
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator: Chodov je drsná část Prahy
Spíš to je tím že to málo jezdí a nestačí se ta rez obrousit no. Kdysi když to bylo nový auto tak jsme s tím byli v Berlíně a od té doby to pole mě jezdí jen sporadicky.

-> saskyn2:
To parkuje někde na Sibiři ne?
To parkuje někde na Sibiři ne?
O3fl najeto 45t. Prý to při brzdění hučí ale je to 100% blbě nazutyma pneu. Když jsem šel prehazovat pneu po nějakým blbci co je nasadil opačně, tak jsem rovnou volal že to bude plus novy kotouce a desky

-> ajok 10.05.25 10:42:05: na allegru 

-> Jarda/felda 10.05.25 09:04:00: ale na Boru snad staci kkl, kde jsi kupoval?, budu muset poridit na nivu nebo se naucit azbuku na ICD :)
-> Sita 10.05.25 07:48:05: jo airbagy jsem si rozsvítil u navary, stálo to asi 1200 za fejkovou delphi diagnostiku



-> Milan 136 10.05.25 09:01:04: tak to ma Sita sanci. :-)
-> StepaNoFUN 10.05.25 08:49:41: Až od face
-> Sita 10.05.25 07:48:05: To neukazuje zarazenou rychlost ani teplotu oleje?
S dotazama tohohle typu napis SZ Nwktmu. Ale je mozny, ze od nej uslysis to co pise Stepan. Na mym aute uz taky nejde "dodelat" skoro nic.

-> Sita 10.05.25 07:48:05: u O4 si myslim, ze uz sam neudelas vubec nic. A ruzni garaznici taky ne.
O4 je uz myslim UNECE auto.
O4 je uz myslim UNECE auto.
-> Sita 10.05.25 07:48:05: to jsi nemel ani kkl, aby sis je zhasnul sam? ja je rozsvitil pri montazi tempomatu u fab., tak jsem myslel, ze jsem neco nepripojil a znova sundaval volant atd. a ono to stacilo smaznout



-> ajok 10.05.25 07:03:00:
uz se to resilo asi milionkrat, chtel bych si par veci upravit, videt zarazenej kvalt v rezimu D, videt teplotu oleje, mozna i dalsi veci.
ma smysl nejlevnejsi reseni "OBDEleven", nebo investivat do VAG nebo vyjde nejlevneji nekam zajet a nechat nastavit? Kolik tyhle sluzby cca stoji?
U Bory, kdyz jsem treba omylem rozsvitil airbagy, tak za zhasnuti chteli 300 + cesta do CB 150 + hodina a pul v pr....
edit: neda se to u o4 uz delat pres internet?

uz se to resilo asi milionkrat, chtel bych si par veci upravit, videt zarazenej kvalt v rezimu D, videt teplotu oleje, mozna i dalsi veci.
ma smysl nejlevnejsi reseni "OBDEleven", nebo investivat do VAG nebo vyjde nejlevneji nekam zajet a nechat nastavit? Kolik tyhle sluzby cca stoji?
U Bory, kdyz jsem treba omylem rozsvitil airbagy, tak za zhasnuti chteli 300 + cesta do CB 150 + hodina a pul v pr....
edit: neda se to u o4 uz delat pres internet?
-> Sita 09.05.25 22:38:28: zkus vyhazet ze sloupku, pod motorem atak vsechny molitany, ve kterych se jen bude drzet bordel
udelal jsem to u nivy 2013 a jsem hlukem zas o 10 let zpet




habemus octavia
jinak shrnuti jizdy prahy pres Kladruby na jih: spotreba 4.8, motor neni slyset, s asistentama spokojenost, nejvetsi rozdil oproti 25let starymu autu je jak je to tichy a diky ty automatizaci muzu jit jeste betonovat. Driv po takovych cestach byla unava a z toho hluku i bolest hlavy, takze hsem zatim spoko.
Teda az na to, co jsem se dozvedel v APP servisu ohledne DSG... Ale zatim to jede tak proc se tim zatezovat...

jinak shrnuti jizdy prahy pres Kladruby na jih: spotreba 4.8, motor neni slyset, s asistentama spokojenost, nejvetsi rozdil oproti 25let starymu autu je jak je to tichy a diky ty automatizaci muzu jit jeste betonovat. Driv po takovych cestach byla unava a z toho hluku i bolest hlavy, takze hsem zatim spoko.
Teda az na to, co jsem se dozvedel v APP servisu ohledne DSG... Ale zatim to jede tak proc se tim zatezovat...
-> minno 09.05.25 12:54:26: To asi bude. Ale tak ten olej cirkuluje.
Ona tá teplota oleja sa meria aj tak vo vani, nie?
Čiže na mazacích miestach bude kľudne ešte o pár stupňov vyššia, či zle to chápem?
Čiže na mazacích miestach bude kľudne ešte o pár stupňov vyššia, či zle to chápem?
-> ajok 08.05.25 20:02:18: na 108 sem byl v půlce Mohelnicaku s tsi s Karavanem.... Nahoře 118
-> Milan 136: Super 

-> kpt.Budha 09.05.25 09:36:37: Za mě určitě.
-> Milan 136: A maraton dobré? 

-> Milan 136 08.05.25 12:51:18: ja se teda dostal na 108°C zatim nejvic v Madarsku, kde bylo 30 ve stinu, ale driv to muselo byt kolikrat urcite vic, kdyz jsem to nesledoval a nedelal prubezna opatreni :), ale i tak mi to nekarbonuje s tim shell helix ultra 5W40
Nedávno se tu řešila ta teplota oleje. Teď jsem jen v sobotu do Prahy na maraton a v pondělí zpět a cestou jsem schválně pozoroval teplotu na mém veteránu. Mimo dálnici to drží většinu času 88°, chvílemi 89°. Na D4 tam bylo většinu času plus mínus 93-94°.
Přes 100 to vlezlo jednou a to si myslím, že běžela regenerace DPF. Novější vozy teda asi udržují olej teplejší.
Přes 100 to vlezlo jednou a to si myslím, že běžela regenerace DPF. Novější vozy teda asi udržují olej teplejší.
-> Jarda/felda: protože viskozita se volí podle enviromentu a zařazení provozu..
-> Syny 06.05.25 18:31:40: vsechno by mela byt jen kosmetika, dokonce snad cely po kroupach. Nic co manzelka s dcerou nedokazou prekonat 

-> Jarda/felda 06.05.25 21:29:54: Vždyť máš o kus níž tabulku z elsy s normou i viskozitou

-> 11mAjA11 06.05.25 13:50:12: koncern už viskozitu neuvádí sakra dlouho
jedou si ty svoje normy 505.00 507.00 atd... 


-> ajok: Snad :)
-> Syny 06.05.25 18:31:40: to je jen narazak, ne?
-> Sita: volný přístup na stránkách škoda auto
-> Milan 136 06.05.25 16:14:07: diky moc 

-> 11mAjA11: diky, do toho skoda-auto.com portalu se da nekde ziskat pristup?
digital-manual.skoda-auto
.com/w/.../344c92570fbe499
0ac1445254a6f3c04_1_cs_CZ?
ct=344c925...
Uvádí normu bez viskozity, takže nejspíše ta není nezbytně nutně důležitá a je dobré ji volit s ohledem na zeměpisné umístění, kde se to bude provozovat.
Uvádí normu bez viskozity, takže nejspíše ta není nezbytně nutně důležitá a je dobré ji volit s ohledem na zeměpisné umístění, kde se to bude provozovat.
-> Milan 136 06.05.25 12:47:53: mam, ale bojim se co se dozvim :D TMB...
-> Jarda/felda 06.05.25 12:43:42: Je to možné, ale na 6 ročnom aute to v návode ešte mám :)
-> Sita 06.05.25 12:05:16: Máš vin?
-> minno: Skoro bych ty návody nepřeceňoval. U zánovní Dacie sem se v návodu na téma "oleje" dočetl pouze odrážku, že olej má být mezi ryskama. Případně že se má dolejt 5W30 s normou RN17. Nebylo tam ani množství nebo interval. 

-> minno 06.05.25 12:08:21: pojedu si pro to asi v patek, navod by tam byt mel, snad tam bude i nejakej "nelonglife" rezim.
-> Sita: K autu by mal byť aj návod a v ňom by mali byť uvedené predpísané oleje.
-> Milan 136: ok, tyhle publikace zatím u sebe nemám, tipuju že tam bude jasně jen ten jeden 0w-20
-> Sita 06.05.25 12:02:53: To není o praxi. To je o tom, co říká dílenská příručka.
-> Milan 136 06.05.25 11:41:00: úplně 100% jistej si nejsem, vlastně proto se ptám, jestli to třeba není v servisech doporučená praxe. Ještě doplním, že bych ho chtěl měnit jednou za rok nebo do 10tkm. Já s tím praktický zkušeniosti nemám, něco k tomu psali na auto.cz, něco jsem četl na nějakých fórech, údajně se tím přechodem, cituju, "motoru udělá obrovská služba"...
-> Sita 06.05.25 11:36:51: A může se tam vůbec dát?
O4 1.0 e-TSi 60tkm, v motoru 2x měněnej olej 0W-20 (cca po 30tkm). Chci ho hned vylejt a přejít na 5W-30 (VW504/507), máte k tomu někdo nějakej postřeh nebo komentář? Převodovku chci nechat vyměnit oba oleje.
-> ajok 05.05.25 18:21:02: mam polodot a nic takovýho nepozoruju
na nastavení času musím sáhnout akorát při změnách zimní/letní 


-> palinator 05.05.25 18:58:06: nebo jestli to muze byt nejakym studenackem, protoze se mi stalo, ze ve vedrech, kdyz jsem pustil klimu, tak mi otackomer a mozna i tachac sel skokove, ale to se mi uz dlouho nestalo, ted v hungaros bylo v sobotu 30 ve stinu, jinak olej jsem zatim nedostal nad 108°C, ale ja to porad sleduju a poustim naplno vrtule a jak leze teplota, tak tomu prestavam davat, diky tomu jsem najel na 55l LPG pres 600km, dokud jsem ten udaj nemel k dispozici, tak jsem najel i o 100 min :)