![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136 25.03.21 20:42:47: To zkusím taky. Co je to za pásku? ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 25.03.21 20:29:53:
Mně vzalo madlo na dveřích, ale fakt jen trochu.
Podlepil jsem místa, kde se to dotýká o sebe ty plasty a je klid.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mně vzalo madlo na dveřích, ale fakt jen trochu.
Podlepil jsem místa, kde se to dotýká o sebe ty plasty a je klid.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No, ja uz ho mam :-(
-> Jirik_Tuňák1983: Abys z toho neměl časem tenisovej (loketkovej) loket...
-> Milan 136 25.03.21 20:24:04: Podobnej zvuk jako ta madla mi vydává v autě ta loketka. Vypadá to na podobný materiál. Je tam kvůli SIPSu, aby se při posuvu sedaček rozmáčkla, bonus je ta jogurtová křehkost.
Když se mnou jede někdo cizí, dělám to tak, že mám hnátu v takové pozici, aby se spolujezdec nemohl opřít. Tím se vyhnu generování skřípacího zvuku a nemusím se zbytečně stydět.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když se mnou jede někdo cizí, dělám to tak, že mám hnátu v takové pozici, aby se spolujezdec nemohl opřít. Tím se vyhnu generování skřípacího zvuku a nemusím se zbytečně stydět.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Největší vrzači byly dědova 405 s 380 000 km na hrbu a kámošův Patrol Y60. To bylo hustý :-) Jinak ty dnešní levný auta nic moc no... :(
-> Jirik_Tuňák1983:
Zrovna vrzací madlo u dveří byla třeba echt specialita u béčkový Vectry... tam vrzaly takhle všechny. Ale zase jí nevrzala loketka, která pro změnu umí bezvadně dělat bordel u OI.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A další věc je zkoumat co vrže při žmoulingu a co vrže při jízdě.
Jinak nejrozvrzanější věc na světě je můj Favorit, následuje Swift, pak Toledo a pak 120. Přitom u 120 to v podstatě dělaj snad jen clonítka.
Zrovna vrzací madlo u dveří byla třeba echt specialita u béčkový Vectry... tam vrzaly takhle všechny. Ale zase jí nevrzala loketka, která pro změnu umí bezvadně dělat bordel u OI.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A další věc je zkoumat co vrže při žmoulingu a co vrže při jízdě.
Jinak nejrozvrzanější věc na světě je můj Favorit, následuje Swift, pak Toledo a pak 120. Přitom u 120 to v podstatě dělaj snad jen clonítka.
Hele, tenhle pocit jsem měl z více nových aut, resp. z těch úsporných materiálů.
Jinak nebudu zastírat, že v mém historickém hobbyšvédovi, nic při žmoulingu nevrže, ale to je 14 let staré auto. Konkrétně středová konzola s loketní opěrkou tím byla u S60 a V70 pověstná. Zbytek asi OK, občas se v zimě ozve čalounění pravých dveří rezonancí na dírách, asi vyměním špunty u tapecu.
U Karkule Fífy nevrže a neklepe v interiéru nic, je hodně poctivě a bytelně udělaný, to by se mi u toho švéckého papundeklu taky líbilo, kromě jedné věci - od montáže zámku řadicí páky, rezonuje tlačítko ruční brzdy při rozjezdu kolem 2000 rpm! Tlačítko se musí po odjištění brzdy trochu usadit / pootočit na střed. Ale nevím, jak se to tlačítko vyndavá a nebo jak ho zaaretovat na střed výřezu v páce, aby se nehýbalo. Jsem z toho ale úplně běsnej. :-(
Jinak co se týká videa, tak při tom píchání do ovládacího panelu ventilace, tam tam bude vrzat hodně aut.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jinak nebudu zastírat, že v mém historickém hobbyšvédovi, nic při žmoulingu nevrže, ale to je 14 let staré auto. Konkrétně středová konzola s loketní opěrkou tím byla u S60 a V70 pověstná. Zbytek asi OK, občas se v zimě ozve čalounění pravých dveří rezonancí na dírách, asi vyměním špunty u tapecu.
U Karkule Fífy nevrže a neklepe v interiéru nic, je hodně poctivě a bytelně udělaný, to by se mi u toho švéckého papundeklu taky líbilo, kromě jedné věci - od montáže zámku řadicí páky, rezonuje tlačítko ruční brzdy při rozjezdu kolem 2000 rpm! Tlačítko se musí po odjištění brzdy trochu usadit / pootočit na střed. Ale nevím, jak se to tlačítko vyndavá a nebo jak ho zaaretovat na střed výřezu v páce, aby se nehýbalo. Jsem z toho ale úplně běsnej. :-(
Jinak co se týká videa, tak při tom píchání do ovládacího panelu ventilace, tam tam bude vrzat hodně aut.
Tak uz jsem doma a koukam na to, budiky uz celkem fungujou, jen obcas probliknou, predtim pry nesly vubec. Ale maxidot furt jakoby pohasina, nekdy na nem neni vubec nic a sviti jen jeho podsvetleni.
-> Milan 136: Ano
-> MXMarek 25.03.21 15:05:20: Předface?
Ted mi volala zena, ze na nasi O2 nejdou budiky. Je to nejaka klasicka zavada? Dekuji.
-> Nwkt: Jo, trojka.
-> King 23.03.21 20:01:45: Trojka? Tam myslím zase ukazuje jak má, ale vyzkoušený to ještě nemám
-> Jarda/felda 24.03.21 17:16:26: pravda, jasna volba... ja si ho tam nevsiml
-> Jarda - zrušená registrace 24.03.21 17:02:49: o ničem jiným než wahler bych ani nepřemýšlel
ten termostat nefunguje uplne dobre, co dat? naplno otevren uz pri 70°C
autodilos.cz/autodily/... /chlazeni-termostat-tesnen i?order=
dekuji
autodilos.cz/autodily/... /chlazeni-termostat-tesnen i?order=
dekuji
-> U-Geen: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: u Subaru je to naštěstí OK, do nouzáku to nepadá, a tohle jsem si bohužel ověřil v praxi (ale v podstatě ještě bez nějaký vyšši polohy ručičky)
-> U-Geen: Neser. U transita to povýšili. Moc je o 1mm nad "akorát". Po dobu asi tak 20sec. Pak to sníží výkon motoru a do paměti zapíše - motor přehřátý... A do výkonu to nepustí, dokud motor nemá zase teplotu akorát. Kuwa ta cesta s karavanem do Bělý bylo utrpení. Vytočíš kvalt - nouzák. v půlce kopce přemejšlíš, že budeš řadit za jedna. Pak to schladne a zase jede normálně. Do pr... kdyby to začalo lízt k červenýmu, nebo něco napsalo na palubáku - OK. Ale pohybu rafičky o 1mm jsem si všimnul až když jsem měl vedle sebe noťas s diag a věděl na co koukat.
-> King: j, dneska je jedno, jestli máš ručičku a nebo tříbarevnou kontrolku málo/akorát/moc...
-> King 23.03.21 20:01:45: To bude spíš tím že má zataženou clonku na pumpě![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen: Tak bylo obdobi kdy automotive manazerstvo shledalo udaj o teplote motoru jako uplne zbytecnej, pak ho schovavali v nejakym x-tym menu a kdyz jsme si teplomer vydupali, tak ukazuje hausnumera hur nez ve stary skochtli :-)
-> Jarda: Sorry, je to nakazlivy![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> King: j, k Outbackoj jsem nekde videl graf rozmezi, ve kterym to ukazuje tu "konstantu" a nebyl to peknej pohled :-)
-> King: to mi nedelej, pak fakt vaham, jak se to vlastne pice
-> Nwkt 23.03.21 19:48:39: z toho mam strach, to zhaveni by melo jit i v otackach, kdyz to nejede, kdyz by nekdo slapl na plyn?
Nekdy bych urcite ten teplomer chtel poladit, oblbovani nemam rad...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 23.03.21 19:48:39: z toho mam strach, to zhaveni by melo jit i v otackach, kdyz to nejede, kdyz by nekdo slapl na plyn?
Nekdy bych urcite ten teplomer chtel poladit, oblbovani nemam rad...
-> Nwkt: Predpokladam, ze kdyz muj deaselovej Sup rano po ujeti cca 6km ukazuje "predpisovych " 90C, tak je to jenom velkorysou bulharskou konstantou v sw, kterej si vymejsli data pro ridice :-)
-> Nwkt: Urcite budiky poladit chci, jen nevim jestli zrovna ten teplomer
Ono se mi libi, ze vyleze na 90°C a tam zustane - sladka nevedomost
Jestli to po tom tuningu pak ruzne popobiha sem a tam podle toho jak otevira termostat, tak to bych z toho byl akorat nervozni
Ono mam stejne na maxidotu furt zaplou teplotu oleje, takze jezdim hlavne podle toho. Jak nema olej alespon 75°C, tak to setrim.
E: Jen pro zajimavost, kdyz je venku kolem nuly, tak olej ma 50°C po cca 10km (1/3 mimo mesto a 2/3 dalnice - respektive rychlostka).
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
E: Jen pro zajimavost, kdyz je venku kolem nuly, tak olej ma 50°C po cca 10km (1/3 mimo mesto a 2/3 dalnice - respektive rychlostka).
-> Syny: Chceš už poladit ty budíky, abys viděl reálnou teplotu? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Jestli te to uklidni, tak ja kdyz v zime, kdy je kolem nuly, dojedu do prace (15km), tak mam rucicku teplomeru tak na 80-85°C.
-> Jarda: Může být termostat. To žhavení se sepne až když dobíjí altík, myslím nad 2tis. otáček
mel bych dva dotazy k naftove PD ovci
Prijde mi, ze pri teplotach okolo 0 se to vyhoupne na budikovych 90°C (realne asi 78) az po 10km, to mi prijde hrozne dlouho, uz jak se hne raficka z 50°C je vlazna hadice k chladici, neni problem v termostatu?
Zhaveni do vody je rizene jak? (kdy to hrat ma a kdy ne?). Zhavicky jsou OK, ale kdyz nastartuju a dam na ni ruku, tak nehreji... tak jestli nebude spatne nejake rele treba. Dekuji.
Prijde mi, ze pri teplotach okolo 0 se to vyhoupne na budikovych 90°C (realne asi 78) az po 10km, to mi prijde hrozne dlouho, uz jak se hne raficka z 50°C je vlazna hadice k chladici, neni problem v termostatu?
Zhaveni do vody je rizene jak? (kdy to hrat ma a kdy ne?). Zhavicky jsou OK, ale kdyz nastartuju a dam na ni ruku, tak nehreji... tak jestli nebude spatne nejake rele treba. Dekuji.
-> ptk 23.03.21 13:03:29: to samý se tvrdilo u tdi o ARL motorech že jsou kovaný a ono prd ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ptk 23.03.21 13:03:29: hodnekrat jsem to slysel, tak ono jestli je kovanej pist nebo ne okem nepoznas, kdyby jsi mi je dal na zkousku v minule praci, tak bych rozdil poznal![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
inak páni neviem či zbytočne nerozdúcham ohnivú debatu, ale od človeka čo stavia tieto motory 132kW (ale skôr 110kW bo tie vraj majú vačší potenciál na úpravy) tvrdí, že mýtus o kovaných dieloch motora pre audi (165kW) je hlúposť.
ukazoval mi reálne spodok takého motoru z TT a že teraz to porovnaj s týmto z RS a povedz kde je rozdiel - a nebol.
nehádam sa, len vychádzam opäť z toho čo som počul a videl. môžu sa mýliť aj oni
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ukazoval mi reálne spodok takého motoru z TT a že teraz to porovnaj s týmto z RS a povedz kde je rozdiel - a nebol.
nehádam sa, len vychádzam opäť z toho čo som počul a videl. môžu sa mýliť aj oni
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: protokol môžem dodať, skúsim pred aj po. hodnoty si nepamätám z hlavy, no bolo mi to preložené ako jemne zvýšená spotreba oleja a brutálne presýtená zmes, iný problém z emisnej nenameral.
vstirky sú po ultrazvuku a podla všetkých dostupných meratelných parametrov je motor OK. tlaky OK, chvenie OK, vstriky OK,....
vstirky sú po ultrazvuku a podla všetkých dostupných meratelných parametrov je motor OK. tlaky OK, chvenie OK, vstriky OK,....
-> růža: tak tak,
po včerajších meraniach na vymenenej lambde predok kolíše od 0,4 do 0,8, zadok plynule 0,8 V tak ako píše Molso...
čiže už to aspon ukazuje to čo to reálne robí. no stále sa mi zdá dosť presýtená zmes podľa výfuku.
uvidím, skúsim zbehnúť na tú emisnú na neoficiálne meranie, či bude nejaký posun...
![37](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/37.gif)
po včerajších meraniach na vymenenej lambde predok kolíše od 0,4 do 0,8, zadok plynule 0,8 V tak ako píše Molso...
čiže už to aspon ukazuje to čo to reálne robí. no stále sa mi zdá dosť presýtená zmes podľa výfuku.
uvidím, skúsim zbehnúť na tú emisnú na neoficiálne meranie, či bude nejaký posun...
![179](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/179.gif)
![193](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/193.gif)
![199](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/199.gif)
![201](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/201.gif)
![37](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/37.gif)
-> MOLSO: Aha, tak jsem to blbě pochopil. Jsem myslel, že ta druhá je tam kvůli korekci té první a ona je tam kvůli katalyzátoru.
-> růža: druha lambda musi hlasit plynule bohatu zmes nakolko v katalyzatore prebehnu reKcie spotrebujuce ten zbytkovy kyslik ktory nameria prva lambda.
Prva lambda kmita bohate/ chudobne a druha lambda si drzi suvisle bohaty signal. Ak druha lambada dava rovnaky signal ako prva rj zapise do pamati zavad chybu katalyzátor- nizka ucinnost
Prva lambda kmita bohate/ chudobne a druha lambda si drzi suvisle bohaty signal. Ak druha lambada dava rovnaky signal ako prva rj zapise do pamati zavad chybu katalyzátor- nizka ucinnost
-> ptk 22.03.21 14:18:23: Ještě jednou - koukni se které přesně hodnoty jsou v tom měření špatně. Je to CO? HC? nebo něco dalšího? Je klidně možné, že to bude hodnota, která se na lambdě nemusí projevit a tudíž to že druhá lambda ukazuje OK není nic divného. Dej sem případně fotku protokolu. Emise nejsou jedna hodnota co by se dala shrnout špatné/dobré.
Jinak motor jako takový by na tohle asi moc vliv neměl, speciálně pokud jinak běží OK, to je spíš něco okolo/řízení. Vstřiky jsi nechával kontrolovat? Na diagnostice nevykazuje třeba některý válec výrazné odchylky od ostatních (nevím jak moc detailně je tenhle motor sdílný)?
Jinak motor jako takový by na tohle asi moc vliv neměl, speciálně pokud jinak běží OK, to je spíš něco okolo/řízení. Vstřiky jsi nechával kontrolovat? Na diagnostice nevykazuje třeba některý válec výrazné odchylky od ostatních (nevím jak moc detailně je tenhle motor sdílný)?
-> růža: druhá lambda už je len info o správnej funkčnosti katalyzátora. ale ked na novom katalyzátore s novou lambdou ukazuje hodnoty OK, ale reálne sú hodnoty za katalyzátorom zlé, príde mi to ako offset v jednotke, čo ale nevysvetluje meranie prvej lambdy.
-> dragon_cb_cz: práve-že protokol z emisnej aj technik čo ho robil poukazujú na presýtenú zmes čo potvrdzuje aj typický sardinkový smrad z výfuku. keby zlú zmes/emisie riešil katalyzátor, lambda by ukazovala čo ukazuje, ale výsledok emisnej by musel byť OK.
je to zmätok, ale dnes snáď nanovo uvidím hodnoty z lámbd(moja diagnostika to nevie), potom mám cvične mimo záznam dohodnuté meranie emisií. ďalší postup bude jednotka. potom už zostáva len motor, ale to môžem rovno hodiť do kanála a ísť si kúpiť novú RS - ved by ma to vyšlo lacnejšie![30](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
-> dragon_cb_cz: práve-že protokol z emisnej aj technik čo ho robil poukazujú na presýtenú zmes čo potvrdzuje aj typický sardinkový smrad z výfuku. keby zlú zmes/emisie riešil katalyzátor, lambda by ukazovala čo ukazuje, ale výsledok emisnej by musel byť OK.
je to zmätok, ale dnes snáď nanovo uvidím hodnoty z lámbd(moja diagnostika to nevie), potom mám cvične mimo záznam dohodnuté meranie emisií. ďalší postup bude jednotka. potom už zostáva len motor, ale to môžem rovno hodiť do kanála a ísť si kúpiť novú RS - ved by ma to vyšlo lacnejšie
![30](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
-> ptk 22.03.21 13:36:46: Doporučoval bych se do toho protokolu z emisí pořádně podívat, co je vlastně mimo. Nezapomínej, že lambda sonda měří zbytkový kyslík, ale "nevyváženého" toho tam může být víc. A kat zase hodně věcí vyřeší pokud funguje správně (proto může ta druhá lambda ukazovat "vše OK").
-> Jarda/felda 22.03.21 13:43:28: Ale to by si měla pohlídat ta druhá lambda, nebo kecám?
-> ptk: Je to dost zvláštní. Ale když píšeš "-prvá lambda - nastavovacia - meria 0,8 V = bohatá zmes (čiže motor by si mal ubrať na bohatosti ale nerobí to)."
Tak mě napadá, že jednotka z nějakého důvodu schválně neubírá bohatost, otázkou je proč.
Nicméně se nebudu pouště do dalších spekulací, protože to opravdu není můj obor. Snad ti někdo schopnější poradí a kdyžtak napiš výsledek, docela by mě to zajímalo.
Tak mě napadá, že jednotka z nějakého důvodu schválně neubírá bohatost, otázkou je proč.
Nicméně se nebudu pouště do dalších spekulací, protože to opravdu není můj obor. Snad ti někdo schopnější poradí a kdyžtak napiš výsledek, docela by mě to zajímalo.
-> růža 22.03.21 13:21:33: ne nutně, pokud lambda háže nějaký hodnoty který blbě změří
-> růža: ja som v tomto tiež panic, ale čo som sa už dočítal, tak chybnú lambdu diagnostika zaznamená. ešte býva poškodená lambda - kedy neposiela kontinuálne dáta a posledná verzia ktorá sa tiež vyskytuje - že je odpálený vstup na riadiacej jednotky z lambdy - no vtedy vraj ukazuje trvale pod 0,1 V alebo trvale nad 1,5 V .
ja nemám ani jeden problém. len nechápem tomu, čo moje lambdy merajú.
v skratke:
-výfuk vrátane tlmičov, katalyzátora, tesnení a lámbd nový, sériový,....
-motor podľa merania tlakov, diagnostiky, zvuku, chodu .... sériový v poriadku
-jednotka - teoreticky sériová (tak na 73% som si istý, že je sériová)
-podľa smradu a reálne merania na emisnej - silno presýtená bohatá zmes
lambdy: rozsah merania 0 - 1 V pod cca 0,4V= chudobná zmes, nad cca 0,6V bohatá zmes
-prvá lambda - nastavovacia - meria 0,8 V = bohatá zmes (čiže motor by si mal ubrať na bohatosti ale nerobí to)
-druhá lambda - za katalyzátorom - meria 0,45 V = ideálny pomer zmesy (ale prečo ked reálne hodnota na konci výfuku je owerflow max???)
čiže taký zvláštny mišmaš....
ja nemám ani jeden problém. len nechápem tomu, čo moje lambdy merajú.
v skratke:
-výfuk vrátane tlmičov, katalyzátora, tesnení a lámbd nový, sériový,....
-motor podľa merania tlakov, diagnostiky, zvuku, chodu .... sériový v poriadku
-jednotka - teoreticky sériová (tak na 73% som si istý, že je sériová)
-podľa smradu a reálne merania na emisnej - silno presýtená bohatá zmes
lambdy: rozsah merania 0 - 1 V pod cca 0,4V= chudobná zmes, nad cca 0,6V bohatá zmes
-prvá lambda - nastavovacia - meria 0,8 V = bohatá zmes (čiže motor by si mal ubrať na bohatosti ale nerobí to)
-druhá lambda - za katalyzátorom - meria 0,45 V = ideálny pomer zmesy (ale prečo ked reálne hodnota na konci výfuku je owerflow max???)
čiže taký zvláštny mišmaš....
-> ptk: Ne, že bych tomu nějak extra rozumněl, ale když by byla špatná lambda, neprojevilo by se to např. chybou motoru (kontrolka/výpis závad)? Nebo nějak nesmyslnou spotřebou? Ale třeba se pletu.