![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Shader: dá se to v klidu vyčistit a rozpohybovat, jak u pd tak u cr. Nový sání na bmn je asi 18t![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
OII, hliníkové sání, zatuhlé vířivé klapky. Dá se to rozpohybovat nebo počítat s výměnou sání?
Vy z toho máte srandu, ale my jsme měli v autoškole Liazku, kde zařadit kvalt se rovnalo první souloži. Taky člověk nevěděl kam s tím. Pár kluků na tom dokonce vyhořelo při závěrečkách. Jeden si chtěl před kruháčem podřadit a protože mu to nešlo, tak proletěl kruháč bez kvaltu.
Já jsem si teda grif našel, ale zpátečku jsem tam v životě nezařadil. Vždycky ji tam musel instruktor "doklepnout".
Já jsem si teda grif našel, ale zpátečku jsem tam v životě nezařadil. Vždycky ji tam musel instruktor "doklepnout".
-> moucan: A ještě to chce schéma vyčochtanýho řazení u Škodováckýho čtyřkvaltu
-> moucan: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> U-Geen: Vždycky si vzpomenu na tohle ... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> U-Geen:
V zemich, kde je klasickej fofrklacek zajimava vystrednost, se to vsákne :-)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: hlavně když řadíš 18. kvalt :-)
-> Bukaj: Taky jsem vyrostl na tři čtvrtě na tři (ruce mírně pokrčené). Teď jsem zase slyšel, že lepší je původní za deset dvě.
Já osobně jezdím rovinky - Levá tři čtvrtě, pravá loketní opěrka a zatáčky tak nějak podle situace, buď tři čtvrtě, nebo za deset dvě.
Já osobně jezdím rovinky - Levá tři čtvrtě, pravá loketní opěrka a zatáčky tak nějak podle situace, buď tři čtvrtě, nebo za deset dvě.
-> Bukaj: napnutý paže? to nevim teda :-) Sedačku, resp. volant si seřizuju tak, aby se, když přes horní hranu položím zapěstí, ruka ohla dolů - samozřejmě za stálého plného opření se do opěradla. Proč je tahle poloha správně si asi na internetu najdeš :-)
-> U-Geen: Třičtvrtě na tři? To jsem ještě neslyšel - to se musí dost blbě držet, ne? Furt napnuté paže... Tak jsem občas držel jen u klasika 120 volantu - ale tak, že jsem měl pracky opřené shora o střed. Jinak když potřebuju řídit, tak za pět jedna je asi nej, když jedu jen rovně, tak "za pět sedm"...
A u aut s airbagem ve volantu bych držel asi výhradně v dolní třetině kruhu kvůli bezpečnosti...
A u aut s airbagem ve volantu bych držel asi výhradně v dolní třetině kruhu kvůli bezpečnosti...
-> Bukaj: ty woe, my jsme se teda v 98mym ucili klasicky ve trictvrte na tri a nevim, ze by se od te doby neco menilo :-) coz teda zrovna u toho GL volantu bych asi trpel :-)
-> růža: Když jsme u toho, tak nechcete někdo založit téma "jak držíte volant"?
Jen tak pro zajímavost, případně inspiraci...
Ono se to asi i dost mění dobově - z autoškoly (1999) si pamatuju, že se volant správně drží v pozici "za pět jedna", když dělala někdy v roce 2006/2007 autoškolu moje tehdejší přítelkyně, tak už přišla s tím, že "za deset dvě" - kdoví, jak je to dneska...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ono se to asi i dost mění dobově - z autoškoly (1999) si pamatuju, že se volant správně drží v pozici "za pět jedna", když dělala někdy v roce 2006/2007 autoškolu moje tehdejší přítelkyně, tak už přišla s tím, že "za deset dvě" - kdoví, jak je to dneska...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 27.03.21 00:38:22: Tak já myslel vpředu. Na druhou stranu si pamatuji, že při 140 se šáde docela uklidnila, ale asi to přehlušil ten proudící vzduch
-> Jirik_Tuňák1983 27.03.21 02:10:20: -> King 27.03.21 08:39:43: No, vzhledem k času přidání svého příspěvku se přiznám, že už mi to moc nemyslelo
-> Bukaj 27.03.21 08:54:46: Pokud držíš volant oběma rukama, tak je loketka opravdu zbytečná. Jinak to držení volantu dole s opřeným zápěstím mě na 120ce vždy bavilo, ale u "moderních" aut už mě nikdy nenapadlo, si dát volant do spodní polohy.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 27.03.21 02:10:20: -> King 27.03.21 08:39:43: No, vzhledem k času přidání svého příspěvku se přiznám, že už mi to moc nemyslelo
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 27.03.21 08:54:46: Pokud držíš volant oběma rukama, tak je loketka opravdu zbytečná. Jinak to držení volantu dole s opřeným zápěstím mě na 120ce vždy bavilo, ale u "moderních" aut už mě nikdy nenapadlo, si dát volant do spodní polohy.
-> Bukaj 27.03.21 08:59:48: To bych nejdřív musel nějaký moderní vůz vlastnit
V tom nejnovějším je asi nejvíc slyšet ten hluk od zimáků. Jsem zvědavý, jaké to bude na letních (ale pro tohle auto je nemám nachystané, jen celoročky, co musím dojezdit, než koupím na tu sadu disků letňáky). Motor, ač nafťák, ve vyšších rychlostech moc nevnímám... ale ta převodovka je hodně dlouhá (ve 140km/h to točí rovné 2000rpm).
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Ono to asi bude tím, že v každém autě je jiný volant, sedačka, jinak pedály atd, každý člověk má jinou tělesnou konstituci, takže ten "správný" posez a úchop je u každého vozu a každého člověka jiný a nelze to generalizovat![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 26.03.21 21:01:21:
A přitom jí stačí jen dobře nastavit. Poznám v OI a v Rapidu přesně ten zoubek, kterej tam dělá rotiku, když to někdo předemnou přešteluje.
A dokud to nevychytám jak to bylo, nemůžu řídit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak samozřejmě když dělám kokotiny, tak loketka musí pryč, ručka se s ní tahá blbě.
A přitom jí stačí jen dobře nastavit. Poznám v OI a v Rapidu přesně ten zoubek, kterej tam dělá rotiku, když to někdo předemnou přešteluje.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jinak samozřejmě když dělám kokotiny, tak loketka musí pryč, ručka se s ní tahá blbě.
...ja bych aj povedel, ze vrzani clonitek u zadohrabu je prvek vybavy. Snad jen mimo Minnovu karu
.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bukaj 27.03.21 08:54:46: Koukám na to a ani nevím, kde bych ten volant měl pohodlně chytit. Obyčejný 120kový šel aspoň držet za ramínko.
Ale to je jedno, držíš ten volant # špatně a nebezpečně.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale to je jedno, držíš ten volant # špatně a nebezpečně.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Náhodou...u kyvky nemusíš řešit vrzání čehokoliv. Ten randál od motoru to spolehlivě přehluší. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King 27.03.21 08:39:43: Právě ty nepříjemné nízké frekvence jsou záležitostí moderních aut, u škodovky (s vlečkou) je to taková příjemná širokopásmová všehochuť
Kyvku bych tu raději nerozebíral![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kyvku bych tu raději nerozebíral
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 26.03.21 23:35:19: Tak se někdy schválně zkusím projet v nějakém Tvém moderním voze a porovnat. Mně daleko víc vadí ty duté tupé rány od podvozku moderních vozů, které mají poměrně solidně odfiltrované vysoké tóny ruchů, než širokopásmový šum ve škodovce. Je tedy pravdou, že aerodynamický hluk zrcátek Massag 495 bych ve vyšších rychlostech klidně oželel...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> růža: ... nebo tak (zápěstí opřená o horní stranu stehen a takto hezky mi to vychází k volantu):
Případně levou nahoře a pravou dole nebo jen jednou rukou nahoře či dole.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Případně levou nahoře a pravou dole nebo jen jednou rukou nahoře či dole.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> růža 26.03.21 22:58:17: Buďto držím volant oběma rukama tak:
-> růža 27.03.21 00:06:21: Obavam se, ze fyzika funguje i v 742, takze jakasi smerovost se u lidskyho ucha da ocekavat az u vlnovejch delek srovnatelnejch a mensich, nez rozmery boltce, coz rozhodne neni ten nizkofrekvencni bordel, kterej se diky nestastnymu uchyceni agregatu prenasi do cely karoserie![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> růža 27.03.21 00:06:21: Kde ti proboha rostou uši? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> růža: Tak až příště ve 160km/h budeš v 742 v klidu konverzovat s pasažéry na zadní sedačce, dej mi vědět ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Ale tak to se musím ohradit. Právě že, jak je motor daleko kdesi vzadu a ušní boltec směřovaný dopředu, tak působí 742 nebetyčně tiše.
-> Bukaj 26.03.21 22:18:38: Ono toho v té 130 drnčí podstatně víc, jen přes ten pekelný randál toho generátoru hluku v zádi toho většina není slyšet ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdyz jsem (sporadicky) jezdil jsem s autama s loketkou, vzdy sla do riti. Ted ji mam jak ve sluzebaku, tak ve svym a mimo nepriznivy povetrnostni podminky (obcas rucka zachrání), je neustale v pouziti. Kdyz mi ji nahodou prcek zvedne, tak drzkuku.
-> Bukaj: se zeptám, ty při řízení na např. dlouhých rovinkách, držíš volant oběma rukama? nebo co děláš s pravačkou? Já teda nejsem žádnej "výbavochtíč" ale na tu loketku jsem si zvykl, jak na nic jiného.
-> Jirik_Tuňák1983 26.03.21 22:03:01: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já jsem třeba "loketce" v žádném autě na chuť nepřišel - pro mne je to prvek, který akorát překáží při řízení a omezuje prostor řidiče (a taky spolujezdce)![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já jsem třeba "loketce" v žádném autě na chuť nepřišel - pro mne je to prvek, který akorát překáží při řízení a omezuje prostor řidiče (a taky spolujezdce)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 25.03.21 19:37:46: A já si dělám hlavu, že mi při 330 tisících ve 130LPG začala lehce drnčet páčka ostřikovače a tlačítko (táhlo tlačítka) ruční brzdy...
...jinak kdykoli se začalo ozývat v interiéru drnčení, na vině byly klíče či mince v popelníku, kazety či CDčka v přihrádce před spolujezdcem či jiný "náklad"
Co mne štve je zvuk sklápění slunečních clonek - takové nepříjemné vrzání. Když se povolí šroubek, tak nevrže, ale při jízdě v terénu (nebo třeba po kočičích hlavách nebo téměř jakékoli okresce po zimním období) za nižších teplot clonka samovolně klesá do spodní pozice...
...jinak na charakteristický nervydrásající zvuk přepínače směrových světel (zvuk, jako kdyby se něco v Lucasu právě ulomilo) jsem si už za téměř 22 let za volantem vozů 742 celkem zvykl![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
...jinak kdykoli se začalo ozývat v interiéru drnčení, na vině byly klíče či mince v popelníku, kazety či CDčka v přihrádce před spolujezdcem či jiný "náklad"
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Co mne štve je zvuk sklápění slunečních clonek - takové nepříjemné vrzání. Když se povolí šroubek, tak nevrže, ale při jízdě v terénu (nebo třeba po kočičích hlavách nebo téměř jakékoli okresce po zimním období) za nižších teplot clonka samovolně klesá do spodní pozice...
...jinak na charakteristický nervydrásající zvuk přepínače směrových světel (zvuk, jako kdyby se něco v Lucasu právě ulomilo) jsem si už za téměř 22 let za volantem vozů 742 celkem zvykl
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 26.03.21 21:01:21: Ale na tu se dává loket, ne že sedíš na sedačce a zádama ležíš ohnutej dozadu přes loketku. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 25.03.21 19:56:23: jo loketka... a pritom je to kravina, ze ktere akorat boli zada, mam ji odklopenou a vrze a vrze
-> Nwkt: Asi tusim o koho jde, ale presto, mohl bys mi poslat kontakt?
-> MXMarek: Tak zrovna v havl brodu jeden takovej člověk je
-> Milan 136 25.03.21 20:51:08: Ok, diky. Vymena znamena sehnat jine budiky a nekoho s diagnostikou kvuli imobilizeru?
-> Milan 136 25.03.21 21:00:15: Krásný, díky moc. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MXMarek 25.03.21 18:51:15: Asi tam byla špatně zalakovaná deska.
A když se s autem zajelo ze zimy do tepla a orosilo se, tak to navlhlo a lehlo.
A často ani nejelo.
Někdy to stačilo prohřát a zalakovat. Jindy to nešlo jinak než výměnou.
A když se s autem zajelo ze zimy do tepla a orosilo se, tak to navlhlo a lehlo.
A často ani nejelo.
Někdy to stačilo prohřát a zalakovat. Jindy to nešlo jinak než výměnou.
-> Milan 136 25.03.21 20:45:26: A bude to kompatibilní s autem z multikulti země? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 25.03.21 20:43:37: Tohle byla origo od VW/Škoda.
Taková jako textilní, ale levnější a vyšší.
Zkusím pohledat číslo.
Taková jako textilní, ale levnější a vyšší.
Zkusím pohledat číslo.