skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda: a s ABS to snad na plno nebrzdí ?
-> Mr._Nosferatu 06.12.20 10:22:46: tak cca u poloviny aut to mam na prepinaci smerovek a u mtx, kde to odeslo, tak jsem to dal na volnou pozici zadniho ostrikovace
A prd - plna brzda soucasne s tim vypinacem... kdyz to mas zazite, tak to jde.
trebas jednou staci kopnout abs a dal to brzdi naplno.
A prd - plna brzda soucasne s tim vypinacem... kdyz to mas zazite, tak to jde.

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já si na něj nïkdy neztěžoval, on je hlavně rozdíl v křižovatce s ABS zatočit a bez ABS jet rovně...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.12.20 14:21:53: to si ja pamatam ako sa davno kejtovali zimne pneu...a najvacsi hejteri/ci ako sa to pise/ nikdy zimaky neskusili...
a jedna prihoda so starsim panom v novej audine...sped x rokov.
Reklamoval nejake skakanie pedalu...ABS
KEd sa to vysvetlilo tak len okomentoval ze brzdi to super...a ZE TOTO JE TO abs.
a jedna prihoda so starsim panom v novej audine...sped x rokov.
Reklamoval nejake skakanie pedalu...ABS
KEd sa to vysvetlilo tak len okomentoval ze brzdi to super...a ZE TOTO JE TO abs.

No chlapci ale ruku na srdce, chovani ABS u feldy a u nejakyho normalniho auta je dost rozdilny... Vzpominam, jak jsem v drevnich dobach, kdyz mi bylo 18, ABS hrozne hejtoval, ale co jsem pak zkusil nejaky dospely auto, kde ABS funguje, tak jsem rychle zmenil nazor...
-> SO545 06.12.20 13:38:33: Přesně tak, už si ani nevybavuji, kdy jsem ABS slyšel a cítil naposledy.
Přijde mi, že si někteří myslí, že ABS prodlužuje dráhu vždy a má fungovat tak, aby se kola joooo náhodou nezablokovala, tak raději bude brzdit méně.
Přijde mi, že si někteří myslí, že ABS prodlužuje dráhu vždy a má fungovat tak, aby se kola joooo náhodou nezablokovala, tak raději bude brzdit méně.

-> SO545: Jsou, vím to, jezdil jsem s několika feliciemi jak s ABS tak bez a brždění bez ABS bylo horší, třeba brždění na sněhu s potřebou zatočit...
Ale hlavně pokud má čas hledat vypínač a vypnout tak má dost času zastavit, to samý pokud má čas hledat klakson tak to není krizovka... To jsem rád že stihnu zastavit, na troubení si vzpomenu až stojím...
Ale hlavně pokud má čas hledat vypínač a vypnout tak má dost času zastavit, to samý pokud má čas hledat klakson tak to není krizovka... To jsem rád že stihnu zastavit, na troubení si vzpomenu až stojím...
-> Mr._Nosferatu 06.12.20 10:22:46: tie keci o ABS su len keci...ako u motoriek tak u aut.
ako pise dragon... je to skor dojmologia ako fakt.
Naposledy som si takto flekol pred pubertakom co sa rozhodol prebehnut cez cestu...
To som pocul ABS asi po x rokoch...ale to auta stalo z 50km/h velmi razantne a bez velkeho palenia gum co poznam z aut bez ABS.
Len trestno pravna zodpovednost /moja/ ma udrzala na sedadle...a moja zienka.
ako pise dragon... je to skor dojmologia ako fakt.
Naposledy som si takto flekol pred pubertakom co sa rozhodol prebehnut cez cestu...
To som pocul ABS asi po x rokoch...ale to auta stalo z 50km/h velmi razantne a bez velkeho palenia gum co poznam z aut bez ABS.
Len trestno pravna zodpovednost /moja/ ma udrzala na sedadle...a moja zienka.
Ktosi tu písal o omeškaní na reakciu plynu pri fungujúcom ASR. Základ je, pokiaľ to už je aktivované, nepúšťať plynový pedál a nechať ho stlačený tak jak je. Pretože väčšina šoférov sa pri tom preplaší a plyn uvoľní- vtedy vznikne ten pocit, že to vôbec nechce pridať plyn a je tam to omeškanie na reakciu pedálu. Nech si ten systém dokončí svoju robotu tak jak má. To isté platí pri aktívnom systéme ESP, kopa ľudí ho dokáže preplašeným mykaním volantu a snahou vyrovnávať auto, dopliesť tak, že sa nakoniec vysype.
-> Bukaj 05.12.20 15:00:00: Spíš si myslím, že je dost těžké vynášet podobné soudy, když jsi to reálným testem asi neporovnával, že? Tzn že bys stejným autem brzdil ze stejné rychlosti za identických podmínek na identickém místě, jednou s ABS a podruhé bez... Takhle je to "prostá dojmologie".
-> Jarda: Tak minimálně 95% aut má klakson na volantu, tak jaký hledání ?
Když ti někdo nedá přednost, tak stihneš vypnout ABS vypínačem na palubce ? jestli jo, tak bys stihnul zastavit i s ABS...
Když ti někdo nedá přednost, tak stihneš vypnout ABS vypínačem na palubce ? jestli jo, tak bys stihnul zastavit i s ABS...
-> Bukaj 05.12.20 15:00:00: tady spousta lidi, diky sve nevedomosti oznacuje nekoho jineho za lhare, ja to ignoruju, nikdy jsem si nic nevymyslel a vymyslet nebudu, maximalne si neco mohu myslet ne uplne spravne, to se stane...
Jo je to o zvyku, me za blbejch 500km v automatu pak 2x chcipla felda, kdyz jsem zapomenul na spojku :) Ale zase pri pokusu v automatu radit, jsem tentokrat uz jen jednou dupl na brzdu :) kdysi to bylo vicekrat...
Ja ve felde vypnuti abs nekolikrat vyuzil, hlavne kdyz mi nekdo nedal prednost
ale jasne musi na to bejt clovek zvyklej... a pak sedne do jinyho auta a je problem, ja mam treba i problem s klaksonem, to nez cloveku dojde, kde to konkretni auto ma klakson, tak jsou drahe ms pryc
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: todle me u F1 1.4mpi e4 pekne taky sere... ale na O1 1.8T to teda nemam a na naftove PD taky ne
Jinak ESP mi funguje dobre, ale na tom passatu me prislo, ze to funguje, tak jako nenasilne a lehke sklouznuti dovolilo, to me se zapnutym u ovce nedovoli, ale jak to vypnu a jeste sepnu haldex spojku na tvrdo, to je jina... na kluzke vozovce jak subaro, proste stalej pohon vsech kol je nej
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 19:21:18: dobra vybava, to je Tve?, nechces semnou jet do Rumunska hledat kostel, pod jehoz prahem je hlava hrabete Draculy? kdysi jsem to zkousel rapidem, ale nedaval ten teren :), nivkou to pujde
-> palinator 05.12.20 11:37:13: ok, docteno :) tak se Ti to chova jako me
-> palinator 05.12.20 22:58:57: jo, ja jak sednu do rapida, tak to tim predkem porad nekde hrnu... proste lehkej predek a silny brzdy, ja jsem spis zvyklej na kufr nalozenej dilama
Jo je to o zvyku, me za blbejch 500km v automatu pak 2x chcipla felda, kdyz jsem zapomenul na spojku :) Ale zase pri pokusu v automatu radit, jsem tentokrat uz jen jednou dupl na brzdu :) kdysi to bylo vicekrat...
Ja ve felde vypnuti abs nekolikrat vyuzil, hlavne kdyz mi nekdo nedal prednost


-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: todle me u F1 1.4mpi e4 pekne taky sere... ale na O1 1.8T to teda nemam a na naftove PD taky ne
Jinak ESP mi funguje dobre, ale na tom passatu me prislo, ze to funguje, tak jako nenasilne a lehke sklouznuti dovolilo, to me se zapnutym u ovce nedovoli, ale jak to vypnu a jeste sepnu haldex spojku na tvrdo, to je jina... na kluzke vozovce jak subaro, proste stalej pohon vsech kol je nej
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 19:21:18: dobra vybava, to je Tve?, nechces semnou jet do Rumunska hledat kostel, pod jehoz prahem je hlava hrabete Draculy? kdysi jsem to zkousel rapidem, ale nedaval ten teren :), nivkou to pujde

-> palinator 05.12.20 11:37:13: ok, docteno :) tak se Ti to chova jako me

-> palinator 05.12.20 22:58:57: jo, ja jak sednu do rapida, tak to tim predkem porad nekde hrnu... proste lehkej predek a silny brzdy, ja jsem spis zvyklej na kufr nalozenej dilama

-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 15:39:11:
Proč do toho motáš pidikotouče? Když se ti podaří na užovce bez posilovače zašlajfovat všechny 4 kola, tak prostě jedeš smykem a těm brzdám je to pak už uplně jedno. To neni T815 u který stačí málo a už nebrzdí.
Proč do toho motáš pidikotouče? Když se ti podaří na užovce bez posilovače zašlajfovat všechny 4 kola, tak prostě jedeš smykem a těm brzdám je to pak už uplně jedno. To neni T815 u který stačí málo a už nebrzdí.
-> MATTESS 05.12.20 19:48:02: Tak mi to přišlo jako kravina. Vybavuji si i článek, kde o tom psali, rok už přesně ne.
-> vhml 05.12.20 17:40:39: určitě
Od 1. listopadu 2011 tak automobilky nemohou žádat o technické schválení své novinky, která by ESP neměla v základním vybavení. O dva roky později dojde pak i na nově vyrobené modely, ale schválené a do prodeje uvedená už dříve.
Od 1. listopadu 2011 tak automobilky nemohou žádat o technické schválení své novinky, která by ESP neměla v základním vybavení. O dva roky později dojde pak i na nově vyrobené modely, ale schválené a do prodeje uvedená už dříve.
-> Milan 136 05.12.20 19:09:51: No jasně, normální kůly. Třeba tydlety. 

-> Mr._Nosferatu 05.12.20 17:50:44: Cože cože? Kůly? 

-> King 05.12.20 16:12:40: Nebyl to jen rozbitej spínač, zde ve stavu "svítí i když se nebrzdí navíc s RNG střídou"?
To už jsem taky párkát viděl, že brzdový svítily furt (rip kryty) a nebo když ne furt, tak skoro furt. Divný, ale je to tak. Daleko častěji potkávám sráče, kterým naopak většinou brzdový nesvítí, i když brzdí. Některý lze omluvit tím, že na parkovišti/za studena... jim to při testu svítí jak má, v provozu moc ne.


-> Milan 136: Není to i kůly ekologii?
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: Asi bezpečnost?
Pro idioty. Když brzdíš, tak asi běžně nechceš dávat plyn na sériovém autě.
Nicméně když tu brzdu povolíš a dáš znovu, tak už to nedělá.
Pro idioty. Když brzdíš, tak asi běžně nechceš dávat plyn na sériovém autě.
Nicméně když tu brzdu povolíš a dáš znovu, tak už to nedělá.
-> Milan 136 05.12.20 17:36:52: v dobe vyroby 03 uz bylo Esp povinny ne?
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: proti debilum co si s tim budou hrat tak dlouho az ty seriovy brzdy upecou. 

Ty jo O3 bez ESP jsem snad nikdy neviděl. Neexistuje to jen někde na papíru? I activy holobyty to mívají...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.20 16:57:44: Jo, je to fakt kravina. Strašně zdlouhavě se to pak sbírá.
Jinak když jsme už u těch veteránů, tak velmi pozitivně hodnotím nastavení u Volva a bývalého Cromaňonce.
Cromaňonec (5/2006) - tam umožnila stabilizace s protiprokluzem hodně, než skutečně zasáhla. Drželo to klidně v zatáčkách kolo v prokluzu. Když vezmu např. kruhový objezd, tak z něj šlo prudce vyjet s gumujícím vnitřním kolem, ale ne tak, že by hořela guma. Na rozjezdech v zimě to pomáhalo hodně. Pocit, že mi to omezuje výkon jsem v podstatě neměl. ESP vypnout nešlo, to šlo pouze u ASR. Dovolilo to dokonce skluzy přes rukáv smykem s rozumnými korekcemi. Takže tohle se klukům odladit povedlo.
Volvo (1/2007) - zde se mi líbí funkce DSTC (Dynamic Stability Traction Control) ve spojení s AWD asi nejvíce. Vypnout nelze nic, funkci systému lze podržením tlačítka pouze omezit. Auto pak umožní klidně donuty na místě a k nějaké korekci dojde i při těchto píčovinách až v extrému, ale tak, že máte pocit, že vám to skutečně pomohlo někam nesklouznout nebo nespadnout. Oproti ostatním autům, se kterými jsem jezdil a nebo jezdím a nejsou úplně nová (platí i pro Cromaňonce), mám pocit, že DSTC skutečně vyhodnocuje, než něco udělá. Co se týká protiprokluzu, tak ten nepřijde ke slovu u AWD v podstatě vůbec, rozjede se to v podstatě na všem. Je ale otázkou, jestli na tom nemá podíl i AWD a tím pádem i rozložení hmotnosti, protože ostatní vozy, se kterými srovnávám, mají jen FWD.

Jinak když jsme už u těch veteránů, tak velmi pozitivně hodnotím nastavení u Volva a bývalého Cromaňonce.
Cromaňonec (5/2006) - tam umožnila stabilizace s protiprokluzem hodně, než skutečně zasáhla. Drželo to klidně v zatáčkách kolo v prokluzu. Když vezmu např. kruhový objezd, tak z něj šlo prudce vyjet s gumujícím vnitřním kolem, ale ne tak, že by hořela guma. Na rozjezdech v zimě to pomáhalo hodně. Pocit, že mi to omezuje výkon jsem v podstatě neměl. ESP vypnout nešlo, to šlo pouze u ASR. Dovolilo to dokonce skluzy přes rukáv smykem s rozumnými korekcemi. Takže tohle se klukům odladit povedlo.
Volvo (1/2007) - zde se mi líbí funkce DSTC (Dynamic Stability Traction Control) ve spojení s AWD asi nejvíce. Vypnout nelze nic, funkci systému lze podržením tlačítka pouze omezit. Auto pak umožní klidně donuty na místě a k nějaké korekci dojde i při těchto píčovinách až v extrému, ale tak, že máte pocit, že vám to skutečně pomohlo někam nesklouznout nebo nespadnout. Oproti ostatním autům, se kterými jsem jezdil a nebo jezdím a nejsou úplně nová (platí i pro Cromaňonce), mám pocit, že DSTC skutečně vyhodnocuje, než něco udělá. Co se týká protiprokluzu, tak ten nepřijde ke slovu u AWD v podstatě vůbec, rozjede se to v podstatě na všem. Je ale otázkou, jestli na tom nemá podíl i AWD a tím pádem i rozložení hmotnosti, protože ostatní vozy, se kterými srovnávám, mají jen FWD.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak to jsem u auta jeste nezkousel 

-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: To dělá i O2 další picovina znemožňují brzdění levou.
-> King 05.12.20 16:12:40: Zajímavá technika. JInak s odpojování plynu při činnosti brzdy jsem se setkal asi jen u Fabie 1 a Octavie 1. Sice nevím, jestli touto vlastností trpí i jiné modely značky, ale úplně jsem to nepochopil. Při vepření se služebním vozem tam byla gigantická prodleva, než se plyn zase chytil. To je tam například proč?
Jen podotknu,že existují jakýsi Skluzový charakteristiky pneumatik. A videl jsem diagramy pro radialku i diagonalku. A tam je jasne videt v jakym procentním skluzu je největší přenos síly. ( Opačné to funguje i pro rozjezd)
A co se rychlosti reakce systémů týká, to ani trenovaný jezdec cvičí reakčni dobu nezvládne..
Takže soudobi výrobci pneumatiky pracují s tim,ze se budou montovat na auta se systemy.
Tudíž nastala zmena i v dezenu a celkovy konstrukci pneumatik.
Na zavodnim aute optimalizuju ABS konkretne na jednotlivy pneumatiky. (Do ty jednotky ABS je mozne vstoupit a menit hodnoty) U seriovyho auta je kompromis pro vsechny jizdni podminky a pro jakykoliv pneumatiky ..
A co se rychlosti reakce systémů týká, to ani trenovaný jezdec cvičí reakčni dobu nezvládne..
Takže soudobi výrobci pneumatiky pracují s tim,ze se budou montovat na auta se systemy.
Tudíž nastala zmena i v dezenu a celkovy konstrukci pneumatik.
Na zavodnim aute optimalizuju ABS konkretne na jednotlivy pneumatiky. (Do ty jednotky ABS je mozne vstoupit a menit hodnoty) U seriovyho auta je kompromis pro vsechny jizdni podminky a pro jakykoliv pneumatiky ..
-> Jirik_Tuňák1983: Zkracovat se muze, ale zase roste procento ridicu, ktery nemaj šajn, jak se spravne brzdi a jejich reakce neksou zadnej Top gun :-) Vcera jsem ve stoupani za Milicinem videl naprostou raritu, nejakej remeslnik v Caddy - akcelerace do kopce za soucasnyho stani na brzde
Kdyz uz mi asi po treti sajnil do ksichtu brzdovkama v naprosto nesmyslny situaci, radsi jsem ho predjel. Ze to bylo totalni tele se mi potvrdilo tim, ze mi zacal pri predjizdeni nakladat pod kotel a kdyz i tak byl "potupen ", prudil protijedouci blikanim a svicenim dalkama - asi nikdy neslysel o samozatmavovacich zpetnejch :-)

-> Jarda/felda: Tohle konkretne mne vysvetlovat nemusis, protoze poslednich 20 let jsem statisice km namotal na autech s asistentama

-> King 05.12.20 15:52:26: Srovnávat srovnatelné je k ničemu, protože šance vzniku podobné soutěže v reálném provozu je minimální neb nemožná.
Jinak posun v tom určitě bude, proč by se jinak postupem let zkracovala brzdná dráha na suchu i mokru.
Jinak posun v tom určitě bude, proč by se jinak postupem let zkracovala brzdná dráha na suchu i mokru.

-> King 05.12.20 15:52:26: za sucha zastavíš dřív za efektního dýmu
problém bude když trošku naprší/ nasněží a už brzdíš déle a navíc jedeš jen rovně už nic nezmůžeš 


-> saskyn2 05.12.20 09:30:45: no když vezmeme stav vozovýho parku v Jardovo firmě tak kdoví jestli tam to esp vůbec funguje



-> Jirik_Tuňák1983: Jako vzdycky plati - srovnavejme srovnatelne
Nedavno mi na bawu chcipnul senzor abs na kole, takze vsechny systemy, co ho vyuzivaji, off. Z prdele jsem to zkusil zahamtnout asi v 50 na suchym asfaltu - nemeril jsem to, ale to brzdeni bylo o kapku jedovatejsi, nez s kopajicim pedalem, ale za cenu hodne drahyho dymu od pneu
Tim nijak nerozporuju, ze abs prodelalo za posledni leta urcitej vyvoj, ale stejne si myslim, ze s vyndanou pojistkou abs se da zastavit na kratsi draze. Akorat se takovej pokus treba na dalnici dost prodrazi kvuli nakupu novy sady gum :-)


-> King 05.12.20 15:32:54: Ale naopak by ses někam podívat měl, místo nimrání se ve starých sráčích z dob, kdy se prodávaly verze bez a s ABS, protože je to už dávno pasé a nikoho to dnes už nezajímá. Dnes už jezdí na silnicích mix všeho možného a aut bez ABS apod. je už naprosté minimum. Nebo snad chceš říct, že Golf III bez ABS zastaví na těch jednoduchých pidikotoučích dříve než OIII nebo OIV s ABS? 
A ty Jardovo a Bukajovo příhody, kdy se skoro zasebevraždil, protože se přihlásil k činnosti některý z bezpečnostních asistentů, jsou vesměs srandovní.

A ty Jardovo a Bukajovo příhody, kdy se skoro zasebevraždil, protože se přihlásil k činnosti některý z bezpečnostních asistentů, jsou vesměs srandovní.

-> Jirik_Tuňák1983: To se nemusim nikam divat - stejnej typ auta bez abs proste pri krizovym brzdeni na suchym asfaltu proste "podela " svyho abs-kovyho sourozence - fyzika. Tim ale netvrdim, ze bych se chtel pri dennim jezdeni vracet k autum bez abs.
-> King 05.12.20 15:17:13: Tak se místo odhadů a dedukcí podívejte na hodnoty zpomalení u různých aut a uvidíme. Jiné měřítko stejně nemáte. Pocity a já si myslím, domnívám se, tuším jsou tak akorát k ničemu
Jinak ano, Jarda a Bukaj jsou bludaři, až to není hezký.
Jinak ano, Jarda a Bukaj jsou bludaři, až to není hezký.
-> Jirik_Tuňák1983: No, ona to zas takova kravina neni, protoze brzdeni je komplex spousty fyzikalnich zakonu a jsou situace, kde je ridic auta s ABS "prohravajici ". Mne se treba malem stalo osudnym, kdyz jsem s relativne uctivym odstupem jel za starsim golfem po dalnici a tomu nestastnikovi se asi ve 150 ztoporila haubna a rozplacla se mu na predni sklo. Jemu to pri panickym brzdeni na suchym asfaltu zastavilo bez abs kurevsky rychle, moje klika byla v tom, ze mi nechal 2m mezi sebou a stredovejma svodidlama. Diky abs se zadarilo jednim kolem na asfaltu, druhym na trave "zaparkovat " vedle nej, akorat za cenu nasilne zklopenych "zrdcatek " :-)
-> Bukaj: Pouze v jedinym případě - brzdění na šotolině,štěrk. Tam je bez ABS kratší.
Jedna jediná vyjimka která se vyučuje. (před kolem se vytvoří klín z materiálu)

-> Bukaj:
Ona taky naprostá většina lidí nesahá v autě vůbec na nic. Maximálně v dnešní době na blinkry a to ještě jenom někdy.
Jenže pak se jezdí s automatickejma světlama v mlze na denní, vyhřívání zrcátek je zapnutý trvale, atd.
Jsem zvědavej na lidi odkojený startovacím tlačítkem, resp. spínačkou pouze s elektronickou vazbou na start, jak auta s klasickým startováním nebudou umět natočit.
Dost možná nebudou umět jezdit ani bez asistentů, např. přepínání dálkovejch? WTF? Že se musej v noci zapnout světla? WTF? Že auto v klidu jede do příkopu a nesrovná se v pruhu samo? WTF?
Ona taky naprostá většina lidí nesahá v autě vůbec na nic. Maximálně v dnešní době na blinkry a to ještě jenom někdy.

Jenže pak se jezdí s automatickejma světlama v mlze na denní, vyhřívání zrcátek je zapnutý trvale, atd.
Jsem zvědavej na lidi odkojený startovacím tlačítkem, resp. spínačkou pouze s elektronickou vazbou na start, jak auta s klasickým startováním nebudou umět natočit.

-> Jirik_Tuňák1983: Myslíš, že lžu?
A domníváš se, že s ABS nemůže být nikdy delší brzdná dráha, než bez něj?

A domníváš se, že s ABS nemůže být nikdy delší brzdná dráha, než bez něj?
-> Bukaj 05.12.20 13:57:55: To je zase snůška krávovin. 2 m se škodovkou vs. 2 cm s kopajícím ABS. To snad nemyslíš ani vážně.
Ještě jsem se nesetkal s autem, u kterého bych se s ním musel učit jezdit jen kvůli tomu, že má jízdní asistenty a nebo je má jiné, než jiné auto. Sednu a jedu.
Co tak čtu, tak nastavení ASR u starších F a O je fakt tristní, počítám, že v podobném duchu bude odladěné i ESP, takže se nedivím, že to lidem vadí. U té O3 v holobytě je absence ESP celkem překvapení, zvláště když Saskyn píše, že u VW je to v tomto segmentu standard od 2005. Naše auta to měly / mají jako standard stejně a nebo i dříve. Zajímavý....

Ještě jsem se nesetkal s autem, u kterého bych se s ním musel učit jezdit jen kvůli tomu, že má jízdní asistenty a nebo je má jiné, než jiné auto. Sednu a jedu.
Co tak čtu, tak nastavení ASR u starších F a O je fakt tristní, počítám, že v podobném duchu bude odladěné i ESP, takže se nedivím, že to lidem vadí. U té O3 v holobytě je absence ESP celkem překvapení, zvláště když Saskyn píše, že u VW je to v tomto segmentu standard od 2005. Naše auta to měly / mají jako standard stejně a nebo i dříve. Zajímavý....
-> Mr._Nosferatu: -> palinator: tak ja mam 5ralebo 100tis km a bez priplatku
-> Bukaj: Jsou autoškoly kde se dá připlatit za výuku na sněhu, případně škola smyku, problém bych spíš viděl v tom že v autoškole mají nový auta a většina lidí potom sedne do starého ...
-> Jarda - zrušená registrace 05.12.20 10:55:43: Podle mne jakýkoli asistent "na vypínač" je blbost. Možná tak u auta na hraní, ale u auta na denní jezdění si buď zvyknout, jak se v krizových situacích zachová elektronika a nebo jezdit bez ní. Protože nikdy netušíš, kdy nastane situace, kdy elektronika zasáhne a v krizové situaci fakt nebudeš někde šmátrat po vypínači...
Možná je chyba, že při praktickém výcviku v autoškole asi nikdo nedemonstruje, jak to vypadá, když se aktivuje nějaké to "ABS" (případně doplňte jinou zkratku).
A když po autoškole začne člověk jezdit, tak většinou jezdí tak, že málokdy aktivuje nějaký z těch asistentů...
U mne byl problém střídání aut - sice si velmi rychle zvyknu na jakékoli vozidlo, ale tím, že povětšinou jezdím ve škodovce, tak jsem zvyklý jezdit stylem, abych udržel auto na silnici bez elektronických berliček. A stejným stylem jezdím i s jinými vozy. Jenže pak když místo zastavení 2 m před překážkou s lehkým prokviknutím jednoho předního kola zastavím 2 cm před překážkou s kopáním ABS...
Možná je chyba, že při praktickém výcviku v autoškole asi nikdo nedemonstruje, jak to vypadá, když se aktivuje nějaké to "ABS" (případně doplňte jinou zkratku).
A když po autoškole začne člověk jezdit, tak většinou jezdí tak, že málokdy aktivuje nějaký z těch asistentů...
U mne byl problém střídání aut - sice si velmi rychle zvyknu na jakékoli vozidlo, ale tím, že povětšinou jezdím ve škodovce, tak jsem zvyklý jezdit stylem, abych udržel auto na silnici bez elektronických berliček. A stejným stylem jezdím i s jinými vozy. Jenže pak když místo zastavení 2 m před překážkou s lehkým prokviknutím jednoho předního kola zastavím 2 cm před překážkou s kopáním ABS...

-> Syny 05.12.20 10:54:57: Tak určitě min. 4-5000 jde bez problémů to občas v létě na suchu chce,klidně když potřebuješ razantní rozjezd, takže si nemyslím, že tam něco takového je. To už je extra blbost to takhle omezovat. NJ kde je ta doba, kdy člověk řídil a musel umět řídit auto
-> Jarda/felda 05.12.20 11:19:38: Jasný viz. ten C-Max kde to má mírnější zásahy.

-> Jarda/felda 05.12.20 11:19:38: Jasný viz. ten C-Max kde to má mírnější zásahy.
-> dragon_cb_cz:
Tak nám se kvůli záruce nechtělo jezdit kvůli každýmu prdu do autorizáku. Ale možná že kdybychom viděli, kolik bude na tom autě poruch, že by se to asi zaplatilo no.
Tak nám se kvůli záruce nechtělo jezdit kvůli každýmu prdu do autorizáku. Ale možná že kdybychom viděli, kolik bude na tom autě poruch, že by se to asi zaplatilo no.

-> palinator: Táta měl na F2 3 roky, jednalo se o skladovku, tak zda byla za příplatek nevím.
renault má běžně 5let/100tis km, ale třeba Toyota ProAce má 5let/milion km
renault má běžně 5let/100tis km, ale třeba Toyota ProAce má 5let/milion km
-> palinator: Standard jsou asi 2 roky, ale vzhledem k tomu, že rozšíření na 5 let /150 tisíc stojí doslova pár tisíc, tak si to podle mě libovolný soukromník rád připlatí. Firmy možná ne.
-> palinator 05.12.20 12:58:59: standartně jo, ale pak jsou různý akce kde ti jí rozšíří
třeba když je "nadbytek aut" tak aby nalákali lidi 

