skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> suri 01.02.18 19:42:50: pekny je to. Ta hneda kuze je fajn, jen z tech fotek to vypada nejak divne. Asi blby svetlo
-> Milan 136: origo ide len cez haldex alebo niekto dopasuje aj z volva
mám ho tu , origo
www.skodaplus.cz/Car/.../ skoda-superb-3-6-fsi-191-k w-l-k?query=full... čo tento verk?
mám ho tu , origo
www.skodaplus.cz/Car/.../ skoda-superb-3-6-fsi-191-k w-l-k?query=full... čo tento verk?
-> suri 01.02.18 10:12:04: jo mas recht, to byla dvojka pred fl, tudiz 2.gen. Pisu rychleji, nez premyslim.
4.ma filtr pod tim vickem na sroubky.
Ten origo nejde objednat.
Nejlepsi je stejne 5. bez filtru uplne
4.ma filtr pod tim vickem na sroubky.
Ten origo nejde objednat.
Nejlepsi je stejne 5. bez filtru uplne
-> palinator: čo mali dali , však je to všetko zámenné
Že prý mám na Oct údajně RS 24 mm stabilizátor. Že by tam někdo něco bastlil nebo se to tam mohlo dostat z výroby?
-> suri: na 5.generaci, ktera nema filtr ano. Hlavne v mrazech. Ale na 4. jsem posledne filtr normalne objednal z etky
-> Milan 136: u vás toto neriešite ? foto z netu
tu je to dosť časté tie 4-5 haldexy , staršie už sem nechodia
čo mám známeho na severe aj na školení hovorili chlapi z LM že každé druhé auto čo ide do Tatier zistí na snehu že mu nejde 4x4 ... všetko obchodácke autá z Bratislavy a potom na štrbskom zapadnú v prvom kopci a nechápu tomu ...tam že tie čerpadlá čistia ako na páse
minule som mal jedno 4 kde to nechcelo ani po vyčistení ísť , až po dlhom prehováraní sa chytilo a ide ...
tu je to dosť časté tie 4-5 haldexy , staršie už sem nechodia
čo mám známeho na severe aj na školení hovorili chlapi z LM že každé druhé auto čo ide do Tatier zistí na snehu že mu nejde 4x4 ... všetko obchodácke autá z Bratislavy a potom na štrbskom zapadnú v prvom kopci a nechápu tomu ...tam že tie čerpadlá čistia ako na páse
minule som mal jedno 4 kde to nechcelo ani po vyčistení ísť , až po dlhom prehováraní sa chytilo a ide ...
-> Bukaj: pokiaľ viem kus za kus 1U0810973 a 1U0810974 k tomu nejaké vkladačky a skrutky
-> suri 31.01.18 09:53:03: A ty podblatníky mám hledat někde na faceliftové jedničkové Octavii? A na tu předfaceliftovou jdou bez úprav, nebo se tam musí dodělat nějaké držáky?
-> Milan 136: je ale zohnať ho je problém
-> suri 31.01.18 17:32:51: no treba na te nasi... :), jen doufam ze jsem nepodelal vymenu oleje, asi jsem malo utahl filtr a jel jsem to projet, pak byl na napravnici jeste olej, tak jsem filtr dotahl jeste asi o 1/4 otacky, nekde na nejakem foru jsem se docetl, ze kdyz je malo oleje, tak se nespusti cerpadlo a nesepne to, takze nic nehrozi, pry horsi spatny olej, nez zadny, je to opravdu tak?
Vypustit ten olej a natlacit ho tam zpatky se mi moc nechce, nemuselo by se mi to uplne povest nebo by se mi do neho mohl dostat nejaky bordel.
Jeste me napadlo, jak na dojeti s rezervou, ktera ma jiny pumer? vyndat pojistku ABS?
Vypustit ten olej a natlacit ho tam zpatky se mi moc nechce, nemuselo by se mi to uplne povest nebo by se mi do neho mohl dostat nejaky bordel.
Jeste me napadlo, jak na dojeti s rezervou, ktera ma jiny pumer? vyndat pojistku ABS?
-> suri: na 4.generaci není filtr?
-> Bukaj: njn-> Jarda: tak na jednotke je klasika odhnitý konektor , chýbajúca kostriaca prepojka a pod
a koľko funkčných haldexov reálne poznáte ? každú chvílu sa rieši nejaký nefunkčný kus kde obchoďák ani nevie že to nefunguje , vyčistí sa čerpadlo , sitko na ňom , nový olej a zase to ide ... na 4 sa už nedá normálne objednať filter čo je tiež na škodu
a koľko funkčných haldexov reálne poznáte ? každú chvílu sa rieši nejaký nefunkčný kus kde obchoďák ani nevie že to nefunguje , vyčistí sa čerpadlo , sitko na ňom , nový olej a zase to ide ... na 4 sa už nedá normálne objednať filter čo je tiež na škodu
-> Bukaj: No jo, ale v dalších letech zase bude odečítat z daní, i když už platit za auto nebude... nevidím na tom nic strašlivého.
-> suri 31.01.18 13:38:45: Jenže pro firmu je to rentabilní - opravy jdou do nákladů a nové auto se odečítá 5 let...
...třeba můj bývalý kolega po smrti našeho zaměstnavatele založil firmu (já šel na OSVČ), koupil ojetou T5 za 180 tisíc a teď, když dělal daně, tak řešil, že by na firemním účtě měl mít navíc 140 tisíc (4/5 pořizovací ceny vozu) jako "zisk", který musí danit, i když ty peníze fyzicky nemá a zaplatil je za auto. Prostě zákony jsou zde nastavené tak, že se menším firmám nevyplatí pořizovat nová auta a když, tak na leasing...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
...třeba můj bývalý kolega po smrti našeho zaměstnavatele založil firmu (já šel na OSVČ), koupil ojetou T5 za 180 tisíc a teď, když dělal daně, tak řešil, že by na firemním účtě měl mít navíc 140 tisíc (4/5 pořizovací ceny vozu) jako "zisk", který musí danit, i když ty peníze fyzicky nemá a zaplatil je za auto. Prostě zákony jsou zde nastavené tak, že se menším firmám nevyplatí pořizovat nová auta a když, tak na leasing...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Nwkt 31.01.18 13:54:28: Jak mohou být lidi tak blbí, dyť jsou toho plný internety, že se to má měnit. Na druhou stranu, ten hovnožrút ze servisu by měl mít taky soudnost a zákazníkovi poradit.
-> Jarda: No doživotní ve smyslu do konce života haldexu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ted mi kolega rikal, ze zjistil, ze se mu u octavky nepripojuje zadek a chyba pry zadna, ptal jsem se ho, kdy menil olej v haldexu a rikal, ze za tech 5 let, co to ma, ze ne, ze mu v servise rikal, ze to je dozivotni :) a loni v zime mu to pry jeste urcite fungovalo a huci mu to pry porad stejne, od te doby, co auto koupil, no pamatuju, ze kdyz jsem v tom kdysi jel, tak zadni diferak byl slyset.
-> suri: asi je rentabilnejsie zaplatit opravu, ako cele nove auto...
-> Jarda: Poznám také firmy , len je to totálne nerentabilné , opravy za x tis. a cena auta viz inzerát
-> suri 31.01.18 13:16:50: mame tu octavky i s o trochu vic km a taky ofiko servisovane, byk velky bum, ze se misto nich nakoupi hnujdaje a asi po 5ks techto vozidel se radeji udrzuji octavky a superby
www.sauto.cz/osobni/.../1
7653246?goFrom=lis...
teprve zajeto , sa čudujem že je niekto schopný toto ešte udržovať a servisovať v ofiko servise , zrejme štátny podnik
teprve zajeto , sa čudujem že je niekto schopný toto ešte udržovať a servisovať v ofiko servise , zrejme štátny podnik
-> Sita: hlavně při přejetí vyjetých kolejí to bylo znát fest
ok, zajedu ke kamosovi na zdviz a zkusim tim zacloumat...
Nwkt: tlumice bych podezrival nejmin - delalo ti to i na hladkych povrsich?
Nwkt: tlumice bych podezrival nejmin - delalo ti to i na hladkych povrsich?
-> Bukaj 31.01.18 09:57:03: cocko bych Ti klidne pujcil, do jara urcite nic varit nebudu
-> Fity 31.01.18 09:26:26: super, diky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Fity 31.01.18 09:26:26: super, diky
-> Bukaj: ten plech stojí za prd , ale fungovať to bude
-> suri: Mně to přijde jako poměrně rozumná varianta s tím opravným plechem - kdybych měl COčko a střechu nad autem, tak bych si na to troufl sám. To auto není žádná leštěnka, ale bylo by fajn, kdyby ještě pár let fungovalo...
-> Bukaj: Podblatník sa dá dať , ale toto rozumne vyvariť je problém , je to o výmene blatníku
Měl by někdo z okolí čas a náladu se pustit do tohoto?
www.octaviaclub.cz/clanky /navod-oprava-koroze-vicka -nadrze-octavia-1-681.html
Nechce se mi maskovat tátovu provizorní opravu jen pro účel TK, stejně by se to do léta muselo řešit, jen na to nemám ani prostor, ani vybavení (čas by i byl)...
A s tím souvisí i další dotaz - píšou tam, že první Octavie neměly vzadu plastové nadkolí. Je možné tam jednoduše dát nadkolí z nějakého novějšího modelu?
www.octaviaclub.cz/clanky /navod-oprava-koroze-vicka -nadrze-octavia-1-681.html
Nechce se mi maskovat tátovu provizorní opravu jen pro účel TK, stejně by se to do léta muselo řešit, jen na to nemám ani prostor, ani vybavení (čas by i byl)...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
A s tím souvisí i další dotaz - píšou tam, že první Octavie neměly vzadu plastové nadkolí. Je možné tam jednoduše dát nadkolí z nějakého novějšího modelu?
-> Jarda: dával jsem Kayaby, 1.000,-kus a v pohodě, dokonce made in japan
Jakou znacku nebo radu tlumicu doporucujete na octavu?, vim 4x4 ma jiny a drazsi :/ Predni jeste jdou, ale zadni to maji uz za sebou...
-> Sita: Mě to dělali vyteklý zadní tlumiče
-> Sita: Koukni na silembloky zadní nápravy.
Vcera jsem po delsi dobre jel Borou delsi trasu a zjistil jsem ze neprijemne plave. Ale je to neco, s cim jsem se jeste nesetkal. Prijizde rovne, nebo do levy zatacky drzi dobre i pri vyssich rychlostech (kolem 100kmh). V pravych zatackach, nezavisle na kvalite povrchu, to pri rychlosti nad 80kmh udela tohle: Najizdim do zatacky (pohnu volantem), auto zacina vykruzovat polomer a v urcity chvili, asi cca ve chvili kdy zacinaji pusobit odstredivy sily, auto zatoci samo od sebe vic doprava, musim to volantem zkorigovat jinak bych sel ven. A pri vyjizdeni ze zatacky kdyz zacinam rovnat volant a odstredivy sily prestavaji pusobit se zase jakoby skokove vrati do primyho smeru, takze to zase musim korigovat, abych nevyjel do protismeru...
Bylo to pomerne nechutnych 450km vcera. Zastavil jsem na parkovisti, zkousel davat oba rejdy hejbat kolama jestli nekde neuvidim nejakou vuli a jediny co jsem nasel je lehce od oleje potrisnena leva manzeta na posilovaci rizeni. Ale oleje by melo byt v posilovaci dost.
Jinak je jeste potreba rict, ze na nerovnostech uz zacina byt predni naprava hlucna - precijen uz to ma neco najeto po mizernych cestach. Ale rozhodne to neni zadnej dobitej vrak zase... Takze doufam, ze to spolu souvisi a ze bude stacit vymenit "silentbloky".. .
Jinak alu hlinik, zimni Nokiany 3 roky stary, tlumice Mnonroe najeto asi 60tkm. Ale tlumicema to nebude bych rekl, to auto to udela i na absolutne novym a rovnym povrchu...
Poradite na co se jeste zamerit? Kolik by stala diagnostika v servisu? Vymenu dilu, pocitam, ze bych si delal sam.Krome geometrie teda...
Bylo to pomerne nechutnych 450km vcera. Zastavil jsem na parkovisti, zkousel davat oba rejdy hejbat kolama jestli nekde neuvidim nejakou vuli a jediny co jsem nasel je lehce od oleje potrisnena leva manzeta na posilovaci rizeni. Ale oleje by melo byt v posilovaci dost.
Jinak je jeste potreba rict, ze na nerovnostech uz zacina byt predni naprava hlucna - precijen uz to ma neco najeto po mizernych cestach. Ale rozhodne to neni zadnej dobitej vrak zase... Takze doufam, ze to spolu souvisi a ze bude stacit vymenit "silentbloky".. .
Jinak alu hlinik, zimni Nokiany 3 roky stary, tlumice Mnonroe najeto asi 60tkm. Ale tlumicema to nebude bych rekl, to auto to udela i na absolutne novym a rovnym povrchu...
Poradite na co se jeste zamerit? Kolik by stala diagnostika v servisu? Vymenu dilu, pocitam, ze bych si delal sam.Krome geometrie teda...
-> StepaNoFUN 26.01.18 21:54:23: jezdil jsem jeden cas dost s O1 1.6 a rikal jsem si, proc to ma tak osklivej intros![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> havlik: Jo to by odpovídalo. :-D Ta první palubka v OCT se mi opravdu nelíbí... :-)
-> havlik: Dělají to pořád, viz Exeo - recyklovaná Audina ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: je to prostě palubka rok 96 to je jak kdyby tam nacpali tu hnousnou oktávkou palubku:D
-> Nwkt: Takže jak jsem psal - doba cca G3... 4kruhy mi moc rukama neprošly...
-> StepaNoFUN 26.01.18 21:40:24: Palubka je původně o generaci starší A3
-> Pavel P@nkáč: To třeba jo... Ale rokem už by to měl bejt řekněme G4/OCT, tohle mi silně připomíná G3...
-> StepaNoFUN 26.01.18 21:40:24: no taky jsem si rikal
-> Nwkt 26.01.18 21:33:21: nee, dalsi nafta uz nesmi do baraku...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Nwkt 26.01.18 21:33:21: nee, dalsi nafta uz nesmi do baraku...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN: páč jsou z A3
-> StepaNoFUN: nj ale zas mužeš mít víc kw jak u zbytku koncernu:)
-> Nwkt 26.01.18 21:33:21: nj to je nafta - taky sem měl 110kw černou cupru
-> Nwkt: Proč ty palubky na španělákách vypadaj jako o generaci starší?
Tohle by měla být origo úprava ABT 2,8 s kompresorem
auto.bazos.cz/inzerat/... /SEAT-Leon-Cupra-28i-V6-4x 4-ABT-Kompresor-206-kW.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /SEAT-Leon-Cupra-28i-V6-4x 4-ABT-Kompresor-206-kW.php
-> Jarda: Tohle je třeba v pěkný výbavě
auto.bazos.cz/inzerat/... /Seat-Leon-Cupra4-19TDI-4x 4-110kw.php
-> Pavel P@nkáč: Jo a na FR jsem zapomněl![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
auto.bazos.cz/inzerat/... /Seat-Leon-Cupra4-19TDI-4x 4-110kw.php
-> Pavel P@nkáč: Jo a na FR jsem zapomněl
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: todle treba vypada pekne, az na ty tuzingovy zadni svetla, ktera se na to vubec nehodi auto.bazos.cz/inzerat/...
/LEON-180PS-4x4.php