skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda - zrušená registrace 17.05.19 18:20:09: jo na 4kole se sundavá úhlový převod zvlášt a až pak převodovku
-> dragon_cb_cz 17.05.19 19:22:55: 5q - do benzinovejch ovci se asi 6q nedaval, 6q ma naftova a i s tema km radi perfektne, ale mohlo to byt uz delany, to nikdo nevi
olej jsi tam menil? ja ho sice vymenil hned, ale byl uz degradovanej vzdusnou vlhkosti :/, no proste to nesmim na 2 vytocit na 6tis. a svihnout tam 3, jezdit se s tim normalne da, zatim... meziplyn mi u ovce nejak davat moc nejde, na rapidu jsem jeden cas radil s meziplynem stale
olej jsi tam menil? ja ho sice vymenil hned, ale byl uz degradovanej vzdusnou vlhkosti :/, no proste to nesmim na 2 vytocit na 6tis. a svihnout tam 3, jezdit se s tim normalne da, zatim... meziplyn mi u ovce nejak davat moc nejde, na rapidu jsem jeden cas radil s meziplynem stale
-> Jarda: Ty máš 5q nebo 6q? Na trojce jsem špatnej synchron na konci měl taky...
-> palinator 17.05.19 16:08:35: ja mam puvodni spojku a po 50tis.km je stale stejna a OK (ma 200tis.km), mam horsi synchron na 3, to je jedinej technickej problem toho auta, zamky jsem uz vyresil a nemam od te doby problem, byly tam vsude studenaky, mikrospinace jsem opotrebene nemel...
Brzdy jsem mel dobre, zadni jsem dal na naftovou a na svou jsem dal z TT quattro chladaky 257 misto 240 a predek brembo max RS, teda taky z TT misto 280 na 312
Jo jedine, co nedrzi jsou SB stabiku, ty uz mam druhe, ale ty tankodromy, co jsem s tim jezdil, zahul na 5tis.km je mozna vic, nez 100tis.km na dalnici, ono taky ze to je 4kola a tak jsem jel skoro kam jsem potreboval, ale 10cm diry ve zledovatelem snehu treba, v zime tu jsou silnice fakt brutus.
Ale ten stabik je divnej, ten na naftovej drzi.
Vcera jsem se stavoval za kamosem a bez 4koly bych se k nemu nedostal, kdyz prselo, takova bahnita cesta se slusnym stoupanim, uz se nedivim, ze ma subaro a diskosku. Se divil, ze jsem tam dojel octou :) pry ani nevedel, ze 1 se delala ve 4kole.
-> suri 17.05.19 13:50:17: i na 4 kole? cela napravnice musi dolu? ja vyndaval asi 6x prevodovku u nivy, 2x na favu, 1x na rapidu (teda jeste z nejakyho vraku asi 2x navic) a na felde dokonce nikdy nebylo treba a to jsem jich mel uz 7
Brzdy jsem mel dobre, zadni jsem dal na naftovou a na svou jsem dal z TT quattro chladaky 257 misto 240 a predek brembo max RS, teda taky z TT misto 280 na 312
Jo jedine, co nedrzi jsou SB stabiku, ty uz mam druhe, ale ty tankodromy, co jsem s tim jezdil, zahul na 5tis.km je mozna vic, nez 100tis.km na dalnici, ono taky ze to je 4kola a tak jsem jel skoro kam jsem potreboval, ale 10cm diry ve zledovatelem snehu treba, v zime tu jsou silnice fakt brutus.
Ale ten stabik je divnej, ten na naftovej drzi.
Vcera jsem se stavoval za kamosem a bez 4koly bych se k nemu nedostal, kdyz prselo, takova bahnita cesta se slusnym stoupanim, uz se nedivim, ze ma subaro a diskosku. Se divil, ze jsem tam dojel octou :) pry ani nevedel, ze 1 se delala ve 4kole.
-> suri 17.05.19 13:50:17: i na 4 kole? cela napravnice musi dolu? ja vyndaval asi 6x prevodovku u nivy, 2x na favu, 1x na rapidu (teda jeste z nejakyho vraku asi 2x navic) a na felde dokonce nikdy nebylo treba a to jsem jich mel uz 7
-> Jirik_Tuňák1983 16.05.19 20:19:08:
Já se za to spíš stydim.
Minimálně na 2 dveřích jsou zámky "někdy jo, někdy ne", přední brzdy zkroucený, spojka klouže a zas tam vepředu něco tluče, asi kosti (uložení stabiku už bylo dělaný). Najeto od koupi necelejch 20 tkm, zatim co se týče servisních nákladů nic moc.
Já se za to spíš stydim.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: však to je chvíla roboty
-> suri 17.05.19 11:58:37: jj, doufejme, ze ne... vyndavat prevodovku kvuli tomu je silenost, ale tak u zadohraba jsem kvuli lozisku taky vyndaval motor
-> Jarda: to skôr odíde valec alebo ložisko
-> suri 15.05.19 20:12:37: najeto tisic km a zda se OK
jen premyslum, proc k tomu vlastne doslo, jestli se ta trubka nejak netrepe a tim se to tesnenicko nevymackalo, ale tak jestli to tam je 335tis.km, tak asi OK, kdyz to vydrzi do najezdu pres 600tis.km, tak spokojenost :)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Borderer: Tak poprvé to bylo v roce 2015 kdy už motor cinkal, válec byl vyběhaný atd. Dala se klika na repas, nové ložiska, válec na výbrus apod. Podruhé bylo třeba když mi během Transpubliku ( takový závod ze západu republiky na východ) začala vyskakovat trojka (na kolečka a řadící automat jsem v tom roce 2015 nesahal, jelikož to vypadalo dobře a nic nevyskakovalo). A taky se mi to během toho závodu podařilo několikrát přidřít vlivem špatné směsi a velkých veder, takže zase bylo potřeba udělat výbrus. A když už byl motor rozdělaný, tak jsem pro jistotu vyměnil opět ložiska, gufera apod.
-> kraska98: Co se stalo, že 2 GO?
-> King: To je hodně dobré. Já si nedávno počítal náklady na fichtlu za posledních 5 let:
celkový nájezd 14350 km ( z toho 11tisíc za poslední 2 roky)
celkové náklady: cca 23900,- (jsou v tom i dvě generálky motoru, benzín, olej, stk, pojistka atd)
Celkově mi to tedy zatím vychází na 1,66 kč/km
celkový nájezd 14350 km ( z toho 11tisíc za poslední 2 roky)
celkové náklady: cca 23900,- (jsou v tom i dvě generálky motoru, benzín, olej, stk, pojistka atd)
Celkově mi to tedy zatím vychází na 1,66 kč/km
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.05.19 20:50:14: Setkal, ne na Oct, Budu to řešit - no asi jsem měl už před lety. Všichni tvrdí, že to nikdo neviděl, ale když se člověk pořádně koukne, tak jich to má spousta (alespoň v nějakým rozsahu r.v.). Stejně musím (nechat) udělat transparent, ten to jaksi nevydržel, tak co. Tam to společně s kroucením karoserie asi dělá nějaký tmel, možná to později ve výrobě vychytali. Moje auto má studenej odchov, takže od -29 do +40°C na slunci, dále mytí v létě, kdy fakt nemám čas laborovat s tím, jaký bude počasí a jestli ne/svítí slunce.
-> darklord 17.05.19 07:55:19: A co Ti je po tom, to tu vubec resit nechci, s tim stavem jsem mluvil o ovci a jasne ze mam auta v ruznem stavu, tak musim se zasobovat, kdybych se nahodou dozil duchodu, abych mel co delat :) uz vbec to neni Tvoje vec, delam presne to co me bavi navic, auta nejsou muj jedinej konicek.
-> Jarda: Ty si uz podla mna nevidis ani do ust. Tvoje tvrdenie "ja jsem perfekcionalista na techniku, ja musim mit vse top a jak se mi neco trosicku nelibi, tak se v tom hned musim vrtat, lidi jsou schopny jezdit s rozpadajicim se autem, ale ja resim kazdej zvuk, kazdou vulicku, jak neco nefunguje presne tak, jak ma" v tej zaplave stazovania a elaboratov na temu "co sa mi dnes rozbilo ci zhorelo" uz vypada naozaj smiesne. Nehovoriac o tom co som uz raz pisal - tym ze udrzujes x vrakov v "polopojazdnom" stave sa pripravis o strasne vela casu s rodinou. Ked tu furt vypisujes o nakladoch na prevadzku, vzdy ti tam chyba cena prace. Asi nerozumies tomu, ze ked aj nezaplatis servisakovi, tak ten cas stravis tou pracou ty sam. A travis s tym cas, za ktory si bud mohol peniaze zarobit, alebo ho stravit s rodinou. Pripada mi to ako nejaky chorobny stav, mozno by si sa mal nad tymto zamysliet. A nie, naozaj tu nemusis elaborovat odpoved s vypoctom tvojich nakladov na auto, alebo tym kolko casu travis s rodinou, to fakt nikoho nezaujima :) Len sa skus zamyslet, ci naozaj toto je to co od zivota chces, stale sa len vrtat po lakte vo vrakoch miesto toho aby si mal rozumne auto ako dopravny prostriedok, ktory ti setri cas miesto toho aby ti ten cas spotrebovaval.
-> SO545: jj video je trošku odfláknuté ale inak to funguje top , kedysi som chcel meniť stechu kvôli šibru na Octavii a nakoniec z toho zišlo ...
-> Mr._Nosferatu 16.05.19 21:45:03: a mam tam pocitat i virt? to by ty naklady byly fakt hodne velke :)
-> suri 16.05.19 21:21:33: v tom videu maju par chyb...ale asi toto lepidlo vyzaduje vycistit az na kov.
Aj u VW to bolo takto ale po case uz len jemne zmatnit forezu a lepit. Trosku to hrdzavelo.
To lepidlo drzi neskutocne. Crafter novej generacie pri vymene bocneho panelu karoserie pouziva len lepidlo...tesime sa.
Lepidla su dnes na spickovej urovni. Venujem sa okrajovo aj strojarine /moj odbor/ pouzivam vymedzovacie lepidla na loziska do 0,25mm vole...v pohode.Rozobrat jedine nahriatim alebo lisom.
Aj u VW to bolo takto ale po case uz len jemne zmatnit forezu a lepit. Trosku to hrdzavelo.
To lepidlo drzi neskutocne. Crafter novej generacie pri vymene bocneho panelu karoserie pouziva len lepidlo...tesime sa.
Lepidla su dnes na spickovej urovni. Venujem sa okrajovo aj strojarine /moj odbor/ pouzivam vymedzovacie lepidla na loziska do 0,25mm vole...v pohode.Rozobrat jedine nahriatim alebo lisom.
-> Jarda: Tak si do nákladů na provoz započítej 300kč za hodinu své práce a budeš na jiných hodnotách....
stejne to nechapu, vsichni tady pisi jak se mi to sere a pak jsou vsichni s nakladama na provoz nejak vys? to si trochu odporuje, ne?
ve firme mame pres 40 aut a neni den, kdy bych tam nevidel nejake nahradni vozidlo, jo vsichni budou rikat, jak jsou treba ty octy spolehlive, ale ze to mesic nonstop jezdi a pak to stoji 3 dny nekde na dilne, to uz nikdo nevidi
Kdyz vezmu, ze moje octa, kdyz byla nova stala okolo 700tis.kc a jeste s nejakyma nakladama najezdila 150tis.km, ja za ni dal 50tis.kc, vrazim do ni trebas 150tis.kc a najedu doufam tak min. 200tis.km (pokud ji nenaborim, coz je malem temer kazdy den :/) s jeste o 1kc nizsima nakladama na palivo diky LPG, tak co se asi vyplati? je to pekne svezeni a kupovat nove auto by me fakt ani nenapadlo, mozna si nekdy koupim novou buchanku, koncepcne 60let stary auto :). Navic vrtat se v tom me i bavi, nasranej jsem az kdyz tu samou vec musim delat vickrat....
-> SO545 16.05.19 21:20:44: jj, diky moc
-> Milan 136 16.05.19 21:16:49: aha, je to rozmazana fotka... ale je fakt, ze takoveto sireni trhliny je nepravdepodobne
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
ve firme mame pres 40 aut a neni den, kdy bych tam nevidel nejake nahradni vozidlo, jo vsichni budou rikat, jak jsou treba ty octy spolehlive, ale ze to mesic nonstop jezdi a pak to stoji 3 dny nekde na dilne, to uz nikdo nevidi
Kdyz vezmu, ze moje octa, kdyz byla nova stala okolo 700tis.kc a jeste s nejakyma nakladama najezdila 150tis.km, ja za ni dal 50tis.kc, vrazim do ni trebas 150tis.kc a najedu doufam tak min. 200tis.km (pokud ji nenaborim, coz je malem temer kazdy den :/) s jeste o 1kc nizsima nakladama na palivo diky LPG, tak co se asi vyplati? je to pekne svezeni a kupovat nove auto by me fakt ani nenapadlo, mozna si nekdy koupim novou buchanku, koncepcne 60let stary auto :). Navic vrtat se v tom me i bavi, nasranej jsem az kdyz tu samou vec musim delat vickrat....
-> SO545 16.05.19 21:20:44: jj, diky moc
-> Milan 136 16.05.19 21:16:49: aha, je to rozmazana fotka... ale je fakt, ze takoveto sireni trhliny je nepravdepodobne
-> SO545: táto béžová je presne ten prípad , v hornete menili sklo , videl som to , obrezané drôtom stlpiky , obrezané rohy , okno hodené na jednu stranu a nízko , tak som im o tom povedal samozrejme že to je dobre a neriešilo sa ... budú to možno štyri roky a rieši sa to , samozrejme rám v prdeli , vybrúsiť aj ošetriť to išlo ale aj tak neverím že to prežije nejakú extra dlhú dobu ... keby sa to urobilo hneď alebo po roku tak by to mohlo byť inak , ale hold kým netrčí 4cm koláč v rohu tak je to ok ... potom sú nešťastný keď vidia čo tam je po vysklení skla
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.05.19 20:50:14: raz som to riesil na uplne novom aute. Strecha je zvarana len na vrchu tie ohyby su len pretmelene karosarskym tesniacim tmelom. Vyrazali sme nove sklo jemnucko dptesnili zatreli korekcnou tuzkou a lakom a auto jazdi dodnes... Tak dotmelujeme aj pri vymene.
Ale uz som videl strechu na odpis po vymene skla na 4-5rocnom aute. Nejaky jebo to tak dodrbal ze to zhrdzavelo na prach... Ak poskriabeme lak pri vyrezavani okna a myslime si ze to staci zatriet primerom...neskutocne sa mylime
Mozem nafotit obcas to dokumentujeme ak pride zakaznik a uz sa mu niekto hrabal v celnom skle a nechceme aby to bolo na nas
-> Jarda - zrušená registrace 16.05.19 21:09:29: mozem sa popytat ale uz sme dlhsie neboli v kontakte.
Ale uz som videl strechu na odpis po vymene skla na 4-5rocnom aute. Nejaky jebo to tak dodrbal ze to zhrdzavelo na prach... Ak poskriabeme lak pri vyrezavani okna a myslime si ze to staci zatriet primerom...neskutocne sa mylime
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 16.05.19 21:09:29: mozem sa popytat ale uz sme dlhsie neboli v kontakte.
-> Jarda - zrušená registrace 16.05.19 21:09:29: Tam žádná prasklina není, maximálně orvaný tmel. Ale jak píše Suri, tak aby to nebylo spíš někde jnde.
-> suri 16.05.19 21:03:07: -> Milan 136 16.05.19 21:06:33: Díky kluci s dovolením jsem ho odkázal sem na Váš názor. Myslím, že tu není zodpovědnější lidí ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136: ono čo kus to originál , sem tam to posledujem a jedna je tam pekne hladká a jedna vyspravovaná tým tmelom čo sa tá strecha aj lepí ,tu to vyzerá obdobne a niekto to zrejme orval drôtom pri rezaní okna ...
ale osobne si nemyslím že len tu bude problém ... nakoniec to bude bežná odlepená sťahovačka alebo tak ...
ale osobne si nemyslím že len tu bude problém ... nakoniec to bude bežná odlepená sťahovačka alebo tak ...
-> Milan 136: ono čo kus to originál , sem tam to posledujem a jedna je tam pekne hladká a jedna vyspravovaná tým tmelom čo sa tá strecha aj lepí ,tu to vyzerá obdobne a niekto to zrejme orval drôtom pri rezaní okna ...
ale osobne si nemyslím že len tu bude problém ... nakoniec to bude bežná odlepená sťahovačka alebo tak ...
ale osobne si nemyslím že len tu bude problém ... nakoniec to bude bežná odlepená sťahovačka alebo tak ...
-> Milan 136 16.05.19 21:06:33: taky bych nevaril, ale co to na konci vrtnout slabounkym vrtackem, aby se ta trhlina dal nesirila? a az pak ten zaklad a tmel?
-> SO545 16.05.19 20:56:29: vidis, ja mam vsechna ABS cidla puvodni, u naftove bylo jedno zadni KO pri koupi (slo krasne vyndat, ne jak tu nekteri popisovali) a jedno predni jsem znicil pri vymene loziska, ale to bylo asi 100,-kc, u naftove byla nejvetsi raketa turbo, ktere odeslo naprosto bez varovani a oprava prisla asi na 1/3 toho, kolik to stalo Synyho, otazka, kolik vydrzi, ale nejak to funguje uz pres 20tis.km
Jinak rad se stavim, nezjistis ty upravy nivy od toho Australana? jo v Australii je to auto taky oblibene.
-> suri 16.05.19 20:58:46: az tak pozde? ale tour se nedelaly s timdle motorem, ne? byl tendle motor v octe vubec E4? nebo to bylo jen v tom seatu?
-> SO545 16.05.19 20:56:29: vidis, ja mam vsechna ABS cidla puvodni, u naftove bylo jedno zadni KO pri koupi (slo krasne vyndat, ne jak tu nekteri popisovali) a jedno predni jsem znicil pri vymene loziska, ale to bylo asi 100,-kc, u naftove byla nejvetsi raketa turbo, ktere odeslo naprosto bez varovani a oprava prisla asi na 1/3 toho, kolik to stalo Synyho, otazka, kolik vydrzi, ale nejak to funguje uz pres 20tis.km
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri 16.05.19 20:58:46: az tak pozde? ale tour se nedelaly s timdle motorem, ne? byl tendle motor v octe vubec E4? nebo to bylo jen v tom seatu?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 16.05.19 20:50:14: Tohle vidím prvně. Ale nevím, zda to auto neproběhlo nějakou opravou té střechy?
Jinak by to vypadalo na chybně dotmelené místo, ale to by se asi projevilo dřív, než po 6 letech. Přijde mi to tam jako nějaký oddloubnutý, nevím.
Jinak záruka je na prorezivění, tohle by musel výrobce posoudit. Pokud to ale není pravidelně servírované....
Jinak tam ty rady zavařit atd je pěknej nesmysl. Tohle bych očistil, odmastil, zamáznul terosonem a hotovo.
Jinak by to vypadalo na chybně dotmelené místo, ale to by se asi projevilo dřív, než po 6 letech. Přijde mi to tam jako nějaký oddloubnutý, nevím.
Jinak záruka je na prorezivění, tohle by musel výrobce posoudit. Pokud to ale není pravidelně servírované....
Jinak tam ty rady zavařit atd je pěknej nesmysl. Tohle bych očistil, odmastil, zamáznul terosonem a hotovo.
-> Tuner#2: aby nebol sklamaný že to tým nebude , origo je tam laserový zvar, po výmene strechy lepidlo , pár som takých áut videl a netieklo , to že je tam medzera bude skôr tým že pri rezaní okna obrezali aj tmel čo tam bol , súdim aj podľa množstva primeru všade že to už nejakú výmenu okna predtým zažilo
obrúsiť , základ , pretmeliť a jazdiť , ak nie je dosekaný rám okna alebo hrdzavý tak to bude ok ...
prípadne to zatrieť tým spešl tmelom čo sa strecha lepí ale to ťažko zoženie
obrúsiť , základ , pretmeliť a jazdiť , ak nie je dosekaný rám okna alebo hrdzavý tak to bude ok ...
prípadne to zatrieť tým spešl tmelom čo sa strecha lepí ale to ťažko zoženie
-> Jarda: na cievky boli ešte cca 2013 platná zvolávačka , si pamätám pár policajných 1,8T kde sme ich pár pomenili , väčšinou tak jednu na auto lebo väčšina už nebola origo
-> Jarda - zrušená registrace 16.05.19 20:34:45: za ten cas co tu obcas vegetujem sa nikomu tak auto nesype ako tebe... ja osobne sa za perfekcionistu nepovazujem /rodina a kamarati maju iny nazor/ auto pouzivam denne najazdene ma uz dost , boh chran aby nieco vrzlo , za celu dobu co jazdim v podstate prezlecenu a navonanu O1 /G4/ som nemal ani promile zavad co ty... najvacsia zavada bolo mrtve cidlo ABS .
raz za dva roky osetrenie podvozku : ocista a vosk na dutiny a inac len bezny servis podla planu.
Rad by som ta poznal osobne ked pojdes smerom na vychod zastav sa porovname park vozidiel![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
raz za dva roky osetrenie podvozku : ocista a vosk na dutiny a inac len bezny servis podla planu.
Rad by som ta poznal osobne ked pojdes smerom na vychod zastav sa porovname park vozidiel
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Setkal se s tím někdo? zatékání prasklou karoserií?
www.autohificlub.cz/forum /.../1954445-zatekani-octa via-2-facelift
www.autohificlub.cz/forum /.../1954445-zatekani-octa via-2-facelift
-> Mr._Nosferatu 16.05.19 20:36:03: civky od LPG odchazet nebudou a tu reklamaci mi uznali
a kdyz clovek cte recenze, tak lidi o tech civkach psali, uz kdyz to bylo nove![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
www.idnes.cz/auto/.../sko da-octavia-combi-l-k-4x4-p rijemna-ale-zlobiva.A07080 9_104119_auto_ojetiny_fdv
to bych rekl, ze je docela realnej popis jak to s tim mam taky a to je o 10 let ted starsi, takze nevim o co jirikovi jde, proste ja jsem docela spokojen
A motor 1.8T je parada, do spolehlivosti oproti hrozne 1.6 AEE, urco je lepsi, nez lada, ale takovou bezproblemovost jako 136 proste nema, tomu se podle me nevyrovna tou nenarocnosti zadnej motor, i lada je lepsi, nez ta hrozna 1.6, jeste jednou mluvim jen o nenarocnosti na provoz z vlastnich zkusenosti, na lada foru by mi napsali, ze jak mohu vubec srovnavat ladu s rozpadajicima se skodovkama :) a Jiriho by tam z nich kleplo :)))
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
www.idnes.cz/auto/.../sko da-octavia-combi-l-k-4x4-p rijemna-ale-zlobiva.A07080 9_104119_auto_ojetiny_fdv
to bych rekl, ze je docela realnej popis jak to s tim mam taky a to je o 10 let ted starsi, takze nevim o co jirikovi jde, proste ja jsem docela spokojen
A motor 1.8T je parada, do spolehlivosti oproti hrozne 1.6 AEE, urco je lepsi, nez lada, ale takovou bezproblemovost jako 136 proste nema, tomu se podle me nevyrovna tou nenarocnosti zadnej motor, i lada je lepsi, nez ta hrozna 1.6, jeste jednou mluvim jen o nenarocnosti na provoz z vlastnich zkusenosti, na lada foru by mi napsali, ze jak mohu vubec srovnavat ladu s rozpadajicima se skodovkama :) a Jiriho by tam z nich kleplo :)))
-> Jirik_Tuňák1983: jen jestli ne není tím LPG co tam nepatří...
-> Jirik_Tuňák1983 16.05.19 20:19:08: ano niva je stara a zastarala, ale kritizovat ruskej vyvoj toho je trapny, to auto bylo v te dobe top a touzili po nem na zapade, kde nemelo konkurenci... kolik, ze palinator s tim najel km? a jeho byla urco lepsi, nez moje, ale taky za vic jak dvojnasobek
ja si u octy nemam moc na co stezovat, snad jen me fakt serou mraky vw zbytecnosti, co vse clovek musi rozebrat, aby se k necemu dostal, to je vyhozenej cas proste a ja jsem perfekcionalista na techniku, ja musim mit vse top a jak se mi neco trosicku nelibi, tak se v tom hned musim vrtat, lidi jsou schopny jezdit s rozpadajicim se autem, ale ja resim kazdej zvuk, kazdou vulicku, jak neco nefunguje presne tak, jak ma (nebo si myslim, ze by melo :)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 16.05.19 19:55:04: Já se musím přiozvat, že nemáme ani s jedním za ty roky problém a nejsem jediný.
I když je to asi házení hrachu. Ty tvoje dedukce, úvahy a závěry nad něčím s konstrukčním stářím 50 let, na kterých stavíš, jsou už přinejmenším směšný. Viz ten plesnivej sejra sprzněný Voloďovo rukou upatlanou od pelmení, odladěný kulatým šroubovákem a ožvejkanýma sikovkama. Pak je zcela jedno, zda konstrukční prvky vyvíjelo Nasa nebo Uzbekistán. To samé ty dokola resuscitované O1, ty už jsi taky oznámkoval a zaškatulkoval, ale nejsem si jistý, zda jsi vzhledem k pořízeným kusům objektivní a soudný. Protože zrovna třeba Palinator žádnou závadovostní apokalypsu nehlásí. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 16.05.19 18:08:55: tak od itala bych ani nic jineho necekal
vsak na nive je taky vetsina dilu, co vymysleli italove a taky to stoji zato
No i v praci se setkavam s tim, co zkonstruovali italove a ta sveraznost je obdivuhodna, treba priruba, ktera drzi na presahu hlavicek sroubu, kterej je zasroubovan vedle, takovy provizorni kutilstvi uvedene do seriove vyroby :)))
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> saskyn2 16.05.19 18:08:55: Jj, to je asi jediný. Že můžeš vyprasit celou kolonu a zácpu. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já mám třeba suveréně nejvyšší náklady na skůtru. Jsem si původně myslel že to bude levnější než auto, ale prd, na toho italskýho sráče stojí výměna oleje to samý co na mým Passatu, akorát že Passat ji má předepsanou po 30tis.(já teda dělám 15) zatím co Piaggio po 5t. Za půl roku jsem na tom najezdil asi 1500 km, stačila mi chcípnout baterka(u 3 roky starýho stroje!) ted jsem koukal jak jsou opraskaný gumy, tak jsem objednával nový, žere to taky jak protržený, dokupoval jsem boční stojánek aby s tím mohla jezdit i pani, povinný nepočítám, ted mě v srpnu čeká stk. Až mi někdy někdo bude tvrdit jak má skůtra protože s tím ušetří tak ho kopnu do koulí
Na druhou stranu když spočítám ten čas v kolonách a hlavně nervy tak to asi za to stojí
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> King 16.05.19 16:42:58: to jsou ale neuveritelne nizky naklady, kdyz u rapida me jen lpg stoji cca 1,2kc/km a pred 15 lety jsem taky jezdil v LPG favu a ta cena lpg byla podobna, jako dnes...
-> Jarda: Jinak pro soukromy cesty sluzebakem u nas plati sazba avg. spotreba x avg. cena nafty, takze cca 2Kc/km. Ale malokdo v sobe najde dostatek vnitrni sily, aby vsechno “soukr. “ vykazal jako “soukr.” :-)
Tak jsem ten archivni, 13 let starej, excel sheet dohledal, pripocital jsem tam 4 roky povinnyho, 2x STK a vyslo to asi takhle:
4 roky
celkovej najezd 153tkm
celkovy naklady: 192tKc
takze asi 1,25Kc/km
JENZE: je to na lpg, je to v 15 let starejch cenach, v tomhle obdobi jsem toho stoprda kompletne prestavel na S136L (cili stovky, ne-li tisice brigadnickych hodin :-) a v neposledni rade - najezdil jsem par tisic km pro firmu, takze jsem neco vydelal na cestaku).
-> minno: To je jeste z dob, kdy byla skochtle konickem, pak uz me to preslo :-)
4 roky
celkovej najezd 153tkm
celkovy naklady: 192tKc
takze asi 1,25Kc/km
JENZE: je to na lpg, je to v 15 let starejch cenach, v tomhle obdobi jsem toho stoprda kompletne prestavel na S136L (cili stovky, ne-li tisice brigadnickych hodin :-) a v neposledni rade - najezdil jsem par tisic km pro firmu, takze jsem neco vydelal na cestaku).
-> minno: To je jeste z dob, kdy byla skochtle konickem, pak uz me to preslo :-)
-> palinator 16.05.19 16:30:24: vidis a me kazdej chce dat jen za plyn....
a kdyz tu nabizim gumbalkan jen za plyn, tak semnou stejne nikdo nechce jet![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 16.05.19 16:34:14: tady za 1,49 to jsou vetsinou hnoje i3 nebo i4 a cumim, jak casto maji nahradni vozidla :) dnes pani vysazena na to, kdyz tomu rikam hnuj a uz nejak dlouho jezdi v nahradni f3 :), tech tu teda moc neni, obcas i nejaka stara jebka jako O2 s odpadajicima prahama a tam kde budu, tak taky asi O2
a kdyz tu nabizim gumbalkan jen za plyn, tak semnou stejne nikdo nechce jet
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml 16.05.19 16:34:14: tady za 1,49 to jsou vetsinou hnoje i3 nebo i4 a cumim, jak casto maji nahradni vozidla :) dnes pani vysazena na to, kdyz tomu rikam hnuj a uz nejak dlouho jezdi v nahradni f3 :), tech tu teda moc neni, obcas i nejaka stara jebka jako O2 s odpadajicima prahama a tam kde budu, tak taky asi O2
-> dragon_cb_cz 16.05.19 15:59:19: . No ale mimo to ze Jarda jezdi hodne a na LPG, tak jezdi ve stary jebce. Coz u služebaku predpokladam novy auto a se zapoctenim ztraty jeho hodnoty to nema konkurenci. Byt je teda jeho soucasnych 1.5 lepsi :-)
-> minno:
Např. když po mě někdo chce nějakou dopravu, tak mu to naúčtuju celý, žádný "za benál".
Např. když po mě někdo chce nějakou dopravu, tak mu to naúčtuju celý, žádný "za benál".
-> vhml 16.05.19 15:31:52: vidis a tady co jsem je to 1,49kc, ale jen pro vyvoleny, ani moje vedouci to nema, maji to obchodnici, nejakej technik zasobovani nemocnic, nekteri vedouci a reditele
-> King 16.05.19 16:09:12: tak to jsem zvedav, ja tam vychazel dokonce pod 2kc za 300tis.km, ale ty dily jsem tak dojizdel a nic mimo vybite baterky me nikde nevypeklo
-> King 16.05.19 16:09:12: tak to jsem zvedav, ja tam vychazel dokonce pod 2kc za 300tis.km, ale ty dily jsem tak dojizdel a nic mimo vybite baterky me nikde nevypeklo
A to vás ako baví si všetko zapisovať a evidovať, alebo aký je vlastne účel (okrem straty času)? :)
-> dragon_cb_cz: Presne. Tohle si schvalne zkusim prepocitat na svoji nebozce 105ce, kde jsem si poctive asi 6 let evidoval v Excelu kazdou pruzinku za bůra a libovsl si, jak jezdim “levne” :-)