startu. A jsou vzdycky upadly draty na u svorkovnice na drzaku u starteru
23:32:55
06.07.2017
06.07.2017
Kocvin
-> palinator: Ano tím myslím bronzový kroužek rotoru na který dosedá uhlík.. Při nedostatečném dosednutí uhlíku na plochu komutátoru se vytvoří velký přechodový odpor který spálí hladkou plochu komutátoru, který pak zčerná.. Děje se tak při nadměrném opotřebování kartáčů(uhlíků), nebo komutátoru, jež je vydřený až na plochu, která není schopna převést napětí pro nabuzení drápkového rotoru alternátoru, nutného k fungování altíku..
Každý normální člověk je schopen si doma pomocí základního nářadí alternátor repasovat, jen to nikdo neví, nebo je líný to udělat.. Pokud by to bylo nezapojenými dráty, tak by ti to nenabudilo vůbec ani po přidání plynu nad určité otáčky.. Stačí rozebrat altík, podívat se a hned víš na čem jsi.. Na TDi to je malina nesundáváš altík na dieselové feldě nebo na fiatu ulysse..
Každý normální člověk je schopen si doma pomocí základního nářadí alternátor repasovat, jen to nikdo neví, nebo je líný to udělat.. Pokud by to bylo nezapojenými dráty, tak by ti to nenabudilo vůbec ani po přidání plynu nad určité otáčky.. Stačí rozebrat altík, podívat se a hned víš na čem jsi.. Na TDi to je malina nesundáváš altík na dieselové feldě nebo na fiatu ulysse..
23:28:18
06.07.2017
06.07.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> saskyn2 06.07.17 23:14:19: -> Milan 136 06.07.17 23:19:43: Je tam prasklina a je to jakoby vyvalený. Na fotce to vidět moc není a podle mě to je origo z výroby. V servisních záznamech s klimou nic děláno nebylo a šrouby byly v hliníku slušně zarostlé dle servismana. Špony tam naštěstí nebyly, jen spína a zbytky oleje. Nechal to na proplachu 3/4 hodiny, tak snad to bude OK.
23:19:43
06.07.2017
06.07.2017
Milan 136
-> saskyn2 06.07.17 23:14:19: to vypadá na velký množství oleje a ten to vyvalil bych řekl
23:14:19
06.07.2017
06.07.2017
saskyn2
Aha, na mobilu to nebylo vidět. Ted už to vidím. No podle fotky je to ZEXEL made in CZ, takhle prasklej jsem ho asi ještě nikdy neviděl
23:13:41
06.07.2017
06.07.2017
palinator
-> Kocvin:
"Vydřený budící kolektor".. tim myslíš kroužek/uhlík na rotoru? Ten altík určitě není původní a některý dráty od něj jsou nezapojený, ale nevim co je to zač, jestli to není kontakt pro otáčkoměr, kterej TDI nepotřebuje.
A doma si myslim nejsem schopnej takovej alternátor udělat.
"Vydřený budící kolektor".. tim myslíš kroužek/uhlík na rotoru? Ten altík určitě není původní a některý dráty od něj jsou nezapojený, ale nevim co je to zač, jestli to není kontakt pro otáčkoměr, kterej TDI nepotřebuje.
A doma si myslim nejsem schopnej takovej alternátor udělat.
23:10:22
06.07.2017
06.07.2017
Kocvin
23:09:20
06.07.2017
06.07.2017
Bukaj
-> saskyn2 06.07.17 22:57:40: Je tam celkem slušná prasklina v hliníkovém odlitku - tipuji tak 4 cm dlouhá...
23:01:38
06.07.2017
06.07.2017
Kocvin
-> palinator 06.07.17 01:28:46: Tohle drátem nebude. Děláme repase altíků. Asi bych radši provedl kontrolu altíku, výměnu ložisek a čistění.. Tohle většinou bývá vydřený budící kolektor.. Stačí rozebrat a když uvidíš tmavou třecí plochu, tak je to jasné..
Někdy tohle způsobuje taktéž druhovýrobní levný regulátor..
Někdy tohle způsobuje taktéž druhovýrobní levný regulátor..
22:57:40
06.07.2017
06.07.2017
saskyn2
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.07.17 22:49:43: prohlizim to na mobilu, ale teda zadnou diru nevidim. Jen povolenej sroub
22:50:54
06.07.2017
06.07.2017
Milan 136
-> Tuner#2: no to teda. Vybehnuti remenice by bylo nemile
22:49:43
06.07.2017
06.07.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
Čekal jsem větší díru. Většina šroubů z čela co je řemenice utrhaných. Výměna v hodině 12té.
22:47:12
06.07.2017
06.07.2017
Milan 136
-> minno: 1000MB 32 no. A mamka u Citigo asi 35 :-D
22:36:13
06.07.2017
06.07.2017
minno
-> Jirik_Tuňák1983: Náhodou, 45l je super veľká nádrž Ja som zo škodovky zvyknutý na 37 litrov. A čo stovkári s 32 litrami, či koľko to tam je...
21:29:59
06.07.2017
06.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 06.07.17 21:18:52: Ségra má v příruční 205ce 50 litrů. Jako obchoďáci fakt prskají na ty 45 litrový nádrže. Jeden (jezdí Polsko) musel dostat jiný auto než mají ostatní.
21:18:52
06.07.2017
06.07.2017
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 06.07.17 21:02:16: Cordoba z 95 ma 44L Takze jsem na to vzdy ujel tak 500km maximalne, kdyz jsem to hodne setril, spi tak 450km :) Ted uz mi na displeji sviti na plnou dojezd 1000km, coz me uspokojuje o neco vic
21:02:16
06.07.2017
06.07.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 06.07.17 19:37:12: To je takové zoufalství patřící k malým nádržím. Mi se vešlo do XA 66 litrů, teď 72 a Karkuli 58 u hečbeku. C4 nepočítám, to mělo taky parodii na nádrž. Nejvíce ty dnešní pidinádrže oceňují obchoďáci. Trapárny typu 45 a 47 litrů neměla ani miniauta před více jak 20 ti lety.
19:37:12
06.07.2017
06.07.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri 06.07.17 09:54:44: To není úplně dobrý v tomhle počasí...
Kdysi dávno jem takhle nacvaknul 120tku a v poledne k mému autu kolemjdoucí přivolali hasiče, protože to přetíkalo.
Kdysi dávno jem takhle nacvaknul 120tku a v poledne k mému autu kolemjdoucí přivolali hasiče, protože to přetíkalo.
14:21:50
06.07.2017
06.07.2017
suri
-> Milan 136: hmm do cvaknutia mi tam vôjde tak 51L to ozaj nie , a prejdeš 20km a ručička padá
13:42:12
06.07.2017
06.07.2017
Milan 136
-> suri: ja tankuju vzdy do cvaknuti pistole. Pak uz ne
09:54:44
06.07.2017
06.07.2017
suri
-> Milan 136 06.07.17 09:49:36: 4X2 Octavia nie je problém , tam 55L vôjde vždy keď idem dávať plnú , údajne aj viac ale nechcem skúšať ako funguje odvetranie ... Supa som včera do cvaknutia dal 51L , po čakaní hodnej chvíle som tam postupne dotlačil 57L