
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4

-> saskyn2: Jo, asi nejsprávnější bylo Tvé tvrzení, že je to vlastně fuk, jak se to jmenuje (funguje to na stejném principu - snímání otáček všech kol - reakce přes brzdy), většině uživatelů vozidel je to fuk a když to dobře funguje, jenom dobře 
Ovšem mé dosavadní zkušenosti s elektronikou, zasahující do řízení, nejsou dobré, proto k ní mám ne zcela vřelý vztah. Ale netvrdím, že 99,9% řidičů nepomůže, ale jde o zvyk. Vždy se najde nějaké to promile situací, kdy ta elektronika zareaguje tak, že danou situaci zhorší.
Možná kdybych odjakživa jezdil v autě plném elektroniky, tak mne nějaká reakce nepřekvapí.
Ale jsem zvyklý jezdit v autě, kde nejsložitější elektronická součástka je cyklovač stíračů případně otáčkoměr...
...a poté, co jsem kvůli neočekávané reakci ABS málem přejel chodce a kvůli neočekávané reakci automatické převodovky málem skončil pod kamionem, jedoucím 90 MPH, se mi nemůžeš divit, že se raději zuby nehty držím své škodovky

Ovšem mé dosavadní zkušenosti s elektronikou, zasahující do řízení, nejsou dobré, proto k ní mám ne zcela vřelý vztah. Ale netvrdím, že 99,9% řidičů nepomůže, ale jde o zvyk. Vždy se najde nějaké to promile situací, kdy ta elektronika zareaguje tak, že danou situaci zhorší.
Možná kdybych odjakživa jezdil v autě plném elektroniky, tak mne nějaká reakce nepřekvapí.
Ale jsem zvyklý jezdit v autě, kde nejsložitější elektronická součástka je cyklovač stíračů případně otáčkoměr...
...a poté, co jsem kvůli neočekávané reakci ABS málem přejel chodce a kvůli neočekávané reakci automatické převodovky málem skončil pod kamionem, jedoucím 90 MPH, se mi nemůžeš divit, že se raději zuby nehty držím své škodovky

-> Bukaj: Celé tvrzení je nesmysl, auto s ESP nemůže ustřelovat, nevim co na tom furt nechápeš, prostě tě to nenechá a začne ti do toho hrabat a vypnout to nejde.
To si pleteš právě s EDS viz debata dole.
To si pleteš právě s EDS viz debata dole.
-> Mr._Nosferatu 04.12.20 23:31:48:
-> Syny 04.12.20 23:36:25:
Jo, to ABS jsem popletl - anti-lock naopak povoluje zabrzděné kolo když nějaké jiné se ještě točí, ale v principu je to tedy vše o kontrole otáček všech kol a přibrzdění prokluzujícího nebo povolení bloknutého kola. Tedy hardware je stejný, jde jen o to, co s tím dělá software...
-> saskyn2 05.12.20 00:25:48: Jo, ale ve výsledku to tvrzení, že "něco" vypnul (jen si popletl zkratky toho "něčeho") bylo vlastně pravdivé (až na tu zkratku)
Já dodnes žil v tom, že ASR je systém, určený k rozjetí stojícího vozu v případě, že jedno kolo prokluzuje - podobně, jako uzávěrka difu, jen ne mechanická, ale elektronická - a po rozjetí vozu nad určitou rychlost (třeba 20 km/h?) se sám deaktivuje...
-> Syny 04.12.20 23:36:25:
Jo, to ABS jsem popletl - anti-lock naopak povoluje zabrzděné kolo když nějaké jiné se ještě točí, ale v principu je to tedy vše o kontrole otáček všech kol a přibrzdění prokluzujícího nebo povolení bloknutého kola. Tedy hardware je stejný, jde jen o to, co s tím dělá software...

-> saskyn2 05.12.20 00:25:48: Jo, ale ve výsledku to tvrzení, že "něco" vypnul (jen si popletl zkratky toho "něčeho") bylo vlastně pravdivé (až na tu zkratku)

Já dodnes žil v tom, že ASR je systém, určený k rozjetí stojícího vozu v případě, že jedno kolo prokluzuje - podobně, jako uzávěrka difu, jen ne mechanická, ale elektronická - a po rozjetí vozu nad určitou rychlost (třeba 20 km/h?) se sám deaktivuje...
Prinos ASR u Fabie vidím hlavně ze to nehrabe v zatacce a nepali zbytecne gumu. Pri slalomu jsem to ale musel vypnout protoze uz to omezovalo moc. Spíš bych uvítal mit tam ESP. Pani prece jenom volantem moc nevladne a v pripadne krizi by ji to pomohlo. Ale predfaceliftova fabie ESP nemela asi nikdy
-> Syny: u dvojky určitě nebylo povinně, ani trojka ho neměla v holotě. To víš to není VW, passat ho měl v základu už od 2005

ASR je docela dobrý, u O1 1.8t jsem to měl, a aspoň tolik neodcházely gumy, když jsem to na dvojku sešlápnul při výjezdu z kruháče třeba
Ale pro lepší efekt a pocit jsem to stejně často vypínal, teď u B5 passata to nemám vůbec a zas tak mi to nechybí, ale nevím co na to gumy..


-> saskyn2 05.12.20 01:43:58: jj, zezacatku za pruplatek, pak uz povinne. Nicmene T2 tu pise o tom, ze ma dobre gumy, ktere by neproklouzly, tak pak jen nevim, proc by ASR neco resilo. Leda to omezeni max. otacek.
-> Syny 05.12.20 01:27:43: No spíš to bylo za příplatek. Bez prokluzu kol to samozřejmě do ničeho nezasáhne, to je hovadina, ale je možné že to má pak opožděnou nebo přehnanou reakci, protože si matně pamatuju že něco jak popisoval Luky jsem někdy zažil, jen si už zaboha nevzpomenu co to bylo za auto, možná starej superb.
-> saskyn2: To je fakt. Ty první O2 měli jen ASR bez ESP. Až pak se začali dělat s obojim. Nicméně i tak netuším, proč by ASR do něčeho zasahovalo bez prokluzu kol. Maximálně tím nejvyšším možným počtem otáček, které třeba u benzínu zdaleka nemusí stačit pro nějaký slušný odpich a s dobrejma gumama by to zvládlo větší otáčky než ten omezovač dovolí. Jinak nevim. Ale jak píšu, nejsem nějakej velkej závodník, tak mě to víceméně nikdy nikde neomezilo.
-> Tuner#2: Když stojíš s autem na místě, máš vyřazeno a dáš plyn na zem, co se stane? Respektive kam tě to pustí max. otáčky?
-> Tuner#2: Když stojíš s autem na místě, máš vyřazeno a dáš plyn na zem, co se stane? Respektive kam tě to pustí max. otáčky?
-> saskyn2: Díky. Už to chápu.
Jinak teda jedno kolo ve vzduchu jsem zažil v šestnácti, na praxi, v jednom autoservisu. Byla to zkouška, jestli hučí ložisko kola. Ale jak jsem byl tou dobou tupej (což se možná moc nezměnilo), tak jsem měl strach, že se to auto rozjede a projede zdí.
Nojo, věděl jsem piču, jak funguje diferenciál.
Jinak teda jedno kolo ve vzduchu jsem zažil v šestnácti, na praxi, v jednom autoservisu. Byla to zkouška, jestli hučí ložisko kola. Ale jak jsem byl tou dobou tupej (což se možná moc nezměnilo), tak jsem měl strach, že se to auto rozjede a projede zdí.
Nojo, věděl jsem piču, jak funguje diferenciál.
-> růža: Když ABS jedno kolo přibrzdí, tak se ti ten výkon přes diferenciál přenese na druhý kolo. Zkus si dát jedno kolo na hever, nastartovat a uvidíš jak se ti to kolo bude točit. Pak ho zkus nohou přibrzdit a uvidíš jak se auto bude snažit spadnout z heveru.
-> saskyn2 05.12.20 00:53:53: A ještě teda poprosím o doplnění. Jak to EDS řeší přenos výkonu na druhé kolo? Přes brzdy? Bo mi moje hlava skopová nebere, že by v diferenciálu bylo něco, co by mohlo přenést výkon z jedné strany na druhou. Ale je pravda, že jsem to do hloubky nikdy nestudoval
-> Syny: U O2 to funguje jak jsem popsal níž, omezí ti to protáčení kola na nějaké rozumné maximum kdy ti to kolo zabírá co nejvíc aniž by se ti začalo pálit. Chápu, že pokud někdo své pneu chce spálit někde před paragrafkama před základkou, tak ho to musí srát, jiný negativa tam asi nevidím. A i před tu základkou se to na vypnout ne
Ještě mě napadlo že ty škodovácký ABSka jsou úplně jiný když to má jen ASR nebo když je to mk60 s esp. Konec konců to má pak i další 3 snímače navíc, tak jestli takhle problematický nejsou jen ty sociálky co nemají ESP, si pamatuju i ve dvojkový fábii bylo holý ABS hrozný(ale tam nebylo ani asr), ale fakt nevím, já se fakt k cizím autům chovám slušně a tohle netestuju.

Ještě mě napadlo že ty škodovácký ABSka jsou úplně jiný když to má jen ASR nebo když je to mk60 s esp. Konec konců to má pak i další 3 snímače navíc, tak jestli takhle problematický nejsou jen ty sociálky co nemají ESP, si pamatuju i ve dvojkový fábii bylo holý ABS hrozný(ale tam nebylo ani asr), ale fakt nevím, já se fakt k cizím autům chovám slušně a tohle netestuju.
-> Tuner#2: No, ja ten prispevek psal jeste nez ty jsi dopsal ten predemnou, takze to neni nic proti (a uz vubec nepisu nic o studenem motoru). Jen popisuju, jak to funguje u me v Golfu. Ale na druhou stranu mame O2 1,6MPI pred FL v rodine od novoty a nepamatuju si, ze by se me nebo komukoliv jinymu, kdo s ni jel, stalo to co popisujes. Tak bud nejsme dostatecni zavodnici, kteri pri rozjezdu progumujou 1/2 krizovaky a nebo nevim. Sam pises, ze mas gumy kvalitni, takze te prokluz nehrozi a tim padem nezasahne ASR pribrzenim kol. To zasahne jen v pripade prokluzu, kterej detekuje pres ABS krouzek na kolech (alespon v tom ziju). Nevim jestli to tak funguje uz i u ty Octy, ale maximalne to omezi otacky motoru, kdzy auto stoji, takze se nerozjedes s vyssima otackama nez nejaka hodnota (nevim jak to ma ta Octa, ja to mam v Golfu cca 2500ot/min), ale jinak nevidim duvod, proc by melo ASR zasahovat.
-> růža 05.12.20 00:31:29: EDS přenáší na druhé kolo, ASR ubírá.
-> Luky 05.12.20 00:27:36: Hele tohle si už nepamatuju, v RS Fábii jsem už nějaký rok neseděl, rep. zákazníkům s autem ani nehrabu, ale je možný že u těhle veteránů to nebude moc na výši, stačí si vzpomenout jak fungovalo abs u feldy.
O2 co má moje pani ASR funguje dobře a citlivě, o nějakém ubírání nemůže být řeč, to auto ti furt táhne akorát hrabe tak, že ti při tom nehoří pneumatiky, myslím že i v Běšinech na sprinty jsem to pak nevypínal protože bez něj byl i horší čas. A možná naopak by mohlo i zasahovat klidně víc, zrovna ted si stěžovala jestli není něco špatně se zimníma pneumatikama, že to pořád hrabe
Naopak nevypínatelný ESP je krok který moc nechápu, jako rozumím tomu, že by to každej vůl pak vypínal, hrál si na závodníka a nabil si čumák, nicméně z mého pohledu je to fakt divný a nahovno, fakt se nedá ani ta ručka hodit.
-> Luky 05.12.20 00:27:36: Hele tohle si už nepamatuju, v RS Fábii jsem už nějaký rok neseděl, rep. zákazníkům s autem ani nehrabu, ale je možný že u těhle veteránů to nebude moc na výši, stačí si vzpomenout jak fungovalo abs u feldy.
O2 co má moje pani ASR funguje dobře a citlivě, o nějakém ubírání nemůže být řeč, to auto ti furt táhne akorát hrabe tak, že ti při tom nehoří pneumatiky, myslím že i v Běšinech na sprinty jsem to pak nevypínal protože bez něj byl i horší čas. A možná naopak by mohlo i zasahovat klidně víc, zrovna ted si stěžovala jestli není něco špatně se zimníma pneumatikama, že to pořád hrabe

Naopak nevypínatelný ESP je krok který moc nechápu, jako rozumím tomu, že by to každej vůl pak vypínal, hrál si na závodníka a nabil si čumák, nicméně z mého pohledu je to fakt divný a nahovno, fakt se nedá ani ta ručka hodit.
-> U-Geen 05.12.20 00:45:37: Jo třeba C-Max má ten nástup omezení takovej gumovej, že to fakt moc poznat není, ale u O2 je to strašné.
-> Syny 05.12.20 00:43:08: To je zase reakce jen za každou cenu něco napsat proti... Ne fakt si nelibuji studený motor vytáčet do 5000rpm a pak pustit spojku. Tohle se děje normálně při cca. 2 - 2500rpm a rozumném pouštění spojky. Ono taky ta 1,6tka je lehká a není to ingot na přední nápravě jako firemní nafty. Jinak to vypínám i v létě, hlavně na výjezdech to dokáže omezit dvojku ve vracáku dost nepěkně. Sem tam se to stane i v rychlejší zatáčce na trojku, ale to už pravda na tom stojím jak na rejči když jedem s klumama co tam mají přece jen víc poníků.
-> Tuner#2: aha, tak u Swifta to funguje podobně, jako popisuje Luky... mám teda na sněhu najetejch pár km, tak to ještě budu pozorovat, ale chovalo se to fakt příjemně.
Kdyz mam ASR normalne zapnuty, tak kdyz auto stoji to umozni asi (ted si nejsem jistej) 2500 ot/ min. Takze nehrozi, ze kdyz ma nekdo drevenou nohu, tam vohuli 5000 rpm a pusti spojku. Ze by me to nekdy omezilo, kdyz jsem se chtel co nejrychleji rozjet, se mi jeste nestalo. Jen parkrat, kdyz bylo namrznuto a pri rozjezdu zacala obe kola hrabat, ale to jsem stejne stal na miste i tak, takze me to moc netrapilo, ze to stahlo otacky a pribrzdilo kola. Takze pokud si nekdo libuje v rozjezdech stylem 5000 na otackomeru a sesoupnout ze spojky nohu, tak pro toho je asi ASR blby no :) Ale u deaselu jde sviznej rozjezd i se zaplym ASR, jelikoz to taha mocne vocpoda 

-> U-Geen 05.12.20 00:23:57: Docela jo viz. Luky s Fabií. Opravdu to hodně umře a je to v danou chvíli až nebezpečně nepoužitelný. Přitom bez toho se to auto krásně rozjede, protože gumy mám slušný.
Jinak tady můj testovací kopec na ASR
Co já se na něm v minulých zimách natrápil. A z druhé strany je testcentrum na ESP.

-> Luky 05.12.20 00:27:36: Tak Fabie RS ještě fungovala docela dobře, ale Fiat Doblo (v mém připadě Opel Combo), když se mě rozhodlo v poslední čtvrtině kopce, div nevypnout motor, tak to už bylo na oprátku.
-> saskyn2 05.12.20 00:19:42: Takže jestli to chápu dobře (a to obvykle ne
), tak funkce je stejná, akorát se liší průběh (EDS přes brzdy a ASR pře motor) ??

-> saskyn2 05.12.20 00:19:42: nevím jak u novějších koncernů, ale u Fabie I RS bylo ASR za trest. Ubralo to tak že jsi si skoro rozbil hlavu o okno a pak hroooozně dlouho trvalo než to zase přidalo.
U Mazdy 6 nafta 2011 je to naopak velmi příjemný, drží to cca 3000 otáček a pomalu to povoluje. Takový launch control
Když to vypnu tak se to moc ovládat nedá, kola se roztočí už moc (132 kW a 400 Nm)
U Mazdy 6 nafta 2011 je to naopak velmi příjemný, drží to cca 3000 otáček a pomalu to povoluje. Takový launch control

-> Bukaj 04.12.20 23:26:49: tady nikdo Jardu nejebe za to, že neví co jaká zkratka znamená, ale za to, že tu píše jak jim ustřeloval zadek s vyplým esp na autě kde nic takového nehrozí protože to esp vypnout nejde. Něco jako kdybych ti psal, že tvoje 130 stojí za hovno protože tomu blbě funguje klimatizace

-> Tuner#2: to mate na koncernech ty ESP apod. tak divoký? U obou Suzuki, což jsou první auta který s ESP máme, zasahujou ty systémy poměrně vlažně, u Swifta jako bonus při nedotáčivym smyku hodí cíleně zadkem na srovnání...
-> růža: eds je el uzávěrka diferencialu. Pribrzduje protacejici kolo a pres diferenciál se vykon prenese na druhou stranu. Něco jako když na 120 přitáhneš ruční brzdu. Asr omezuje výkon motoru nebo pribrzdi aby se ti kola neprotacely. To asr je příjemný hlavně u výkonnějších aut kdy si nemusím moc hrát s plynem abych při rozjezdu nespalil gumy.
Já to na svém autě mám chvála bohu komplet vypínatelné a v tomhle počasí co bylo tento týden to vypínám i na cestu do práce. Není nic horšího než když to někomu chceš poslat na kruháči před auto (neduha malých kruháčů kde nevidíš na druhou stranu) a ono to omezí výkon natolik, že stojíš. To samé jak nasněžilo, tak je parádní, že jde tahat za rukáv a nic do toho nekecá...
Mimochodem, kdo zná rozdíl mez ASR A EDS??
Jinak teda ASR považuji za nejvetší "chujovinu" v autě. Nikdy mi to nepomohlo (testováno zhruba na čtyřech autech 2X Fiat, 2X Škoda), naopak spíš stresovalo. A to tu máme echt zimy.

-> Bukaj: ASR je rozsireni systemu ABS. Tedy nic v prevodovce, ale proste pri prokluzu kol, to pribrzdi brzdama to hrabajici kolo, aby se kroutak dostal i na to druhe (pripadne omezenim vykonu motoru). ABS je system ktery naopak funguje pri blokaci kol pri brzdeni. Vysledek tedy stejny neni, protoze kazda z tech zkratek (ESP, ASR a ABS) funguje pri jinych situacich a podminkach. Kombinovat se asi muzou (treba ESP s ABS pri nejake krizovce), ale kazda delaj neco jinyho.
-> Bukaj: Všechno špatně
ABS brání zablokování kola při brždění.
Prokluzující kolo přibrzdí EDS
ESP se snaží udržet auto ve zvoleném směru ï ve smyku.
ASR brání hrabání při rozjezdu.
Edit.: navíc někdo kdo si do auta dává vypínače na ty systémy by měl vědět co je co...
Edit.: právě proto že většina lidí neví na co jsou, nejdou vypínat...
ABS brání zablokování kola při brždění.
Prokluzující kolo přibrzdí EDS
ESP se snaží udržet auto ve zvoleném směru ï ve smyku.
ASR brání hrabání při rozjezdu.
Edit.: navíc někdo kdo si do auta dává vypínače na ty systémy by měl vědět co je co...
Edit.: právě proto že většina lidí neví na co jsou, nejdou vypínat...
Já bych se Jardy trochu zastal - v dobách, kdy auta mimo ABS mají ve výbavě dalších 10 "třípísmenných zkratek" aby se v tom čert vyznal.
Já také neznám rozdíl mezi ESP a ASR (vím, že ASR má symbol hrabajícího kola) a je mi to - stejně jako 95% uživatelů aut - tak nějak jedno. Obojí je nějaká elektronická vychytávka ve chvíli, kdy nějaké kolo začne prokluzovat, ale na rozdíl od ABS, které v ten moment začne přibržďovat prokluzující kolo, ta ESP a ASR nějak (v převodovce?) rozdělují, kolik točivého momentu na kterou stranu pošlou. Ale výsledek je vlastně u všech těch systémů tentýž - stabilizují vozidlo v případě ztráty adheze gumy k vozovce a zaručují ovladatelnost v mezních podmínkách.
Já také neznám rozdíl mezi ESP a ASR (vím, že ASR má symbol hrabajícího kola) a je mi to - stejně jako 95% uživatelů aut - tak nějak jedno. Obojí je nějaká elektronická vychytávka ve chvíli, kdy nějaké kolo začne prokluzovat, ale na rozdíl od ABS, které v ten moment začne přibržďovat prokluzující kolo, ta ESP a ASR nějak (v převodovce?) rozdělují, kolik točivého momentu na kterou stranu pošlou. Ale výsledek je vlastně u všech těch systémů tentýž - stabilizují vozidlo v případě ztráty adheze gumy k vozovce a zaručují ovladatelnost v mezních podmínkách.

-> Milan 136 04.12.20 22:40:11: To je nejhorší. jak tomu začne věřit, tak už je to na půl pravda 

-> Milan 136 04.12.20 22:40:11: Teď ještě praskne, že veškeré ty Jardovo fotky z cest vznikly za pomoci kulis, fototapet a zeleného plátna a bude to úplně dokonalý. 

-> růža 04.12.20 22:33:26: Kolega v práci taky lže, až se mu od huby práší. A už těm lžím sám věří 

-> Jirik_Tuňák1983 04.12.20 22:16:26: To by ses divil, kolik dospělých svéprávných občanů má potřebu si své příběhy přibarvovat, nebo dokonce celé vymýšlet.
Měli jsme, v bývalé práci, jednoho magora a ten byl schopnej do podrobna vylíčit, jak strávil víkend u dcery, s vnoučaty atd. No a pak se někdo bavil s jeho dcerou a prej : "Tátu jsem už tři roky neviděla."
Takže to na hospitalizaci určitě nebude.
Měli jsme, v bývalé práci, jednoho magora a ten byl schopnej do podrobna vylíčit, jak strávil víkend u dcery, s vnoučaty atd. No a pak se někdo bavil s jeho dcerou a prej : "Tátu jsem už tři roky neviděla."

Takže to na hospitalizaci určitě nebude.
Podle mého je to na pravidelné návštěvy povídacího pana doktora a nebo přímo hospitalizaci. Vymýšlení historek se nás drželo tak na prvním stupni základní školy.
-> Syny: me vcera ESP na sluzebaku taky nasralo. :-D Konecne byl u nas v nizine snih, tak jsem si zkusil s tou 3t dodavkou zatahnout za rucku. No nehrabalo mi do toho? :-D
-> Jarda: Hele, jen takovej dotaz - co furt mas ty a vsici tvoji kolegove s tim ESP a spol.? Ja na ten tvuj cudlik "se smykem" (kterej mimo jine, jak pise Saskyn, poslednich 10 let jen zapina a vypina ASR, ne ESP) sahnul za celou dobu tak 2x - poprve, kdyz jsem zkousel, jestli to funguje a podruhe, kdyz jsem zjistil, ze to vypina omezovac otacek, kdyz auto stoji a zkousel jsem to 

-> saskyn2 04.12.20 21:26:58: no tlacitko se smykem (myslel jsem, ze to je esp), ja se v tom nevyznam, kolega rikal, ze uz to ma km a ze snad dojedeme...
-> saskyn2 04.12.20 21:24:24: nastesti vubec nerozumim tomu, co pises :) a jsem rad... jeste vedet co je v passatu a co ne, to by me muselo jebnout :), to me fakt nezajima...sem rad, ze umim slapnout plyn na podlahu a udrzet to auto na silnici :) ikdyz s vekem to je cimdal horsi... /
-> saskyn2 04.12.20 21:24:24: nastesti vubec nerozumim tomu, co pises :) a jsem rad... jeste vedet co je v passatu a co ne, to by me muselo jebnout :), to me fakt nezajima...sem rad, ze umim slapnout plyn na podlahu a udrzet to auto na silnici :) ikdyz s vekem to je cimdal horsi... /
-> Jarda - zrušená registrace 04.12.20 21:18:03: No to je B7 to fakt nemá vypínatelný ESP, tam vypneš max ASR takže se ti asi zase něco zdálo, příště si aspon ten čudlík zkus zmáčknout než budeš popisovat barvitý historky z natáčení



-> Jarda - zrušená registrace 04.12.20 21:12:58: No Jardo já trochu začínám pochybovat o těch tvejch historkách co nás tady krmíš. To že nepoznáš 4kolu u oktávky se kterou jezdíš mi přišlo hodně divný, ted tady máš zase historku o DSG Passatu ve 4motionu s vypnutým ESP . Jen je problém že takovej Passat co popisuješ neexistuje. ESP nejde od roku 2009 vypnout a DSG v kombinaci s 4motionem a naftou se vyrábí až od modelu 2010, někde ti tam rok chybí.
-> Jarda: Co to je za rok výroby? Nafta?
-> dragon_cb_cz 03.12.20 21:04:04: stezoval si ted i kolega, no dsg dostala zabrat, napred zadek pekne ustreloval v zatackach s vypnutym esp (4 motion), pak zacaly litat otacky a zacalo to smrdet
pry uz meli cloveka, ktery vse naboural, ale cloveka ktery vse rozbije a kastle zustane netknuta jeste ne :), priste pry dostanu posledni jednickovou fabii sdi :)
pry uz meli cloveka, ktery vse naboural, ale cloveka ktery vse rozbije a kastle zustane netknuta jeste ne :), priste pry dostanu posledni jednickovou fabii sdi :)
-> palinator 03.12.20 21:48:26: S Accordem.
-> Milan 136 03.12.20 22:15:08: Jako sám jsem byl tenkrát překvapenej, ale vlezlo se
Ale je teda pravda, že to byly pidikola.
Což mi připomíná, že má u mě ŠtěpánBezZábavy ještě nějaký piva...
-> Milan 136 03.12.20 22:15:08: Jako sám jsem byl tenkrát překvapenej, ale vlezlo se

Což mi připomíná, že má u mě ŠtěpánBezZábavy ještě nějaký piva...
-> charon:
Možná by to chtělo vypucovat sání a zkontrolovat, jestli neni přiotevřenej EGR.
Možná by to chtělo vypucovat sání a zkontrolovat, jestli neni přiotevřenej EGR.

-> charon 04.12.20 06:40:26: bufík v garáží není úplně nejmoudřejší 
