skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> StepaNoFUN: Určitě vyměnit znovu, protože něco při tom čištění vyteče a hlavně se čistí i ta šachta pro čerpadlo. Že by samotná výměna oleje uvolnila nějaký humus si nemyslím, to vypustíš a naleješ nový, i když teoreticky to možný asi je.
-> saskyn2: To vím, že to (teď) nic neřeší. Já jsem se ptal, jestli měnit olej znovu, když byl vyměněnej nedávno (bez vyndání čerpadla) a jestli ta výměna oleje mohla uvolnit humus, kterej si pak čerpadlo nasálo...
-> saskyn2 26.01.23 20:37:48: jo a kdyby jste mysleli že to je vyndaný z nějaký uhoněný vrány, tak tohle byla 2017 s najetýma 120tkm

-> Jirik_Tuňák1983 26.01.23 20:29:50: nic jinýho není předepsáno 

Musí se vyndat čerpadlo a vyčistit sitko. Samotná výměna oleje nic neřeší. Autorizak běžně jen mění olej. Já teď pomazaval fotky v telefonu tak tu mám jen tuhle

-> StepaNoFUN 26.01.23 19:51:25: To tady psal kdysi už suri, že se mění jen oleje.
-> StepaNoFUN 26.01.23 19:51:25: To možná mohl.
-> Milan 136: To chápu. Já myslel, jestli se tím, že se vyměnil olej mohl vypláchnout nějakej humus z okolí do čerpadla, když to do tý doby fungovalo a začalo to zlobit relativně krátce po (možná) výměně oleje.
-> StepaNoFUN 26.01.23 19:26:34: Jen výměnou oleje se to nevypláchne. V tom domečku čerpadla bývá taky humus. Jakože pod ním.
-> Milan 136: Uvidíme. Priorita je vyčistit sejtko. Pak budem kdyžtak pokračovat.
-> Jirik_Tuňák1983: Olej má bejt měněnej. Do teď to fungovalo. Olej sice naúčtovali, ale jestli vyměnili nikdo nezjistí. Teď po nich chce kolega (na moji radu, ještě před zeptáním se tady) vyčištění sejtka + případně výměnu oleje.
Na tom Haldexu se zatím ni nedělalo. Když nepočítám to, že jsem na tom měnil preventivně hardynu (nezdála se mi a auto vibrovalo jak od kardanu), ale nakonec to bylo ložisko v jednom zadním kole.
Na tom Haldexu se zatím ni nedělalo. Když nepočítám to, že jsem na tom měnil preventivně hardynu (nezdála se mi a auto vibrovalo jak od kardanu), ale nakonec to bylo ložisko v jednom zadním kole.
-> StepaNoFUN 26.01.23 18:57:11: Těžko říct na dálku. Ale třeba by stačilo jen vyndat a vyčistit.
-> StepaNoFUN 26.01.23 19:10:46: Ono se měnilo i čerpadlo? Každopádně na mém to házelo chybu stabilizace a protiprokluzu, na diag. to ukázalo chybu haldexu, protokol s konkrétní chybou bych musel zkusit pohledat a po výměně čerpadla, nějakých souvisejících prací a oleje je to v pořádku. Jenomže tady se muselo čerpadlo měnit, protože byl na piču jeho obal a netěsnilo by, takže ví bůh, zda by nestačila čistka a olej. To nemůžou to čerpadlo vozkoušet a případně začít olejem, což není taková položka?
-> Jirik_Tuňák1983: Tak tady to stejně zaplatí firma. Jen se ptám, jestli to není zbytečný, když se to dělalo řekněme před půl rokem. A jestli se mohlo stát, že se tou výměnou uvolnil nějakej usazenej bordel, protože předtím se to mám za to, že neměnilo.
-> StepaNoFUN 26.01.23 18:57:11: Já ho měnil před cca dvěmi nebo třemi měsíci.
Ale bordel na něm nebyl, páč se olej měnil pravidelně, naposledy asi po 25 tisících.
Ale nepřišlo mi to jako nějaká ruinující částka.

Ale nepřišlo mi to jako nějaká ruinující částka.
-> Milan 136: Super... :-/ Samozřejmě v Havexu chtěj hned měnit čerpadlo. Má to myslím 220, výměnu dělali (měli dělat) nedávno. Mohl se tou výměnou uvolnit nějakej humus? Měnit znovu? Co že to cca vyjde (výměna)...
-> Milan 136 26.01.23 18:28:06: Vypadá to jak borůvkový smoothie, to asi nemá bejt, že? 

-> StepaNoFUN: Určitě. Saskyn ti asi pošle pár fotek 

Tak mám už aj retiazku a aj koleso olejoveho čerpadla hurá 

O3 Scout - Čerpadlo haldexu, mechanická chyba - Sporadická a pak ještě jedna chyba, kterou si nepamatuju - kolega spěchal.
Každopádně zadek nechodí a jestli jo, tak spíná strašně pozdě.
Sejtko na čerpadle a výměna oleje?
Výměnu oleje v Haldexu měli dělat při posledním servisu, ale jestli ji fakt dělali nikdo neví...
Každopádně zadek nechodí a jestli jo, tak spíná strašně pozdě.
Sejtko na čerpadle a výměna oleje?
Výměnu oleje v Haldexu měli dělat při posledním servisu, ale jestli ji fakt dělali nikdo neví...
-> saskyn2 25.01.23 20:20:26: no nějaký horkovzduch s tim nic neudělá, ale kdyby byl nedočkavej a vzal to švajcem 

-> saskyn2 25.01.23 20:20:26: No já právě taky ne
jako aby došlo k nějaký změně materiálu, tak by se to muselo nahřát asi kurva hodně. Ale i tak bych to nepokoušel.

-> Milan 136: jo ale já si nejsem jistý jestli je dobře nahřívat kolo od rozvodů, víš jak

-> saskyn2 25.01.23 20:11:23: Údajně to stačí nahřát a nasadit. Ale nezkoušel jsem.
No hlavně na to kolo musíš mít přípravek. I když jsem teda už viděl, že to někdo i nahříval a šlo to bez.
-> Milan 136 25.01.23 17:59:16: na koleso olejoveho čerpadla a reťaz ešte čakám
-> DEKODOVAC 25.01.23 11:05:09: Nedat tam sračku, použít správné tmely a přelisovat kolo na klice.
A dávám i řetěz na olejové čerpadlo.
A dávám i řetěz na olejové čerpadlo.
Nazdar taká otázka robil už niekto rozvody na motore 1,2tsi 77kw CBZB ? Na čo si dať pozor pri výmene a tak ?

-> Jakub M. 21.01.23 13:26:47: tak tady řešíme koncern, ne BMW.
-> DEKODOVAC 22.01.23 12:27:24: Tam je zobáček a čidlo je zacvaklý. Při zlomení zobáčku je možné dát šrouby. Díry tam jsou.
-> DEKODOVAC 22.01.23 12:27:24: Je tam závit?
Nazdar chalani chcem sa opýtať že či aj na tomto čidlo majú byť šróby ? Alebo len tie klipsne?
-> saskyn2:
Hm .. bavoraci od e90 počítají i s opotřebením, měří start proudy .. nabíjecí cykly .. výpočet opotřebení. Celkem fajn, auto ti při servisu řekne vyměň preventivně... Takže z toho důvodu se info o nový baterce dává vždy i když se mění za shodnou.
Hm .. bavoraci od e90 počítají i s opotřebením, měří start proudy .. nabíjecí cykly .. výpočet opotřebení. Celkem fajn, auto ti při servisu řekne vyměň preventivně... Takže z toho důvodu se info o nový baterce dává vždy i když se mění za shodnou.
-> palinator: Ne, stáří se vůbec neřeší. Koduješ technologii, kapacitu, výrobce a výrobní BEM kod -v něm je možná nějaké datum výroby zakomponované, to nevylučuju, ale ten BEM kod mají jen originální baterie. Když dáš neorigo a bude to stejná kapacita(70Ah např.), výrobce(Varta), technologie(AGM např) tak nemáš prakticky co tam kodovat.
-> saskyn2:
Počkat, tím kódováním se neřeší, že proběhla výměna za nový kus a stačí, když to sedí typově? Tak to mi ve škole tenkrát vysvětloval borec blbě.
Počkat, tím kódováním se neřeší, že proběhla výměna za nový kus a stačí, když to sedí typově? Tak to mi ve škole tenkrát vysvětloval borec blbě.

-> Bukaj 19.01.23 19:15:53: inteligentní dobíjení 

-> Bukaj 19.01.23 19:15:53: Viz Milan... prostě s tím jednotka nějak pracuje, tak to chce vědět.
-> Jumbo 19.01.23 19:14:15: Tak tu značku bych nakodoval(nemusíš hned) QR kod je k hounu, tam se koduje sériové číslo BEM a to na neorigo baterkách není.
-> Bukaj 19.01.23 19:15:53: Protože start stop, rekuperace... Inteligentní dobíjení.
-> dragon_cb_cz 19.01.23 15:50:32: A k čemu potřebuje auto znát kapacitu? Stačí, když rozezná, kdy je baterku třeba šetřit a dobíjet a kdy si může startstopovat, ne? 

-> saskyn2: Znacka je jina, ale kapacita a vsechny ostatni parametry byly stejne, vcetne maximalniho proudu... QR kod s cislem na ni byl, takze by to asi nacvakat do jednotky slo...
-> Jumbo: Pokud je to baterka stejné značky, kapacity a technologie tak to neřeš. To SN mají stejně jen originální baterie a u jakýkoliv druhovýroby není kde brát.
-> dragon_cb_cz: Tak šla tam baterka s úplně stejnýma parametrama, když už to má ten integrovaný management baterky, tak bych čekal, že se to s tím autem domluví samo...
-> Bukaj 19.01.23 15:07:30: Kondici možná pozná, ale jak pozná třeba kapacitu a další charakteristiky? 

-> palinator 19.01.23 13:58:14: A to to auto jako nepozná podle změn palubního napětí před startem/po startu, v jaké je baterka kondici?
