-> saskyn2: Aha, tak díky, zase něco nového pro mne
To byla ta "vzácná socka" 1,4?
-> dragon_cb_cz: Já jsem řešil lanko jen u firemního vraku Rapida (Renault) a pak u té prokleté Dacie
Že někomu odejde druhoška chápu, ale originály držely. A údržba je jednak o čistotě interiéru i exteriéru (nemít na podlaze a v motorovém prostoru hromady bahna/v létě prachu) a hlavně o bezchybné funkci navazujících komponent - aby nebyla zarezlá a zahumusená páka na převodovce, volně chodilo spojkové ložisko, necukala spojka (lamela, přítlačák) v záběru a volně se vracel spojkový pedál (uložení pedálu). Tyto věci přímo ovlivňují životnost lanovodu.
Jinak uznávám, že třeba u O1, kde je spojková hydraulika, mne překvapilo, že navzdory neúdržbě a neměnění kapaliny to funguje skoro 25 let bez problémů a také jsem neslyšel, že by to někomu odešlo (moc se o moderní vozy nezajímám, takže jsem možná jen neinformovaný, tuším, že před lety tu někdo řešil PSV nebo HSV na Superbu?)...
![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)