skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Co za caddy má 66kw? Podle mě se 1.6 dělaly bud 55 nebo 75. Kamarád měl od novoty tu 75kw a byl s tím strašně spokojený(mě teda přišlo že to moc nejelo) najezdil s tím 200t a nikdy se mu na tom nic nevysralo, ted s tím jezdí někdo jiný ve firmě, má to asi 350 a snad i původní spojku.
-> palinator 27.11.18 18:27:26: Mam na dielni jednu Caddy na lak. Servisak pivovaru. Na tachu cca 150000km auto je ako nove. Je to 5miestna krabica cize ziaden luxus. Ale vrak to nieje.
Brat trval na Caddy ked prva sla z domu ale vyberali sme dlhsie.
Vsetko stocenky a vraky.... kupovat sluzobak z druhej ruky je otrava...su vytazene az strach
ale obcas sa da najst slusne auto.
Servisujeme aj Dobla od Fiatu a Ford vsetko auta od SPP ak sa sofer stara je to OK ak nie je to vrak do roka... Teraz presli na Dacie plati to aj k tejto znacke.
Brat trval na Caddy ked prva sla z domu ale vyberali sme dlhsie.
Vsetko stocenky a vraky.... kupovat sluzobak z druhej ruky je otrava...su vytazene az strach

Servisujeme aj Dobla od Fiatu a Ford vsetko auta od SPP ak sa sofer stara je to OK ak nie je to vrak do roka... Teraz presli na Dacie plati to aj k tejto znacke.
-> StepaNoFUN 27.11.18 18:30:00: suri uz supa nema? ten byl vymazlenej

Neví někdo o benzínový OCT, nebo SUPu do tak 400tis. Kč? Něco rozumnýho, v benzínu. Je to na nájezd tak 10k ročně max.
-> SO545:
Na tomhle hrčí převodovka, motor modře hulí, zní jak kýbl šroubů v Tatramatce, aktuálně zadřená regulace turba, spojka (pravděpodobně po výměně) cuká s celým autem jak kdyby chtěl celej agregát vyskočit. Koroze kam se podíváš. Řízení se měnilo. Zámek posuvnejch dveří nejde otevřít. Jinak to auto nic nemá, takže se nemá co posrat. Na tachu asi 270000 km, ale spíš mi to přijde jako nekonečno. Je to z Esy, takže o historii si nedělám iluze.
Na tomhle hrčí převodovka, motor modře hulí, zní jak kýbl šroubů v Tatramatce, aktuálně zadřená regulace turba, spojka (pravděpodobně po výměně) cuká s celým autem jak kdyby chtěl celej agregát vyskočit. Koroze kam se podíváš. Řízení se měnilo. Zámek posuvnejch dveří nejde otevřít. Jinak to auto nic nemá, takže se nemá co posrat. Na tachu asi 270000 km, ale spíš mi to přijde jako nekonečno. Je to z Esy, takže o historii si nedělám iluze.
-> palinator 27.11.18 17:43:33: Brat ma uz druhu Caddynu prva bola LIFE najazdila cez 700000km raz menena spojka... a bezna udrzba.... Minulu zimu to stotalkovak ked mu do protismeru vleteli colnici.
V 90km/h dostali ranu na bok... Z auta chvalabohu vystupil po vlastnych ...
10rokov dozadu by som to opravil ...teraz to nemalo cenu.
Teraz ma druhu sice skrinu ale vo vybave. Kupil ju s plnou servisnou historiou.
Uz to ma DPF ale po roku bez problemu...
Jedine co som riesil je hrdza falcu predne kapoty /chyba ako u Caddy tak u G5/
A to moj surodenec moc na auto nepozera...Dostane pred.servis a musi makat.
Luxus v tom nehlada ma to na pracu.
Hola karoseria alebo v social vybave je buda ako kazda dodavka
V 90km/h dostali ranu na bok... Z auta chvalabohu vystupil po vlastnych ...
10rokov dozadu by som to opravil ...teraz to nemalo cenu.
Teraz ma druhu sice skrinu ale vo vybave. Kupil ju s plnou servisnou historiou.
Uz to ma DPF ale po roku bez problemu...
Jedine co som riesil je hrdza falcu predne kapoty /chyba ako u Caddy tak u G5/
A to moj surodenec moc na auto nepozera...Dostane pred.servis a musi makat.
Luxus v tom nehlada ma to na pracu.
Hola karoseria alebo v social vybave je buda ako kazda dodavka

-> palinator 27.11.18 17:43:33: Strašně se tam i sedělo, sedačky nešly shodit níže a opěradla nešla sklonově téměř nastavovat, páč za tebou už byla příčka. V této variantě mi nedávalo to auto v podstatě žádný smysl. Obuté to bylo na letních Nexenech.
-> Mr._Nosferatu 27.11.18 17:04:04: jenže ono tam nic moc lepšího nejni 

-> Nwkt 27.11.18 15:55:16:
Rozdíl v základní ceně Caddy 2,0 TDI 55 kW a 2,0 TDI 110 kW je 137 tisíc. Mezi 55 a 75 kW je to 53 tisíc. Je to zmrdovina.
A když porovnám Caddy 1,9 TDI 77 kW s podobně starým Transit Connectem 1,8 TDDi 55 kW, tak Caddy je proti Transitu nekvalitní spotřební sračka ve všech směrech. Jedinou výhodu má v lepší dynamice a nižší spotřebě a ano, vevnitř to vypadá víc k světu. Ale množství poruch Caddy nebo chcete-li až pozoruhodná spolehlivost a kupodivu i odolnost proti korozi toho Tranzitu, kterej je taky ulítanej až hrůza, je až zarážející.
-> Jarda/felda:
Do dodávek se motory podlaďujou záměrně kvůli zvýšení životnosti. Ale jejich šarády s ceníkama už zas tolik nechápu. Vždyť 63 kW motorizace pro Transporter je prostě prasečina, která nemá nic společnýho s požadavkem na spolehlivost a životnost.
Rozdíl v základní ceně Caddy 2,0 TDI 55 kW a 2,0 TDI 110 kW je 137 tisíc. Mezi 55 a 75 kW je to 53 tisíc. Je to zmrdovina.
A když porovnám Caddy 1,9 TDI 77 kW s podobně starým Transit Connectem 1,8 TDDi 55 kW, tak Caddy je proti Transitu nekvalitní spotřební sračka ve všech směrech. Jedinou výhodu má v lepší dynamice a nižší spotřebě a ano, vevnitř to vypadá víc k světu. Ale množství poruch Caddy nebo chcete-li až pozoruhodná spolehlivost a kupodivu i odolnost proti korozi toho Tranzitu, kterej je taky ulítanej až hrůza, je až zarážející.
-> Jarda/felda:
Do dodávek se motory podlaďujou záměrně kvůli zvýšení životnosti. Ale jejich šarády s ceníkama už zas tolik nechápu. Vždyť 63 kW motorizace pro Transporter je prostě prasečina, která nemá nic společnýho s požadavkem na spolehlivost a životnost.
-> Jarda/felda: Asi aby si firmy museli připlatit za lepší motor ?
-> Jirik_Tuňák1983 27.11.18 15:52:37: taky nechápu proč do dodávek dávají slabý motory, třeby do transportérů daji 2.5tdi 75kw
vždyt v osobákách z 2.5 ždímou 120+kw jak nic a pak udělaji tohle 


-> Jirik_Tuňák1983 27.11.18 15:52:37: proto ja v nive za jizdy to cerpadlo vypinam

-> Nwkt 27.11.18 15:55:16: I kdyby to bylo lépe vybavené, tak ten motor je opravdu tak pro dodávku na rozvoz zeleniny po městě. Je to s tím 5q zoufale líný.
-> Jirik_Tuňák1983: A co bys chtěl, když si někdo koupí extrasociál edition?
Teď jsme jeli s VW Kaďy 1.6 TDi 66 kW a je to fakt strašný. Tato verze nemá ani rádio, ozvěna je v tom jak v konzervě, pod sedačkou čumí plechy, plasty úděsný, z ložné plochy hlasitě vrčí čerpadlo při každém zastavení v křižovatce tak, že to přehluší úplně všechny ostatní hluky a ruchy. Najeto má teď sice 90 km, ale jede to fakt strašně mizerně.
-> Nwkt: Je a ona to ví, k tomu autu přišla jak slepá k houslím, kdyby si ho měla koupit, tak to neudělá. Akorát ten carsharing občas vypadá tak, že si půjčuje auto ode mě 

-> Nwkt 27.11.18 14:32:58: ja si treba nedokazu predstavit pokazdy jezdit v jinym aute, ja bych to snad hned zacal opravovat
mel jsem k tomu sklony i u sluzebni octy ve Zdase, vedouci rikal neboj, dame to na dopravu, aby to vyresili, pak nam radeji dali jinou, kdyz to tam bylo porad... misto predface 1.6, face 1.9tdi 81kW :), tu 1.6 dostala udrzba a jeste hodne dlouho ji pouzivali, proste kazdej neni tak postizenej jak ja a staci mu, kdyz to jezdi...

-> dragon_cb_cz 27.11.18 14:03:43: Přesně pro ní je carsharing řešení 

-> palinator 27.11.18 13:37:01:
presne receno...
jesitnost lidi nema mezi, dnes jsem si dovolil predjet fabku tsi a co ten dement pak predvadel, nakonec me predjel v obci a na prechodu malem sejmul cloveka
ja uz tam tu kameru musim dat...
-> dragon_cb_cz 27.11.18 14:03:43: na takovy courani na 5q asi i ta jednohmota, tam jde jen o to, aby to jezdilo, jak popisujes

jesitnost lidi nema mezi, dnes jsem si dovolil predjet fabku tsi a co ten dement pak predvadel, nakonec me predjel v obci a na prechodu malem sejmul cloveka

-> dragon_cb_cz 27.11.18 14:03:43: na takovy courani na 5q asi i ta jednohmota, tam jde jen o to, aby to jezdilo, jak popisujes

-> Nwkt: No to je ono - ona právě většinou jezdí MHD nebo na kole, autem sem tam o víkendu a přes zimu většinou stojí úplně... takže dokud to jezdí tak fajn, ale pokud by do toho měla dát desítku, tak už se jí skoro víc vyplatí nějakej carsharing nebo něco takovýho.
-> palinator: No ono zas tak hvězdně zachovalý není, ale úplně beznadějný taky ne... každopádně viz výše, až umře, bude to nejspíš bez náhrady.
-> palinator: No ono zas tak hvězdně zachovalý není, ale úplně beznadějný taky ne... každopádně viz výše, až umře, bude to nejspíš bez náhrady.
-> Nwkt:
Viděl bych to na novou Sportage nebo něco podobnýho.
E: ono je totiž nejlepší, když se ti zdá že máš do starýho (byť dosud spolehlivýho a zachovalýho) auta dát nějaký peníze, třeba desítku, tak auto střelit a koupit nové za půl mega. Protože nainvestovanou desítku soused neuvidí, nový auto za 10 měsíčně ano.
E2: tim nechci říct, že je to případ Vítkovy ségry, ale je to případ většiny lidí.
Viděl bych to na novou Sportage nebo něco podobnýho.

E: ono je totiž nejlepší, když se ti zdá že máš do starýho (byť dosud spolehlivýho a zachovalýho) auta dát nějaký peníze, třeba desítku, tak auto střelit a koupit nové za půl mega. Protože nainvestovanou desítku soused neuvidí, nový auto za 10 měsíčně ano.
E2: tim nechci říct, že je to případ Vítkovy ségry, ale je to případ většiny lidí.
-> dragon_cb_cz: Tvl tak ať jezdí radši tramvají ...
-> Jarda/felda: Je tam 5q...
-> palinator: Hmm, to asi blbě hledám... mě je to celkem jedno, ale chtěl bych vědět, jak moc segru postrašit, až se vrátí z Asie
EDIT: Už jsem asi našel, 7,5k za sadu s dvouhmotou cca... to jde. Ale snad to bude jen ten záchyt reakce jak píše -> vhml: , protože segra by to asi radši nechala umřít než do toho nasypat desítku za výměnu spojku - což by možná pořád ještě byla škoda (soudě podle té včerejší projížďky).
-> palinator: Hmm, to asi blbě hledám... mě je to celkem jedno, ale chtěl bych vědět, jak moc segru postrašit, až se vrátí z Asie

EDIT: Už jsem asi našel, 7,5k za sadu s dvouhmotou cca... to jde. Ale snad to bude jen ten záchyt reakce jak píše -> vhml: , protože segra by to asi radši nechala umřít než do toho nasypat desítku za výměnu spojku - což by možná pořád ještě byla škoda (soudě podle té včerejší projížďky).
-> dragon_cb_cz 27.11.18 11:58:31: 6q začne rachtat když dáš jednohmotu 

-> dragon_cb_cz:
Jednohmota je o 2000 levnější. Tos chtěl slyšet?
Jednohmota je o 2000 levnější. Tos chtěl slyšet?
-> vhml: Jo, to byla druhá možnost, která mě napadla - protože jinak ten motor běží klidně. Najeto to má 245 tisíc, ale segra asi bude z těch, co spojce dají trochu zabrat 
-> Jarda: Je nějakým způsobem speciální? Segra má předokolku...

-> Jarda: Je nějakým způsobem speciální? Segra má předokolku...
-> dragon_cb_cz 27.11.18 09:58:11: vzhledem k te prevodovce urcite zachovat
ja chci dat 6q a tam by me ani nenapadlo ji nezachovat...


-> dragon_cb_cz 27.11.18 09:58:11: nebude spíš v háji záchyt reakce motoru? Sharan dvouhmotu má a když se v nějakejch 280t dělala spojka, tak tam dvouhmota zůstala protože ji nic nebylo.
Já jsem včera vezl sestru na letiště jejím autem, tak jsem po dlouhej době řídil O1. A ty sedačky mi fakt nechyběly
Ale jinak musím uznat, že na věk, odjetý kilometry a naprosto minimální údržbu, kterou to v poslední době dostává je to auto fakt celkem držák... na podvozku nic nemlátilo, brzdy v pohodě (i když jezdí dost minimálně) atd. Akorát mi přišlo, že při přidání/ubrání to sebou docela škubalo... U té 1.8T je taky dvouhmota ? A pokud jo, má smysl jí zachovávat, nebo lze v klidu tam dát jednohmotu?

-> bouchy 27.11.18 09:29:31: spinace jsem menil a bez efektu, podezrivam bud plosnak zamku - studenaky nebo komfortku, svazek do dveri asi ok, kdyz to zrovna funguje a hybu s nim tak to neprestane fungovat a naopak, kdyz nefunguje, tak zase nezacne :) stejne ty slaneny draty do dveri jsou spatne navrzene, tvrde a jednotliva lanka jsou silna, takze se to prelame :/
-> Syny 27.11.18 09:18:09: nejlepsi, jak clovek cte testy spolehlivosti aut a pak ke konci se dozvi, ze na hodnoceni spolehlivosti mela vyrazny vliv zarovka v zadnim svetle

Ten zámek jsem měnil, ten spínač, co je úplně vevnitř, co detekuje otevření dveří, nefungoval.
-> Jarda: Taky mi zlobi zamek ridice, ale pojistkou to asi nebude 

-> vhml 27.11.18 09:07:39: tvl to jsou kramy neskutecny...
Premejslim, jestli nekde nemam taky pojistku navic, kdyz mi zlobi zamky dveri na ridicove strane :)

Premejslim, jestli nekde nemam taky pojistku navic, kdyz mi zlobi zamky dveri na ridicove strane :)
-> saskyn2 27.11.18 08:52:08: Já jsem jednou špekuloval s pojistkma na sharanu ( benzínovým ) a pojistku od centrální elektriky jsem si omylem strčil vedle do vyhřívání nafty. Kupodivu to naftu vyhřívat nezačlo, jen jsem kolem toho tejden chodil a špekuloval proč to nejde zamknout, nebliká, nestahuje okna... 

-> bouchy 27.11.18 08:48:27: jasne, ale jezdila kratke trasy na longlife, na muj vkus je ten motor docela zakarbonovanej, ja mam vsechny motory krasne ciste, po prvni vymene shell helix ultra se v oleji objevovaly necistoty, ted uz mam olej cisty, ale kdyz strcim prst pod viko ventilu, tak ho vytahnu spinavej :/ asi nekdy budu muset viko a vanu sundat a vycistit to, to mi radil i Jirka, kdyz jsem to koupil, ale nechce se mi, jsem hrozne linej na tom neco udelat...

-> vhml 27.11.18 06:20:32: JJ. A aktivovala se mu. Kontrolka.

-> Jarda: Takže O1 1.8?
-> bouchy 27.11.18 07:34:24: u feldy by me to ani nenapadlo, ani u aee 1.6, vzhledem k tomu, ze jsem s ni letos najel asi 5 tis.km :)
-> Syny 27.11.18 07:15:17: Tak si prohlídni pojistky u baterky
tam je osazený vše

-> Jarda: Neznám stav vozidel, na co jezdily a kolik mají najeto. U tý Fel to moc nevidím (vůle, materiály atd) - na co jezdila? Je tam LPG? Jak jsem psal, někdo píše i u 5/10W40, že lze "až" 30-40000km - to se ovšem neslučuje s VW intervaly pro LL - viz návody (novejších aut). Navíc takovej olej bude dražší, tak jestli ho tam má cenu držet (nečistoty, karbon): liqui-moly.heureka.cz/maz
iva/f:14052:407472,407463 (u každého psáno "na dlouhé intervaly" nebo až xy km, ale jak jsem psal, neslučuje se to s praxí VW/Škoda). Zkusit to můžeš, jen ta cena není jak u Mogulu.
-> bouchy 27.11.18 07:13:36: moje nejcastejsi trasa je 35 km, pak 80km, ale semtam treba i 350km na nastartovani, co myslis? abych nesnizil zivotnost, ale nemusel to tak casto menit :)
-> Jarda: To mi taky docela prekvapuje. Ocekaval bych, ze kdyz tam jsou prazdna mista, tak tam ani neni zadny propojeni s nicim v pripade, ze tam nekdo narve pojistku.
-> palinator 26.11.18 20:59:58: A bude hůř - borci na skodahome už mají k novýmu autu i náhradní baterku (zkurv** rekuperace, co tu baterku drží trvale vybitou) - funguje na to jedině (celkem složitej) SW zásah.
-> Jarda: Můj názor LL proč ne, pokud se jedná o auto dálnice only nebo najede vcelku stovky km denně. Motor k tomu musí bejt určenej, čili řekl bych, že Fel ne, ale Oct ano. Ovšem nelze doporučit na brkání kolem komína. A změní se tím viskozita - oficiálně max. 5/10w30, i když třeba LM zmiňuje LL i pro bežný viskozity. Takže co dosud jezdilo např. na 15W40, nevim nevim.
-> Jarda: Můj názor LL proč ne, pokud se jedná o auto dálnice only nebo najede vcelku stovky km denně. Motor k tomu musí bejt určenej, čili řekl bych, že Fel ne, ale Oct ano. Ovšem nelze doporučit na brkání kolem komína. A změní se tím viskozita - oficiálně max. 5/10w30, i když třeba LM zmiňuje LL i pro bežný viskozity. Takže co dosud jezdilo např. na 15W40, nevim nevim.
-> vhml 27.11.18 06:20:32: me prekvapuje, ze todle muze udelat nejaky problem... U nivy to mam taky naplneny, ale tam od nich nejde zadny drat

-> saskyn2 24.11.18 14:29:01: jakože si někdo osadil prázdný pojistky ve vidině toho, že se mu aktivuje nová výbava? 

Jakej mate nazor dat longlife a menit ho po treba 25tis.km? uz me nebavi porad menit olej, jak u feldy, letos uz potreti, porad demontovat ten plech a umisteni filtru taky vymyslel inteligent

-> palinator 26.11.18 22:10:39: nj, kdyz to setris... me schazely jeste dve zaslepky prahu uprostred, rikal jsem si tam nic nenalita a uz jsem to pekne prosolil :/
-> Jarda:
Teď to pořád stojí, jezdim Toledem.
Teď to pořád stojí, jezdim Toledem.

-> palinator 26.11.18 20:59:58: to je ta Tvoje, to uz jsi najel taky 30tis.km?
edit: mysle jsem, ze jsi mel 125 a ted koukam 142
edit: mysle jsem, ze jsi mel 125 a ted koukam 142