skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda: Taky jsem se trochu zakuckal, když jsem to četl.
-> Jakub M. 16.04.21 11:24:04: 1.8t RS byla i bez klimy?
to bych teda necekal...
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Billislav: řešil jsem párkrát B a prošoupaná kabeláž
Zdravim,ak by nahodou niekto mal skusenost,a vedel poradit,na Octavii 2,1.9TDI 77kW BKC v pamati zavad neustale P0698 Sensor Reference Voltage C Circuit Low,neriesil uz uspesne niekto,ak ano,aka bola pricina? Dakujem
-> TTomas:
Pokud jdou ještě sehnat origo nebo economy tlumiče, můžu doporučit přestavbu na origo sportovní podvozek. Pružiny se také ještě občas objeví např. bazoš atd. - stačí kontrola barevného značení a volné délky dle dílenské příručky (snad si dobře pamatuji, že tam ty údaje jsou) - pak máš celkem slušnou jistotu, že budou dobré. Na své 1.8t jsem udělal postupně tlumiče, pružiny, silentbloky v na předku S3, uložení předních tlumičů Leon cupra R. Zadní silentbloky Fab RS.. Auto velmi příjemně ztuhlo. Troufnu si říct , že výsledek je příjemnější na denní ježdění než celé kity B6 Bilstein.. nebo různé podobné “univerzálnější” sady. U téhle anabáze jsem mj. zjistil, že ti škodováci pečlivě ladili pružiny dle hmotnosti auta. Např. Jen na liftback 1,8t Rs jsou myslím dvě sady pružin (předek - s klimou/bez a zadní pro tažné a bez). Byl to jeden z důvodů proč jsem nepoužil výše uvedené kity. Pak při porovnání tohoto “set-up-u” s Bilstein B6 se mi potvrdila ona jakási lepší jezditelnost, použitelnost.
Cena této přestavby byla cca 15tkč v dílech, před asi čtyřmi lety.
Pokud jdou ještě sehnat origo nebo economy tlumiče, můžu doporučit přestavbu na origo sportovní podvozek. Pružiny se také ještě občas objeví např. bazoš atd. - stačí kontrola barevného značení a volné délky dle dílenské příručky (snad si dobře pamatuji, že tam ty údaje jsou) - pak máš celkem slušnou jistotu, že budou dobré. Na své 1.8t jsem udělal postupně tlumiče, pružiny, silentbloky v na předku S3, uložení předních tlumičů Leon cupra R. Zadní silentbloky Fab RS.. Auto velmi příjemně ztuhlo. Troufnu si říct , že výsledek je příjemnější na denní ježdění než celé kity B6 Bilstein.. nebo různé podobné “univerzálnější” sady. U téhle anabáze jsem mj. zjistil, že ti škodováci pečlivě ladili pružiny dle hmotnosti auta. Např. Jen na liftback 1,8t Rs jsou myslím dvě sady pružin (předek - s klimou/bez a zadní pro tažné a bez). Byl to jeden z důvodů proč jsem nepoužil výše uvedené kity. Pak při porovnání tohoto “set-up-u” s Bilstein B6 se mi potvrdila ona jakási lepší jezditelnost, použitelnost.
Cena této přestavby byla cca 15tkč v dílech, před asi čtyřmi lety.
Já mám KYB na předku na 900NG a fakt je to tvrdý fest. Ale se sérií nemám srovnání (a už nejde koupit
).
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> palinator: Hele na komplet Kayabach a jeste se zvysenym podvozkem coz taky jeste trochu pritvrdilo mi to neprislo nijak hrozny. Je teda pravda ze mechos nadaval jak v tom muzu jezdit, ze je to jak trakar ale treba ted Astra mi prijde oproti Ovci asi tak 4x horsi a to je na seriovym podvozku a citim kazdou nerovnost. To v Octave nebylo.
-> moucan:
Ale někdo jinej tu zas řikal že jsou tvrdý jak kámen.
Ale někdo jinej tu zas řikal že jsou tvrdý jak kámen.
-> TTomas: Za mě bych dal Kayaby. Jezdil jsem je na OI 3 roky a bez problému. Co mi říkali kluci servisáci tak s nima nebyly problémy. Cena myslim přiměřená.
-> TTomas: Moje zkušenost že B4 vytekli po pár tisících, ale jak na tom budou B12 nevím
Nastal čas na další kolo oprav na OI. Rád bych dal i komplet tlumiče s pružinama. Pokukuju po Bilstein B12. Někdo nějaký zkušenosti případně umí je někdo nějak šikovně?
-> Sita 09.04.21 09:43:27: to nejsou díly na škodovku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita: Ty jo, já myslel "paní na kase povídala", ale tvoje čtení je teda o dost lepší ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sita:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: PnKP==Poprosit nejakou Kundu Prekupnickou? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King 09.04.21 07:57:04: Něco takového, ale zatím je to v rovině JPP. Uvidíme jestli zafunguje to co mi tam dají, pokud ne, bude to muset přejít do roviny PnKP...
-> dragon_cb_cz 08.04.21 09:12:24: Chapu to spravne, ze origo alfí termostat je za sedmicku?
A ja mel do tedka za vrchol zmrdstvi original bmw termostatu na tu moji plecici za hrisnejch 2400 + egr termostat za meco pres litr.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> StepaNoFUN: Nepředpokládám
Ale znáš to, podobný místa přímo vybízejí k tomu "čekej nečekané" ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Myslíš že by byli tak akční a chdili x kilometrů na procházky? To bych u nich nepředpokládal. Tam byly fakt desítky kilometrů "mrtvejch" silnic, kde projelo jedno auto za tejden a to jště jen těch lidí, co to tam znali...
-> vhml 08.04.21 22:43:14: Tak bacha ať v zimě nesbíráš Mongoly s krabicákem jak v létě komáry - na nárazník a čelní sklo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Aha. Myslel jsem že si po čase budu muset udělat vejlet, abych si na to město opravil názor. Jak popisuješ nemusím. :-D Počkám ještě dalších 20let. Třeba v důchodu...
Viz EDIT: No tenkrát to byly vcelku pěkný RZ a provoz se rovnal nule... :-)
Viz EDIT: No tenkrát to byly vcelku pěkný RZ a provoz se rovnal nule... :-)
-> StepaNoFUN 08.04.21 22:38:29: no tak hnusný je to furt, jen místo mrtvýho se tam potulujou mongolové s krabicákem.
Ale ten vojenskej prostor je vlastně dobrej nápad, na zimní výlet s Miatou :-)
Ale ten vojenskej prostor je vlastně dobrej nápad, na zimní výlet s Miatou :-)
-> vhml: No já si to tam tenkrát pamatuju skoro jako město duchů. Nikde nikdo a nic. Hnusnější a mrtvější město jsem snad nezažil. Byl jsem tam tenkrát na návštěvě na prodlouženej víkend.
Do "bunkru" mi "domorodcema" bylo zákázáno lízt, protože byla prej po pokusu o odstřel nestabilní... Tak jsem tam alespoň jezdil "RZ" (ještě se 742) po tom bejvalým vojenským areálu. :-D A že tam těch cest bylo... :-)
Do "bunkru" mi "domorodcema" bylo zákázáno lízt, protože byla prej po pokusu o odstřel nestabilní... Tak jsem tam alespoň jezdil "RZ" (ještě se 742) po tom bejvalým vojenským areálu. :-D A že tam těch cest bylo... :-)
-> StepaNoFUN 08.04.21 19:52:28: tak tam vsude jsou ted zabydleny mongolove a jedna fabrika vedle druhy. Nahoře na kopci je pro změnu satelitní městečko novostaveb pro "plzeňáky".
Jenom nová hala Evobusu má nějakých 300x150 metrů.
Jenom nová hala Evobusu má nějakých 300x150 metrů.
-> Syny: Tam někde něco vyráběj? Když jsem tam byl naposled (je fakt, že cca 20 let zpátky), tak tam bylo mrtvo, pusto prázdno a vybydlený baráky po armádě. A pár relativně zachovalejch paneláků, ve kterejch kdysi bydleli důstojníci...
-> Nwkt: Asi myslel Holysov :)
-> vhml: Kde to dělají? Nemáš nějaký zdroj? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: jj vyrábí se to v cz. Možná vy dostal bokem i bez vydrapanyho vw znaku
a že jim to musí dát práce
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 08.04.21 08:53:23: to má nejsnažší si pro to dojet těch 15km do fabriky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Jsem rád, že tuhle značku doporučuješ, protože se mi jí chystají dát do Alfy (údajně by to taky měl být origo výrobce). Další varianta by bylo origo za nějakých bratru asi 7 tisíc a to se mi teda úplně nechce ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Syny: vzhledem k tomu jaká je to práce tak bych moc nešpekuloval. Kup Mahle Behr, to je originál, jen to má vybroušený znaky
Jinak se poptam tady :) Vsude se chvali termostat od Wahleru, ale co treba takovy Febi, to je blby?
-> Nwkt: Že já doma nedržel hubu... :-D
-> StepaNoFUN: To jsou ty rychloakce
a zase za to můžou ženský ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Po tom, že tam je druhá jsem nikdy nepátral. Ale že je cívka napájená přes motor jsem si byl jistej. ;-)
BTW - Roztrhat občanky si můžeme zejtra, jak jsem právě zjistil. :-D
BTW - Roztrhat občanky si můžeme zejtra, jak jsem právě zjistil. :-D
-> Syny 07.04.21 19:57:51: Takhle se mi choval teplostat na Cromaňoncovi, ten jsem nechal vyměnit a od té doby byl klid. Dával jsem originál.
-> dragon_cb_cz 07.04.21 19:16:32: Já mu upravím SW budíků a nebude ho potřebovat ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: No ja nevim, to podle me neni uplne zdravej projev termostatu.
-> Syny: Podobný chování mám v zimě u 9-3SC i s novým Wahlerem... pořiď si nějakej klon ELM327 za pár kaček (kdyžtak můžu dát tip na ověřený z Ali) a na potřebný věci pak nemusíš tahat notebook, stačí telefon s androidem.
-> Jarda - zrušená registrace 02.04.21 08:05:48: Jsem si na tebe dneska vzpomel. Tohle tema mi nahlodalo a jelikoz pujde auto do servisu, tak jsem ho dneska napich na notas a jel se projet. Mno a je to tam... Pri normalni jizde teplota vody cca 81°C +/- 2°C, na dalnici max. 85°C. Jak nekde uberu a brzdim motorem, tak to pada i na 75°C. Pritom budik si vesele ukazuje 90. Tvl buh vi jak dlouho ten termostat takhle blbne
Bez diagnostiky a jezdeni s notasem v aute (pri seriovem nastaveni) prakticky nezjistitelny. Snad jen teplota oleje lehce napovidala, protoze vzdy kdyz jedu domu a nechavam auto posledni 2 km plachtit z kopecka na neutral, tak mi i teplota oleje ted v zime padla na treba 83°C.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> palinator: -> Milan 136: Jo to už je logičtější vysvětlení. Na přitažení starteru je potřeba větší síla tak jedou obě cívky, pak už na udržení stačí jen jedna.
-> dragon_cb_cz: Tak je statisticky vše v pořádku. Já už s ním měl i takovou závadu, že praskla pružinka ve spínači, co má držet silový kontakty od sebe. Startér se pak náhodně sám od sebe spouštěl.
Takže než sem vykydal komplet prostor (jeli jsme na dovolenou), abych se dostal k baterce, tak žena ležela pod autem a vždycky, když se startér roztočil, tak po něm jebla ráčnou z půlky goly. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
Já je zas mám neustávající a to už tam mám asi 3. startér.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já je zas mám neustávající a to už tam mám asi 3. startér.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer:
Když jsem rozebíral spínač, tak si už ale taky nepamatuju kolik z toho vedlo drátů.
Už je to asi 15 let.
Když jsem rozebíral spínač, tak si už ale taky nepamatuju kolik z toho vedlo drátů.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Borderer: Nápodobně. Já naštěstí problémy se startérem nikdy řešit nemusel (u GLS zastávkoval párkrát a pak se to myslím nějak srovnalo samo), takže jsem v tomhle žil ve sladké nevědomosti...
-> dragon_cb_cz: Už jen třeba to, že dost lidí (včetně mne) nemělo absolutně tušení, že cívka startéru má vlastně dvě vinutí a ne jedno. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Jo, už to vidím... díky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
EDIT: Ale bez toho dodatečnýho komentáře bych té schéma teda fakt nepochopil.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
EDIT: Ale bez toho dodatečnýho komentáře bych té schéma teda fakt nepochopil.
-> dragon_cb_cz:
Když motor stojí a sepneš kontakt ze zapalování, napájíš vtahovací i přidržovací vinutí cívky. Jak jádro cívky dojede na silový kontakty spínače, spustí se motor a proud vtahovacím vinutím poklesne někam k nule, protože je to vinutí "zkratovaný" kontakty spínače. Proudem procházený zůstane pouze přidržovací vinutí spínače.
E: a mám pocit že to vtahovací vinutí je zapojený přes motor mj. proto, aby nenarážely zuby pastorku do věnce setrvačníku, pokud by zrovna vyšla blbě vzájemná poloha, v podstatě motor se začne trochu točit dřív, než pastorek dojede do věnce.
Když motor stojí a sepneš kontakt ze zapalování, napájíš vtahovací i přidržovací vinutí cívky. Jak jádro cívky dojede na silový kontakty spínače, spustí se motor a proud vtahovacím vinutím poklesne někam k nule, protože je to vinutí "zkratovaný" kontakty spínače. Proudem procházený zůstane pouze přidržovací vinutí spínače.
E: a mám pocit že to vtahovací vinutí je zapojený přes motor mj. proto, aby nenarážely zuby pastorku do věnce setrvačníku, pokud by zrovna vyšla blbě vzájemná poloha, v podstatě motor se začne trochu točit dřív, než pastorek dojede do věnce.