![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Kamaradovy tece do OI nekudy do kufru, mel tam vzdycky dva lavory v levej a pravej kapse
a na nic neprisel nikdo. Ale bude to nekde skrz kanalky strechy ne?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: Chm, takže ve výsledku radši zůstat u felicie a peníze vložit jinam. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: do OI tečie rádovo rovnako a aj viac ako do Felicie , o korozii sa nebavím ,aj tieto problém už OI má , menej ale má
-> Jarda: Tak mne asi nějaký to vrtání nevadí, ale už mne prostě nebaví po zimě lehnout pod auto a zjistit, že tam chybí kus podlahy. Už mne nebaví každou chvíli řešit, kudy do toho auta zase teče atd. Pokud tohle minimálně částečně u O I odpadne a mechanicky se to sere +/- stejně, bude to pro mne ideální auto, co bude mít jako bonus to, že je bezpečnější. Nesháním nějakou raketu nebo drahý auto, beru to z pohledu člověka, kterýmu na denní ježdění bohatě stačí komfort a jízdní vlastnosti Felicie.
-> U-Geen 31.05.19 23:28:43: Jj lidi si to hodně chválí a i videa co jsem viděl vypadaj slibně. Kdybych neměl pořád dost rozpaky dát půl míče za auto, tak do toho asi jdu.
-> Shader 03.06.19 20:08:03: Kabeláž ke vstrikům v hlavě třeba.
Zdravím. Co může způsobovat u OII/2.0TDi při volnoběhu "zákmity motoru"? Nejedná se vyloženě o vibrace, ale značně citelné zákmity. Někdy se stane, že po přidání plynu jakoby auto utne na chvíli přívod paliva a auto začne cukat (hodně cukat). Zákmity motoru se projevují stále, cukání sporadicky. Někdo tady psal, že zákmity na volnoběh může způsobovat netěsnost vstřiků, dále mě pak napadá lambda či dvojhmota? Auto půjde na diagnostiku.
-> suri 01.06.19 16:12:01: opravujeme auta SPP to je iny zakaznik a platia vsetko...ze to neriesia je ina vec
ak maju splatku nastavenu na vratenie polovraku potom je to ina situacia.
velkeho zakaznika poznas podla toho ze priamo v danej firme sa o auta stara zamastnanec leasigovky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ak maju splatku nastavenu na vratenie polovraku potom je to ina situacia.
velkeho zakaznika poznas podla toho ze priamo v danej firme sa o auta stara zamastnanec leasigovky
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> SO545: to je veľký zákazník tomu nenarátajú nič
-> suri 01.06.19 08:37:52: ale leasingovka im to spocita neboj sa...idu po inych chybach...ako to predaju je uz na inu debatu.
ja som mal zakaznika ktory reklamoval rezonaciu motora... tahal auto z jarku za vyfuk....
a jasne ze nakoniec sa priznal...
tento tyzden ma dojal manik s mercedesom...na aute skrabanec na celom boku a otazka ???
to auto tu musim nechat. ja : nie , poprosim adresu a korekcnu farbicku dostanete postou.
ja som mal zakaznika ktory reklamoval rezonaciu motora... tahal auto z jarku za vyfuk....
a jasne ze nakoniec sa priznal...
tento tyzden ma dojal manik s mercedesom...na aute skrabanec na celom boku a otazka ???
to auto tu musim nechat. ja : nie , poprosim adresu a korekcnu farbicku dostanete postou.
-> Jarda - zrušená registrace 31.05.19 14:12:13: Ona 1,8 20V byla tehdy vlajková loď Škody a.s., takže "co nejmíň vybavenou" je u ní utopie... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bouchy 31.05.19 15:43:27: Doprastav, za čas to lease plan bude predávať ako po prvom majitelovi
-> Jirik_Tuňák1983: Pak už teda jedině Wankel ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: no tchan mel pujcenou Vitaru 1.4T a prej to jede neskutecne... teda samozrejme proti jeko 1.6ce :) btw dneska jsem poprvy Swift Sporta potkal a je to krasny
-> Jirik_Tuňák1983: V tomhle třeba hrozně chválí toho novýho Swifta Sport a obecně tu 1.4T - má to turbo nějak proklatě blízko motoru a díky tomu to prý má nahoře skoro atmosférickej projev. A stejnej princip je vlastně i u té 2.9V6 u Julči QV - turbo uprostřed v tom V.
-> dragon_cb_cz 31.05.19 20:08:07: Jasně
, ale auta kolem 300 PS mají stejně kolem 1400 - 1500 kg. Jinak je to možná o pohodlnosti, ale jízdu s nepřeplňovaným motorem jakéhokoliv objemu, už si neumím moc užít. Na druhou stranu mi ale moc nevyhovují turbomotory, které vyrazí vocpoda a ve 4000 to zdechne a výš už to nic nepředvede. To je zrovna problém těch jednohubek 1.2 a 1.0, ideálně ještě zabitý převodovkou, pokud se nejedná o automat. V případě benzínu jednoduše motor, který má start na míč dole a táhne do 6000, přestože turbo. Více asi do SZ.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: Hrozně záleží na váze, současný auta hodně zhubly...900NG má taky jen 185 koní a dokážou s tím autem díky váze (pod 1300kg) cvičit velice solidně. Ale 300 to není no...
-> dragon_cb_cz 31.05.19 16:08:25: Jo jo, akorát jsem se seknul v tom výkonu. Od 250 PS by bylo lepší. Protože pod 200, nebo 150 - 200, mi nepřijde na svižnější přesuny odpovídající. ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 31.05.19 14:12:13: Tuším že jedna z těch 1.6 měla nějaké problémy s diferáky.
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 13:38:33: Jo jo, požadavky máme podobný, takže ti naprosto rozumím
-> Borderer 31.05.19 12:55:24: Jak píše Jarda, u O1 si zas tak moc nepomůžeš - jen já bych dodal, že hnít to bude taky. Hlavní výhoda je, že na rozdíl od feldy to má i trochu schopný motorizace, speciálně pokud se tomu pomůže (ta 1.8T celkem umí jet) a tak nějak celkový chování na silnici.
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 13:38:33: Jo jo, požadavky máme podobný, takže ti naprosto rozumím
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 31.05.19 12:55:24: Jak píše Jarda, u O1 si zas tak moc nepomůžeš - jen já bych dodal, že hnít to bude taky. Hlavní výhoda je, že na rozdíl od feldy to má i trochu schopný motorizace, speciálně pokud se tomu pomůže (ta 1.8T celkem umí jet) a tak nějak celkový chování na silnici.
-> suri: S tím snad lítali po čerstvém betonu ne? Nějaká cementárna, stavba,...?
-> Borderer 31.05.19 12:55:24: a myslis, ze u ovce to bude kepsi?
jen ta koroze tam nebude, kdyz vyberes lepsi kus a ikdyz se technika bude trochu min srat, tak na opravach stravis zase vic casu, protoze se temer vse hur rozebira a je toho tam vic, jedine funglovku a tocit to max. po 4 letech, jinak se v tom budes stejne vrtat
Jedine kup co nejvic zachovalou a co nejmin vybavenou 2.0 20V bez turba nebo smradlavou sdi, urcite ne AEE :) a 75kW nevim, v praci vlastne jedna tour byla a nejezdilo se mi s ni uplne spatne, ale spis VW1.6 neverim
Vzpominam, ze na te tour se delala nejak brzo GO prevodovky...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jedine kup co nejvic zachovalou a co nejmin vybavenou 2.0 20V bez turba nebo smradlavou sdi, urcite ne AEE :) a 75kW nevim, v praci vlastne jedna tour byla a nejezdilo se mi s ni uplne spatne, ale spis VW1.6 neverim
Vzpominam, ze na te tour se delala nejak brzo GO prevodovky...
-> dragon_cb_cz 31.05.19 12:47:06: A přitom já jsem tak skromný.
Chtěl bych, aby to mělo ideálně kolem 200 - 300 koní, 300 - 400 Nm, při normální jízdě normální spotřebu, pohodlné sedačky, něco moderních technologií, dostatečný prostor pro 4 lidi. Kufr stačí kolem 400 litrů na bagáž. Nemusí to být konby. Mělo by to tedy umožnit přesun dětí do školky, na společný nákup, dojet na dovolenou, ale na druhou stranu umožnit zábavné prasosvezení. Kvůli osobnímu přesvědčení by to nemělo spadat do koncernu a čehokoliv německého. Takže to se to vybírá ajncvaj. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MajoLR: pohode -> minno: zadné ložiská sú poriadne KO , ono aj na Vitare sa po brodení v rieke a blate mali raz za čas ložiská rozobrať a vymyť a naplniť novým tukom -> castrol: však je to na to , uvidíš keď bude na predaj
-> dragon_cb_cz: Toho sem si vědom a je jsou to taky dvě věci, proč ta felda pořád žije - LPG a levný provoz. Nicméně se dostávám do fáze, kdy už nemam čas (a asi ani chuť) řešit po zimě, kde co zase začalo hnít a kde musim zalátat díru. Když mam chvilku volnou, raději se věnuju užovce nebo se projedu na motorce, než ležet pod spotřebákem.
A s těma sedačkama mi přijde, že OI má strašně krátký sedáky, nevím jestli existovalo víc druhů, ale byl jsem služebně v Kadani s kolegovou OI a po příjezdu (cca 3,5 hodiny jízdy) mne bolely kolena.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 31.05.19 09:31:48: Jako na palivo? Možná no... u mě je palivo zatím vždy asi menšinou nákladů ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer 31.05.19 09:49:45: Tak dokud není shnilá, tak je felda nepřekonatelná cenou dílů. A sedačky má možná lepší než O1, i když to taky není výhra. Zase bezpečnostně atd je O1 někde jinde no... ad nafťáky, tam je to taky složitější, protože buď to jsou odlítaný hrůzy, nebo jsou to zamaskovaný odlítaný hrůzy - a proto za to nikdo už ty peníze taky nechce dát. I když to zrovna náhodou odlítaná hrůza není - tak tomu stejně nikdo neuvěří, že to není past
A taky už to všechno hnije...
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 10:44:55: Jak píšeš, není to ani tak o stáří, jako spíš o celkovém stavu - i když máš pocit, že to udržuješ pečlivě, tak prostě různý silentbloky a jiný uložení atd postupně získávaj svoje vůle, různě se to nasčítá... nikdy už to není nový. Otázkou je, jak rychle se s tím novým dostaneš do stavu, kdy už není o co stát a "staré staré" bylo vlastně lepší.
Já jsem třeba v tomhle ohledu teď hodně spokojený s SX4, ale marná sláva - kdyby to mělo spotřebu a dynamiku TSI s DSG, byl bych spokojenější. Ale zase by to třeba nemělo tu nulovou spotřebu oleje a charakter... tak nějak mám pocit, že si prostě nevybereš, každý má svoje.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer 31.05.19 09:49:45: Tak dokud není shnilá, tak je felda nepřekonatelná cenou dílů. A sedačky má možná lepší než O1, i když to taky není výhra. Zase bezpečnostně atd je O1 někde jinde no... ad nafťáky, tam je to taky složitější, protože buď to jsou odlítaný hrůzy, nebo jsou to zamaskovaný odlítaný hrůzy - a proto za to nikdo už ty peníze taky nechce dát. I když to zrovna náhodou odlítaná hrůza není - tak tomu stejně nikdo neuvěří, že to není past
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 10:44:55: Jak píšeš, není to ani tak o stáří, jako spíš o celkovém stavu - i když máš pocit, že to udržuješ pečlivě, tak prostě různý silentbloky a jiný uložení atd postupně získávaj svoje vůle, různě se to nasčítá... nikdy už to není nový. Otázkou je, jak rychle se s tím novým dostaneš do stavu, kdy už není o co stát a "staré staré" bylo vlastně lepší.
Já jsem třeba v tomhle ohledu teď hodně spokojený s SX4, ale marná sláva - kdyby to mělo spotřebu a dynamiku TSI s DSG, byl bych spokojenější. Ale zase by to třeba nemělo tu nulovou spotřebu oleje a charakter... tak nějak mám pocit, že si prostě nevybereš, každý má svoje.
-> castrol: U nás v kanclu se ptali, jestli geodeti, nebo lesáci...
-> suri 31.05.19 10:19:39: firemne auto
-> vhml 31.05.19 11:53:36: A druhá věc, že lidi jsou kurvy a bál bych se mít nový auto, že mi to někdo vomrdá na parkovišti atd... U starý ludry je mi to buřt :-D
-> Jirik_Tuňák1983 31.05.19 10:44:55: jako protivaha uspesne funguje návštěva a revize bankovního konta ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri:
ilúzie o ľuďoch som už stratil dávno, ale toto by ma nenapadlo...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 31.05.19 09:13:36: Včera jsem byl omrknout jeden vozeek v autosalonu. Příjezd OK, horší je, když následně odjíždíš.
To si člověk fakt říká, že to provozování starých aut je fakt zhovadilost a vlastně se ani nediví, že někdo přesedne třeba z výrazně postarší Audiny (A4, A6) do úplně nové Fabie, Rapida apod. Ano, ta Audina dříve stála balík, má sympatické drahé materiály, které už ale okousal zub času. Po nenadálém prozření pak vidí, že tady a tam, když ne teď, tak minimálně v horizontu 1 - 2 let do toho bude muset nasrat nějaké peníze. Vidí škrábance a nedokonalosti, které před vystoupením neviděl. No prostě je to mazec jak piča a nezmění na tom nic ani skutečnost, že člověk věnuje staršímu vozu maximální péči a vypadá, jako když téměř sjelo z pásu.
Ještě musím zmínit, že Karolíny Bravo II odolává morálnímu stárnutí úplně geniálně, asi stejně jako poslední gen. Punta - ta auta furt vypadají moderně a aktuálně zevnitř i zvenčí, ale u mojí S60 a Cromaňonce člověk vidí, že už je to poněkud slabší.
Naštěstí to u jednoho drží kult pětiválce a jakás takás nadčasovost a u druhého max pohodlí, nicméně nepopírám, že se s tím člověk po pár návštěvách autosalonů vnitřně nepere.
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Jo, stáří si uvědomuju, jen sem myslel, že si víc drží cenu, ale to se asi týká spíš nafťáků....asi bude načase přehodnotit časový horizont výměny Felicie...
-> dragon_cb_cz: ale zas 1.8t jsou trochu vetsi naklady, ale zas to svezeni... vzdy je neco za neco
-> palinator 31.05.19 09:13:36: A já nechtěl bejt za negativa a on to tady napíše sám majitel nejnaleštěnější O1 v kraji
Ale je to tak no...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Moc to nesleduju, ale spíš jsi zaspal dobu - i 1.8T se dají v pohodě koupit okolo 40 tisíc už docela dlouho myslím. Vždyť to jsou všechno pomalu veteráni...
-> Borderer:
Však jsou to starý čubky který nemaj oproti konkurenci nic moc co nabídnout. Jedině to, že tolik nehnijou. Obzvlášť tahle verze před FL je podle mě naprosto nezajímavá.
Aut je všude jako sraček.
Však jsou to starý čubky který nemaj oproti konkurenci nic moc co nabídnout. Jedině to, že tolik nehnijou. Obzvlášť tahle verze před FL je podle mě naprosto nezajímavá.
Aut je všude jako sraček.
Koukal jsem z marnivosti po netu a to už se OI 1.6 (74kw) daj pořídit /dle inzerátu/ ve slušným stavu kolem 30 - 40 tisíc? Jsou to nějaký anomálie nebo sem jen zaspal dobu?
-> dragon_cb_cz 20.05.19 11:45:28: myslis, ze haldex tokto musim menit, kdyz jezdim jen na predek a zapnu si cerpadlo, jen kdyz nekde potrebuju projet? Coz v lete temer nehrozi, jedine navsteva kamose, kdyz zrovna hodne prsi :)
Ten interval bych dal treba na dvojnasobek, ale abych tomu zas neublizil, chci naklady snizovat a ne zvysovat :).
Ten interval bych dal treba na dvojnasobek, ale abych tomu zas neublizil, chci naklady snizovat a ne zvysovat :).
-> Jarda: Jj Haldex jsme měnili pravidelně dle předpisu.
-> Shader 19.05.19 16:11:21: me se osvedcilo to mit poradne prohraty jizdou, ale kdyz ma delsi zavit a na konci je zakarbonovanej, tak to bude problem :/
-> dragon_cb_cz 17.05.19 21:26:44: predepsany to neni, ale u naftovej to rakusaci menili, predepsanej neni ani zadni dif, jen haldex - 30 olej, 60 olej s filtrem
-> dragon_cb_cz 17.05.19 21:26:44: predepsany to neni, ale u naftovej to rakusaci menili, predepsanej neni ani zadni dif, jen haldex - 30 olej, 60 olej s filtrem
-> Shader 19.05.19 16:11:21: nahřát, já u feldy když nešla ven tak jsem udělal okolo svár aby se ohřála a povolila
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak u OII 2.0TDi/125kW povolit lambdu? Je na to nějaký fígl nebo nějaký přípravek... mrcha nejde povolit. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: Neměnil, resp. až když to začalo dělat problémy. Jestli byl měněný někdy v minulosti netuším... to auto bylo celou dobu v rodině a jelo se podle servisky, nevím, jestli je předepsaný.
BTW, degradace vzduchem je důvod, proč se třeba na automaty přestaly dávat měrky... což byla věc, kterou jsem dřív nechápal, ale to vysvětlení dává dost dobrý smysl.
BTW, degradace vzduchem je důvod, proč se třeba na automaty přestaly dávat měrky... což byla věc, kterou jsem dřív nechápal, ale to vysvětlení dává dost dobrý smysl.