skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda Superb
-> Nwkt 07.01.24 19:46:18: Pod baterkou je plastovej dekl, který drží v al skříni ocelové šrouby. Teď to kolega sundaval. Hned jeden urval a ten dekl plnej bláta a baterka celá olezlá. A to jsou to zánovní auta.
-> Nwkt: -> gim: Takze sama pozitiva :)
-> Syny: fakt nechceš, spojuje to nevýhody elektra a spalovaku
věčně to startuje studenej motor, aby dal výkon a následně ho to zase zdechne, co mu to udělá dlouhodobě je asi jasný. Na baterku přejedeš z centra Plzně na Bory a je prázdná
při jízdě po dálnici a požadavku dobíjení baterky pod 10 nejedeš 



-> Syny: poměrně vážně jsem o něm uvažoval, ale kamarád co dělá ve skodovackem školícím centru mě od toho odrazoval. Opravy převodovky s el.motorem jsou brutálně drahé (moc lidí to v rámci autorizaku nedělá) a nebylo úplně vyjimečné, že se měnil komplet v řádu statisíců.
Jen ze zajímavosti - máte někdo zkušenost se Supem iV ? Už jsem koukal, že se ty auta začínaj dostávat jako ojetiny do cenový kategorie "auto kolem 1/2 mega" s tím, že maj třeba najeto 110 tkm. Tak by mi celkem zajímalo jestli je to fakt tak super, nebo je to budoucí kasička a past vedle pasti :) Tedy né že bych to nějak plánoval koupit - spíš ze zvědaovsti. Ale ta RZ "EL" by se mi docela líbila, to jo 

-> Vojťas: Njn já bych právě chtěl něco pokud možno neviditelnýho 

-> dragon_cb_cz: ja ted koupil na rám kola toto www.escape6.cz/k5d-nano-u
niverzalni-ochranna-lepici
-paska-transparentni-id674
035/. A je to teda dost silny. na tvarovani sem zkousel horkovzdusku na 50 ale je to asi moc. na bikeforum doporucujou spis fen.
Ta vzpera byl prvni pokus
na ramovy trubce sem to daval castecne na mydlovou vodu.
Ta vzpera byl prvni pokus

-> ajok: Já bych to chtěl na takovýhle tvar - tam pokud se to lehoučce škrábné z té zadní strany, tak asi vem čert, ale aby to šlo pěkně zahnout přes ty hrany no... Jen teda kliku až k těm šroubům, na převodníku chránit ty černý části asi nemá smysl.
u tech folii je nejhorsi, kdyz nekdo pri orezu poskodi lak, nemusi to byt ani videt a uz je to naprd, kolega grafik rikal, ze si dava podlozku
-> dragon_cb_cz 23.12.23 20:49:56: já to nelepil
Ale podle referenčních galerií umí šikovní lepiči nemožné, všelijaké tvary, nejen díly karoserie.

-> Jura_Favorit 23.12.23 20:36:52: Na těch dílech kde to zvažuju to právě úplně takhle "za lem" neschovám... ale jestli to je těch 0.1-0.2mm, tak to by mělo jít. Tvarovat jde teda teplem v pohodě? Potřeboval bych relativně komplikovaný tvary.
-> dragon_cb_cz 23.12.23 14:05:02: uvádí tloušťku cca 100 - 150 µm; já schod v podstatě nemám, protože jsou polepeny i hrany kapoty s přesahem cca 2 mm na spodní stranu, což víceméně vychází po housenku tmelu přes spoj vnějšího / vnitřního plechu...
-> Jura_Favorit: Já bych tohle potřeboval na nějaký cyklodíly sakra... speciálně asi na lakovaný kliky. Jak je ta folie tlustá? Tzn jak moc velký "schod" udělá na kraji?
Kapota potažena ochrannou PPF folií; naprosto perfektní práce od Folie Kašpar Jablonec nad Nisou.
Dlouhodobou odolnost vůči kamínkům ukáže čas, všichni si to chválí a mělo by to mít do jisté míry i samoopravné vlastnosti (schopnost zacelení škrábanců působením tepla), na netu jsem viděl různá videa s fénem nebo horkovzduškou. Každopádně po pár dnech pozoruji výborné vodoodpudivé vlastnosti (voda odtéká v perličkách jako po aplikaci kvalitního sealantu) a oproti zbytku auta v tomto počasí kapota do dálky září, jak se na tom ani špína nedrží
Foto / screen z videa - p. Kašpar.
Dlouhodobou odolnost vůči kamínkům ukáže čas, všichni si to chválí a mělo by to mít do jisté míry i samoopravné vlastnosti (schopnost zacelení škrábanců působením tepla), na netu jsem viděl různá videa s fénem nebo horkovzduškou. Každopádně po pár dnech pozoruji výborné vodoodpudivé vlastnosti (voda odtéká v perličkách jako po aplikaci kvalitního sealantu) a oproti zbytku auta v tomto počasí kapota do dálky září, jak se na tom ani špína nedrží

Foto / screen z videa - p. Kašpar.
-> King: Hele nejsi sám, tohle se řeší ob den ....
-> Milan 136 14.12.23 19:25:34: Pred tejdnem jsem byl na garancce a malem jsem to uved do zavad

-> King 14.12.23 18:33:27: Dokonce to někdo reklamoval

-> King: 

Posledních pár tejdnů, kdy už je brzo tma, mě v Supu štvalo, že mi nejde vypnout stropní světlo nad zadníma sedačkama. Říkal jsem si, že to bude asi problém dveřního spínače. No a včera jsem si ještě za volantem sundal brejle na dálku a jak mám kousek od čumáku stropní tlačítka, najednou jsem zjistil, že u jednoho symbolu žárovky je nápis "REAR ", kterej mi byl do tý doby vždycky zamlžen - a tím to bylo!!!

-> Jarda/felda: já už to auto naštěstí nemám :-) H7 LEDku jsem dával do potkávaček na Sorentu (čočkový světlo) a svítí to prima.
-> saskyn2: Blbá je na tom ta gumovost. Další "paragraf" co se ho vlastně "není třeba bát" ale nikdy nevíš, kdy tě s ním někdo začne mlátit po hlavě...
-> dragon_cb_cz: Jo odhadem každý pátý auto co sem přijede má sjetý gumy, nebo kola co tam nepatří, což je jednoduchý nafotit hned při nehodě a nemusí se trápit s nějakejma složitostma.
-> saskyn2: Jj taky si myslím, že tohle je dost nepravděpodobné. Asi je milion jednodušších způsobů jak se zhojit...
pokud to má ostřiky tak rozdíl xenon/ledka nikdo zjištovat nebude, to by musel to světlo rozebírat a to nemůže bez nějakého soudního příkazu/řešení policií a ty mají na práci fakt jiný věci než onanovat nad ledkama.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No jako jsem docela zvedavej, jestli se to pak nedostane treba k ustavnimu soudu nebo podobnej instanci, ktera by pak rekla, ze tak nastaveny pojsiteni, kde se muze pojistovna kdykoliv vyvlict, je uplne k nicemu... je to hnus.
-> dragon_cb_cz: To je tak se na to jezdeni vysrat ne? Zmrdovina.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Platnost STK a technický stav určitě, víc nevím z hlavy.
-> Milan 136 08.11.23 20:52:32: Tak do toho co máš ty nikdo šťourat nebude a myslím, že i u těch LED projektorů by to musel a být sakra smůla, když to není na první pohled poznat. Ale vsaď si na to.
-> Milan 136 08.11.23 20:52:32: Tak do toho co máš ty nikdo šťourat nebude a myslím, že i u těch LED projektorů by to musel a být sakra smůla, když to není na první pohled poznat. Ale vsaď si na to.
-> dragon_cb_cz 08.11.23 19:33:49: Jo, to je sviňárna. Zákon zakazuje změnu světelného zdroje, což by zmíněná přestavna na bi-led byla. Sice by to asi prakticky neměl kdo jak zjistit, ale je to tak.
Má úprava je dá se říct legální. Pořád je tam čočka a projektorem a výbojka D1S, tak jako z fabriky.
Má úprava je dá se říct legální. Pořád je tam čočka a projektorem a výbojka D1S, tak jako z fabriky.
-> dragon_cb_cz: A neni jeste nejaka sance na pozmenovaci navrh? Tohle je zmrdovina. K cemu pak to ruceni je? A jde teda nakonec jen o stk nebo treba i o to, ze mas prdly predni okno = auto nezpusobily k provozu a smula?
-> darklord 08.11.23 19:35:21: Náš úžasný parlament. Někdo se proti tomu dokonce ohradil a ministerstvo to smetlo ze stolu s tím, že přece mít platnou STK je tak základní povinnost, že se o tom není potřeba bavit...
-> dragon_cb_cz 08.11.23 19:33:49: to je co za magorinu? a kto to odhlasoval?
-> Milan 136 08.11.23 18:32:00: Jak píše Syny, ze zákona je pro odmítnutí plnění vypuštěná podmínka toho, aby mezi mezi technickým stavem vozidla či neplatnou STK a vznikem nehody byla příčinná souvislost. Tzn čistě teoreticky když s autem s den propadlou STK do někoho nacouváš, tak může pojišťovna říct "smůla, nasrat". A to samý ty světla, bez ohledu na to, že to na nehodu vůbec nebude mít vliv.
-> Syny 08.11.23 19:04:07: Byl jsem to teď vyzkoušet.
Bez klíčku:
Houkačka, zhasnutá světla - jen dálková žárovka
Přepnutí páčky na dálkové - xenon bez dálkové žárovky, pozičky a přední mlhovky, koncová
Ještě jdou parkovačky a pozičky knoflíkem od světel.
Plus jde ještě follow ňa dom.
Dálkou to mohu kdykoliv vypnout bez ohledu na pozici páčky, knofliku.
*** bez klíčku nejdou knoflíkem kromě parkovaček rozsvítit potkávací.
S klíčkem:
Jdou potkávací xenony.
Přepnutí páčky na dálkové - bixenon přepne clonku na dálková a rozsvítí se i dálková žárovka, koncová, pozičky
Ovladačem na klíčku:
Rozsvítím si pozičky, parkovačky, světla pod zrcátky, popř. si v autě navolím, co chci dálkou rozsvítit, jestli i hlavní světla
Další featury, za jak dlouho volba č. 1 zhasne, jsem už nezkoumal, fci světelného senzoru taky ne, chtělo se mi chcát.
Bez klíčku:
Houkačka, zhasnutá světla - jen dálková žárovka
Přepnutí páčky na dálkové - xenon bez dálkové žárovky, pozičky a přední mlhovky, koncová
Ještě jdou parkovačky a pozičky knoflíkem od světel.
Plus jde ještě follow ňa dom.
Dálkou to mohu kdykoliv vypnout bez ohledu na pozici páčky, knofliku.
*** bez klíčku nejdou knoflíkem kromě parkovaček rozsvítit potkávací.
S klíčkem:
Jdou potkávací xenony.
Přepnutí páčky na dálkové - bixenon přepne clonku na dálková a rozsvítí se i dálková žárovka, koncová, pozičky
Ovladačem na klíčku:
Rozsvítím si pozičky, parkovačky, světla pod zrcátky, popř. si v autě navolím, co chci dálkou rozsvítit, jestli i hlavní světla
Další featury, za jak dlouho volba č. 1 zhasne, jsem už nezkoumal, fci světelného senzoru taky ne, chtělo se mi chcát.

-> Jirik_Tuňák1983: Jo, asi to tak bude. Jak říkám, tohle jsem vůbec netušil, tak mi to jen překvapilo a zajímal mě důvod.
-> Syny 08.11.23 18:49:40: Tak to neber tak, že ji potřebují, ale že je to bonux. Jako přídavná dálková světla. 

-> Milan 136 08.11.23 18:32:00: Řekl bych že myslí to, že nově nebude muset být přímá souvislost mezi technickým problémem na autě a příčinou nehody, aby se pojištovna cukala.
-> Jarda/felda 08.11.23 18:36:43: Tak jak je možné, že B6 to tak má? A blikalo to hned, nějakou prodlevu jsem u toho nepozoroval. Jen to byl vždy takovej dost nepříjemnej záblesk.
-> Jirik_Tuňák1983 08.11.23 18:34:12: Tak já mam na golfu taky parabolu pro dálkové a vedle parabolu pro potkávací, ale když dálky zapnu, tak vnější parabola svítí furt jen jako potkávací a připojí se vnitřní parabola s dálkou. Nicméně znovu zmíním Passata B6, kterej má jen bixenony a žádnou žárovku navíc, takže varianta pouze bixenon musí fungovat taky - proto mě zaráží, že nějaká auta k tomu ještě potřebují žárovku, nic víc. Tuším, že Superb 3 to má stejně tak - jen bixenony. Ale je fakt, že třeba O3 po FL má defakto taky 4 dálková světla, tak to bude pravděpodobně jen skutečně kvůli větší svítivosti na dálky. Ale proč u nějakých aut evidentně stačí jen ty bixenony nevím, holt je to na výrobci co zrovna u toho auta chce.
-> Jirik_Tuňák1983 08.11.23 18:34:12: Tak já mam na golfu taky parabolu pro dálkové a vedle parabolu pro potkávací, ale když dálky zapnu, tak vnější parabola svítí furt jen jako potkávací a připojí se vnitřní parabola s dálkou. Nicméně znovu zmíním Passata B6, kterej má jen bixenony a žádnou žárovku navíc, takže varianta pouze bixenon musí fungovat taky - proto mě zaráží, že nějaká auta k tomu ještě potřebují žárovku, nic víc. Tuším, že Superb 3 to má stejně tak - jen bixenony. Ale je fakt, že třeba O3 po FL má defakto taky 4 dálková světla, tak to bude pravděpodobně jen skutečně kvůli větší svítivosti na dálky. Ale proč u nějakých aut evidentně stačí jen ty bixenony nevím, holt je to na výrobci co zrovna u toho auta chce.
Nebo Skoda 120LS/GLS? Proste pridavny dalkovy?
-> Syny 08.11.23 17:31:49: Jak to mám asi do piče vědět?
Jsem snad konstruktér těch světel?
Jel jsem s tím teď naposledy cca 700 km v noci a byl jsem rád, že jsem měl ty xenony a ne heligony. Ani jsem nepotřeboval dálková světla. A když jsem je spíše zkušebně přepnul, tak byl den a dosvit až do kosmíru. Jakej podíl na tom měl ten heligon, to nemám tušení. To bych musel tu parabolu přelepit a zkusit. Ale proti zdi to znát je, plus ta světelná hókačka.
Ale logomorfně to musí svítit víc, když některá obyčejná světla mívala dříve také oddělené paraboly. Nebo ty vidíš na potkávačky lépe než na dálková? Asi ne, viď? Tak právě proto je tam navíc ještě ta dálková parabola. Aby to zabralo větší plochu a rozptyl, u xenonu je přeci jen jistý ořez.


Jel jsem s tím teď naposledy cca 700 km v noci a byl jsem rád, že jsem měl ty xenony a ne heligony. Ani jsem nepotřeboval dálková světla. A když jsem je spíše zkušebně přepnul, tak byl den a dosvit až do kosmíru. Jakej podíl na tom měl ten heligon, to nemám tušení. To bych musel tu parabolu přelepit a zkusit. Ale proti zdi to znát je, plus ta světelná hókačka.
Ale logomorfně to musí svítit víc, když některá obyčejná světla mívala dříve také oddělené paraboly. Nebo ty vidíš na potkávačky lépe než na dálková? Asi ne, viď? Tak právě proto je tam navíc ještě ta dálková parabola. Aby to zabralo větší plochu a rozptyl, u xenonu je přeci jen jistý ořez.
-> dragon_cb_cz 08.11.23 17:57:20: Co přesně máš na mysli?
-> Syny 08.11.23 17:37:25: No speciálně po tej poslední změně ohledně povinného ručení bych s tím byl dost opatrný, ale to bude vůbec něco...
Když jste u toho. Má smysl připlácet za nějaký lepší D3S výbojky?
Mimochodem jak tady ctu ty doporuceni na ty ledky a predelani xenonu na ledky - to se nikdo nebojite potencionalniho problemu pri pripadnej nehode? Taky jsem jezdil na kolech co nebyly v TP a tak podobne, ale cim jsem starsi, tak jsem na tohle asi vetsi srabak a vubec tydle potencionalni starosti nechci resit :)
-> Syny:
OIII předFL taky
OIII předFL taky
-> Jarda/felda 08.11.23 17:31:03: A co to ma spolecnyho s legislativou a svetelnou houkackou? Ta zminovana B6 ma jen bixenon a blika to prave s nim.
-> Jirik_Tuňák1983: A k cemu to je dobry, ze to ma jeste tu zarovku? To ten bixenon sam o sobe sviti do dalky tak mizerne jak pise U-Geen? Ja jezdil s bixenonama jen s tou B6 a tam to svitilo na hovno jak na potkavacky, tak na dalky, takze tezko soudit
Ale to jsem tedy fakt netusil, ze se bixenony jeste doplnovaly zarovkama na dalky.
