Mazda Mx-5 a jiný rejžožrouti:d

prohledat
2447 příspěvků (zobrazeno 2351 až 2400) od 18.08.2015 do 14.12.2024, založil/a Mantrabeach
řadit dle data
21:17:30
24.08.2015
Milan 136
-> Syny: pokud se povede. to je ono. v tomhle ideálním stavu vyhraje to bez abs, to je jasný
21:14:35
24.08.2015
m8rinek
-> Hurdis: Sem tam mám tendenci z DE něco dovést, nedávno to bylo sic nejslabší, ale krásný NA, chvíli ho povodit a pak pustit.... Nicméně zatím jsem se stále neodhodlal... Co by se muselo stát, aby šla modrá nevím, ta u nás už má pozici dost pevnou :))))
21:11:21
24.08.2015
Hurdis
-> m8rinek: V poho, já jen pro zajímavost. Ono mne to totiž nepřešlo a asi nepřejde, spíše se to bude s časem zhoršovat. Dokonce jsem takovému autu konečně dokončil bydlení. A jedno jestli malá X nebo Nissan.

Naštěstí (nebo možná naneštěstí ?) jsem od doby naší konverzace pustil sedmimístnou injektáž do tenké složky A4 dokumentů, tak mi tlak hemisféru v sekci "zábava a prdel" poklesl asi jako po zprávě "tatínku, máte trojčata". 1
upraveno 1x, naposled 24.08.2015 21:12:18
21:11:02
24.08.2015
Syny
-> Milan 136 24.08.15 21:07:37: Pokud se te podari u auta bez ABS udrzet brzdy tesne pred hranici blokace kol, tak zastavi na suchu mnohem rychleji auto bez ABS. Pokud se to ale utrhne, tak pak vede ABS.



To s tim sypkym povrchem slysim prvne a je to zajimava teorie. Docela by me to zajimalo v praxi. Osobne bych spis rekl, ze na takovem povrchu bude lepsi ABSko, ale kdo vi...
upraveno 1x, naposled 24.08.2015 21:11:35
21:07:37
24.08.2015
Milan 136
Já teda nevím, ale ABS zcela jistě zkrátí brzdnou dráhu i na asfaltu. U naprosto stejnýho auta určitě. A jak píše MVM, prodloužení nastane pouze u sypkých materiálů, u kterých se u bez abs vytvoří klín a zastaví rychleji...

takové informace a zkušenosti mám já
21:03:51
24.08.2015
m8rinek
-> Hurdis: Modrou? Tu jsem dovezl jako TOP model co se v daný generaci dělal a na prodej jsem s ní vůbec nepočítal. Prodal jsem stříbrné NB ;)...



-> Tuner#2: Pro blbce každej blbec..
21:00:43
24.08.2015
Hurdis
-> m8rinek: Auto. Předpokládal jsem, že to bude hned pryč.
20:59:16
24.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 24.08.15 20:48:46: Asi tolik, že jsme MX-5 nikdy neviděl a nikdy v ní nejel. Já jsem možná borec, ale ty blbec... 4



-> Jirik_Tuňák1983 24.08.15 20:49:32: Není ABS jako ABS. To jsem psal hned na začátku postu, nějak nevím na co reaguješ? Neříkáš žádnou novotu a ty testy kde auto a nebo i motorka s ABS prohraje proti té s jsou poměrně čerstvého data...
20:59:03
24.08.2015
vhml
-> Zazaa 24.08.15 20:57:19: to se tady snažíme celou dobu vyzdvihnout. NA jsem chtěl moc. Ale už dneska stojí víc než NB :-/ Nemluvě o dostupnosti 1,8 a absenci špéry.
20:57:34
24.08.2015
m8rinek
-> Hurdis: Moc nerozumím otázce... Myslíš jako celý auto, nebo špajz?
20:57:19
24.08.2015
Zazaa
NA je NA ...

da se v tom blbnout na okruhu a pak odjet na dovolenou 8000km za 3 tydny
zvětšit Mazda Mx-5 a jiný rejžožrouti:d - obrázek od Zazaa vložen 24.08.2015 20:57:19
20:53:21
24.08.2015
Hurdis
-> m8rinek 24.08.15 19:37:16: Ty ten 6Q ještě pořád máš? 4
20:52:09
24.08.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.15 20:49:32: tak na druhou stranu ten rok autoškoly je celkem aktuální s rokem výroby MXky, kterážto nijak sofistikovaný systémy nemám. Každopádně i tak jsem pro ABS. Jen je potřeba se to naučit zneužívat k úspěchu svému. Ale budu zkoušet i chování bez ABS.
20:49:32
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.08.15 20:38:00: V autoškole v jakém roce, 1997? Dnes už nemáš jen samotné ABS, ale i další s ním zpřažené systémy, které ti vyhodnocují příčné i podélné zrychlení, natočení volantu, polohu pedálů atd. atd., takže ti udrží auto nerozhozené, nejdoucí do smyku u odlehčených kol. Nebo ti přijde, že dnešní auta mají čím dál delší brzdnou dráhu oproti starým autům bez ABS? Mě přijde, že se snaží výrobci délku brzdné dráhy naopak zkracovat.



Zároveň mi přijde trochu nepoměr lidí, kteří MX-5 zbožňují a těch, kteří na ni plijí.

Takže ta ohromná skupina příznivců a majitelů je mimo, ja?
20:48:46
24.08.2015
m8rinek
-> Tuner#2: Fondmetaly se nikdy z výroby na MX5 nemontovaly, nevím co tím chtěl básník říct, obul jsi Mazdí kola se škodováckym znakem na škodovku? Jsi borec :D. Dveře víš kde jsou?
20:48:03
24.08.2015
vhml
20:46:02
24.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 24.08.15 20:40:34: Asi jako ty o podvozku u kila v kartě a nebo vhml teď o budíku v co jste dnes udělali? Laskavě si oba zameťte před vlastním prahem...



BTW kde já ty kola jenom viděl? Tolik asi k tématu jak já o MX5 vím ho*no a nebo vy spíš víte hovno o mě? Jo to bude asi to správné a jak tradiční u vás... 5
zvětšit Mazda Mx-5 a jiný rejžožrouti:d - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 24.08.2015 20:46:02
upraveno 2x, naposled 24.08.2015 20:47:20
20:40:34
24.08.2015
m8rinek
-> Tuner#2: Já fakt nechápu proč máš potřebu srát se do všeho co se kde šustne, i když o tom víš evidentně hovno, nezajímá Tě to a klasicky jen vysíráš....
upraveno 1x, naposled 24.08.2015 20:44:21
20:40:15
24.08.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.08.15 20:38:00: proč bych to neměl přiznávat? Tebe to evidentně sere 3 3 3
20:38:00
24.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 24.08.15 06:56:48: Tak ono i kdyby to nebylo super, tak to nepřiznáš takže je to asi zbytečný tady dál diskutovat...



-> MVM 24.08.15 07:11:58: Tak ono taky závodní ABS je trochu jiná liga oproti sériovému. Já tvrdím, že ABS pokud jsi s autem sžitý je pro zlost a na suchém asfaltu o dost horší. Dokazuje to i řada testů a byla to vždy obecná poučka co už nás i v autoškole učily. jasně od té doby to umí víc cyklů za vteřinu, ale i tak... O horším vlivu při horších tlumičích ani nemluvit: www.motofocus.cz/technika /3599,odpruzeni-vozu-tak-j ak-jste-ho-jeste-nevideli tema.novinky.cz/abs



-> Venca. 24.08.15 19:44:28: Však já se s tím svezl. Sice jako spolujezdec, takže ty zázračné (dle virtu až kosmické) jízdní vlastnosti potvrdit nemůžu, ale podvozek a zvuk takový nijaký. Asi mám rád víc agresivní pojetí...
20:29:19
24.08.2015
vhml
-> haso 24.08.15 19:57:30: jo, u dvou metrů věřím, že se tam s nohama nevejde. Hrozně ale záleží na celkový postavě. Známej je o málo vyšší než já ( já mám 190cm) ale má třeba o 30kg míň a ani nemá sedačku na posledním zubu. Stejně tak záleží na sedačkách. Pokud máš vyhřejvaný, tak jsou vejš a už je problém.



Ale obecně se tam já vejdu, s tím, že aby to bylo pohodlný, tak potřebuju mít závodní boty nebo číny.
19:57:30
24.08.2015
haso
-> Jirik_Tuňák1983: preto sa pytam, lebo mam kamarata co je asi 2m vysoky a chcel mx5 a dopadlo to tak, ze ju nekupil, lebo sa mu nevojdu kolena pod volant (citacia) 3
19:54:34
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> haso 24.08.15 19:45:58: Tady in da Plzeň s tím jezdil jeden indickej doktor a byl dost dlouhej, čupřina mu koukala nad úrovní hrany skla. 3
19:45:58
24.08.2015
haso
a ako ste vysoki? vzdy ked to vidim stat niekde mi to pride, ze to vytiahli z kindervajicka ake je to auto male 1 sedi sa vtom dobre?
19:44:28
24.08.2015
Venca.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.08.15 06:12:32: Nemluvim o kamarádovi, ty se s tím svez 6



MX-5 je super v tom, že v sérii má super jízdní vlastnosti, super motor, zvuk a vlastně všechno, i ten komfort je celkem ok. Jakékoliv ladění bych řekl už bude na úkor pohodlí a na normální ježdění je tam všeho akorát. A navíc není třeba se vůbec obávat PaCh, jezdit někam na plaťáku a tak. Sem dneska po 14 dnech ježdění s Mazdou vyrazil do práce Broukem a tak nějak mě to vůbec nebavilo, už aby Mazda zase jezdila, je to fakt návykový 1
19:42:52
24.08.2015
darklord
-> m8rinek: hehe, konecne po tejto fotke mi doslo ze som s s takymto autom pretahoval na jednej klukatej okreske. Ale neprislo mi to oproti rapidovi s 50kW nijak rychlejsie 40 Na predbehnutie som teda nemal, ale na pocechranie narazniku som mal celu dobu. Na druhu stranu, mozno bol ten mladoch v riti z toho ze som sa ho nechcel pustit tak bol rozhodeny 47
19:37:16
24.08.2015
m8rinek
Já si vloni koupil asi nejlevnější variantu 1,6 NB co je z modelů na výběr, abych si to zkusil, hned po vyřízení TP jsme absolvovali Alpy s totálním nadšením. Přesto jsem snil o silnější variantě. Až v Essenu se našla NBfl Sportive (Bilstein podvozek, velké brzdy, 1,8 107kW s VVT, 6q, špéra) v hezkém stavu s vadou ŘJ. Byl to risk, první MX stále doma, ale jelo se. Auto nepojízdný delší dobu, sem tam lišejník, přesto udržovaný, ale výměna ŘJ byla na majitele velkým soustem. Auto jsem dovezl, ŘJ nebylo třeba měnit, problém bylo čidlo kliky, následně proběhla výměna pružin za snížené, jiná kola, gumy, sání, vytažení dolíků ....



To auto nemá vadu ani kaz, jde s ním jet v klídku a taky umí v zatáčkách kde co vyškolit... Zatím teda asi všechno :D. Ať si říká kdo chce co chce, ale tohle auto se povedlo...



E: lepší foto hýr forum.mx-5.biz/download/f ile.php?id=12403&a...
zvětšit Mazda Mx-5 a jiný rejžožrouti:d - obrázek od m8rinek vložen 24.08.2015 19:37:16
upraveno 2x, naposled 24.08.2015 19:41:37
17:26:28
24.08.2015
vhml
Tak mám hotovou geo, kde byly z nějakýho zvrácenýho důvodu nulový odklony. Vpředu je teď 0,9 ( už je to bohužel nadoraz, asi to bude chtít nový silentbloky ) a vzadu je 1,5 a je to sotva ve 3/4 rozsahu štelování. Hned se to zase chová o něco líp :-)



S Radkem můžu jedině souhlasit. Ta možnost ject ukrutnou palbu a pak zničeho nic přejít do režimu kochačky se staženou střechou je parádní.
upraveno 1x, naposled 24.08.2015 17:27:39
14:32:55
24.08.2015
radekp
Já sem napíšu story s naší NC:



Otec snad odjakživa snil o sportovním autě. Vyhrávala Cobra, pak cokoliv s V8, Lotus, MX-5, 350Z. Někde mezi nimi 130RS. Já ho nabádal kvůli sofistikovanosti, provozním nákladům a každodenní použitelnosti k MX-5 nebo Elisu. Jednou jsem mu svěřil otěže své žluté hujdy a jeho nadšený poznatek byl: "co potřebuju víc - jede to, sedí to". Následovalo odrazování z mé strany - přece jen být tunerem po padesátce není úplně kůl. Bohužel jsem nebyl vyslyšen a zanedlouho jsme dotáhli hujdu červenou. Jelo to a to bylo tak všechno. Celou zimu otec zadrbal opravami úprav. Na jaře proběhlo pár neúspěšných vyjížděk s následným vystřízlivěním přecházejícím ve zhnusení, prodej a hledání MX-5 na mobile.de.

Našla se levná NC s přidřeným 2.0 motorem. Nechal se udělat motor, vytáhlo se pár promáčklin a jezdí se.

Dokud se s tím otec nesžil, na semislickách jsem mu v serpentýnách stačil. Ovšem po pár měsících si v seriovém autě dovolil to, čeho moje škodovka asi schopná nebude. Pokud ano, tak bude mít techničák jen na okrasu. Kastle je tuhá, odpružení je měkčí (u mojí škodovky mi to připadá přesně naopak). Auto je hlavně čitelné - Rapid ustřelil bez varování, s MX-5 si troufal jít do smyku hned při prvních projížďkách, přechod do smyku je čitelný, kontrolovatelný. Když jsem jel s Mazdou slalom, cítil jsem, kdy jsou gumy na hraně přilnavosti.

Na jaře jsem si auto půjčil a vyvezli jsme se s přítelkyní na dovolenou. 150 km českými silničkami (Bruntál, Šumerk, Skřítek, Červená Voda....hodně zatáček, serpentin...) do Orlických hor. Minimum provozu na cestách, v horách mimo sezonu žádní turisté. Příkopy byly ještě plné sněhu, na cestách plno štěrku, sundali jsme střechu a jezdili po horách jako blázni.

Možná až po téhle zkušenosti jsem poznal, o čem tohle auto je - o vyváženosti, dobrém podvozku. Pár zatáček jedeš zostra, zbytek cesty si klidně jezdíš, auto z Tebe nevytřese duši.

Podle mě je pohodové i na delší cesty.

Úplně chápu zdejší nákupní horečku a i já bych si dokázal představit výměnu škodovky za MX-5. Tím ale neříkám, že k tomu dojde.





BTW dejte sem fotky Vašich MX5, ať víme co kdo má...
13:32:32
24.08.2015
vhml
-> havlik 24.08.15 13:29:03: Propásnul jsem na ebayi jednu za 1200E hned za hranicema. Ne že ne 3 2
13:29:03
24.08.2015
havlik
-> vhml: ono to přijde:D koupíš nějakou větší vránu vyrabuješ to do sraček, přijde rám a bude47
13:19:34
24.08.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.15 13:10:58: no v plánu mám nějaký pružiny a stabíky, ale nechci to přehnat abych zachoval pohodlí. Pohárů ze slalomů už mám doma plný bedny, takže to není úplně priorita z toho zase udělat nějakou jednoúčelovku.
13:10:58
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 24.08.15 12:37:07: A co ty kachní vlastnostě? 3
12:37:07
24.08.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.15 12:33:55: Nebyla :-) Ono to v tahu příjemně zvučí ze sání což mi stačí.
12:33:55
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 24.08.15 12:15:08: No nebyla by to krása? Větry ve vlasech a fousech, bordel z vejfuku, smrad spálených gum? 3
12:15:08
24.08.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.15 11:36:32: dej mě pokoj, já jsem rád že to nedělá žádnej kravál, kdopa to má poslouchat 3
11:36:32
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 24.08.15 11:31:19: Tak tam dej aspoň ňákej vejfuk, ať to trochu bručí. 3
11:31:19
24.08.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.15 11:26:11: taky. Ale celej ten nákup byl o tom mít auto pro radost s kterým se dá jezdit denně a ne jednoúčelovku, s kterou se jede 5x do roka.
11:26:11
24.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 24.08.15 06:56:48: Hlavně to asi vyšlo a vyjde na menší peníze s už odpovídajícíma jízdníma výkonama, nebo?
07:11:58
24.08.2015
MVM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.08.15 22:58:48: No přišel jsem na to tak,protože jsem mj. technik (ne instruktor) při škole bezpečný jízdy a jsem u všech praktických výuk 6 Je to znát z tabulek brzdných drah pro různý povrchy s rozlišným koef.přilnavosti.Brzdění a vyhýbání je základní cvik. Jinak ABS v závodní konfiguraci mají zase pro změnu auta Porsche 997 R a 80% všech závodních a sportovních aut. Závodní auto stejný specifikace bez ABS prostě brzdí hůř 4 I špičkový jezdec na brzdách ztrácí.. (A to má stejné brzdy a obutí) Ale to tady během pár řádků nevysvětlím..
06:56:48
24.08.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 24.08.15 06:12:32: myslíš změně jednoúčelovýho auta za auto na výlety a pro denní použití? Podle mě super 4
06:12:32
24.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Venca. 24.08.15 05:14:58: Jak uz jsem psal, kamarad to pred BRZ mel, dokonce na tom zkousel moje semislicky... A nebavim se o serii, ale o konkretni zmene u vhml.
05:14:58
24.08.2015
Venca.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.08.15 22:58:48: Oproti sériové škodovce?



Popros někoho, ať tě s tím sveze, ať tady nemusíš psát takový bludy :-)
upraveno 1x, naposled 24.08.2015 05:16:04
23:46:37
23.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 23.08.15 22:58:48: Doufám, že jsi v té zimě měl krom rukavic ještě ušanku a boty s kožíškem. 3
22:58:48
23.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MVM 23.08.15 21:35:03: Jak jsi přišel na ten štěrk? Tak bych zrovna řekl, že s ABS už na tom auto bude s méně zkušeným řidičem lépe a čím klouzavější, tím lepší pro ABS. Naopak, ABS je zlo na kvalitním suchém asfaltu kde auto bez má kratší brzdnou dráhu.



-> vhml 23.08.15 14:19:37: Docela slabota proti škodovce. Vlastnosti to má takové kachní, zvuk žádnej, nějak to nechápu...



BTW dneska jezdili nějací MX pětkaří u Zvíkovce, tady jsem je zachytil při odstávce 5
zvětšit Mazda Mx-5 a jiný rejžožrouti:d - obrázek od Tuner#2 - zrušená registrace vložen 23.08.2015 22:58:48
21:35:03
23.08.2015
MVM
-> vhml: Jedinej povrch kde ABS brzdnou dráhu prodlouží je štěrk. 90% lidí neumí krizově brzdit, nastavení skluzu ABS je taky dáno konstrukcí pneumatik. (Dneska už všechny musí být kompatibilní s ABS ale v 90Tých letech to tak nebylo.)
21:28:19
23.08.2015
Venca.
-> vhml: V zimě mě sere ABS na všech autech, jako ono to možná brzdí dobře, ale pocit takovej nijakej...
20:43:19
23.08.2015
palinator
-> vhml:

Já kvůli ABS vlít málem do plotu, protože mi nevyšel smyk, tak jsem to chtěl zachránit sáněma, ale ABS říkalo že ne tak se mi to stáčelo přes plný kontra furt ven ze silnice.
20:31:22
23.08.2015
vhml
-> Venca. 23.08.15 20:25:40: Kousek od nás, ale je to samej štěrk, moc se tam vymýšlet nedá. Mě to ABSko celkem vyhovuje, jen se s ním naučit spolupracovat. Na sharanu v zimě si ho nemůžu vynachválit. Samozřejmě pokud potřebuješ fakt zastavit tak je to pak průser
20:25:40
23.08.2015
Venca.
-> vhml 23.08.15 17:22:26: A kde to je? Taky bych se někdy sklouznul. Jinak s ABS na asfaltu problém nemam, řekl bych že je nastavený dobře, nejdřív gumy zapískaj a pak až sepne, ale na kluzkým to stojí za prd, tam zabírá moc brzo.



Asi tam dodělam vypínač.
upraveno 1x, naposled 23.08.2015 20:26:03
Extreme Tyres