Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18810 příspěvků (zobrazeno 15651 až 15700) od 04.01.2015 do 19.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
07:30:25
06.01.2018
suri
-> palinator: ono do 5q sa dá naliať aj niečo iné ako origo a väčšinou to ako tak funguje , do 6q nie , ty v tolede máš asi ten istý olej ako kupoval Jarda do diferáku ... s tým šroubom hladiny je to všeobecne pravda ale skôr na nových prevodovkách v OII , tam ani benzínovú nenaplníš na dva litre cez kontrolný , ani podľa postupu kde máš na zdviháku nechať bežať auto na dvojke pár minút nech si to naberie aj okolo diferáku a až tak doplniť ... ja to vždy poriadne nakloním , tie dva litre vypustím , prípadne povolím aj niektoré zaistenie vidličiek a ešte deci vytečie , a potom vrchom cez radenie , alebo spínač spiatočky - podľa toho ako sa mi chce rozoberať nalejem množstvo oleja podľa ELSA , cca 2L na 5q
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od suri vložen 06.01.2018 07:30:25
07:24:54
06.01.2018
suri
-> Jarda: chcelo by to vidieť a počuť ale ten zvuk môže byť celkom bežný a normálny , treba si uvedomiť čo všetko sa pri pustení a vyšliapnutí spojky dá do pohybu resp dá do zastavenia



ak to nerobí nejaké vážne zvuky tak by som dal nový olej a jazdil , stav starého a obsah pilín tiež možno napovie.... na najhorších kusoch pred smrťou napovie aj pretlačené vičko na boku prevodovky ako ho ložisko axiálne tlačí von ...
01:59:09
06.01.2018
palinator
-> saskyn2:

Do Toleda jsem nechal dát novej oil, neřešil jsem to, dali tam nějakej Champion, ale ten co z toho vypouštěli, tak na pohled nevypadal nějak KO. Nevim ale, jestli byl původní. A nevím teda jak je to s tim náklonem agregátu, že se nesmí používat kontrolní šroub hladiny oleje pro plnění. Normálně to plnili právě timhle otvorem. Aut, zejména koncernovejch, dělaj mraky a nejsou to úplný béčka.

A jinak kámoš má v TDI-PD 5q Caddy taky problém, převodovka mu na volnoběh rachotí jak kdyby to byla její poslední míle. Ale jezdí to furt. A spojku má dělanou tim stylem, že kope jako prase. Asi podobnej mechanik, kterej jim před lety dělal 307 SW HDi, že se s tim nedalo rozjet aniž by to roztřáslo celej interiér a ještě řek, že jim tam dal optimum, kvalitní, ale ne předražený. Takovejm mechanikům bych dal lopatou... uhelkou... do xichtu. Když si pak postavim vedle sebe tu svoji hujdu, do který vim co jsem dával a předchozí majitel se (právem) dušoval, že do toho šlo všechno kvalitní, a daleko novější auta se servisem v rámci slabších možností, tak se mi dělá špatně. Po motorový stránce (výkon), po stránce brzd, řazení a spojky, zatím všechny teoretický nástupci selhali.
upraveno 1x, naposled 06.01.2018 02:00:33
23:31:10
05.01.2018
saskyn2
-> Jarda: Já bych dal do převodovky novej(origo)olej raději hned. Někdy se nestačím divit co vypouštím, včera jsem dělal haldex na nějaký 3.2 a to co tam bylo za humus neskutečný, podle mě snad původní z výroby.
23:01:19
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> suri 05.01.18 22:27:12: jj, diky ja se radeji zeptam, nez bych to podelal... driv mi taky bylo jedno, co jsem tam nalil a potom parkrat se neco podelalo a nevyslo to zrovna levne...

Ty s tim taky mas spoustu zkusenosti, chtel bych se zeptat, co si myslis o tom dobehu pri vyslapnuti spojky? je to markantnejsi, kdyz to clovek vic vytoci - treba nad 3000/min. a pak slapne na spojku, tak citi jako rotacni dotaceni, jako lozisko, co ma nejlepsi za sebou, Stepan to projizdel a rikal, ze spojka se mu zda dobra a spis ta prevodovka, ale pak jsem mluvil se Sixtou a ten mi pomalu vynadal, ze jsem si neprostudoval jeho stranky a ze kdyz to nedela toto, ze to prevodovka neni:

Co způsobuje hluk u 6-ti stupňových převodovek nebo závada na spojkovém systému?

Odpověď: Jedná se o poškození skříně převodovky od kuličkového ložiska. Tato závada způsobuje tyto poruchy

1. hluk ve volnoběžných otáčkách

2. hluk při přeřazování rychlostí ( většinou 5-tá rychlost)

3. vozidlo má tendenci po vyšlápnutí spojky se samovolně rozjíždět

4. hlukové projevy při ubrání plynu

5. na místě nejde vyřadit Z nebo 1 rychlost.

a pak mi rikal neco o axialnim lozisku na setrvaku a o castecnem seslapnuti spojky, pry to neni zavada, ze ten hluk ani skodovka na reklamaci neuznavala:

1) Hluk při částečném sešlápnutí pedálu spojky.

Hluk způsobuje axiální ložisko dvouhmotového setrvačníku (ZMS) - nejedná se o závadu a v žádném případě nedojde k poškození dvouhmotového setrvačníku (ZMS). U vozidel Škoda náběh montáže do vozidel: motor 1,9TDi - 11/2009 a motor 2,0l/TDi - 3/2010 u ostatních typů vozidel dle jejich ,,Technické informace,,

ale kdyz jsem mu rekl, jaky je to auto rok, tak ho to zarazilo

Jeste jsem se neco docetl ruzne po forech a asi zkusim upustit trochu oleje a kdyz by v nem byl hlinik, tak bude muset prevodovka ven, jinak to necham a zacal bych to resit, az kdyz se to zacne zhorsovat, jinak i v te prevodovce casem olej vymenim, to taky chce, mozna tam je tech 300tis. km puvodni, tezko rict - sixta ma na strankach taky ruzne defekty vlivem degradace oleje.
22:27:12
05.01.2018
suri
-> Jarda: to je staré balenie , toto čo máš je správne už pár rokov , mám ten olej denne v ruke , ver mi ...



g052145s2 je diferákový olej OII , OIII a podobné novšie .... do tvojho starého to píše naozaj tú g060726a2 viz etka normy by som neskúmal , aj tak nik nevie čo je v tej flaši
20:09:59
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Athlonek 05.01.18 18:58:36: Diky, tak uz mam jistotu, ze to je on5 a jsou tam i dalsi veci, co se budou hodit...
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 05.01.2018 20:09:59
18:58:36
05.01.2018
Athlonek
18:28:18
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Syny 05.01.18 18:22:36: no vsak uz jsem ten olej hledal a jenom v jednom prispevku na jednom foru jsem nasel, ze to je tento a suri mi to potvrdil4

-> suri 05.01.18 18:04:54: tady je zrovna s tou jinou etiketou www.mototech.sk/Original- Prevodovy-olej-SAE-75W-G06 0726A2-1Liter-d941.htm a ceho se fakt bojim, ze ve specifikaci maji napsano API GL-4, cekal bych do diferaku minimalne API GL-4+ nebo API GL-5
upraveno 1x, naposled 05.01.2018 18:36:22
18:22:36
05.01.2018
Syny
-> Jarda: Co treba pouzit Google?
18:17:48
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Nwkt 05.01.18 18:02:14: nevim... ZR, vysocina, jak ho najdu? v ZR je auto 3 tecky

-> suri 05.01.18 18:04:54: porad mi cpal G 052145S2 9
18:04:54
05.01.2018
suri
-> Jarda: to je normálne origo balenie
18:02:14
05.01.2018
Nwkt
-> Jarda: To nemáš v okolí VW dealera?
17:51:08
05.01.2018
Jarda - zrušená registrace
koupil jsem olej do zadniho diferaku v kelly s tim, ze tam by to nemel byt padelek, je tam drazsi a uz si nejsem uplne jist :/, na netu jsem nasel, ze ta loga skoda VW jsou barevna, rikal jsem prodavacovi olej do zadniho diferaku a porad jsem se s nim nemohl domluvit, chtel me davat jinej, ze tendle je prevodovej... ale snad to je on, ja mam z prevodovych oleju docela panickou hruzu :)



potom jsem koupil v tube do haldexu, ale chtel jsem jeste tesneni pod vypustnej sroub, tak mi rekl, at mu reknu cislo dilu a nechtel se semnou bavit a porad mi nabizel nejakou nemrzku do ostrikovacu, takze v kekely me asi uz dlouho neuvidej
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 05.01.2018 17:51:08
19:30:48
02.01.2018
Milan 136
-> bouchy 02.01.18 17:01:21: pokud tam nějaká je/bude, změřím
18:11:40
02.01.2018
MVM
-> bouchy: No pokud bys očekával že se konstruktéři/návrháři domluví se stavebními inženýry a budou dělat "lízátka/splittery&q uot; tak,aby je člověk neoškubal na parkovištích.Hm tak to by vyhráli spíš jen majitelé terénních aut. 3 U dospělých závodních aut je ta aerodynamika podlahy celá od předku po zadní difuzor. U 80% ostatních aut je to pouze paket RS/M/Sport aby ten danej model vypadal sportovně. Ale mívají i sporťáky režim parkování kdy se ten předek umí o pár cm zvednout(přejetí příčnýho prahu.parkování.nakládáni na odtahovku atd..) Protože většina aut s motorem vepředu a hlavně vstupem vzduchu k chladiči,přes motorovej prostor,se toho náporovýho tlaku zduchu zbavuje právě tím, že proudí pod auto .. 4 čímž samozřejmě žádnej byť sebemenší podtlak nevznikne/ nepočítaje rychlostní podmínky aby to vůbec mohlo nastat.
17:56:47
02.01.2018
bouchy
-> dragon_cb_cz: Důvodům rozumim - níž nad silnicí, při stejný rychlosti nižší tlak. Bernoulliho rce. Spíš jak má teda jeden zaparčit aby tam ten spojler nenechal. Viz: www.topgear4fan.cz/topgea roriginal/epizoda-07x03 3 3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od bouchy vložen 02.01.2018 17:56:47
17:33:48
02.01.2018
dragon_cb_cz
-> bouchy: To má důvod zcela jednoduchej a tím je aerodynamika, hlavně stabilita ve vyšších rychlostech. Tuším -> MVM: to tu kdysi popisoval...
17:01:21
02.01.2018
bouchy
Rychlej dotaz na Milan136 a jiné: Mohl by někdo změřit výšku od předního nárazníku k zemi u (prázdné) Octavia III RS? Hledal jsem tenhle údaj a na nákresech jsem ho nenašel (výpočtem přes úhel mi něco přibližně vyšlo)... nechápu, když všude obrubníků jen přibývá a zvyšují se, dělat nižší a nižší tenhle rozměr. Vůbec třešnička jsou (často) parkoviště kolmo a ze svahu - zeleň, chodník je ovšem vodorovně.
16:17:19
01.01.2018
Athlonek
-> Milan 136: Jo to mohl, devět let bylo u jinejch majitelů. Střešní okno se stejně moc nepoužívá, když to má climatronic.
14:21:32
01.01.2018
Milan 136
-> Athlonek 01.01.18 01:35:49: děláš jak kdyby to bylo 2 měsíce starý auto1 se v tom klidně někdo mohl za tu dobu šťourat
12:26:37
01.01.2018
U-Geen
-> StepaNoFUN: ale ono sibry principialne povetsinou netesnej, nezatejkani resi spis okapky v ramu a odvod vody.
11:01:27
01.01.2018
Fávo forever
-> StepaNoFUN: "závist .. " díky za info! 6
10:31:09
01.01.2018
StepaNoFUN
-> Fávo forever: Tak jsem na to koukal. Celý okno je oproti kastli nakřivo. :-D Vpravo (u spolujezdce) je vepředu mezera na tu vizitku a vzadu žádná, u řidiče je to přesně opačně. Jinak okno je u spolujezdce vepředu zároveň se střechou, vzadu spíš mírně zapadlý, u řidiče vepředu maličko vylezlý a vzadu zároveň. A nic nikde neteče. Zrovna včera jsem to myl poctivě WAPkou i rotačním kartáčem, takže jsem na to nalil vody habaděj a auto bylo v docela blbý pozici (hodně zadkem dolů po svahu) a stropnice suchá.
01:35:49
01.01.2018
Athlonek
-> Fávo forever: Asi to někdo odfláknul při montáži a moc to nesešteloval, na pásu je holt frkot.
01:18:52
01.01.2018
Fávo forever
-> Athlonek: Souhlasí, že vzadu má okno sedět na rámu střechy. A toho, že by se mi někde něco deformovalo jsem si nevšiml, spíše jsi mě s tím zarazil.
01:15:30
01.01.2018
Athlonek
-> Fávo forever: Vzadu asi žádná mezera není. U naší Octavie je vidět, když se střešní okno zavírá z vyklopené pozice do vodorové, jako by se trochu zdeformoval plech na střeše. Když se okno zavře, tak se ten plech narovná.
00:57:28
01.01.2018
Fávo forever
-> StepaNoFUN: Skvělý 6
00:55:47
01.01.2018
StepaNoFUN
-> Fávo forever: Auto je umytý a na dvoře, tak to zejtra (pokud bude čas) zkusím. ;-)
00:54:12
01.01.2018
Fávo forever
-> StepaNoFUN: Pokud by se ti chtělo 6
00:50:32
01.01.2018
StepaNoFUN
-> Fávo forever: Tak to netuším... Zatím (naštěstí) se šíbrem problém nemám... Ale ty vůle můžu pro prdel zkusit...
00:49:00
01.01.2018
Fávo forever
-> StepaNoFUN: To už stála pod přístřeškem asi 14 dní jak potvora. Něco mi říkalo abych mrknul na strop a málem mě jeblo.
00:44:30
01.01.2018
StepaNoFUN
-> Fávo forever: Tý mlhy bych se bál víc, než deště - vysrážená vyhkost je sviňa... A přece jenom promrzlej rám zvenčí, teplo zevnitř...
00:41:07
01.01.2018
Fávo forever
-> StepaNoFUN: To souhlasím, ale aby byla mokrá stropnice (zmáčené i izolace pod koberci), když je venku mlha ??
upraveno 1x, naposled 01.01.2018 00:43:36
00:40:17
01.01.2018
Fávo forever
-> Athlonek: Jak jsem psal, odtoky fungují, ale pro sichr na zmiňované konce ještě mrknu.

Ale co mi vrtá hlavou, tak dle příručky by mělo okno být vepředu milimetr pod střechou, vzadu milimetr nad střechou, Těsnění okna by mělo vepředu mít vůli max 0,3mm - na vizitku a vzadu víceméně mezeru žádnou.

Mě okno vepředu sedí cca milimetr pod střechu, vzadu bohužel též a co se vůle těsnění týká, tak vepředu si mohu s vizitkou vyloženě klondat ..



Ale tak to je co jí mám, tak nevím. 7
00:37:54
01.01.2018
StepaNoFUN
-> Fávo forever: Jestli se nepletu, tak oknem tam nateče vždy. Ale musí to někady odtýct. A pokud to odtejká málo...
00:28:45
01.01.2018
Milan 136
23:23:23
31.12.2017
Athlonek
-> Fávo forever: A odtokové hadice máš čisté, v tom gumovém konci co je dole na konci hadice se to rádo ucpává?
upraveno 1x, naposled 31.12.2017 23:24:34
23:16:58
31.12.2017
StepaNoFUN
-> Milan 136: Vzadu je to ofiko za vnitřky vedle hran. Ale reálně vzadu ten práh nezmuchláš ani když jsi střevo. Vepředu ho zmuchláš jakmile to zkusíš... Teda alespoň u ingotů typu TDi... U 1,4 MPi bych se nebál to za prahy zvednout ani vepředu. :-D
23:10:11
31.12.2017
Fávo forever
.. když Vás tu tak vidím ..

Octavia 1, 1999 laurin, teče mi střešním oknem.

Když jsem ji kupoval, bývalý majitel mi říkal, že mu do ní na myčce nateklo tak at si dávám bacha. Já ji zkoušel brát zlehka vapkou a problém nebyl, dokonce ani při několikahodinovém lijáku na dovolenou. Po čase okno začalo při zavírání pištět, docela hlasitě, tak jsem jej tedy promazal dle DP originálním škoda mazivem a bylo po problému. Nedávno jsem z auta demontoval stropnici, vytepoval ji a vrátil zpět. Po asi měsíci jsem si všiml mokrých růžku stropnice u předního okna a to dokonce i když byla venku jen šílená mlha!



Těd ji mám v garáži, stropnice je dole a špekujulu. Dle DP usuzuji, že by okno chtělo seštělovat .. ale třeba se pletu, co myslíte ?



Přikládám sice půjčené foto z netu, ale voda mi kape na stejném zakroužkovaném místě.



edit: odtoky fungují.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Fávo forever vložen 31.12.2017 23:10:11
upraveno 1x, naposled 31.12.2017 23:11:39
23:02:14
31.12.2017
Tomaso435
-> Milan 136 31.12.17 22:59:58: hmm. každej druhej pneuservis má jen takovej nízkozdvihovej hever kterej přejedeš a máš ho mezi kolama pod prahama... za to tě přizvedne a de dolu a neřeší....
22:59:58
31.12.2017
Milan 136
22:58:12
31.12.2017
Milan 136
21:26:50
31.12.2017
StepaNoFUN
-> Nwkt: Do tohohle investuje pár bláznů. Tady se jedná o auta zákazníků...
21:26:10
31.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 31.12.17 21:00:39: Hrůza a ta klička taky. To je tzv. odírač prstních kloubů o zem. 3
upraveno 1x, naposled 31.12.2017 22:01:20
21:23:05
31.12.2017
Nwkt
-> StepaNoFUN: Tam se právě místo plastů dává tohle
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Nwkt vložen 31.12.2017 21:23:05
21:05:47
31.12.2017
StepaNoFUN
-> Nwkt: Nevím, ale co má nosníky, tak to na 2sloupu zvedáme za ně a nikdy nebyl problém. I když O2/O3 má přes nosníky plasty, tak se nikdy nestalo, že by ten plast prasknul.
21:01:06
31.12.2017
Nwkt
-> StepaNoFUN: Zajímavý že třeba u beetla musíš jenom za prahy. Je tam takovej prodlouženej hever 3
21:00:39
31.12.2017
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Ten origo hever ti jde jenom na ten rantl prahu 1
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Nwkt vložen 31.12.2017 21:00:39
20:56:16
31.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 31.12.17 20:53:21: Se právě jen ptám, resp. divím, páč na našich autech se na prahy nedává ani hever z příslušenství a pro servisní zvedáky je tam také spec. místo.
Extreme Tyres