skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136: tak ono v servise je výhoda tá že ak nie si lempl tak to utiahneš aj na voľno ale na geometrii to povolíš a utiahneš znovu ... trochu som to umyl , navoskoval , ešte to celkom vyzerá k svetu na tie roky , ty máš ešte staršiu že?
-> suri 04.11.18 09:03:30: ja osobne silenbloky utahuju v pohotovostni poloze. Ale je pravda, ze vetsina lidi to nedela. Utahnou vyveseny rameno a pak se divi, ze se ty silentbloky za chvili utrhnou zase...
-> Bukaj 03.11.18 23:16:28: z toho si nic nedelej, ja u sve taky uz jednu pruzinu zlomil, aqle odlomilo se asi 4cm zavernyho zavitu a na vysce auta to ani neni znat, zak neresim, mozna to byla vyrobni vada, ze tu dosedaci plochu podbrousili nebo tam udelali vrub, zadnej bordel to nedela... jen u 4 koly jsem cetl, ze je potrebqa nejakej jednostrannej stahovak

-> Jirik_Tuňák1983: alebo aute -> Bukaj: vycvakneš rámik s manžetou okolo radičky , pekne od hora ide to normálne bez problému a uvidíš dve skrutky na 20torx čo držia popolník a už ide von , maximálne ešte bude jeden konektor na osvetlenie ...
pružiny vymeniť nie je problém , podložíš hever pod rameno , vonkajšia skrutka pri kolese von a pomaly spúšťaš dole , novú naopak , dotiahnuť ten spoj by sa malo v pohotovostnej polohe ale nikto okrem mňa to asi nerieši ... pružiny záleží od hodnoty auta, aj rozumná náhrada lejsfors a pod poslúži , vymenil by som aj tie gumy pod a nad pružinou ... 1K0512149B + 1K0512297D
ale rátaj s tým že ak je to staré humno kde nikdy nik nič nerobil tak nepôjde následne nastaviť geometria , lebo excentrické skrutky budú zadreté , viz téma Octavia 1-2-3
pružiny vymeniť nie je problém , podložíš hever pod rameno , vonkajšia skrutka pri kolese von a pomaly spúšťaš dole , novú naopak , dotiahnuť ten spoj by sa malo v pohotovostnej polohe ale nikto okrem mňa to asi nerieši ... pružiny záleží od hodnoty auta, aj rozumná náhrada lejsfors a pod poslúži , vymenil by som aj tie gumy pod a nad pružinou ... 1K0512149B + 1K0512297D
ale rátaj s tým že ak je to staré humno kde nikdy nik nič nerobil tak nepôjde následne nastaviť geometria , lebo excentrické skrutky budú zadreté , viz téma Octavia 1-2-3
-> Bukaj 03.11.18 23:16:28: To jsi kolegovi za tu jednu jízdu moc štěstí nepřinesl. Asi se bude muset poohlédnout po jiném spolujezdci. 

Možná dotaz spíše do "co jste dnes podělali" ale:
Jel jsem (v noci jako spolujezdec) v kolegové Octavii druhé generace a chtěl jsem otevřít popelník a dát tam klíče...
...zatlačil jsem jemně v horní části popelníku, lehce to luplo a popelník se otevřel, ale už nešel zavřít (až poté jsem zjistil, že se nemá tlačit nahoře, ale dole, nicméně nepoužil jsem nikterak velkou sílu - menší, než je třeba k otevření popelníku v palubce MBčka)...
Asi se něco ulomilo, že? Půjde to spravit, nebo je to na výměnu celého popelníku? A jak se případně vyndavá? Zatím jsem to nezkoumal, byla tma...
Jinak cestou u té Octavie praskla zadní pružina (jak jsem správně identifikoval podle zvuku a posléze po zaparkování ověřil) - předpokládám, že pružiny není složité vyměnit. Kolik tak stojí originály? Tuším, že pružiny byly označeny dvěma žlutými a jednou bílou tečkou (nebo opačně?)...
Jel jsem (v noci jako spolujezdec) v kolegové Octavii druhé generace a chtěl jsem otevřít popelník a dát tam klíče...
...zatlačil jsem jemně v horní části popelníku, lehce to luplo a popelník se otevřel, ale už nešel zavřít (až poté jsem zjistil, že se nemá tlačit nahoře, ale dole, nicméně nepoužil jsem nikterak velkou sílu - menší, než je třeba k otevření popelníku v palubce MBčka)...
Asi se něco ulomilo, že? Půjde to spravit, nebo je to na výměnu celého popelníku? A jak se případně vyndavá? Zatím jsem to nezkoumal, byla tma...

Jinak cestou u té Octavie praskla zadní pružina (jak jsem správně identifikoval podle zvuku a posléze po zaparkování ověřil) - předpokládám, že pružiny není složité vyměnit. Kolik tak stojí originály? Tuším, že pružiny byly označeny dvěma žlutými a jednou bílou tečkou (nebo opačně?)...
-> Jarda - zrušená registrace 03.11.18 20:43:33: Nic nekreje
-> Nwkt 03.11.18 19:32:49: proc? koukal jsem, ze RS maji uplne stejnej, akorat asi vetsi prumer, nemaji ho kolem celyho kotouce, jak felda
tady je RS www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/1j0615311b-kryci-ple ch-kotoucove-brzdy-levy-rs -oe-10279.html ale kvuli tomu kousku to menit nebudu, zadni mam trochu na kasi (naftova je ma stejne hnily, jako ta moje), ale nikde jsem nenarazil na ty pro 256 na TT quattro nebo S3

tady je RS www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/1j0615311b-kryci-ple ch-kotoucove-brzdy-levy-rs -oe-10279.html ale kvuli tomu kousku to menit nebudu, zadni mam trochu na kasi (naftova je ma stejne hnily, jako ta moje), ale nikde jsem nenarazil na ty pro 256 na TT quattro nebo S3
-> palinator: ale ak ťa to poteší tak ma čaká 7DSG spojky lebo pri pomalej rozjazde 1-2 to šklbe a vibruje ... a teraz som bol pozerať jednu 1,6MPI , zavše nejde 3-4 4-3 , spojka je tam KO tiež a ešte možno nejaký synchron , urobíme zajtra základné nastavenie a uvidí sa
-> suri 03.11.18 17:29:31: diely a hlavne karosarske su drahe akoby to bol rolls ale bizuteria ktora sa lahko poskodi je za rozumno...
-> palinator: spomínam si len na diesle
-> Jarda - zrušená registrace 03.11.18 18:50:17: Tak takovej ti je k prdu ne? 

-> Milan 136: -> suri:
Chlapci, jen takový dotaz mimo. Náhodou na OIII TSI nebyla nějaká svolávačka, že by tam umíraly předčasně spojky? 70 tkm na spojku není moc.
Chlapci, jen takový dotaz mimo. Náhodou na OIII TSI nebyla nějaká svolávačka, že by tam umíraly předčasně spojky? 70 tkm na spojku není moc.
-> SO545: no neviem , čo som riešil na tú kiu tak vždy bolo drahšie , led svetlá za tisícku keď u nás full led kodiaq toľko nestojí , klapka teploty 100eur , na octavii 40eur a podobne
excentre po 30eur kus a silenbloky podobne to je fajn oprava, a nemá to nikto skladom a dnes neprišli takže auto stojí do pondelka
excentre po 30eur kus a silenbloky podobne to je fajn oprava, a nemá to nikto skladom a dnes neprišli takže auto stojí do pondelka
-> suri 03.11.18 07:32:56: naposledy som robil Range Rovera z vonku velka parada. Dostal tukes na blatnik a zad.naraznik ... auto ani nie 3roky stare malo aj jemnucko suchnute koleso /len zalestenie/ Geometria nutna... naco sa dole sahlo to sa utrhlo... Po pi.. problem ale ked sa zavolalo do dealera vsetko poriesne... skrutky, silenty a excentre mali skladom....preco asi
U ceeda je des demontaz kluciek maju to ako kokoti skrutka ide do mosadznej matice....
Skoro vzdy sa to utrhne..Nastastie skrutka je take blato ze sa nepretoci mosadz v plaste ale odlomis skrutku...Na druhu stranu tie veci stoja oproti Skoda /VW haliere.

U ceeda je des demontaz kluciek maju to ako kokoti skrutka ide do mosadznej matice....
Skoro vzdy sa to utrhne..Nastastie skrutka je take blato ze sa nepretoci mosadz v plaste ale odlomis skrutku...Na druhu stranu tie veci stoja oproti Skoda /VW haliere.
-> Jirik_Tuňák1983: takto vyzerá 99% áut čo tu jazdili v soli , a to koreec má ešte spodok prestiekaný celý UBSkom a nepomohlo
-> suri 02.11.18 17:38:54: Toto je 4 roky staré? Také ohnité? 

-> bouchy 02.11.18 18:53:25:
Tamty ale co vim, tak dojely po ose. Ale nelze říct, že by tahle Octa byla jízdy neschopná, přeci jen se dala přes kvalt do pohybu a kvalty jsem tam trefoval jako ve V3S, aspoň abych s tim dojel domu.
Tamty ale co vim, tak dojely po ose. Ale nelze říct, že by tahle Octa byla jízdy neschopná, přeci jen se dala přes kvalt do pohybu a kvalty jsem tam trefoval jako ve V3S, aspoň abych s tim dojel domu.

-> Jarda: tak tu je skôr problém v tom že na škodovke je to oceľ a hliník , tu ocel a ocel a proste to je excenter s driekom na "presno" a ten zarezne ako nič , však aj ak ho vymažeš tak tam nič moc vnútri nezostane ale aspoň stopa , tam kde je celozávit to ide von vždy
-> Milan 136: mne to onehdá pri 38tis km kolega trochu vyklepol a nastriekal nejakým mazadlom a ide mi to pekne , teraz mi robil geo , znova vymastiť , nové podložky a matky a zavoskovať ... nech mi to ešte chvíľu vydrží , pomaličky treba robiť rozvod a predné brzdy
-> Milan 136 02.11.18 18:19:50: a ja si zas říkal, kde přišel k Miatě, protože provedení excentru i uchycení stabíku ma podobný 

-> palinator 02.11.18 17:09:04: Pěkná tyč... holt "předkyně" táhne svou následovnici - což možná o něčem vypovídá
Asi je to tu správně, protože jsou na fotce 4 oktávky





-> suri 02.11.18 17:38:54: pekny. Jsem si prvne rikal, co to je na Octavii za podovny rameno

-> suri 02.11.18 17:34:42: taky me u octy prekvapuje, ze 17let nerozebirane spoje bez problemu povolim a i u naftove, ikdyz tam uz spousta rozebirana byla, ale zas tam to je radne vse orezle, ja vse mazu vazelinou z prachovek poloos, ktere jsem musel vymenit

-> palinator: a majiteľ mal na hlave kožuch z líšky ?
dnes toto , štvroročná slovenská bučora kia ceed , všetky silenbloky už načaté , excentre zhnité na totál bez pohnutia , za cenu dvoch spodných silenblokov vymením na octavii všetkých 14 aj s excentrami ... a po tých rokoch aj tie octavie ešte väčšinou idú pohnúť
dnes toto , štvroročná slovenská bučora kia ceed , všetky silenbloky už načaté , excentre zhnité na totál bez pohnutia , za cenu dvoch spodných silenblokov vymením na octavii všetkých 14 aj s excentrami ... a po tých rokoch aj tie octavie ešte väčšinou idú pohnúť
Štartér nešiel, tachometer sa pokazil, olej vytiekol, tyždeň nato sa ROZSYPALA SPOJKA (nebolo možné zaradiť žiadny rýchlostný stupeň na tomto autě) 

-> vhml: nie ale tlmič má menší priemer do tehlice 50/55 mm , a zase sa bojím toho že tam dám nové tlmiče a budú po chvíli tiecť alebo budú KO ako väčšina
serie ma to o to viac že mám pekné hliníkové otoče aj nové hliníkové ramená a nemusel som to furt maľovať
serie ma to o to viac že mám pekné hliníkové otoče aj nové hliníkové ramená a nemusel som to furt maľovať
-> vhml: Těhlice má jinej průměr pro tlumič
-> suri 01.11.18 08:56:34: to potom ty malé kola drhnou o tlumiče?
-> vhml: viem , ale musím meniť tlmiče -> Jarda: smysl to má vždy , tie brzdy sú super pri takom min. rozdieli 280-288 , druhá vec kto by to správne nakodoval v ABS , aby to fungovalo ako má
-> suri 01.11.18 08:28:56: jj, tak zalezi jake jezdis cesty, jestli to ma smysl...
-> Nwkt 01.11.18 08:19:46: no ty coopery jsou mekkoucky, ale prijde mi, ze ubyvaji pred ocima, 3tis.km jsou na nich znat :/ ty budu mit tak na jednu zimu :(
-> Nwkt 01.11.18 08:19:46: no ty coopery jsou mekkoucky, ale prijde mi, ze ubyvaji pred ocima, 3tis.km jsou na nich znat :/ ty budu mit tak na jednu zimu :(
-> suri 01.11.18 08:28:56: 288 se do 15" vejde v pohodě, mám je na Fabii i Sharanu.
-> Jarda: mne by 288 vošli aj do 15 ale kašlem na to , už nejdem investovať a hlavne sa bojím výmeny tlmičov kvôli väčšej tehlici
-> Jarda: 205/55 R16 jsou hrozný balony, na tom nemůžeš nic cítit 

-> suri: ja dal 16ky kvuli brzdam, ale mozna jsem nemel davat velky predni brzdy a dat jen vetsi zadni, protoze kdyz sem najedou prazaci se retezama, tak tu mame 3 zimni mesice hotovej tankodrom a s 16 se mi vse na napravach rychleji vymlati, pamatuju na favu po kazde zime SB a po kazde druhe cepy, ale tenkrat jsem jezdil denne Svratka-ZR silnice udrzovana pouze pluzenim
-> Milan 136: žiadny konkrétny ale aspoň mám rozdielne dizajny zima leto , inak moje origo plechy aj origo pneu 2011 sú stále pôvodné a jazdia na inej octavii :D
moje deimosy som dal bratovi na 1,8TSI , ja som objednal nové plechy aj pneu
moje deimosy som dal bratovi na 1,8TSI , ja som objednal nové plechy aj pneu
-> suri: jaky duvod ma vymena hliniku za plechy?
-> Jirik_Tuňák1983: Ale to je snad u vseho, ze vyrobek z fabriky vydrzi nejdyl... Od baterky v hodinkach po kdovi co :-D
-> Shader 31.10.18 16:09:57: Nejvíce vždycky vydržely ty z fabriky. 

Dneska dorazily stěrače BOSCH Aerotwin, výroba Belgie. Zpracování pěkné, stírají parádně. Uvidím, jak dlouho vydrží.
-> Nwkt 29.10.18 18:35:20: jj, to by me prisly skoro, jak komplet ty brzdy... a ten vzor se mi taky moc nelibi, ale zase jsou vyhrivane, ja si vyhrev opravil, ale sedim levou nohou na zeleze
do prace mi to neva, hlavne ze to hreje, ale na delsi cesty to je horsi

-> Jarda: Za mě drahý za tu cenu