skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Milan 136: Jinak našel jsem s kódem KMC .. ale tam se píše, že to bylo spojeno s motorem 1,8tsi .. v tom aby se čert vyznal ..
-> Milan 136: Ok .. dobře .. protože o tom vím prd, neumím ty věci správně pojmenovat .. omlouvám se.
Takže dle všeho potřebuju teda rozvodovku. A ta je typu KMC. Ok .. díky.
A teď budu mít úplně blbou otázku .. v čem se lišej ty rozvodovky když je na nich jinej trojpísmenej kód ? Našel jsem komplet rozvodovku s haldexem .. ale je tam kód MBD. Proto se ptám.
Takže dle všeho potřebuju teda rozvodovku. A ta je typu KMC. Ok .. díky.
A teď budu mít úplně blbou otázku .. v čem se lišej ty rozvodovky když je na nich jinej trojpísmenej kód ? Našel jsem komplet rozvodovku s haldexem .. ale je tam kód MBD. Proto se ptám.
-> CHIP 25.10.24 10:53:24: Ty mluvíš o Haldexu, ale myslíš celou rozvodovku. To je potom těžký. Haldex je tohle.
U celý rozvodovky je index KMC.
U celý rozvodovky je index KMC.
Dokáže teda zjistit někdo ten typ toho haldexu, kterej patří do auta ? TMBKE61Z7D2072821
-> Milan 136: jj ted měsíc zpět nějaký zákoš přivezl scouta a dával za to snad 220, ale je teda fakt pěknej zachovalej.
-> StepaNoFUN 23.10.24 14:21:28: To zas nepřeháněj.
-> StepaNoFUN: pokud je to už CR a nemá to najeto půl míče tak to nebude ani cena auta![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Dvoj a vice-nasobek hodnoty auta...
-> palinator 23.10.24 12:46:46: S rozvodovkou je to za 140. To jde![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136:
Přece to nebudete prodávat pod cenou.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přece to nebudete prodávat pod cenou.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: No .. dík za skvělou cenu .. přesně proto hledám použitý díl .. protože ten se dá koupit od 5000 Kč.
-> Milan 136: Ale já v podstatě dle všeho nehledám nějaké výrobní číslo .. ale hledám třípísmenný kód, který není jako nálitek z výroby .. ale je do obalu toho haldexu "vytečkováno". Viz: auto.bazos.cz/inzerat/...
/prodam-haldex-mbd.php
jak je vidět na druhém obrázku. To bude ten kód, který dle mého soudu určuje s jakými motorizacemi a jakými převodovkami to bude spolupracovat.
jak je vidět na druhém obrázku. To bude ten kód, který dle mého soudu určuje s jakými motorizacemi a jakými převodovkami to bude spolupracovat.
-> vhml 23.10.24 09:26:45: No však. Já mu jen vysvětluju, že číslo co najde na odlitku se nemusí rovnat číslu v etce.
-> Milan 136 23.10.24 09:21:37: to klidně může být číslo odlitku a z toho se obrobí několik variant konečného výrobku.
Až bude chvíle zjistím čísla z etky. No píšu to proto, že v etce to bude číslo celku s jednotkou a dalšíma dílama, který se nedají objednat samostatně. Na samotným odlitku pak může klidně být úplně jiný číslo.
Na těhlici z Kodiaqa co mám na autě je taky odlitý jiný číslo než pod kterým je v etce.
Na těhlici z Kodiaqa co mám na autě je taky odlitý jiný číslo než pod kterým je v etce.
-> saskyn2: Tak jednotku mám dobrou .. tu můžu přehodit. Ale tyhle elektronický kejkle .. to je pro mě peklo.
-> CHIP: Pokud to chceš dávat i s jednotkou tak stejný číslo, nebo záměnu dle etky.
-> Milan 136: Výrobní číslo TMBKE61Z7D2072821. Díky.
Počkej ... a jak teda najdu haldex, kterej mi tam bude fungovat ? Když čísla můžou bejt různý .. potřebuju koupit něco použitýho co tam prostě pojede.
Počkej ... a jak teda najdu haldex, kterej mi tam bude fungovat ? Když čísla můžou bejt různý .. potřebuju koupit něco použitýho co tam prostě pojede.
Podle vinka můžu zjistit. Ale klidně to může být jiný číslo než je na obalu.
No vyžranej .. možná spíš i mírně vylomenej přímo u víčka na ten filtr. Asi jak někdo v minulosti chtěl ten filtr dostat ven. Nejde to dotěsnit žádnou technikou, jako jsou tmely a tak. Mechanik říkal, že to je neopravitelný. A že řešení je prostě jiná skříň toho haldexu. Ale když jsem se koukal .. zvenku vypadaj stejně .. lišej se jen nějakýma písmenkama na obalu. A písmenka jsou zvrchu, takže abych zjistil typ, musel bych to vymontovat, což je nesmysl. Proto chci zjistit, jestli někdo neumí podle výrobního čísla auta zjistit, co tam patří za haldex.
-> saskyn2 22.10.24 13:43:08: Já ho měl taky vyžranej ale u čerpadla.
-> CHIP: Jak poskozenej? Jako vyžranej? Mě na to vždycky pomohlo nový víčko a originální těsnící gumičky.
Kluci .. nevím kam jinam se obrátit.
Mám Octaviu II Scout. Je tam poškozenej obal haldexu v místě filtru a prostě to neudrží olej. Což se řešilo dolíváním .. ale to není řešení, protože nedostatek oleje oddělal čerpadlo.
Potřebuju vědět .. je tady někdo, kdo podle VINka dokáže zjistit, jaké číslo dílu tam patří ? Případně, je tady někdo, kdo by dokázal použitou příslušnou skříň haldexu sehnat ? Budu vděčný a při kladném vyřešení mého problému se jistě domluvíme na kompenzaci.
Dejte vědět, fakt u těch novodobých pekáčů nevím, kde brát informace.
Mám Octaviu II Scout. Je tam poškozenej obal haldexu v místě filtru a prostě to neudrží olej. Což se řešilo dolíváním .. ale to není řešení, protože nedostatek oleje oddělal čerpadlo.
Potřebuju vědět .. je tady někdo, kdo podle VINka dokáže zjistit, jaké číslo dílu tam patří ? Případně, je tady někdo, kdo by dokázal použitou příslušnou skříň haldexu sehnat ? Budu vděčný a při kladném vyřešení mého problému se jistě domluvíme na kompenzaci.
Dejte vědět, fakt u těch novodobých pekáčů nevím, kde brát informace.
-> Bukaj 08.10.24 15:50:38: mam plast od nova a menil som to len raz aj to preventivne....ked som menil ine casti ktore boli KO.
-> Jakub M.: Tátova je 1,8 20V (bez turba) a taky má 23 mm stabík a tyčky s kloubkama.
No, objednal jsem plastové Lemförder, tak snad už s nimi auto dožije...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
No, objednal jsem plastové Lemförder, tak snad už s nimi auto dožije...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jakub M. 08.10.24 13:23:07: Tak Bukajovo táta jezdí předpokládám normálně, tak není důvod, aby plast nevydržel. Kamiq/Scala má tyčku mezi stabilizátorem a tlumičem celoplastovou.
-> Bukaj:
1,8T 110kW s 23mm stabikem měla ty krátký kosti s kloubama. Ty plastový se trhaly. Stalo se mi to parkrat při řekneme abnormálním použití … dal jsem znova plastovou.. Asi jako všichni, páč kovový jsem taky už nesehnal.
RS má 21mm stabik za tlumič nejspíš kvůli zdvihu. V půlce ramene, kde je to na obyc ofci, bude ten chod kratší. Zkusil jsem dát tu 23mm za tlumič a auto pak bylo víc nedotáčivý, jak jsem předpokládal. (Tuhle aplikaci 23mm + za tlumič jsem odkoukal u 4x4 1.8T)
1,8T 110kW s 23mm stabikem měla ty krátký kosti s kloubama. Ty plastový se trhaly. Stalo se mi to parkrat při řekneme abnormálním použití … dal jsem znova plastovou.. Asi jako všichni, páč kovový jsem taky už nesehnal.
RS má 21mm stabik za tlumič nejspíš kvůli zdvihu. V půlce ramene, kde je to na obyc ofci, bude ten chod kratší. Zkusil jsem dát tu 23mm za tlumič a auto pak bylo víc nedotáčivý, jak jsem předpokládal. (Tuhle aplikaci 23mm + za tlumič jsem odkoukal u 4x4 1.8T)
-> saskyn2: a prvni 4x4 mely unibaly... az pak byly silenty.
-> Bukaj: To neřeš, to je inovovanej díl, funkce stejná, to je stejný jako zadní u O2 měli první kusy čepy na obou stranách a pak přešli na čep/silent
-> Milan 136: Všechny O1 zjevně ne - ta tátova má právě ještě původní originál tyčky a ty mají kloubky. Gumy stabíku (23 mm) jsem měnil už třikrát, ale tyčky potvory furt držely - vždy jsem jen vymyl staré mazivo z kloubků a naplnil novým. Ale teď už mi přijdou fakt volné, takže bych je asi vyměnil.
A to, co jsem posílal odkaz, sice taky nemá kloubky, ale aspoň to není plast...
A to, co jsem posílal odkaz, sice taky nemá kloubky, ale aspoň to není plast...
-> Bukaj 07.10.24 22:03:36: Tam ale taky nejsou kloubky. Ty plastové mají všechny O1.
-> Milan 136 07.10.24 16:53:06: A to nevadí, že tam nejsou kloubky, ale jen guma? A spíš než plast, nebude lepší kov?
Třeba tohle: autodilos.cz/autodily/... /tyc-vzpera-stabilizator-5 09863542
K plastu nějak nemám důvěru - zrovna na nápravě...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Třeba tohle: autodilos.cz/autodily/... /tyc-vzpera-stabilizator-5 09863542
K plastu nějak nemám důvěru - zrovna na nápravě...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Korejci hulí taky to buď v klidu..dvoulitry i jednasvestky..smutné je že se rozkurvi DPF při nájezdu klidně do 5-10tkm ...hodně to trpí na režim používání...korejskou 1.6 CRDi fakt nechceš..ani zadarmo
..
..
-> Jarda/felda 07.10.24 20:52:05: jasny, ale co to melo vlastně za smysl
-> vhml 07.10.24 19:58:34: RS to má šroubovaný nahoře k tlumiči, klasika má zespoda z ramene ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136 07.10.24 16:53:06: proč to má RSo jinak?
-> Bukaj 07.10.24 15:18:53: Dlouhý jsou na RS. Ty tam dáš ty plastový. Krátký kovový se nedělají asi 100 let.
Další dotaz k jedničkové Octavii:
Po 27 letech už by si tátova Octavia zasloužila nové tyčky s kloubky na stabilizátor přední nápravy (dosud jsem je vždy jen promazal a byly OK).
Jen v sortimentu dílů vůbec nemohu najít vhodný náhradní díl - na voze jsou originální tyčky s kloubky a v nabídce jsou buď tyčky s kloubky, ale dlouhé (asi dvojnásobně), nebo ve správné délce jakési "kosti" jen s pryžovými pouzdry - to předpokládám nebude to pravé ořechové...?
autodilos.cz/autodily/... /zaveseni-napravy-vedeni-k ol-stabilizator-upevnovaci -dily-samonastavitelna-pod pora
Po 27 letech už by si tátova Octavia zasloužila nové tyčky s kloubky na stabilizátor přední nápravy (dosud jsem je vždy jen promazal a byly OK).
Jen v sortimentu dílů vůbec nemohu najít vhodný náhradní díl - na voze jsou originální tyčky s kloubky a v nabídce jsou buď tyčky s kloubky, ale dlouhé (asi dvojnásobně), nebo ve správné délce jakési "kosti" jen s pryžovými pouzdry - to předpokládám nebude to pravé ořechové...?
autodilos.cz/autodily/... /zaveseni-napravy-vedeni-k ol-stabilizator-upevnovaci -dily-samonastavitelna-pod pora
-> Milan 136 25.09.24 07:42:41: Korejca jsem čmoudícího ještě nepotkal.
-> palinator 25.09.24 09:10:32: To je možný. Z tohohle se to sypalo pořád. Nechápu, takhle to většinou hulí když vypadne hadice od turba ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 25.09.24 07:41:51:
No, mně včera zahulila OII fPDčku... vypadalo to ale spíš tak, že tomu dlouho nikdo neprotáhl komín, protože to zahulilo jak když spadne roura od kamen jen jednou, pak už to bylo v pohodě.
No a dneska ráno nějaká rotačka.
No, mně včera zahulila OII fPDčku... vypadalo to ale spíš tak, že tomu dlouho nikdo neprotáhl komín, protože to zahulilo jak když spadne roura od kamen jen jednou, pak už to bylo v pohodě.
No a dneska ráno nějaká rotačka.
-> Bukaj 24.09.24 22:00:23:
OI to má takhle debilně no.. Pokud na přístrojovce nic nesvítí, tak je patrně v přístrojovce odkódovaná signalizace, která ale jen vypne kontrolku, bohužel už ne ten zvuk.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
OI to má takhle debilně no.. Pokud na přístrojovce nic nesvítí, tak je patrně v přístrojovce odkódovaná signalizace, která ale jen vypne kontrolku, bohužel už ne ten zvuk.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 20.09.24 21:11:42: Dnes ráno. Paráda jet za takovou sračkou, za kterou není vidět jen co se dotkne plynu![30](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
![30](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/30.gif)
-> StepaNoFUN 24.09.24 17:04:11: koukám ty závady jsou všude stejný. Známý si takhle koupil zánovního blackline... Tak hnedka nový gumový koberečky potahy na sedadla no prostě klasika... Pak začal že toho moc nejede takže to je jenom 43kw že by s tím něco chtělo udělat no tak že se sníží hlava udělají se kanály a podobné věci. Tak se to udělalo bylo to samozřejmě mnohem lepší ale furt to prostě nebylo ono. Takže ostřejší vačku aspoň se koukne na rozvody a takovýhle věci tak to tam dal že to je teda výrazně lepší ale že furt to prostě není ono... Tak ještě jestli teda není ucpaný výfuk tak se udělal výfuk tak zase lepší A zase to prostě jenom není ono... No a nakonec se vyndal ten gumový kobereček co bránil plnýmu plynu a od té doby to hrabalo i na dvojku
-> Bukaj: Ano, služební let.![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> StepaNoFUN 24.09.24 17:04:11: Jo, takovýhle "závady" občas taky řeším
-> Jozka 24.09.24 13:03:00: Ale předpokládám, že do Chile letěl služebně...?![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jozka 24.09.24 13:03:00: Ale předpokládám, že do Chile letěl služebně...?
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> peter13789 24.09.24 15:29:54: To jako fakt?
Kontrolku nezapnutého pásu to asi nemá, ale předpokládal bych, že to bude cinkat až po rozjetí nad určitou rychlost a ne ještě před startem při otočení klíčku do pohotovostní pozice. Alespoň u všech aut, kde jsem zažil funkci cinkání při nepoužití pásu, se to chovalo, jak píšu.
Jinak já se poutám vždy a ve všem, co má pásy, ale až po rozjezdu - než vyjedu (vycouvám) z parkoviště nebo ze zahrady, tak by mne pás akorát omezoval v pohybu (couvám otočen dozadu).
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Kontrolku nezapnutého pásu to asi nemá, ale předpokládal bych, že to bude cinkat až po rozjetí nad určitou rychlost a ne ještě před startem při otočení klíčku do pohotovostní pozice. Alespoň u všech aut, kde jsem zažil funkci cinkání při nepoužití pásu, se to chovalo, jak píšu.
Jinak já se poutám vždy a ve všem, co má pásy, ale až po rozjezdu - než vyjedu (vycouvám) z parkoviště nebo ze zahrady, tak by mne pás akorát omezoval v pohybu (couvám otočen dozadu).