skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Fiat a talianske autá
-> vhml 22.03.21 09:34:11: a to měl Polák méně, že? Nějak 85 koní?
-> Jirik_Tuňák1983 21.03.21 16:52:21: my měli jeden krátký čas poláka 125P s motorem 1500 OHV a i to upalovalo vcelku solidně. Narozdíl od žigula to třeba mělo kotouče i vzadu. A vůbec designově ty auta jsou nádherný, když jsou v nějakým pěkným stavu, s chromama atd.
-> Jirik_Tuňák1983 21.03.21 16:52:21: Jo 125 special 1,6 2xOHC 100koní. I v ČSR jich pár bylo. Do dneška mě štve že jsem ho nekoupil za 15000, ale měl i dost neduhů. Ale vyprávění pana majitele, jak s tím za totality nebyl problém předjet cokoliv za to stálo

-> Sita: tam je to jasny... Abarth :-)
-> Jirik_Tuňák1983: Jj, krasny auto, musim to poridit. Sice mi nejvic dava smysl v EV verzi, ale na to asi nejsou penize. Mam docela dilema jakej moturek tomu vybrat. Mam u techhle aut rad, kdyz se nemusi tolik tocit, ale naftu bych asi mit nemusel...
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Mám pro to jisté pochopení
Sám jsem teď měl cukačky, když jsem v inzerci viděl tuhle: -> dragon_cb_cz 19.03.21 18:36:53: Přijde mi to až absurdní, za jak malý peníze se velmi hezký auta prodávaj. Ale nakonec jsem dokázal sám sebe přesvědčit, že kupovat druhou italku, když se první ještě nevrátila z Italmotori z úvodního servisu, je přeci jen trochu předčasné
Ale toho vyhledávacího agenta na bazoši mám pořád...


Ale toho vyhledávacího agenta na bazoši mám pořád...
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 19.03.21 21:04:14: to je to auto pro denní jizdu protože od něj není v noci vidět? :D
-> dragon_cb_cz: ani nechtěj vědět počet ks, když na dvůr přijede segra a Myschaak, tuhle původně kvuli nadstandart výbavě, ale celkový stav je super, tak teď do sucha , a pak přihlásit jako záložní
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 19.03.21 21:04:14: Koukám nejsem jedinej, kdo trpí sběratelským syndromem
Pro sebe? Nebo pro strýčka příhodu?

Jeden čerstvý dovoz z říše, nešlo ji tam nechat

-> dragon_cb_cz 19.03.21 18:24:50: Jo, taky mi to přišlo, že je to takové utrápené. Ale hezký auto to je, leč by to asi potřebovalo delší rovinky a lepší poloměry zatáček.
Jinak jsem zatím nezrušil vyhledávacího agenta na bazoši na Alfy a vypadlo na mě tohle: auto.bazos.cz/inzerat/...
/prodam-alfa-romeo-146-14-
16v-ts-nova-stk.php
A došlo mi, že si to auto z provozu vůbec nevybavuju - krom té prdelky, která se mi fakt líbí. Ale jinak vůbec... tvarama mi ten zbytek připomíná R19 nebo něco takového. Ale jak si to tak prohlížím z fotek, tak to úplně nezajímavé není - a je to vlastně za 15k hodně pěknej vozejk, se kterým musí být kopec srandy. Asi na čase hledat nějakou 2.0TS
A došlo mi, že si to auto z provozu vůbec nevybavuju - krom té prdelky, která se mi fakt líbí. Ale jinak vůbec... tvarama mi ten zbytek připomíná R19 nebo něco takového. Ale jak si to tak prohlížím z fotek, tak to úplně nezajímavé není - a je to vlastně za 15k hodně pěknej vozejk, se kterým musí být kopec srandy. Asi na čase hledat nějakou 2.0TS

-> Jirik_Tuňák1983 07.03.21 19:34:57: Mi skoro přijde, že ten okruh je pro to auto spíš utrpení. Jako je krásný, ale z tý jízdy nemám vůbec pocit, že by to auto bylo ve svým živlu.
-> Skili: Tak to bude jiná, M32 je 6q. Ta měla do určitýho roku problémy s ložiskama právě, proto jsem se ptal.
-> dragon_cb_cz: Vůbec nevím co tam bylo v převodovkách se nevyznám je to 5-kvalt a teď už tam je převodovka z mk2 punta protože cena je 1/3 toho co by stála ta co tam patří
-> Skili: Hezký. Tam je M32 převodovka?
-> dragon_cb_cz: -> palinator: Máme doma Punto evo 1.4 lpg ktery má najeto asi 430 tisíc v autoškole. Motor je původní, převodovka vydržela 360 tisíc tlumiče asi 390 tisíc

-> palinator: Pravda, Bukaj když říká, jak je 130 odolné a trvanlivé auto taky bere GO převodovky a výměny vložek válců jako běžnou údržbu, že jo 

-> dragon_cb_cz:
Tak nikdo nepíše že je tam vše původní žejo.
Tak nikdo nepíše že je tam vše původní žejo.

A pak že ty italský krámy nic nevydržej: auto.bazos.cz/inzerat/...
/fiat-bravo-14-tjet-lpg-12
0k.php
-> Jirik_Tuňák1983: Hmm, moje žena se mě dneska zeptala, jestli na krizi středního věku nejsem ještě trochu mladej 

-> Jirik_Tuňák1983 19.02.21 14:52:11: Narážíš na to téma co včera nakousnul King? 

-> dragon_cb_cz 19.02.21 14:14:58: Hned bych s tím jel do práce a následující den s tím poslal do práce manželku. 

-> Jirik_Tuňák1983 19.02.21 13:29:50: V tom případě jsi ale nechal svojí výplatu posílat na špatný účet 

-> dragon_cb_cz: Koupil jsi zle, měl jsi koupit toto. 
www.garaz.cz/clanek/alfa- romeo-disco-volante-spyder -budouci-klasika-21005654

www.garaz.cz/clanek/alfa- romeo-disco-volante-spyder -budouci-klasika-21005654
-> Jirik_Tuňák1983 18.02.21 21:03:31: Něco asi sám udělám, třeba ty stěrače (shodou okolností jsem teď stahovák na ramínka stěračů pořídil, potřeboval jsem ho na 9-3SC), ale válet se někde v bordelu kvůli výměně termostatu, na to fakt náladu nemám a do léta se mi taky čekat nechce.
-> dragon_cb_cz 18.02.21 20:42:05: Ty jsi divňák, nechápu, že si nenajdeš 80 hodin měsíčně, abys to dal do latě. 

-> Jarda - zrušená registrace 18.02.21 20:18:50: Tak já s tím včera dojel z Ostravy a krom stěračů co potřebujou posunout na tisícihranu a termostatu tomu v zásadě nic akutního není a oboje bych asi zvládnul udělat i doma, ale na podzim by se stejně dělaly rozvody a další věci, tak to asi sfouknu rovnou - a to doma dělat nebudu.
-> Jarda - zrušená registrace 18.02.21 20:18:50: A ty pod tím ležíš 185 dní v roce, abys dojel, tak co je lepší. 

-> dragon_cb_cz: taky jsem mel takovyho kolegu, co daval alfy do servisu
no nikdy nikam nedojel...

-> U-Geen: Taky jsem si všiml a napadlo mě přesně to samé 

-> dragon_cb_cz: to bude asi karma za tu podlozku pod SPZ :-)
-> Jirik_Tuňák1983 18.02.21 11:50:51: Jo, jedna mi stojí v garáži
A ano, jede to jasně líp než ten osmiventil,ale pořád to okolo 4000rpm umře. Jak to jede vespod nevím (to mi automat úplně nedovolí testovat), ale co tak koukám do grafů, tak to pod 1500 rpm bude taky dost mrtvé (ten osmiventil je pod 1500rpm mrtvej úplně).
S HDi ani TDi srovnání nemám, resp. jediné TDI se kterým můžu srovnávat je stará rotačka a tam je chování toho osmiventilu hodně podobné, spíš horší.
Ale třeba proti Hondě je to dost rozdíl, tam se dalo celkem v klidu jezdit od nějakých 1200-1300rpm a táhlo to do cca 4700rpm.
Takže rozhodně mě ten motor neuráží, ale při přesednutí z Hondy jsem teda jistou "ztrátu charakteru" pocítil.

S HDi ani TDi srovnání nemám, resp. jediné TDI se kterým můžu srovnávat je stará rotačka a tam je chování toho osmiventilu hodně podobné, spíš horší.
Ale třeba proti Hondě je to dost rozdíl, tam se dalo celkem v klidu jezdit od nějakých 1200-1300rpm a táhlo to do cca 4700rpm.
Takže rozhodně mě ten motor neuráží, ale při přesednutí z Hondy jsem teda jistou "ztrátu charakteru" pocítil.
-> dragon_cb_cz 18.02.21 08:39:15: Já jsem se přehlédl, jak jsi psal 2.0 JTS a hned za tím 122, tak jsem si to spojil a proto to nechápal.
Jinak s tím JTD si dovolím důrazně nesouhlasit. Jezdil jsi někdy delší dobu s 16V 110 kW verzí?
U té mi říkali jak moji servisáci (kteří je tam nemívali zas tak často), tak nový majitel, že to jede jak protržené od nízkých otáček až do omezovače, což při přesednutí z obdobných HDi a TDi moc nechápali.
Jinak s tím JTD si dovolím důrazně nesouhlasit. Jezdil jsi někdy delší dobu s 16V 110 kW verzí?
U té mi říkali jak moji servisáci (kteří je tam nemívali zas tak často), tak nový majitel, že to jede jak protržené od nízkých otáček až do omezovače, což při přesednutí z obdobných HDi a TDi moc nechápali.

-> dragon_cb_cz: já můžu AR159 doporučit. Za skoro 6 let jsem řešil závady - prolínající olejový chladič (netypická závada, vyřešeno bazarovým kusem), sjíždění vnitřní strany pneumatik (vyřešeno jinou geometrií než předepisuje výrobce). Jinak asi jako každé jiné ojeté auto s nejasnou historií. Obecně už bych nešel do nafty (max u velkoprostorového auta, příp. dodávky), ale pořád mě to auto baví. Má to něco víc, než nabízí VW atp.
-> Kocvin 18.02.21 11:26:24:
Mně se ty SportWagon-y moc nelíbí - i když někdo říká, že jsou hezčí než sedan. A kufr mají pomalu ještě menší
Ropa je určitě rozumnější volba, ve 156 i 159, ale dvě JTD už doma jsou... to stačí.


-> radekp 18.02.21 11:22:02: Tak "neměly problém" je asi silné tvrzení, ale minimálně jiného typu
Já jsem kvůli JTS vpodstatě vyloučil 159/Brera jako celek - alespoň prozatím. Protože ropy už je doma dost a 1.8TBi jsou málo vidět a pořád dost drahé. Ale výhledově o ní přemýšlím.
Ono ty JTS prý vyloženě špatné motory nejsou, ale protože to vlastně není Fiat/Alfa, tak servisní podpora je mizerná, díly jsou místy ještě výrazně dražší atd.
Jinak ano, splněno, ale doufám, že je to jen začátek
Nestála tak moc, aby mě muselo extra mrzet, kdyby to dobrodružství nedopadlo. A pokud dopadne, tak věřím, že "s jídlem roste chuť" a budu chtít vyzkoušet ještě další.

Ono ty JTS prý vyloženě špatné motory nejsou, ale protože to vlastně není Fiat/Alfa, tak servisní podpora je mizerná, díly jsou místy ještě výrazně dražší atd.
Jinak ano, splněno, ale doufám, že je to jen začátek

-> dragon_cb_cz: A mě budeš říkat, že mám vozový park jako menší leasingovka..
Vypadá to moc hezky podle toho co píšeš..
Taky jsem kdysi po 156 koukal, ale spíše po 2.4 v naftě a vagónech..

Vypadá to moc hezky podle toho co píšeš..

-> dragon_cb_cz: takže už si jako správný petrolhead můžeš odškrtnout: aspoň jednou v životě Alfu? Vypadá dobře...
Jo, u řady 159 jsem JTS vytěsnil z nabídek...fajn vědět že starší generace problém neměly
Jo, u řady 159 jsem JTS vytěsnil z nabídek...fajn vědět že starší generace problém neměly
-> Syny 17.02.21 20:25:19: Jinak teda spotřebka na denní ježdění to úplně není, ale podmínkou bylo, aby to tak bylo použitelný - proto taky 156 a ne GTV nebo GT. Prostě aby když bude hezky a budu chtít, tak aby nebyl problém s tím to kolečko domov-škola-školka-domov otočit.
-> palinator 17.02.21 22:01:55: I dle dobových recenzí atd by tomu tak mělo být. A je fakt, že ani jako člověk zvyklý na turbo jsem s tím neměl zásadní problém, sbírá se to OK, ale zase na dálnici se to tolik nepozná. Plus ta převodovka je fakt krátká, takže ono tě to do těch nízkých otáček ani moc nepustí. Ale když fakt chceš, tak šudlat to po městě na 2000 otáček jde v pohodě.
-> Jirik_Tuňák1983 17.02.21 21:59:45: 2.0 JTS je v základu stejný jako 2.0 TwinSpark, ale místo nepřímého vstřiku a dvou svíček na válec má svíčku jen jednu a přímý vstřik. Ale je to italský motor se vším všudy. Používal se ve 156, GTV a GT.
Oproti tomu 1.9, 2.2 a 3.2V6 JTS jsou GM Ecotec/Holden motory, Italové si je sice nějak upravovali, ale ne zásadně. Používaný byly akorát ve 159 a Brera/Spider. A nemají myslím mezi alfisti moc dobrou pověst.
-> Jirik_Tuňák1983 17.02.21 22:32:48: Když se koukneš na porovnání křivky krouťáku 2.0 TS proti 2.0 JTS, tak je celkem jasně vidět co Libor myslí. Ten přímý vstřik možnosti šudlání v nižších otáčkách dost vylepšil.
A jinak zrovna JTD podle mě teda rozsahem použitelných otáček nevynikaj, resp. rozhodně jsem jezdil s naftama, co jsou na tom o dost líp.
-> Jirik_Tuňák1983 17.02.21 21:59:45: 2.0 JTS je v základu stejný jako 2.0 TwinSpark, ale místo nepřímého vstřiku a dvou svíček na válec má svíčku jen jednu a přímý vstřik. Ale je to italský motor se vším všudy. Používal se ve 156, GTV a GT.
Oproti tomu 1.9, 2.2 a 3.2V6 JTS jsou GM Ecotec/Holden motory, Italové si je sice nějak upravovali, ale ne zásadně. Používaný byly akorát ve 159 a Brera/Spider. A nemají myslím mezi alfisti moc dobrou pověst.
-> Jirik_Tuňák1983 17.02.21 22:32:48: Když se koukneš na porovnání křivky krouťáku 2.0 TS proti 2.0 JTS, tak je celkem jasně vidět co Libor myslí. Ten přímý vstřik možnosti šudlání v nižších otáčkách dost vylepšil.
A jinak zrovna JTD podle mě teda rozsahem použitelných otáček nevynikaj, resp. rozhodně jsem jezdil s naftama, co jsou na tom o dost líp.
-> palinator 17.02.21 22:01:55: To jede skoro každej Ital v beňu a svým způsobem i v naftě (ale víc žerou). 
U toho benzínu se to musí zažít, pár týdnů si ten výkon hledat a sbírat zkušenosti. Platí to i pro ty maloobjemové jednohubky.
Jak říkává Honza, pro ten výkon si musíš dojít, ale pro příjemnou jízdu máš slušnou odezvu a reakce v celém spektru otáček.

U toho benzínu se to musí zažít, pár týdnů si ten výkon hledat a sbírat zkušenosti. Platí to i pro ty maloobjemové jednohubky.

-> dragon_cb_cz:
Díval jsem se na specifikace toho JTS a zaujal mě docela velkej rozdíl mezi otáčkama max momentu a výkonu. Z toho usuzuju, že to asi musí jet dobře v širokém rozsahu otáček.
Díval jsem se na specifikace toho JTS a zaujal mě docela velkej rozdíl mezi otáčkama max momentu a výkonu. Z toho usuzuju, že to asi musí jet dobře v širokém rozsahu otáček.
-> dragon_cb_cz 17.02.21 21:54:09: Jooo, to já nevím. Je to podobné číslo. Ale pak to vysvětluje 5q x 6q.