skoda.virt.cz
odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Nwkt 11.11.22 20:12:13: Nepřišlo mi to tak strašné. Jako občas jsem měl pocit, že při zrychlování klouže spojka, ale na budíku pak bylo vidět, že leze nahoru a byl to tedy jen pocit (od nějakých 140 km/h), ale jinak v pohodě. Má to najetých necelých 12 000 km.
-> Jirik_Tuňák1983 11.11.22 20:09:04: Ta 1.5 tsi je už na oktávku málo, jezdím s tím v Karoqu Plzeň-Ingolstadt, věčně 155 tempomat a jede to za 8,2
tenhle týden jsem to jel 1,0 Scalou a dynamika o dost lepší a spotřeba 6,8 


Dnes jsme jeli O4 konby s 1.5 TSi 2x 360 km a dobrý. Trochu zvláštní je řízení, je takové umělé a na 16" hybridních Alcarech měl člověk kus cesty pocit, že má přední kola pár cm nad zemí. Téměř nulová zpětná vazba. Že auto v zatáčce ztrácí přilnavost je cítit spíše v sedačce, než ve volantu. Ale pak si člověk zvykl. Přeci jen je to vůz na ježdění a ne závody.
Výbava zvláštní, manuál, keyless, nouzové brzdění, lane assist, hlídání únavy řidiče, ale nemá to blind spot. Jinak klasika, autohold, zrcadlení telefonu je fajn. Nemá to parkovací kameru a pípáky jen vepředu. 95% dálnice svižná jízda a spotřeba 6.1. Na nádrži klasické víčko, na kufru madlo jak na Fabii. Led světla (základní) svítí dobře. Někdy chybí natáčení, ale aspoň je tam oproti xenonu lepší vykreslení a bere to větší oblast. Uvnitř příjemná úroveň hluku i kolem 150 km/h. Sem tam byla cítit díra na volnoběh a ve stoupání bylo pro svižnější zrychlení lepší podřadit. Chtělo by to lepší sedačky, snesl bych trochu zaklonit sedák, který je dost plochý. Nejsou podsvětlená tlačítka rádia a rolovátka na volantu,.což je za tmy pro nezvyklého řidiče celkem otravné. Celkově příjemné auto. Možná má svoje mouchy, ale na cesty lepší než staré hebly.
Kolik si tak vezme na podobné trase tatáž RS s 2.0 TSi?
Výbava zvláštní, manuál, keyless, nouzové brzdění, lane assist, hlídání únavy řidiče, ale nemá to blind spot. Jinak klasika, autohold, zrcadlení telefonu je fajn. Nemá to parkovací kameru a pípáky jen vepředu. 95% dálnice svižná jízda a spotřeba 6.1. Na nádrži klasické víčko, na kufru madlo jak na Fabii. Led světla (základní) svítí dobře. Někdy chybí natáčení, ale aspoň je tam oproti xenonu lepší vykreslení a bere to větší oblast. Uvnitř příjemná úroveň hluku i kolem 150 km/h. Sem tam byla cítit díra na volnoběh a ve stoupání bylo pro svižnější zrychlení lepší podřadit. Chtělo by to lepší sedačky, snesl bych trochu zaklonit sedák, který je dost plochý. Nejsou podsvětlená tlačítka rádia a rolovátka na volantu,.což je za tmy pro nezvyklého řidiče celkem otravné. Celkově příjemné auto. Možná má svoje mouchy, ale na cesty lepší než staré hebly.
Kolik si tak vezme na podobné trase tatáž RS s 2.0 TSi?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 09.11.22 22:35:03: amen....pre toto som menil riadenie ja...manzeta bola v zime mrtva asi mesiac...to stacilo aby riadenie zomrelo. Najprv som tu manzetu vymenil ...tesil sa ze to je este OK a po par mesiacoch to tieklo az to pekne nebolo.
-> palinator 09.11.22 22:03:09: pokud je olej olejem tak zřejmě nikdy, spíš na prasklou manžetu a bordel
Já dělal pumpu naposled na T5, najeto asi 350 a ta pumpa stála asi 11 litrů. Asi 14 dni nato mi ji tu borec z autorizáku nechal novou za 500 že jim přebyla, myslel jsem že mě jebne...od tý doby tu zase leží.
Řízení vždycky tekly hlavně na audinách a B5, prostě na podélných motorech, na O1 jsem to snad ani nikdy téct neviděl. Jinak mísitelnost olejů hnědý zelený normálně. Je to starý auto ne raketoplán.
Řízení vždycky tekly hlavně na audinách a B5, prostě na podélných motorech, na O1 jsem to snad ani nikdy téct neviděl. Jinak mísitelnost olejů hnědý zelený normálně. Je to starý auto ne raketoplán.
-> palinator 09.11.22 22:03:09: Na olej to neumře asi nikdy.
-> palinator: Co mam chabou zkusenost, tak to spis zakuka na prasklou manzetu na rizeni, dostane se prach na tesnici krouzky a pak to tece...
-> Milan 136:
Jak často za milion kilometrů vlastně servo odejde pokud v něm není měněn olej?
Jak často za milion kilometrů vlastně servo odejde pokud v něm není měněn olej?
-> Milan 136 09.11.22 20:35:53: Jo, to mi říkal i můj mechoš na Saabu, že pokud po něm budu chtít něco se servem, tak leda vyměnit ty trubky a hadice komplet. Že jak se do toho jednou hrabne, tak je zle a co neteklo do tý doby, zaručeně téct začne...
Tak tak, odvzdušňí se to samo.
Ale taky by se mi to moc nechtělo rozpojovat z hlediska možného úniku.
Maximálně zkusit odpojit vratku do nádobky, napojit ji někam bokem. Nastartovat, někdo možná točit volantem a do nádobky postupně dolévat nový olej. Ale nevím, jak je to reálně providitelné. Když budeš jen odsávat a dolévat, tak budeš potřebovat klidně 2, 3 litry. Abys to pořádně protočil.
Ale taky by se mi to moc nechtělo rozpojovat z hlediska možného úniku.
Maximálně zkusit odpojit vratku do nádobky, napojit ji někam bokem. Nastartovat, někdo možná točit volantem a do nádobky postupně dolévat nový olej. Ale nevím, jak je to reálně providitelné. Když budeš jen odsávat a dolévat, tak budeš potřebovat klidně 2, 3 litry. Abys to pořádně protočil.
-> frajer 09.11.22 13:22:03: zavzdušnění se bát nemusíš, po "výměně" párkrát zatočíš z rejdu do rejdu a vzduch je pryč 
E: z výroby byl olej G004000M7 který byl nahrazen G004000M2

E: z výroby byl olej G004000M7 který byl nahrazen G004000M2
Přesunuto z tématu VW Golf I,II,III,IV a další VW...
Priloha se neulozila, tuz jeste raz.
A az ted sem zjistil, ze to nedavam do tematu Octavia - omlouvam se, kdyztak prosim o presun.
Priloha se neulozila, tuz jeste raz.
A az ted sem zjistil, ze to nedavam do tematu Octavia - omlouvam se, kdyztak prosim o presun.
Přesunuto z tématu VW Golf I,II,III,IV a další VW...
Ahoj,
vedel by nekdo z mistnich zkusenych profesionalu (Sadra17 promine, fakt ne) jak je to s misitelnosti oleje do servorizeni?
Chcu ho vymenit, je to posledni puvodni ,,dozivotni napln,, co v aute mam, koupil sem ve Skodovce originalni olej G004000M2, ZELENY (www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/g004000m2-hydraulick y-olej-1l-skoda-8630.html) . Abych nezrobil po dvaceti letech zbytecny problemy navic, chcu se vyvarovat rozpojeni systemu a jeho zavzdusneni, takze myslenka byla taka ze odsaju z nadobky stary, doleju novy a takto na etapy tam dostanu ten litr noveho oleje (jasne nevymenim stary olej ze sta procent ale furt to bude podle me lepsi nez mit veskeru napln staru degradovanu). No ale zjistil jsem ze v aute je olej do HNEDA, prikladam v priloze. Nemam zaznam o tom ze by se nekdy uz menil (rozhodne ne za poslednich 10 let), rizeni je tez puvodni no myslim si, ze je to napln od vyrobeni ale jistotu nemam. Jedna se o naftovou Octavii 1 rok 2002.
Otazka zni: muzu to smichat s tim novym orig. zelenym servoolejem? Jakou barvu mel servoolej z vyroby - muze to byt puvodne tez zeleny co za roky degradoval do hneda?
Aby to po smichani treba nenapenilo a nevystrelilo gufera nebo take neco, zkusil jsem to sice namichat do zkumavky a nic to nedelalo ale nebylo to pod tlakem... Dekuji.
Ahoj,
vedel by nekdo z mistnich zkusenych profesionalu (Sadra17 promine, fakt ne) jak je to s misitelnosti oleje do servorizeni?
Chcu ho vymenit, je to posledni puvodni ,,dozivotni napln,, co v aute mam, koupil sem ve Skodovce originalni olej G004000M2, ZELENY (www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/g004000m2-hydraulick y-olej-1l-skoda-8630.html) . Abych nezrobil po dvaceti letech zbytecny problemy navic, chcu se vyvarovat rozpojeni systemu a jeho zavzdusneni, takze myslenka byla taka ze odsaju z nadobky stary, doleju novy a takto na etapy tam dostanu ten litr noveho oleje (jasne nevymenim stary olej ze sta procent ale furt to bude podle me lepsi nez mit veskeru napln staru degradovanu). No ale zjistil jsem ze v aute je olej do HNEDA, prikladam v priloze. Nemam zaznam o tom ze by se nekdy uz menil (rozhodne ne za poslednich 10 let), rizeni je tez puvodni no myslim si, ze je to napln od vyrobeni ale jistotu nemam. Jedna se o naftovou Octavii 1 rok 2002.
Otazka zni: muzu to smichat s tim novym orig. zelenym servoolejem? Jakou barvu mel servoolej z vyroby - muze to byt puvodne tez zeleny co za roky degradoval do hneda?
Aby to po smichani treba nenapenilo a nevystrelilo gufera nebo take neco, zkusil jsem to sice namichat do zkumavky a nic to nedelalo ale nebylo to pod tlakem... Dekuji.
-> Nwkt 06.11.22 22:28:09: To už tu také zaznělo 

Ono se klidně může stát, že ani to tažný zapsat nepůjde 

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak zkusit můžeš... Ale podle fotky to úplně blbě nevyladá. Niméně jsem kdysi koupil na karavan 13pin zástrčku... Za asi stovku. pak jsem přivezl novej služebák, zapojím to a zjistím, že nejde lednice. Kuwa... že by o nemělo zapojenou 15, nebo 30? Měřím. Má to oboje. Tak proč to kuwa nejde. No nejde to protože vidlice je sračková... Od tý doby mi nic jinýho než Erich Jaeger nesmí "do baráku"...
Ale beru to z pozice toho, že tuhle firmu mám "u rypáku" (asi 5km od práce)...
Ale beru to z pozice toho, že tuhle firmu mám "u rypáku" (asi 5km od práce)...
-> StepaNoFUN: Aha, no já chtěj v Kelly... Tam to vyzvednu zdarma bez počtovnýho.
www.lkq.cz/Product/.../89 93524 píšou Agados, ale je mi jasný, že to Agados sám nevyrábí... Myslí, že to bude shit?
www.lkq.cz/Product/.../89 93524 píšou Agados, ale je mi jasný, že to Agados sám nevyrábí... Myslí, že to bude shit?
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hlavně nekupuj sračku... Třeba tohle funguje. www.autolamp.cz/adapter-1
2v-z-13p-na-7p-zasuvku-kra
tky-jaeger_7283
Aha, zajimavy 
Jinak to mi pripomina, ze musim koupit redukci z hodnepinovy zasuvky na malopinovou

Jinak to mi pripomina, ze musim koupit redukci z hodnepinovy zasuvky na malopinovou

-> Matthes, záškodník z TechWebu: Spolupracuje to s ESP a zabranuje to rozkmitani privesu.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tažný je stejný... Auto ví, že má vlek rozšířená funkce ESP o ten vlek... Kdyby Tě chtěl zahodit, ESP se to bude snažit dohnat. Jmenujou to (snad) TCS...
-> StepaNoFUN: Automat ne, ale hybrid...
Jinak co v realu je ta stabilizace privesu? Jinak tazny je z vyroby origo...
Jinak co v realu je ta stabilizace privesu? Jinak tazny je z vyroby origo...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak to nemáš s tímhle autem papíry na cokoli nad 750kg... BTW - nemáš náhodou automat? :-O Já když jsem to řešil (ne že bych si tenkrát mohl vybírat), tak bych i do automatu šel. Ale zjistil jsem, že má jen tunu na tažný...
-> Jumbo: Tak už se mi to plete... V tom případě SCOUT i Yeti maj shodně 2tuny. Myslel jsem 2,5... O Yetyně mluvili jako o tahači těžkejch vleků, protože má minimální převis... Tak zas ty vleky tak těžký bejt nesměj. :-D
Edit: -> Matthes, záškodník z TechWebu: Každopádně nic si z toho nedělej. Pokud to nemá tažný z výroby, tak to má jen myslím 1600kg... Protože absence stabilizace vozejku...
-> Jumbo: Tak už se mi to plete... V tom případě SCOUT i Yeti maj shodně 2tuny. Myslel jsem 2,5... O Yetyně mluvili jako o tahači těžkejch vleků, protože má minimální převis... Tak zas ty vleky tak těžký bejt nesměj. :-D
Edit: -> Matthes, záškodník z TechWebu: Každopádně nic si z toho nedělej. Pokud to nemá tažný z výroby, tak to má jen myslím 1600kg... Protože absence stabilizace vozejku...
-> StepaNoFUN: Yeti 4x4 ma max 2000 kg...
-> StepaNoFUN 05.11.22 19:49:39: Husty, to mam u novyho jen 2500 kg. Ne, ze bych na to mel papiry...
-> Jarda/felda 05.11.22 21:01:28: Jo, jsou různé restrikce.
Třeba Superb 3 combi 140kW 4x4 DSG bez přípravy? Máš smůlu, v TP je 0
Třeba Superb 3 combi 140kW 4x4 DSG bez přípravy? Máš smůlu, v TP je 0
-> Jirik_Tuňák1983 05.11.22 18:44:09: bohužel ti mají k dispozici údaje od výrobce tažnýho
a o hmotnostech rozhoduje výrobce vozu, kupoval jsem tažný kde bylo uvedeno 1500kg bržděných a automobilka řekla ne, jen 1200 a zvednout se to nedá
PS: můžeš mít v TP klidně 0/0kg a jsi v pytli, na to tažný legálně nedáš i když fyzicky by to problém nebyl



PS: můžeš mít v TP klidně 0/0kg a jsi v pytli, na to tažný legálně nedáš i když fyzicky by to problém nebyl
-> Venca.: i scout? A Yetj taky nema vic jak 2000kg?
-> StepaNoFUN 05.11.22 19:49:39: O3 2.0tdi má ve 4x4 2T
Díky moc pánové, teď už je to jasný.

No zadnej hit... nemela O3 Scout a Yety nahodou ve 4 kole 2,5tuny?
Moje dodavka ma nastesti 2750kg...
Moje dodavka ma nastesti 2750kg...
-> Jirik_Tuňák1983: to je jaksi k hownu... Ty tazny jsou 2-3 druhy napric vsem podobnejm autum. A vzdy rozhoduje to nizsi v TP. Mel jsem na bejvalym sluzebaku nesmyslne 750 nebrzdenech a 850 brzdenejch. I kdyz tazny bylo na 1750kg brzdenejch. Ale byl to dovoz z IT a tam maj pravdepodobne nejaky jimy predpisy. Takze tam byla papirove snizena vaha na TZ
-> Venca. 05.11.22 07:24:01: A kontaktovat nějakou firmu, která tažná zařízení montuje? Ti by nějaké špekifikace k dispozici mít měli.
-> StepaNoFUN 05.11.22 17:18:48: Netuším, já tohle netvořím. Neznám důvod, proč to nejde dohledat.
-> Milan 136 05.11.22 17:07:55: ajakej by byl problem tam jako polozku pridat TZ na xxx/xxxx? A aby to vyhodilo varianty, kdy to konkretni lze...
Aai neco jako couvaci kamera - lze pouze s audiosadou xxx, nebo yyy...
Aai neco jako couvaci kamera - lze pouze s audiosadou xxx, nebo yyy...
-> dragon_cb_cz 05.11.22 17:05:48: Tam jo, když navolíš celý auto.
-> Milan 136 05.11.22 16:57:23: Ale zrovna tohle do toho konfigurátoru přidat je to nejmenší... beztak už ten algoritmus, co to vyhodnotí, musí někde být.
-> StepaNoFUN 05.11.22 16:54:55: To rozhodně. Ale vzhledem k množství variant a výbav by se v tom asi nikdo nevyznal, nevím.
-> Milan 136: A pritom pro dost lidi podstatna informace...
2.0tdi predohrab 1600kg 2.0tdi 4x4 2000kg ostatní nevím ale asi stejně
-> Venca. 05.11.22 07:24:01: Obávám se, že ne. Tohle je v produktovém listu.
Ahoj, dá se někde najít přehled, kolik má O4 na tažný dle jednotlivych motorizaci/převodovek? V konfiguratoru to nikde nevidim. Díky
-> Syny: musí mít snímače polohy aby věděl kam se má natočit.
-> Nwkt: A na to je potreba neco specialniho? Jsem myslel, ze to funguje automaticky kdyz mas el. zrcatka. To sklicko sklapi nejakej jinej motorek nez ten co nastavuje zrcatko? 

-> Jirik_Tuňák1983 01.11.22 22:48:57: Jen pravé.
-> Syny 01.11.22 22:21:18: To má jen jedno? U Francouze jsem měl obě. Záleželo jen na tom, na kterou stranu jsem měl přepnutý přepínač (L/P) pro nastavování zrcátek. Tady to tak není? Nezkoušel jsi? Nezřídka jsem totiž musel parkovat i opačně, řidičem k obrubníku a někdy ty obrubníky byly fakt dost krafský.
-> Syny: Jo