Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
19168 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 04.01.2015 do 22.02.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
09:16:38
19.02.2025
Milan 136
Nedávno tu Syny řešil absenci ukazatele hladiny kapaliny v ostřikovači.

Teď tu mám jednu O4 face.

Zákazník přijel na servis a že mu to došlo a nic. A že to buď nefunguje, nebo že by to chtěl případně dodělat.

Ale dopředu ještě bez auta se to dle etky tvářilo, že nádobka snímač má.

Včera to zvednu a koukám, že tam je snímač a je zapojený.

Koukám do PR čísel a tam nacházím jen bez ostřikovače světlometu.

Tak ho odpojím a nic. Aha, tak to asi nefunguje. Měřím dráty, ok, vypinuju z bcm a nic.

Tak dělám konfiguraci sw na bcm, gateway, panelu přístrojů a nic.

Tak jsme dali dotaz na výrobce a odpověď?

Vozidlo nemá tuto výbavu.

Jakože cože?

Takže já to mám ve schématech, mám to fyzicky v autě, ale není to tam3
upraveno 1x, naposled 19.02.2025 09:17:13
08:39:52
19.02.2025
Tomaso435
-> Sita 19.02.25 07:35:39: pokud si to pamatuji správně tak tato změna se odehrála od 8/91.
07:35:39
19.02.2025
Sita
-> Bukaj 18.02.25 23:09:42: ja man pocit, ze "pred face" 135LS r92 uz ty kontakty nemel... A naopak je mam ted v P206 a i kdyz se o ne vubec nestaram, fungujou dobre
upraveno 1x, naposled 19.02.2025 07:36:43
07:17:14
19.02.2025
Bukaj
-> StepaNoFUN 19.02.25 07:03:36: To máš taky pravdu s tím zasouváním do dveří (tak to měly i nějaké dodávky - myslím, že starší Ducata nebo T4 - pamatuju si to z nějakého firemního vozu).

Naopak nechápu dnešní moderní vozy, kde je svazek pevně stažen přímo k husímu krku na jeho koncích - pak se cyklicky namáhá přímo v jednom místě, bez možnosti sebemenšího posuvu...7
07:13:28
19.02.2025
Bukaj
-> StepaNoFUN 19.02.25 07:03:36: Jo, myslím ty kdysi běžně vídané vozy s problikávajícím osvětlením SPZ3

Ale stačilo udržovat kontakty čisté, bez prachu a oxidace (umýt vůz dvakrát do roka nejen na povrchu panelů, ale i v místech, přístupných po otevření dveří a kapot) a fungovalo to spolehlivě5
07:09:12
19.02.2025
Bukaj
-> Bukaj 05.02.25 23:05:39: -> venni 06.02.25 15:52:28:

Tak hlásím, že opravdu je to tak, že někdy v průběhu výroby O1 došlo k "vylepšení" ovládání zajištění sedačky.

Starší typ má zajišťující čep celokovový, včetně toho "Učka", které je navlečené na ovládací páku, zatímco novější typ má to Učko plastové, na čepu jen naražené (nebo spíš odlité do formy přímo na kovový čep).

Zatímco u staršího typu se občas stávalo, že se při nešetrném zacházení (při rvaní páky na zatížené sedačce, kdy čep byl vahou sedící osoby tlačen - křížen na stěny otvorů, kterými prochází) se Učko rozevřelo a ovládací páka vyjela z Učka (což byl vratný děj - stačilo páku nasadit zpět do Učka a Učko sevřít třeba kleštěmi), tak u novějšího typu se plastové Učko oddělí od čepu a i když jde nasadit zpět, tak jen do prvního pokusu o změnu polohy sedadla...8

...což je u auta, kde se střídají dva členové rodiny s rozdílnými tělesnými proporcemi, dost nahouby.

Navíc ten modernizovaný čep s plastovým Učkem má tu vlastnost, že pružiny, zajišťující čep v zasunuté poloze, jsou chyceny právě k té plastové části, takže pokud ta se oddělí od čepu, tak čep není zajištěn! (Prý je "moc příjemné", když se najednou sedačka za jízdy sama posune do nejzazší zadní polohy a člověk nedosáhne na pedály 9)

Naštěstí díl (čep jako celek) je plně záměnný mezi novějším a starším typem, takže oprava i v -10°C trvala ani ne 5 minut 6

Tímto děkuji Jardovi (ajok) za torzo sedačky se starším typem čepu na díly5
07:03:36
19.02.2025
StepaNoFUN
-> Bukaj 18.02.25 23:09:42: Myslis jako ty kontakty, ktery vecne neprevadely?

Nicmene Fa melo prostupy do dveri reseny dobre. Ty kluzny trubky, ktery zajizdely do dveri, byly svym zpusobem genialni. Svazek se mohl posouvat do dveri.
23:09:42
18.02.2025
Bukaj
-> Syny 16.02.25 17:21:22: Vychytal to třeba AZNP na Favoritu - plovoucí kontakty místo pevných vodičů do víka kufru - pokaňkal to až VW s faceliftem... 3
23:07:53
18.02.2025
Bukaj
-> minno 16.02.25 09:40:45: Dle mého názoru (zkušenosti) je největší problém materiál izolace kabelů - je příliš neohebný a časem ještě více ztvrdne a v místech ohybu popraská. A tam, kde se objeví v izolaci prasklina, se lanka vodiče začnou lámat v jednom bod a pak už to jde rychle, někdy též zapůsobí vliv povětrnosti a k vodičům se dostane vlhkost a začnou oxidovat, k tomu se přidá zvětšený odpor vodičů a bodově vyšší tepelná zátěž a spirálovitě se to chýlí ke zkáze.7

Řešením by byly lépe dimenzované vodiče (více tenčích drátků v lanku než méně silnějších), s dostatečnou proudovou rezervou (počítat se stárnutím a nedělat vodiče na hranici zatížitelnosti) a především kvalitní měkčí, poddajnější a tepelně stabilnější izolací (třeba silikon by možná byl vhodnou náhražkou PVC izolace)...
21:27:48
17.02.2025
saskyn2
-> kpt.Budha: O3 má vždycky dvě.
21:27:33
17.02.2025
Milan 136
-> kpt.Budha 17.02.25 21:24:07: Není to jednotné. Ale třeba ta O3 má vždycky obě.
21:24:07
17.02.2025
kpt.Budha
-> saskyn2: Jak tady byla zmíněna ta O3, ale tak nějak jsem předpokládal, že to má koncern jednotně? Jen mě to tak zajímalo.
21:17:57
17.02.2025
saskyn2
-> kpt.Budha: Na jakém autě?
21:10:54
17.02.2025
kpt.Budha
Pánové, další z hloupých dotazů, když se tu mluví o těch vzpěrách, jsou vždycky elektrické obě, nebo jen jedna?
21:24:15
16.02.2025
ajok
-> Jarda/felda 16.02.25 10:21:16: ty dratky prave jak nitky nejsou, jsou silnejsi a je jich v tom kabelu malo, tak se lehce polamou a ani to neni kvalitni Cu, ale jen neco pomedene7
20:31:07
16.02.2025
Milan 136
-> Nwkt 16.02.25 17:46:29: Ty na TSI nemá.
17:54:16
16.02.2025
minno
-> Nwkt: Kuny v garáži našťastie nemám3 A vonku auto bude nocovať asi len výnimočne.
17:46:29
16.02.2025
Nwkt
-> minno 16.02.25 17:31:49: Tam spíš počítej s kunama, těm chutnají podtlakový hadičky kolem sání
17:40:48
16.02.2025
minno
Inak v mojej Š120 sa mi ķáble do predných dverí (centrál + repro) polámali a opravoval som ich asi 2x za krátku dobu, až som sa bál, že si to budem dávať cvične pravidelne... A potom som ich zamenil za také tenučké (čo dom dal) a potom to už kupodivu držalo a nikdy viac sa to neporúchalo...
17:31:49
16.02.2025
minno
No ja dúfam, že u G7 sú tie káble do dverí vychytané dobre 1
17:21:22
16.02.2025
Syny
-> Milan 136 16.02.25 14:29:14: A to to do ted nikdo nejak konstrukcne nevychytal? Vsak todle uz se tu pise X let... Jinak todle je jedna z veci co jsem na aute puvodne chtel, ale nakonec spis hledal auta bez toho. Ten kufr oteviram fakt hodne casto a po tom co pisete by ty vzpery u me byly za chvili tutovka...
16:48:46
16.02.2025
SO545
-> minno 16.02.25 09:40:45: ako pise Milan princip ano ...ale je dolezite pod akym uhlom a ci vobec sa to lame. Ak je to vymyslene spravne tak kable preziju auto.
14:29:14
16.02.2025
Milan 136
-> Nwkt 16.02.25 11:27:06: 3



-> minno 16.02.25 09:40:45: V konstrukci. Málo místa a dráty prostě blbě lámají v jednom místě místo toho, aby se kroutily v delším úseku.
11:34:37
16.02.2025
11mAjA11
-> Nwkt: běžny jev u O1, golf III, IV seatu té doby..všechno tvrdé jak kámen a při výměně žárovky a neopatrné manipulaci se to olame na holou měď. Stejně tak kabely motorového prostoru, vyhřáté , buzirky tvrdé, člověk něco dělá a kabely se lámou jen pohledem..stáří a nájezd izolacím nesvědčí..
11:27:06
16.02.2025
Nwkt
-> Milan 136: V new beetlu jsem opravoval svazky uvnitř světel, tam se rozpadly bužírky tak že tam vedly holý dráty 3 3 3
upraveno 1x, naposled 16.02.2025 11:27:18
11:11:51
16.02.2025
isti
-> Milan 136 15.02.25 20:47:12: A ja si chcem kúpiť fab 23
10:28:36
16.02.2025
saskyn2
-> minno 16.02.25 09:40:45: Jak kde, někde to je kvalitou, ale vesměs spíš návrhem řešení kdy se to kroutí v jediném krátkém místě
10:21:16
16.02.2025
Jarda/felda
-> minno 16.02.25 09:40:45: kabely jak nitky a nekvalitní izolace 8
09:40:45
16.02.2025
minno
-> Milan 136 16.02.25 09:00:50: A v čom je podľa teba zásadný problém, že to tak odchádza? Zlá kvalita káblov?

Na pohľad sú tie husie krky s káblami všade "rovnaké"3 Resp. rovnaký princíp.
09:00:50
16.02.2025
Milan 136
-> SO545 16.02.25 08:46:04: Taky. Ale zdaleka ne tolik, jako třeba ta Fabia. To je tragédie.
08:46:04
16.02.2025
SO545
-> Milan 136 15.02.25 20:47:12: u O2 combi to bolo tiez na hovno....ale aspon ten zvazok stal par E...tak sa to neriesilo a vymenilo cele. U inych aut je to obcas ina raketa.
08:42:18
16.02.2025
Bukaj
-> minno 15.02.25 15:45:19: Kromě té zmíněné Caddyny (nájezd tehdy byl něco mezi 150 a 200 tisíc) jsem to řešil ještě na dvou vozech - na své Feldě Combi 1997 někdy cca ve 130 000 Km - kupoval jsem ji tuším 2011 z bazaru jako velmi zachovalou za dost peněz (tehdy 42 tisíc) s nájezdem asi 92 KKm a cca 2013 jsem to řešil?) a na Audi 80 z roku 1992 (sedan - víko kufru) - tam jsem to řešil cca, když to bylo 25 let staré auto - prvních 10 let podnikatelský vůz prastrýce mé dcery , pak s tím jezdil její dědeček a nyní její teta. Údržba veškerá žádná, jen když se něco fatálního rozsype (a ono se to kupodivu moc nesype) - holt je vidět, že tehdy si člověk zaplatil kvalitu 1
20:47:12
15.02.2025
Milan 136
Třeba Fabia 2 combi má výborně řešenej svazek kufru. Tam to bylo KO klidně ve 20 tkm.

No a pak tu byly přední dveře Fabia 2/Roomster, Superb 2, Yeti a tam taky vlastně ty 5. dveře.
20:37:58
15.02.2025
ajok
-> 11mAjA11 15.02.25 20:26:07: jj, ja to netvrdim, ja jen pisu, co mi rikal... a zkusenost nemam, delal jsem rozvody jen na 1.6AEE a na te moji 1.8T, ale kamarad me varoval pred tim, co psal Ing.Janda (cimbu) ze po 30tis.km na 1.6 AEE remen napnout a po 60 vymenit, ja tenkrat ho napnul po 45tis.km a kamarad mi rikal presne, ty ses blbec, to se nenapina, ted ti praskne3 no neprasknul, po 10tis.km se mi pridrel pist7
20:27:21
15.02.2025
Nwkt
-> saskyn2: A stejně starej sharan 7m to má na sračku jak to CC 3
20:26:07
15.02.2025
11mAjA11
Je úplně jedno na čem ten řemen je, rukou přetrhnout při napínání je prostě a jednoduše nemožné...on se v podstatě nepřetrhne ani když se motor potká, oholí se zuby to jo, ale přetržený řemen, pokud nepočítám 30let starý při nějaké extrémní situaci (roztahování, přetěžování motoru atp.) sem za bezmála 30let v oboru nikdy neviděl.
20:18:07
15.02.2025
saskyn2
-> minno: jo ale u každýho auta jinak, viz to cc, nebo tyhle el vzpěry. Zatím co 20 letý Passat se 600t to má ok snad každej, tak to CC to má ve 100t na hadry snad každý. To samý tyhle vzpěry, prostě blbě vymyšlený s nízkou životností.
20:10:39
15.02.2025
minno
-> saskyn2 15.02.25 19:13:36: nj, ale ja myslím aj kabeláž do dverí, do kufra...tá tiež trpí a láme sa.
19:53:46
15.02.2025
Milan 136
19:16:37
15.02.2025
ajok
-> minno 15.02.25 19:01:23: jj, vidis, ja jsem duverivej a verim lada autorizaku, na te nove nive (ma ted 90tis.km) jsem vymenil jen olej v motoru (podle servisky mel 3tis.km) ale ja dal mogul extreme 10W40 s tou LM prisadou, vzduchac tam byl pekne starej, ale jak to za nim neni zaprasene, tak OK - dal jsem MANN, skoda ze se nedela s predfiltrem, ale to si asi vyrobim, to je pro terenni auto vhodne, no a v prevodovkach a diferakach ma mit 20tis.km dle te servisky a tam jsem ho nechal, prevodovou prisadu jsem pridal do mezinapravy a predniho difu, dozadu chci dat samosvor, tak aby to nebylo moc "mazlavy", ale stejne premyslim to povymenovat, ale ja poradne nevim co, co nejlepsi hypoidniho - v srvisce pisi GL5 vsude, pritom stary hypoidni oleje zraly synchrony, to nevim jestli jeste delaji i moderni, ale nejlepsi do travela kolegovi napsali GL4, to dat do diferaku, tak do 5tis.km Otikova sluchatka a do 10tis.km kovosrot1

-> minno 15.02.25 19:11:36: ale ze byl ve 20lete felde se 108 cistounkej? servisku mela vyplnovanou az do 80 a presto, ze je vymena predepsana na 60, tak tam zapsany nebyl, ale treba ho vymenili a nezapsali... tak uvidim tu fab ted, ta ma servisku vyplnovanou do 55tis.km a tam ma byt celozivotni...
upraveno 1x, naposled 15.02.2025 19:21:24
19:13:36
15.02.2025
saskyn2
-> ajok 15.02.25 16:02:36: Hadičku měním celou, protože ty B7 jí mají fakt z hovna a praská to, je tam spojka na zadním sloupku tak od ní až k motorku stěračů. Napojení bych udělal pokud by tam nebyla ta spojka ve sloupku. Jinak určitě nenapojovat v místě kde se to láme, to ti praskne za chvíli znovu.

-> Milan 136 15.02.25 17:00:32: to je malej 5q pro 1.9 vid? Takový to má každý druhý ani o tom neví3

-> minno 15.02.25 16:14:16: jo ale punto nemá elektrický kufr, prostě tady je problém že to navrhoval nějakej kokot kterej nepochopil že se kabel ulomí když se pořád kroutí jen v jediném místě. Stejně takhle na lámání kabelů trpí všechny CC, kde to je taky blbě vymyšlený.
upraveno 1x, naposled 15.02.2025 19:13:54
19:11:36
15.02.2025
minno
-> Milan 136 15.02.25 17:00:32: Ono ako vo všetkom, aj u prevodového oleja zrejme záleží na tom, aké trasy sa jazdia.

Krátke trasy / vzdušná vlhkosť tomu neprospieva.

Toto je prevoďák z Punta po 54 tkm za 7 rokov (menené minulý rok). Prvýkrát som na ňom prevoďák menil po 80 tkm. a 10 rokoch od nova a vyzeral podobne. Zakaždým origo Tutela.

Pri vytekaní je hnedý.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od minno vložen 15.02.2025 19:11:36
19:05:31
15.02.2025
ajok
-> 11mAjA11 15.02.25 18:54:21: ma todle, myslim, ze rikal, ze na te jeho... pak pry dal conti a ten uz nepretrhl, ale vim, ze nekomu treba potkal motor, me rikal, ze se k tomu stavi celem, ale co jsem pak cetl, tak nevim... treba mel jen prodlevu :)
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od ajok vložen 15.02.2025 19:05:31
19:01:23
15.02.2025
minno
-> ajok 15.02.25 17:16:36: Nepreháňam. Nemením to ani tak kvôli kilometrom, ale auto má 7 rokov a ako som ho kúpil, tak mením postupne všetky prevádzkové náplne, pre kľud na duši. Budem vedieť, že je to vymenené a ak sa nič nepototo, bude od toho pokoj na ďalších pár rokov.
18:58:40
15.02.2025
ajok
-> 11mAjA11 15.02.25 18:51:13: tvrdil mi na alfe4 jak se tam napina nevim...
18:54:21
15.02.2025
11mAjA11
Na rozvodových řemenech co nasbiram po výměnách sme několikrát na hrazdě zvedali motor i s převodovkou ze země do kastle závodního Favorita, několikrát na stejných a nikdy se nestalo že by se přetrhnul...rukou nelze rozvodak roztrhnout.
18:51:13
15.02.2025
11mAjA11
Bych chtěl vidět jak při napínání přetrhne rozvodový řemen...to je slušný blábol toto...
18:36:32
15.02.2025
ajok
-> Milan 136 15.02.25 18:11:43: to budu muset vyfotit, jak bude vypadat ve fabii, 102tis.km a 24 let :), ve felde 108tis.km a 20 let vypadal celkem pekne a s novym origo paramo 75W LF stale pekne radi, v modre fabii, jak se zacal zhorsovat zvuk prevodovky ve 200tis.km, jsem ho rychle vymenil a ani jsem origo nezkousel, dal jsem Castrol ST 75W90 a prevodovka se prestala zhorsovat, radi dobre, kdyz pominu klasickou vlastnost, ze tam jde bud 1 nebo R a trochu piska, to se nezhorsuje... mel se vymenit trochu driv, no7



A rozvodak nema expiraci, dal by si nekdo na auto todle?

www.autodily-pentl.cz/oct avia-i/1841-remen-rozvodov y-oct-18t-150-zubu-origina l-06b109119a.html



Prvni bosch, druhy conti, no prijde mi, ze prvni je Germany a ten conti, ze je Romania :/ je to blbe citelny... ja vim, ze nikdy na zadne auto nechci nic gumoveho romania nebo china7
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od ajok vložen 15.02.2025 18:36:32
upraveno 2x, naposled 20.02.2025 18:31:19
18:34:09
15.02.2025
Syny
-> Milan 136 15.02.25 18:11:43: To je vtipny, podle vyrobce uz autu konci zivotnost a tady je to pro plno lidi porad zanovni auto 3
18:12:32
15.02.2025
Milan 136
-> ajok 15.02.25 17:56:40: Tak to dělal asi něco špatně 1
Extreme Tyres