skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> MVM 25.12.18 15:46:39: jeden tady ze vsi takhle pravidelně na dálnici repasuje 5valcovou Alfu s kterou manzelka vozi děti do skolky a zpatky.
-> Pavell: vstreky na odchode pravdepodobne , nájazd na to nemá veľký vplyv , aký je to kod motora?
-> Milan 136: jasný. A co by to mohlo byt? Vybíral jsem auto s co nejmenším nájezdem.
-> Pavell 25.12.18 13:00:00: Jak rika suri. Za studena nacist korekcni davky a bude jasno.
Po tom cca 1 km to přestane a už to lítá jak má. A během dne když jedu třeba za 3, 4 h tak nic. Na maly otáčky se snažím nejezdit nikdy, s žádným autem, poznám to treba když dojedu auto, tak uberu a zacuka.
-> Pavell 25.12.18 15:16:31: Jakým stylem jezdíš ? Lehká noha nízký otáčky ? Cukání a podobný svinastva jsem řešil u člověka kterej má A8 4,2 tdi , Motor má takový přebytek momentu že v podstatě na klidnou jízdu točí 1300ot/min. No jak to bývá -jezdí na levnou naftu.Teď v řijnu na tempomat prý cukání - nepříjemná jízda i s automatem ale pouze v nízkých ot a částečným zatížení. V paměti závad nic,kromě toho auto parádní. Tak jsem mu poradil Italskou léčbu. Vyjet sračku naftu,novej naftovej filtr - dělaj jsem všechny filtry i olej při jednom. Plná nádrž Verva Diesel a řekl jsem aby tomu dávál podlahu celej víkend a snažil se tu nádrž co nejdřív vyjet. V pondělí mi volá že netušil jak to těžký auto umí jet jako z praku .a prý už se cukání neobjevilo.
Ještě upřesním, že to cuká při úplně minimálním plynu. Když jedu hned mimo město tak to ani nezaregistruju.
-> Jarda: VIF dávám vždy. Filtr nevim kdy byl dělaný. Zatím jsem s tim najel tak 300km.
-> Pavell 25.12.18 13:00:00: Me presne todle octa delala, prvne jsem vymenil palivak - byl skoro nepruchozi a pak jsem zacal pridavat VIF a od te doby ( po vyjeti asi 2 nadrzi ) no problem
u naftove nekdo uz dal palivak novej a pritelkyni tam nutim, aby davala taky VIF, tam byl problem jen s cukanim kvuli konektoru na vstriku.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Pavell: diagnostika a korekčné množstvá vstrekovačov v meraných hodnotách
-> suri 25.12.18 13:05:47: trochu konkrétněji?
-> Pavell: pozrel by som korekcii vstrekovačov na začiatok
Ahoj chlapi. Dotaz k Supovy 2.0 tdi 125 kw. Auto mam cca 14 dní. Trochu mi kazí radost zjištění lehkého cukání motoru za studena, jak kdyby jel na 3 valce nebo docházelo palivo. Dělá to tak cca 1km pak uz nic. Na netu jsem něco málo našel, je to celkem častý problém, ale nějakého přesného důvodu jsem se nedočetl.
Nějaký nápad?
Nějaký nápad?
-> suri 24.12.18 16:02:18: Na zadnem aute se mi todle jeste nestalo a to na hodne autech jsem to rozhejbaval
Dnes stryc chtel nastavit razeni na o2 5q a ulomil ten plastovej konec tahla
tak jsem se to konecne naucil a nic na tom neni, kdyz se vi jak...
Edit: tak jsem to ted vyndal i s moturkem a uz to nekdo lepil, asi COckem...
Edit2: tak znovu prilepeno, uvidi se, jak se to povedlo... Odzkousim to ted do Madarska
Dnes stryc chtel nastavit razeni na o2 5q a ulomil ten plastovej konec tahla
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Edit: tak jsem to ted vyndal i s moturkem a uz to nekdo lepil, asi COckem...
Edit2: tak znovu prilepeno, uvidi se, jak se to povedlo... Odzkousim to ted do Madarska
tiež si myslím že to proste pridrelo alebo pridreté bolo a namáhané ulomilo , je to klasika nielen na OI
-> palinator 24.12.18 15:21:24: no jen pisu, kdy se to stalo![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vydrzi todle alespon do leta? www.autodily-stancl.cz/ka roserie/.../nahon-steracu- octavia-i-cn.html
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Vydrzi todle alespon do leta? www.autodily-stancl.cz/ka roserie/.../nahon-steracu- octavia-i-cn.html
-> Jarda:
V tom případě polovině RS ovcí nebudou fungovat stěrače kvůli tomu náporu během průletu atmosférou při zpáteční cestě z Marsu.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
V tom případě polovině RS ovcí nebudou fungovat stěrače kvůli tomu náporu během průletu atmosférou při zpáteční cestě z Marsu.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 24.12.18 14:33:41: jak pisu, v lete jsem to mel rozdelany, promazal jsem to a melo to hrk, kterej se mi zdal az moc velkej, tak zarezly to nemohlo byt a chodily rychle, proste myslim, ze to nevydrzelo napor vzduchu v te rychlosti, dal jsem nejrychlejsi rychlost stirani a na spolujezdcove strane ten sterac najednou stal
a mohla tam byt vada, zrovna na todle asi nebude nejaky sledovanejsi dil...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 24.12.18 14:10:49: U Octavie (i jiných moderních vozů) celkem běžná věc, že hřídelky stěračů totálně zareznou v trubce - řešil jsem to asi u 3 Octavií a firemního Ducata (tehdy 4 roky novej vůz), ale většinou se stěrače zastaví, že to motor neutáhne, takhle ulomený to vidim prvně...
A rozebrat to pak bejvá zábava...
Často jsou také u tohoto mechanismu v důsledku většího namáhání při přidřených hřídelkách vymleté spoje hliníkových odlitků s ocelovou spojovací trubkou - tam jsem to jednou musel řešit provrtáním do trojúhelníku a stažením závitořeznými šrouby...
A rozebrat to pak bejvá zábava...
Často jsou také u tohoto mechanismu v důsledku většího namáhání při přidřených hřídelkách vymleté spoje hliníkových odlitků s ocelovou spojovací trubkou - tam jsem to jednou musel řešit provrtáním do trojúhelníku a stažením závitořeznými šrouby...
-> Jarda:
Tak je to jasné, ta molyka od Mogulu je prostě sežrala.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tak je to jasné, ta molyka od Mogulu je prostě sežrala.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN 24.12.18 14:18:22: jak jsem delal tempomat vlete, tak jsem je mazal molykouG, takze prirezly urcite ne, spis volnejsi, todle je normalne ukroucene :/
-> Jarda - zrušená registrace 24.12.18 14:10:49: mě zase při nějakej maximálce kdysi vodletěla z kapoty ta černá nasávací mřížka
proto od nějakýho 92 tam je jiná a už šroibovaná. u starýho provedení je jiná a nacvakávací.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Spíš ty osičky přirezly... To podle mě nebylo rychlostí. Nedávno jsem měl stěrače venku tak jsem kontroloval a mazal teflonem. A bylo to kupodivu jak nový. Ale nebejvá...
-> Milan 136 22.12.18 19:52:13: jj, tam orezly neni... ale ten pist je na druhe strane, nez to tece, to by musel byt poskozen vevnit, todle je spis druhorade ne? a ze to propousi, tak predpokladam, ze na konci to na ten tlak stavene neni, ale nejsem odbornik...
To se nesmi u koncernovych vozu stirat v rychlosti nad 200kmh?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Dam asi chinu za 300,-kc a todle nekdy zkusim svarit...
To se nesmi u koncernovych vozu stirat v rychlosti nad 200kmh?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Dam asi chinu za 300,-kc a todle nekdy zkusim svarit...
-> Jarda - zrušená registrace 22.12.18 18:43:40: díval jsi se pod manžetu? V 99% případů, kdy to vyteče je vyrezlej hřeben a to pak nepomůže ani svěcená voda
-> Milan 136 22.12.18 10:15:30: diky, rikal jsem si...
ikdyz nezrepasuju to sam? auto.bazos.cz/inzerat/... /Gufera-rizeni.php ted mi jeden clovek, co repasuje rizeni tvrdil, ze si gumicky musi nechavat vyrabet na miru...![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
ikdyz nezrepasuju to sam? auto.bazos.cz/inzerat/... /Gufera-rizeni.php ted mi jeden clovek, co repasuje rizeni tvrdil, ze si gumicky musi nechavat vyrabet na miru...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 22.12.18 09:56:00: to na foto urcite neni rizeni na O1. To vypada jako na T5
co je proboha todle za rizeni? ty cepy
a i ta cast k volantu je nejaka dlouha...
auto.bazos.cz/inzerat/... /hreben-rizeni-Octavia-1.p hp
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
auto.bazos.cz/inzerat/... /hreben-rizeni-Octavia-1.p hp
-> Nwkt 18.12.18 09:28:41: ja tam nejaky LED mam (parkovacky, osvetleni SPZ, predni blikny, vnitrni osvetleni), ale naftova nic... No nabijecka telefonu mi to taky rusi... Ale dela to i kdyz ji nemam v zasuvce.
-> Jarda: žárovky nemáš LED? Nebo nějaký adaptéry, kamery a podobný dodělaný věci?
Nevite to ruseni radia? To musi byt nejaky problemvu octavek, protoze ted uz to zacala delat i naftova a pamatuju, ze sluzebni 1.9 tdi 81kW to taky nekdy delala... Dela to, kdyz je vlhko a trochu se to meni s otackama motoru. Ze nam to dela naftova i benzinova![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> saskyn2 17.12.18 12:50:19: njn, co se da delat :/, ale diky. Kamos netekouci z golfa prodal pred tydnem za 800,- Vidim to na ten repas za 3,3k kdyz da 2 roky zaruku, tak mi to prijde nejlepsi volba...
-> Jarda - zrušená registrace 15.12.18 19:51:54: Tak bohužel.
-> Jumbo 17.12.18 11:10:18: co se tyce pohonu 4x4 jo, ikdyz jak jsem dal video toho supa, tak tam zasadni odlisnosti nevidim... Ale ESP funguje porad stejne, tam se to muze maximalne lisit citlivosti. No a karoserie a rozlozeni hmotnosti to ovlivnit muze, to nerozporuju...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 17.12.18 11:56:03: jj, tak nejak to bylo mysleno :)![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 17.12.18 11:56:03: jj, tak nejak to bylo mysleno :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jumbo:
To on neřeší, on řeší že jakýkoliv auto poletí do hnoje, když to přesereš s rychlostí.
To on neřeší, on řeší že jakýkoliv auto poletí do hnoje, když to přesereš s rychlostí.
-> Jarda: Srovnáváš nesrovnatelné rozdíly generací, už jsme to tu řešili... A navíc Yeti a kombíková oktávka je kinetikou trochu něco jiného, Yety nemá "zadek", končí skoro hned za zadníma kolama, takže nemá tendenci do přetáčení...
-> Jumbo 17.12.18 08:47:54: jako jo v malejch rychlostech, ale ve velke rychlosti mas uz uplne jinou kinetickou energii a pak ta elektronika uz moc nezmuze, nerikam ze castecne nepomuze... Me musi jit prdel bokem, aby esp zasahlo a jo v 50kmh to srovna - odstavi plyn a pribrzdi kola.
Tady me udivuje, ze sup nema na zadku eds, proc? Jinak z toho videa mi prijde, ze se mu to chva stejne, jak me a to uz je to o tolik generaci dal...![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Tady me udivuje, ze sup nema na zadku eds, proc? Jinak z toho videa mi prijde, ze se mu to chva stejne, jak me a to uz je to o tolik generaci dal...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jumbo: ten haldex funguje celkom obstojne no , aj na superbe to bola paráda
Tak Yeti 4x4 a sníh, respektive spíš led, je docela zajímavá zkušenost. To auto se prostě nechce rozhodit, ani když jsem se hodně snažil. Našel jsem si pěkný kousek kde byl fakt skoro čistý led, nešlo na tom skoro zabrzdit, ale když jsem se snažil auto rozkývat, tak kombinace ESP+4x4+DSG to auto pořád a skoro okamžitě vracela do směru, kam mířil volant. Na ledu bylo slyšet i cítit, jak se zapína zadek i jak brzdí jednotlivá kola, aby poslal auto kam potřebuje, docela zajímavý zážitek to pozorovat. A když jsem zkusil na konci cesty ostrou 180ku bez ručky, tak si odstavil plyn, zabrzdil co bylo potřeba, otočil se správným směrem a pak vystřelil dopředu, opravdu zajímavý zážitek.
S "vypnutým" ESP to bylo trochu rozlítanější, ale stejně to auto nenechal rozhodit nijak extra moc, pořád do toho zasahoval, ale už to byla trochu větší sranda. Každopádně je z toho auta cítit strašná vyváženost a absence hlavně zadních přesahů karosérie, kdy to auto do přetáčivého smyku prostě nechce, nemá ale ani tendenci moc uskakovat "po tečně" ven ze zatáčky, tam zase pomáhá ta 4x4.
A nejvíc se mi líbil návrat na hlavní, kdy jsem měl před sebou 180ku, kde první půlka byl led a hlavní už byla prosolená, Yetík to proplul mírným 4kolovým skluzem a jakmile si kousl posolené silnice, tak vystřelil dopředu.
Každopádně už se nebojím, že by žena, pokud nezazmatkuje, někdy zapadla nebo někam nedojela, to auto fakt vyřeší 99% věcí za ni, stačí mít kola pořád namířené do směru, kam potřebuje jet a držet nohu na plynu...
S "vypnutým" ESP to bylo trochu rozlítanější, ale stejně to auto nenechal rozhodit nijak extra moc, pořád do toho zasahoval, ale už to byla trochu větší sranda. Každopádně je z toho auta cítit strašná vyváženost a absence hlavně zadních přesahů karosérie, kdy to auto do přetáčivého smyku prostě nechce, nemá ale ani tendenci moc uskakovat "po tečně" ven ze zatáčky, tam zase pomáhá ta 4x4.
A nejvíc se mi líbil návrat na hlavní, kdy jsem měl před sebou 180ku, kde první půlka byl led a hlavní už byla prosolená, Yetík to proplul mírným 4kolovým skluzem a jakmile si kousl posolené silnice, tak vystřelil dopředu.
Každopádně už se nebojím, že by žena, pokud nezazmatkuje, někdy zapadla nebo někam nedojela, to auto fakt vyřeší 99% věcí za ni, stačí mít kola pořád namířené do směru, kam potřebuje jet a držet nohu na plynu...
-> MXMarek 16.12.18 19:10:25: jestli tam jsou nejaka silonova pouzdra, tak promazani nemusi stacit, ten silon nekdy zvetsi objem a chce to vystruzit, delal jsem to treba u pedalu brzdy na felde![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MXMarek 16.12.18 19:10:25: nejspíš zatuhlý čep na páce na převodovce. Ať ti zahýbe pakou v tom směru, kde se to špatně hýbe a hned uvidíš, kde co promazat![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Octavia 2 Scout 2.0FSI - s řadící pákou jde hodně ztuha hýbat v příčném směru, musí se hodně silou a že by se sama vrátila z krajní polohy doprostřed vůbec nehrozí. Začalo to asi z ničeho nic - s autem jezdí žena a přišla, že jde špatně řadit. Není to nějaká typická závada u oktávek, ať vím, po čem máme jít? Díky
-> saskyn2 15.12.18 19:35:16: jj, to budu rad, diky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: V pondělí se ti můžu poptat na funglovku, ted byly na fabie a OII a bylo to za cenu repasu.
-> Pavel P@nkáč 15.12.18 10:04:24: jj, diky, na nafte uz to tece moc, koukal jsem repas vymenou od cca 3,3k a 2 roky zaruka, nejake vyndane nevim jestli riskovat, jsou od cca 1200,-kc
tady pise, ze netece, ale da se tomu verit? zrovna na ridicove strane je manzeta od oleje auto.bazos.cz/inzerat/... /Rizeni-Skoda-Octavia-I.ph p
tady pise, ze netece, ale da se tomu verit? zrovna na ridicove strane je manzeta od oleje auto.bazos.cz/inzerat/... /Rizeni-Skoda-Octavia-I.ph p
-> Jarda: hřeben je asi stejny, a jsou dva druhy axialních táhel (delší a kratší) ty delší se dají v nouzi uřiznout zavit potom vychazí teda tak tak...
chci se zeptat, jsou na O1 dva druhy rizeni nebo jen jedno?, ja zil v tom, ze jen jedno na vsechny O1 a vcera mi chlapek z autodilu tvrdil, ze je kratsi a delsi
neni to jen tim, ze predface a FL maji jine koncove kulaky a jinak je rizeni stejny? diky
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> 11mAjA11 14.12.18 11:52:57: no me 3/4 roku vydrzelo promazani
ale tak normalne to funguje, jen ten zvuk...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> 11mAjA11: ja som ich robil kopec a fungujú , a kopu krát z troch jeden