
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> růža: Nojo, nějak si neuvědomuju, že když jezdím sedanem 742, že dozadu mám z interiéru rozhled asi tak o 200 % lepší, než z moderních vozů se zadním oknem z ponorky...

-> Bukaj: Tak ono v těhle autech nesedíš jak opice na hajzlu, takže pod palubku nemáš přímý pohled, prostě je to schovaný a nijak to neruší. Navíc se to za jízdy vypne pokud to někdo nepřekoduje. To není jako display rádia co ti šajní proti očím.
No třeba proto abys ty parkováky slyšel?
No třeba proto abys ty parkováky slyšel?
-> Bukaj: Protože zhyčkaná mládež, plně se spoléhající na parkovací senzory, je přes rádio neslyší 
Ale za sebe můžu říct, že na couvání jsem měl vždycky radši ztlumenou hudbu (i bez senzorů) Ona se pak ta bába pod koly lépe zaslechne.

Ale za sebe můžu říct, že na couvání jsem měl vždycky radši ztlumenou hudbu (i bez senzorů) Ona se pak ta bába pod koly lépe zaslechne.
-> Bukaj: Osvetleni nohou se vypina pri jizde, alespon v autech, co mam/mel jsem.
Ztlumeni radia mam rad, kdyby clovek boural nebo na nej nekdo rval, ze ma neco za sebou, tak to se ztlumenym radiem lip slysis...
Jinak bys byl asi z novejch aut nasranej, co tam vse sviti
U Kundaje jsem musel zamalovat lihacem kontrolku stopstartu. Hrozne sajnila v noci...
Ztlumeni radia mam rad, kdyby clovek boural nebo na nej nekdo rval, ze ma neco za sebou, tak to se ztlumenym radiem lip slysis...
Jinak bys byl asi z novejch aut nasranej, co tam vse sviti

-> Milan 136 19.08.22 18:33:25: Možná jsem divnej, ale při jízdě za tmy mne ruší (odpoutává pozornost, snižuje citlivost zraku na to, co se děje venku, zaměstnává mozek periferním viděním) cokoli, co svítí v interiéru, třeba jen displej rádia, natož nějaké osvětlení nohou...
Asi se na to dá zvyknout (jako ostatně na všechno), ale kdybych měl na vybranou, tak to nechám vypnuté.
A ještě mi vysvětlete, k čemu je dobré ztlumení rádia při couvání? Pochopím ztlumení při telefonování, přizpůsobení hlasitosti rychlosti jízdy, ale proč by se při couvání mělo rádio ztlumit?

A ještě mi vysvětlete, k čemu je dobré ztlumení rádia při couvání? Pochopím ztlumení při telefonování, přizpůsobení hlasitosti rychlosti jízdy, ale proč by se při couvání mělo rádio ztlumit?
-> saskyn2:
Tuning musí bejt. Jinak Díky, dík za rady. Já ty US blinkry moc nemusím. Respektive, vypadá to zajímavě, ale uplně mi to nevoní s bezpečností (kdyby to bylo sólo a ne v blinkru, tak budiž).
rns510 mám, takže to hnedka odzkouším.

rns510 mám, takže to hnedka odzkouším.
-> růža 19.08.22 21:23:23: US blinkry odkoduješ v jednotce centrální elektriky 09, je to byte 07 a dávají se tam procenta, tj pokud to chceš vypnout tak 0. Já dávám třeba 5% když to někdo chce, mantáci vždycky chtěji alespon 20%, to pak krásně vypálí blinkry
Hlasitost ztlumení při parkovákách máš přímo v setupu rádia, jak který teda třeba rns510 má dokonce 3 možnosti hlasitosti, já mám tu střední a vyhovuje mi to.

Mě zas na rádiu štve, že když ho ztlumim, tak mi pak při opětovném "odtlumení" (
) skočí na nízkou hlasitost nastavenou při zapnutí rádia. A bohužel s tím asi nic dělat nejde (minimálně né v menu rádia). Staré rádio mi to nedělalo, to barevné RNS 315 s navi jo
Pokud někdo ví, jak to změnit, budu rád.


-> Syny 19.08.22 21:42:01: Díky. Já jsem si to říkal. Zatím to vypadá, že budu trávit hodiny v autě a učit se
Jako když jsem chtěl spojit telefon s autem přes bluetooth. Tak listuju celým rádiem, všechny tlačítka a furt jsem to nemohl najít. Tak jsem se na to vykašlal a šel domů. Druhý den sednu do auta a na palubáku info: "spojení, nový uživatel"
(ale je fakt, že jsem to ladil po pívu).

Jako když jsem chtěl spojit telefon s autem přes bluetooth. Tak listuju celým rádiem, všechny tlačítka a furt jsem to nemohl najít. Tak jsem se na to vykašlal a šel domů. Druhý den sednu do auta a na palubáku info: "spojení, nový uživatel"

-> Bukaj 19.08.22 17:47:07: A jo!
Ale koukam, ze mraky e-shopu nabizi i "sulfitky "
Problem je spoustu vyrazu kolem aut jsem prejimal od dvorniho automechanika Dana, kterej ma dar komolit cizi slova :-)


Problem je spoustu vyrazu kolem aut jsem prejimal od dvorniho automechanika Dana, kterej ma dar komolit cizi slova :-)
-> růža: Ztišení rádia při couvání jde nastavit přímo na rádiu v menu 

-> saskyn2: Já se ptám spíš ze zvědavosti, naštěstí je CC odprostěno od start-stopu a zbylé věci (lane assist, front assist) jdou trvale vypnout. Ale možná bych měl přeci jen jeden dotaz. Předchozí majitel si s výbavou dost pohrál, přesto mě dvě věci iritují. 1. trvale svítí přední blinkry při zapnutých světlech, jde to nějak jednouduše deaktivovat? 2. při couvání se neztiší rádio, prý by ale mělo. S tím jde taky něco dělat?
-> růža: Tady to šlo přepsat, ale blikalo to stále 3x tak jsem to vzdal resp dál neřešil. Ale normálně to jde v klidu u jiných aut. Start-stop jde v gateway tak že zvýšíš napětí, nebo naopak snížíš teplotu. U těhle novějších aut se to dělá přes napětí, ale pokud to chceš u tvého CC tak dej 19 gw, přispůsobení, kanál 13 a první 0 přepiš na D a vyřešeno. Akorát ještě záleží co máš za rok, myslím nějaký 2011 to nepodporují.
-> saskyn2 19.08.22 20:18:22: Díky, slušná práce. A to nastavení "čtyřbliku" tady nejde nějak jednoduše nastavit?
Jinak, pokud to není tajný, jak se dá trvale blokovat start-stop?
Jinak, pokud to není tajný, jak se dá trvale blokovat start-stop?
-> Milan 136: A nebo mam specificky vozidlo - ani bych se nedivil, kdyby to takhle fungovalo jen me 

-> Syny 19.08.22 20:26:19: Divný. Tak to má VW asi jinak.
-> Milan 136 17.08.22 20:13:52: Tak hlasim, ze pri couvani mam corner zhasnutej i kdyz tocim volantem. Nesviti ani obe, ani ta na kterou stranu se toci volantem. Jak se rozjedu dopredu, tak prisvicovat opet zacnou.
Osvětlení zavazadlového prostoru - kdyby někdo měl vyndávací baterku, za cenu lepší než oficiální, tak bych měl zájem. V mé ofci z bazaru nebyla.
-> saskyn2: Tak prozraď, co ze seznamu se podařilo.. Kdyžtak už mám svůj seznam taky nachystaný 

Jinak pán -> saskyn2 18.08.22 22:20:50: už odjel, nakonec to nebylo tak hrozný a zvládnul jsem toho víc než jsem původně myslel 

jo osvětlení nástupního prostoru i osvětlení nohou je fajn. Ne že by se bez toho nedalo žít, ale je to fajn.
-> Bukaj: Osvětlení nohou je dobrá věc. Dodělával jsem si ho tam.
Při otevření dveří svítí naplno a při rozsvícených světlech může svítit i za jízdy. Intenzita svícení se dá nastavit po procentech.
Mám to nastavené na 20%.
Při otevření dveří svítí naplno a při rozsvícených světlech může svítit i za jízdy. Intenzita svícení se dá nastavit po procentech.
Mám to nastavené na 20%.
-> Bukaj:
Toho voláš na pomoc nebo upozorňuješ že to má taky blbě?
Toho voláš na pomoc nebo upozorňuješ že to má taky blbě?

-> StepaNoFUN: SUFITKA! Jednou pro vždy SUFITKA! Žádná "sulfitka". Kinguuuúúú!!!

-> Bukaj: Ambientní osvětlení je orientační osvětlení interiéru. Asi bych to přirovnal k tomu, jako když si u škodovky rozsvítíš tu lampičku se sulfitkou. Vidět od toho není, ale pro orientaci v prostoru a aby tam nebyla tma to stačí. :-D
Jen tady je to většinou schovaný tak, že to prostě svítí, ale odnikud nevidíš přímý světlo, nikde se Ti to neleskne.
Osvětlení nohou je dobrý třeby když vystupuješ a baba tam má položenou kabelku. Protože stropní osvětlení Ti pod sedačku přes její hranu moc neposvítí.
Jen tady je to většinou schovaný tak, že to prostě svítí, ale odnikud nevidíš přímý světlo, nikde se Ti to neleskne.
Osvětlení nohou je dobrý třeby když vystupuješ a baba tam má položenou kabelku. Protože stropní osvětlení Ti pod sedačku přes její hranu moc neposvítí.
-> Jarda/felda 19.08.22 15:30:57: To bych ještě pochopil, ale fakt netuším, k čemu je v autě osvětlení nohou?
A co je ambient light taky netuším, ale asi něco, jako byla za mých mladých let v oblibě "barevná hudba"?

-> Eidy 19.08.22 08:20:00: Lane assist je deafultně zapnutý. Musí se vypínat po každém startu. Prý z hlediska bezpečnosti 
Určitě to půjde přenastavit, ale ne ofiko. Někde u nějakýho šmata ladiče.
Snímání rychlostního omezení myslíš co? Jako čtení značek?
To jen informuje o značce, kterou to přečetlo. To vadí?
Automatické brzdění před křižovatkou, tím myslíš co?
Jako že prediktivní tempomat? Nebo front assist?
Head up displej jde myslím vypnout uživatelsky, ale nevím, proč by to někdo chtěl. To je na náhodou dobrá věc.

Určitě to půjde přenastavit, ale ne ofiko. Někde u nějakýho šmata ladiče.
Snímání rychlostního omezení myslíš co? Jako čtení značek?
To jen informuje o značce, kterou to přečetlo. To vadí?
Automatické brzdění před křižovatkou, tím myslíš co?
Jako že prediktivní tempomat? Nebo front assist?
Head up displej jde myslím vypnout uživatelsky, ale nevím, proč by to někdo chtěl. To je na náhodou dobrá věc.
-> Jarda/felda: a jeste Ti na tu zem promitaj znak vozu...
-> Bukaj 19.08.22 10:36:27: a co teprve lampičky ve dveřích který ti osvětlujou prostor kam vystupuješ



-> Borderer 19.08.22 12:22:59: No, nevim - taky mam v Supu slusnou diskoteku, ale 100W v ledkach to uz by byla poukazka na docasny oslepnuti :-)
-> Syny 19.08.22 11:58:28: prvy krat som myslel ze to bol preklep, ale ked to tak pises zase, rad by som ti dal do pozornosti cs.m.wiktionary.org/wiki/
fajn
-> King: To nekončí, ale když sem si spočítal, že kompletní osvětlení interiéru bere po odemknutí nebo otevření dveří cca 100W, tak je to docela rachot. 

-> Syny 19.08.22 11:58:28: jakoby Sharan to měl v roce 97 a určitě nebyl první 

-> Bukaj 19.08.22 10:36:27: To ma prosimte i muj Golf z roku 2010 (a ani tehdy to nebyla zadna novinka). A ac to je tedy jenda z veci, bez ktery se asi da zit, tak mi to prijde jako celkem fain vec. Sviti to samozrejme jen po otevreni dveri do otoceni klickem a pak znovu po vypnuti motoru pri vystupovani, ne za jizdy.
-> Bukaj: Tak zrovna ambient lighting, nebo osvětlení nohou mají auta už hodně let, byt je Ty stále označuješ jako nová, tak už jsou spíš z kategorie veterán
Hele nevím co tím myslí, podle mě to někde opsal a sám ani neví

Hele nevím co tím myslí, podle mě to někde opsal a sám ani neví

-> Bukaj 19.08.22 10:36:27: Ano, porad jde o dopravni prostredek a vyvoj stropnim svetlem s jednou sulfitkou nekonci

-> saskyn2 18.08.22 22:20:50: Ambient lighting, osvětlení nohou,... - bavíme se tu ještě vůbec o dopravním prostředku...?
Jinak tím "individuálním nastavením světel" - nemyslí náhodou nastavení ovládání pro různé uživatele vozu, podobně jako nastavení sedadla řidiče a zrcátek (a jánevímčehoještě)? Pokud to tedy jde...?

Jinak tím "individuálním nastavením světel" - nemyslí náhodou nastavení ovládání pro různé uživatele vozu, podobně jako nastavení sedadla řidiče a zrcátek (a jánevímčehoještě)? Pokud to tedy jde...?
Žena dneska přiveze nový služebák. Bude to čtvrtá generace ovce. Lze vypnout asistenta pruhů, snímání rychlostních omezení, promítání na sklo a automatické brzdění před křižovatkou?
-> saskyn2 18.08.22 22:36:04: Hele zejtra k tobe dojedu a chci aktivovat DSG, Full LED svetla, barevnej maxidot a el. kufr i s virtualnim pedalem 

-> StepaNoFUN: Jo, třeba podsvětlení nohou fakt aktivovat nepůjde pokud tam chybí světýlka, to samé sirénka od alarmu. Zamčení při dešti tyhle nový mrdky neumí kvůli bezpečnosti. Přísvit to podle mě bude mít z výroby, panický brždění taky. Za mě jediný dvě smysluplný věci co tam má je vypnutí SS a zamknutí nastartovanýho auta-to je fajn věc třeba v zimě před panelákem.
-> saskyn2 18.08.22 22:20:50: Umi to auto alespon pulku z toho, co je tam napsany? I v nejaky lepsi vybave....
-> saskyn2: tve to si ale borec měl při nákupu auta nějaký kilčo připlatit, ne? :D
-> Milan 136: Jo akorát mi tu dneska borec přivez Atecu s takovýmto super seznamem. Se z těch lidí poseru
Minimálně polovina(spíš víc) toho samozřejmě nepůjde kvůli hw, nebo to prostě neumím. Některý věci ani nevím co tím chce básník říci, třeba co si mám představit pod individuálním nastavení světel fakt nevím...udělám co vím a čau odjezd.

-> Milan 136: Alespoň že se do toho už dneska neseru. Zůstanu u veteránů...
-> StepaNoFUN 18.08.22 21:04:06: Ve vlastní diagnostice se dostaneš, někdy to chce i tam login
Ale máš tam jen očíslované byte. A musíš vědět, který bit přepsat.
Ale dnes už ty jednoty nemají jen kódování. To můžeš opsat z jiného auta a stejně to nefunguje.
Dneska se ještě dělá konfigurace sw, parametrizace. Bez toho to nejede a to vše se dělá online.
Když třeba namontuješ tažný, tak se to pak kóduje přes pětimístný kód a nakóduje to postupně všechny jednotky, se kterýma to má co dočinění a přepíše to i výbavu v PR číslech.

Ale máš tam jen očíslované byte. A musíš vědět, který bit přepsat.
Ale dnes už ty jednoty nemají jen kódování. To můžeš opsat z jiného auta a stejně to nefunguje.
Dneska se ještě dělá konfigurace sw, parametrizace. Bez toho to nejede a to vše se dělá online.
Když třeba namontuješ tažný, tak se to pak kóduje přes pětimístný kód a nakóduje to postupně všechny jednotky, se kterýma to má co dočinění a přepíše to i výbavu v PR číslech.