skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
09:50:35
22.06.2018
22.06.2018
havlik
-> Jarda: A proč si nenechas doladit ten plyn nějak? Určitě to musí jít vic dokrmit i v otáčkách.
09:45:30
22.06.2018
22.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983: to mi ted delal zlutej rapid, kdyz jsen jel na Besiny tak u jednoho auta mi to staci :)))
09:16:12
22.06.2018
22.06.2018
Milan 136
09:13:25
22.06.2018
22.06.2018
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda - zrušená registrace 22.06.18 08:53:28: A nepomohl by přístřik benzínu na výfukový potrubí?
08:53:28
22.06.2018
22.06.2018
Jarda - zrušená registrace
Tak vcera pri predjizdeni autobusu mi to zas zaskubalo, mel jsem tam 6100/min. na LPG, to je tak blbe, ze v plnym vykonu to prestane jet a nesleduju otackomer v takovehle chvili, abych podle toho radil. U kazdyho auta to lehce pretocim pres max. vykon a radim, todle jede jak krava a najednou zacne skubat :/, trochu jsem ubral, hned to skubat prestalo. Chtelo by to asi pristrik benzinu, kdyz to zkousim na rovince na dvojku, tak to neudela az do 6500ot. Todle nedelam nejak casto, tak jednou za nekolik set km, ale i tak me to stve :).
20:58:52
21.06.2018
21.06.2018
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Vím. Ale speciálně jsem se ptal, jak to je, když vyvrtám díru do střechy a začně hnít práh - prej není problém to uznat...
Jo jo. Na tohle je "jen" 5 let a nebo 200k. Víc na dodávky nedávaj... Zas na druhou stranu u koncernu se nám může o víc jak 2 letech jenom zdát...
Jako je fakt, že bych radši Transportera, ale cenově je to v porovnání s tímhle za nesmysl a problémy jsou tam spíš větší, než menší... Uvidíme jak se bude srát tohle...
Jo jo. Na tohle je "jen" 5 let a nebo 200k. Víc na dodávky nedávaj... Zas na druhou stranu u koncernu se nám může o víc jak 2 letech jenom zdát...
Jako je fakt, že bych radši Transportera, ale cenově je to v porovnání s tímhle za nesmysl a problémy jsou tam spíš větší, než menší... Uvidíme jak se bude srát tohle...
20:51:17
21.06.2018
21.06.2018
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN: No víš jak je to se zárukou na kastli... a na zbytek jen 5 let? Koukal jsem, že na osobáky umí Ford i 7...
19:07:56
21.06.2018
21.06.2018
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Však v poho... Od tohohle by mělo bejt 5 let/200tis. - teda mimo běžnějch spotřebních (opotřebitelnejch) dílů a výměn olejů klid. Zbytek pokrejvá záruka. a na kastli 12let...
18:10:04
21.06.2018
21.06.2018
Jarda/felda
-> Jarda - zrušená registrace 21.06.18 12:18:09: nevynuluje se tacho po milionu ?
18:02:22
21.06.2018
21.06.2018
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN: Dělám si prdel
17:52:56
21.06.2018
21.06.2018
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Nee. Ten starej byl taky rail. ;-)
17:27:04
21.06.2018
21.06.2018
dragon_cb_cz
-> StepaNoFUN: To už se ti ten novej služebák začal srát? To brzo
16:55:46
21.06.2018
21.06.2018
StepaNoFUN
-> palinator: To Ti můžu prozradit. Jede to prakticky furt stejně, akorát to začne při potřebě vyššího zatížení motoru (kopec atd.) padat do nouzáku.
14:20:05
21.06.2018
21.06.2018
dragon_cb_cz
-> Jarda: Zrovna Shell nafta není něco, co bych do svýho auta chtěl lejt, ale na výkon to má vliv stejně mizivej...
12:27:11
21.06.2018
21.06.2018
palinator
-> bouchy:
Mrtvý turbo se projeví dřív uplně něčim jiným a to je spotřeba oleje. Je teda pravda, že jsem slyšel o přidřeným turbu na ložiskách, ale určitě by to nevydrželo jezdit dlouho. A vůle a nízká komprese se na výkonu nepoznaj. To se dřív pozná na blbejch studenejch startech, vůle jako takový do výkonu nepromlouvaj vůbec, ba skoro naopak. Čim vylítanější motor, tim líp pojede. Špatná komprese může způsobit zhoršení kvality spalování, ale v rámci korekcí se to dožene, takže se to pozná spíš na emisích.
Pokud TDI blbě jede co se týče výkonu, je to v naprostý většině případů vinou špatný senzoriky (váha) nebo závadou na podtlacích, u PD pak nastupuje smetená vačka nebo blbý nastavení rozvodů a vstřikovačů.
Znám několik motorů ve špatným technickým stavu, který rachotěj, hulej, hydroštely už nemaj skoro žádnej materiál, ale jedou furt jak praštěný.
E: nevim teda jak se chová ve výkonu hodně jetej common-rail, když mu vinou netěsnejch vstřiků tekoucích do přepadu a jetýho čerpadla začne klesat tlak v railu
Mrtvý turbo se projeví dřív uplně něčim jiným a to je spotřeba oleje. Je teda pravda, že jsem slyšel o přidřeným turbu na ložiskách, ale určitě by to nevydrželo jezdit dlouho. A vůle a nízká komprese se na výkonu nepoznaj. To se dřív pozná na blbejch studenejch startech, vůle jako takový do výkonu nepromlouvaj vůbec, ba skoro naopak. Čim vylítanější motor, tim líp pojede. Špatná komprese může způsobit zhoršení kvality spalování, ale v rámci korekcí se to dožene, takže se to pozná spíš na emisích.
Pokud TDI blbě jede co se týče výkonu, je to v naprostý většině případů vinou špatný senzoriky (váha) nebo závadou na podtlacích, u PD pak nastupuje smetená vačka nebo blbý nastavení rozvodů a vstřikovačů.
Znám několik motorů ve špatným technickým stavu, který rachotěj, hulej, hydroštely už nemaj skoro žádnej materiál, ale jedou furt jak praštěný.
E: nevim teda jak se chová ve výkonu hodně jetej common-rail, když mu vinou netěsnejch vstřiků tekoucích do přepadu a jetýho čerpadla začne klesat tlak v railu
12:18:09
21.06.2018
21.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 21.06.18 10:28:58: palivem to asi nebude - bere se do toho jen na shell a omv, klima nesmrdela, jen moc nechladila... jak kdyz tankuju, tak beru jen premiova paliva :) to ostatni asi ne, ale jak to jelo to me dostalo, rok nevim, ale 2011 by mela najeto urco vic, ale vzhkedem k tomu, ze tu je prunernej rocni najezd aut asi 120tis.km, tak mi to taky nejak nesedi
12:14:21
21.06.2018
21.06.2018
bouchy
-> palinator: Vůle, komprese, stav turba,...?
11:55:14
21.06.2018
21.06.2018
palinator
-> bouchy:
Vysvětlíš mi souvislost mezi nakládáním za studena a tím, že to nejede? A PD má tendenci zničit dvouhmotu ze svý podstaty, např. rotačky nebo common-raily na jízdní styl tolik netrpí.
Vysvětlíš mi souvislost mezi nakládáním za studena a tím, že to nejede? A PD má tendenci zničit dvouhmotu ze svý podstaty, např. rotačky nebo common-raily na jízdní styl tolik netrpí.
10:28:58
21.06.2018
21.06.2018
bouchy
-> Jarda: Tak ono co člověk až tak potřebuje - přední el. okýnka, posilovač (ten snad měly všechny octavie, narozdíl od fel, fabie,...), možná 12V zásuvku. Jestli to má el. sedačky s vyhříváním, zadní kameru a senzory, zadní stěrač atd. není až tak důležitý (teda pro mě). I bez klimy se dá vyžít, naopak pustit nějakou, kde prase kašlalo na desinfekci (a jela nonstop), to je o zdraví. Jestli málo foukala, tak to bude nedostatkem chladiva, příp. jiný "bloky" na cestě. No a že tomu někdo nakládal za studena, tudíž to nejede, navíc to rval na volnoběh, tak to odnesla dvouhmota... mohl by taky být problém někde v ŘJ, vim, že někdo měnil kvůli tomu, že "to jelo jak s tunovým přívěsem" - byla to chyba vstřiků a dávky nafty. A používání jen toho nejlacinějšího paliva tomu dlouhodobě taky neprospěje - mazivost, startovatelnost, čistota, nakonec i výkon (cet.č.). U takovýho auta asi člověk závodní výkony nebo luxus nečeká, spíš si mne ruce nad spotřebou a že servis platí někdo jiný.
09:18:02
21.06.2018
21.06.2018
sep
-> Jarda: :jaký rok výroby? Tuším od roku 2011 škodovka přešla z climaticu na manuál z dob felicií.-)
07:11:25
21.06.2018
21.06.2018
Jarda - zrušená registrace
Vcera sluzebka s O2 tdi, najeto 288, jezis to byla popelnice, co delala dvouhmota, to zas nekoho necha v nemecku nebo italii :) vybava zadna - jen manualni klima, ktera foukala trochu studenejsi vzduch, ale nevychladila to a jelo to asi jako kdybych za svou zaprahl 3tuny :) Prej je po kompletnim servisu a bude na prodej asi za 90 nebo kdo da vic :))).
21:55:10
18.06.2018
18.06.2018
Fávo forever
11:41:25
18.06.2018
18.06.2018
StepaNoFUN
-> charon: Nevím, jestli se zesílený pružiny na 4x4 daj vůbec koupit... Co jsem koukal, tak spíš ne, než jo...
07:08:59
18.06.2018
18.06.2018
charon
Já bych koupil nové zesilene zadni pruziny, daval jsem je ted na TDi (octu máme prej nejakej paket pro spatne cesty a je to cele malinko vyssi) a resil jsem to podobne i na jinejch autech s LPG.
21:53:07
17.06.2018
17.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Fávo forever 17.06.18 21:29:51: ja s tim LPG uz mam taky zadek nizsi nez predek (60l nadrz ze supa) pruziny mam origo nepraskle, pritelkyne ma praskle zaverne zavity a uz to ma skoro vyssi nez ja , takze bych tam taky nejake podlozky dal - na obe
21:29:51
17.06.2018
17.06.2018
Fávo forever
Někdo nějaký rady / tipy k výměně / vypodložkování zadních pružin octavia 1 4x4?
Co jsem zatím vyčetl, tak je to prý silný emocionální zážitek ..
Plánuji tam vložit podložky, aby měla nakoplejší zadek. Někdo dal nové neorigo pružiny a docela sedí..
Co jsem zatím vyčetl, tak je to prý silný emocionální zážitek ..
Plánuji tam vložit podložky, aby měla nakoplejší zadek. Někdo dal nové neorigo pružiny a docela sedí..
07:56:35
14.06.2018
14.06.2018
Klubko_
jinak k těm brzdám nikdo nic nemá? Docela mě to štve, ale nechce se mi jen tak naslepo rozdělávat cely brzdiče nebo měnit válec, abych pak zjistil, že problém je jinde.
12:45:03
11.06.2018
11.06.2018
Klubko_
-> Jarda/felda: noo, konkretizuj to prosím.
06:11:50
11.06.2018
11.06.2018
Jarda/felda
-> Klubko_ 10.06.18 22:39:33: třmeny, dělá to půlka vw group
22:39:33
10.06.2018
10.06.2018
Klubko_
kuci, nějak mě zlobí brzdy na octávce (1,9 66kw 2002). Při normálním brzdění prostě brzdí, ale stalo se mi, že jsem to musel prudce zašlápnout a prošlápl jsem pedál až někam na podlahu. Jako zabrzdilo to, ale ta dráha pedálu se mi nezdá.
Dneska jsem udělal výměnu brzdovky, takže by to mělo být odvzdušněno, ale furt pedál dostanu až hodně hluboko.
Když je dostatek podtlaku v posilovači, tak prudkým silným sešlápnutím jdu prakticky hned až na zem. Když sešlápnu normálně a dál tlačím, tak postupně se zase dostanu až na podlahu.
Čím by to mohlo být? Vadnej válec?
Dneska jsem udělal výměnu brzdovky, takže by to mělo být odvzdušněno, ale furt pedál dostanu až hodně hluboko.
Když je dostatek podtlaku v posilovači, tak prudkým silným sešlápnutím jdu prakticky hned až na zem. Když sešlápnu normálně a dál tlačím, tak postupně se zase dostanu až na podlahu.
Čím by to mohlo být? Vadnej válec?
07:51:08
09.06.2018
09.06.2018
Mr._Nosferatu
-> StepaNoFUN: ty se divíš, když většinu těch dílů vyrábí ukrajincí a podobní, co dělají za měsíc přes 300hodin za 80kč/hod ?
V práci pomalu spí a nějaká výstupní kontrola je jim jedno, Češi dělají kontrolu až po velký reklamaci.... (U nás to bylo vraceni dílů za pomalu mega, kontrola se dělá jen na dílech co vrátila automobilka, u ostatnich se čeká na další vrácení, přej to vyjde levněji ..)
V práci pomalu spí a nějaká výstupní kontrola je jim jedno, Češi dělají kontrolu až po velký reklamaci.... (U nás to bylo vraceni dílů za pomalu mega, kontrola se dělá jen na dílech co vrátila automobilka, u ostatnich se čeká na další vrácení, přej to vyjde levněji ..)
00:09:58
09.06.2018
09.06.2018
saskyn2
-> Milan 136: No to číslo je samozřejmě z vysoušeče, jsem to kokotsky vyfotil, jestli si vzpomenu tak kouknu přímo na číslo chladiče.
21:20:02
08.06.2018
08.06.2018
Nwkt
-> Jarda: Nemusíš měnit, stači propájet na desku, hoď sem potom foto a já ti to zakroužkuju. Tak až bude, tak to pošli
21:08:16
08.06.2018
08.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Nwkt 08.06.18 20:31:15: jako rele primo v te jednotce vymenit, kde to najdu? Diky
-> Nwkt 08.06.18 20:31:15: no k tomu autu se dostanu az v nedeli vecer nebo v pondeli, uz jsme jeli na ten sraz psu moji ovci, protoze ma nejlepsi klimu... jinak bych projel rapida, jeste haldex a pristrojovka byla chyba komunikace s rj motoru, mooc diky
-> Nwkt 08.06.18 20:31:15: no k tomu autu se dostanu az v nedeli vecer nebo v pondeli, uz jsme jeli na ten sraz psu moji ovci, protoze ma nejlepsi klimu... jinak bych projel rapida, jeste haldex a pristrojovka byla chyba komunikace s rj motoru, mooc diky
20:32:55
08.06.2018
08.06.2018
Nwkt
-> Jarda - zrušená registrace 08.06.18 18:40:58: Hoď mi někam (asi facebook nejlíp) autoscan celýho auta
20:31:15
08.06.2018
08.06.2018
Nwkt
-> Jarda - zrušená registrace 08.06.18 18:32:22: Tohle jsou relé v komfortce, taky mi to udělalo Toledo
19:13:13
08.06.2018
08.06.2018
Jarda - zrušená registrace
-> StepaNoFUN 08.06.18 18:45:02: Njn, kvalita upada vsude, hlavne ze je cimdal vic rozbujela byrokracie, nevim jak v automobilovem prumyslu, ale ve zdravotnictvi to je hruza, tak se uvazuje, ze se vic budeme orientovat na veterinu
18:45:02
08.06.2018
08.06.2018
StepaNoFUN
To je v místě, kde záda ztrácej slušnej název. Člověk už ani nemůže věřit novejm origo dílům. Právě jsem dovařil novou origo klimatrubku (ne teda na škodovku, ale na VW). Ač nová, tak utíkala. Reklamace bohužel nemožná (protože zjištěno včera v noci) a jelikož dodavatel jinou skladem neměl, tak by přišla teda až v úterý. A nejdýl zítra ráno je potřeba předat auto, jelikož majitel odjíždí na dovolenou... :-/
18:40:58
08.06.2018
08.06.2018
Jarda - zrušená registrace
a naftova todle pise od doby, co jsem namontoval tempomat - tempomat normalne funguje
nejde to smazat, naskakuje okamzite
ale zase vymizela chyba cangateway, ktera tam byla od koupe, chyba softwarove verze
jinak se sam opravil ten bordel, co to delalo pri vyslapavani spojky, zato me se zvetsuji ty vule asi okolo kardanu, boucha to vzadu, vepredu i uprostred :/ a jeste mi nejak zacina hur podrazovat na 3 i na 2 :/ asi to se spojkou bude chtit namontovat ten 6q :)))
nejde to smazat, naskakuje okamzite
ale zase vymizela chyba cangateway, ktera tam byla od koupe, chyba softwarove verze
jinak se sam opravil ten bordel, co to delalo pri vyslapavani spojky, zato me se zvetsuji ty vule asi okolo kardanu, boucha to vzadu, vepredu i uprostred :/ a jeste mi nejak zacina hur podrazovat na 3 i na 2 :/ asi to se spojkou bude chtit namontovat ten 6q :)))
18:32:22
08.06.2018
08.06.2018
Jarda - zrušená registrace
a jeste... vymena koncaku nepomohla, tak to zkusim propajet
18:27:51
08.06.2018
08.06.2018
Milan 136
-> saskyn2: taky snad vidim prvne
18:26:03
08.06.2018
08.06.2018
Jarda - zrušená registrace
todle je to skubani nad 6000/min.? vyresil by to pristrik benzinu?
asi vif vyresil chybu odbourani tlaku turba, ta uz hodne dlouho nenaskocila, dokonce i to sekundarni vzduchove cerpadlo uz stale funguje
asi vif vyresil chybu odbourani tlaku turba, ta uz hodne dlouho nenaskocila, dokonce i to sekundarni vzduchove cerpadlo uz stale funguje
17:32:10
08.06.2018
08.06.2018
palinator
-> Fávo forever:
Tim spíš je blbost samotný trysky když máš sám obavu z malýho turba ne?
Tim spíš je blbost samotný trysky když máš sám obavu z malýho turba ne?
17:14:41
08.06.2018
08.06.2018
Jarda/felda
-> Fávo forever 08.06.18 16:43:17: máme kouří to přiměženě
16:57:04
08.06.2018
08.06.2018
StepaNoFUN
-> Fávo forever: Vyškubni jednotku. Většinou to na ní je napsaný. Je to práce na pár minut.
16:43:17
08.06.2018
08.06.2018
Fávo forever
-> palinator: To právě nevím co s AGR s origo turbem udělá. U ALH s VNT turbem nevidím problém v samotném navýšení výkonu pomoci změny sw.
Zatím jen teoretizuji. Chvíli vlastním AGR 4x4 a mám podezření, že sw řídící jednotky byl v minulosti přemapován - v minulosti dovezeno z Německa.
Zatím jen teoretizuji. Chvíli vlastním AGR 4x4 a mám podezření, že sw řídící jednotky byl v minulosti přemapován - v minulosti dovezeno z Německa.
16:25:16
08.06.2018
08.06.2018
palinator
-> Fávo forever:
Není lepší spíš upravit SW než dávat trysky?
Není lepší spíš upravit SW než dávat trysky?
15:52:04
08.06.2018
08.06.2018
Fávo forever
Máte někdo zkušenost s tryskami s764 vložené do AGR 66kw bez úpravy sw řídící jednotky motoru? Jak se to chová? Kouří jak dýmovnice?
07:01:53
08.06.2018
08.06.2018
suri
-> saskyn2: to asi ani neznám