skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Jeden dotaz. Kodovani baterky Octavia III Scout. Je v tom nejakej problem, nebo je potreba si na neco dat pozor? Baterka bude origo.
-> palinator 16.05.24 12:37:47:
Achjo... od pondělka najeto 700 km a že by se mi to auto dostávalo nějak pod kůži, to teda vůbec. Nedá se s tim v defaultním režimu jezdit efektivně, oproti Rapidu spotřeba o 1,5 litru výše, ve městě a poskakování na polňačkách apod i o několik litrů. To DSG je čertův vynález. Spotřeba znatelně klesne poté, co to člověk narve do manuálu.
Startstop se chová dementně. V kolonách a stání na dlouhejch semaforech jsem ho chtěl nechat zapnutej, ať to teda na desítky vteřin zdechne. Jenže systém řekne ne! Buď to chcípne a za několik vteřin zase nastartuje a nebo to nechcípne vůbec. Jindy to chcípne ještě když auto ani nestojí a za vteřinu když se auto předemnou rozjíždí, tak to zase startuje. Takže to nemá žádný význam a je dobrý to vypnout úplně.
Jinak auto komfortní, víc než dobře vybavený, jezdí se s tím pěkně, pěkně to brzdí, s kickdownem a šlápnutím na plyn o 2 vteřiny dřív, než člověk chce vyrazit, to umí ve městě i vychytávat mezery.. ale jinak mi přijde že ne o moc lepší jízdní dynamika je vykoupena strašlivou spotřebou a nevim, jestli se timhle směrem má automotive vyvíjet. Je to auto pro padesátníky a více..
Achjo... od pondělka najeto 700 km a že by se mi to auto dostávalo nějak pod kůži, to teda vůbec. Nedá se s tim v defaultním režimu jezdit efektivně, oproti Rapidu spotřeba o 1,5 litru výše, ve městě a poskakování na polňačkách apod i o několik litrů. To DSG je čertův vynález. Spotřeba znatelně klesne poté, co to člověk narve do manuálu.
Startstop se chová dementně. V kolonách a stání na dlouhejch semaforech jsem ho chtěl nechat zapnutej, ať to teda na desítky vteřin zdechne. Jenže systém řekne ne! Buď to chcípne a za několik vteřin zase nastartuje a nebo to nechcípne vůbec. Jindy to chcípne ještě když auto ani nestojí a za vteřinu když se auto předemnou rozjíždí, tak to zase startuje. Takže to nemá žádný význam a je dobrý to vypnout úplně.
Jinak auto komfortní, víc než dobře vybavený, jezdí se s tím pěkně, pěkně to brzdí, s kickdownem a šlápnutím na plyn o 2 vteřiny dřív, než člověk chce vyrazit, to umí ve městě i vychytávat mezery.. ale jinak mi přijde že ne o moc lepší jízdní dynamika je vykoupena strašlivou spotřebou a nevim, jestli se timhle směrem má automotive vyvíjet. Je to auto pro padesátníky a více..
-> Jirik_Tuňák1983 06.11.24 17:10:04: Možná to bude někde v kódování /přizpůsobení BCM. Ale nikdy jsem to nehledal.
-> Milan 136 06.11.24 16:50:26: Dělám to automaticky nebo mi někdo zavolá. Přitom všechna auta, která mám, tak se odemknou až s klikou, jen si nastavím, jestli všechny nebo jen u řidiče. Dokonce i ten ženy Fyjat.
-> Jirik_Tuňák1983 06.11.24 14:09:50: Vytáhnout ten klíč až dohrabeš nejde?
Nedá se u O3 nějak nastavit, aby se auto neodemklo po chcípnutí a vyndání klíčku? Jako je fajn, že se dá nastavit zamknutí a nezamknutí po rozjezdu, ale já nechci, aby se to odemklo, když někde zaparkuji a ještě se hrabu v pracovních věcech.
-> CHIP: Ano dej tam jednotku svoji, jednoduše se dá říct že spíná jen čerpadlo....
-> Milan 136: Dík moc.
Prosím ještě jeden dotaz .. haldex na odkazu je evidentně bez řídící jednotky. Když moje jednotka funguje .. dá se to na to namontovat, aby to fungovalo? Jako fakt nevím, jestli to spolu není nějak elektronicky spárovaný.
Prosím ještě jeden dotaz .. haldex na odkazu je evidentně bez řídící jednotky. Když moje jednotka funguje .. dá se to na to namontovat, aby to fungovalo? Jako fakt nevím, jestli to spolu není nějak elektronicky spárovaný.
Ano tam.
Je to tam blbě nafocený .. ale přišel jsem na tohle. Myslím, že to odpovídá.
Kluci .. mohl by mi někdo ukázat .. zakroužkovat na obrázku, kde se na tom haldexu nachází ten filtr ? Já to nějak nemůžu objevit.
Dá se použít obrázek z www.4x4parte.com/cs/.../0 br525554-nova-haldex-spojk a-s-cerpadlom-4generacie-1 000198?section=re...
Dá se použít obrázek z www.4x4parte.com/cs/.../0 br525554-nova-haldex-spojk a-s-cerpadlom-4generacie-1 000198?section=re...
Ale no tak kluci .. na začátku jsem přece mluvil o haldexu.
Dobře .. takže potřebuju haldex. Ok .. začnu to tedy shánět. Snad něco najdu. Rád bych to samozřejmě sehnal za rozumnou cenu.
Díky tedy všem .. budu hledat.
-> saskyn2: Díl na odkaze se mi líbí .. a když je novej .. jsem ochoten za to i těch 11000 Kč dát. V tom haldexu už bych pak nikdy olej měnit nemusel.
Dobře .. takže potřebuju haldex. Ok .. začnu to tedy shánět. Snad něco najdu. Rád bych to samozřejmě sehnal za rozumnou cenu.
Díky tedy všem .. budu hledat.
-> saskyn2: Díl na odkaze se mi líbí .. a když je novej .. jsem ochoten za to i těch 11000 Kč dát. V tom haldexu už bych pak nikdy olej měnit nemusel.
Stačí mu jen haldex. Víčko filtru je na něm. Ale jetý mu to asi někdo prodá i s rozvodovkou.
-> Syny: podle mě potřebuje spojku podle toho že psal že to má poškozený u filtru. Tohle www.4x4parte.com/cs/.../0
br525554-nova-haldex-spojk
a-s-cerpadlom-4generacie-1
000198?section=re...
-> saskyn2 25.10.24 19:51:53: Však to asi potřebuje, dával sem tenhle odkaz: -> CHIP 23.10.24 10:23:52:
Začínám být sám napnutej co že to vlastně -> CHIP: potřebuje![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Začínám být sám napnutej co že to vlastně -> CHIP: potřebuje
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> CHIP: Ale ty nepotřebuješ rozvodovku, dyt si psal že ti to chčije pod víčkem filtru, ten je na haldexu, ne na rozvodovce. Samotná rozvodovka je tohle, ale to ti podle mě je úplně k hovnu... www.sbazar.cz/marck5/.../
211422406-0br525010-novy-z
adni-diferencial-pro-vw-sk
oda-seat
-> Milan 136: Díky .. dneska jdu do škodovky pro drobné díly. Zkusím je nadráždit i tam. Uvidíme co mi řeknou.
-> CHIP 25.10.24 11:30:40: To netuším. V else je jen přiřazení převodovek k motoru. Ale tohle nikde není. My to ani na nic nepotřebujeme. Objednáme díl podle etky. To by byl dotaz asi spíš na výrobce.
-> Milan 136: Jinak našel jsem s kódem KMC .. ale tam se píše, že to bylo spojeno s motorem 1,8tsi .. v tom aby se čert vyznal ..
-> Milan 136: Ok .. dobře .. protože o tom vím prd, neumím ty věci správně pojmenovat .. omlouvám se.
Takže dle všeho potřebuju teda rozvodovku. A ta je typu KMC. Ok .. díky.
A teď budu mít úplně blbou otázku .. v čem se lišej ty rozvodovky když je na nich jinej trojpísmenej kód ? Našel jsem komplet rozvodovku s haldexem .. ale je tam kód MBD. Proto se ptám.
Takže dle všeho potřebuju teda rozvodovku. A ta je typu KMC. Ok .. díky.
A teď budu mít úplně blbou otázku .. v čem se lišej ty rozvodovky když je na nich jinej trojpísmenej kód ? Našel jsem komplet rozvodovku s haldexem .. ale je tam kód MBD. Proto se ptám.
-> CHIP 25.10.24 10:53:24: Ty mluvíš o Haldexu, ale myslíš celou rozvodovku. To je potom těžký. Haldex je tohle.
U celý rozvodovky je index KMC.
U celý rozvodovky je index KMC.
Dokáže teda zjistit někdo ten typ toho haldexu, kterej patří do auta ? TMBKE61Z7D2072821
-> Milan 136: jj ted měsíc zpět nějaký zákoš přivezl scouta a dával za to snad 220, ale je teda fakt pěknej zachovalej.
-> StepaNoFUN 23.10.24 14:21:28: To zas nepřeháněj.
-> StepaNoFUN: pokud je to už CR a nemá to najeto půl míče tak to nebude ani cena auta![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Dvoj a vice-nasobek hodnoty auta...
-> palinator 23.10.24 12:46:46: S rozvodovkou je to za 140. To jde![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136:
Přece to nebudete prodávat pod cenou.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přece to nebudete prodávat pod cenou.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: No .. dík za skvělou cenu .. přesně proto hledám použitý díl .. protože ten se dá koupit od 5000 Kč.
-> Milan 136: Ale já v podstatě dle všeho nehledám nějaké výrobní číslo .. ale hledám třípísmenný kód, který není jako nálitek z výroby .. ale je do obalu toho haldexu "vytečkováno". Viz: auto.bazos.cz/inzerat/...
/prodam-haldex-mbd.php
jak je vidět na druhém obrázku. To bude ten kód, který dle mého soudu určuje s jakými motorizacemi a jakými převodovkami to bude spolupracovat.
jak je vidět na druhém obrázku. To bude ten kód, který dle mého soudu určuje s jakými motorizacemi a jakými převodovkami to bude spolupracovat.
-> vhml 23.10.24 09:26:45: No však. Já mu jen vysvětluju, že číslo co najde na odlitku se nemusí rovnat číslu v etce.
-> Milan 136 23.10.24 09:21:37: to klidně může být číslo odlitku a z toho se obrobí několik variant konečného výrobku.
Až bude chvíle zjistím čísla z etky. No píšu to proto, že v etce to bude číslo celku s jednotkou a dalšíma dílama, který se nedají objednat samostatně. Na samotným odlitku pak může klidně být úplně jiný číslo.
Na těhlici z Kodiaqa co mám na autě je taky odlitý jiný číslo než pod kterým je v etce.
Na těhlici z Kodiaqa co mám na autě je taky odlitý jiný číslo než pod kterým je v etce.
-> saskyn2: Tak jednotku mám dobrou .. tu můžu přehodit. Ale tyhle elektronický kejkle .. to je pro mě peklo.
-> CHIP: Pokud to chceš dávat i s jednotkou tak stejný číslo, nebo záměnu dle etky.
-> Milan 136: Výrobní číslo TMBKE61Z7D2072821. Díky.
Počkej ... a jak teda najdu haldex, kterej mi tam bude fungovat ? Když čísla můžou bejt různý .. potřebuju koupit něco použitýho co tam prostě pojede.
Počkej ... a jak teda najdu haldex, kterej mi tam bude fungovat ? Když čísla můžou bejt různý .. potřebuju koupit něco použitýho co tam prostě pojede.
Podle vinka můžu zjistit. Ale klidně to může být jiný číslo než je na obalu.
No vyžranej .. možná spíš i mírně vylomenej přímo u víčka na ten filtr. Asi jak někdo v minulosti chtěl ten filtr dostat ven. Nejde to dotěsnit žádnou technikou, jako jsou tmely a tak. Mechanik říkal, že to je neopravitelný. A že řešení je prostě jiná skříň toho haldexu. Ale když jsem se koukal .. zvenku vypadaj stejně .. lišej se jen nějakýma písmenkama na obalu. A písmenka jsou zvrchu, takže abych zjistil typ, musel bych to vymontovat, což je nesmysl. Proto chci zjistit, jestli někdo neumí podle výrobního čísla auta zjistit, co tam patří za haldex.
-> saskyn2 22.10.24 13:43:08: Já ho měl taky vyžranej ale u čerpadla.
-> CHIP: Jak poskozenej? Jako vyžranej? Mě na to vždycky pomohlo nový víčko a originální těsnící gumičky.
Kluci .. nevím kam jinam se obrátit.
Mám Octaviu II Scout. Je tam poškozenej obal haldexu v místě filtru a prostě to neudrží olej. Což se řešilo dolíváním .. ale to není řešení, protože nedostatek oleje oddělal čerpadlo.
Potřebuju vědět .. je tady někdo, kdo podle VINka dokáže zjistit, jaké číslo dílu tam patří ? Případně, je tady někdo, kdo by dokázal použitou příslušnou skříň haldexu sehnat ? Budu vděčný a při kladném vyřešení mého problému se jistě domluvíme na kompenzaci.
Dejte vědět, fakt u těch novodobých pekáčů nevím, kde brát informace.
Mám Octaviu II Scout. Je tam poškozenej obal haldexu v místě filtru a prostě to neudrží olej. Což se řešilo dolíváním .. ale to není řešení, protože nedostatek oleje oddělal čerpadlo.
Potřebuju vědět .. je tady někdo, kdo podle VINka dokáže zjistit, jaké číslo dílu tam patří ? Případně, je tady někdo, kdo by dokázal použitou příslušnou skříň haldexu sehnat ? Budu vděčný a při kladném vyřešení mého problému se jistě domluvíme na kompenzaci.
Dejte vědět, fakt u těch novodobých pekáčů nevím, kde brát informace.
-> Bukaj 08.10.24 15:50:38: mam plast od nova a menil som to len raz aj to preventivne....ked som menil ine casti ktore boli KO.
-> Jakub M.: Tátova je 1,8 20V (bez turba) a taky má 23 mm stabík a tyčky s kloubkama.
No, objednal jsem plastové Lemförder, tak snad už s nimi auto dožije...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
No, objednal jsem plastové Lemförder, tak snad už s nimi auto dožije...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jakub M. 08.10.24 13:23:07: Tak Bukajovo táta jezdí předpokládám normálně, tak není důvod, aby plast nevydržel. Kamiq/Scala má tyčku mezi stabilizátorem a tlumičem celoplastovou.
-> Bukaj:
1,8T 110kW s 23mm stabikem měla ty krátký kosti s kloubama. Ty plastový se trhaly. Stalo se mi to parkrat při řekneme abnormálním použití … dal jsem znova plastovou.. Asi jako všichni, páč kovový jsem taky už nesehnal.
RS má 21mm stabik za tlumič nejspíš kvůli zdvihu. V půlce ramene, kde je to na obyc ofci, bude ten chod kratší. Zkusil jsem dát tu 23mm za tlumič a auto pak bylo víc nedotáčivý, jak jsem předpokládal. (Tuhle aplikaci 23mm + za tlumič jsem odkoukal u 4x4 1.8T)
1,8T 110kW s 23mm stabikem měla ty krátký kosti s kloubama. Ty plastový se trhaly. Stalo se mi to parkrat při řekneme abnormálním použití … dal jsem znova plastovou.. Asi jako všichni, páč kovový jsem taky už nesehnal.
RS má 21mm stabik za tlumič nejspíš kvůli zdvihu. V půlce ramene, kde je to na obyc ofci, bude ten chod kratší. Zkusil jsem dát tu 23mm za tlumič a auto pak bylo víc nedotáčivý, jak jsem předpokládal. (Tuhle aplikaci 23mm + za tlumič jsem odkoukal u 4x4 1.8T)
-> saskyn2: a prvni 4x4 mely unibaly... az pak byly silenty.
-> Bukaj: To neřeš, to je inovovanej díl, funkce stejná, to je stejný jako zadní u O2 měli první kusy čepy na obou stranách a pak přešli na čep/silent
-> Milan 136: Všechny O1 zjevně ne - ta tátova má právě ještě původní originál tyčky a ty mají kloubky. Gumy stabíku (23 mm) jsem měnil už třikrát, ale tyčky potvory furt držely - vždy jsem jen vymyl staré mazivo z kloubků a naplnil novým. Ale teď už mi přijdou fakt volné, takže bych je asi vyměnil.
A to, co jsem posílal odkaz, sice taky nemá kloubky, ale aspoň to není plast...
A to, co jsem posílal odkaz, sice taky nemá kloubky, ale aspoň to není plast...