-> StepaNoFUN 08.04.21 22:38:29: no tak hnusný je to furt, jen místo mrtvýho se tam potulujou mongolové s krabicákem.
Ale ten vojenskej prostor je vlastně dobrej nápad, na zimní výlet s Miatou :-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> vhml: No já si to tam tenkrát pamatuju skoro jako město duchů. Nikde nikdo a nic. Hnusnější a mrtvější město jsem snad nezažil. Byl jsem tam tenkrát na návštěvě na prodlouženej víkend.
Do "bunkru" mi "domorodcema" bylo zákázáno lízt, protože byla prej po pokusu o odstřel nestabilní... Tak jsem tam alespoň jezdil "RZ" (ještě se 742) po tom bejvalým vojenským areálu. :-D A že tam těch cest bylo... :-)
Do "bunkru" mi "domorodcema" bylo zákázáno lízt, protože byla prej po pokusu o odstřel nestabilní... Tak jsem tam alespoň jezdil "RZ" (ještě se 742) po tom bejvalým vojenským areálu. :-D A že tam těch cest bylo... :-)
-> StepaNoFUN 08.04.21 19:52:28: tak tam vsude jsou ted zabydleny mongolove a jedna fabrika vedle druhy. Nahoře na kopci je pro změnu satelitní městečko novostaveb pro "plzeňáky".
Jenom nová hala Evobusu má nějakých 300x150 metrů.
Jenom nová hala Evobusu má nějakých 300x150 metrů.
-> Syny: Tam někde něco vyráběj? Když jsem tam byl naposled (je fakt, že cca 20 let zpátky), tak tam bylo mrtvo, pusto prázdno a vybydlený baráky po armádě. A pár relativně zachovalejch paneláků, ve kterejch kdysi bydleli důstojníci...
-> Nwkt: Asi myslel Holysov :)
-> vhml: Kde to dělají? Nemáš nějaký zdroj? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: jj vyrábí se to v cz. Možná vy dostal bokem i bez vydrapanyho vw znaku
a že jim to musí dát práce
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 08.04.21 08:53:23: to má nejsnažší si pro to dojet těch 15km do fabriky ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Jsem rád, že tuhle značku doporučuješ, protože se mi jí chystají dát do Alfy (údajně by to taky měl být origo výrobce). Další varianta by bylo origo za nějakých bratru asi 7 tisíc a to se mi teda úplně nechce ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Syny: vzhledem k tomu jaká je to práce tak bych moc nešpekuloval. Kup Mahle Behr, to je originál, jen to má vybroušený znaky
Jinak se poptam tady :) Vsude se chvali termostat od Wahleru, ale co treba takovy Febi, to je blby?
-> Nwkt: Že já doma nedržel hubu... :-D
-> StepaNoFUN: To jsou ty rychloakce
a zase za to můžou ženský ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Po tom, že tam je druhá jsem nikdy nepátral. Ale že je cívka napájená přes motor jsem si byl jistej. ;-)
BTW - Roztrhat občanky si můžeme zejtra, jak jsem právě zjistil. :-D
BTW - Roztrhat občanky si můžeme zejtra, jak jsem právě zjistil. :-D
-> Syny 07.04.21 19:57:51: Takhle se mi choval teplostat na Cromaňoncovi, ten jsem nechal vyměnit a od té doby byl klid. Dával jsem originál.
-> dragon_cb_cz 07.04.21 19:16:32: Já mu upravím SW budíků a nebude ho potřebovat ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: No ja nevim, to podle me neni uplne zdravej projev termostatu.
-> Syny: Podobný chování mám v zimě u 9-3SC i s novým Wahlerem... pořiď si nějakej klon ELM327 za pár kaček (kdyžtak můžu dát tip na ověřený z Ali) a na potřebný věci pak nemusíš tahat notebook, stačí telefon s androidem.
-> Jarda - zrušená registrace 02.04.21 08:05:48: Jsem si na tebe dneska vzpomel. Tohle tema mi nahlodalo a jelikoz pujde auto do servisu, tak jsem ho dneska napich na notas a jel se projet. Mno a je to tam... Pri normalni jizde teplota vody cca 81°C +/- 2°C, na dalnici max. 85°C. Jak nekde uberu a brzdim motorem, tak to pada i na 75°C. Pritom budik si vesele ukazuje 90. Tvl buh vi jak dlouho ten termostat takhle blbne
Bez diagnostiky a jezdeni s notasem v aute (pri seriovem nastaveni) prakticky nezjistitelny. Snad jen teplota oleje lehce napovidala, protoze vzdy kdyz jedu domu a nechavam auto posledni 2 km plachtit z kopecka na neutral, tak mi i teplota oleje ted v zime padla na treba 83°C.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> palinator: -> Milan 136: Jo to už je logičtější vysvětlení. Na přitažení starteru je potřeba větší síla tak jedou obě cívky, pak už na udržení stačí jen jedna.
-> dragon_cb_cz: Tak je statisticky vše v pořádku. Já už s ním měl i takovou závadu, že praskla pružinka ve spínači, co má držet silový kontakty od sebe. Startér se pak náhodně sám od sebe spouštěl.
Takže než sem vykydal komplet prostor (jeli jsme na dovolenou), abych se dostal k baterce, tak žena ležela pod autem a vždycky, když se startér roztočil, tak po něm jebla ráčnou z půlky goly. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz:
Já je zas mám neustávající a to už tam mám asi 3. startér.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já je zas mám neustávající a to už tam mám asi 3. startér.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer:
Když jsem rozebíral spínač, tak si už ale taky nepamatuju kolik z toho vedlo drátů.
Už je to asi 15 let.
Když jsem rozebíral spínač, tak si už ale taky nepamatuju kolik z toho vedlo drátů.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Borderer: Nápodobně. Já naštěstí problémy se startérem nikdy řešit nemusel (u GLS zastávkoval párkrát a pak se to myslím nějak srovnalo samo), takže jsem v tomhle žil ve sladké nevědomosti...
-> dragon_cb_cz: Už jen třeba to, že dost lidí (včetně mne) nemělo absolutně tušení, že cívka startéru má vlastně dvě vinutí a ne jedno. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Jo, už to vidím... díky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
EDIT: Ale bez toho dodatečnýho komentáře bych té schéma teda fakt nepochopil.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
EDIT: Ale bez toho dodatečnýho komentáře bych té schéma teda fakt nepochopil.
-> dragon_cb_cz:
Když motor stojí a sepneš kontakt ze zapalování, napájíš vtahovací i přidržovací vinutí cívky. Jak jádro cívky dojede na silový kontakty spínače, spustí se motor a proud vtahovacím vinutím poklesne někam k nule, protože je to vinutí "zkratovaný" kontakty spínače. Proudem procházený zůstane pouze přidržovací vinutí spínače.
E: a mám pocit že to vtahovací vinutí je zapojený přes motor mj. proto, aby nenarážely zuby pastorku do věnce setrvačníku, pokud by zrovna vyšla blbě vzájemná poloha, v podstatě motor se začne trochu točit dřív, než pastorek dojede do věnce.
Když motor stojí a sepneš kontakt ze zapalování, napájíš vtahovací i přidržovací vinutí cívky. Jak jádro cívky dojede na silový kontakty spínače, spustí se motor a proud vtahovacím vinutím poklesne někam k nule, protože je to vinutí "zkratovaný" kontakty spínače. Proudem procházený zůstane pouze přidržovací vinutí spínače.
E: a mám pocit že to vtahovací vinutí je zapojený přes motor mj. proto, aby nenarážely zuby pastorku do věnce setrvačníku, pokud by zrovna vyšla blbě vzájemná poloha, v podstatě motor se začne trochu točit dřív, než pastorek dojede do věnce.
-> Milan 136: -> palinator: A teď ještě vysvětlit pro nás elektricky slabší? Protože mi v tom ty pánovém na S/Š dokázali nadělat takovej bordel, že mi ten obrázek moc nepomáhá ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136:
Zásah-potopená.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zásah-potopená.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A nejsou v tý cívce náhodou cívky 2? Vtahovací a přidržovací vinutí?
-> StepaNoFUN 06.04.21 21:32:08: Co ti na tom tehdy konkrétně nevyšlo ? Já si ho do 309 GTI nedávno dělal a nepřipadalo mi to jako problém, oproti "běžným" starterům..
-> saskyn2 07.04.21 00:28:11: Tak tu cívku zkus zapojit tak, jak tvrdí Štěpán - tzn výstupní silový kontakt na minus a plus na 50ku a uvidíš, co to udělá. Pokud nic, tak je ten startér řešený jinak... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 06.04.21 23:46:37: Ale on má fakt pravdu, předsedo. Alespoň s těmi cívkami na 742/781 startérech je to, jak píše Štěpán, jak je to u jiných, netuším...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> StepaNoFUN: Taky nemůžu mluvit za všechny startery, ale ta bosch cívka prostě jede na kostru a plus na 50. Zítra schválně najdu a zkusím Valeo. Já chápu jak to myslíš
proudový úbytek určitě bude, ale i ten proudový úbytek se bude přeci měnit se stavem motoru/starteru, v zimě bude vyšší, u studenýho motoru než u teplýho, dle stavu baterie a dalších vlivů.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2: jenze tam bude ubytek napeti a tudiz nejakej pruchod proudu, kterej staci na pridrz civky...Jak pisu - je to v podstate nelogicky, aleje to vlastnost
-> StepaNoFUN: To jak to popisuješ, je cívka s motorem starteru zapojená v serii, souhlas? Akorát ve chvíli kdy ta cívka sepne, ti tam pustí doprostřed mezi sebe a motor plnej plus z baterky, tj, v tu chvíli bys měl motor starteru zapojenej sice dobře, ale na cívce 2x plus. To z elektrikářskýho hlediska prostě nemůže nikdy fungovat.
-> Bukaj 06.04.21 23:23:02: Ježíši už i ty?
To co tam vidíš, nemůže to být právě vedení pro ten pomocný kontakt pro překlenutí odporu na zapalovací cívce?
-> Bukaj 06.04.21 23:23:02: Ježíši už i ty?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Nemůžu mluvit za všechny startery, ale prostě to napájení cívky přes motor je běžně používaný a funkční. Omezí to potřebnej proud a funguje to... I když je to vcelku "duchařina" a bez dalších souvislostí se to těžko pochopí.
-> StepaNoFUN 06.04.21 23:16:54: Mám tu nějaký rozebraný startery, takže jsem zkoušel samotnou cívku bez starteru
Je pravda že teda bosch ne valeo.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN: Nojo, máš asi recht, že jeden konec vinutí cívky na novějších 742 startérech (s pomocným kontaktem pro překlenutí odporu na zapalovací cívce) je napájen na oko na výstupním silovém kontaktu. Starší startéry od MB po užovky do modelu 80 (bez pomocného kontaktu) měly tento pól přímo na obale (kostře) cívky...
Jen mi tedy není jasné, jak je možné, že cívka funguje i sama o sobě (byť nemá sílu) při připojen minusu na kostru - že by vodivý prach ze silového kontaktu?
Jen mi tedy není jasné, jak je možné, že cívka funguje i sama o sobě (byť nemá sílu) při připojen minusu na kostru - že by vodivý prach ze silového kontaktu?
-> saskyn2: Viz edit: - máš ten kabel od startéru (motoru k cívce) přerušenej/odpojenej?
-> StepaNoFUN: Trvat můžeš ale je ti to prd platný, byl jsem to zkoušet
viz-> saskyn2 06.04.21 22:13:52:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Na tom kabelu od motoru má bejt plus od motoru. Ale pokud se motor netočí, tak je tam mínus. Protože stojící motor je zkrat. Ten čistej zkrat (netočícího se motoru) přitáhne cívku. Na její "přídrž" stačí cca třetinovej proud. A ten tam probíhá, i když se sartér už točí... Kostra cívky je přes motor. Na tom trvám.
Je to ve svý podstatě pikačovina. Na první pohled dost nelogická. Ale vezměte jako fakt, že to takhle udlaný je. Je to furt jednodušší, než omezovat nějakým slozitým způsobem (třeba 2 polohy, jalo máme na bagrech) proud cívky a nedudat baterku do nesmyslu a nemuset předimenzovávat cívku.
-> saskyn2 06.04.21 22:13:52: Máš ten kabel od startéru k cívce přerušenej?
Je to ve svý podstatě pikačovina. Na první pohled dost nelogická. Ale vezměte jako fakt, že to takhle udlaný je. Je to furt jednodušší, než omezovat nějakým slozitým způsobem (třeba 2 polohy, jalo máme na bagrech) proud cívky a nedudat baterku do nesmyslu a nemuset předimenzovávat cívku.
-> saskyn2 06.04.21 22:13:52: Máš ten kabel od startéru k cívce přerušenej?
-> StepaNoFUN: Má pravdu. Tohle mi vysvětloval můj nynější šéf už v učení.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN: I kdyby to šlo přes vinutí, co se stane po sepnutí silového kontaktu? Na "tvou" kostru dostaneš + cívka odpadne? Já dneska hodil tělo cívky na minus, na ovládací kontakt přivedl + a cívka magnetizovala, ale neměla sílu sepnout kontakt.
-> saskyn2: -> Bukaj: Ano jsem elktrikář. Do řiti já snad půju (zejtra - dneska už na to seru) hledat nějkou cívku ze 742 (od tý doby se to nezměnilo)... Fakt je tam tahle pikačovina... :-/ Klidně nevěřte...
-> Athlonek 06.04.21 18:00:34: mě si to stáhlo ovladače samo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: -> StepaNoFUN:
Vždyť je to blbost, aby se cívka kostřila přes vinutí starteru![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Vždyť je to blbost, aby se cívka kostřila přes vinutí starteru
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> StepaNoFUN 06.04.21 21:52:22: Ale hovno, na tom kabelu do motoru je plus do motoru. Sám si elektrikář, tak snad chápeš že když zapojíš plus na 50ku-ten malej kontakt jak to nazýváš, tady na tom máš plus do motoru, tak mi teda vysvětli kde bere ten mínus. Takže podle tebe se cívka kostří přes plus starteru kterej vlastně sama spíná jo?
Jinak si mě tak STRAŠNĚ nasral že jsem to byl právě vyzkoušet
A volové jednou pro vždy MÁM PRAVDU JÁ, CÍVKA SE SPÍNÁ BEZ ZAPOJENÝHO KABELU DO STARTERU!!!!
Jinak si mě tak STRAŠNĚ nasral že jsem to byl právě vyzkoušet
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)